13-02-2010 18:43:27 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Hoe zit het eigenlijk met de concessie en toekomst van de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal? Van diverse andere lijnen is al een en ander aangekondigd over een nieuwe concessie of een aanbesteding, maar van deze lijn heb ik nog niks kunnen vinden. Blijft dit vooralsnog na december 2012 de enige lijn waar Syntus blijft rijden? (Afgezien van dat Syntus nog lopende of nieuwe aanbestedingen kan winnen.) Shqiperise-lopers? |
13-02-2010 19:06:06 | ||
---|---|---|
dennistd
|
De website van Regio Twente meldt:Quote Syntus rijd ook nog Aml-Mrb, maar ik weet niet voor welke periode Connexxion deze aan Syntus heeft uitbesteedt. Deze behoort tot de Twente-concessie en loopt voor Connexxion tot medio december 2015. |
13-02-2010 20:48:29 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Bedankt voor de einddatum van de concessie ZHO. Aml-Mrb gaat per december 2013 op in de concessie Vechtdallijnen (waarvan Zl-Emn al een jaar eerder in gaat). Shqiperise-lopers? |
13-02-2010 22:30:48 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
December 2013 is ook het einde van de concessie als geheel. De volledige treindienst en de 9x-buslijnen gaan naar Regio Twente en de buslijnen 52,54,56 en 81 worden toegevoegd aan de concessie Achterhoek/Rivierenland. |
13-02-2010 23:05:15 | ||
---|---|---|
marotrans
|
En die concessie is reeds gegund aan Arriva. Al is Syntus wel in beroep gegaan. |
08-03-2012 10:33:36 | ||
---|---|---|
dennistd
|
SCHOP! De Linten die na december 2013 (dus in de nieuwe Twents-concessie van Syntus) op deze lijn blijven rijden krijgen allemaal een toilet: http://www.tctubantia.nl/regio/noordoosttwente/10612787/Syntus-trein-krijgt-toilet%2C-ritprijs-omhoog.ece Hiervoor gaat de ritprijs met 0,8 cent of 0,008 cent per kilometer omhoog (beide bedragen worden genoemd in het artikel). Als ik het goed bereken gaat het om zeven stellen, aangezien er nu 24 lintjes zijn, er 14 te koop staan en er drie naar Arriva gaan. Genoeg dus voor 4 omlopen op Zp-Odz en 3 spitsomlopen Go-Odz. Laatst bewerkt door dennistd op 08-03-2012 10:34 |
08-03-2012 10:35:51 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Tubantie meldt: "Om de toiletten te kunnen bekostigen gaat de reiziger meer betalen voor een treinrit, namelijk 0,008 eurocent per kilometer. „Een retourtje Hengelo-Oldenzaal bijvoorbeeld wordt dan 16 cent duurder”. |
08-03-2012 10:39:18 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Als Hgl-Odz ongeveer 10 km is, is het logischer dat de ritprijs met 0,8ct/km omhoog gaat Wel een aparte maatregel. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
08-03-2012 10:42:05 | ||
---|---|---|
RoelZ1
|
Een beetje logisch nadenken en je komt tot de conclusie dat het 0,8 cent of 0,008 euro moet zijn. Dat zou de afstand Hengelo - Oldenzaal 10km maken (16 cent/0,8/2 = 10) en bij 0,008 cent zou de afstand 1000 km moeten zijn. Het wordt dus 0,008 euro. Sowieso worden chipkaarttarieven altijd op 0,1 cent afgerond. Bert was me voor Laatst bewerkt door RoelZ1 op 08-03-2012 10:42 |
08-03-2012 11:06:42 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
WC op het staion kost gauw 50 Eurocent, goedkoper is om een slag Odz te maken (kosten 32 Eurocent) |
08-03-2012 11:51:26 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Goed gezocht, maar vergeet de ritprijs niet!;) Laatst bewerkt door Jannn2009 op 08-03-2012 11:52 |
08-03-2012 12:09:37 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Betekent dat dan dat er geen nationaal tariefstelsel meer is, maar dat regionale opdrachtgevers en vervoerders gezamenlijk tot afwijkende (hogere) kilometerprijzen kunnen besluiten? |
