23-03-2008 17:47:12 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Hallo, Ik las op wikipedia, en ook hier ergens, dat er een aantal 1600'en van Railion zijn overgenomen door ACTS. Hoe zit dit nu precies? Want ik wil namelijk altijd alles weten over de 1600'en en 1800'en. Welke 1600'en zijn er precies overgemomen? En met welk doel? De 1200 vervangen? Of gewoon ter versterking van hun loccenpark? Worden die locomotieven ook grondig gereviseerd? En krijgen ze een ACTS jasje? Voor de grap is een goede vriend van me aan het kleuren gegaan... Dit is het resultaat: http://img245.imageshack.us/my.php?image=1651oe7.jpg Dus wie kan me alles over de overname vertellen? Alvast bedankt! Groetjes, Joep Klazen |
23-03-2008 17:53:39 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
Volgens mij wordt hier volgende week dinsdag meer over bekend%05% |
23-03-2008 17:59:04 | ||
---|---|---|
midnight-s
|
Waarom verbaast mij dit niet als het waar is..... Maar het schijnt ook zo te zijn dat de ACTS een of meer loc type traxx heeft besteld. Echt Twello!!!!! Leuk dorp aan de rand van de Veluwe! |
23-03-2008 18:09:09 | ||
---|---|---|
texel
|
Inderdaad: volgende week dinsdag zouden er al instructieritten plaats moeten vinden. Dienstregelingen volgen. |
23-03-2008 18:10:54 | ||
---|---|---|
Arjen-V
|
hey hey even voor de duidelijkheid het is geen 1 april grap. Er gaan inderdaad 4 railion 1600 locs door Acts geleasd/gekocht worden. eerste inzet zal zo rond mei zijn meer details ontbreken. GreetZ Arie |
23-03-2008 18:29:51 | ||
---|---|---|
V200
|
Joep schreef: Voor de grap is een goede vriend van me aan het kleuren gegaan... Dit is het resultaat: (tekening van blauw/gele 1600) Als het al gebeurd, dan zullen ze niet blauw worden, dat is namelijk de oude kleur van ACTS. Nieuwe kleuren zijn grijs/groen. |
23-03-2008 18:34:31 | ||
---|---|---|
htmtram
|
Quotedit had ik ook al gehoord, ze rijden tussen rottedam en arnhem ofzo, ik ga ze ook spotten tussen oosterbeek en ede - wageningen. Laatst bewerkt door htmtram op 23-03-2008 18:35 |
23-03-2008 18:36:38 | ||
---|---|---|
midnight-s
|
Om welke loc zou het gaan? een 16xx of de traxx? Bij mutatie goederenmat stond al dat de 1252 uit dienst is...... Goed voor de museumloc's aan gang te houden! Laatst bewerkt door midnight-s op 23-03-2008 18:38 Echt Twello!!!!! Leuk dorp aan de rand van de Veluwe! |
23-03-2008 18:43:59 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Quote Gezien het aantal van 4 denk ik dat dit (helaas)ter vervanging van de 1200'en is De 1600'en zijn mijn inziens alleen geschikt voor de Coevorden en Leeuwarden shuttles. Voor de Veendammer lijkt het me handiger om dieseltractie te handhaven. Dan maar snel nog wat 1200'en platen voor het definitief over is. Worden die 1600'en tijdelijk gehuurd in afwachting van Traxx locs? Gr Jack Laatst bewerkt door Jack5812 op 23-03-2008 18:45 |
23-03-2008 18:45:56 | ||
---|---|---|
zugchef
|
QuoteJoepie, een losse RN loc... |
23-03-2008 18:53:23 | ||
---|---|---|
midnight-s
|
ìk had zoiets gelezen in het Rail magazine..... Maar zou ook de nieuwe Voith loc kunnen zijn Echt Twello!!!!! Leuk dorp aan de rand van de Veluwe! |
23-03-2008 19:14:34 | ||
---|---|---|
peterselie
|
QuoteEen Eloc op de Lw shuttle kan wel, alleen hangt er boven de goederensporen geen waslijn, waardoor er nog met een dieselloc gerangeerd moet worden. |
23-03-2008 19:17:17 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Prima te doen met die leuke doorkijkjes tussen de bomen door, waar je precies 1 loc vrij kunt krijgen. Shqiperise-lopers? |
23-03-2008 20:23:14 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De Coevordenshuttle? Ik heb gelezen dat de BE een reko-V200.1 krijgt, met ATB, mede voor diensten naar Rotterdam, dus wat er met de Co-sh gaat gebeuren mag u raden... |
