Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
14-01-2010 23:41:49
kevinevers
kevinevers
@ VR: Bedankt voor deze waardevolle meldingen morgen ga ik eens een poging wagen in Ht%02%  

15-01-2010 00:01:20
timtrein
timtrein
Slechte staat van de stellen? Die komen bijna vers de dienst uit, dat lijkt me geen reden. Ik weet niet voor welke snelheid de Obelix is toegelaten, maar het zal me verbazen als die slooptransporten met minder dan 80 zijn ingelegd, misschien wel met 100 zolang de beremming in orde is.  

15-01-2010 00:49:40
rene_v
rene_v
Quote
mat64: gaat die nog ergens aan de kant ofzo omdat die nooit langer dan een uur over amf-Zlr kan doen ?


Het eerste transport was ingelegd met een snelheid van 60 km/u. Of dit bij alle transporten zo zal zijn is mij nog onduidelijk. De Kirow mag overigens vervoerd worden met 100 km/u.

De bakken van stel 921, met de cabines naar elkaar toe, zullen dienst doen als "koppelwagen", waartussen telkens 3 stellen worden overgebracht.
 

15-01-2010 09:04:26
snowie
snowie
Volgens een spot op RR staan de combinatie VR 203-2+OT mat '64 + Kirow reeds op Amfge - ik denk dat dit evt. gevolgen heeft voor de hiervoor aangegeven overbrengingsrit info  


15-01-2010 09:08:16
103 220-0
103 220-0
Dat was om 1.45 %03%

----
Kijk ook eens hier: http://www.raymondkies.nl
 

15-01-2010 09:11:18
snowie
snowie
Yep - i know nog geen spot gezien dat transport in beweging is of materiaal al over is, helaas.

Laatst bewerkt door admin op 17-01-2010 20:42, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten
 

15-01-2010 09:23:07
rob46
rob46
Tsja, 529 was vanmorgen uit Wt verdwenen maar dat zou weleens de nachtrit geweest kunnen zijn. Om 9.00 uur geen VR in Wt.  

15-01-2010 10:33:48
TheKnitter
TheKnitter
Als ik het zo begrijp, gaan alle stellen die in Wt terzijde staan, daar weg en worden in Zlr neergezet, waarna ze later naar de sloper gaan.

Dan morgen maar even naar Wt%08%
Rijdt er morgen tevens ook 1 of 2 treinen naar Zlr uit Wt?
 

15-01-2010 10:43:05
TheKnitter
TheKnitter
Uit de OD van vandaag: 203-2 met ABk921, 960, 529 en Bk921 en Obelix om 10.17 uit Ht vertrokken r. Ut.

Er zijn dus weer een aantal vertrokken vanuit Wt .

Laatst bewerkt door TheKnitter op 15-01-2010 10:43
 

15-01-2010 12:15:14
snowie
snowie
Quote
TheKnitter:Er zijn dus weer een aantal vertrokken vanuit Wt .

Om 11.57 door Hd - transport is niet aan de kant geweest tussen Amf en Hd - http://www.flickr.com/photos/44733950@N04/4276990460/- nog twee detail foto's van delen van het transport : http://www.flickr.com/photos/44733950@N04/4279552922/ en van het einde http://www.flickr.com/photos/44733950@N04/4278829765/ .
Op de terugweg transport gespot ter hoogte van Meskampersteeg, vlak voor Nkk, om 14:45 - groeten terug aan Mcn !

Laatst bewerkt door snowie op 16-01-2010 19:34, reden: Links naar 2 detail-foto\'s toegevoegd
 

15-01-2010 15:50:20
kevinevers
kevinevers
Als alles goed gaat zal vanavond in ieder geval de 510 naar zlr gaan want deze waren ze vanmorgen klaar aan het maken.  

15-01-2010 16:11:38
dennistd
dennistd
Om 12.22u kwam het transport door Wz (http://www.youtube.com/watch?v=5sdlr0XMI0I ), ik ben vervolgens met de vertraagde 5637 achteraan gegaan. Op Zlr stond het achterste gedeelte (de Bk 921, Obelix en dat andere ding). Loc 203-2 was bezig om de rest vanaf spoor 41/7d weer achteruit ri. Zlr te duwen.  

15-01-2010 16:29:38
rob46
rob46
Exact om 14.00 uur werd vanaf Zlr naar Wt vertrokken.

