Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Nieuw Randstadrail materieel

Woensdag 01 okt 2008 - 16:46:00
metrofan
metrofan
Op 18 oktober worden de nieuwe RSG3 rijtuigen van de Randstadrail gepresenteerd aan het publiek. Een stukje uit de krant (Metro):
Quote
Metro: Reizigers kunnen op deze dag ook meerijden met nieuwe metrorijtuigen tussen Stadhuis en Slinge. Deze voertuigen bestaan uit 2, in plaats van 3, wagens en zijn ruimer opgezet. "Deze metro's rijden vanaf december op de randstadrail en vanaf januari op de Calandlijn.', aldus RET-directeur Pedro Peters. 'Vanaf 2011 worden ze ingezet op de Hoekse lijn."
Verder is er nog wat te doen op de Coolsingel m.b.t. de RET (75 nieuwe bussen worden gepresenteerd en er komen 300 abri's bij)

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Woensdag 01 okt 2008 - 23:09:51
bloober
bloober
Twitter mattlinssen
Miss. niet helemaal ontopic, maar als die dingen op de Hoekse lijn gaan rijden, dan mag ik niet meer met NS-producten en aanverwanten naar Hoek van Holland? Opzich geen probleem, want we horen dan met de OV-Chipkaart te reizen, maar ik ben toch wel even nieuwsgierig.

Groetjes, Bloober

Woensdag 01 okt 2008 - 23:09:53
willy84
willy84
Ow leuk, thanx voor de tip! Denk dat ik wel even ga checken.

Donderdag 02 okt 2008 - 00:33:09
NDS
NDS
In het quotje staat dat de voertuigen 2 ipv 3 delig zijn, spreekt voorzich dat dat dus juist anders om is. Dit is het eerste 3 delige materieel voor de RET.

Groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 02 okt 2008 - 09:16:17
geertw
geertw
Quote
bloober: Miss. niet helemaal ontopic, maar als die dingen op de Hoekse lijn gaan rijden, dan mag ik niet meer met NS-producten en aanverwanten naar Hoek van Holland? Opzich geen probleem, want we horen dan met de OV-Chipkaart te reizen, maar ik ben toch wel even nieuwsgierig.
Er zijn plannen om de huidige treindienst door NS op te heffen en er een metroverbinding van te maken die door RET bediend wordt. En dan mag je inderdaad waarschijnlijk niet meer met NS-kaartjes reizen daar

http://www.ovinnederland.nl/

Donderdag 02 okt 2008 - 10:39:19
lb
lb
Flickr lb-1975
Quote
mftrains: In het quotje staat dat de voertuigen 2 ipv 3 delig zijn, spreekt voorzich dat dat dus juist anders om is. Dit is het eerste 3 delige materieel voor de RET.
Het staat een beetje omslachtig beschreven maar ze bedoelen dat de lengte van de metro's uit 2 stellen bestaat ipv de 3x5300 die er normaal rijdt

Donderdag 02 okt 2008 - 10:43:06
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Quote
geertw: Er zijn plannen om de huidige treindienst door NS op te heffen en er een metroverbinding van te maken die door RET bediend wordt.
Ik meen onlangs nog gelezen te hebben dat dit helemaal niet zo zeker meer is... zijn wat probleempjes met de financiering van het geheel

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Donderdag 02 okt 2008 - 10:47:28
lb
lb
Flickr lb-1975
Er zijn inderdaad wat probleempjes met geld(waar niet??) maar NSR stopt op de Hoekse lijn half 2010 en dan gaat de RET in 2011 op de hoekse lijn rijden na aanpassen enz van het baanvak(waar dus de geldproblemen zitten)

Donderdag 02 okt 2008 - 11:57:20
floriss
floriss
Als de geldproblemen er voor zorgen dat het traject niet kan worden omgebouwd en gekoppeld aan het metronet van de RET is het maar de vraag of de RET er vanaf 2011 op de Hoekse Lijn kan rijden. Op dit moment rijdt NSR met een onderhandse concessie uitgegeven door Stadsregio Rotterdam. Mocht blijken dat de hele ombouw vertraging oploopt of door geldgebrek wordt afgeschoten, dan is het een kwestie van het traject of opnieuw voor een paar jaar onderhands aanbesteden aan een vervoerder (bijvoorbeeld NSR) of een openbare aanbesteding voor een langere periode, waarbij meerdere vervoerders kunnen inschrijven.
Het is dus allerminst zeker, dat NSR na 2010 niet meer op de Hoekse Lijn rijdt.

