22-01-2009 16:24:37 | ||
---|---|---|
Kale
|
Zondag 01 februari wordt er weer roestgereden tussen Asd en Ut. Omdat er in heel Nederland geen geschikt museummaterieel beschikbaar was heeft ACTS ons de helpende hand toegestoken. Er zal naar alle waarschijnlijkheid worden gereden met de volgende opstelling: 5800-wagon-wagon-5800. Aanvang roestrijden is om 20.00uur te Ut. Einde Roestrijden om 04.00uur te Ut. Opbrengsten zullen gaan naar: Stichting KLOK en de SHM (opbouw 6513) -- Met vriendelijke groet, Jeroen Mooij Roestrijden.nl E: roestrijden@gmail.com E: info@roestrijden.nl I: www.roestrijden.nl |
22-01-2009 16:28:35 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Hoe zou het toch komen dat er opeens geen museumtreinen meer zijn? Aan de andere kant misschien toch goed, voordat we (weer) een trein moeten missen%08% |
22-01-2009 16:31:27 | ||
---|---|---|
spoorhaas
|
Het had mooier geweest als ACTS had gezegd, we zetten er 1200'en voor die roestritten in... |
22-01-2009 16:47:45 | ||
---|---|---|
Duitje
|
Wat is er met de Plan U`s op Hlm aan de hand? Heb zeker weer wat gemist |
22-01-2009 18:33:37 | ||
---|---|---|
wouter444
|
Roestrijden moet je met dieselmaterieel doen, dus met een 1200 gaat het niet. |
22-01-2009 18:41:45 | ||
---|---|---|
mren
|
Je kan overal mee roestrijden. Punt is eerder dat het met dieselmat al kan gebeuren voor de spanning na werkzaamheden weer op de bvl staan. |
22-01-2009 20:14:31 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Het is niet waar dat je met alles roest mee kan rijden Zo heb je regels over het aantaal willen en de zwaarte van de trein. Maar het maakt niks uit of die trein wel of geen stroomafnemer op heeft. |
22-01-2009 20:22:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
Twee dingen: 1. elektrisch materieel verwijdert roest beter/effectiever vanwege de retourstroom 2. zoals mren al zei: er wordt met dieselmaterieel gereden omdat grote delen van de Utrec htselijn spaningloos staan tijdens de buitendienststelling. |
22-01-2009 20:33:52 | ||
---|---|---|
Kale
|
Ik zal het even toelichten: De U-tjes van de HIJSM die we "normaal" inzetten moeten hoognodig hun onderhoud hebben. Het koude weer van de afgelopen tijd heeft daar niet echt aan meegeholpen. Daarnaast moeten beide stellen hun ATB-keuring nog hebben. Ander D-materieel in Nederland (2225SMMR, 2205SHD, 2299VSM)waren of in revisie (2299) of moesten ook nog een ATB-keuring ondergaan (2205 & 2225). Het is nu winter en dan is veel van ons museummaterieel gewoon niet inzetbaar door allerhande redenen. De ACTS zet de 5800 in, toch ook een mooi iets om te fotograferen onder de kap van station Bijlmer lijkt me. Er staat me trouwens iets van bij dat die dingen niet zo heel lang meer in Nederland ingezet zullen worden. Groet, Jeroen Mooij |
22-01-2009 21:26:35 | ||
---|---|---|
mdj
|
Volgens mij is de revisie van de 2299 afgelopen en heeft ATB-E (+getest op Bbg-Lnn). Of zijn er mensen die beter weten? |
22-01-2009 21:55:40 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Ik meende ook te herinneren dat de 2299 klaar was, evenals de 2225. Deze heeft sinds begin dit jaar een inzetcertificaat. Wat ook kan, is dat de ritten en materieel al eerder gevraagd zijn en op dat moment nog niet duidelijk was of het betreffende materieel ook inzetbaar zou zijn op dat tijdstip. En voorzichtigheidshalve moet je als museumorganisatie nee verkopen. |
22-01-2009 23:01:59 | ||
---|---|---|
1855
|
De 2225 heeft inderdaad inmiddels een inzetcertificaat, maar is toe aan z'n halfjaarlijkse ATB-controlemeting. Totdat die meting uitgevoerd is komt de loc dus niet zelfstandig op de hoofdbaan. |
22-01-2009 23:38:47 | ||
---|---|---|
brugger
|
de VSM 2299 is af en heeft atb-e geïnstalleerd. |
23-01-2009 00:23:14 | ||
---|---|---|
Kale
|
De VSM is begin januari benaderd. Op dat moment was nog niet duidelijk of de 2299 kon worden gebruikt. Dan nog hadden we met de 2299 slechts de helft. Omdat er tussen Amsterdam-Utrecht en ook nog Breukelen-Harmelen als gevolg van de 4-sporigheid erg vaak moet worden kopgemaakt (6x in 8 uur in november) Plus dat de afstand Asd-Ut met slechts 40km/h mag worden afgelegd mag er geen tijd verloren gaan. Daarom zijn twee lokomotieven onontbeerlijk. Graag hadden we iets als een klompentrein laten rijden als roestrijdtrein. Maar ja, volgende keer beter zullen we maar zeggen. Met vriendelijke groet, Jeroen |
