Baanvak vragen m.b.t. toelating materiaal
Forum: Algemeen - Algemeen
09-01-2011 00:00:17
forum
forum
Hallo ik start dit topic omdat ik een aantal vragen heb over baanvakken en materiaal.

Welk materiaal is er allemaal toegelaten op de lijn Asd - Ekz? want zie er heel veel verschillend mat rijden.

En wat is het aantal bakken dat de stations tussen Zd en Ekz langs het perron krijgt.

09-01-2011 00:10:38
dlm4yjp
dlm4yjp
Zo ver ik weet zijn er geen beperkingen voor materieel.

De perrons kunnen allen, met uitzondering spoor 2 te Hn, 10 bakken aan.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

09-01-2011 12:14:53
broek53
broek53
Nou nee. Niet al het materieel dat is toegelaten, rijdt er ook werkelijk, en de maximale lengte die mogelijk is, idem dito.

09-01-2011 16:38:12
dlm4yjp
dlm4yjp
Hij vraagt toch alleen wat er toegelaten is?
Niet wat er daadwerkelijk rijdt?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-01-2011 17:36:36
Rolffiej19
Rolffiej19
Naar mijn weten mag er :
Virm
DDM
DDAR
Mat64
ICM/m
SGMm
SLT
16/17/1800
ICRm TD7

en dat was het wel volgens mij

09-01-2011 17:39:08
treinfan
treinfan
Ik zou niet weten waarom class 66, 6400, DM '90, mat '54, mat '46, Plan U en noem maar op er niet zouden mogen komen

09-01-2011 18:26:11
Somda
Somda
werktreinen worden natuurlijk door 64/6500 getrokken. dus die hebben ook toelating lijkt mij.

09-01-2011 18:30:29
mark
mark
Als de verhalen kloppen en ik het goed heb, is er zelfs een keer een Benelux trek/duw-stam met HLE 11 in Ekz geweest. Maar dat zal Broek53 beter weten.

09-01-2011 18:45:26
sik214
sik214
VSM is ook met 23-er bij de SHM geweest. Het kan zijn dat stoomloc's beperkingen hebben voor diverse (hulp)bruggen.

09-01-2011 19:04:43
vritz
vritz
ICE 3 is ook al eens in Ekz geweest

Laatst bewerkt door vritz op 09-01-2011 19:04

09-01-2011 19:06:31
kleine_man
kleine_man
Al het Nederlands materieel is overal toegelaten. Enige uitzonderingen zijn de LINT'en en buffels. Dit vanwege detectieproblemen van de treinen.

De enige beperkende factoren zijn de perronlengten en de aslast. De enige lijn met een aslastbeperking is de lijn Woerden-Leiden (zeg ik uit mijn hoofd).

Vroeger was er nog de Hofplijnlijn/Zoetermeerstadslijn. Die had ook nog een beperking in het profiel zitten.

Kortom alles mag in Ekz komen, of het er ook daadwerkelijk komt, ligt aan de materieel planning.

09-01-2011 19:19:09
mdj
mdj
op Hn-Ekz zouden de stoomlocs volgens prorail niet zijn toegelaten. Zie verder de leuke tekeningetjes met betrekking tot de aslaten, beveiligingssystemen en andere soortelijke informatie: www.prorail.nl


Bij twijfel: gebruik beton.

09-01-2011 19:59:14
TheKnitter
TheKnitter
Hn-Hdr mag bijvoorbeeld de 01 1075 ook niet komen, maar de 65 018 weer wel..


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl

09-01-2011 20:53:01
nielske90
nielske90
Quote
kaaikspoor: werktreinen worden natuurlijk door 64/6500 getrokken. dus die hebben ook toelating lijkt mij.
Railion rijdt zelden werktreinen. Werktreinen worden doorgaans getrokken door andere vervoerders (oa Strukton, Volkerrail, Spitzke, RRF, Shunter, ACTS), veelal met het type G1206 of V100.

10-01-2011 10:49:54
sik214
sik214
Quote
mdj: op Hn-Ekz zouden de stoomlocs volgens prorail niet zijn toegelaten. Zie verder de leuke tekeningetjes met betrekking tot de aslaten, beveiligingssystemen en andere soortelijke informatie: www.prorail.nl


Op de 'stoomkaart' zou je niet op Mp-Lw-Sk/Gn mogen komen...! Ook op Apd-Apdvam (!!!) niet.

10-01-2011 11:04:40
TheKnitter
TheKnitter
Er zijn drie kaarten. Mp-Lw-Sk/Gn mag je niet met de 01-1075. Daar mag de NSM3737 wel komen.

www.prorail.nl Voor de SSN65018, 523879, 23023, VSM23071

www.prorail.nl voor de NSM 3737

www.prorail.nl voor de 01 1075

Laatst bewerkt door TheKnitter op 10-01-2011 11:04


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl

10-01-2011 11:29:42
RSK-Mat92
RSK-Mat92
NSM 3737 mag zelfs op Wd-Ledn komen. Voor wat het waard is, want ik denk niet dat die op gang gaat komen voorlopig...