Donderdag 02 okt 2008 - 13:00:20
spiketrain
Moderator
spiketrain
Twitter Spiketrain Facebook frank.rijsdijk.5 Flickr spiketrain2008/
Kan dat laatste woord in de topictitel even aangepast worden (E ertussen)?

Groet, Spiketrain

Donderdag 02 okt 2008 - 16:26:43
metrofan
metrofan
Het officiële persbericht van de RET: www.ret.nl

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Woensdag 08 okt 2008 - 01:41:03
trdl85
trdl85
De RET voert tot 1 december op de Erasmuslijn (tussen Den Haag en Rotterdam) testritten uit met nieuw materieel. Dit gebeurt ’s nachts om de dagelijkse reizigers ongehinderd te laten reizen.

Pas als er probleemloos wordt gereden, worden de voertuigen tussen de bestaande dienstregeling getest. Omdat nog niet duidelijk is welke problemen zich tijdens het testrijden kunnen voordoen, is nog niet te zeggen wanneer reizigers met de nieuwe voertuigen mee kunnen. In eerste instantie zijn de controles technisch van aard. Dat begint met het zogenaamde ‘profiel van vrije ruimte’, waarbinnen voertuigen moeten rijden en waarbinnen zich absoluut geen obstakels mogen bevinden. Naast de afmetingen van het voertuig houdt men daarbij onder meer rekening met afwijkingen van de spoorligging, het bewegen van het voertuig door de vering, sterke wind en invloed van rijdende voertuigen op het andere spoor.

Vervolgens testen onderzoekers of de elektronica en de apparatuur van de wagen in de praktijk ook goed zijn afgestemd op de apparatuur in de baan. In de volgende fase rijdt de RET volgens dienstregeling (maar zonder passagiers). Dan kijkt men of de rijsnelheden voldoende zijn en het openen en sluiten van de deuren volgens wens verloopt, zodat ook de reistijden worden gehaald.

De nieuwe voertuigen bieden meer comfort, er is een camerasysteem in de wagens om de veiligheid te verhogen en zijn ze brandveiliger. Verder komen er later digitale schermen waarop reizigersinformatie te zien is. Er is een enorme vooruitgang geboekt in de periode tussen de fabricage van de oude en de nieuwe voertuigen.

www.telstar-online.nl

Woensdag 08 okt 2008 - 02:39:58
marvinkok
marvinkok
Quote
In eerste instantie zijn de controles technisch van aard. Dat begint met het zogenaamde ‘profiel van vrije ruimte’, waarbinnen voertuigen moeten rijden en waarbinnen zich absoluut geen obstakels mogen bevinden.
Dit lijkt mij toch iets waar bij het bestellen rekening mee is gehouden? Waarom zou je materieel willen testen dat niet eens past?

Woensdag 08 okt 2008 - 06:54:57
NDS
NDS
Je kan wel iets bestellen maar als afnemer moet je dan nog wel controleren of het gebouw is zoals je het besteld hebt

Groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Zondag 19 okt 2008 - 10:38:02
treinenvid
treinenvid
Zou het niet beter zijn om materieel te bestellen met hetzelfde PVR als de oude metro's?

Zondag 19 okt 2008 - 14:26:30
thom
thom
Omdat het PVR wat meer inhoud dan alleen een dwarsdoorsnede vand e voorkant warin een metro of trein moet passen.

In bogen en verkantingen moet een metro ook binnen dat profiel blijven, en dat is afhankelijk van bv vering en gewichtsverdelingen.

Zoals jij het voorstelt zou het alleen kunnen als je exact dezelfde metro's laat nabouwen...

Zondag 19 okt 2008 - 19:05:48
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Deze metro's zijn binnen het profiel. Want anders reden ze gisteren niet test met deze nieuwe metro's van Rtd Centraal richting slinge reden zo'n 4 stellen test. Ook vanuit slinge reden stellen richting Centraal. ALs je na het RET service hok ging kon je kaartjes halen om in deze stellen een rondrit (testrit) te maken.

Laatst bewerkt door HZwoferink op Zondag 19 okt 2008 om 19:08:08

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Maandag 20 okt 2008 - 11:24:18
metrofan
metrofan
Ze reden van Stadhuis naar remise Waalhaven en kaartjes kon je halen de stand van de RET op het evenement 'RET aardig onderweg'

Foto's van de proefritten: www.fotobos.net

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Maandag 20 okt 2008 - 21:00:57
willy84
willy84
Dat noem ik nog eens knappe karretjes..ik ken een stad in Nederland waar ze nog wat kunnen leren dienaangaande..