08-03-2012 12:35:12 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
Ja, de regionale overheden zijn nu verantwoordelijk voor de tarieven (kilometertarief). Alleen het opstaptarief is (nog) landelijk afgesproken. NS is natuurlijk zelf verantwoordelijk voor haar tarieven, al is er in de concessie wel een bandbreedte o.i.d. afgesproken. |
08-03-2012 13:23:51 | ||
---|---|---|
mren
|
Geldt dat niet alleen als je op saldo reist? Lijkt me dat voor de papieren kaartjes niets verandert omdat daar gewoon het landelijk tarief voor wordt gebruikt. |
08-03-2012 13:41:19 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
Ook voor papieren kaartjes kan dat gelden. Het te betalen bedrag bestaat dan uit een NS deel tegen NS-tarief en een Regionaal deel tegen Regionaal-tarief (althans in theorie). |
08-03-2012 17:58:16 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Papieren kaartjes zijn dan al afgeschaft, toch? Shqiperise-lopers? |
08-03-2012 18:05:03 | ||
---|---|---|
mren
|
De minister heeft beloofd dat eerst het 'dubbel opstaptarief' moet verdwijnen. |
08-03-2012 18:09:37 | ||
---|---|---|
john2
|
Dus als ik het goed begrijp, is als het dubbel opstap tarief verdwijnt, dat je dan even duur uit bent met op saldo reizen, als je met een papieren treinkaartje op het zelfde traject zou reizen, met een regionale vervoerder. |
08-03-2012 18:16:27 | ||
---|---|---|
mren
|
Ja en nee. Ja: je hoeft bij een wisseling van vervoerder niet meer opnieuw instaptarief te betalen. Nee: degressie in km-tarief zul je wel kwijt zijn. Hierdoor is een papieren kaartje (zeker met een wisseling van vervoerder halverwege) nog steeds goedkoper. Tenzij we naar een uniform km-tarief gaan waardoor langere reizen veel duurder zullen worden. Laatst bewerkt door mren op 08-03-2012 18:17 |
17-03-2012 10:51:00 | ||
---|---|---|
stefanb
|
het traject Zutphen/Oldenzaal zou nog tot 2018 bij Syntus behoren. de linten die ervoor gebruikt worden zijn 21/28 blijven bij Syntus en de rest gaat terug naar de NS. als de bronnen kloppen dan gaat eind mei de 40/45 al naar Duitsland en en dat wordt opgevangen door de DM90 stellen en de rest is nog onbekend. en er zit een kans in dat alle linten verkocht worden naar Duitsland maar dat is nog niet zeker Laatst bewerkt door stefanb op 17-03-2012 10:52 |
17-03-2012 11:04:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de volledigheid: NS in dit geval is niet NSR, maar NSFS. |
17-03-2012 11:39:31 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Wel apart dat juist de oudste stellen blijven: als ik me niet vergis zouden deze volgens de huidige concessie al niet eens ingezet morgen worden op Zp-Odz, alleen de nieuwere stellen voldoen dacht ik aan de huidige leeftijdseis. |
17-03-2012 13:11:16 | ||
---|---|---|
taurus
|
Ik neem aan dat de 44 en 45 voorlopig nog blijven voor Aml - Mrb? |
17-03-2012 16:22:44 | ||
---|---|---|
stefanb
|
nee de 44 en de 45 gaan dan ook mee |
17-03-2012 21:31:54 | ||
---|---|---|
Dre
|
Quote Ik weet niet waar jij je info wegtrekt, maar via de Regio Twente ken ik alleen maar de periode 2013-2023 voor de nieuwe concessie Twente. Dat in de tussentijd de looptijd gewijzigd zou zijn is mij via officiële kanalen (lokale politiek) niet bekend, alleen dat de WGR+-regio komt te vervallen en de provincie in de toekomst verantwoordelijk gaat worden voor de aanbesteding van o.a. regionaal OV. Quote Sowieso wil Arriva nog enkele Linten voor Aml-Mrb. 2 zijn nodig om de dienst uit te voeren en het lijkt me dat er nog enkele stellen als reserve zullen worden aangeschaft/geleased. Dat juist de oudste stellen bij Syntus zouden blijven lijkt me ook niet erg waarschijnlijk als je veel jongere stellen over hebt (maar anderszijds is logica soms ver te zoeken in deze materie) |
