Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Koninginnedag 2010

Zaterdag 03 apr 2010 - 21:13:48
mdj
mdj
Zoals elk jaar wordt de treindienst rondom(of wat te maken heeft met ~) Amsterdam aangepast. Bij het een en ander uitzoeken kwam ik daarbij op het volgende lijstje.

Internationale treinen :
ICE van/tot Ut
140 van/tot Amf
9200/9300 van/tot Shl


NO:
140 uit zijn pad, rijdt na Hgl 10 minuten later, stopt niet op Apd en Aml
700 opgeheven
1500 opgeheven
1600 opgeheven
2800 opgeheven

Ingelegd:
690700 Asd-Gn
691600 Asd-Es
692800 Rtd-Amfs

Flevoland
3700 opgeheven
3900 opgeheven Asd-Hfd
4300 opgeheven

Ingelegd:
694300 Lls-Hfd

Richting Sloterdijk
3900 opgeheven Asd-Hfd
4000 opgeheven Asd-Utg
4500 stopt ook op Pmo,Pmr,Pmw (keert op zichzelf op Asd)
6300 opgeheven
14500 opgeheven
14700 opgeheven Asd-Utg

Ingelegd
28700 stoptrein Asd-Hfd (keert op Hfd! en Asd op zichzelf)
694700 Asd-Utg
696300 Asd-Hlm-Gvc
704000 Asd-Utg

Qua spooropstelling kom ik op de volgende opstelling pichost.nl
Rare dingetjes gevonden:
-de 4000 uit Rtd keert in 4 minuten op Asd, het ene halve uur op 5B, het andere halve uur 7B.
-de 690700/691600 komen aan op 13A, vertrekken van 13B. Raar, andersom zou ik nog iets bij kunnen indenken, kan er conflictvrij vertrokken worden, nu is er wel een conflict.
-de 4600 keert op de 3900 op 10B, maar 4600 vertrekt van 15B, de 3900 komt aan op 15A. wordt er gerangeerd? ik denk het niet...
-de 2600 komt aan op 14A(keert op 2100), vertrekt van 14B, alleen komt er niets op 14B aan. Als er dan aangekomen wordt op 14A, vertrokken van 14B kan er conflictvrij vertrokken worden, mits de 3900 niet aankomt op 15A maar op 15B (en keert op 4600)

Laatst bewerkt door mdj op Zaterdag 03 apr 2010 om 21:35:19

Bij twijfel: gebruik beton.

Zaterdag 03 apr 2010 - 21:22:20
j.jager
j.jager
Quote
mdj:Ingelegd:
690700 Asd-Gn
691600 Asd-Gn
Ik neem aan dat de 691600 naar Es gaat I.p.v. Gn.

Zaterdag 03 apr 2010 - 21:29:34
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
Niet te strak naar de A en B fases kijken Dat is een eeuwig planningsprobleem bij kopmakende treinen, dat nog nooit goed onder de knie is gekregen. Niet in Syvap, niet in VPT, niet in Donna. Als de 691600 aankomt op 13A, betekent dat zijn neusje nog net op 13A staat. De rest staat op 13B. De "neus" is bepalend voor het aankomstspoor+fase. En ook weer voor vertrek. Maar dat is dan de andere neus. En daar zit nu net de crux. Dat krijg je geautomatiseerde systemen niet aan het verstand gepeuterd. Die willen dan een rangeerbeweging of iets ander engs hebben.
In de praktijk betekent het dat de 691600 gewoon op spoor 13B keert.

Dick van den Hoven

Zaterdag 03 apr 2010 - 21:34:21
mdj
mdj
Aaah, oke, dat wist ik niet. Bedankt voor de verhelderde uitleg

Nu rest alleen nog de -toch wel extreem- korte kering van de 4000 uit zuidelijke richting, evenals de alternerende vertreksporen. Ik denk zelf dat iemand een lange kering voor ogen had (vandaar alternerende vertreksporen) maar er toch niet doorgedrukt kreeg.

@J.jager: Klopt helemaal, ik heb het aangepast, bedankt voor de oplettendheid.