23-03-2008 20:32:38 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Ook leuk, V200 in Nederland %02% |
23-03-2008 21:19:23 | ||
---|---|---|
htmtram
|
Quoteeen loc los is ook wel mooi, beter dan de goederen er bij... |
23-03-2008 21:46:47 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteEn de Co2 dan |
23-03-2008 22:21:35 | ||
---|---|---|
V200
|
De CO2 uitstoot stijgt dan weer als er een diesel voor zit |
23-03-2008 22:28:30 | ||
---|---|---|
spotter
|
Hij bedoelde denk ik niet de CO2-uitstoot, maar de tweede Coevorden-shuttle Laatst bewerkt door spotter op 23-03-2008 22:31 |
23-03-2008 22:38:07 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Quote Ik heb het idee dat dit nog wel eens een 1 april grap kan zijn%08% Ik hoop uiteraard van niet, want een V 200 in Nederland zou wel heel gaaf zijn. Maar goed, terug maar dan naar de 1600'en voor ACTS Gr Jack |
23-03-2008 22:42:25 | ||
---|---|---|
mren
|
Zoiets? http://tinyurl.com/2hu4yp |
23-03-2008 22:47:18 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Precies. Daar was ik ook bij. Echt machtig mooie machines zijn dat Gr Jack |
24-03-2008 09:43:42 | ||
---|---|---|
salieri
|
QuoteEn welke datum is het volgende week dinsdag?... Juist Laatst bewerkt door salieri op 24-03-2008 09:44 |
24-03-2008 09:53:01 | ||
---|---|---|
treinfreak
|
QuoteActs heeft wel iets met klassiekke loks dus het kan wel %08% wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk! |
24-03-2008 10:15:57 | ||
---|---|---|
thieskes
|
het zou fantastisch zijn, maar is overduidelijk een 1 april grap http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
24-03-2008 10:27:36 | ||
---|---|---|
maxime
|
Even voor de duidelijkheid. Het gaat hier nu om twee berichten: 1) Een V200 voor de Bentheimer Eisenbahn om zelf treinen naar Rotterdam te rijden. 2) 1600'en die naar ACTS gaan. Wat beiden betreft, we zien en horen het vanzelf (misschien wel op 1 April, ja. Maar dat is dan toeval) Laatst bewerkt door maxime op 24-03-2008 11:45 |
24-03-2008 11:17:41 | ||
---|---|---|
broer
|
De BE heeft zeker wel een V200 besteld en moet deze maand nog afgeleverd worden. |
24-03-2008 11:22:37 | ||
---|---|---|
niels arno
|
En volgens de april uitgave van Eisenbahn Kurier is dit inmiddels vertraagd naar Juni |
24-03-2008 11:25:34 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
De 1600'n die naar ACTS gaan, zullen de 4 machines zijn die in Mt aan de kant staan. Dus de 1607, 1608, 1610 en 1617. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-03-2008 11:26:50 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Active Classic Trains Society ? %08% Shqiperise-lopers? |
24-03-2008 13:02:06 | ||
---|---|---|
willy84
|
Quote In een ander topic kan je lezen dat NS die wilde overnemen. De prijs was echter zo hoog dat ze net zo goed nieuwe konden kopen. En ACTS, een commerciele speler op het gebied van goederenvervoer, met vele concurrenten acht het wel financieel haalbaar om die ouwe gebakjes te kopen waaraan nog ontzettend veel aan verspijkerd kan worden. Ach ik hou wel van humor, maar dan meer de Amsterdamse humor%08% |
24-03-2008 13:13:31 | ||
---|---|---|
roelli
|
Die 1607 kan wel lange treinen trekken Roel op het Veld |
24-03-2008 18:15:16 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Voor NSR was er natuurlijk een grote uitgave om een lok weer geschikt te maken voro reizigers vervoer. ACTS heeft daar geen last van uiterard |
24-03-2008 18:51:03 | ||
---|---|---|
2296
|
Er hoeft niet zoveel aan te gebeuren om de lok weer voor reizigers treinen in te kunnen zetten. Alleen een revisie is nodig. |
24-03-2008 19:31:39 | ||
---|---|---|
thom
