Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): WK_2010 |
08-07-2010 12:24:55 | ||
---|---|---|
Duitje
|
Quote Bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=110610 Amsterdam verwacht meer bezoekers dan met Koninginnedag, dus dat gaat nog leuk worden. Hoorde van een machinist dat de NS met een aangepaste dienstregeling gaat rijden. Ik gok dat ze de draaiboeken van Koninginnedag weer tevoorschijn toveren, of heb ik dat mis? Laatst bewerkt door spiketrain op 08-07-2010 12:59, reden: Wijziging topictitel Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
08-07-2010 12:43:54 | ||
---|---|---|
train85
|
Ja die komen weer tevoorschijn, vandaag en morgen daarmee druk aan het plannen met heel veel man. |
08-07-2010 12:53:50 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Als ze nu maar geleerd hebben van afgelopen keer. Want toen met Koninginnedag het treinverkeer tot stilstand kwam en de gevaarlijke situaties op het spoor ontstonden.... tja. Dat had echt wel voorkomen kunnen worden ben ik van mening. Extra personeel op de trein natuurlijk. Dan maar wat minder conducteurs op de lijnen buiten Noord Holland, of wat meer beveiligingspersoneel in de risico-treinen daar Asd. Laatst bewerkt door aarclay op 08-07-2010 12:55 Choo choo..... |
08-07-2010 12:57:17 | ||
---|---|---|
mren
|
Kan iemand de titel wijzigen in ofwel huldiging ofwel intocht? |
08-07-2010 12:57:20 | ||
---|---|---|
Duitje
|
@Aarclay Gewoon alle treinen als risicotreinen laten rijden Dus, noodremmen buitendienst en op elk balkon 2 man beveiliging. Dan kan er weinig mis gaan lijkt mij. Laatst bewerkt door Duitje op 08-07-2010 13:00 Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
08-07-2010 13:02:49 | ||
---|---|---|
MDDM
|
2e topic over het zelfde zie hier nr1: https://www.somda.nl/forum/8786/Wijzigingen++aanpassingen+bij+huldiging+oranje/ Gr Joop mcn Lls |
08-07-2010 13:16:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteIk heb het idee dat jullie geen idee hebben over hoeveel mensen je het dan hebt. bevoegde mensen, welteverstaan. "Gewoon" suggereert dat het een kwestie is van op een fluitje blazen, c.q. dat je tamelijk gestoord bent als je het niet doet. Niets is minder waar. |
08-07-2010 13:18:26 | ||
---|---|---|
keesje
|
Draaiboeken van Koninginnedag, zaterdagse dienst, ehhh... is het geen dinsdag dan? |
08-07-2010 14:11:24 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Je hebt ook nog met regulier woon-werkverkeer in de regio Amsterdam te maken |
08-07-2010 18:23:49 | ||
---|---|---|
keesje
|
Daar niet alleen, in het hele land werken volop mensen. Maar als ik het goed begrijp mogen die zich met zijn allen pas na 6.30/7.00 uur in de eerste treinen gaan proppen? |
09-07-2010 12:59:04 | ||
---|---|---|
Duitje
|
En er is weer nieuws:Quote Bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=110648 Laatst bewerkt door Duitje op 09-07-2010 14:31 Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
09-07-2010 13:46:23 | ||
---|---|---|
visscher
|
Quote Dat hoeft niet, Koninginnedag is een nationale feestdag, dan is het grootste gedeelte van Nederland vrij. Hierop is dan ook de dienstregeling aangepast naar de genoemde zaterdagdienst. Komende dinsdag is het wel gewoon een normale werkdag (Al zal wellicht ook half nederland vrij zijn, maargoed), dus verwacht ik dat de NS niet negatief in de eerste/laatste treinen zal gaan snoeien. Met negatief bedoel ik dat er wellicht enkele extra laate treinen zullen rijden, welke normaal enkel in het weekend rijden. |
09-07-2010 13:47:42 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
NSR is er dusdanig mee bezig dat gisteren zelfs op veel standplaatsten er nog geen zg. donderdagse weekindeling (= rooster voor rijdend personeel e.d. van a.s. maandag t/m volgende week zondag) is uitgegeven. In Ut deels wel met dien verstande dat het rooster nog niet definitief is. Ik ben genaaid met een extra nachtdienst a.s. dinsdag van 21u19 tot 03u24 (dan is het inmiddels woensdag) en dat wordt dan mijn 6e dienst achter elkaar als parttimer én m'n vrije woensdag is praktisch ndk. Dat NSR de meute wil vervoeren is prima, de uitwerking daarvan is beroepsmatig ronduit slecht en het rijdend personeel door de strot gedouwd. Volksfeest of niet, het kan niet zo zijn dat NSR-persooneel dat ongezien moet opvreten. Laatst bewerkt door rolandrail op 09-07-2010 13:48 |
09-07-2010 16:07:12 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