Laatst bewerkt door mdj op Zaterdag 03 apr 2010 om 21:35:04

Bij twijfel: gebruik beton.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Zaterdag 03 apr 2010 - 21:38:10
daniel81
daniel81
Waarom is de 2800 opgeheven? Die heeft toch niks met Asd van doen?

Zaterdag 03 apr 2010 - 21:39:52
mdj
mdj
De 1500 is geheel opgeheven, dus Amfs is vrij. Nu gaat de 2800 naar Amfs en wordt voor de gelegenheid omgenummerd tot 692800

Bij twijfel: gebruik beton.

Zaterdag 03 apr 2010 - 21:45:38
daniel81
daniel81
Dat verklaart nog niet het opheffen van de 2800. De reden dat de 2800 normaliter naar Dv gaat is niet dat er in Dv een perron vrij is, maar dat er mensen zijn die van/naar Dv willen reizen. Die mensen zijn er ook op Koninginnedag, en hen uitleggen dat hun trein niet rijdt omdat in Amfs het perron vrij was klinkt wel heel ridicuul

Zaterdag 03 apr 2010 - 21:56:34
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
30 april valt onder de voorjaarsvakantieperiode, dan rijdt de 2800 zowiezo al niet tussen Amf en Dv (zie de vakantieperiodes in het spoorboekje, waar dit dus al keurig in vermeld staat)

Laatst bewerkt door daniel_ddr op Zaterdag 03 apr 2010 om 21:57:08

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Zaterdag 03 apr 2010 - 21:57:29
train85
train85
Kleine aanvulling hierop:

-1000 Serie rijdt maar tot en van Shl.

- 1000, 9200 en 9300 leeg via de zuidtak naar/van Wgm en CNL, EN en ICE leeg van/ naar Wgm.

- 28700 serie keert niet in Hfd de laatste plannen zijn gewijzigd en gaan keren in Hfdo en in Asd blijven ze keren ja.

Laatst bewerkt door train85 op Zaterdag 03 apr 2010 om 21:58:50

www.mat64.nl

Zaterdag 03 apr 2010 - 22:01:39
wietse
wietse
Grappige is overigens dat als je vanuit Hilversum naar Schiphol wil, die dag, de planner je meerdere mogelijkheiden aanbiedt (o.a. de stopper), maar ook treinen met overstap op Amsterdam Centraal. Bijzonder.

Zaterdag 03 apr 2010 - 23:00:44
MasterE
MasterE
-de 4000 uit Rtd keert in 4 minuten op Asd, het ene halve uur op 5B, het andere halve uur 7B.

Ik denk eerder dat er 34 minuten keer tijd is voor de 4000, dat verklaard ook de spoor wijziging elk half uur.

Mcn Asd.

Zaterdag 03 apr 2010 - 23:25:13
mdj
mdj
Volgens de NS-planner niet, .13-.17 op 5B, .43-.47 op 7B.

Bij twijfel: gebruik beton.

Zondag 04 apr 2010 - 16:14:12
MasterE
MasterE
Dan is het erg kort om te keren en vraag ik me af waarom er elk half uur van spoor gewisseld moet worden.

Mcn Asd

Zondag 04 apr 2010 - 16:54:15
ruysdael
ruysdael
Het is wel 34 minuten, als ik de reisplanner bekijk:

.11 tot .47 op 7b en .41 tot .17 op 5b.


Dinsdag 06 apr 2010 - 22:11:15
dh3201
dh3201
Ook de CNL gaan van/tot Ut

Shqiperise-lopers?

Woensdag 07 apr 2010 - 19:58:22
AlbertP
AlbertP
Quote
daniël_ddr: 30 april valt onder de voorjaarsvakantieperiode
Meivakantie


Zondag 11 apr 2010 - 17:46:08
Duitje
Duitje
Is het al bekend met welk mat de Zaanlijn bereden gaat worden? Weet nog wel dat de SGMm's vorig jaar niet zo'n succes waren, bij vertrek uit Utg waren er al staanplaatsen. Zal mij niks verbazen als de NS met 2 of 3x V aan komt kakken... Dan heb je echt een probleem

Laatst bewerkt door Duitje op Zondag 11 apr 2010 om 17:46:44

Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR

Zondag 11 apr 2010 - 18:10:21
keesje
keesje
Er rijden 6 composities tussen Utg en Asd die deze dag tot 694700 en 704000 zijn gedoopt. En allen met 2x SGM III. Wordt vast een gezellige dag dan!

