Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Verwijder discussie uit je favorieten

Zutphen - Hengelo - Oldenzaal

Zaterdag 13 feb 2010 - 18:43:27
dh3201
dh3201
Hoe zit het eigenlijk met de concessie en toekomst van de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal?

Van diverse andere lijnen is al een en ander aangekondigd over een nieuwe concessie of een aanbesteding, maar van deze lijn heb ik nog niks kunnen vinden.
Blijft dit vooralsnog na december 2012 de enige lijn waar Syntus blijft rijden?
(Afgezien van dat Syntus nog lopende of nieuwe aanbestedingen kan winnen.)

Shqiperise-lopers?

Zaterdag 13 feb 2010 - 19:06:06
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
De website van Regio Twente meldt:
Quote
De aan Syntus verleende concessie ZHO eindigt medio december 2013.
Syntus rijd ook nog Aml-Mrb, maar ik weet niet voor welke periode Connexxion deze aan Syntus heeft uitbesteedt. Deze behoort tot de Twente-concessie en loopt voor Connexxion tot medio december 2015.


Zaterdag 13 feb 2010 - 20:48:29
dh3201
dh3201
Bedankt voor de einddatum van de concessie ZHO.

Aml-Mrb gaat per december 2013 op in de concessie Vechtdallijnen (waarvan Zl-Emn al een jaar eerder in gaat).

Shqiperise-lopers?

Zaterdag 13 feb 2010 - 22:30:48
jeanpierre
jeanpierre
December 2013 is ook het einde van de concessie als geheel. De volledige treindienst en de 9x-buslijnen gaan naar Regio Twente en de buslijnen 52,54,56 en 81 worden toegevoegd aan de concessie Achterhoek/Rivierenland.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Zaterdag 13 feb 2010 - 23:05:15
marotrans
marotrans
En die concessie is reeds gegund aan Arriva. Al is Syntus wel in beroep gegaan.

Donderdag 08 mrt 2012 - 10:33:36
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
SCHOP!

De Linten die na december 2013 (dus in de nieuwe Twents-concessie van Syntus) op deze lijn blijven rijden krijgen allemaal een toilet: www.tctubantia.nl

Hiervoor gaat de ritprijs met 0,8 cent of 0,008 cent per kilometer omhoog (beide bedragen worden genoemd in het artikel).

Als ik het goed bereken gaat het om zeven stellen, aangezien er nu 24 lintjes zijn, er 14 te koop staan en er drie naar Arriva gaan. Genoeg dus voor 4 omlopen op Zp-Odz en 3 spitsomlopen Go-Odz.

Laatst bewerkt door dennistd op Donderdag 08 mrt 2012 om 10:34:02


Donderdag 08 mrt 2012 - 10:35:51
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Tubantie meldt:

"Om de toiletten te kunnen bekostigen gaat de reiziger meer betalen voor een treinrit, namelijk 0,008 eurocent per kilometer. „Een retourtje Hengelo-Oldenzaal bijvoorbeeld wordt dan 16 cent duurder”.

Donderdag 08 mrt 2012 - 10:39:18
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Als Hgl-Odz ongeveer 10 km is, is het logischer dat de ritprijs met 0,8ct/km omhoog gaat Wel een aparte maatregel.

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Donderdag 08 mrt 2012 - 10:42:05
RoelZ1
RoelZ1
Een beetje logisch nadenken en je komt tot de conclusie dat het 0,8 cent of 0,008 euro moet zijn. Dat zou de afstand Hengelo - Oldenzaal 10km maken (16 cent/0,8/2 = 10) en bij 0,008 cent zou de afstand 1000 km moeten zijn. Het wordt dus 0,008 euro. Sowieso worden chipkaarttarieven altijd op 0,1 cent afgerond.

Bert was me voor

Laatst bewerkt door RoelZ1 op Donderdag 08 mrt 2012 om 10:42:35

Donderdag 08 mrt 2012 - 11:06:42
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
WC op het staion kost gauw 50 Eurocent, goedkoper is om een slag Odz te maken (kosten 32 Eurocent)

Donderdag 08 mrt 2012 - 11:51:26
Jannn2009
Jannn2009
Twitter jvdv09 Facebook jan.vandervlugt.1 Flickr jannn-2009
Goed gezocht, maar vergeet de ritprijs niet!;)

Laatst bewerkt door Jannn2009 op Donderdag 08 mrt 2012 om 11:52:31


Donderdag 08 mrt 2012 - 12:09:37
daniel81
daniel81
Betekent dat dan dat er geen nationaal tariefstelsel meer is, maar dat regionale opdrachtgevers en vervoerders gezamenlijk tot afwijkende (hogere) kilometerprijzen kunnen besluiten?