En het wordt dus iets zaterdagsdienst-achtigs al lijkt NS dat woord krampachtig te vermijden: http://portal.ovinnederland.nl/toon_artikel.php?artikel_id=1974 Zullen de forensen blij mee zijn... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-07-2010 16:09:21 | ||
---|---|---|
mren
|
Paar gevolgen op NRC website vanmiddag, zie http://www.nrc.nl/binnenland/article2579039.ece |
09-07-2010 16:22:29 | ||
---|---|---|
keesje
|
Absurd om te stellen dat de ochtendspits moet worden uitgedund voor het extra vervoer in de middag. Absolute kolder! Men zet gewoon het Koninginnedagplan over op die bewuste dinsdag en klaar. Ik voorzie een hoop gelazer in de ochtendspits en met name wanneer de eerste treinen een uur tot anderhalfuur later komen aankakken. En hééél veel boze mensen. Blunder van de eeuw! |
09-07-2010 16:31:53 | ||
---|---|---|
dennistd
|
En de site van de NS zelf: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/oranje/geel-blauw-houdt-van-oranje Vanaf vanavond staat de dienstregeling in de reisplanner als ik het goed lees. |
09-07-2010 16:52:38 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Ben benieuwd of de hele toestand die ze overhoop halen nog iets in petto heeft voor de 8800! Als ze VIRM nodig hebben mogen ze het van mij hier komen halen, mits in ruil voor twee of drie maal Plan V %08% (En in de spits 4 ) Alleen zie ik persoonlijk niet in, waarom de eerste spitstreinen pas later kunnen rijden Als er voor dit soort gelegenheden hele dienstregelingen omgegooid moeten worden om genoeg materieel op de juiste plaatsen te krijgen, dan denk ik nog wel eens dat het anders kan. Als je al het (nu afgedankte) ICK een klein beetje onderhoudt, zijn die treinen toch ideaal voor dit soort evenementen? In de vaste dienst is het nergens nodig, je kunt treinen van verschillende lengtes maken, er hoeven geen stoptreinen mee gereden te worden... Lijkt mij ideaal evenementenvervoer%05% |
09-07-2010 16:54:57 | ||
---|---|---|
Lenny
|
Maar wel een lage capaciteit per wagon (hier zou evt nog wel iets aan gedaan kunnen worden maar toch), en dat kost allemaal centjes om het te onderhouden (zal wel meteen het grootste struikelblok zijn). |
09-07-2010 16:59:45 | ||
---|---|---|
Stefanovic
|
QuoteJa totdat die 2000 mensen per trein uit willen stappen. Lekker robuuste dienstregeling krijg je dan |
09-07-2010 18:14:16 | ||
---|---|---|
himym
|
Al het Mat '64 van de Dgr weghalen plus de reserve optrommelen? %08% |
09-07-2010 18:17:49 | ||
---|---|---|
keesje
|
Dit is zo laat besloten dat er in het hele land in de vroege morgen in forens- en Schipholreizigers (!) het slechtste geval een uur of anderhalf uur te vroeg voor jo-dokus naar het station zijn gekomen. Zoiets kun je echt niet maken en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dit geen consequenties gaat krijgen. Het later starten van de ochtendspits heeft louter te maken met het 'standaard' uit de kast trekken van een zaterdagse (Koninginnedag)dienstregeling en daar verder niet aan (willen) sleutelen (= we hebben schijt aan de forens). Elk ander argument dat een persvoorlichter straks gaat gebruiken als excuus, kan nu al in de vuilnisbak. |
09-07-2010 18:47:11 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Er zijn vandaag nog een hele rits vroege treinen ingevoerd. Ben benieuwd naar dinsdag; bijsturing en treinpersoneel hebben een uitdaging. |
09-07-2010 18:51:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
Volgens mij zijn er nog zeker twee dagen om de dienstregeling en wat dies meer zij te vervolmaken. |
09-07-2010 19:15:49 | ||
---|---|---|
keesje
|
Kan dat zo laat nog in de reisplanner komen dan? |
09-07-2010 19:26:43 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Quote Centjes zijn waarschijnlijk het struikelblok; maar ik denk dat ze toch niet helemaal doorrekenen. Want de imagoschade "er hoeft maar dit te gebeuren, en het is chaos" jaagt veel mensen de auto in. Of het op de snelweg zoveel beter is, valt te bezien, maar met het stuur in eigen hand voelt men zich wel mans om iets aan de situatie te doen; op een perron ben je volledig afhankelijk van anderen. Als de NS iets ruimer in het materieel zit, kunnen ze ook dit soort gebeurtenissen aan. Lijkt me een goede promotie; "Zelfs met zulke drukte is de trein te vertrouwen!" Quote Is dat nu dan geen probleem? de ICK-deurtjes kunnen dan 1 persoon tegelijk hebben, maar ik heb zelf nog niemand met twee tegelijk een VIRM-trap zien bedwingen. Daarnaast lijkt het me geen immens probleem om één perron te reserveren voor die speciale treinen, en dan maakt het ook niet veel uit of die trein nu met 2 minuten of met 10 weg is. |
