05-10-2008 17:01:48 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Dit weekend rijden er helemaal geen treinen tussen Ehv en Vl. Wat gaat er dan wel niet allemaal gebeuren en waar op het traject gaat dat precies gebeuren? Iemand die mij daar antwoord op kan geven? Edit door admin: er is een speciale categorie in het forum voor Werkzaamheden, bericht verplaatst Laatst bewerkt door spotter op 05-10-2008 17:07 |
05-10-2008 17:09:35 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Het betreft in ieder geval bovenleidinswerkzaamheden, en zal zeker plaatsvinden in en rond Helmond. Andere locaties weet ik niet... Ook zware werkzaamheden aan de overweg Churchillaan in Helmond, maar weet niet wat. Verder zou het kunnen dat er het een en ander vernieuwd wordt, zoals wissels. Echt duidelijke informatie heb ik verder ook niet. |
05-10-2008 19:34:22 | ||
---|---|---|
thieskes
![]() |
het "plaatselijke" nieuwsblad (de trompetter van vorige week niels) waarin wordt verteld:Quote Mogelijk word spoor 4 en 5 te station helmond verwijderd en mogelijk ook de twee kopspoortjes (op sporenplan te zien als: 84 t/m 87. http://www.sporenplan.nl ). Deze worden namelijk al zeer lange tijd niet gebruikt. edit: link hersteld Laatst bewerkt door thieskes op 05-10-2008 19:37 http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
05-10-2008 19:56:19 | ||
---|---|---|
railfan
![]() |
In het groot weekend van week 42 worden sporen 84, 85 en 87 gesaneerd en de bijbehorende wissels. Spoortje 86 blijft gewoon liggen. Tegelijkertijd bovenleidingsvernieuwingen op het gehele empl. Hm. Overwegen doen we niets aan. Laatst bewerkt door railfan op 05-10-2008 19:58 |
05-10-2008 21:04:58 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Quote Vorig najaar nog twee keer in gebruik gezien, nummertje 84. Een keer voor ICK-overbrenging en een keer een goederenloc%05% Overigens is de echte reden van deze ruimactie een heel andere denk ik: De gemeente Helmond wil het huidige station flink aanpakken en zal dus maar wat blij zijn met de vrijgekomen ruimte. Er komt namelijk een zuidelijke ingang van het station. ![]() ![]() |
05-10-2008 21:41:22 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
En wat is er het weekend daarna dan aan de hand tussen Ehv en Vl?, ik had vernomen dat er dan e.e.a. via de Noordelijke Maaslijn werd omgeleid (26-okt)... Laatst bewerkt door zugchef op 05-10-2008 21:41 |
05-10-2008 23:07:22 | ||
---|---|---|
topliner14
![]() |
Maak me gek! Omleidingen via noordelijke maaslijn! (zet tent alvast op langs de spoorlijn t.h.v. Venray) |
05-10-2008 23:34:10 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
![]() |
Oh jee, gaan we al stuiteren?![]() Als ik het me goed herinner wordt er in één richting (het land uit) via de noordelijke Maaslijn omgeleid. Veel verkeer zal het overigens niet zijn. |
05-10-2008 23:42:42 | ||
---|---|---|
topliner14
![]() |
Veel verkeer zal het overigens niet zijn! Wat is niet veel als je nu 0 gewend bent! Het zullen in ieder geval de ersttreinen zijn en wat een ERS'jes. En qua foto's is het land uit exact de juiste richting! Ik laat me verassen! Laatst bewerkt door topliner14 op 05-10-2008 23:45 |
05-10-2008 23:57:28 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ertstreinen doen ze als het even kan niet voor zover ik weet. |
06-10-2008 00:00:22 | ||
---|---|---|
railfan
![]() |
Hou nou eens op met dat eeuwige gestuiter. Dat wordt tzt vast wel ergens bekend wat er al dan niet omgeleid gaat worden. En ertstreinen zullen dat 'in ieder geval' al niet zijn... |
06-10-2008 08:01:50 | ||
---|---|---|
topliner14
![]() |
Nou nou railfan! Wat een enthousiasme toch weer................ |
06-10-2008 08:03:55 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Admin: klaar Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
06-10-2008 08:07:17 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteVoor zover ik het kan zien, is het op 26-10 raak tussen Btl en Tb. Ehv-Vl lijkt gewoon in dienst. Dick van den Hoven |
06-10-2008 08:11:23 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Tot nu staat er nog niks gepland via Nm-Vl. Wel gaat er het nodige cargo tussen Vl en Ehv via Rm. |
06-10-2008 21:30:50 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Jammer dat je vanmiddag niet langs de maaslijn stond, er kwam een mooie werktrein door Vry om 13.10 met Strukton Carin, een goederenwagen met spoorstaven, 2 railkranen, een stopmachine en nog wat werkmaterieel. |
06-10-2008 22:19:47 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
In het verleden is het zat gebeurt dat goederentreinen over de noordelijke maaslijn werden omgeleid, ik kan me in 2006 nog een dag vol ertstreinen herinneren. En een dag met diverse ERS treinen, dus het kán zeker wel. En ik snap niet dat ze bij voorkeur toch eerst naar Roermond willen rijden de laatste 2 jaar met omleidingen. |
06-10-2008 22:24:50 | ||
---|---|---|
topliner14
![]() |
Mich: In welke richting reed deze trein? Rambon: Ik snap dat ook niet helemaal. Ik hoop dat als straks de verbindingsbogen bij Elst open zijn er wordt omgeleid via BR en noordelijke maaslijn. We wachten het wel af! |
06-10-2008 22:32:50 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Voorkeur om via Rm te gaan is omdat je op de Heilige lijn 2x een TSB hebt voor 6 assige Faals met een max aslast van 20 ton. Heb je een aslast van 22.5 ton, mag je nieteens over de Heilige lijn, omdat deze daarvoor niet is vrijgegeven. TSB'en voor de Heilige lijn zijn; %01% Nm - Br Km. 27.897, Maasbrug bij Mook. Vmax 30 Km/h (ook erg rottig voor overige treinverkeer op deze lijn). %01% Rm - Vl Km. 51.173, Swalmbeek. Vmax 60 Km/h. Bron: Infradocumenten ProRail, datering 2008. |
18-10-2008 09:58:21 | ||
---|---|---|
rambons
![]() |
Zojuist toch omleiding over de Heilige Lijn gespot, ERS6606 kwam met een containertrein naar Venlo 15min aan de kant in Boxmeer. |
18-10-2008 12:23:09 | ||
---|---|---|
roelli
![]() |
Ik zag net een ertstrein langs Belfeld komen met 4 locs, Voorste loc zal wel een van de ATB-NG locs zijn geweest. Roel op het Veld |
18-10-2008 12:32:56 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dienstregelingen staan op rolandrail.nl bij forum en dan Spots&tips. |
18-10-2008 12:51:04 | ||
---|---|---|
thieskes
![]() |
stand van zaken om 12:00 te helmond (uitgaande van nummeringen op www.sporenplan.nl): - spoor 81 heeft bijna over de gehele perronlengte nieuwe verticale hangdraden gekregen (nog niet gespannen) - spoor 84 is er bijna compleet uit, klein stukje tegen de churchillaan aan ligt er nog (wissel 433) - spoor 85 ligt er nog, alleen het wissel is verwijderd ![]() - op spoor 85 liggen grote oude stukken spoor van spoor 84 - spoor 87 is er compleet uit - wissel 451/455A ligt eruit samen met het eerste stuk van spoor 83 - net voor wissel 459B was men ook aan de bovenleiding bezig - dwergsein 450 stond nog gewoon op z'n plaats ![]() Laatst bewerkt door thieskes op 18-10-2008 20:18 http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
18-10-2008 16:27:30 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
![]() |
Quote6416+6404+6414 (ertspendel)+6411 (ex-45734) volgens de boeken. Laatst bewerkt door t.ricksen_ op 18-10-2008 16:27 |
18-10-2008 16:52:18 | ||
---|---|---|
thieskes
![]() |
stand van 16:15: - waar de aansluiting moet komen tussen spoor 83 en wissel 451/455A was men bezig een gedeelte af te graven voor een nieuw balastbed - dwergsein 450 was uit de grond gehaald, maar stond nog wel ongeveer waar hij eerst stond - spoor 85 is grotendeels verwijderd - de verticale hangdraden werden op spanning gebracht edit: om 23:00 moet er een klein stopmachientje te helmond zijn, deze zal op een vrachtwagen worden aangevoerd Laatst bewerkt door thieskes op 18-10-2008 20:17 http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
18-10-2008 20:17:36 | ||
---|---|---|
thieskes
![]() |
stand van 19:30: - het balastbed voor het stuk spoor dat tussen spoor 83 en wissel 451/455A komt had om 18:00 al klaar moeten zijn, om 19:30 was dit nog niet halverwege. Zelfs een spoorvernieuwing van nog geen 100 meter kunnen ze niet eens volgens planning uitvoeren. - bij hetzelfde stuk spoor komt een ontspoortong, dit werd pas aan de werknemers medegedeelte toen ze aankwamen te helmond - Deze bovenstaande zaken kwamen voornamelijk door gebrek aan leidinggevende, iedereen was maar met vanalles bezig in plaats van waar ze mee bezig moesten zijn (zo werd mij verteld) - dwergsein 450 stond nog op dezelfde plaats als om 16:15, dit zou voorlopig nog niet verwijderd worden omdat tie nog compleet aangesloten was - spoor 85 compleet verwijderd, vrachtwagen met het oude spoor reed net weg - verticale hangdraden waren nog steeds niet allemaal op spanning http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
18-10-2008 20:41:38 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Een foto van vanmiddag: http://img171.imageshack.us/img171/7126/dsc7092rw2.jpg Wil je meer van dit soort foto's zien, dan kun je naar http://www.spoortechniek.nl/forum.html (wel even registreren) ![]() Laatst bewerkt door nielske90 op 19-10-2008 13:48 |
19-10-2008 13:30:02 | ||
---|---|---|
thieskes
![]() |
stand om 12:15: - laatste stuk spoor is net ingemeten (had om 7:00 al gedaan moeten zijn) - er werd nog wat aan de bovenleidingen gekloot bij wissel 423A en B - dwergsein 450 is verwijderd, alleen de betonnen voet lag er nog (wat gebeurt er eigenlijk met dit dwergsein?) - stopmachientje MINIMA 2S van BAM was klaar met haar werk en stond uit te puffen - er moet alleen nog een beetje opgeruimd worden en dan is men klaar (volgens mij) http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
19-10-2008 13:45:42 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteLink mist een 'n'. Verder nogal sneu dat je moet registreren om dat forum te kunnen lezen, dat hoeft zelfs met mijn forum niet. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-10-2008 13:51:51 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Dank, link aangepast. Overigens kan ik daar helaas ook niks aan doen (ben geen admin).![]() |
19-10-2008 14:08:00 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Of zet je foto's ergens anders neer. Op Flickr bijvoorbeeld. Ik ga me niet voor iedere reportage bij een 1 of ander vaag forum registeren om daarna nooit weer terug te komen. (Dit betreft een persoonlijke mening) |
19-10-2008 14:10:47 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Je bent niet eens een admin van een forum dat op je eigen site draait? Handig ![]() http://www.ovinnederland.nl/ |
19-10-2008 14:15:47 | ||
---|---|---|
railfan
![]() |
QuoteIk heb het al weer gemerkt, de beste stuurlui stonden op het perron (waar je eigenlijk ook niet mocht komen, aangezien het werkterrein is, waar was je helm?). Dus als de een of andere persoon jou iets verteld, hoeft dat nog niet te kloppen met wat er echt aan de hand kan zijn. Gelukkig liepen er genoeg vakmensen rond die echt wel wisten waar ze mee bezig waren... QuoteSporen 81-82-83 hebben allemaal nieuwe hangdraden gekregen, die allemaal weken vooraf ingemeten en gemaakt zijn, een enkele is ter plekke opnieuw gemaakt. Horizontale hangdraden bestaan trouwens niet... QuoteWij sleutelen met vakmanschap aan de bovenleiding, wij staan niet te 'kloten' zoals jij het respectloos noemt... Anders kom je ons de volgende keer maar meehelpen, eens kijken of je dan nog wat op te merken hebt... |
19-10-2008 14:32:56 | ||
---|---|---|
thieskes
![]() |
Quote Het perron was geen werkterrein. Bovendien behoor ik niet tot die stuurlui, ik zet alleen hier neer wat mij verteld wordt door de vakmensen. http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
19-10-2008 14:37:07 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Quote Heel voorspelbaar, deze reactie, dus daarom zal ik de situatie even uitleggen. Het forum komt oorspronkelijk van de site www.railcam.nl, die achter de railcam van Hmh zit. Het oorspronkelijke forum ging echter kaduuk, en toen hebben we van www.spoortechniek.nl besloten het forum op onze site te laten draaien. De oude beheerders zijn daarbij aangebleven. Overigens is mijn mede-beheerder van www.spoortechniek.nl wél degelijk admin van het forum. ![]() Quote Hoezo mag je niet op het perron komen? Gisteren stond daarvan nergens iets aangegeven en werd niemand aangesproken. Er was helemaal niks te merken dat je er niet mocht komen. De vakmensen maakten zelfs uiterst vriendelijk een praatje. |
19-10-2008 16:44:51 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
Het valt mij in het algemeen erg op dat bepaalde hobbyisten altijd alles beter weten zodra er iets aan de hand is aan de spoorlijn waar zij wonen of in de plaats waar ze wonen en dan vooral dat "groot taalgebruik" van bepaalde mensen alsof ze zich zoveel meer voelen. Mijn excuus dat ik dit hier even vermeld, maar ik dacht in dit topic iets interessants te kunnen lezen over de werkzaamheden rondom Helmond, maar dat is ver te zoeken. |
19-10-2008 17:14:51 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
edit door edegroot: bericht verwijderd, neem maar contact op via email waarom |
19-10-2008 18:47:03 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Een aantal foto's van de werkzaamheden op : http://www.robtreinsite.fotopic.net/c1588767.html (beetje naar onder scrollen) Voor de rest met niemand gepraat daar. Alleen in nuenen gevraagt aan iemand van prorail die er stond of er nog werkmaterieel voorbij kwam maar die wist alleen te vertellen dat er net een bam werktrein voorbij was ![]() robq |
20-10-2008 18:50:28 | ||
---|---|---|
thieskes
![]() |
QuoteIk vind deze reactie overkomen alsof mijn bijdrage in deze topic niet gewenst is. Ik zet me in om iedereen hier op de hoogte te houden van wat er gedaan is. Bij eventuele volgende werkzaamheden hoeft er dus helemaal geen topic over de werkzaamheden aangemaakt te worden omdat er volgens u toch niet gemeld hoeft te worden wat er gedaan is. Quotehoe weet u trouwens dat ik op het perron stond? Langs het spoor ligt ook nog een ventweg van waaraf je de werkzaamheden kon overzien. QuoteLijkt mij geen probleem. Ik help graag mee, krijg ik dan een helm van jullie in bruikleen? Laatst bewerkt door thieskes op 20-10-2008 18:51 http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
20-10-2008 19:16:09 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Admin: dat lijkt me wel weer voldoende. De rest vechten jullie maar per mail uit Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |