25-04-2006 15:40:49 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Trein 15400 rijdt sinds een paar jaar alleen vanaf mei t/m september. Vanaf asd naar hlm en zvt. Deze stopt niet te hlms. In 2004 werd deze serie bereden door VIRM en ICM. In 2005 door SGMm. Zo ontstond er een aanlsuiting op asd met de 4800. Nu, 2006, word de 4000 óók gereden met SGMm en sluit de 4800 dáár op aan. SGMm is er niet in overmaat en er zitten dan ook wel eens wat treinen tussen die niet met SGMm gereden worden. Maar! Nu er ook opde 4000 SGMm rijdt is er bij lange na niet genoeg SGMm voor de 15400. Heeft iemand misschien een idee welk materieel er dit jaar op de 15400 gaat rijden? Is er misschien nog materieel over? Persoonlijk hoop ik weer op een combinatie van VIRM en ICM, maar of dat gaat lukken betwijfel ik... |
25-04-2006 15:48:53 | ||
---|---|---|
rogier
|
Er was sprake van inzet van tweetjes SGM in deze serie, maar wat de actuele stand van zaken is weet ik niet. |
25-04-2006 19:28:01 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
In de standaardweken voor na 28 mei, welke nog niet in Somda staan, staat de 15400 geplant voor 3 x planV. Die 6 diensten zijn wel een aanvulling op de huidige diensten (aantal gaat van 147 naar 151), dus als die er niet blijken te zijn kan dat best nog wel eens SGM-II worden... Andere interessantheden uit dat wijzigingsblad: -LM omloop (=SGM) compleet vervallen (logisch, die zijn dan allemaal al weg) -SGMm ook in 9800, 3300 -meer ICK standaard ingezet (7 composities totaal) -minder SGM-II inzet, 2 diensten LV (14100) en 6 LVZ (2 * 3 in 19800) -ingebruikname van Avat (= Amersfoort Vathorst), 5800 gaat hier keren, en daardoor is er een extra compositie nodig voor die treinserie, opgevuld door een IRM-VI en wat ik verder bij vlug scannen van de gegevens gemist heb... Laatst bewerkt door roadrunner op 25-04-2006 19:28 |
25-04-2006 19:32:45 | ||
---|---|---|
julius
|
QuoteNou, allemaal denk ik nog niet, maar de nog rijdende stellen zitten al zeer regelmatig buiten de omloop, dus het zal wel een dagplan-feestje worden dan. QuoteOok in het weekend meer? SGM-II zal dan nog wel 1 week met weekplan worden afgevangen. |
25-04-2006 19:47:46 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
ter volledigheid, en om Julius' vraag te beantwoorden, hier de gereden diensten, per compositie (locdiensten zijn anders) ma-vr 1921 1930 2543 2548 1961 1970 1914 2527 2532 1945 1954 2567 (vr 1914 2527 2532 83111 83154 2563 2568) 1918 2531 2536 1949 1958 2571 2516 1929 1938 2551 2556 1969 2519 2524 1937 1946 2559 2564 1977 1922 2535 2540 1953 1962 2575 2580 1925 1934 2547 2552 1965 1974 za 2531 2536 1949 1958 2571 2576 1926 2539 2544 1957 1966 2579 2584 zo 1929 1938 2551 2556 1969 1978 1933 1942 2555 2560 1973 1965 1974 2587 overigens valt me nu ook op dat de NCC (DDM-1 Bv IC dienst) is vervallen, en massaal is vervangen door NCE (Bf). |
25-04-2006 19:51:50 | ||
---|---|---|
julius
|
Dank, dat zijn doordeweeks nogal wat wijzigingen. NCC: op zich vreemd, maar aan de andere kant kun je rustig stellen dat het nu echt niet zo is dat de DDM-1 Bv's rijden in de treinen waar NCC in de omloop staat. |
25-04-2006 19:58:05 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteNOI SGMm in de 3300. Waar halen ze dat btw vandaan? %03% 4100/4200/4000/4800/4700/7300 wordt al niet/krap gered %03%. Vrijgekomen Plan V uit de 3300 gaat dan naar de 15400 %04% |
25-04-2006 20:03:23 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteOp zich is het wel logisch Julius. Vanaf die datum zouden de Bv's verbouwd worden naar fietsenrijtuigen. En nu met het gereedkomen van steeds meer Bf rijtuigen, kunnen die Bv's afgevloeid worden en zo weer gereed gemaakt worden voor inzet in DDM-1 bedrijf. |
25-04-2006 20:05:44 | ||
---|---|---|
julius
|
Waar nog meer SGMm vandaan moet komen heb ik ook geen idee van, je kunt gerust stellen dat het eigenlijk niet gehaald wordt nu. Naast het planmatige Plan V-setje heb ik al meerdere spots gezien van VIRM en Mat '64. DDM-1 is zo gezien inderdaad logisch ja, ik was even vergeten dat al die dingen nog voor fietsen werden gebruikt. |