09-07-2010 19:39:10 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Ik hoop wel dat men het ICRm in de 1900 laat rijden en niet zoals normaal op feestdagen massaal VIRM inzet, wat je veel en veel harder nodig hebt voor de 800 die gewoon met 12 bakken moet rijden dinsdag. |
09-07-2010 19:43:00 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Inmiddels zijn de aanpassingen in de reisplanner verwerkt zo te zien. Leuk voor de vroege Schipholreiziger uit Enschede onder andere: eerste trein 6.27u ipv 4.55u, aankomst 8.44u (via Ut) ipv 7.09u... Laatst bewerkt door dennistd op 09-07-2010 19:43 |
09-07-2010 19:44:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat je op Koninginnedag had, krijg je nu ook in principe. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-07-2010 19:58:59 | ||
---|---|---|
rogier
|
Leuk! Volgens de NS-planner rijden er in de nacht van maandag op dinsdag treinen van Ztm naar Gvc! Dat vroege treinen uitvallen is uiteraard een grof schandaal. Mensen willen gewoon naar hun werk vervoerd worden en betalen daar ook voor. Er wordt hier gewoon moedwillig niet geleverd wat (in de jaardienst) beloofd is. Laatst bewerkt door rogier op 09-07-2010 19:59 |
09-07-2010 19:59:23 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ik ben heel benieuwd of men nog vroege reguliere treinen gaat toevoegen... je kan toch niet allerlei mensen van hun trein "beroven" omdat een stel voetbalgekken zich klem wil zuipen?? |
09-07-2010 20:01:03 | ||
---|---|---|
keesje
|
QuoteOf de ochtendspitsreizigers daar boodschap aan hebben is een tweede. |
09-07-2010 20:13:36 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Beetje raar inderdaad, ik had eerder de DDM-1 er uit gehaald (zijn nu toch zwaar onderbezet, 14500 was zover ik zag eigenlijk overbodig omdat de normale 4500 dit met gemak kon vervoeren) en deze op de broodnodige plekken ingezet, heb je al een flinke kluit om te vervoeren, verder kunnen er hier en daar wel het een en ander worden "gehalveerd", denk aan de 3300 met 2xSGM, kan makkelijk met een Solo 3'tje, wellicht staanplaatsen maar zeker geen achterblijvers. Andere optie is om de 9100 te verwisselen met de warme reserve van de DM'90 en via die weg ICM vrij te spelen. Maargoed, we zien wel wat er gebeurd, ben benieuwd of NS/Prorail ook al een nooddienstregeling klaar heeft liggen als het weer raak is bij Asd om dan te Ass, Asdm en Dvd te keren (metro overstap). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-07-2010 20:14:42 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ik kom nu merkwaardige dingen tegen... - vanuit Vs rijdt de 2116 gewoon als reguliere eerste trein, maar vanaf Bgn tot Rtd rijdt de 2112 niet (volgens za-dienst) en de 2114 wel (doordeweekse dienst) - een trein die een mooi alternatief voor de 2112 zou zijn is de 5112 maar die rijdt niet volgens de planner terwijl dat een trein is die normaal juist wel op zaterdagen rijdt Maar het opvallendste is nog wel dat ik Nachtnet Brabant-treinen tegenkom in de reisplanner. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-07-2010 20:27:05 | ||
---|---|---|
bogger
|
Quote Is dit niet iets TE letterlijk overgenomen uit de Koninginne-nach DRGL. Dat zou namelijk wel erg slordig zijn van de NS/planner/eindverantwoordelijke |
09-07-2010 20:43:46 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Voor Gn hanteert men een Zaterdagdienstregeling. Reizigers zijn hierdoor minimaal 1,5 uur later in de randstad... Laatst bewerkt door Pim530 op 09-07-2010 20:44 |
09-07-2010 20:48:06 | ||
---|---|---|
keesje
|
Ja, alles voor Oranje. Er zijn immers geen werkende mensen die dag. |
09-07-2010 20:56:32 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dat is wel érg bizar, 14500 zijn inderdaad opgeheven (rijden normaal wel doordeweeks), 4590 rijdt dan weer wel (rijd alleen vr-za nacht en op za-zo nacht). Hier gaan ongetwijfeld flinke klappen uitgedeeld worden %09% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-07-2010 20:59:20 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
In Mt maken ze het helemaal mooi Eerste trein zou dinsdags (vanaf 12 juli) om 05.26 moeten vertrekken naar Amr (ipv Sgn) zie vertrekstaat, komende dinsdag is dit wel een half uur later. Gek dat dit de eerste keer al gelijk anders is. Mvg. Bart |