Donderdag 08 mrt 2012 - 12:35:12
jeanpierre
jeanpierre
Ja, de regionale overheden zijn nu verantwoordelijk voor de tarieven (kilometertarief). Alleen het opstaptarief is (nog) landelijk afgesproken. NS is natuurlijk zelf verantwoordelijk voor haar tarieven, al is er in de concessie wel een bandbreedte o.i.d. afgesproken.

Donderdag 08 mrt 2012 - 13:23:51
mren
mren
Geldt dat niet alleen als je op saldo reist? Lijkt me dat voor de papieren kaartjes niets verandert omdat daar gewoon het landelijk tarief voor wordt gebruikt.

Donderdag 08 mrt 2012 - 13:41:19
jeanpierre
jeanpierre
Ook voor papieren kaartjes kan dat gelden. Het te betalen bedrag bestaat dan uit een NS deel tegen NS-tarief en een Regionaal deel tegen Regionaal-tarief (althans in theorie).

Donderdag 08 mrt 2012 - 17:58:16
dh3201
dh3201
Papieren kaartjes zijn dan al afgeschaft, toch?

Shqiperise-lopers?

Donderdag 08 mrt 2012 - 18:05:03
mren
mren
De minister heeft beloofd dat eerst het 'dubbel opstaptarief' moet verdwijnen.

Donderdag 08 mrt 2012 - 18:09:37
john2
john2
Dus als ik het goed begrijp, is als het dubbel opstap tarief verdwijnt, dat je dan even duur uit bent met op saldo reizen, als je met een papieren treinkaartje op het zelfde traject zou reizen, met een regionale vervoerder.

Donderdag 08 mrt 2012 - 18:16:27
mren
mren
Ja en nee.
Ja: je hoeft bij een wisseling van vervoerder niet meer opnieuw instaptarief te betalen.
Nee: degressie in km-tarief zul je wel kwijt zijn.

Hierdoor is een papieren kaartje (zeker met een wisseling van vervoerder halverwege) nog steeds goedkoper. Tenzij we naar een uniform km-tarief gaan waardoor langere reizen veel duurder zullen worden.

Laatst bewerkt door mren op Donderdag 08 mrt 2012 om 18:17:03

Zaterdag 17 mrt 2012 - 10:51:00
stefanb
stefanb
het traject Zutphen/Oldenzaal zou nog tot 2018 bij Syntus behoren. de linten die ervoor gebruikt worden zijn 21/28 blijven bij Syntus en de rest gaat terug naar de NS. als de bronnen kloppen dan gaat eind mei de 40/45 al naar Duitsland en en dat wordt opgevangen door de DM90 stellen en de rest is nog onbekend. en er zit een kans in dat alle linten verkocht worden naar Duitsland maar dat is nog niet zeker

Laatst bewerkt door stefanb op Zaterdag 17 mrt 2012 om 10:52:05

Zaterdag 17 mrt 2012 - 11:04:53
broek53
broek53
Voor de volledigheid: NS in dit geval is niet NSR, maar NSFS.

Zaterdag 17 mrt 2012 - 11:39:31
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Wel apart dat juist de oudste stellen blijven: als ik me niet vergis zouden deze volgens de huidige concessie al niet eens ingezet morgen worden op Zp-Odz, alleen de nieuwere stellen voldoen dacht ik aan de huidige leeftijdseis.


Zaterdag 17 mrt 2012 - 13:11:16
taurus
taurus
Ik neem aan dat de 44 en 45 voorlopig nog blijven voor Aml - Mrb?

Zaterdag 17 mrt 2012 - 16:22:44
stefanb
stefanb
nee de 44 en de 45 gaan dan ook mee