|
En naar ik dacht een hele rits Cw's die bij NSR in de 1800 zijn doorgevoerd, maar nooit in die 1600en van RN... |
24-03-2008 20:33:54 | ||
---|---|---|
1309_ban
|
10 jaar terug reden ze zonder die CW's ook prima met reizigerstreinen.... Voor ze opnieuw in te mogen zettten (reizigers of goederen) hebben die dingen alleen een revisie nodig. Maar waar men die nog zou kunnen geven? |
24-03-2008 20:36:07 | ||
---|---|---|
mren
|
Gewoon in Tilburg lijkt me, of een goedkopere (Oost-Europese?) treinenknutselaar. |
24-03-2008 20:39:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
Eén ding is zeker: er gaan geen 1600-en naar NS, dus deze zijtak van het topic kunnen we rustig afzagen. |
24-03-2008 21:15:05 | ||
---|---|---|
zaza
|
Zou het toejuichen als inderdaad de 1607 een van de vier loks zou zijn die we onder de ACTS vlag weer terug zouden gaan zien in de actieve dienst. Is toch een lok met een verhaal (lees: langste reizigerstrein ter wereld in 1989) en e.e.a. verhoogt de kans dat deze bijzondere lok voor het nageslacht bewaard zal blijven. |
24-03-2008 21:41:12 | ||
---|---|---|
bahnrunner
|
Als ze maar de ATB kasten laten zitten(anders krijg je bijna zo'n zelfde verhaal als met die 1200) |
24-03-2008 21:46:08 | ||
---|---|---|
broek53
|
Mocht Railion 1600-en aan ACTS verkopen (je weet maar nooit), dan is er natuurlijk geen enkele reden om de ATB eruit te halen. De 1200-en stonden destijds al bij en voor de sloperij toen ACTS op het idee kwam er een paar te willen verwerven. |
24-03-2008 22:02:26 | ||
---|---|---|
ov_wijzer
|
Ik dacht dat uit de 1608 de ATB al was gehaald voor een andere loc toendertijd. |
24-03-2008 23:07:34 | ||
---|---|---|
1855
|
Correct. Vier 1600'en in één week reviseren? Eén 1600 zal al niet lukken... O ja, vergeten we ook niet even GSMR in te bouwen? Daarnaast hebben die karren de afgelopen jaren ook nog een paar CW's gemist. Laatst bewerkt door 1855 op 25-03-2008 18:41 |
25-03-2008 08:39:29 | ||
---|---|---|
willy84
|
Quote Middels rechtzaken. |
25-03-2008 10:10:22 | ||
---|---|---|
nohab
|
Die niet doorgingen. |
25-03-2008 10:20:20 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Omdat NS Cargo de bui al zag hangen... |
25-03-2008 17:23:01 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Ben wel benieuwd of ze de ACTS huisstijl gaan krijgen na de Revisie... |
25-03-2008 17:35:39 | ||
---|---|---|
phantom
|
ben eerder benieuwd of we hier niet weer temaken hebben met een 1 april grap *herinner me nog t geintje blauwe plan V op de kippenlijn,waarvan veel dachten iets leuks te fotograferen* Ik zeg maar zo 1st zien en dan geloven |
25-03-2008 17:55:13 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Maar de overnamen van Syntus van de lijn Tiel Arnhem was geen grap. De overnamen vond plaats op 1 april (2000?). |
25-03-2008 18:05:57 | ||
---|---|---|
midnight-s
|
Vandaag bij 't harde een 16xx gezien met open wagens.... Misschien een testtrein? Echt Twello!!!!! Leuk dorp aan de rand van de Veluwe! |
25-03-2008 18:20:10 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Als het een van het volgende rijtje: 1607, 1608, 1610 en 1617 betrof, dan wel, anders niet. Railion rijdt genoeg treinen met open wagens |
25-03-2008 18:29:57 | ||
---|---|---|
midnight-s
|
Het nummer was niet te zien...... Maar met open wagens die gebruikt worden voor hout tussen Zwolle en Harderwijk..... beetje vreemd. Edit Taigagaai: Bericht aangepast. Lees de forum regels waarom |
25-03-2008 19:14:09 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Open wagens? = Eanos'en of soortgelijk? Er heeft vanmorgen wel een extra houttrein naar Veendam gereden, kan best zijn dat die over Amersfoort is gestuurd. Dan zou je 'm tussen 13 en 14u gezien moeten hebben? ACTS houden we gewoon op een 1-april-grap... |