09-07-2010 21:02:04 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Ja en dan alleen die na 2 uur rijden! %08% Zo duikelt er zomaar en ineens een 21454 op te Tb die nergens vanaf komt, maar wel naar Ht moet. Belangstelling zal enorm zijn in de nacht van maandag op dinsdag. Zou toch een grove schande zijn als personeel hun verlof wordt ingetrokken om zo'n totaal nutteloze nachtdienst te moeten gaan rijden. De pendel Gs-Vs rijdt trouwens ook weer elk half uur ten behoeve van Koni... eh ik bedoel de huldiging te Asd! %08% Laatst bewerkt door keesje op 09-07-2010 21:03 |
09-07-2010 21:27:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Uit dit alles krijg ik het idee dat het systeemtechnisch (VPT is een van de meest klant- en gebruikersonvriendelijke systemen ter wereld) alleen mogelijk was een complete kopie van 30 april te maken, met alles erop en eraan. Verder vermoed ik dan dat (zoals robbertc aangaf) er al heel wat is "bijgepuind", maar dat dat (nog) niet zichtbaar is in de reisplanner. Als mijn theorietje klopt, zou je mogelijk morgen de wijzigingen moeten kunnen zien, of althans: na het moment dat er een "afleiding" naar de reisplanner gemaakt is. (bedenk wel dat dit een kaartenhuisredenering is; ik kom niet uit hgb IV-kringen. Het hoeft dus helemaal niet waar te zijn, maar dat is mijn analyse/redenering. En dat de reisplanner niet elke wijziging die in dagplan gemaakt wordt, kan tonen, is zeker en ook zeker logisch). |
09-07-2010 22:27:26 | ||
---|---|---|
j.jager
|
QuoteArriva hanteerd de doordeweekse planning. Bij de NS is treinserie 700 vernummerd naar 690700. |
09-07-2010 22:28:21 | ||
---|---|---|
keesje
|
@broek53: De opvolger van VPT is niet veel gebruikersvriendelijker hoor (integendeel), maar dat terzijde. @j.jager: De andere vervoerders rijden wel hun eigen dienst, zoals het hoort eigenlijk. Ik gok erop dat er dinsdag treinen zijn die waren opgeheven en door ingrijpen van de bijsturing toch weer gaan rijden en waar alleen de niet-oplettende reiziger van profiteert. Het omzetten van een zaterdagse dienst naar een door-de-weekse dienst in de vroege morgen vergt natuurlijk nogal wat nadenk- en handwerk. En de tijd ontbreekt waarschijnlijk als dat nog tijdig naar VKL moet. Wat wel een rotzooi wordt is dat die dinsdag ook aangepaste dienstregelingen worden overschreven t.b.v. onderhoudsroosters en werkzaamheden zoals die tussen Wt en Rm. Dat gaat natuurlijk op alle fronten conflicteren en ik denk niet dat menig post daarmee om kan gaan. Laatst bewerkt door keesje op 09-07-2010 22:31 |
09-07-2010 22:48:37 | ||
---|---|---|
daniel
|
QuoteEindelijk eens een reden om vóór marktwerking en kleine vervoereilandjes te zijn Veel makkelijker bij te sturen in zulke gevallen, en niet dat het hele land moet inleveren vanwege een feestje in Amsterdam |
09-07-2010 22:51:02 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
ach, het verschil van het aantal reizigers extra valt dan ook niet op: 50 of 500.000 maar ben benieuwd wat het uiteindelijk word Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-07-2010 22:54:04 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Past goed in het topic 'Als NS de gehele concessie had' inderdaad! Ja, dan waren ze op de plekken waar de overige vervoerders rijden dus ook aangewezen op die zaterdagse dienst en dus de pineut. Maar NS of niet: dit wordt door een directie besloten en zullen dat vast weloverwogen gedaan hebben. (?) |
09-07-2010 22:58:20 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Quote Zo nu en dan wil ik nog wel eens vraagtekens hebben bij bepaalde weloverwogen besluiten %09% |
09-07-2010 23:42:02 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Misschien moeten we gewoon even afwachten en de planners wat tijd gunnen. Er hoeft hier niemand te huilen voordat hij geslagen wordt. Ik geef het je te doen om op donderdag te horen dat er komende dinsdag weet ik veel hoeveel mensen naar Amsterdam zullen komen en dan even een dienstregeling in elkaar te zetten dat wel iedereen netjes 's ochtends en 's middags van en naar z'n werk vervoerd wordt en ondertussen even zorgen dat iedereen veilig wordt aan- en afgevoerd voor het oranjefeestje. Maar ja de beste stuurlui staan natuurlijk aan de wal. We zullen het wel zien dinsdag er zullen her en der vast klappen vallen, er moeten nou eenmaal keuzes gemaakt worden. |
09-07-2010 23:49:53 | ||
---|---|---|
mdj
|