Zaterdag 17 mrt 2012 - 21:31:54
Dre
Dre
Quote
stefanb (za 17 mrt 2012 10:51:00 somda.nl): het traject Zutphen/Oldenzaal zou nog tot 2018 bij Syntus behoren.
Ik weet niet waar jij je info wegtrekt, maar via de Regio Twente ken ik alleen maar de periode 2013-2023 voor de nieuwe concessie Twente. Dat in de tussentijd de looptijd gewijzigd zou zijn is mij via officiële kanalen (lokale politiek) niet bekend, alleen dat de WGR+-regio komt te vervallen en de provincie in de toekomst verantwoordelijk gaat worden voor de aanbesteding van o.a. regionaal OV.
Quote
stefanb (za 17 mrt 2012 10:51:00 somda.nl): de linten die ervoor gebruikt worden zijn 21/28 blijven bij Syntus en de rest gaat terug naar de NS. als de bronnen kloppen dan gaat eind mei de 40/45 al naar Duitsland en en dat wordt opgevangen door de DM90 stellen en de rest is nog onbekend. en er zit een kans in dat alle linten verkocht worden naar Duitsland maar dat is nog niet zeker
Sowieso wil Arriva nog enkele Linten voor Aml-Mrb. 2 zijn nodig om de dienst uit te voeren en het lijkt me dat er nog enkele stellen als reserve zullen worden aangeschaft/geleased. Dat juist de oudste stellen bij Syntus zouden blijven lijkt me ook niet erg waarschijnlijk als je veel jongere stellen over hebt (maar anderszijds is logica soms ver te zoeken in deze materie)

Zaterdag 17 mrt 2012 - 21:32:22
NS-APD
NS-APD
Twitter DB4055 Facebook Dave5126
Stefanb: Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar de Syntus Verkeersleiding weet zelf van niks..

Laatst bewerkt door NS-APD op Zaterdag 17 mrt 2012 om 21:32:37

Werkzaam bij Arriva

Zaterdag 17 mrt 2012 - 22:48:12
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Kan goed dat die nog niet weten wat er gaat gebeuren.

Zaterdag 17 mrt 2012 - 23:20:28
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
De inzet van DM90 op Zp-Hgl-Odz is volgens mij grote onzin, de opdrachtgever zal daar sowieso niet mee akkoord gaan. Er worden speciaal een aantal Linten gereviseerd voor deze lijn, het lijkt me niet dat het vers gereviseerde spul na een paar jaar opeens naar Duitsland verpatst wordt.

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Zaterdag 17 mrt 2012 - 23:34:43
Geerrritt
Geerrritt
Lijkt me dat DM'90 Lintjes gaat vervangen in 3 omlopen van de 30700 en de 30900 serie, dan heb je 6 Lintjes vrijgespeeld. Maar zou het niet kunnen zijn dat juist Lintjes 40-45 naar Duitsland gaan voor een opknapbeurt voor de nieuwe concessie. Je hebt namelijk 4 omlopen nodig voor Zp - Odz en nog eens 2 extra voor de spitstrein Go - Odz.

Laatst bewerkt door Geerrritt op Zaterdag 17 mrt 2012 om 23:36:09

Zondag 18 mrt 2012 - 08:58:42
mdj
mdj
3 omlopen in de spitstreinen Go-Odz. In Go heb je 1 minuut kering anders...

Bij twijfel: gebruik beton.

Zondag 18 mrt 2012 - 09:09:08
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Voor een opknapbeurt hoeven nu nog geen Lintjes weg: de concessie Achterhoek eindigt voor Syntus eind dit jaar, en pas eind volgend jaar gaat de nieuwe concessie Twente in (waartoe Zp-Odz gaat behoren). Er komen dus eind dit jaar genoeg Lintjes vrij om volgend jaar te reviseren.

Zeven stellen vind ik trouwens ook best wel krap, dat betekent namelijk dat er bij een defect meteen een spitsslag uit gaan vallen. Hoewel er in dat geval misschien wel kort gekeerd kan worden: uitstappers zijn er denk ik toch weinig in Go en als je in Ddn al een mcn oppikt die alvast in de achterste cabine gaat zitten en na aankomst in Go meteen gaat opbouwen in die cabine, kun je toch vrij snel weer weg zijn.


Zondag 18 mrt 2012 - 09:17:55
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Wat ik hoorde van een man met gleufhoed en een lange grijze regenjas in een oude tochtige parkeergarage.
Syntus gaat verder met 9 stellen
Arriva gaat verder met 3 stellen (43 - 45
De rest gaat terug naar NSFS

Laatst bewerkt door edje op Zondag 18 mrt 2012 om 09:18:40


Maandag 19 mrt 2012 - 15:16:53
jeanpierre
jeanpierre
Even navraag gedaan bij Syntus, maar er is geen sprake van dat er al voor december 2012 Linten bij Syntus weggaan voor wat dan ook (en dus ook geen vervanging door DM'90). Materieelverdeling vanaf december 2012 zoals Edje aangeeft.