Maandag 01 dec 2008 - 20:54:08
metrofan
metrofan
Volgens bronnen gaan morgen de eerste Randstadrailvoertuigen in dienst, met pagagiers, op de Erasmuslijn en Randstadrail rijden.
Onder voorbehoud natuurlijk

Laatst bewerkt door metrofan op Maandag 01 dec 2008 om 21:46:17

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Dinsdag 02 dec 2008 - 13:42:00
metrofan
metrofan
Vandaag zijn ze gestart op de erasmuslijn (Spijkenisse (De Akkers) - Centraal Station)
Haaglanden heeft nog geen toestemming om te rijden met die dingen, dus voorlopig blijft het bij de erasmuslijn.

Laatst bewerkt door metrofan op Dinsdag 02 dec 2008 om 13:42:12

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Dinsdag 02 dec 2008 - 13:59:27
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Ik neem dat je bedoelt "Haaglanden geeft nog geen toestemming om te rijden met die dingen"? Anders zou het een beetje rare situatie zijn.

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Dinsdag 02 dec 2008 - 23:05:30
bloober
bloober
Twitter mattlinssen
Het kan toch best dat machinisten uit de regio Den Haag met wegbekendheid op de RR-trajecten daar nog niet zijn opgeleid voor de nieuwe RR?

Laatst bewerkt door bloober op Dinsdag 02 dec 2008 om 23:05:43

Groetjes, Bloober

Dinsdag 02 dec 2008 - 23:55:10
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Dat kan ja, maar da's een heel ander punt

"Haaglanden heeft nog geen toestemming om te rijden" is gewoon een rare zin, want Haaglanden rijdt niet met die dingen... dat doet de RET. Zal dus zoals ik al schreef wel moeten zijn dat ze nog geen toestemming geven.
Meest voor de hand liggende verklaring is dat ze eerst zeker willen weten dat de kinderziektes eruit zijn, want met de hoeveelheid trams die er nu uit Zoetermeer het samenlooptraject op komen heb je al snel een enorme file als er zo'n nieuwe metro ergens op een onhandige plek strandt.

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Woensdag 03 dec 2008 - 00:03:26
fabrierban
fabrierban
Weet iemand trouwens wanneer die tunnel in Rotterdam eindelijk eens klaar is en je met die nieuwe karren van Den Haag C naar Slinge kunt doorrijden? Dat kunnen doorrijden op de metro was toch een van de redenen om deze karren aan te schaffen.

Woensdag 03 dec 2008 - 00:41:38
geertw
geertw
Even Googelen levert: www.rotterdamcentraal.nl en dan zie je dat die die tunnel in Rotterdam in 2010 "eindelijk eens klaar is".

http://www.ovinnederland.nl/

Woensdag 03 dec 2008 - 16:29:23
smarkie
smarkie
Quote
daniël_ddr: ...want Haaglanden rijdt niet met die dingen... dat doet de RET.....
Haaglanden in dit verhaal is het stadsgewest, voor Rotterdam is dat stadsregio rotterdam, zij geven de consessie uit, RET is hier alleen de vervoerder, als zij materieel willen laten rijden op een stuk waar haaglanden verantwoordelijk voor is dan zal er iets van een toelating moeten plaatsvinden. dit is op dit moment alleen voor de "metro" randstadrail stellen, de nieuwe moeten deze nog krijgen.
het is dus wel mogelijk dat deze tussen hofplein en nootdorp gaan rijden aangezien bij de laatste de grens ligt tussen de regios

Woensdag 03 dec 2008 - 16:56:33
metrofan
metrofan
Nee, het is voorlopig alleen de bedoeling om alleen op de RET-Erasmuslijn te gaan rijden.
Tot 14 december als WD 916 en daarna als 915 (dit maakt qua tijd niet zoveel uit).
Een impressie van de diensten (met dank aan retmetro.nl):

10:39 Centraal Station
-rijtijden: Centraal Station-Slinge 13min, Centraal Station-Spijkenisse 31min
-standpunt: Centraal Station 6min, Slinge 2min, Spijkenisse (De Akkers) 6min

Overigens moet hierbij worden gezegt dat ze vandaag niet reden.
Het is dus onzeker óf ze rijden

Laatst bewerkt door metrofan op Woensdag 03 dec 2008 om 16:57:36

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Dinsdag 09 dec 2008 - 18:34:48
metrofan
metrofan
Om op mezelf maar weer eens te antwoorden:
met dank aan retmeto.nl: de vertrektijden vanaf Centraal Station van de 916: (Let op: ze rijden niet in het weekend!)