17-03-2012 21:32:22 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
Stefanb: Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar de Syntus Verkeersleiding weet zelf van niks.. Laatst bewerkt door NS-APD op 17-03-2012 21:32 Werkzaam bij Arriva |
17-03-2012 22:48:12 | ||
---|---|---|
mich
|
Kan goed dat die nog niet weten wat er gaat gebeuren. |
17-03-2012 23:20:28 | ||
---|---|---|
maurits
|
De inzet van DM90 op Zp-Hgl-Odz is volgens mij grote onzin, de opdrachtgever zal daar sowieso niet mee akkoord gaan. Er worden speciaal een aantal Linten gereviseerd voor deze lijn, het lijkt me niet dat het vers gereviseerde spul na een paar jaar opeens naar Duitsland verpatst wordt. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
17-03-2012 23:34:43 | ||
---|---|---|
Geerrritt
|
Lijkt me dat DM'90 Lintjes gaat vervangen in 3 omlopen van de 30700 en de 30900 serie, dan heb je 6 Lintjes vrijgespeeld. Maar zou het niet kunnen zijn dat juist Lintjes 40-45 naar Duitsland gaan voor een opknapbeurt voor de nieuwe concessie. Je hebt namelijk 4 omlopen nodig voor Zp - Odz en nog eens 2 extra voor de spitstrein Go - Odz. Laatst bewerkt door Geerrritt op 17-03-2012 23:36 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
18-03-2012 08:58:42 | ||
---|---|---|
mdj
|
3 omlopen in de spitstreinen Go-Odz. In Go heb je 1 minuut kering anders... Bij twijfel: gebruik beton. |
18-03-2012 09:09:08 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Voor een opknapbeurt hoeven nu nog geen Lintjes weg: de concessie Achterhoek eindigt voor Syntus eind dit jaar, en pas eind volgend jaar gaat de nieuwe concessie Twente in (waartoe Zp-Odz gaat behoren). Er komen dus eind dit jaar genoeg Lintjes vrij om volgend jaar te reviseren. Zeven stellen vind ik trouwens ook best wel krap, dat betekent namelijk dat er bij een defect meteen een spitsslag uit gaan vallen. Hoewel er in dat geval misschien wel kort gekeerd kan worden: uitstappers zijn er denk ik toch weinig in Go en als je in Ddn al een mcn oppikt die alvast in de achterste cabine gaat zitten en na aankomst in Go meteen gaat opbouwen in die cabine, kun je toch vrij snel weer weg zijn. |
18-03-2012 09:17:55 | ||
---|---|---|
edje
|
Wat ik hoorde van een man met gleufhoed en een lange grijze regenjas in een oude tochtige parkeergarage. Syntus gaat verder met 9 stellen Arriva gaat verder met 3 stellen (43 - 45 De rest gaat terug naar NSFS Laatst bewerkt door edje op 18-03-2012 09:18 |
19-03-2012 15:16:53 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
Even navraag gedaan bij Syntus, maar er is geen sprake van dat er al voor december 2012 Linten bij Syntus weggaan voor wat dan ook (en dus ook geen vervanging door DM'90). Materieelverdeling vanaf december 2012 zoals Edje aangeeft. |
23-04-2012 10:01:17 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Over de stellen 21 tm 29: Deze hebben de afgelopen 2, 3 jaar een revisie gehad bij Alstom in Salzgitter. De nieuwere stellen moeten deze revisie nog krijgen, als ik het goed heb. |
23-04-2012 19:09:29 | ||
---|---|---|
Geerrritt
|
Volgens mij hebben 41, 42 en 43 ook al een revisie gehad. Bij lint 41 is toen meteen bots schade hersteld. Na terugkomst is stel 42 vertrokken (eind februari 2011) en in juni 2011 heeft stel 43 zijn revisie gehad. |
23-04-2012 21:26:02 | ||
---|---|---|
bnv
|
Wel meer volgens mij. Heb in 2010 en 2011 ook lintjes in de 30 genummerd (de 37 bijvoorbeeld) op de baan gezien met geheel nieuwe koppelingen. Zou het niet zo kunnen zijn dat ze allemaal geweest zijn? En dat de keuze toch wordt bepaald door de juridische eigendomsstatus? |
