Werkzaamheden Lw 5 en 6 juni
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
26-05-2010 18:47:24
TheKnitter
TheKnitter
Op 5 en 6 juni voert ProRail groot onderhoud uit in Leeuwarden.
Wat de werkzaamheden inhouden, zal in de trend van wisselvervanging, spoorvernieuwing en dergelijke zijn.

Tijdens dit weekend rijden er helemaal GEEN treinen van en naar Leeuwarden.

Leeuwarden - Harlingen (- Haven)
* Reis tussen Leeuwarden en Harlingen met de Arriva bus.

Leeuwarden - Sneek (- Stavoren)
* Reis tussen Leeuwarden en Sneek (en Stavoren) met de Arriva bus.

Leeuwarden - Groningen
* Reis tussen Leeuwarden en Hurdergaryp met de Arriva bus, en verder met de Arriva-trein.

Leeuwarden - Zwolle
* Reis tussen Leeuwarden en Akkrum met de NS-Snelbus
* Reis tussen Leeuwarden, Grou en Akkrum met de NS-Stopbus
* Alle Intercity's tussen Akkrum en Zwolle stoppen op alle tussengelegen stations. Treinen rijden onder hun normale nummer.
* Alle Intercity's richting Zwolle vertrekken enkele minuten eerder van Heerenveen en Steenwijk.
De 500 serie: V. Akkrum: .48, V. Heerenveen: .57, V. Wolvega: .05, V. Steenwijk: .13, V. Meppel: .22, A. Zwolle: .40
De 700 serie: V. Akkrum: .18, V. Heerenveen: .27, V. Wolvega: .35, V. Steenwijk: .43, V. Meppel: .52, A. Zwolle: .10
* Serie 500: In Utrecht Centraal wordt de trein niet ontkoppelt, en rijdt in zijn geheel door naar Den Haag Centraal. Te Utrecht Centraal staat aan de overzijde van het perron een Intercity naar Rotterdam Centraal klaar.
Vanuit Rotterdam Centraal wordt ook niet gekoppeld, en staat / komt de Intercity richting Amersfoort/Zwolle aan de overzijde van het perron.
* Er geldt een negatief reisadvies vanuit Leeuwarden voor bezoekers van het concert van Guus Meeuwis in Heerenveen op 5 juni.


Extra reistijd: Een kwartier tot een half uur.


Verder rest mijn vraag: Wat wordt er precies gedaan?

Laatst bewerkt door TheKnitter op 26-05-2010 18:48
 

26-05-2010 18:51:12
Duitje
Duitje
Antwoord geef je zelf al %08%

Quote
TheKnitter: Op 5 en 6 juni voert ProRail groot onderhoud uit in Leeuwarden.
Wat de werkzaamheden inhouden, zal in de trend van wisselvervanging, spoorvernieuwing en dergelijke zijn.



Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR
 

26-05-2010 18:53:07
TheKnitter
TheKnitter
Ja, dat is mijn verwachting. Het zal vast en zeker daar mee te maken hebben.
Maar ik bedoel of iemand de werkzaamheden exacter kent.. Wat er vernieuwd word (Snellere wissels enzo?)
 

26-05-2010 19:28:11
dlm4yjp
dlm4yjp
Ik vermoed dat het gewoon om de standaard vernieuwing, oftewel:
-Wissels vervangen door onderhoudsarme wissels
-Houten liggers vervangen door betonnen
-Waarschijnlijk zal er ook het een en ander aan het electische gedeelte vervangen worden
-afbraak onnodige sporen (zijn de laatste tijd érg goed in)
-Ballastvernieuwing
-versleten spoor vervangen en/of slijpen
-Beveilingsverbeteringen
-Spoor weer opnieuw instoppen
-evt. ook de perrons weer afvlakken/uitlijnen.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 


26-05-2010 19:48:15
TheKnitter
TheKnitter
Wat ik mij nu afvraag, zal het iets te maken hebben met dit project: http://www.infrasite.nl/news/news_article.php?ID_nieuwsberichten=12982 ?  