Maandag 23 apr 2012 - 10:01:17
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Over de stellen 21 tm 29: Deze hebben de afgelopen 2, 3 jaar een revisie gehad bij Alstom in Salzgitter. De nieuwere stellen moeten deze revisie nog krijgen, als ik het goed heb.

Maandag 23 apr 2012 - 19:09:29
Geerrritt
Geerrritt
Volgens mij hebben 41, 42 en 43 ook al een revisie gehad. Bij lint 41 is toen meteen bots schade hersteld. Na terugkomst is stel 42 vertrokken (eind februari 2011) en in juni 2011 heeft stel 43 zijn revisie gehad.

Maandag 23 apr 2012 - 21:26:02
bnv
bnv
Wel meer volgens mij. Heb in 2010 en 2011 ook lintjes in de 30 genummerd (de 37 bijvoorbeeld) op de baan gezien met geheel nieuwe koppelingen. Zou het niet zo kunnen zijn dat ze allemaal geweest zijn? En dat de keuze toch wordt bepaald door de juridische eigendomsstatus?

Maandag 23 apr 2012 - 21:31:49
edje
edje
Flickr spoorkeerl
koppelingen, worden bij onderhoud geschilderd door zinkverf voor extra bescherming, misschien heb je dat gezien.


Maandag 23 apr 2012 - 21:45:05
bnv
bnv
Neem ik onmiddellijk aan maar die koppelingen zien er niet alleen als nieuw uit maar ik zag dat in de praktijk bij elk stel, zo in de jaren 2008-2010, bijna, eenmalig. Hoe vaak gebeurt dat schilderen met zinkverf dan? Is dat ook maar een keer in de zoveel jaar?

Maandag 23 apr 2012 - 22:01:47
edje
edje
Flickr spoorkeerl
bij Nedtrain toen, elke maand.
Herkenbaar aan de licht grijze verf.


Donderdag 26 apr 2012 - 13:34:54
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Als de hoogst genummerde stellen ook al gereviseerd zijn, dan kan dat. Ik heb er de laatste jaren geen tot nauwelijks zicht op gehad van de revisiecyclus bij de treinstellen.

Zondag 09 dec 2012 - 16:17:08
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Regio Twente gaat mogelijk het aantal stellen voor Zutphen-Oldenzaal uitbreiden van 8 naar 10 stellen: www.tubantia.nl


Zondag 09 dec 2012 - 18:08:53
bnv
bnv
Prachtig allemaal om de capaciteit in de spits te verbeteren.
Er kan ook nog een ander argument hier achter zitten.
De nieuwe concessie Zp-Hgl-Odz die volgens mij over een precies een jaar, december 2013, in gaat en volgens mij ook aan Syntus gegund is heeft ook tot gevolg dat de Lintjes opgeknapt moeten worden die er blijven rijden.
Vernomen heb ik dat er al een stel in Salzgitter is om als proefmodel te dienen.(zo ja, welke?). De anderen komen dan in de loop van het jaar dat nog ter beschikking staat. Dat heeft dan tot gevolg dat er steeds minimaal een stel aan de dienst onttrokken moet worden wegens voornoemde revisie.

Overigens: worden de 44 en de 45 blauw-wit geschilderd in analogie aan de Vechtdallijnen?

Zondag 09 dec 2012 - 18:28:14
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Het zou kunnen dat de 36 daar is, die is sinds 16 november niet meer gespot, terwijl de rest afgelopen week allemaal nog gezien is. Dat zou overigens ook wel logisch uitkomen met acht linten voor Zp-Odz: de 36 t/m 43 zijn dan die acht en de 44 en 45 zijn voor Arriva. En met acht linten kun je Zp-Odz (4 omlopen) en de spitstrein Go-Odz (3 omlopen) rijden met een enkel stel en heb je 1 reservestel. Met 10 stellen kun je dan twee omlopen versterken en als er geen defecten zijn zelfs een derde (bij onderhoud buiten de spits).


Zondag 09 dec 2012 - 19:22:02
bnv
bnv
waarbij..........ook mij ten ore kwam dat er bij die revisie ook een WC wordt ingebouwd, wellicht wegens de voorwaarde in de nieuwe concessie. Dat gaat dan uiteraard ten koste van het aantal zitplaatsen. Overigens voor wat betreft dat laatste: als er sprake is van een nieuw interieur (mag zo langzamerhand wel een keer na 12 jaar) dan zal bij gelijkblijvende capaciteit, en gezien de inbouw van een WC per stel, de (been)ruimte nog krapper worden dat het al was/is.
Ben benieuwd hoe men dat gaat oplossen.