Laatst bewerkt door spiketrain op 15-01-2010 21:35, reden: Quoot vorig bericht en illegale fotolink verwijder
 

15-01-2010 17:05:49
stefanvdw
stefanvdw
Rond 15.00 zag ik het setje weer optrekken richting het sein op Zlr om terug te gaan richting Weert, blijkbaar is dat de vertrektijd volgens drgl. Heb zelf ook wat foto's gemaakt bij Zlr, waarbij ook goed de combinatie kopbak planV+kraan te zien is: http://www.flickr.com/photos/30235222@N02/. VR bedankt voor de drgl!

Hoe voeren we dit in op somda? Met baknummers van de gesplitste planV o.i.d.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 15-01-2010 17:09
 

15-01-2010 17:29:53
broek53
broek53
De 921 zit toch in zijn geheel in de trein?  

15-01-2010 17:33:32
treinfan
treinfan
Volgens mij dient de ABk als basis van de nummering (kan iemand dit bevestigen), in zo'n geval zouden we een losse ABk wel invoeren, een losse Bk niet, toch
Edit: Voor de posities zou dit betekenen dat de ABk dient voor de positionering

Laatst bewerkt door treinfan op 15-01-2010 17:34
 

15-01-2010 17:35:29
stefanvdw
stefanvdw
Broek53: Zit er in zijn geheel in, maar wel op 2 posities in die trein, met de 960 en 529 ertussen. Zonder stellen ertussenin is het wel één heel stel aan elkaar. Zodoende vraag ik mij af hoe dit in te voeren zou zijn, ik ben benieuwd%02%

Edit: Zag vanmiddag bij Zlr ook nog een bestelbusje van Beelen asbestverwijdering rijden, zal wel dezelfde Beelen zijn die ook het sloopcontract voor mat64 heeft binnengehaald. Bestuurder van dat busje stopte en vroeg nog wat aan personen die bij het slooptransport aanwezig waren op Zlr.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 15-01-2010 19:56
 

15-01-2010 17:59:07
slifor
slifor
Met enige vertraging zag ik het transport vanmorgen door de Betuwe komen http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/4276951134/ Dank voor de melding!  

15-01-2010 18:29:53
salieri
salieri
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar is de 921 nou definitief terzijde gesteld?  

15-01-2010 18:46:05
rob46
rob46
Quote
broek53: De 921 zit toch in zijn geheel in de trein?
Zeker de 921 is vaste kracht en beremd met lucht, de te transporten sloopstellen zijn allen met de bekende luchtslangen doorverbonden, overigens is de 921 wel inmiddels Tz-stel.

Laatst bewerkt door rob46 op 15-01-2010 18:50
 

15-01-2010 19:42:31
VR
VR
16-01-2010

51905 Wt-Zlr
Wt v 08:47
Gdm a 10:33
Gdm v 10:42
Amf d 11:48
Zlr a 13:31

51906 Zlr-Wt
Zlr v 15:30
Amf d 16:39
Gdm a 17:16
Gdm v 17:24
Wt a 18:36

51907 Wt-Zlr
Wt v +/- 21:00
 

15-01-2010 20:59:27
lex_t
lex_t
Quote
rob46: Zeker de 921 is vaste kracht en beremd met lucht, de te transporten sloopstellen zijn allen met de bekende luchtslangen doorverbonden, overigens is de 921 wel inmiddels Tz-stel.


Hoe is die 921 gekoppeld aan de lok? Wat voor stoot- en trekwerk kortom?
 

15-01-2010 21:04:18
gertjan
gertjan
Lex, zie https://www.somda.nl/forum/7991/p250065/Opvallende+dingen+13+januari/  

15-01-2010 21:13:38
thom
thom
Dat zijn dus twee platen die weerszijden over de middenbuffer heen geschoven worden om die te verbreden, zodat normale buffers daar tegen op passen.
Ipv de normale "trekhaak" die tussen twee bakken gebruikt word normaal, word er nu een andere haak geplaatst met een normale schalm die in normaal stoot en trekwerk past.
Een losse bak van de 386 is op een zelfde wijze ooit eens overgebracht voor completering. Dat was toen simpelweg neit anders mogelijk omdat eht maar 1 bak betrof.

En in datzelfde daglicht vraag ik me af wat het voordeel van het gebruik van deze werkplaatskoppelingen is tov het gebruik van normale wagen met een sleepkoppeling.

Die past immers direct op de te gebruiken lok, waarmee die gewoon met normale AK´s gebruikt kan worden, dan worden ook de luchtverbindingen mee doorverbonden zonder moeite iit een werkplaats koppeling.
 