-3700 en 4300 rijden niet, er rijdt een 694300 Hfd-Lls. -700, 1500, 1600 en 2800 rijden niet, daarvoor rijdt er dus een 690700 Asd-Gn, 691600 Es-Asd elk uur, 692800 Amfs-Rtd. Amf-Asdz is via Ut overigens. -De 7000 rijdt de zaterdienstregeling, maar wel de dienstregeling van voor 10 juli, maw: 1x/uur Apd-Es. Dat in tegenstelling tot de vakantiedienstregeling, dan gaat hij maar tot Aml. Laatst bewerkt door mdj op 09-07-2010 23:56 Bij twijfel: gebruik beton. |
10-07-2010 00:21:09 | ||
---|---|---|
Iceman
|
4500 stopt weer op Pmo,Pmr en Pmw en keert te Asd op zichzelf%02%. Misschien ook weer DDM-1, net als 30 april. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
10-07-2010 00:32:53 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Inmiddels is er alweer wat van de NS in mijn postvak gevallen: NS rijdt dinsdag Oranje-dienstregeling Beste meneer/mevrouw, Wij zijn enorm trots op de eersteklas prestaties van ons Nederlands elftal. Dinsdag is de dag van de huldiging en kleurt Amsterdam oranje. Veel supporters zullen met de trein naar de hoofdstad reizen. NS-medewerkers doen er alles aan om Oranjefans vanuit het hele land naar Amsterdam te brengen. Dat is een enorme uitdaging. Om meer treinen naar Amsterdam te kunnen laten rijden, moeten wij de dienstregeling in heel Nederland aanpassen. Het wordt een zeer drukke dag op het spoor. Wij maken er graag samen met u een mooi feest van. Kijk voor vertrek op ns.nl/oranje (http://www.ns.nl/oranje) voor meer informatie en een actueel reisadvies. Geel en blauw houdt van Oranje! Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
10-07-2010 00:38:15 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Ik kan gedachten lezen kennelijk Maak van tevoren een keuze waar u naar toe gaat, het Museumplein of het centrum voor de grachtentocht. Museumplein Komt u: * uit de richting Enkhuizen, Den Helder, Alkmaar, Zaandam en Haarlem, reis dan naar Amsterdam Sloterdijk en stap daar over op het aanvullend openbaar vervoer. * uit de richting Rotterdam, Den Haag, Leiden via Schiphol, reis dan naar Amsterdam Zuid en stap daar over. * uit de richting Flevoland, dan kunt u uitstappen op Duivendrecht en Amsterdam Zuid. * uit de richting Noordoost Nederland, dan kunt u het beste via Utrecht naar Amsterdam Zuid reizen. * uit de richting Utrecht (Eindhoven, 's Hertogenbosch, Nijmegen), kies dan voor Amsterdam Amstel of Amsterdam Zuid. Centrum Amsterdam, grachtentocht Komt u: * uit de richting Enkhuizen, Den Helder, Alkmaar, Zaandam en Haarlem, reis dan naar Amsterdam Centraal en loop verder. * uit de richting Rotterdam, Den Haag, Leiden via Schiphol, dan kunt u uitstappen op Amsterdam Centraal en verder lopen. U kunt ook naar Amsterdam Lelylaan en Amsterdam Sloterdijk reizen en daar overstappen. * uit de richting Flevoland en Noord-Oost Nederland, reis dan naar Amsterdam Centraal en loop verder. * uit de richting Utrecht (Eindhoven, 's-Hertogenbosch, Nijmegen), kies dan voor Amsterdam Amstel en stap daar over op het aanvullend openbaar vervoer. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
10-07-2010 10:04:40 | ||
---|---|---|
rogier
|
Quote Ach ach, deze mensen worden betaald om hun werk te doen, net zoals forensen betalen om op tijd op hun werk te komen. Bovendien is overwerken altijd een optie en is regeren vooruitzien... Na de wedstrijd tegen Uruguay of zelfs die tegen Brazilië had er al aan het werk begonnen kunnen worden... |
10-07-2010 12:45:45 | ||
---|---|---|
JcJay
|
Zullen we de online verkoop van de zomertoer voor dinsdag maar niet promoten (met zn tweeën voor 40 euro in de 1e klas)... %08% Laatst bewerkt door JcJay op 10-07-2010 12:46 |
10-07-2010 14:37:09 | ||
---|---|---|
dwem
|
Nederland teltr dus weer net zo veel dienstregelingsdeskundigen als coaches van het nationale elftal dit weekend...... Dirk |
10-07-2010 15:16:58 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Toch opmerkelijk dan dat het nationale elftal al in de finale staat, terwijl de dienstregeling de kwalificatie zowat niet haalt %08% |
10-07-2010 16:38:04 | ||
---|---|---|
R-ekz
|
Als er een zaterdagdienstregeling word gereden, is dan het voordeelurenabbonement ook de hele dag geldig? of is dat teveel gevraagd |
10-07-2010 16:41:42 | ||
---|---|---|
Dre
|
die is toch sowieso de hele dag geldig in juli en augustus? %06% |
10-07-2010 16:53:20 | ||
---|---|---|
treintim
|