26-05-2010 20:21:07
daniel81
daniel81
Dat kan ik mij haast niet voorstellen. Er zullen eerst ontwerpen moeten worden gemaakt en doorberekend, vergunningen moeten worden aangevraagd, het werk moet worden aanbesteed, aannemers zullen moeten inschrijven, de inschrijvingen moeten worden beoordeeld, dan moet de aannemer z'n materialen bestellen enz enz enz .... zoiets krijg je in 2 maanden tijd echt niet voor elkaar. Al was het maar omdat Prorail dergelijke buitendienststellingen al lang van tevoren plant.  

26-05-2010 20:36:43
rogier
rogier
Overwerken is geen optie?  

26-05-2010 20:40:37
broek53
broek53
De doorlooptijd van het maken van een plan via (railverkeerstechnisch) ontwerp tot aanbesteding en uitvoering is voor een project waar beveiligingswijzigingen in voorkomen, op zijn allerminst anderhalf jaar. Voor de plannen die in dat FENS-bericht staan, zal het ongeveer een jaar zijn, omdat de studies kennelijk al zijn verricht.  

26-05-2010 21:56:04
daniel81
daniel81
Quote
rogier: Overwerken is geen optie?

Ik zit beroepsmatig in de infrawereld, en ik maak het mee dat een projectleider al zenuwachtig wordt als-ie binnen een half jaar een parkeerterreintje moet hebben aangelegd, dus met dit soort zaken kun je dat echt vergeten binnen 2 maanden.
Zolang er onzekerheid is over de financiering, verwacht ik niet dat er al een definitief ontwep zijn, alleen een haalbaarheidsstudie.
 

26-05-2010 22:30:05
manuel25
manuel25
Stomtoevallig las ik vanmorgen dit: http://prorail.nl/Vervoerders/Capaciteit%20treinpaden/Capaciteitsanalyses/Documents/Capaciteitsanalyse%20en%20capaciteitsvergrotingsplan%20naar%20aanleiding%20van%20de%20overbelastverklaring%202010-04%20Leeuwarden.pdf Het zou er best iets mee te maken kunnen hebben.
Tevens mag mem wel wat doen aan perronspoor 4, als je daar een trein binnen ziet komen zie je hem zeer duidelijk enorm schommelen.

Laatst bewerkt door manuel25 op 26-05-2010 22:32
 

26-05-2010 23:32:58
TheKnitter
TheKnitter
Zeer interessant document Manuel!

Tevens zag ik zojuist dat de IC tussen Utrecht en Rotterdam van .17 en .47 onder nummer 250xx rijdt, volgens de reisplanner.
De 2800 rijdt (logischerwijs) wel normaal.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 26-05-2010 23:34
 

28-05-2010 22:42:35
klaass16
klaass16
mogelijk de oude kopsporen verwijderen, enof spoor 4 wat manuel al zei,,aankomende trein begint dan te schommelen op spoor4

Laatst bewerkt door spiketrain op 28-05-2010 22:50, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

03-06-2010 17:09:20
abcde
abcde
Quote
TheKnitter: Op 5 en 6 juni voert ProRail groot onderhoud uit in Leeuwarden....
* Serie 500: In Utrecht Centraal wordt de trein niet ontkoppelt, en rijdt in zijn geheel door naar Den Haag Centraal. Te Utrecht Centraal staat aan de overzijde van het perron een Intercity naar Rotterdam Centraal klaar.
Vanuit Rotterdam Centraal wordt ook niet gekoppeld, en staat / komt de Intercity richting Amersfoort/Zwolle aan de overzijde van het perron...



Waarom gaat de gehele 500 in Ut naar Gvc ? Ik zie geen verband met de werkzaamheden te Lw.
Of heeft dit te maken met dat Rtd naar Gv eruit ligt? Gaat de IC Vlissingen - Dordrecht - Rtd in Rtd door naar Ut in het pad van de 500 en 1700 ?
Gaat dan de 1700 uit Es ook in zijn geheel naar Gvc ?
 

03-06-2010 17:37:13
mb90
mb90
Er rijdt een IC 250xx als IC Vs / Ddr - Ut, die daar dus de 2100, 20500 en de 21700 vervangt. Ook rijdt er een IC 287xx tussen Rtd en Gd op zondagochtend in het pad van de de 2800 die dan niet rijdt en rijdt de 2000 die ochtend. Dit zal vast wel door de werkzaamheden tussen Dt en Sdm komen.