Zondag 11 apr 2010 - 18:13:31
willy84
willy84
Nou dan maar hopen op regen dan valt het wel mee.

Zondag 11 apr 2010 - 18:14:06
keesje
keesje
Wat betreft de IC's, rijden de 3000 en 800 allemaal consequent met IV+VI, dus 10 bakken VIRM.

Zondag 11 apr 2010 - 18:36:20
Iceman
Iceman
En de 4500? Misschien wat DDM-1? Dat staat in Ekz en is niet nodig voor 14500 omdat die niet rijden.

Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.

Zondag 11 apr 2010 - 19:23:05
Nelis
Nelis
Dat is zeker nodig ik zat vorig jaar rond 10 uur sóchtends in een DD-AR die al vanaf Hks uitpuilde. Zelfs de balkons waren toen al aardig vol, en na Hnk kon er niemand meer bij en is de trein zonder stop in Hn doorgereden naar Ass. De mensen voor Hn werden in Hnk verteld de volgende trein te pakken. Op Koninginnedag gebeurd in de 4500 toch alles wat god verboden heeft in een trein dus gaat er iets kapot in een DDM-1 is het minder erg dan in een DD-AR die direct een andere dienst rijden moet.

Zal er eigenlijk rond koninginnedag schoongemaakt worden in Asd want na koninginnedag is het normaal al een idiote rotzooi en dat kan er eigenlijk niet meer bij.

Laatst bewerkt door Nelis op Zondag 11 apr 2010 om 19:24:22

Zondag 11 apr 2010 - 19:47:06
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
DDM-1 moet ook gewoon de volgende (werk)dag de dienst weer in, dus als er wat gesloopt wordt is dat niet minder erg ofzo.

Zondag 11 apr 2010 - 19:48:13
Iceman
Iceman
Enige probleem kan zijn dat DDM-1 wat moeite gaat krijgen met de rijtijden. 4500 stopt extra te pmo,pmr en pmw, maar met dezelfde rijtijd.

Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.

Zondag 11 apr 2010 - 19:54:32
Nelis
Nelis
Dat is idd een probleem maar ik denk dat die stops er niet eens gaan komen op de tijden dat een DDM-1 qua formaat niet nodig zijn. Zie vorig jaar toen was dat ook de planning en is dat een aantal keren niet gebeurt. en de rijtijden worden nooit gehaald op deze lijn op koninginnedag vorig jaar hadden de treinen steevast een half uur tot een uur vertraging. Het is een farce om te denken dat het dit jaar probleemloos zal gaan.

Zondag 11 apr 2010 - 19:58:36
superboer
superboer
Twitter OVMaik Youtube maik17
Quote
Iceman: Enige probleem kan zijn dat DDM-1 wat moeite gaat krijgen met de rijtijden. 4500 stopt extra te pmo,pmr en pmw, maar met dezelfde rijtijd.
Bij mij duurt een ritje Ekz-Asd op 30-4 5 minuten langer...

Zondag 11 apr 2010 - 20:01:09
Iceman
Iceman
Asd-Ekz niet, hoor.

Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.

Zondag 11 apr 2010 - 20:02:52
Nelis
Nelis
vanaf Hn is het 33 minuten naar Asd en dat is op een normale dag al vrij krap. Dus de 5 minuten extra zijn echt wel nodig voor de stops. Maar het zou op een normale dag waarschijnlijk wel kunnen als je uitgaat van stops van 1 minuut.

Zondag 11 apr 2010 - 20:08:47
superboer
superboer
Twitter OVMaik Youtube maik17
Quote
Iceman: Asd-Ekz niet, hoor.
Dan maakt het dus niet uit of er VIRM of DDM1 rijdt, vertragingen krijg je toch.