23-04-2012 21:31:49 | ||
---|---|---|
edje
|
koppelingen, worden bij onderhoud geschilderd door zinkverf voor extra bescherming, misschien heb je dat gezien. |
23-04-2012 21:45:05 | ||
---|---|---|
bnv
|
Neem ik onmiddellijk aan maar die koppelingen zien er niet alleen als nieuw uit maar ik zag dat in de praktijk bij elk stel, zo in de jaren 2008-2010, bijna, eenmalig. Hoe vaak gebeurt dat schilderen met zinkverf dan? Is dat ook maar een keer in de zoveel jaar? |
23-04-2012 22:01:47 | ||
---|---|---|
edje
|
bij Nedtrain toen, elke maand. Herkenbaar aan de licht grijze verf. |
26-04-2012 13:34:54 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Als de hoogst genummerde stellen ook al gereviseerd zijn, dan kan dat. Ik heb er de laatste jaren geen tot nauwelijks zicht op gehad van de revisiecyclus bij de treinstellen. |
09-12-2012 16:17:08 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Regio Twente gaat mogelijk het aantal stellen voor Zutphen-Oldenzaal uitbreiden van 8 naar 10 stellen: http://www.tubantia.nl/regio/extra-treinstellen-tussen-oldenzaal-en-zutphen-1.3551698 |
09-12-2012 18:08:53 | ||
---|---|---|
bnv
|
Prachtig allemaal om de capaciteit in de spits te verbeteren. Er kan ook nog een ander argument hier achter zitten. De nieuwe concessie Zp-Hgl-Odz die volgens mij over een precies een jaar, december 2013, in gaat en volgens mij ook aan Syntus gegund is heeft ook tot gevolg dat de Lintjes opgeknapt moeten worden die er blijven rijden. Vernomen heb ik dat er al een stel in Salzgitter is om als proefmodel te dienen.(zo ja, welke?). De anderen komen dan in de loop van het jaar dat nog ter beschikking staat. Dat heeft dan tot gevolg dat er steeds minimaal een stel aan de dienst onttrokken moet worden wegens voornoemde revisie. Overigens: worden de 44 en de 45 blauw-wit geschilderd in analogie aan de Vechtdallijnen? |
09-12-2012 18:28:14 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Het zou kunnen dat de 36 daar is, die is sinds 16 november niet meer gespot, terwijl de rest afgelopen week allemaal nog gezien is. Dat zou overigens ook wel logisch uitkomen met acht linten voor Zp-Odz: de 36 t/m 43 zijn dan die acht en de 44 en 45 zijn voor Arriva. En met acht linten kun je Zp-Odz (4 omlopen) en de spitstrein Go-Odz (3 omlopen) rijden met een enkel stel en heb je 1 reservestel. Met 10 stellen kun je dan twee omlopen versterken en als er geen defecten zijn zelfs een derde (bij onderhoud buiten de spits). |
09-12-2012 19:22:02 | ||
---|---|---|
bnv
|
waarbij..........ook mij ten ore kwam dat er bij die revisie ook een WC wordt ingebouwd, wellicht wegens de voorwaarde in de nieuwe concessie. Dat gaat dan uiteraard ten koste van het aantal zitplaatsen. Overigens voor wat betreft dat laatste: als er sprake is van een nieuw interieur (mag zo langzamerhand wel een keer na 12 jaar) dan zal bij gelijkblijvende capaciteit, en gezien de inbouw van een WC per stel, de (been)ruimte nog krapper worden dat het al was/is. Ben benieuwd hoe men dat gaat oplossen. |
09-12-2012 20:10:54 | ||
---|---|---|
Dre
|
Toiletten zijn inderdaad een voorwaarde voor de nieuwe concessie. Nieuw interieur is inderdaad nodig, maar ik heb het PvE van de Regio ff niet zo bij de hand om te kijken of het een vereiste is. Syntus zelf ziet gezien de staat van het interieur op dit moment, de noodzaak van onderhoud niet zo in. Is eigenlijk ook ondoenlijk als op treinen geen conducteurs meerijden (zal mij overigens benieuwen of met ingang van vandaag het aantal controles op Zp-Odz al toenemen, gezien het feit dat Syntus nu nog maar één spoorlijn exploiteert).Quote Ik neem aan dat Arriva de GTW's niet uit eigen beweging in een Vechtdallijnen-huisstijl heeft rijden. Je mag er dus vanuit gaan dat de Arriva-Lint's (waarvan ik nog maar eens moet zien dat het de o.a. de 44 en 45 gaan worden, het klinkt mij niet logisch om de nieuwste stellen terug te geven aan NSFS zodat deze ze weer kan verhuren, terwijl je veel oudere stellen hebt rondrijden) vanaf december 2013 in het blauw/wit tussen Mrb en Aml pendelen. |