Dat klopt, op de meeste (grote) stations in Nederland wordt dat ook op de digitale borden getoond en bij andere stations hangen er zelfs briefjes op de kaartautomaat (station Roermond bijv. op alle automaten) dat de voordeelurenkaart in juli en augustus ook vóór 9 uur geldig is. Dus als je dat nog over het hoofd ziet... Maargoed, dat terzijde. Laatst bewerkt door treintim op 10-07-2010 16:54 |
10-07-2010 18:55:04 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Nu moet het niet gekker worden. NS schrapt gewoon de eerste 3 treinen van de 7000 naar Almelo, en rijd om het uur!!! Terwijl er honderden mensen zijn die gewoon nog naar het werk moeten, en het een normale doordeweekse dag is. Ik vind het geen stijl. %04%%07% Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
10-07-2010 21:00:03 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Er wordt nog gewerkt aan de ochtendtreinen vanaf maandagmiddag staat de definitieve dienstregeling op ns.nl en in de reisplanners. |
11-07-2010 17:51:56 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Dat is dan wel ernstig te hopen. De situatie is nu ronduit dramatisch. De eerste intercity uit Zwolle richting Amersfoort is 716 om 6:17, de eerste stopper uit Zwolle richting Utrecht is 5618 om 6:19. Dat betekent dat de reizigers van trein 514, 5614 en 5616 het maar uit moeten zoeken. Vanuit Deventer richting Amersfoort is al net zo'n drama. Goed trein 1614 is heringelegd als trein 691614. Maar trein 1716 is weg en de eerste trein na 1614 is trein 691618 om 6:44. Ik vind het schandalig dat je je vaste klanten eenvoudig het bos instuurt om wille van een stompzinnige voetbalgekte. Compleet idioot. Dick van den Hoven |
11-07-2010 17:56:25 | ||
---|---|---|
mren
|
Reisadvies op TT was vrijdag nog 'ga zo vroeg mogelijk op reis', mar dat hebben ze toch maar wat anders geformuleerd |
11-07-2010 18:40:06 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
QuoteDaar ben ik het helemaal met je eens! Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
11-07-2010 18:49:10 | ||
---|---|---|
keesje
|
Heb het idee dat de 'reparaties' in de dienstregeling met name zijn gebeurd op de belangrijkere corridors, zoals Ehv-Asd bijvoorbeeld. Op de IJssellijn en in Zeeland mag je echt een uur minimaal wachten tot de eerste trein vertrekt. Inderdaad volslagen idioot als je je bedenkt dat het niets te maken heeft met de drukte later op de dag in Asd. |
11-07-2010 18:55:17 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Huh, ik zag laatst nog in de reisplanner dat vanuit Vlissingen de eerste trein gewoon op hetzelfde tijdstip als normaal vertrekt. Eerste trein vanuit Bgn en Rsd ri. Ddr gaat wel later, maar da's geen Zeeland Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-07-2010 19:08:45 | ||
---|---|---|
mb90
|
De Hoekse Lijn komt er ook erg slecht vanaf door dit gebeuren. De eerste treinen gaan anderhalf uur later en in de ochtendspits wordt er 2x i.p.v. 4x per uur gereden. |
11-07-2010 19:09:03 | ||
---|---|---|
Dre
|
Quote Tsja, NS denkt natuurlijk alleen maar aan de eigen beeldvorming. Er moet ogenschijnlijk ergens gesneden worden om het vervoer van de voetbalfans mogelijk te maken. Als je ervoor kiest om de gewone reiziger te dienen dan kom je tekort voor het vervoer van voetbalfans naar de hoofdstad en kun je er zeker van zijn dat de slechte aan- en afvoer een journaalitem wordt. Snijdt je daarintegen in de mogelijkheden voor de (vaak solitaire, danwel minder gegroepeerde) beroepsreiziger, dan blijft het hooguit bij wat gemopper. Marketingtechnisch veel interessanter dus. |
11-07-2010 21:00:13 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Gelukkig heb ik dinsdag niks met de NS te maken. Ik reis met Arriva van Spm naar Gn en die hanteerd gewoon de normale dienstregeling, en kan ik gewoon de 37522 nemen. De 37522 rijd normaal dus niet op een zaterdagsgeling. Laatst bewerkt door j.jager op 11-07-2010 21:00 |
11-07-2010 23:11:33 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Volgens mij is er zojuist een flinke last van de schouders gevallen v.w.b. de treindienst... 'Okeh' |
11-07-2010 23:44:22 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
Voetballiefhebbers, vergeef mij dit grapje: http://www.nicospilt.com |
11-07-2010 23:51:18 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Mensen met zoveel gevoel voor humor moesten worden gehuldigd! %02% Hier op het dorp is er al weer een container en een kruispunt in de brand gezet. En die voetbalonzin kost al zoveel belastinggeld! %07% Wie durft er een wedje te sluiten dat er vanavond ook (een deel van) een trein sneuvelt? |