23-01-2009 11:10:27 | ||
---|---|---|
brugger
|
waarom vraag je ander niet aan de vsm om 2 of 3 stoomers (koud) er tussen te hangen. want volgens des te meer wielen des te sneller is de roest weg. mocht dit niet kloppen verbeter me . |
23-01-2009 11:21:46 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Dan kun je beter wat goerenmeuk ertussen hangen. Stoomtreinen moeten nog altijd goed gesmeerd worden, ook al worden ze gesleept. |
23-01-2009 12:16:39 | ||
---|---|---|
thom
|
Het beste is om een stoomlok te verslepen als ie gewoon onder stoom is, een aantal smeertoestellen werkt volgens nl ook stoom en dus niet als die koud is... En zowieso is het een beetje onzinnig om twee stoomkarren op te halen en te smeren, neem dan gewoon een paar goederenwagens extra mee... Laatst bewerkt door thom op 23-01-2009 12:17 |
23-01-2009 14:22:21 | ||
---|---|---|
edje
|
Is die goederwagen die speciaal voor dieselmotoren van Wartsila niet meer aanwezig in Zwolle, assen genoeg lijkt me. %08% |
23-01-2009 17:09:47 | ||
---|---|---|
2296
|
Nee, wagen is jaren geleden bij HKS in Awhv beland is stukjes. |
23-01-2009 17:12:56 | ||
---|---|---|
mren
|
in Nijmegen staan bij Smit Transformatoren ook nog van dat soort karretjes. |
23-01-2009 18:58:29 | ||
---|---|---|
thom
|
Volgens mij is de transformatorwagen van Smit ook aan stukje helaas... |
23-01-2009 19:12:40 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Waarom elders wagons halen, als ACTS die dingen toch heeft? Tevens weten we in ieder geval dat die wagons van ACTS goed zijn |
23-01-2009 19:54:44 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik denk dat je onze ideen niet helemaal volgt, en je ook de wagens die we bedoelen niet kent... |
23-01-2009 23:18:39 | ||
---|---|---|
brugger
|
en dan nog als je de wagens van smit Nijmegen wil gebruike moet je toch nog enkele honderden meters spoor leggen |
23-01-2009 23:48:33 | ||
---|---|---|
1855
|
De wagen van Wärtsila was vroeger de wagen van Smit... |
26-01-2009 16:14:32 | ||
---|---|---|
Kale
|
QuoteUPDATE: Naar alle waarschijnlijkheid wordt er gereden met 1x 5800 - wagons - 1x 6700 Staion Bijlmer/ArenA is een geschikte fotospot. Groet, Jeroen Mooij Roestrijden.nl Laatst bewerkt door admin op 26-01-2009 21:00, reden: Quote ingekort |
26-01-2009 16:19:33 | ||
---|---|---|
thijmen007
|
Is de rit in de nacht van 31-01 op 01-02 of van 01-02 op 02-02?%09% |
26-01-2009 16:52:27 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
In de nacht van 01-02-'09 op 02-02-'09 |
26-01-2009 19:41:44 | ||
---|---|---|
rail4marce
|
@Jeroen. Als ze beginnen in Utrecht staan ze dan stil in het station. Of komen ze alleen door het station gereden. Want bij dat laatste kun je in het donker geen foto meer maken. Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
26-01-2009 23:30:37 | ||
---|---|---|
Kale
|
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb hier nog geen zicht op. Zodra er een aanschrijving beschikbaar is laat ik het weten. Overigens is deze aanschrijving "binnen het buitendienstgestelde gebied" van weinig waarde. De LWB trdl maken dan de dienst uit. Groet, Jeroen Laatst bewerkt door admin op 27-01-2009 07:34, reden: Onnodige quote verwijderd |
28-01-2009 16:41:19 | ||
---|---|---|
Kale
|
Edit door admin: dienstregeling geplaatst op https://www.somda.nl/www/drgls/538/ Met groet, Jeroen Mooij www.roestrijden.nl Laatst bewerkt door admin op 28-01-2009 20:29 |
29-01-2009 21:11:48 | ||
---|---|---|
rail4marce
|
@Jeroen heb je ondertussen al meer duidelijkheid of die op het station zal gaan wachten voordat die weg gaat. Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P |
01-02-2009 11:38:33 | ||
---|---|---|
Kale
|
Er bestaat een redelijke kans dat de trein op Utrecht zal gaan staan wachten totdat het werkgebied binnengereden kan worden. Echter, dienstregelingen van werktreinen zijn zonder uitzondering grillig te noemen. Groet, Jeroen |