Zondag 09 dec 2012 - 20:10:54
Dre
Dre
Toiletten zijn inderdaad een voorwaarde voor de nieuwe concessie. Nieuw interieur is inderdaad nodig, maar ik heb het PvE van de Regio ff niet zo bij de hand om te kijken of het een vereiste is. Syntus zelf ziet gezien de staat van het interieur op dit moment, de noodzaak van onderhoud niet zo in. Is eigenlijk ook ondoenlijk als op treinen geen conducteurs meerijden (zal mij overigens benieuwen of met ingang van vandaag het aantal controles op Zp-Odz al toenemen, gezien het feit dat Syntus nu nog maar één spoorlijn exploiteert).
Quote
bnv (zo 09 dec 2012 18:08:53 somda.nl):
Overigens: worden de 44 en de 45 blauw-wit geschilderd in analogie aan de Vechtdallijnen?
Ik neem aan dat Arriva de GTW's niet uit eigen beweging in een Vechtdallijnen-huisstijl heeft rijden. Je mag er dus vanuit gaan dat de Arriva-Lint's (waarvan ik nog maar eens moet zien dat het de o.a. de 44 en 45 gaan worden, het klinkt mij niet logisch om de nieuwste stellen terug te geven aan NSFS zodat deze ze weer kan verhuren, terwijl je veel oudere stellen hebt rondrijden) vanaf december 2013 in het blauw/wit tussen Mrb en Aml pendelen.

Zondag 09 dec 2012 - 22:13:46
bnv
bnv
Of het de 44 en de 45 zijn die over een jaar (vanaf 12.2013) in blauw-wit verschijning zullen gaan rondrijden weet ik ook niet, maar ik beweerde dit gezien mijn idee dat Aml-Mrb onder de concessie van de Vechtdallijnen valt. Blauw-wit zou dan wel consequent zijn.
Of die twee dan ook een opknapbeurt krijgen evenals de lintjes voor Zp-Hgl-Odz weet ik ook niet. Zou wel voor de hand liggen. (interieur/WC).
Verder neem ik aan dat die twee dan voor Aml-Mrb de standaard vormen net als nu. Waar haalt men dan het reservestel vandaan? Als vanouds van Syntus? Maar die heeft volgens mij krap berekend als het gaat om de omvang van het park lintjes.
Voor wat betreft de lintjes: als Zp-Hgl-Odz onder de concessie van de Provincie Overijssel valt, zouden die 10 stellen die voor die dienst zijn aangekondigd in het (twents)rood moeten gaan rondrijden, wil men consequent zijn. Als nu 44-45. Klopt dat?
Of het de 36-43 en de 44-45 zullen zijn hangt volgens mij ook af van de eigendomsituatie van de stellen. Ik kan niet berekenen wat het voordeligst is dat uiteindelijk de keus bepaalt. (want het gaat natuurlijk altijd weer over geld).

Laatst bewerkt door bnv op Zondag 09 dec 2012 om 22:15:31

Zondag 09 dec 2012 - 23:22:10
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
Als reservestel voor Aml-Mrb kan natuurlijk ook een diesel-GTW uit de Achterhoek of Groningen/Friesland ingezet worden als dat nodig is.

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Maandag 10 dec 2012 - 07:05:59
Dre
Dre
Quote
bnv (zo 09 dec 2012 22:13:46 somda.nl): Of het de 44 en de 45 zijn die over een jaar (vanaf 12.2013) in blauw-wit verschijning zullen gaan rondrijden weet ik ook niet, maar ik beweerde dit gezien mijn idee dat Aml-Mrb onder de concessie van de Vechtdallijnen valt. Blauw-wit zou dan wel consequent zijn.
Of die twee dan ook een opknapbeurt krijgen evenals de lintjes voor Zp-Hgl-Odz weet ik ook niet. Zou wel voor de hand liggen. (interieur/WC).
Verder neem ik aan dat die twee dan voor Aml-Mrb de standaard vormen net als nu. Waar haalt men dan het reservestel vandaan? Als vanouds van Syntus? Maar die heeft volgens mij krap berekend als het gaat om de omvang van het park lintjes.
Uiteindelijk haalt Syntus de Lints ook bij NS Financial Services weg, Arriva meldt zich daar al voor de twee stellen die überhaupt nodig zijn om de huidige dienst te kunnen continueren, ik neem aan dat zij een eventueel reservestel ook van NSFS zal betrekken, maar daarvoor kan uiteraard ook een stel uit de Achterhoek (tijdelijk) overkomen.
Quote
Voor wat betreft de lintjes: als Zp-Hgl-Odz onder de concessie van de Provincie Overijssel valt, zouden die 10 stellen die voor die dienst zijn aangekondigd in het (twents)rood moeten gaan rondrijden, wil men consequent zijn. Als nu 44-45. Klopt dat?
Zp-Odz valt nu én ook na december 2013 onder een concessie die verleend wordt door de Regio Twente. Die eist een Twents-rode huisstijl. Als de provincie het voor het zeggen had (wat gezien het feit dat de WGR op de tocht staat bij de volgende aanbesteding rond 2021 wel eens het geval kan zijn), was er voor Twente ongetwijfeld ook een blauwe huisstijl geëist.
Quote
Of het de 36-43 en de 44-45 zullen zijn hangt volgens mij ook af van de eigendomsituatie van de stellen. Ik kan niet berekenen wat het voordeligst is dat uiteindelijk de keus bepaalt. (want het gaat natuurlijk altijd weer over geld).
Zoals ik al zei, alle treinstellen zijn bij NSFS in eigendom. Syntus least de treinstellen.