25-03-2008 19:16:49 | ||
---|---|---|
Arjen-V
|
niets 1 april gaat gebeuren zoals ik al eerder zei inzet is begin mei. GreetZ Arie |
25-03-2008 19:32:50 | ||
---|---|---|
raoul
|
En toch houden we het lekker op een 1 april grap! Anders kom je maar een keer met een bron aanzetten! |
25-03-2008 19:38:30 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Sinds wanneer vertrouwen we het personeel van ACTS zelf nietmeer? - - - Hierlangs afscheuren - - - |
25-03-2008 20:04:48 | ||
---|---|---|
thom
|
Sinds we het Nedtrain personeel ook niet meer moeten geloven anders Quote |
25-03-2008 20:07:18 | ||
---|---|---|
gertjan
|
van 25-03 tot 01-05 is volgens mij meer dan 1 week hoor - - - Hierlangs afscheuren - - - |
25-03-2008 20:39:16 | ||
---|---|---|
1855
|
Yeah right, toen ik mijn eerdere bericht schreef sprak men nog over volgende week dinsdag. In het verleden heeft Railion al vaker 1600'en aan ACTS verkocht, toevalligerwijs gebeurde dat iedere keer eind maart... |
25-03-2008 20:59:50 | ||
---|---|---|
jeroen
|
en dat is zeker een garantie dat het deze keer ook een grap betreft? |
25-03-2008 21:22:46 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ik sluit niet uit dat RN toch locs verkoopt, maar dan zijn ze daar wel tot inkeer gekomen - gezien de prijs die NSR eerder moest betalen, en waarvoor ze nog beter zusterlocs uit Frankrijk konden halen... Tweede puntje is dat het dan in ieder geval geen locs uit de mottenballen betreft, maar een aantal van de nog rijdende exemplaren. Maar eerst zien dan geloven, niet omdat ik de mensen niet vertrouw, maar ik heb al meer dingen gezien die achteraf toch niet doorgingen |
26-03-2008 10:53:45 | ||
---|---|---|
phantom
|
het gaat hier niet om het niet vertrouwen van wie z'n personeel dan ook. Het enige wat het dubieus maakt is simpelweg RN verkocht nooit locs maar stuurde deze als ze overbodig waren naar de schroothoop. Zie ook het verhaal RN en ACTS ivm 1200én aanschaf wat RN niet wilde eigenlijk het 2e is waarom zou RN locs die men zelf nog gebruikt verkopen,hebben ze ineens een loc overschot of komen er nieuwe locs aan die de plaats van de 1600en in gaan nemen ? Bij mijn weten(heb er ook nergens over gehoord/gelezen)is dat niet het geval. Dus vandaar dat ik zeg,1st zien en dan geloven *p.s dat overnemen van die lijn klopte wel,maar t "beloofde" blauwe v'tje niet. dat bedoelde ik * %08% |
26-03-2008 11:09:01 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Zeker komen er nieuwe locs aan. Sterker nog, ze rijden al: de 189. Ik zie er in SOMDA toch een stuk of 10 zo op een dag gespot worden, en elke spot van een 189 is een 1600 die niet gebruikt hoeft te worden. En als RN veel over de Betuweroute gaat vervoeren en er is verder geen vervoersgroei, dan zullen er zeker een paar 1600'den overbodig zijn. De vraag is dus: vervangt een 189 een 1600 of is er zoveel vervoersgroei dat alle 1600'den ook gebruikt moeten worden? En de DB had toch veel te veel 189'ers aangeschaft? |
26-03-2008 13:49:01 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Misschien niet toevallig, misschien ook wel: Laten we niet vergeten dat er vorige week of de week daarvoor, een RN 1600 een extra containertrein naar Onnen (-Veendam) heeft gereden... |
26-03-2008 14:04:43 | ||
---|---|---|
phantom
|