15-01-2010 21:25:14
pvduin
pvduin
VR, zeer hartelijke dank voor het wederom publiceren van de dienstregeling van deze erg leuke transporten. Wordt erg gewaardeerd en ik denk dat ik namens velen spreek, keep up the good work!!  

15-01-2010 23:55:52
TheKnitter
TheKnitter
Weet iemand waar deze trein in Gdm stil staat?
Langs een perron, een zijspoor of ergens verderop?
Misschien dat ik er dan morgen heen kan gaan.
 

16-01-2010 00:00:59
gertjan
gertjan
Het is erg handig als deze op een zijspoor komt te staan. Dan kan de rest er ook normaal langs
Meest normale zou zijn spoor 501 als het gedoe naar Zl gaat, en 506 Bravo (of hoger) als het weer terug gaat naar het zuiden.. Maarja, garantie tot de inrijder.

Laatst bewerkt door gertjan op 16-01-2010 00:02
 

16-01-2010 00:45:09
TheKnitter
TheKnitter
Vanaf daar is het wel te fotograferen lijkt mij, tenzij er obstakels zijn.
En anders vanaf een andere plek daar vlakbij.
Eventjes snel gekeken vanaf de sporenplan van Gdm.

Morgen zal ik er dan maar de gok gaan wagen, tenzij er iets tussen komt/.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 16-01-2010 00:45
 

16-01-2010 01:50:33
thom
thom
Een klein beetje moetie en een beetje voorwerk door te gaan kijken op plekken die je intressant vind, is ook zo moeilijk niet natuurlijk  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


16-01-2010 08:22:11
keesje
keesje
Quote
TheKnitter: Eventjes snel gekeken vanaf de sporenplan van Gdm.


Wellicht heb je meer aan Google Maps, dan heb je ook een sporenplan én de hele omgeving erbij.
 

16-01-2010 08:59:47
rob46
rob46
In de late avond van 15-1 zijn de 510+808 vanuit Wt naar Zlr overgebracht.
Overdag (16-1) gingen de 511+801 vanuit Wt naar Zlr; spoor 10B in Wt is nu leeg. Thans nog 35 bakken te gaan.

Laatst bewerkt door rob46 op 16-01-2010 12:09
 

16-01-2010 12:35:01
WTW
WTW
Goedemiddag allemaal,

Ik zag afgelopen avond rond kwart over tien het gehele spul vanuit Den Bosch door Utrecht komen. Plan T in het midden met doorgelusde (rem) leidingen door de cabine ramen.
 

16-01-2010 18:47:49
broek53
broek53
Vanavond om 21.13 uur zou het volgende konvooi uit Weert naar Zwolle moeten vertrekken. En midden in de nacht gaat de trekcombinatie terug naar Weert, dus dat belooft wat voor zondag.  

17-01-2010 08:20:32
rob46
rob46
Voor de statistieken, gisteravond (16-1) zijn de 527+838 vanuit Wt naar Zlr gegaan.  

17-01-2010 12:55:02
rudolfph
rudolfph
Quote
treinfan: Volgens mij dient de ABk als basis van de nummering (kan iemand dit bevestigen), in zo'n geval zouden we een losse ABk wel invoeren, een losse Bk niet, toch
Edit: Voor de posities zou dit betekenen dat de ABk dient voor de positionering
Heb een richtlijn opgesteld, heeft iemand de behoefte dat die nog wat bijgeschaafd moet worden, dan mag dat in een nieuwe discussie.
 

17-01-2010 23:38:52
TheKnitter
TheKnitter
Ondertussen zijn Plan V 833 en Plan T 512 ook al weg.  

18-01-2010 00:42:57
treintim
treintim
Je maakt, zo neem ik aan, een typefoutje. Plan V 833 ging vanochtend met de 521 weg.  

18-01-2010 01:14:14
Bollie65
Bollie65
Ik weet niet tot wanneer de 820 mag blijven rijden, maar het stel is eergisteren op spoor 12 beland bij het juk (cab 2 net zichtbaar vanaf het perron)te Amersfoort, bedoeld als instructiestel.

Op spoor 11 is per 15-01-2010 de 7865 met mDDM 390 7737 ook als instructiestel geparkeerd. Tot 15-01-2010 reed dit stel nog rond met een loc 1700 als 7365.

Deuvm
Nico
 

18-01-2010 08:02:05
keesje
keesje
De 820 was donderdagavond 14/1 al vanuit Asd of Wgm al naar Amf gekomen en sindsdien niet meer ingezet.  