Maandag 10 dec 2012 - 19:23:46
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
bnv (zo 09 dec 2012 19:22:02 www.somda.nl): Overigens voor wat betreft dat laatste: als er sprake is van een nieuw interieur (mag zo langzamerhand wel een keer na 12 jaar) dan zal bij gelijkblijvende capaciteit, en gezien de inbouw van een WC per stel, de (been)ruimte nog krapper worden dat het al was/is.
Er zullen vast en zeker vier zitplaatsen verdwijnen.
De genoemde stellen komen uit 2002/2003 dus valt qua leeftijd nog een beetje mee.

Maandag 10 dec 2012 - 22:33:00
j.jager
j.jager
Quote
maurits (zo 09 dec 2012 23:22:10 www.somda.nl): Als reservestel voor Aml-Mrb kan natuurlijk ook een diesel-GTW uit de Achterhoek of Groningen/Friesland ingezet worden als dat nodig is.
Dat gebeurt niet. Arriva krijgt voor Aml Mrb de stellen 43, 44 en 45.

Dinsdag 11 dec 2012 - 00:08:00
bnv
bnv
Dat is op zich ook begrijpelijk want tot december 2013, nog een jaar dus, is op Aml-Mrb de oude situatie van kracht. Dat wil zeggen: de concessie is verleend aan Connexxion en Syntus rijdt in opdracht van Connexxion. Dus stelt Syntus het reservestel.
Eerst vanaf december 2013 vormt Aml-Mrb een onderdeel van de Vechtdalconcessie en zouden die drie stellen blauw-wit geschilderd kunnen/moeten worden. Als dat intussen natuurlijk al niet eerder gebeurt en wel tijdens revisie/opknapbeurt interieur/inbouw WC.

Dinsdag 11 dec 2012 - 06:16:23
Dre
Dre
Je mag verwachten dat de stellen die op zaterdag 6 december rijden niet de stellen gaan zijn die daar op zondag 7 december rijden, de stellen kunnen immers niet even een magische teleport in en vervolgens als Vechtdallijnen-blauwe stellen op de baan verschijnen. De stellen die naar Arriva gaan zullen wel ergens halverwege 2013 naar Salzgitter gaan Arriva niet zit te wachten op stellen met stoelbekleding in Syntus-huisstijl.
Quote
j.jager (ma 10 dec 2012 22:33:00 somda.nl): Dat gebeurt niet. Arriva krijgt voor Aml Mrb de stellen 43, 44 en 45.
Bron (niet dat er met Lint wordt gereden, maar daadwerkelijk die nummering)?

Laatst bewerkt door Dre op Dinsdag 11 dec 2012 om 06:52:23

Dinsdag 11 dec 2012 - 12:15:21
j.jager
j.jager
www.somda.nl

Uit de berichtgeving van begin dit jaar(12 januari) blijkt er dat er geen nieuw materieel komt. Maar in deze toppic worden verder geen stelnummers genoemnd, maar mij lijkt logisch dat de huidige materieel + een 3de stel daar komt te rijden.