ja dat er 27 189ers zijn,dat is bekend. maar dat zegt niks over het gebruik van 1600en,bovendien staan 1600en los van de BR. Waar het omgaat is dit: RN heeft altijd een aversie tegen verkoop van eigen(overbodig) materieel,de BR brengt meer groei in het goederen vervoer(zeker in concentratie,straks moet alles over de BR zowat) Maar waarom zou het beleid van RN ineens gewijzigd zijn ? kan me zo voorstellen(ergens ook niet)dat t niet leuk is als een concurrent met jouw voormalig spul geld binnenhaalt om je miss van de baan te mikken. Zover ik weet komt RN niet om in locs,van de 1600en staan r al een paar met gebreken buiten dienst,dus heb je elke werkende loc nodig om je zaken draaiend te houden. Echter kan t ook zijn dat straks wat 1600 diensten worden overgenomen door 232ers,al maakt dat het verkoop beleid(van RN) mijn inziens niet ineens anders. Dus blijft mijn idee verkoop van RN 1600en aan ACTS,een geval van 1st zien en dan geloven. Zeker als je nagaat dat ACTS een order heeft uitstaan voor de aanschaf van ik dacht 186ers Dit ter vervanging van 1200en |
26-03-2008 14:07:27 | ||
---|---|---|
gertjan
|
QuoteSinds wanneer is Railion eigenaar geweest van de 1200jes Die kwestie was tussen ACTS en NS (cargo). - - - Hierlangs afscheuren - - - |
26-03-2008 14:39:39 | ||
---|---|---|
ijsm
|
QuoteUhuhuh, maar vergeet niet dat de wensen van de klant weinig te maken hebben met 'nieuw' materieel. Dat klusje werd door ACTS gewoon uitbesteed aan een andere vervoerder, had net zo goed RRF kunnen zijn die die trein reed. Quote30. QuoteAls ik iets nieuws koop, dan vervang ik daarmee toch (een deel van) mijn oude producten? QuoteEr gaan weldegelijk de komende tijd nog meer 1600'en aan de kant. QuoteMen probeert de inzet van 232'ers in Nederland juist te beperken... |
26-03-2008 16:01:14 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote30.Quote30.QuoteAls ik iets nieuws koop, dan vervang ik daarmee toch (een deel van) mijn oude producten? Bedoelde dus het verkoop beleid *ps de lege berichten kan men wel wissen,de quote,quote functie is hier echt van slag * Laatst bewerkt door phantom op 26-03-2008 16:04 |
26-03-2008 16:14:34 | ||
---|---|---|
ijsm
|
QuoteHet is nooit de bedoeling geweest om de 189'ers exclusief de Betuweroute te laten bevolken. Ze zijn bedoeld voor grensoverschrijdende inzet, of dat nu via de BR plaatsvindt of via de Brabantroute maakt niet zoveel uit - er zijn immers toch treinen die nooit over de Betuweroute zullen gaan rijden. Laatst bewerkt door ijsm op 26-03-2008 16:15 |
26-03-2008 20:02:37 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Beverwijk ligt niet aan de Betuweroute, daar rijden de 189'ers nu ook al heen ter vervanging van 1600'en die daar eerder nog reden. Shqiperise-lopers? |
26-03-2008 20:15:21 | ||
---|---|---|
2296
|
En die 1600'en zijn weer doorgeschoven naar de diensten waar 6400 rijdt. En die kunnen voor een deel dan naar Denemarken voor inbouw van ECTS apparatuur. |
26-03-2008 21:57:40 | ||
---|---|---|
maxime
|
Is het op termijn ook mogelijk dat de 189'ers ook bijvoorbeeld de kalktreinen via Maastricht naar Belgie vv gaan rijden? |
26-03-2008 22:01:17 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Bij mijn weten is de BR189 niet toegelaten in België. Dus dat zal eerst geregeld moeten worden. Gr Jack |
27-03-2008 13:23:44 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Dan heb je er weer 2 extra nodig, de nachttreinen van/naar Jemelle worden normaliter met één loc gereden die de treinen in Sittard uitwisselt met een 6500 uit of naar België. Dus een toelating in België is niet nodig. En de trein van/naar Hermalle die de ene dag heen gaat en de andere dag terug, deze loc keert weer op de trein naar/van Veendam. Met die laatste zou het zoieso handiger om een 6400 te nemen aangezien hij nu in Onnen door een 6400 wordt overgenomen, dan kan hij in de toekomst doorrijden. (misschien een beetje offtopic) Laatst bewerkt door hvondelen op 27-03-2008 13:24 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
27-03-2008 13:31:23 | ||
---|---|---|
mat64
|