Zondag 11 apr 2010 - 20:12:16
Iceman
Iceman
Ik kan me in het DDAR tijdperk nog herinneren dat ik ook wel is 3 minuten op Ass stond, uit de richting Hoorn. Maar goed, er is ook een kering op Asd waarin wat speling zit. En als er vertraging in de richting van Ekz is kan je de kruising verleggen naar Hks.
@superboer: Ik denk zeker dat het materieel er toe kan doen hoor. Met DDAR zal het bijvoorbeeld wat makkelijk gaan dan met DDM-1.

Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.

Zondag 11 apr 2010 - 20:13:46
MDDM
MDDM
Quote
Nelis: en de rijtijden worden nooit gehaald op deze lijn op koninginnedag vorig jaar hadden de treinen steevast een half uur tot een uur vertraging. Het is een farce om te denken dat het dit jaar probleemloos zal gaan.
En dat ligt puur en alleen aan het materieel? Kan ik mij niet voorstellen.

Gr Joop mcn Lls

Zondag 11 apr 2010 - 20:15:19
ruysdael
ruysdael
Een puinhoop wordt het toch wel... Dat is elk jaar. Vori gjaar reed er DDM-1 en VIRM, dus het zal nu ook wel zoiets worden.

Zondag 11 apr 2010 - 21:09:22
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Quote
AlbertPool:
Quote
daniël_ddr: 30 april valt onder de voorjaarsvakantieperiode
Meivakantie
Op pagina 31 van het spoorboekje noemt NS het "Voorjaarsvakantie"

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Zondag 11 apr 2010 - 21:12:25
keesje
keesje
Wat betreft de 4500: dit wordt allemaal met DDM1 gereden. De doorkoppeling met de 1500 is er dan niet. En inderdaad, de speling in de dienstregeling is minimaal door de extra stops in Pmr. En of dat in combinatie met de verwachte drukte nou zo handig idee is valt te betwijfelen...

Overigens rijdt er ook een extra trein Asd (v 4.26 uur)-Hn (tr 28872), iets ivm Koninginnenacht of zo?

Laatst bewerkt door keesje op Zondag 11 apr 2010 om 21:16:13

Zondag 11 apr 2010 - 21:15:12
AlbertP
AlbertP
Quote
Quote
AlbertPool:
Quote
daniël_ddr: 30 april valt onder de voorjaarsvakantieperiode
Meivakantie
Op pagina 31 van het spoorboekje noemt NS het "Voorjaarsvakantie"
Inderdaad noemt NS het zo in het spoorboekje, maar dit klopt niet. Voorjaarsvakantie (krokusvakantie) is in februari. Altijd week 8. En 30 april is in april, en dus 2 maanden later.


Zondag 11 apr 2010 - 21:20:56
Nelis
Nelis
Ja die extra trein is er voor de koninginnenacht maar veel mensen blijven in amsterdam die nacht dus over de bittere noodzaak van de trein twijfel ik. Ik denk dat het vooral handig is als extra materieel in Ekz omdat veel treinen Ekz veel te laat zullen bereiken om in de van te voren geplande dienst te kunnen keren.

Zondag 11 apr 2010 - 21:56:40
ruysdael
ruysdael
Quote
keesje: Wat betreft de 4500: dit wordt allemaal met DDM1 gereden. De doorkoppeling met de 1500 is er dan niet.
Welke 1500?

Maandag 12 apr 2010 - 07:35:20
treinfan
treinfan
...die niet rijdt, heel simpel
Ik vraag mij wel af wat de materieelinzet aan de oostzijde van Asd wordt (weer DDM-1 in de 5800, dubbel DD-AR in 3900 en 4600, of dit jaar weer iets anders dan vorig jaar?). Hoe dan ook verwacht ik met ICM in de NoordOost van/naar Asd weer krapte en wat extra treinen uit Amf.

[Bezig met laden...]

Maandag 12 apr 2010 - 07:40:01
keesje
keesje
In de 5400/4800: compleet met losse DDAR'en (geen mDDM!).
De 5800 net als de 4500 compleet met DDM.
In de 3900/4600 alles met gekoppelde DDAR'en (mDDM + DDAR/loc).