18-01-2010 10:38:00
TheKnitter
TheKnitter
Dan is het mijn fout. Excuses hiervoor  

18-01-2010 10:46:39
rob46
rob46
Voor de statistieken: gisteravond (17-1) zijn de 803+840+845 vanuit Wt naar Zlr gegaan, vandaag de 517+828, hiermede zijn de sporen 11 en 12 in Wt leeggetrokken.

Laatst bewerkt door rob46 op 18-01-2010 11:07
 

18-01-2010 11:15:55
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik heb mijn statistieken weer bijgewerkt. Dank voor de update.  

18-01-2010 12:54:10
Lenny
Lenny
En het is inmiddels bijna leeg in Wt. Er staan (als ik het goed gezien heb) nog 3x V, 1x T en de losse bak van de 513. En nu dat Wt bijna leeg is, zullen de 2x V die in Ehv staan ook meteen naar Zl gesleept worden (alhoewel dit dus waarschijnlijk niet dringend nodig is)?


The idea is to die young as late as possible.
 

18-01-2010 13:17:42
kmark
kmark
Om ongeveer 12:18 uur kwam het sloopcircus weer door Arnhem zetten, met als "sloop v/t" de stellen 517 en 828. Treinnummer was 51913.Klikkerdeklik te Ah; http://www.flickr.com/photos/markrail/4284885010/  

18-01-2010 13:26:22
rob46
rob46
Aha, was dat het wat ik in Ellecom zag passeren, zie http://www.flickr.com/photos/rob46/4284898064/  

18-01-2010 13:28:14
slifor
slifor
Quote
kmark: Om ongeveer 12:18 uur kwam het sloopcircus weer door Arnhem zetten


weer??? volgens mij is dit de eerste keer dat via Arnhem gereden is toch?
vreemd zo ineens.......?
 

18-01-2010 13:32:11
rob46
rob46
Quote
Lenny: En het is inmiddels bijna leeg in Wt. Er staan (als ik het goed gezien heb) nog 3x V, 1x T en de losse bak van de 513. En nu dat Wt bijna leeg is, zullen de 2x V die in Ehv staan ook meteen naar Zl gesleept worden (alhoewel dit dus waarschijnlijk niet dringend nodig is)?
Vandaag reed het laatste daglicht (hoewel licht in de mist) transport. Vanavond nog 804+837+839. Daarna nog 2 nachtelijke transporten eerst Bk1+AB+B504+AB513 en daarna de Bk2 504, beide ritten met 40 km/u. Dan is het schluss.

Laatst bewerkt door rob46 op 18-01-2010 16:43
 

18-01-2010 13:37:20
broek53
broek53
Vanwaar twee transporten? Omdat hij halverwege over de dag moet blijven staan?  

18-01-2010 15:22:59
treinfan
treinfan
Quote
volgens mij is dit de eerste keer dat via Arnhem gereden is toch?
vreemd zo ineens.......?
Er is eenmaal eerder (eerste rit volgens mij) via Zl gereden.
@Broek53: Ik denk dat dit is ivm het koppelen. Een losse B-bak kan makkelijker aan de niet-neuszijde van een kopbak worden gekoppeld dan tussen de neuzen van de 921 in. Dit zou dan direct verklaren waarom er nu via Ah is gereden: Er wordt dan gedriehoekt zodat de Kirow direct achter de loc zit en het dus mogelijk is om rare koppelconstructies te gaan bouwen. Dat laatste zou dan moeten verklaren waarom de Bk van de 504 apart wordt vervoerd.
Tot zover de redenaties van mijn denkraam

Laatst bewerkt door treinfan op 18-01-2010 15:24
 

18-01-2010 15:33:50
Rolffiej19
Rolffiej19
lijkt me sterk dat de kirow achter de lok komt te zitten dat is namelijk ook niet zo , ik snap ook niet waarom de Bk1+B+AB504+AB513 niet gewoon de Bk2 er ook bij zit ? die kan toch gewoon aan de AB van de 513?  

18-01-2010 16:21:17
rob46
rob46
Vandaag is simpelweg gekozen voor Ah,Zp en Dv omdat via Ut en Amf een capaciteitsprobleem zou kunnen opleveren. Vrijdag was de mazzel dat de opvolgende IC vanaf Amf dik in de plus reed. Verder heeft de Bk2 504 (zijde Rm) geen AK meer en dat levert een probleem op, maar alles sal reg kom.........

Laatst bewerkt door rob46 op 18-01-2010 16:28
 

18-01-2010 16:26:31
kevinevers
kevinevers
Omdat de Bk2 van de 504 geen koppeling meer bezit. De rest van het spul onder de Bk2 is ook er onderuit gehaald.

EDIT: Rob zn bericht niet gezien over de koppeling.

Laatst bewerkt door kevinevers op 18-01-2010 16:27
 

18-01-2010 16:41:22
timtrein
timtrein
Is dat daar ter plekke onderuit gesleuteld t.b.v. ander mat'64?  

18-01-2010 16:43:56
salieri
salieri
Dat is vooralsnog niet bekend.  


18-01-2010 16:46:37
kevinevers
kevinevers
Quote
timtrein: Is dat daar ter plekke onderuit gesleuteld t.b.v. ander mat'64?


Ik heb van de beveiliger daar gehoord dat ze dat daar terplekke hebben gedaan.

EDIT:
Zo staat de 504 er nu bij: http://www.kevinevers.nl/IMG_7813.JPG en http://www.kevinevers.nl/IMG_7814.JPG

Laatst bewerkt door kevinevers op 18-01-2010 19:30
 

18-01-2010 19:34:51
gerard4653
gerard4653
Als je die foto's ziet is die max. 40 km mij nu wel duidelijk!%09%

Laatst bewerkt door gerard4653 op 18-01-2010 19:56
 

18-01-2010 19:53:17
aarclay
aarclay
Quote
rob46: Daarna nog 2 nachtelijke transporten eerst Bk1+AB+B504+AB513 en daarna de Bk2 504, beide ritten met 40 km/u. Dan is het schluss.

Komende nacht dus?


Choo choo.....
 

18-01-2010 20:13:30
VR
VR
Het geheel zal uiteindelijk nog anders gaan plaats vinden dan hierboven wordt geschetst. Alles zal in één transport gaan plaatsvinden. Afhankelijk van de papierwinkel zal dit ergens de komende nachten gaan spelen.

Wat mij betreft geen drgl meer van nacht transporten. Anders denken er weer mensen een emplacement te moeten verlichten met hun koplampen Helaas.
 

19-01-2010 21:54:07
TheKnitter
TheKnitter
Vanmiddag rond 16:00 is de set door Ut gereden naar Wt, aldus het OD topic van vandaag.  

19-01-2010 22:32:55
broek53
broek53
De 820 is terzijde. Het stel, dat ergens gemeld is als staande in amersfoort voor instructie, wordt daarvoor inderdaad gebruikt, maar gaat niet meer de reizigersdienst in.  

20-01-2010 09:49:51
rob46
rob46
Quote
VR: Het geheel zal uiteindelijk nog anders gaan plaats vinden dan hierboven wordt geschetst. Alles zal in één transport gaan plaatsvinden. Afhankelijk van de papierwinkel zal dit ergens de komende nachten gaan spelen.

Wat mij betreft geen drgl meer van nacht transporten. Anders denken er weer mensen een emplacement te moeten verlichten met hun koplampen Helaas.
Gisteravond(19-1)zijn de 504+AB513 vanuit Wt naar Zlr vertrokken, hiermede kwam een einde aan de transporten Wt-Zlr en is het emplacement Wt leeg.
 

21-01-2010 23:25:49
TheKnitter
TheKnitter
Oke, is er bekend hoelang ongeveer dat mat te Zlr blijft?

Daarnaast:

Voor degenen die het interessant vinden:
Vandaag heb ik het bestandje 'Plan T - Informatie' weer geüpdatet, en is weer een stuk recenter.

Wat is er veranderd:
* Plekken van terzijde gestelde stellen weer aangepast met nieuwe informatie
* 'Einde Revisietermijn' bijgewerkt bij een aantal stellen.
* 'Wanneer terzijde' bijgewerkt bij een aantal stellen
* 'Waar rijdende' bijgewerkt

http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Plan%20T%20-%20Informatie.xlsx (Office 2007)

http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Plan%20T%20-%20Informatie2003.xls (Office 2003)

Laatst bewerkt door TheKnitter op 22-01-2010 09:42
 

22-01-2010 08:59:01
MDDM
MDDM
Link naar Office 2003 werkt niet.


Gr Joop mcn Lls
 

22-01-2010 09:42:30
TheKnitter
TheKnitter
Heb de link bijgewerkt, en werkt weer%08%  

22-01-2010 09:47:47
broek53
broek53
Voor je goede begrip: een individueel treinstel heeft geen vaste omloop of vast inzetgebied. De rubriek "waar rijdend" zou dan ook in principe elke dag (kunnen) veranderen. In dat opzicht is plan T niet anders dan wel ander materieel ook.