waarom geen 232 dan voor de dolemiet? is toch ook toegelaten in belgie of was dat 241? |
27-03-2008 14:17:21 | ||
---|---|---|
timtrein
|
232 kan niet radiografisch lossen boven de put in Veendam, en dat is wel verrekte handig... Maar Railion zal nooit door gaan rijden naar België, aangezien ze dan "concurrent" van B-Cargo worden en dat durven de ex-staatsbedrijven blijkbaar niet aan. Op zich ook niet zo gek, als je weet hoe het Belgische personeel zich opstelt, zeker in Wallonië. Maar dit wordt wat off-topic... zeker omdat de 1600'en van ACTS (zo die komen) ook niet in België kunnen rijden |
27-03-2008 15:10:37 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
241(.8) is in België ook niet toegelaten. Mag tot Montzen komen en geen meter verder. |
27-03-2008 22:55:11 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Maar toch wel ter compensatie van B-Cargo treinen die doorgaand Nederland in rijden. Railion rijdt toch ook al door tot Antwerpen? Shqiperise-lopers? |
28-03-2008 09:53:19 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
QuoteEen geke vraag, maar bestaan geen loc's die op een wasdraad en op dissel kan rijden? Dan kan zo'n loc mileuvrienderlijk doorrijden%05% |
28-03-2008 10:58:45 | ||
---|---|---|
daan6
|
Zullen ongetwijfeld bestaan, maar wat denk je dat dat kost... |
28-03-2008 11:28:06 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Dat gaat volgens mij nog steeds op basis van verrekening met elkaar; Belgische locs in Nederland rijden dan evenveel als Nederlandse locs in België. Machinistenpark idem. Of heeft iemand een betere verklaring? |
28-03-2008 17:41:37 | ||
---|---|---|
phantom
|
Laat me het dan zo stellen,grensoverschrijdend vervoer dmv 189ers ri het buitenland dat is logisch,en wordt al uitgevoerd(heb dat zelf al ondervonden met 189-065 in duitsland) Maar in NL zelf is er weinig wat t idee schept dat men echt van punt A(bedrijf) in NL naar punt B(producent/verwerker) in bv Duitsland rijd.En die tijdelijke opschuiving van diensten met 189 die door 1600 werden gereden,is ook niet echt van permanente aard(toch ?) Buiten dat alles om vind ik het zelf vergezocht (zie het verleden van NSR/RN) dat men nu ineens wel 1600 over mag nemen,zelf zie ik dat als een geval "broodroof" .Dat zou inhouden dat RN in dit geval er niet mee zit als voormalig eigen tractie voor een concurrent gaat rijden en daarmee potentieel RN klussen afpakt/kan pakken. Dat lijkt me sterk,geen enkele zichzelf respecterende vervoerder gaat een "concurrent" helpen aan tractie waardoor men potentieel zelf werk verliest. Om maar te zwijgen over ACTS die mijn inziens niet zoveel geld zouden hebben om zowel 1600 te kopen als 186ers(geen van beide is goedkoop,denk ik zo).En als er dan ook nog sprake zou zijn van de aanschaf van een 3e nieuwe tractie vorm om de Lw/Co shuttles mee te rijden,dan moet je al helemaal geld te veel hebben.Kortom e.e.a. gaat naar mijn idee niet echt allemaal gebeuren |
28-03-2008 18:09:52 | ||
---|---|---|
mren
|
QuoteMaar misschien verwacht men wel dat het eventuele verlies aan ritten minder is dan de waarde van verkoop. QuoteWaarom denk je dat? Bovendien is het volstrekt normaal om productiemiddelen met geleend geld te kopen. Vergeet niet dat als je je aanschaf van 3 miljoen over 25 jaar verdeelt (tegen 15% kapitaalkosten), dit maar 14.100 per jaar is. Laatst bewerkt door mren op 28-03-2008 18:11 |
28-03-2008 23:25:08 | ||
---|---|---|
lint27
|
En Railion is toch mede-eigenaar van ACTS? |
28-03-2008 23:44:52 | ||
---|---|---|
thom
|
Euh, nou nee, niet bepaald... |
29-03-2008 00:54:34 | ||
---|---|---|
1309_ban
|
Niet? Laat ik het zo typen, ACTS en Railion hebben even veel met elkaar te maken als het NSM met tRom. Quote Ja die bestaan er, maar die zijn niet voor jou voorstel gebouwd. Kijk hier maar eens http://de.wikipedia.org/wiki/RhB_Gem_4/4 . Er zijn er meer, maar dit zijn volgens mij de meest bekende. |