09-12-2012 22:13:46 | ||
---|---|---|
bnv
|
Of het de 44 en de 45 zijn die over een jaar (vanaf 12.2013) in blauw-wit verschijning zullen gaan rondrijden weet ik ook niet, maar ik beweerde dit gezien mijn idee dat Aml-Mrb onder de concessie van de Vechtdallijnen valt. Blauw-wit zou dan wel consequent zijn. Of die twee dan ook een opknapbeurt krijgen evenals de lintjes voor Zp-Hgl-Odz weet ik ook niet. Zou wel voor de hand liggen. (interieur/WC). Verder neem ik aan dat die twee dan voor Aml-Mrb de standaard vormen net als nu. Waar haalt men dan het reservestel vandaan? Als vanouds van Syntus? Maar die heeft volgens mij krap berekend als het gaat om de omvang van het park lintjes. Voor wat betreft de lintjes: als Zp-Hgl-Odz onder de concessie van de Provincie Overijssel valt, zouden die 10 stellen die voor die dienst zijn aangekondigd in het (twents)rood moeten gaan rondrijden, wil men consequent zijn. Als nu 44-45. Klopt dat? Of het de 36-43 en de 44-45 zullen zijn hangt volgens mij ook af van de eigendomsituatie van de stellen. Ik kan niet berekenen wat het voordeligst is dat uiteindelijk de keus bepaalt. (want het gaat natuurlijk altijd weer over geld). Laatst bewerkt door bnv op 09-12-2012 22:15 |
09-12-2012 23:22:10 | ||
---|---|---|
maurits
|
Als reservestel voor Aml-Mrb kan natuurlijk ook een diesel-GTW uit de Achterhoek of Groningen/Friesland ingezet worden als dat nodig is. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
10-12-2012 07:05:59 | ||
---|---|---|
Dre
|
Quote Uiteindelijk haalt Syntus de Lints ook bij NS Financial Services weg, Arriva meldt zich daar al voor de twee stellen die überhaupt nodig zijn om de huidige dienst te kunnen continueren, ik neem aan dat zij een eventueel reservestel ook van NSFS zal betrekken, maar daarvoor kan uiteraard ook een stel uit de Achterhoek (tijdelijk) overkomen. Quote |
10-12-2012 19:23:46 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Quote Er zullen vast en zeker vier zitplaatsen verdwijnen. De genoemde stellen komen uit 2002/2003 dus valt qua leeftijd nog een beetje mee. |
10-12-2012 22:33:00 | ||
---|---|---|
j.jager
|
QuoteDat gebeurt niet. Arriva krijgt voor Aml Mrb de stellen 43, 44 en 45. |
11-12-2012 00:08:00 | ||
---|---|---|
bnv
|
Dat is op zich ook begrijpelijk want tot december 2013, nog een jaar dus, is op Aml-Mrb de oude situatie van kracht. Dat wil zeggen: de concessie is verleend aan Connexxion en Syntus rijdt in opdracht van Connexxion. Dus stelt Syntus het reservestel. Eerst vanaf december 2013 vormt Aml-Mrb een onderdeel van de Vechtdalconcessie en zouden die drie stellen blauw-wit geschilderd kunnen/moeten worden. Als dat intussen natuurlijk al niet eerder gebeurt en wel tijdens revisie/opknapbeurt interieur/inbouw WC. |
11-12-2012 06:16:23 | ||
---|---|---|
Dre
|
Je mag verwachten dat de stellen die op zaterdag 6 december rijden niet de stellen gaan zijn die daar op zondag 7 december rijden, de stellen kunnen immers niet even een magische teleport in en vervolgens als Vechtdallijnen-blauwe stellen op de baan verschijnen. De stellen die naar Arriva gaan zullen wel ergens halverwege 2013 naar Salzgitter gaan Arriva niet zit te wachten op stellen met stoelbekleding in Syntus-huisstijl.Quote Bron (niet dat er met Lint wordt gereden, maar daadwerkelijk die nummering)? Laatst bewerkt door Dre op 11-12-2012 06:52 |
