Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Ombouw SSN locs ook voor Duitse spoorbeveiliging?

Donderdag 10 sep 2009 - 13:15:38
cameraman
cameraman
Beste luitjes,

Op Drehscheibe Online (DSO) heb ik een bericht gelezen van een Duitse spoorenthousiast die bij de VSM "Terug naar Toen' dagen erbij was.

"Am Fotostandpunkt (Bf. Dieren)waren wir zum Schluss ungefähr Ca. 15 Personen, dabei wurde von Holländischen Eisenbahnfreunden erzählt: Die SSN will in diesem Winterhalbjahr die 01 1075 die 65 018 mit Deutschen Sicherheitseinrichtungen auch umbauen. Sie soll dann auch auf der Emslandstrecke im Einsatz kommen".

Oftewel vertaald.
Bij de fotolocatie (station Dieren) waren wij op het laatst met ca. 15 personen,
daar werd door nederlandse spoorvrienden vertelt dat de SSN in de winter de
01 1075 en 65 018 wil voorzien van de Duitse spoorbeveiliging (PZB90).
Zij zullen dan ook op de Emslandroute worden ingezet.

Weet iemand (insider) dit bericht te bevestigen?
Mag ook per PM.

Donderdag 10 sep 2009 - 13:56:46
ludotje2
ludotje2
Gaan ze mee doen met 175 jaar DB?

Donderdag 10 sep 2009 - 14:18:37
cameraman
cameraman
Als het bericht waar is zal dat in principe kunnen!

Laatst bewerkt door mark op Donderdag 10 sep 2009 om 15:18:37, reden: Overbodige quote verwijderd.

Donderdag 10 sep 2009 - 16:16:12
jbt
jbt
Flickr BartGrunewold
Als eerste waaraan wordt gedacht is het zonder voorspan rijden van loc 01 1075 naar Bebra, eind april / begin mei 2010.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 10 sep 2009 - 20:19:39
cameraman
cameraman
Is het daarvoor geen dure grap. Zal wel aardig wat Euro's kosten.

Laatst bewerkt door mvd op Donderdag 10 sep 2009 om 21:29:05, reden: Onnodige quote verwijderd

Donderdag 10 sep 2009 - 22:33:00
Apda
Apda
Op foto's van de 01 1075 is te zien dat de Indusi-magneetspoelen nog aanwezig zijn. Dat is dan alvast een beginnetje.

Donderdag 10 sep 2009 - 23:16:12
maigoda
maigoda
Dan zou ik nog maar eens goed kijken na de datum van die foto's. Ik heb namelijk zelf, enige jaren geleden al weer, de steeksleutel ter hand genomen om ze te demonteren. Ze zitten er dus niet meer op.

Maar weg zijn ze denk ik niet, dus terugplaatsen zal niet zo'n probleem zijn.
Groetjes,
Emiel

Vrijdag 11 sep 2009 - 08:46:43
Apda
Apda
Interessant. Dan zijn ze er dus afgehaald en er weer opgezet. Zie bijvoorbeeld de 3e foto hier: www.treinenfotoforum.nl

Laatst bewerkt door Apda op Vrijdag 11 sep 2009 om 09:35:48

Vrijdag 11 sep 2009 - 08:47:53
jbt
jbt
Flickr BartGrunewold
Quote
cameraman: Is het daarvoor geen dure grap. Zal wel aardig wat Euro's kosten.
Het is natuurlijk niet alleen voor het spektakel in Bebra, maar - als alles goed is - zal het dan wel de eerste keer zijn (sinds het PZB-gebod) dat zonder voorspan in Duitsland wordt gereden. De SSN is graag in Duitsland gezien. De 65 018 is uniek en de 01 1075 is (als rijvaardige en te exploiteren loc) vrij uniek. Regelmatig wordt er door de SSN naar Bochum Dahlhausen gegaan, terwijl de SSN zelf graag met haar eigen locs ritten door Duitsland houdt. Het zal zeker een dure grap zijn, maar ik neem aan dat het bestuur van de SSN wel een kosten/baten analyse zal hebben gemaakt.

Laatst bewerkt door jbt op Vrijdag 11 sep 2009 om 08:48:48, reden: hoofdletter vergeten

Vrijdag 11 sep 2009 - 13:34:02
maigoda
maigoda
Quote
Apda: Interessant. Dan zijn ze er dus afgehaald en er weer opgezet. Zie bijvoorbeeld de 3e foto hier: www.treinenfotoforum.nl
Zo te zien zijn ze inderdaad weer teruggeplaatst. Ik moet er echter wel even bij vermelden dat ik de SSN inmiddels al weer zo'n 10 maanden geleden verlaten heb als medewerker. In die tussentijd zal dat dan gebeurd zijn.
Groetjes,
Emiel

Vrijdag 11 sep 2009 - 19:31:52
orselinus
orselinus
Ze gaan zeker op de eerste Donderdag van April proefrijden in Duitsland

Zondag 13 sep 2009 - 10:53:36
cameraman
cameraman
Quote
jbt:
Quote
cameraman: Is het daarvoor geen dure grap. Zal wel aardig wat Euro's kosten.
Het is natuurlijk niet alleen voor het spektakel in Bebra, maar - als alles goed is - zal het dan wel de eerste keer zijn (sinds het PZB-gebod) dat zonder voorspan in Duitsland wordt gereden. De SSN is graag in Duitsland gezien. De 65 018 is uniek en de 01 1075 is (als rijvaardige en te exploiteren loc) vrij uniek. Regelmatig wordt er door de SSN naar Bochum Dahlhausen gegaan, terwijl de SSN zelf graag met haar eigen locs ritten door Duitsland houdt. Het zal zeker een dure grap zijn, maar ik neem aan dat het bestuur van de SSN wel een kosten/baten analyse zal hebben gemaakt.
Bedankt voor de antwoorden. Heb je een relatie tot de SSN?

Zondag 13 sep 2009 - 11:00:47
jbt
jbt
Flickr BartGrunewold
Ik hoor wel eens wat.

Dinsdag 04 mei 2010 - 13:07:11
SSN
SSN
En zo zullen jullie waarschijnlijk ook wel gehoord resp. gelezen hebben dat de PZB90 installatie van onze 01 inmiddels door de EBA is gecertificeerd en dat de loc de afgelopen dagen in het kader van "Bebra unter Volldampf" de nodige kilometers op eigen kracht heeft gereden.