30-03-2008 16:56:23 | ||
---|---|---|
phantom
|
Nou jah goed laat me t simpel stellen ACTS rijd het volgende aan treinen: tilburg shuttle,acht shuttle,coevorden shuttle,en voor t moment nog de leeuwarden shuttle.(naar vernomen geruchten gaat er met de laatste wat gebeuren qua vervoerder/of anderswijs) Bovenstaande in acht nemende vraag ik me dan dus af,waar zou dan t geld vandaan moeten komen om al die tractie aan te schaffen(186ers en 1600en). Vergeet niet dat een totale revisie(want dat hebben die ouwe 1600en wel nodig)behoorlijk in de centen gaat lopen. Persoonlijk zou ik dan voor 186ers gaan(extra) die zijn nieuw en je kan in een contract laten opnemen dat indien het stuk gaat dat er dan een derde partij mag komen om voor t ongemak c.q t reparatiewerk op te draaien. Dit is natuurlijk zomaar even vlot (best wel economisch) nadenken |
30-03-2008 17:02:54 | ||
---|---|---|
sik214
|
Vergeet de Veendammer niet, de Lw2 en Vdm2 en diverse onregelmatig vervoertjes als oud papier, ketelwagens, rijtuigen etc. |
30-03-2008 17:06:38 | ||
---|---|---|
Arjen-V
|
we moeten het nog maar gaan zien of die 186ers er gaan komen, omdat de ERTMS van bombardiers is afgekeurd voor gebruik in nl. daarmee zouden ITL en NS-hispeed een mooie miskoop hebben begaan. nieuwe locs waarmee je niet over de havenlijn, Betuweroute of Hsl mag rijden. GreetZ Arie |
30-03-2008 20:01:23 | ||
---|---|---|
willy84
|
Neem aan dat ze daar wel iets op gaan vinden.%09% |
30-03-2008 20:16:41 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Wat zit er nu dan in de 186's van ITL? Ik neem toch aan ERTMS met STM-ATB?? Laatst bewerkt door timtrein op 30-03-2008 20:20 |
31-03-2008 00:24:52 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
In de 186'ers zit afgekeurde ERTMS van Bombardier en dus moet dat eruit gebouwd en ERTMS van een wel goedgekeurd fabrikaat erin... |
01-04-2008 17:11:31 | ||
---|---|---|
salieri
|
Nou, het is al langere tijd 1 april... Is er al meer bekend, of zal dit een grap zijn? |
01-04-2008 20:49:50 | ||
---|---|---|
bernd85
|
Ik denk niet dat we dit moeten gelove, zou wel denk ik 1 april grap zijn, want personeel van acts mag denk ik niks zeggen over deze dingen op internet. Tenminste, dat denk ik. Denk eerder dat zei dit erop zetten voor 1 april grap. Is wel een goede!!! |
01-04-2008 21:01:16 | ||
---|---|---|
superboer
|
Het personeel van ACTS heeft hier nooit gezegd dat er vandaag een 1600 zou gaan rijden... Dat was gewoon één of andere grappenmaker Garantie tot aan de voordeur. |
01-04-2008 21:12:52 | ||
---|---|---|
bernd85
|
QuoteIk bedoelde dit bericht. Ik moest wel lachuh, want als je van de acts bent, mag je dit dan plaatsen? Ik dacht eerst van niet vandaar dat ik dacht dat het wel een 1 april grap moest zijn en er geen 1600 naar de acts gaat %02% Laatst bewerkt door bernd85 op 01-04-2008 21:13 |
01-04-2008 21:16:16 | ||
---|---|---|
superboer
|
In zijn bericht zie ik nergens staan dat er 1 April 1600'n naar ACTS gaan, enkel in Mei. Dat heeft dus niks met 1 April te maken Garantie tot aan de voordeur. |
01-04-2008 21:30:14 | ||
---|---|---|
bernd85
|
Hij zegd in zijn bericht: het is geen 1 april grap. Vandaar dat ik dacht dat het daarom juist wel er een was. En aangezien later staat dat hij van de acts is en ik dacht dat je zulke dingen dan juist niet mag schrijve, dacht ik dat het wel een 1 april grap was. Haha, misschien dacht ik wel te veel door%08% we zien het wel |
01-04-2008 22:37:42 | ||
---|---|---|
kmark
|
Pfff is het mogelijk iets beter in de Nederlandse schrijftaal te typen? Dat leest wat makkelijker... |