11-12-2012 12:15:21 | ||
---|---|---|
j.jager
|
https://www.somda.nl/forum/6195/1/Zwolle+-+Emmen+en+Almelo+-+Mari%EBnberg/ Uit de berichtgeving van begin dit jaar(12 januari) blijkt er dat er geen nieuw materieel komt. Maar in deze toppic worden verder geen stelnummers genoemnd, maar mij lijkt logisch dat de huidige materieel + een 3de stel daar komt te rijden. Laatst bewerkt door j.jager op 11-12-2012 12:16 |
11-12-2012 12:29:11 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Zoals hierboven aangegeven is het niet logisch dat het materieel wat er nu rijdt van de een op de andere dag magisch de volgende dag in nieuwe outfit (plus interieur) dienst doet. Het is veel waarschijnlijker dat van de linten die gereviseerd worden er 3 worden uitgezocht die de nieuwe dienst gaan doen. |
11-12-2012 12:39:54 | ||
---|---|---|
dennistd
|
De Regio Twente heeft besloten om 350.000 euro uit te trekken voor extra stellen dit jaar: http://regiotwente.nl/algemene-informatie/persberichten/368-regio-twente-geeft-bijdrage-voor-extra-treinstellen-zutphen-hengelo-oldenzaal |
11-12-2012 12:41:36 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Quote Klinkt heel betrouwbaar %03% gewoon een aanname en geen feit dus... |
11-12-2012 19:14:26 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote Nogmaals, had ik toch duidelijk gezegd, dat men een jaar de tijd heeft om de stellen aan te passen aan de nieuwe outfit, welke stellen dat dan ook mogen zijn. Niet dus van de ene dag op de andere. Tegen die tijd zullen alle ervoor in aanmerking komende stellen wel gereed zijn. Aan de concessie Zp-Hgl-Odz en Aml-Mrb is vanaf deze week niets veranderd. Vanaf december 2013 dus. |
11-12-2012 20:15:30 | ||
---|---|---|
rjz222
|
Je leest het verkeerd, j.jager stelt dat de huidige stellen op Aml - Mrb naar Arriva gaat, en daar reageert Sleutelman op met de opmerking dat het onmogelijk is om van de ene op de andere dag drie stellen om te katten naar de nieuwe outfit, en dat er daarom drie andere stellen zullen worden aangekocht/gehuurd door Arriva. Mijn website: http://www.treinenwereld.eu |
22-02-2013 10:26:26 | ||
---|---|---|
bnv
|
In het materieeloverzicht in OdR van februari ontbreekt bij Syntus de 36. Blijkbaar is die ingeruild voor de 35. Waar is de 36? Verder ontbreekt in dat overzicht de aanwezigheid van de andere lintjes 21-30, 32-34. Vergeten bij OdR? Of is dat soms NSFS dat niet in het overzicht is opgenomen zonder dat mij de redenen daarvoor duidelijk zijn. |
22-02-2013 11:03:50 | ||
---|---|---|
sik214
|
De 36 staat meen ik in Salzgitter (D) voor revisie. |
22-02-2013 18:14:25 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Die Linten zijn in elk geval niet meer in dienst. Het andere terzijde-materieel staat er denk ik ook niet tussen? |
01-03-2013 21:20:38 | ||
---|---|---|
bnv
|
In OdR staat ook een overzicht van terzijde gesteld materieel. Nu is het mogelijk dat de linten 21 ff. niet terzijde staan, en een andere status hebben, maar ze duiken in dat overzicht niet op. Verder: als de 36 revisie heeft in D, dan moet die toch gewoon in het bestand staan. |
02-03-2013 08:44:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
De complicatie voor dat overzicht is sowieso het materieel van NSFS als het niet in gebruik is. Voor het materieel dat bij NS in dienst is (geweest), is gekozen het te melden op dezelfde manier als het materieel dat ook werkelijk in dienst is - en daardoor staan alle 1800-en, ICK's en DM '90 erin bij het terzijde staande materieel. Dat heeft ook een praktische achtergrond, want een deel van dat materieel is van NSR en een deel van NSFS, en daar kom je niet precies achter (achter de precieze verdeling, bedoel ik). |
01-04-2013 23:06:06 | ||
---|---|---|
edje
|
De 36 is inmiddels terug in Hengelo en is voor nawerk in Hengelo. http://www.flickr.com/photos/spoorkeerl/8610210385/in/photostream |
01-04-2013 23:48:53 | ||
---|---|---|
Dre
|
Zoals ik ook al elders op dit forum meldde. Stond als ik het goed heb sinds afgelopen week op (Syntus) opstelspoor 22. Wat ik me afvraag, is het (lange) UIC-nummer nog enigszins afgeleid van het Duitse broertje? (bijv. 95 84 1648 036 o.i.d.) |
02-04-2013 10:32:45 | ||
---|---|---|
edje
|
Het UIC nummer zoals hij op de zijkant staat is 958450200364 NL-SYN 36A 2002 .. gelukkig staat het nummer 36 ook gewoon op zijn oude plek. |
20-09-2013 20:07:46 | ||
---|---|---|
wwijker
|
Nog niet hier voorbij zien komen, maar volgens http://www.goorsnieuws.nl/index.php/algemeen/9889-geen-kwartierdienst-wel-langere-treinen gaat Syntus toch geen kwartierdienst rijden tussen Go. Hgl. en Odz. Wel langere treinen. Laatst bewerkt door wwijker op 20-09-2013 20:08 |
20-09-2013 20:19:16 | ||
---|---|---|
mdj
|
... maar te Go staat al wel een extra sein tbv het (kort) keren aldaar. Bij twijfel: gebruik beton. |
20-09-2013 20:22:08 | ||
---|---|---|
edwin82
|
De eerste twee treinen van Go naar Odz vertrekken toch al jaren van spoor 1 richting Hgl? Deze staan toch over op spoor 1. |
20-09-2013 20:40:05 | ||
---|---|---|
edward
|
Quote Op de zijkant staat ook: 958450210363 NL-SYN 36B 2002 |
20-09-2013 22:04:51 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
Toch wel jammer dat die kwartiersdienst niet doorgaat, volgens mij is het argument met die andere ligging van de Intercity toch wel wat makkelijk, heel veel van de forensen van Goor en Delden, iig de scholieren, zijn volgens mij veel meer gebaat bij extra treinen (de mensen uit Goor waren bij mij op school altijd 20 minuten te vroeg, omdat de trein zo onhandig ligt)... |
20-09-2013 22:29:01 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Daarnaast, die IC rijdt in de basis toch maar 2x/uur. Je zult dus altijd het ene kwartier wel en het andere niet aansluiten, daarvoor maakt het niet uit in welk kwartier de IC ligt Vraag me überhaupt af wat de aansluiting op de IC nu uitmaakt voor het wel of niet om het kwartier willen rijden: reizigers Go - Aml kunnen al elk kwartier op een Sprinter overstappen in Hgl (zal niet veel trager zijn met die twee extra stops) en reizigers naar Dv en verder zullen aannemelijk eerder via Zp reizen en hebben die IC-aansluiting daarmee ook niet nodig. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-09-2013 22:52:17 | ||
---|---|---|
mren
|
Door de slechte aansluiting in Deventer reizen meer mensen tussen Enschede/Hengelo en Zutphen/Arnhem met Syntus ipv met NS, dus drukkere treinen. |
20-09-2013 23:05:32 | ||
---|---|---|
charta
|
Quote Waar staat dat extra sein dan? |
20-09-2013 23:33:01 | ||
---|---|---|
Roy
|
Elk kwartier een sprinter is leuk, echter liggen de 7900 en 7000 slechts 6 minuten van elkaar bij vertrek in Enschede. Er rijdt ook een bus tussen Almelo en goor, wellicht van huis tot huis ben je misschien in het meest ideale geval een minut of wat eerder. |
21-09-2013 06:20:19 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Door geen kwartiersdienst te rijden maar de normale dienst versterkt uit te voeren spaar je 3 machinisten en een treinstel uit (dat je normaal een half uur kwijt zou zijn door de lange leeg mat-kering Go-Mk-Go. Als ik me niet vergis zijn er 10 Linten beschikbaar, alles met dubbele stellen heb je 8 stellen nodig. De extreem drukke treinen zou je op Zp-Hgl dan met 3 stellen kunnen rijden (Hglo is te kort) |