25-04-2006 20:54:36 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
SGMm is op zich geen probleem, bij nakijken blijkt dat ze nu al in de 9800 rijden. tov nu komen er 3 diensten bij, waarvan 2 in 3300. De diensten verder zijn zo te zien weinig anders dan nu (behalve 707300 uiteraard) nog iets wat ik zag: -1 compositie voor de 14000 wordt 2 * planV ipv SGM. (de ander blijft DDAR) -weekend-nachtnet wordt IRM-IV (ipv 2 * ICM-III), doordeweek-nachtnet blijft ICM-IV |
25-04-2006 21:01:09 | ||
---|---|---|
julius
|
QuoteDat snap ik wel, maar er is nu doorgaans al te weinig SGMm om alles te vullen... |
27-05-2006 14:01:46 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Quote in de huidige doorkomst staat dat het een IRM-IV wordt. En dat wordt een leuk begin... de 9520 heeft namelijk de volgende dienst: Zondag 28 mei 2006 - Dienst AD23: 75826 Amf-Avat, 5826 Avat-Amr, 5839 Amr-Avat, 5842 Avat-Amr, 5855 Amr-Avat, 5858 Avat-Amr, 5871 Amr-Avat, 5874 Avat-Amr, 5887 Amr-Avat, 75887 Avat-Amf |
27-05-2006 17:07:44 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
En gezien het weer nu en de weersvoorspellingen voor morgen zal dat een vrijwel lege VIRM zijn... |
29-05-2006 17:28:03 | ||
---|---|---|
lint27
|
QuoteWat zijn de Bf rijtuigen voor soort rijtuigen? ICR? ICK? DDM? |
29-05-2006 17:33:36 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
Bf'en zijn gewoon ICRen. |
29-05-2006 18:02:42 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Dat is niet helemaal waar. Ze hebben een groot balkon aan één kant. En aan die kant ook grote deuropeningen, waarmee de kenmerkende (a)symmetrie van ICR verloren is gegaan . Dat is een smalle en een grote deuropening aan één kant en aan de andere kant uiteraard ook, maar dan net andersom. Dus altijd een smalle tegenover een grote opening en aan de ene kant van de vouwbalg een smalle opening en aan de andere kant een grote opening. Bij een Bf zit de deur naar het reizigerscompartiment in het midden. Een BD heeft ook een groot balkon en een klein stukje zijgang omdat ze een conducteursruimte heeft aan de kant van het grote balkon. Bij een BD staat een soort hek in de ruimte van het balkon, het balkon is van de gang afgescheiden met een halfhoog schot. Niet opgelet of de BD ook grote deuropeningen heeft. Stamnummer van de Bf begint met 55; stamnummer van de BD begint met 57 Overigens ICM heeft ook hetzelfde smal/breed deuropening regiem. Niet vreemd natuurlijk; ICR was de basis voor ICM. Laatst bewerkt door dvdhoven op 29-05-2006 18:07 Dick van den Hoven |
29-05-2006 18:05:01 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
*offtopic* Wat is er eigenlijk gebeurd met de Zilverrail-ICR'en? |
29-05-2006 18:08:26 | ||
---|---|---|
julius
|
Dat waren allemaal ongereviseerde bakken, eentje heeft daarna nog in de remblokkentrein gereden; inmiddels zijn ze allemaal voor revisie in Hlm voor zover ik weet (of misschien daar ook al weer weg?) |
29-05-2006 18:08:52 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Die zijn het verbouwingsprogramma ingegaan. Volgens mij zijn dat Bf's en BD's geworden; het waren - dacht ik - vooral BKD'en of misschien allemaal wel BKD'en. Dick van den Hoven |
29-05-2006 18:20:49 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
Quote En om het nog even helemaal compleet te maken: die in de proefremblokkentrein (3x woordwaarde) was stam 5150. |
29-05-2006 18:25:08 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
In de Zilverrail trein zaten 7 BKD's en 1 A. Als ik mijn foto's mag geloven. De BKD's zijn aansluitend in revisie gegaan en zijn verbouwd tot Bf. De A heeft samen met nog 3 of 4 soortgenoten gereden met kunststofremblokken. Verder zaten er in de trein een B en een BDs. Ook deze A rijtuigen worden inmiddels gereviseerd. |
29-05-2006 19:01:44 | ||
---|---|---|
julius
|
QuoteDe 5150 zat daarin ja, maar dat was geen ex-Zilverrailbak. Een van de ongerenoveerde A's die erin zaten wel. |
29-05-2006 19:13:12 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
De A die zowel de Zilverrail als de kunststof remblokken trein reed was de 675 |