Wat ik alleen niet begrijp, is dat ik op internet diverse foto's heb gezien van stoomlocs in Bdg (jaren '70), en goederentreinen met een loc 1000 of 1100. Waarom mocht dat toen wel en nu niet? Dan zou je toch haast zeggen dat het spoor in de tussentijd verwaarloosd moet zijn?


Met vriendelijke groet, Robin

10-01-2011 12:36:57
maigoda
maigoda
Quote
TheKnitter: Er zijn drie kaarten. Mp-Lw-Sk/Gn mag je niet met de 01-1075. Daar mag de NSM3737 wel komen.

www.prorail.nl Voor de SSN65018, 523879, 23023, VSM23071

www.prorail.nl voor de NSM 3737

www.prorail.nl voor de 01 1075


Deze lijstjes zijn niet helemaal kloppend. De 23 023 is in Goes geweest en op Leiden-Hoofddorp. En de 65 018 en de 23 023 hebben ooit gereden op Leiden-Alphen-Woerden en de 65 018 ook nog op Alphen-Gouda.

Overigens geven deze lijstjes alleen aan wat vrijgegeven is en wat niet. Een niet vrijgegeven baanvak kan mogelijkerwijs alsnog vrijgegeven worden.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op 10-01-2011 12:45

10-01-2011 13:29:20
Apda
Apda
Volgens het kaartje van april 2009 was Apd - Apdvam niet vrijgegeven voor SSN 01 1075. Toch heeft deze loc in september 2009 dit baanvak bereden, nl. tijdens 'Terug naar Toen' van de VSM.

10-01-2011 13:49:59
thom
thom
Grote kans dat er daarover contact geweest is met IVW en Prorail, en de toestemming alsnog verleend is met bv een beperkte snelheid voor bv brug tunneltje of profiel van vrije ruimte...

10-01-2011 15:01:53
Somda
Somda
Quote
kleine_man: Al het Nederlands materieel is overal toegelaten. Enige uitzonderingen zijn de LINT'en en buffels. Dit vanwege detectieproblemen van de treinen.

De enige beperkende factoren zijn de perronlengten en de aslast. De enige lijn met een aslastbeperking is de lijn Woerden-Leiden (zeg ik uit mijn hoofd).

Vroeger was er nog de Hofplijnlijn/Zoetermeerstadslijn. Die had ook nog een beperking in het profiel zitten.

Kortom alles mag in Ekz komen, of het er ook daadwerkelijk komt, ligt aan de materieel planning.


De LINT van Syntus is een keer bij de SHM op bezoek geweest. De 1202 van het spoorwegmuseum heeft hem toen van Ah naar Hn gebracht. Volgens mij was dat in 2002. exacte datum weet ik niet meer. Dus verhaal klopt dat de LINT niet alleen mag rijden.

10-01-2011 15:10:26
nohab
nohab
Quote
RSK-Mat92: Wat ik alleen niet begrijp, is dat ik op internet diverse foto's heb gezien van stoomlocs in Bdg (jaren '70), en goederentreinen met een loc 1000 of 1100. Waarom mocht dat toen wel en nu niet? Dan zou je toch haast zeggen dat het spoor in de tussentijd verwaarloosd moet zijn?
Waarschijnlijk een gevolg van "Ze komen er toch nooit meer, dus dan kunnen we die lijnen daar net zo goed voor gesloten verklaren". Die lijnen zijn heus niet verwaarloosd.

10-01-2011 17:44:56
daniel81
daniel81
Het gaat hier om aslasten. 1100-en waren erg licht en 1000-en één en al wiel, dus ik kan me voorstellen dat die niet zo'n probleem waren als een 1600.
En de aslast van de ene en de andere stoomlok kan ook nogal verschillen (in deze zin van het woord althans, last van de as zullen omwonenden bij elk type wel gehad hebben%08%)

10-01-2011 19:45:50
jeanne
jeanne
Ja, die 1100 bleven onder de 20 ton grens, tot dat ze een botsneus kregen!

Laatst bewerkt door jeanne op 11-01-2011 10:06

10-01-2011 20:42:46
michiel88
michiel88
Ik vraag me af wat er van klopt, volgens ProRail rijdt de 52 3879 voor de SSN, dit terwijl het lijstje uit 2009 dateert en de loc al sinds 2003 bij de VSM is.

10-01-2011 20:52:30
TheKnitter
TheKnitter
Qua toelating klopt het lijstje wel. Maar dat die afwijking daar in zit is niet een probleem.


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl

11-01-2011 08:07:11
mdeen
mdeen
Quote
daniel81: Het gaat hier om aslasten. 1100-en waren erg licht

1 ton lichter dan een 1600, of 4 ton voor de botsneus. Het kan natuurlijk het verschil maken, maar ik betwijfel het.
De 1200 en 1300 hebben een nog een lagere aslast dan een 1100, dus het gaat waarschijnlijk ook om het totaalgewicht of het metergewicht.