10:04 -> slg (Slinge)
10:39 -> aks (De Akkers (Spijkenisse))
11:54 -> slg
12:29 -> aks
13:44 -> slg
14:19 -> aks
15:31 -> aks
16:51 -> aks
18:11 -> slg

Tijden vanaf Zuidplein:
10:14 -> slg
10:22 -> cs (Centraal Station)
10:49 -> aks
11:37 -> cs
12:04 -> slg
12:12 -> cs
12:39 -> aks
13:27 -> cs
13:54 -> slg
14:02 -> cs
14:29 -> aks
15:17 -> cs
15:43 -> aks
16:35 -> cs
17:03 -> aks
17:55 -> cs
18:23 -> slg

En nog wat foto's van een van de eerste diensten: www.fotobos.net

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Dinsdag 09 dec 2008 - 19:49:47
seinhuis
seinhuis
De tram zit er niet slecht uit.

Dinsdag 09 dec 2008 - 20:16:15
htmtram
htmtram
Het is eerder een metro

Dinsdag 09 dec 2008 - 20:21:25
justin
justin
Ah, dat zijn die dingen die Geertw en ik vandaag op Vl hebben zien staan... Denk ik?

Sporten + NS = Prima te doen

Dinsdag 09 dec 2008 - 20:26:19
htmtram
htmtram
Ja dat kan, die komen bij Vl de grens over.

Dinsdag 09 dec 2008 - 20:35:48
t.ricksen_
t.ricksen_
Zei het dat die stellen vandaag waargenomen in Vl het land uitgaan.

Dinsdag 09 dec 2008 - 20:42:35
willy84
willy84
Ow gaan ze voor reparatie weer terug oid?

Dinsdag 09 dec 2008 - 20:51:56
webguy
webguy
Het gaat om 2 stellen die een testinterieur hadden en moeten worden omgebouwd.

Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!

Woensdag 10 dec 2008 - 08:31:55
metrofan
metrofan
Kan kloppen. Zat er op de ramen een print van een foto met allemaal mensen erop?

Het kunnen namelijk ook 2 stellen zijn die nieuwe aangeleverd worden

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Woensdag 10 dec 2008 - 09:02:21
geertw
geertw
Ja, klopt. We vonden het al zo opmerkelijk dat al die mensen vanaf Gvc de RandstadRail naar Vl namen, er rijdt toch ook al een intercity?

http://www.ovinnederland.nl/

Woensdag 10 dec 2008 - 20:55:31
metrofan
metrofan
Haha
Maar dan gingen ze wel met een enorme omweg met dagen vertraging:
Leidschendam -> RET-remisie Waalhaven (+-2 dagen gestaan. Hier werden de gele teststickers eraf gehaalt) -> Venlo

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Donderdag 08 jan 2009 - 18:14:59
nedtrain25
nedtrain25
maandag 19 januari gaan de eerste 2 stellen rijden van de RET op de erasmuslijn.
het betreffen de 5505 en 5508.
de stellen zijn gisteren overgebracht naar leidschendam.
de 5505 is vandaag overgebracht naar het randstadrailterrein en in de loop van de avond volgt de 5508.
de 5505 heeft vandaag al menige malen de erasmuslijn bereden.

Donderdag 08 jan 2009 - 21:19:27
metrofan
metrofan
Dat klinkt goed Het was namelijk eerst nog de vraag of ze nog voor februari zouden rijden.
De treinstellen zijn bij mijn weten tegelijk gebracht, maar dat maakt niet zoveel uit.
Tussen nu en 19 januari zullen er verschillende testritten gereden worden op de RSR-erasmuslijn. Vandaag werd er ook al gereden:

5508: testrit ldm - hpl - gvc
5505: testrit op emplacement ldm

Laatst bewerkt door metrofan op Donderdag 08 jan 2009 om 21:20:24

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Woensdag 21 jan 2009 - 21:05:24
metrofan
metrofan
Eindelijk is het dan zo ver: de RSG3 rijtuigen rijden op de Randstadrail-Erasmuslijn. Als het goed is rijden ze voorlopig op dienst 705. Hier de vertrektijden van die dienst:
(Met dank aan retmetro.nl)