Laatst bewerkt door broek53 op 22-01-2010 09:48
 

22-01-2010 10:13:47
rob46
rob46
Quote
TheKnitter: Oke, is er bekend hoelang ongeveer dat mat te Zlr blijft?


Nee want dat is afhankelijk van de weergoden, 93 bakken wachten op doorvoer.
 

22-01-2010 10:27:10
broek53
broek53
Is het ijs nu nog niet uit de rivier?  

22-01-2010 10:37:03
rob46
rob46
Probleem is vooral het Markermeer.  

22-01-2010 12:21:03
aarclay
aarclay
Waar zullen de stellen dat gesloopt worden? Hoeben te Hasselt of..?


Choo choo.....
 

22-01-2010 12:31:58
broek53
broek53
De sloper van dit alles is de firma Beelen, gevestigd in Vlaardingen. Die heeft eerder de 503 en 508 gehad, maar die stonden na een paar weken ineens in Zaandam bij een kennelijk gelieerde sloper...  

22-01-2010 12:45:47
snowie
snowie
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Beelen geen vergunning heeft om asbest uit de stellen te halen en daarom het geheel overgedaan heeft naar een andere sloper, welke dit is weet ik niet - misschien die uit Alphen die vroeger ook al gesloopt heeft ?  

22-01-2010 12:53:51
broek53
broek53
Die bakken (van de 503 en 508, en de Bk2 513, staan (of stonden) bij Overdie in Zaandam (vh de Zaanse Schroothandel). Of dat met het asbest-aspect te maken heeft, durf ik overigens niet te zeggen. Als dat zo is, bestaat volgens mij de kans dat plan T naar Zaandam en plan V naar Vlaardingen gaat. De bakken van plan T zijn van binnen geheel voorzien van anti-dreuningsmiddel (prachtig woord!) dat asbesthoudend is, die van plan V (althans V7 en hoger) heeft dat niet meer.  

22-01-2010 18:26:26
Zwolle
Zwolle
Is dit zeker dat de stellen daar heen gaan of is dit nog geheel onbekend?

Groeten,

Mark
 

22-01-2010 19:00:07
salieri
salieri
Broek53 zegt: 'Er bestaat een kans'. Dus het is nog niet bekend.

Laatst bewerkt door salieri op 22-01-2010 19:01
 

23-01-2010 08:28:27
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
rob46: overigens is de 921 wel inmiddels Tz-stel.
Als ik het goed zag, staat de 921 nu ook op Zlr met de neuzen nog steeds aan elkaar.
 

23-01-2010 16:34:28
rob46
rob46
De beide bakken blijven wel ter beschikking voor eventuele nieuwe slooptransporten, waar overigens NU nog geen planning voor is.  

24-01-2010 10:48:37
TheKnitter
TheKnitter
Oke, je hebt gelijk, en heb het er uit gehaald.

Wat is er veranderd:
* 'Waar rijdende' eruit gehaald, omdat er geen vaste omlopen zijn.

http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Plan%20T%20-%20Informatie.xlsx (Office 2007)

http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Plan%20T%20-%20Informatie2003.xls (Office 2003)
 

24-01-2010 13:56:30
WTW
WTW
Hallo allemaal,

Wellicht is het al bekend gemaakt maar bij deze toch nog even een Eindhoven spot.

Gisteren stonden twee complete V'tjes de 829 en 810 gekoppeld tussen oude goederenwagons op Eindhoven rangeer. Van de 810 waren al enkele ruiten gesneuveld.
 

29-01-2010 16:19:30
jorgo
jorgo
- De 950 is bestickerd met reclame voor het China Festival of Lights (Emmen), mocht dat nog niet bekend zijn.

- De 512 staat te Mt nog altijd met een stroomafnemer aan de draad ter hoogte van het vml. hotel Old Hickory (bij de 1600-en), en voert een rangeersein (lamp op de neus). Wel heeft men inmiddels de binnenverlichting gedoofd.
 

29-01-2010 17:52:50
mvd
mvd
In Mt staat bij de loodsen (aan de kant van de wasstraat) een V'tje terzijde. Een nummertje heb ik nog niet kunnen zien.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

30-01-2010 14:24:04
Noodrem
Noodrem
Er staat ook nog een Plan T tegen de draad aan op Zaanstraat. Meen hier ergens gelezen te hebben dat die voor de sluiting van de Zaanstraat gebruikt is, en dat daar één tractiemotor niet werkt. Hij staat echter na 2 maanden nog steeds tegen de draad aan, met de rangeerpit aan. Verder staat er ook nog iets van verwarming aan, want waar de terzijde gestelde T'tjes helemaal wit zijn, is bij deze altijd alle sneeuw gesmolten, met uitzondering van de 3e bak.
Iemand enig idee wat ze hier mee van plan zijn?
Het was toch overigens slecht om een stel voor lange tijd op eenzelfde plek tegen de draad te hebben staan?
 