Maandag 12 apr 2010 - 21:08:50
david_meye
david_meye
Twitter MeteoKrommenie Facebook DavidMeyer25
Ik zag ook op de NS site dat er extra nacht Sprinters rijden tussen Gvc en Gd donderdag op vrijdag en de 2400 serie maakt een extra stop te Wd.

Maandag 12 apr 2010 - 21:44:50
Iceman
Iceman
Quote
keesje: In de 5400/4800: compleet met losse DDAR'en (geen mDDM!).
De 5800 net als de 4500 compleet met DDM.
In de 3900/4600 alles met gekoppelde DDAR'en (mDDM + DDAR/loc).
Dat klinkt goed, allemaal lekker veel capaciteit. Is de 2200 ook (dubbel) DDAR?

Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.

Maandag 12 apr 2010 - 21:55:04
Joey666
Joey666
Ben wel benieuwd wat er in de 5700/4900 serie rijdt?

Maandag 12 apr 2010 - 21:57:15
mren
mren
Ga kijken, dat deden we in de pre-internettijd ook. En dat is echt nog maar een jaar of 12 geleden...

Maar wat dacht je van 'gewoon' mat'64?

Maandag 12 apr 2010 - 22:03:09
treinfan
treinfan
als we even verder kijken zien we tot nu toe dat er hetzelfde wordt doorgevoerd als vorig jaar: Dus dan worden de 5700 en 4900 weer gewoon DD-AR en mat '64

[Bezig met laden...]

Maandag 12 apr 2010 - 22:03:42
Duitje
Duitje
Quote
keesje: Er rijden 6 composities tussen Utg en Asd die deze dag tot 694700 en 704000 zijn gedoopt. En allen met 2x SGM III. Wordt vast een gezellige dag dan!
Bedankt voor het uitzoeken! Zullen idd gezellige propvolle treintjes worden Maar is in ieder geval beter dan 6 bakken mat

Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR

Maandag 12 apr 2010 - 23:55:23
C-Tracks
C-Tracks
Er pendelt ook VSM stoom op 30/4 op de Hoekse lijn! Weer 'ns wat anders dan al die NSR wijzigingen!

Dinsdag 13 apr 2010 - 08:30:00
keesje
keesje
Quote
Iceman:
Quote
keesje: In de 5400/4800: compleet met losse DDAR'en (geen mDDM!).
De 5800 net als de 4500 compleet met DDM.
In de 3900/4600 alles met gekoppelde DDAR'en (mDDM + DDAR/loc).
Dat klinkt goed, allemaal lekker veel capaciteit. Is de 2200 ook (dubbel) DDAR?
2200 allemaal 2x DDAR inderdaad.

Dinsdag 13 apr 2010 - 13:00:10
WesselE
WesselE
Flickr Janstanner
Quote
duitje: Bedankt voor het uitzoeken! Zullen idd gezellige propvolle treintjes worden Maar is in ieder geval beter dan 6 bakken mat
Ervaring leert dat de bijsturing soms best wel wat extra materieel achter de hand heeft. Vorig jaar stond volgens mij ook geen 8 bakken SGM gepland, wat er uiteindelijk wel reed in een aantal treinen.

'Okeh'

Maandag 26 apr 2010 - 20:33:18
jacokran
jacokran
In het kader van "Nee heb ik, ja kan ik ..." Blijft de 9200 lang keren op de Wgm? Ik ga naar London 30/4 en zou graag met een stam belgische rijtuigen naar Brussel gaan...

Maandag 26 apr 2010 - 21:05:48
bogger
bogger
Is het iemand bekend of de 4000 (Rtd-Asd vv.) met het standaard mat blijft rijden. Dus ofwel SGM of Mat'64?

Kan me vorig jaar herinneren toen het vanaf Bkl/Ac niet meer ging met een DDAR..

Maandag 26 apr 2010 - 21:39:50
robbertc
robbertc
Als je ziet hoe ont-zet-tend veel materieel er wordt ingepland rond Asd, dan houdt het volgens mij ook een keer op.. Moet maar passen..

Maandag 26 apr 2010 - 21:49:06
willy84
willy84
Je bedoelt dat mensen maar op een volgende trein moeten worden? Beetje vreemd zolang er nog voldoende capaciteit is. Als 6 bakken vol zitten dan moeten er gewoon 8 of 9 ingezet worden als dat past. En dat gebeurt ook alleen duurt het altijd zolang.

Maandag 26 apr 2010 - 22:04:02
robbertc
robbertc
Zolang een trein voldoende capaciteit heeft, hoeven mensen niet op een volgende trein te wachten

Dinsdag 27 apr 2010 - 08:03:33
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
De stoptrein serie 7000 (Apd - Es) rijd als op zaterdag.

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 27 apr 2010 - 08:08:27
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Syntus pakt goed uit in de Betuwe, vanaf 11.00 een halfuurdienst Ah - Tl v.v. tot ruim na middennacht.
Gérard

Dinsdag 27 apr 2010 - 13:50:47
mark
mark
Quote
HZwoferink: De stoptrein serie 7000 (Apd - Es) rijd als op zaterdag.
De hele dienstregeling wordt verder als op zaterdag uitgevoerd, m.u.v. de treinen die i.v.m. Koninginnedag aangepast zijn uiteraard


Dinsdag 27 apr 2010 - 17:04:11
superboer
superboer
Twitter OVMaik Youtube maik17
Quote
gvttreinen: Syntus pakt goed uit in de Betuwe, vanaf 11.00 een halfuurdienst Ah - Tl v.v. tot ruim na middennacht.
Gérard
Ook in de Achterhoek doen ze het niet onaardig: Kwartiersdienst tussen Doetinchem en Arnhem vanaf half 10, in tegestelling tot Doetinchem-Winterswijk. Daar geldt tot 12.00 een uursdienst.

Dinsdag 27 apr 2010 - 18:09:23
raymond16
raymond16
Eindhoven - Venlo is tussen 7.30 en 1.00 uur een kwartiersdienst: de 9600 rijdt als na Dn door als stoptrein naar Vl. Nooit geweten dat de vraag vanuit Vl zo groot is en de 1900 dat niet aan zou kunnen.

Laatst bewerkt door raymond16 op Dinsdag 27 apr 2010 om 18:12:16

Dinsdag 27 apr 2010 - 18:25:02
john2
john2
Ik neem aan dat met 1.00 uur, 13.00 uur mee bedoeld wordt.

Dinsdag 27 apr 2010 - 18:25:31
raymond16
raymond16
Nee, het is echt tot na middernacht

Dinsdag 27 apr 2010 - 21:20:03
Chopper
Chopper
Quote
raymond16: Eindhoven - Venlo is tussen 7.30 en 1.00 uur een kwartiersdienst: de 9600 rijdt als na Dn door als stoptrein naar Vl. Nooit geweten dat de vraag vanuit Vl zo groot is en de 1900 dat niet aan zou kunnen.
Wil dat zeggen dat er hier dan Mat '64 te spotten valt vrijdag? Of wil ik nu teveel?


Donderdag 29 apr 2010 - 12:09:11
walschots
walschots
Iets heel anders. Volgens (bijna) alle dienstregelingen op internet rijden er op 30 april 's avonds geen treinen tussen Maastricht en Luik. De treinen zijn niet te vinden op BAHN.DE, NS.NL (internationaal) of bij de NMBS.BE. Ik neem aan dat dat een foutje is.
Zij staan nog wel vermeld op www.railtime.be bij vertrek uit Luik.
Kan iemand bevestigen dat de treinen rijden?

Donderdag 29 apr 2010 - 12:22:17
keesje
keesje
De 400 rijdt wel, maar de 5300-en zijn vrijdag inderdaad opgeheven. Heeft dat iets met de 1 mei viering te maken in Belgie? Of misschien een (zoveelste) foutje in 'het systeem'?

Op de site van de NMBS rijden de 5300-en wel, zij het vertraagd door werkzaamheden.

Laatst bewerkt door keesje op Donderdag 29 apr 2010 om 12:24:27

Donderdag 29 apr 2010 - 12:38:29
walschots
walschots
Je hebt gelijk. Ik had bij NMBS op de internationale dienstregeling gekeken. Overigens rijdt de serie 400 vertraagd wegens werkzaamheden op een brug, maar de 5300 niet.