Laatst bewerkt door j.jager op Dinsdag 11 dec 2012 om 12:16:35

Dinsdag 11 dec 2012 - 12:29:11
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Zoals hierboven aangegeven is het niet logisch dat het materieel wat er nu rijdt van de een op de andere dag magisch de volgende dag in nieuwe outfit (plus interieur) dienst doet. Het is veel waarschijnlijker dat van de linten die gereviseerd worden er 3 worden uitgezocht die de nieuwe dienst gaan doen.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 11 dec 2012 - 12:39:54
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
De Regio Twente heeft besloten om 350.000 euro uit te trekken voor extra stellen dit jaar: regiotwente.nl


Dinsdag 11 dec 2012 - 12:41:36
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
j.jager (di 11 dec 2012 12:15:21 www.somda.nl): Maar in deze toppic worden verder geen stelnummers genoemnd, maar mij lijkt logisch dat de huidige materieel + een 3de stel daar komt te rijden.
Klinkt heel betrouwbaar gewoon een aanname en geen feit dus...

Dinsdag 11 dec 2012 - 19:14:26
bnv
bnv
Quote
SleutelMan (di 11 dec 2012 12:29:11 www.somda.nl): Zoals hierboven aangegeven is het niet logisch dat het materieel wat er nu rijdt van de een op de andere dag magisch de volgende dag in nieuwe outfit (plus interieur) dienst doet. Het is veel waarschijnlijker dat van de linten die gereviseerd worden er 3 worden uitgezocht die de nieuwe dienst gaan doen.
Nogmaals, had ik toch duidelijk gezegd, dat men een jaar de tijd heeft om de stellen aan te passen aan de nieuwe outfit, welke stellen dat dan ook mogen zijn. Niet dus van de ene dag op de andere. Tegen die tijd zullen alle ervoor in aanmerking komende stellen wel gereed zijn. Aan de concessie Zp-Hgl-Odz en Aml-Mrb is vanaf deze week niets veranderd. Vanaf december 2013 dus.

Dinsdag 11 dec 2012 - 20:15:30
rjz222
rjz222
Flickr RJZ222
Je leest het verkeerd, j.jager stelt dat de huidige stellen op Aml - Mrb naar Arriva gaat, en daar reageert Sleutelman op met de opmerking dat het onmogelijk is om van de ene op de andere dag drie stellen om te katten naar de nieuwe outfit, en dat er daarom drie andere stellen zullen worden aangekocht/gehuurd door Arriva.

Mijn website: http://www.treinenwereld.eu

Vrijdag 22 feb 2013 - 10:26:26
bnv
bnv
In het materieeloverzicht in OdR van februari ontbreekt bij Syntus de 36. Blijkbaar is die ingeruild voor de 35.
Waar is de 36?
Verder ontbreekt in dat overzicht de aanwezigheid van de andere lintjes 21-30, 32-34. Vergeten bij OdR? Of is dat soms NSFS dat niet in het overzicht is opgenomen zonder dat mij de redenen daarvoor duidelijk zijn.

Vrijdag 22 feb 2013 - 11:03:50
sik214
sik214
De 36 staat meen ik in Salzgitter (D) voor revisie.

Vrijdag 22 feb 2013 - 18:14:25
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Die Linten zijn in elk geval niet meer in dienst. Het andere terzijde-materieel staat er denk ik ook niet tussen?

Vrijdag 01 mrt 2013 - 21:20:38
bnv
bnv
In OdR staat ook een overzicht van terzijde gesteld materieel. Nu is het mogelijk dat de linten 21 ff. niet terzijde staan, en een andere status hebben, maar ze duiken in dat overzicht niet op.
Verder: als de 36 revisie heeft in D, dan moet die toch gewoon in het bestand staan.

Zaterdag 02 mrt 2013 - 08:44:49
broek53
broek53
De complicatie voor dat overzicht is sowieso het materieel van NSFS als het niet in gebruik is. Voor het materieel dat bij NS in dienst is (geweest), is gekozen het te melden op dezelfde manier als het materieel dat ook werkelijk in dienst is - en daardoor staan alle 1800-en, ICK's en DM '90 erin bij het terzijde staande materieel. Dat heeft ook een praktische achtergrond, want een deel van dat materieel is van NSR en een deel van NSFS, en daar kom je niet precies achter (achter de precieze verdeling, bedoel ik).

Maandag 01 apr 2013 - 23:06:06
edje
edje
Flickr spoorkeerl
De 36 is inmiddels terug in Hengelo en is voor nawerk in Hengelo.
www.flickr.com


Maandag 01 apr 2013 - 23:48:53
Dre
Dre
Zoals ik ook al elders op dit forum meldde. Stond als ik het goed heb sinds afgelopen week op (Syntus) opstelspoor 22.

Wat ik me afvraag, is het (lange) UIC-nummer nog enigszins afgeleid van het Duitse broertje? (bijv. 95 84 1648 036 o.i.d.)

Dinsdag 02 apr 2013 - 10:32:45
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Het UIC nummer zoals hij op de zijkant staat is

958450200364 NL-SYN 36A 2002

.. gelukkig staat het nummer 36 ook gewoon op zijn oude plek.


Vrijdag 20 sep 2013 - 20:07:46
wwijker
wwijker
Nog niet hier voorbij zien komen, maar volgens www.goorsnieuws.nl gaat Syntus toch geen kwartierdienst rijden tussen Go. Hgl. en Odz. Wel langere treinen.

Laatst bewerkt door wwijker op Vrijdag 20 sep 2013 om 20:08:05

Vrijdag 20 sep 2013 - 20:19:16
mdj
mdj
... maar te Go staat al wel een extra sein tbv het (kort) keren aldaar.

Bij twijfel: gebruik beton.

Vrijdag 20 sep 2013 - 20:22:08
edwin82
edwin82
Facebook http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001404499151 Youtube https://www.youtube.com/channel/UCDkkgo_OkpPBuqONFHR3DYQ/videos
De eerste twee treinen van Go naar Odz vertrekken toch al jaren van spoor 1 richting Hgl? Deze staan toch over op spoor 1.

Vrijdag 20 sep 2013 - 20:40:05
edward
edward
Flickr 30289841@N04
Quote
edje (di 02 apr 2013 10:32:45 www.somda.nl): Het UIC nummer zoals hij op de zijkant staat is

958450200364 NL-SYN 36A 2002

.. gelukkig staat het nummer 36 ook gewoon op zijn oude plek.
Op de zijkant staat ook:
958450210363 NL-SYN 36B 2002

Vrijdag 20 sep 2013 - 22:04:51
BjarneK
BjarneK
Twitter BjarneHgl Flickr bjarnekosmeijer
Toch wel jammer dat die kwartiersdienst niet doorgaat, volgens mij is het argument met die andere ligging van de Intercity toch wel wat makkelijk, heel veel van de forensen van Goor en Delden, iig de scholieren, zijn volgens mij veel meer gebaat bij extra treinen (de mensen uit Goor waren bij mij op school altijd 20 minuten te vroeg, omdat de trein zo onhandig ligt)...

Vrijdag 20 sep 2013 - 22:29:01
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Daarnaast, die IC rijdt in de basis toch maar 2x/uur. Je zult dus altijd het ene kwartier wel en het andere niet aansluiten, daarvoor maakt het niet uit in welk kwartier de IC ligt
Vraag me überhaupt af wat de aansluiting op de IC nu uitmaakt voor het wel of niet om het kwartier willen rijden: reizigers Go - Aml kunnen al elk kwartier op een Sprinter overstappen in Hgl (zal niet veel trager zijn met die twee extra stops) en reizigers naar Dv en verder zullen aannemelijk eerder via Zp reizen en hebben die IC-aansluiting daarmee ook niet nodig.

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Vrijdag 20 sep 2013 - 22:52:17
mren
mren
Door de slechte aansluiting in Deventer reizen meer mensen tussen Enschede/Hengelo en Zutphen/Arnhem met Syntus ipv met NS, dus drukkere treinen.

Vrijdag 20 sep 2013 - 23:05:32
charta
charta
Quote
mdj (vr 20 sep 2013 20:19:16 www.somda.nl): ... maar te Go staat al wel een extra sein tbv het (kort) keren aldaar.
Waar staat dat extra sein dan?

Vrijdag 20 sep 2013 - 23:33:01
Roy
Roy
Elk kwartier een sprinter is leuk, echter liggen de 7900 en 7000 slechts 6 minuten van elkaar bij vertrek in Enschede.

Er rijdt ook een bus tussen Almelo en goor, wellicht van huis tot huis ben je misschien in het meest ideale geval een minut of wat eerder.

Zaterdag 21 sep 2013 - 06:20:19
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Door geen kwartiersdienst te rijden maar de normale dienst versterkt uit te voeren spaar je 3 machinisten en een treinstel uit (dat je normaal een half uur kwijt zou zijn door de lange leeg mat-kering Go-Mk-Go. Als ik me niet vergis zijn er 10 Linten beschikbaar, alles met dubbele stellen heb je 8 stellen nodig. De extreem drukke treinen zou je op Zp-Hgl dan met 3 stellen kunnen rijden (Hglo is te kort)