30-01-2010 20:37:55
john563
john563
Als het de 516 is dan is ie voor mij (onderdelen).%08%

Laatst bewerkt door taigagaai op 30-01-2010 20:51, reden: Onnodige quote verwijderd
 

31-01-2010 00:26:12
timtrein
timtrein
Tsja, kennelijk niemand die er naar om kijkt in die dikke maand...  

31-01-2010 02:30:33
Rolffiej19
Rolffiej19
Dat is idd de 516 en heeft idd een MG buitendienst en 1 Bak zonder verwarming het is nog niet bekend wat hiermee gaat gebeuren evenals de 507,831&836 die er nog staan  

31-01-2010 04:21:13
thom
thom
Warme reserve... %08%  

31-01-2010 11:02:19
mvd
mvd
Nog een reactie op het terzijde staande V'tje in Mt: ik meen dat ik 470 kon lezen (het stel dat bij Tbwt heeft gestaan).


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

31-01-2010 11:03:19
kevinevers
kevinevers
Dat zou goed kunnen dat het de 470 is want in tbwt staat die niet meer.  

31-01-2010 11:07:17
superboer
superboer
Daar staat ie al 2 weken niet meer.  

31-01-2010 19:53:25
AlbertP
AlbertP
Inderdaad, kortgeleden nog in Asd gespot als LM.  

31-01-2010 20:03:20
thom
thom
Iets meer info bij die LM melding lijkt me wel nuttig...  

31-01-2010 20:06:17
AlbertP
AlbertP
Deze spots zeggen genoeg:

Plan V 906 LM V 14.50 ri asdm za 16 jan 2010 superboer Asd
Plan V 906 LM V 14.50 uit Sgbr ri Asdm za 16 jan 2010 AlbertPool Asd
Plan V 470 LM A 14.50 ri asdm za 16 jan 2010 superboer Asd
Plan V 470 LM A 14.50 uit Sgbr ri Asdm za 16 jan 2010 AlbertPool Asd

Meer informatie heb ik niet.

Laatst bewerkt door AlbertP op 31-01-2010 20:06
 

03-02-2010 15:00:46
treintim
treintim
In mijn hoofd zat iets dat met indienststelling van meer SLT-stellen (wat er nu dus aan zit te komen), er alleen maar wat extra Plan T aan de kant gaat.

Hoe zit dat dan eigenlijk met Plan V? Persoonlijk hoop ik dat de oudste stellen (nu de 84x serie) de lente nog zullen halen. Want Plan T gaat als eerste aan de kant, alleen hoe dat met de Plan V zit, ik heb het gepoogd op te zoeken in dit topic, maar ik kan het niet zo vinden.

Laatst bewerkt door treintim op 03-02-2010 15:02
 

03-02-2010 15:03:26
martijn
martijn
4xx stellen zijn een stukkie ouder he  

03-02-2010 15:07:25
treintim
treintim
Oja, je hebt gelijk. Maar die hebben pas zo'n revisie gehad (ik bedoel die beurt waardoor ze aan de buitenkant ook weer prachtig glimmen en opnieuw geverfd zijn), en kunnen dus langer mee dan de serie 84x, die nu (binnen het Plan V-gebeuren) als eerste op de nominatie staat voor buitendienststelling, dat bedoelde ik.

Laatst bewerkt door treintim op 03-02-2010 15:12
 

03-02-2010 15:25:29
broek53
broek53
Voor mij is het ook speculatie, maar ik denk dat (na de stellen die aan het eind van de verlengde levensduur zitten) als eerste stellen aan de kant gaan die aan het eind van de revisietermijn komen, dus nog voordat er veiligheidsbeurten en remcontrolebeurten op moeten worden losgelaten. Dat zouden dan juist de wat "jongere" plan T's en de wat hoger genummerde 800-en kunnen zijn. Daarna volgens dan ongetwijfeld stellen die al in de extra-beurten-cyclus zitten (de oudere plan T's en de lagere 841-ers) en dan de stellen die nog niet aan de revisietermijn zitten.
Daar tussenin zwerft overigens ook het terzijde stellen van DDM-1, maar dat terzijde (in 2 betekenissen).
 