11-07-2010 23:55:17 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Eeh, 1 trein maar? En waarschijnlijk gaat het personeel ook niet meer door de trein Óf je wil agressie, dat krijg je nu heel makkelijk. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
12-07-2010 00:01:28 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Dat is natuurlijk je reinste onzin. NS kiest ervoor om het plan van Koninginnedag uit de kast te trekken en weet daarmee dat het kiest voor een zaterdagse dienstregeling die geldt op een dinsdag: dus latere opstart (ondanks het forensenverkeer), maar wel de maatregelen die ten goede zouden moeten komen voor het gebeuren in Asd. Hoezo zou je moeten snijden (dus tussen 5.00 en 6.30 uur zo ongeveer) om extra vervoer mogelijk te maken? Er rijdt dan bijna niks en wat komt dat ten goede aan het extra vervoer later op de dag dag? Niets dus. Maar dat het een slecht-nieuws item wordt in het Journaal dat wil ik zeker geloven en dat is ook zeker terecht, maar dan doel ik met name op het moedwillig schrappen van de ochtendspits. Laatst bewerkt door keesje op 12-07-2010 00:03 |
12-07-2010 09:30:48 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Dinsdag dus weer DDM in de 5800? |
12-07-2010 10:18:52 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Quote Ben ik met je eens. De NS kiest ervoor om meer treinen 's avonds te laten rijden. Dus moet er ook personeel zijn om die treinen te laten rijden. Ze laten het personeel dus ook later beginnen 's ochtends zodat ze 's avonds meer overhouden. Ik vind het ook raar dat voor een voetbalfeestje de normale forens moet boeten. Hier in de Noordkop gaat de eerste 3000 uit Hdr niet om 5.04 maar om 5.33. Is weliswaar 'maar' een half uur later, maar toch.... Laatst bewerkt door MCNAlkmaar op 12-07-2010 10:19 De groeten uit Schagen |
12-07-2010 10:27:25 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Moet je eens hier rond Ehv kijken. De eerste 6400 uit Wt komt in Ehv niet rond 06.00 uur, maar om 07.30! Eerste 9600 uit Dn komt om 7.12 aan in Ehv ipv 6.12. De 800 en 3500 zijn gelukkig aangepast waardoor die gewoon de doordeweekse dienstregeling rijden (inclusief spits 3500'en). De eerste 1900 vanuit Ehv richting Bd is wel een uur later. Hopelijk valt er vandaag nog meer te repareren. Laatst bewerkt door raymond16 op 12-07-2010 10:28 |
12-07-2010 10:27:41 | ||
---|---|---|
martijn
|
Misschien was het ook handig vanmorgen al forensen via de omroep te waarschuwen. Ik kan bijvoorbeeld pas een uur later naar m'n werk morgen. Benieuwd of al mijn medereizigers dat ook weten. |
12-07-2010 10:36:31 | ||
---|---|---|
ettenrail
|
Het werd afgelopen vrijdag zelfs al omgeroepen dat er vroege treinen zouden uitvallen, dus die informatievoorziening lijkt me wel goed. Laatst bewerkt door ettenrail op 12-07-2010 10:36 |
12-07-2010 10:39:39 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Anderhalf uur later zelfs: 1914, 1916 en 1918 rijden allemaal niet. 1920 start in Ehv op. |
12-07-2010 10:40:35 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteIk betwijfel het. Ik sprak vanmorgen op station Deventer een vaste forens en die wist in ieder geval van niets. Laatst bewerkt door dvdhoven op 12-07-2010 10:41 Dick van den Hoven |
12-07-2010 10:41:54 | ||
---|---|---|
ettenrail
|
Dan hebben ze het zeker alleen maar hier in de regio omgeroepen? Ik heb het in korte tijd verchillende malen gehoord op Zlw, Ddr, Rsd en Etn. |
12-07-2010 10:43:49 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Dat is heel goed mogelijk. Dergelijke berichten worden in ieder geval niet door Tuf gedaan, dus is de omroep(st)er op de post, die het bericht moet omroepen. Dick van den Hoven |
12-07-2010 10:46:50 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Genoemde omroep wordt gewoon overal omgeroepen, wel hebben de diverse regio's een ander bandje (omroepen te Wp, Asdm en Ot hadden wel dezelfde tekst, maar andere stem). Het probleem is dat de omroep elk half uur (of op sommige stations ook elk kwartier) wordt omgeroepen, waardoor de dagelijkse forens het bandje of elke keer hoort, of elke keer juist niet |
12-07-2010 10:53:01 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Dan ben je slecht geïnformeerd, want hoe verklaar je dat er in de nacht van maandag op dinsdag een heus onzinnig nachtnet in Brabant rijdt tot ongeveer 4 á 5 uur en vervolgens de eerste anderhalf uur van de ochtenspits wordt geschrapt? |