Gvc 07:19 (Den Haag CS)
Hpl 07:57 (Hofplein)
Ggv 08:34
Hpl 09:12
Gvc 09:49
Hpl 10:27
Gvc 11:04
Hpl 11:42
Gvc 12:19
Hpl 12:57
Gvc 13:34
Hpl 14:12
Gvc 14:49
Hpl 15:27
Gvc 16:04
Hpl 16:42
Gvc 17:19
Hpl 17:57
Gvc 18:34
Hpl 19:11 (tot forepark)

Laatst bewerkt door metrofan op Woensdag 21 jan 2009 om 21:05:53

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Dinsdag 27 jan 2009 - 16:19:53
metrofan
metrofan
Ben gister een ritje meegeweest: www.fotobos.net

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Woensdag 28 jan 2009 - 02:50:44
Jeffrenzo
Jeffrenzo
ik was vandaag speciaal medt de rr naar rotterdam gegaan omdat ik dan met die nieuwe zou rijden, reed die niet, en in plaats reed er 1 oude ipv 2

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Woensdag 28 jan 2009 - 16:04:28
metrofan
metrofan
Dat klopt. Helaas reed er die dag geen RSG3 op de RSR.

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Donderdag 29 jan 2009 - 21:22:49
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
vandaag wel. Helaas had ik een afspraak en moest ik per se trein 1759 hebben, anders had ik nog even een ritje gedaan naar Laa of Forepark. (Gvc 16.04 klopt trouwens dus).


Donderdag 29 jan 2009 - 21:53:13
Jeffrenzo
Jeffrenzo
vandaag nieuwe gezien bij opstelterrein bij rotterdam (volgens mij tussen Rta en Rtn) zat nog vast aan de transport wagons, zat geen loc voor

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Dinsdag 19 mei 2009 - 11:16:47
mren
mren
Degenen die meer willen weten over RandstadRail, zouden woensdag de 20e (morgen dus), in Voorschoten eens kunnen gaan luisteren naar twee mensen van het projectbureau RandstadRail.
Zij komen om 20.00 een presentatie geven over RandstadRail en dan vooral de Rotterdamse kant inclusief vooruitblik naar doortrekking tot Hoek van Holland.

Locatie is goed bereikbaar per trein, een routebeschrijving en meer informatie zijn te vinden op de site van de NVBS. Deze avond wordt georganiseerd door de afdeling Rijnland van de NVBS.

www.nvbs.com mei 2009

Dinsdag 19 mei 2009 - 13:41:20
JcJay
JcJay
Waarom in Voorschoten vraag ik me af? Ligt nou niet echt in t RR gebied...

Dinsdag 19 mei 2009 - 13:47:26
thom
thom
Misschien omdat de afdeling Rijnland van de NVBS daar zetelt ...

Dinsdag 19 mei 2009 - 14:02:49
mren
mren
Inderaad, Thom. De NVBS afdeling in Rotterdam heeft weer een eigen programma. En van Rotterdam naar Voorschoten is ook maar een halfuurtje.

Bovendien is het wel eens handig om een presentatie te hebben in de buurt zodat je niet naar het RR-gebied zelf moet. Voor stoomlocs in Afrika (8 oktober) is het handig om dat in Rotterdam te kunnen bekijken en niet in Zimbabwe bijvoorbeeld

Vrijdag 17 jul 2009 - 12:46:56
daan-ns
daan-ns
Update.

De nieuwe RET metro's mogen op bepaalde plekken nog maar 70k/m per uur rijden. Dit ivm de pantograven die er af knallen bij 100. Er worden nu testen mee gedaan op de hofpleinlijn.

Alle oude metro's staan gestald op spoor 27 te Ldd.

Groetjes Daan

Vrijdag 17 jul 2009 - 15:18:06
metrofan
metrofan
Dat klopt. Het is al een paar maanden zo. Het schijnt te gaan om de dikte van de koolstof laag op de pantograaf die bij de RSG3's te dun is

Overigens staan niet álle oude RSR-voertuigen op Ldd. Een aantal (4 volgens mij) zijn weer terug naar Rotterdam gegaan, om daar dienst te doen op de metro ivb met materieel tekort dáár, totdat de RET-versie van de RSG3 klaar is om dienst te doen. Mischien dat er later meer oude RSR-voertuigen naar Rotterdam gaan.
De komende maanden gaan we overigens het nieuwe RET-materieel zien in transporten vanuit Duitsland.