03-02-2010 17:15:44
ruysdael
ruysdael
Speelt SLT ook een rol in het verhaal? Of worden stellen die aan het eind van hun revisietermijn zitten hoe dan ook terzijde gesteld?  

03-02-2010 17:46:52
broek53
broek53
SLT speelt de hoofdrol in dit verhaal, daar begon de vraag van treintim mee. M.a.w.: dit verhaal gaat pas lopen als mat '64 aan de kant kan omdat het alsnog wordt afgelost door SLT.
Verder is het zo dat geen enkel stel aan het eind van de revisietermijn terzijde wordt gesteld (op dit moment). De betreffende 800-en gaan dan ongezien over naar de verlenging (de beurten die je anderhalf jaar kunt volhouden) en ook de plan T's die de laatste maanden (na de 516 meen ik) aan het eind van de revisietermijn komen, gaan het extra-beurtencircuit in.
Aan het eind van die anderhalf jaar moet een plan T er hoe dan ook uit. Een plan V in principe ook, maar daar bestaat dan nog de mogelijkheid dat een stel een zwaardere veiligheidsbeurt krijgt voor een vast te stellen periode. Dat is wat stellen als de 819, 820 en 827 overkomen is; die hebben destijds zo'n beurt voor een jaar extra verlnging gehad (en zijn daarom inmiddels echt definitief aan de kant).
In concreto zijn de nu rijdende 841-ers nog niet in dat stadium, dus dat dilemma (nòg een extra veiligheidsbeurt) doet zich de komende maanden nog niet voor. Bij plan T is de situatie duidelijk; die heb ik een tijd geleden al geschetst.
Blijft nog even de vraag of men, als de ruimte er is, op een zeker moment besluit om de laatste plan T's in één keer aan de kant te zetten om een eind te maken aan het in stand houden van wat dan een enkel buitenbeentje aan het worden is.
 

03-02-2010 20:02:47
timtrein
timtrein
Dat besluit (afvoer Plan T) verwacht ik op zijn laatst per medio december dit jaar. Persoonlijke gok maar geen onrealistische, denk ik.  

03-02-2010 22:26:57
treintim
treintim
Dank voor de uitgebreide beantwoording van m'n vraag, Broek53!%02% Leuk om te weten dat ik er met mijn visie over de 800-stellen van Plan V een beetje naast zit, dat eerst de hogere 800-nummers aan de kant zouden kunnen gaan, klinkt gek. Als ik het goed begrijp zijn stellen met einde revisietermijn dus zwakker dan stellen die alleen maar in de extra-beurten-cyclus zitten. Nouja, dan ga ik lekker de 84x-serie nog even fotograferen met bloesem en lente en jonge schaapjes etc, het enige seizoen waarin ik deze treinstellen nog niet op de foto heb. Maar uiteraard zal alles afhankelijk zijn van de SLT-instroom en hoe dat meevalt of tegenvalt. Als het opeens heel snel gaat met al die tientallen stellen die al in Duitsland klaarstaan, kan NS het toch permitteren om gewoon lekker veel Plan V buitendienst te stellen..

Laatst bewerkt door treintim op 03-02-2010 22:29
 

03-02-2010 22:43:32
broek53
broek53
Quote
treintim: Leuk om te weten dat ik er met mijn visie over de 800-stellen van Plan V een beetje naast zit, dat eerst de hogere 800-nummers aan de kant zouden kunnen gaan, klinkt gek. Als ik het goed begrijp zijn stellen met einde revisietermijn dus zwakker dan stellen die alleen maar in de extra-beurten-cyclus zitten.
Neen, dat begrijp je niet goed. De extra-beurten-cyclus kost veel meer geld dan het onderhoud van een gewoon stel. Tot het eind van de revisietermijn is een stel een gewoon stel en daarna gaat het onderhoud dus meer kosten. Vandaar dat ik vermoed dat men, zo de kans zich voordoet, eerst de stellen aan de kant gaat zetten die tegen het eind van de revisietermijn aan zitten, maar nog niet aan de extra beurten zijn begonnen - zoiets als de 841 en 847 waarmee dat destijds al gebeurd is.
Gemeten naar de revisiedata zoals ik ze ken, zitten nu in de verlenging de nog aanwezige stellen van 842 t/m 855, 859, 864, 866 en 868. Tegen einde revisietermijn zitten de 856-858, 861 en 862 (februari - april). De overige stellen zitten er nog wat verder (tot heel ver) vanaf.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl