Werkzaamheden Dv-Hgl 30 mei t/m 1 juni
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
29-05-2009 19:00:20
mark
mark
Aankomend weekend is het traject Dv-Hgl buiten dienst i.v.m. werkzaamheden.
Nu viel het mij op dat de serie 31200 op zondag zoals altijd 1x per uur tussen Zp en Hgl rijdt. Waarom is er niet voor gekozen om net als bij voorgaande werkzaamheden de serie 31200 op zondag 2x per uur te laten rijden tussen Zp en Hgl, i.v.m. de vele omreizende reizigers? %09%
 

29-05-2009 19:37:09
martijn
martijn
Misschien omdat er dan wel weer treinen tussen Deventer en Almelo rijden?  

29-05-2009 20:22:57
NS-APD
NS-APD
Onthoud wel: Het is wel syntus hea..
Syntus doet wat ie zelf wil
 

29-05-2009 20:30:42
mark
mark
Dat zou een fraaie boel worden, als Syntus geen enkel overleg voert met een afdeling als Logistiek of Capaciteitsverdeling lijkt me...

Laatst bewerkt door mark op 29-05-2009 20:32
 


29-05-2009 20:45:27
martijn
martijn
Denk dat er maar weinig mensen zin hebben om om te reizen via Zutphen, 's-morgens zeker gezien de slechte aansluiting in Apeldoorn en de rest van de dag wegens relatief korte tijd die men extra kwijt is met een busreis tussen Almelo en Hengelo.

Reisplanner geeft trouwens vanaf 11.41 wel beide reizen aan, de een duurt 6 minuten langer, de ander is een overstap meer... En het ligt er natuurlijk ook aan wat er in de trein en op stations wordt omgeroepen. En gezien het advies als je bij werkzaamheden op NS.nl kijkt, kan ik me daar wel wat bij voorstellen.
 

29-05-2009 20:58:36
seinhuis
seinhuis
Quote
NS-APD: Onthoud wel: Het is wel syntus hea..
Syntus doet wat ie zelf wil
Ik denk dat Syntus zijn best doet om onlands de werkzamheden de klanten toch van dienst te zijn
 

29-05-2009 22:55:32
Dre
Dre
Als NS niets vraagt aan Syntus, zal Syntus uit zichzelf weinig ondernemen. Het enige belang dat Syntus bij Hgl-Aml heeft is 2 LM-ritten voor het materieel op Aml-Mrb (dat naar ik aanneem dit weekend over blijft staan in Aml?)

Laatst bewerkt door admin op 30-05-2009 08:07, reden: Onnodige quote verwijderd
 

30-05-2009 00:20:39
mren
mren
Quote
martijn: Denk dat er maar weinig mensen zin hebben om om te reizen via Zutphen,

Dat is maar net waar je vandaan komt. Vanuit Zwolle is het misschien niet de handigste weg, maar vanuit Utrecht of zuidelijker is de route via Arnhem wel handig om in Hengelo/Enschede te komen.

Verder zouden uursdiensten verboden moeten worden op spoorgebied, totaal klantonvriendelijk.
 

30-05-2009 00:26:46
mren
mren
Quote
mark: Aankomend weekend is het traject Dv-Hgl buiten dienst i.v.m. werkzaamheden.


Met als belangrijkste natuurlijk de ingebruikname van het verdiepte spoor te Almelo.
We wachten met spanning af op het in dienst komen van de beveiliging
 

30-05-2009 01:26:04
tweetyrock
tweetyrock
Om even een impressie te geven zo zag het er vanochtend uit http://www.youtube.com/watch?v=lFzs4YGnMks .. Je ziet dat ze volop bezig zijn, en er staat genoeg materiaal langs de kant op te gaan plaatsen.. We wachten in spanning af wat er dinsdag komen gaat  

30-05-2009 08:11:05
Dre
Dre
Quote
mren: Verder zouden uursdiensten verboden moeten worden op spoorgebied, totaal klantonvriendelijk.

Iets in schreeuw "rentabiliteit"... daar laat ik het maar bij. . Ik zou zeggen, ben je niet van plan om met de Snelbus te reizen, ga dan desnoods een half uur eerder (of later) op pad.

In het buitenland (België, Duitsland) tref je 't veel slechter, met eens per 2 of minder een trein. West-Twente is nu eenmaal niet zo bevolkt, en op de zondag is dat volk niet zo reislustig (althans niet per OV), gevolg is een uurverbinding.
 

30-05-2009 11:48:45
HZwoferink
HZwoferink
Bij Rsn staat een enorme kraan te dicht bij het spoor. Veder moesten ze ook vlak bij het spoor damwanden plaatsen (voor de tunnel) en hebben ze een portaal gestut. Richting Wdn hebben ze een overweg verplaats en wat AHOB's gesloopt. Bij mijn spotbult zijn ze wat kabels aan het verleggen. Voor een paar foto's zie http://www.flickr.com/photos/betuweroute100/sets/72157618912361475/detail/

Laatst bewerkt door HZwoferink op 30-05-2009 11:49


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

30-05-2009 23:16:06
mren
mren
Quote
Dre:
Quote
mren: Verder zouden uursdiensten verboden moeten worden op spoorgebied, totaal klantonvriendelijk.

Iets in schreeuw "rentabiliteit"... daar laat ik het maar bij.

Het is natuurlijk gewoon afdwingbaar door de concessieverlener.
Uursdienst verkoopt gewoon niet waardoor je enkel captives in de trein hebt. Hét onderscheidend criterium is frequentie, nog boven prijs en reistijd.
Goed voorbeeld is de stadsdienst in Enschede toen die van 4x naar 6x/uur ging. Dat heeft na 3 jaar tot zo veel extra reizigers geleid dat er nu doorgegroeid is naar 8x/uur om reizigers mee te krijgen.
 

31-05-2009 04:07:59
tweetyrock
tweetyrock
Een uur geleden was de 203-1 met enkele grindwagons druk aan de weer bij de aansluiting Aml zijde van de verdiepte bak te Aml. Tevens stond daar ook nog een stopmachine achter Voor de rest niet gek veel kunnen zien, behalve dat ze druk bezig waren..  

31-05-2009 21:15:02
dvdhoven
dvdhoven
Het ging vanmorgen vroeg nog niet helemaal goed in Almelo. Ik kwam aan met trein 7019 en de overweg Kolthofsingel lag nog in de storing. De bomen stonden open en een eenzame politieagent bewaakte de zaak. Trein 7019 reed uiteraard stapvoets. Ook een leuke discussie tussen de machinist en zijn opvolger of het nieuwe sein 82 nu wel of niet geldig is. Dat is nu aan een hoog portaal gehangen aan het eind van spoor 204a (4a) en het stond rood, maar had ook een wit kruis. Ja, zei de machinist, eigenlijk geldt het niet, maar ik ben voor de zekerheid toch maar gestopt.
Overigens zijn Almelo meerdere seinen vervangen, bij een aantal ontgaat de zin me, maar die zal er vast wel zijn.


Dick van den Hoven
 

31-05-2009 21:18:12
mich
mich
Ja, als machinist mag je je handboek volgen en daar staat een wit afgekruist sein als niet geldig. Al is die paars