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Vrijdag 21 aug 2009 - 10:58:16
nedtrain25
nedtrain25
gisteren is hoge woord gevallen bij de RET.
wagens die aircoproblemen hebben mogen niet meer rijden.
dus wat is er gebeurd.
9 oude stellen zijn weer op het randstadrailterrein gezet.
vandaag 4 diensten met oude stellen en 1 dienst met de 5510(nieuw)
dus staan er in LDD 11 stellen aan de kant.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 26 aug 2009 - 11:13:04
spoorfan10
spoorfan10
Help mij even. Je verwijst naar aircoproblemen, maar ik lees vooral over de panto.

Ik begreep overigens bij een recente rondleiding dat er vanaf 27 september door de tunnel zou moeten worden gereden naar Rotterdam CS.
Dat gaat hiermee ook de mist in?

Spoorfan10

Woensdag 26 aug 2009 - 12:18:06
michaben
michaben
Ingebruikname van de boortunnel (voor passagiers dan, proefritten zijn eerder natuurlijk) was gepland voor december 2009, maar is onlangs al enkele maanden uitgesteld. Ik denk dat ze de ingebruikname van het nieuwe station bedoelen, de Erasmuslijn moet namelijk eind september van het nieuwe Centraal Station gebruik gaan maken. Gedeeltelijk althans, want nog niet alle 3 de sporen worden gebruikt en ook nog niet de volledige lengte van de perrons is dan beschikbaar.

Wat betreft de airco, de problemen zouden er al langer geweest zijn, de airco kon spontaan uitvallen. Vorige week heeft men dus besloten dat de voertuigen met defecte airco aan de kant moeten. De nieuwe voertuigen zijn vanwege het geluidsniveau zonder klapramen geleverd en voor ventilatie en koeling ben je dus afhankelijk van de airco.

Donderdag 27 aug 2009 - 19:20:48
kbrandsma
kbrandsma
Voor ventilatie ben je niet afhankelijk van de airco, voor koeling wél.

Tenzij er een algemeen probleem met de ventilatievoorziening van de stellen is natuurlijk.

Donderdag 27 aug 2009 - 19:43:08
metrofan
metrofan
Het probleem is dat de airco de enige ventilatie is in de stellen. Er zitten namelijk ook gaan klapraampjes in

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Donderdag 10 sep 2009 - 22:29:38
Rienketje
Rienketje
Vandaag twee stellen gezien te Venlo, eentje bestickerd in Randstadrail kleuren, andere simpelweg grijs. Nummers helaas niet kunnen zien

Vrijdag 11 sep 2009 - 08:37:38
geert
geert
Kennelijk zijn nog niet alle problemen opgelost. Gisteren reden er de hele dag ook nog 2 oude stellen.

Vrijdag 11 sep 2009 - 17:31:25
jesse_z
jesse_z
Quote
Rienketje: Vandaag twee stellen gezien te Venlo, eentje bestickerd in Randstadrail kleuren, andere simpelweg grijs. Nummers helaas niet kunnen zien
Die in de RandstadRail kleuren was de 5501 (was voor een langdurige modificatie terug naar Bautzen), de grijze was de 5608. De 5608 krijgt later nog zijn RET stickers.

Zaterdag 12 sep 2009 - 16:13:50
metrofan
metrofan
En met de komst van de 5501 is de hele 5500-reeks compleet
De 5600-stellen komen er als het goed is zo uit de zien: www.retmetro.nl (foto: retmetro.nl)

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Donderdag 17 sep 2009 - 21:53:27
Skiwii
Skiwii
De eerste SG3 stellen (56xx) zijn al een tijdje in levende lijve te bewonderen. Er zijn ook al testritten mee gemaakt op de hoofdbaan. De 5608 werd tegelijk geleverd met de 5501, de laatste van de RSG3 serie. Onder andere op het emplacement 's Gravenweg zijn ze regelmatig te zien.

Foto's op RETMetro:
www.retmetro.nl

Laatst bewerkt door Skiwii op Donderdag 17 sep 2009 om 21:55:00

Donderdag 17 sep 2009 - 22:37:42
marotrans
marotrans
Sterker: vanmiddag rond twee uur reden er twee gekoppeld, mét reizigers door Pijnacker. De displays gaven 'Den Haag Centraal' aan.

Zondag 20 sep 2009 - 16:52:10
jesse_z
jesse_z
Dat is de RSG3 serie, niet de SG3. Ze zijn hetzelfde, maar de SG3's zijn voor de RET zelf en niet voor de RandstadRail. De wagens voor deze lijn (de RSG3's) rijden al enige tijd en zijn wit in plaats van grijs.