23-08-2011 14:19:53
dvdhoven
dvdhoven
Komt nog. Het 1e perron is in de 2e fase aan de beurt


Dick van den Hoven
 

23-08-2011 22:35:54
jeanpierre
jeanpierre
Maandag 22 augustus zag ik rond het middaguur dat mP Jules (aka BRT-91) door de dive-under reed voor metingen. Niet op eigen kracht maar met Strukton 303001 als krachtvoertuig. Aan de andere kant zat een Ks van Strukton. Er werd een paar keer door de dive-under heen en weer gereden.  

24-08-2011 00:05:17
Coryza
Coryza
Quote
fermon (di 23 aug 2011 13:29:30 https://www.somda.nl/forum/7782/p351803/): Ik kijk regelmatig op de webcam en het valt me op dat er naar het perron van spoor 3 en 4 geen trap is vanaf de nieuwe traverse. Komt die nog of moeten de reizigers omlopen via de andere perrons?


Hmm... ben jij dan degene die het beeld telkens naar links draait? %08%%05%

Ik meende dat ik ergens heb gelezen dat de trap daar in de laatste week van Augustus of September word gebouwd. Kan me zo niet correct herinneren welke maand...
 

24-08-2011 00:13:41
mdj
mdj
Vanaf 29 augustus vertrekken er van spoor 3,4,6 geen treinen. Laat er dan toch tijd zijn om de traverse over spoor 4-5-6 te plaatsen + trap op spoor 3/4...

De BSO op dat moment, staat hierboven ergens.


Bij twijfel: gebruik beton.
 


15-05-2012 19:18:24
Nylan
Nylan
OV-Terminal komt dichterbij, in september start de bouw en in 2014 zal de terminal open gaan voor reizigers. Aldus:
http://www.arnhemcentraal.nu/actueel/ (Arnhemcentraal met impressie film)
http://www.prorail.nl/Pers/Persberichten/Actueel/Regionaal/Pages/BouwstationshalArnhemvanstart.aspx (Prorail)

Laatst bewerkt door Nylan op 15-05-2012 19:19
 

16-05-2012 09:41:43
waalkade
waalkade
Uit het bericht van Prorail:Toekomstige eigenaars NS en de gemeente Arnhem zijn verheugd dat de hal naar verwachting maart 2014 toegankelijk is voor reizigers.
Ik ben benieuwd of in die hal ook wachtruimten (zoals op de perrons) komen met een afdakje van golfplaat.

Laatst bewerkt door waalkade op 16-05-2012 09:42
 

16-05-2012 09:56:29
MDDM
MDDM
Die wachthokken op het perron worden verwijderd. Komen nieuwe, die beter bij de architectuur passen van het station.


Gr Joop mcn Lls
 

18-05-2012 11:35:13
NDS
NDS
Ik ben heel benieuwd hoe de bouw van de OV-Terminal lopen en of we er ook wat aan hebben als het klaar is.

Zo zijn in het verleden met een bus alle draaicirkels al eens gemeten in de nieuwe OV-Terminal en dat net wel/net niet te doen. Veel chauffeurs vragen zich dus ook af of daar wat an gedaan word en of er alle (bus)sporen daar wel bruikbaar gaan zijn. Ik vond het filmpje daarover ook een beetje dom trouwens, laten ze normale 12m bussen zien ipv 18m trolleybussen en dat is in de beleving toch echt een groot verschil en het rijd heel anders.

Daarnaast gaan hier al maanden geruchten dat er een peiler voor het dak gebouwd moet worden die midden op de kruising waar je het station in en uit rijd zou moeten komen. Hierdoor zouden dan in ieder geval trolleybussen 2 maanden het station niet in of uit kunnen.

Ik heb al lang geleerd niet alles te geloven wat er geroepen word, maar daarom heb ik wel zoiets van eerst of het allemaal werkt en blijft werken.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

09-06-2012 21:10:30
daniel_ddr
daniel_ddr
Lijkt me hier het best passen: wat heeft men eigenlijk een rare bakborden geplaatst langs met name spoor 6 te Ah bij de realisatie van de huidige sporenlayout.
Zag vandaag dat er langs 6b diverse blauw/witte exemplaren met alleen een nummer in het blauwe vlak aanwezig zijn. Voor één bord nog wel enigzins logisch, da's een situatie vergelijkbaar met het bord voor 0 bakken langs spoor 14 te Ut maar er staat er nog eentje na het bord 4/2 kijkend richting Ahp met alleen een 6 in het blauwe vak.
Het laatste bakbord van 6b kijkend richting Otb is helemaal een apart: een blauw/witte die in beide vakken geen nummer heeft staan. Gezien de betekenis van een bakbord zonder nummer klopt daar niks van, want langs 6a staat er nog een blanco blauwe.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

14-10-2021 10:18:38
anton_
anton_

er is toch iets niet goed gegaan met de verbouwing

 

14-10-2021 13:04:53
NDS
NDS

Persoonlijk vind het belandrijker dat het station als een van de weinige z'n warmte vasthoud als alle deuren werken. Daardoor valt er beter te wachten als op de meeste andere stations die ik ken.

Die lekkage binnen is voor mij bijzaak, de grote stroom water aanpakken die vanaf de daken het trolleyplein op stroomt heeft dan meer zin. Daardoor is het plein al wel eens zo onder water komen te staan dat het onder de deuren door de hal in liep.

Groetjes Michiel

 

14-10-2021 13:20:39
martijn
martijn

Ik kom er wekelijks tot dagelijks, maar heb sinds het complex gereed is volgens mij nog nooit alle deuren zien werken. 😉

Wel fijn dat de lekkage bijzaak is, misschien kunnen de emmertjes en de 'pas op glad'-borden die bij een beetje regenval in de hal/tunnel staan dan nog wel even ingemetseld worden of zo?

 

14-10-2021 14:15:15
NDS
NDS

Gewoon kijken waar je heen gaat ipv op een telefoon doet ook wonderen, dan heb je die bordjes ook niet nodig.

Groetjes Michiel

 

14-10-2021 15:07:39
martijn
martijn

Ja veel goedkopere oplossing dan de lekkages tegen te gaan natuurlijk. Gewoon alles laten lopen. Op veel plekken kan je nog makkelijk om de plassen heen tenslotte!