12-07-2010 11:10:22 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Ja dat wist ik niet, maar voor de rest van het land dan... De groeten uit Schagen |
12-07-2010 11:47:38 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Hier is misschien het scenario "wat als de NS nog functioneerde zoals de NMBS" interessant: 1 Dan zou de gewone dienstregeling voor de dinsdag gewoon doorgang vinden 2 er zouden lange extra treinen vanuit de provincie naar Amsterdam rijden met het reservematerieel 3 met personeel uit de reservepool en teruggeroepen van verlof, maar tegen een smakelijke overwerkbeloning. 4 opgesteld in plannen gemaakt door plannenmakers die rustig een paar dagen aan de extra bijsturing kunnen wijden. Aangezien in Nederland dergelijke faciliteiten echter niet of nauwlijks meer bestaan is dat niet meer op die manier te regelen. De punten 2 t/m 4 impliceren een niet (meer) voorhanden reserve op alle gebied. We moeten het ermee doen en blij zijn dat er überhaupt nog iets te regelen valt. |
12-07-2010 13:12:01 | ||
---|---|---|
keesje
|
In het kader van klantje pesten rijden er nu ook in de paden van opgeheven treinen nu leeg materieeltreinen. Zo start 5616 niet in Zl maar in Amf op, maar komt het materieel daarvoor uit... jawel: Zl! In het pad de opgeheven 1918 rijdt tussen Ehv en Bd trein 80222 t.b.v. 13622. En zo zijn er nog veel meer van die situaties. |
12-07-2010 13:39:52 | ||
---|---|---|
jorgo
|
De 3526 en 3528 rijden dinsdag gewoon vanaf Mt. Dat is normaal toch niet op zaterdag? Of is dit één van de correcties? |
12-07-2010 13:44:25 | ||
---|---|---|
abbm
|
Lijkt me wel, ja. |
12-07-2010 13:47:52 | ||
---|---|---|
treintim
|
Het is trouwens goed mogelijk dat je het elftal nog kunt zien vanuit de trein, ze varen namelijk dicht in de buurt van het spoor en ook onder het spoor door. http://www.blikopnieuws.nl/foto/115827 Laatst bewerkt door treintim op 12-07-2010 13:48 |
12-07-2010 13:50:12 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Dacht dat in tegenstelling tot de Museumpleinhuldiging de vaarroute niet doorging vanwege 2e plaats? |
12-07-2010 14:29:11 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Klopt, maar ik heb de indruk dat die correcties op deze corridor alleen in de zuid-noord richting zijn gedaan. In de andere richting starten 819 en 821 in Ehv op in plaats van Asd. En om het nog bonter te maken start 823 op in Asd, maar rijdt tussen Amr en Asd leeg als 810823. "Hé, daar gaat mijn trein!" zal veel te horen zijn morgenvroeg in o.a. Hlo en Cas. |
12-07-2010 15:00:14 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Quote Dat besluit is teruggedraaid. Er is vandaag alsnog besloten de grachtentocht door te laten gaan, ondanks de 2e plaats. |
12-07-2010 16:17:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Gaat er lekker aan toe dus... gelukkig blijft het in Hn gewoon normaal, enkel de 14500 is opgeheven, welke nu zwaar onder zijn capaciteit rijdt. Hadden ze gewoon niet beter de meest nutteloze trein, de FYRA, op kunnen heffen en het materieel daarvan gebruiken als extra treinen? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
12-07-2010 16:20:13 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
De Fyra is ook opgeheven morgen Ook weer niet helemaal logisch: wil je meer treinen naar Asd hebben, ga je er eentje opheffen Laatst bewerkt door daniel_ddr op 12-07-2010 16:21 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
12-07-2010 16:22:26 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Verrek dat is er dus ook nog er in geschoten dus, nouhjah, ben benieuwd wat het materieel daarvan gaat doen En trouwens, wie gaat er nou met de FYRA? wel handig zo, extra materieel op de benodigde plekken Laatst bewerkt door dlm4yjp op 12-07-2010 16:23 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
12-07-2010 16:25:43 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Tja, die had je toeslagvrij kunnen laten rijden voor extra capaciteit bijvoorbeeld... 't materieel zal wel stil blijven staan gok ik zo... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
12-07-2010 16:26:17 | ||
---|---|---|
Duitje
|
Niks aan het handje hoor, DLM, de 4500 gaat met DDM-1 rijden, dus capaciteit genoeg in de ochtendspits Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
12-07-2010 16:27:27 | ||
---|---|---|
abbm
|
Van mij mogen ze gerust de Fyra stellen in de 800 zetten Het vrijgekomen VIRM gaat maar ri Asd%08% |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): WK_2010 |