01-02-2009 18:35:02 | ||
---|---|---|
thijmen007
|
Weet iemand toevallig op welk spoor de trein aan zal komen en zal vertrekken in Ut zo tussen 19:30 en 20:00 uur? |
01-02-2009 18:42:03 | ||
---|---|---|
htmtram
|
Spoor 4 Laatst bewerkt door htmtram op 01-02-2009 18:46 |
01-02-2009 18:58:39 | ||
---|---|---|
thijmen007
|
Dankje! |
01-02-2009 20:47:37 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Roestrijden wordt uitgevoerd door ACTS 513-9 en een 7100. Helaas geen stop zowel bij binnenkomst als bij vertrek (doorkomst ri Utzl) op Ut. In beide gevallen +10. De 513-9 moet op Utge kop gemaakt hebben. Geen foto helaas. |
01-02-2009 20:53:31 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Da's gek, ik meende om 20u20 bij Utzl een Class 58 te horen en zien voorop rg Asdm. |
01-02-2009 20:54:53 | ||
---|---|---|
rail4marce
|
Gelukkig niet helemaal vanuit Eindhoven naar Utrecht gegaan. Had ik daar voor jan met de korte achternaam gestaan als die niet stopte in Ut. Naam is rail4marcel maar dat was 1 karakter teveel bij het aanmelden :P |
01-02-2009 21:06:57 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Dat is de risico van onze hobby |
01-02-2009 21:49:08 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
QuoteBegin nu toch even te twijfelen. Ik werd ook ter plekke niet gecorrigeerd door medespotter. Mijn waarneming was in beide gevallen van twee perrons verder. Helaas! |
01-02-2009 22:07:30 | ||
---|---|---|
thijmen007
|
Volgens mij (de medespotter) was het ook een Class 66 + wagons + Mak 1206 die met +10 door kwam door Ut. |
01-02-2009 22:24:13 | ||
---|---|---|
Kale
|
Dag medelezer, Ik zit zelf te zweten boven een afstudeerproject dus ik ben niet aan het roestrijden. Wat mij is medegedeeld door de wtb-er aan boord is dat ivm defect materieel is teruggegrepen op vervangend materieel. De wtb-er heeft van mij opdracht gekregen om foto's te maken dus ook ik wacht in spanning af. groet, Jeroen Mooij Roestrijden.nl |
01-02-2009 22:29:59 | ||
---|---|---|
ov_wijzer
|
Quote Dan ben ik heel benieuwd welke Class 66, want de 513-9 is gezien voor de Lw2 vanuit de Hrp naar Lw, en de 561-4 voor de Veendammer naar de Maasvlakte. Of zou de 653-4 weer terug zijn bij ACTS? |
01-02-2009 22:54:18 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
In de wirwarwinkel van de avondkleuren meen ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ik een groengrijze class 66 te hebben gezien. Ik heb daaraan ten onrechte en heel voorbarig de 513-9 aan vastgeplakt. Want dat heb ik niet kunnen zien. O Jeroen, ik sta vannacht om 04:00 niet op Ut%08% Laatst bewerkt door wouderobva op 01-02-2009 22:56 |
01-02-2009 23:20:27 | ||
---|---|---|
diesels
|
Ik snap dat opzich niet, want als je er zo dichtbij stond dat je er 'een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' aan durft te koppelen dan moet het verschil tussen twee verschillende loctypes en verschillende kleurstellingen toch echt wel duidelijk geweest zijn. Het was dus de 5811... Laatst bewerkt door diesels op 01-02-2009 23:21 |
01-02-2009 23:22:58 | ||
---|---|---|
Kale
|
Quote Je stelt me teleur %03% Laatst bewerkt door Kale op 01-02-2009 23:23 |
08-02-2009 00:29:00 | ||
---|---|---|
Kale
|
Zo. Het roestrijden van zondag 1 februari heeft een netto bedrag van ongeveer €1500,- opgebracht. Dit bedrag wordt in tweeën gedeeld en zal worden gedoneerd aan de stichting KLOK en aan de Stoomtram Hoorn Medemblik als bijdrage voor de opbouw van de 6513. Zondag aanstaande zal de ACTS gaan roestrijden tussen maassluis en Hoek van Holland. Roestrijden.nl heeft hierbij slechts een bijrol in de totstandkoming gehad en er zal derhalve geen directe donatie aan een restauratieproject uit voort komen. Voor zondag 26 april voorlopig de eerst volgende rit op de planning. tussen Maassluis en Hoek van Holland. Onderhandelingen met potentieeële kandidaten zijn nog gaande. Met groet, Jeroen Mooij Roestrijden.nl Laatst bewerkt door Kale op 08-02-2009 00:30 |
08-02-2009 09:17:42 | ||
---|---|---|
adrie3
|
Een mooie aktie vind ik het wel hoor%02% |