Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Verwijder discussie uit je favorieten

Railion-1600'en naar ACTS

Dinsdag 01 apr 2008 - 22:53:15
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
En waarom zou iemand dat niet mogen zeggen? Als het e.e.a. geregeld is, dan lijkt me zoiets geen staatsgeheim...

Woensdag 02 apr 2008 - 09:32:10
bernd85
bernd85
Ja, dat is misschien ook wel zo. Ik weet natuurlijk niet wat daarover is afgesproken.... En excuses voor mijn schrijftaal. Ik zal er op gaan letten

Woensdag 02 apr 2008 - 17:35:47
admin
Moderator
admin
admin: Zo is het wel weer genoeg over 1 april of niet.

Met vriendelijke groet, Peter van der Leek

Maandag 07 apr 2008 - 19:17:47
daan6
daan6
Het Cargonieuws op RolandRail (www.rolandrail.net) meldt het volgende:
Quote
- Volgens somda.nl zullen de in Mt al lange tijd terzijde staande RN 1607, 1608, 1610 & 1617 aan ACTS verkocht worden. U kijkt nu natuurlijk naar de datum bij dit nieuwtje en denkt "Hm, vroege 1 april grap zeker?" Het is echt geen grap, maar of die mottenballenvlootnummers kloppen is een ? maar er gaan echt 1600'n naar ACTS toe. Natuurlijk wacht u gewoon rustig wat er komen gaat.


Laatst bewerkt door daan6 op Maandag 07 apr 2008 om 19:18:04

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 07 apr 2008 - 20:35:49
ijsm
ijsm
Quote
phantom: Dit is natuurlijk zomaar even vlot (best wel economisch) nadenken
Jij kunt beter gewoon foto's blijven maken

Zaterdag 19 apr 2008 - 21:44:02
dutchtrain
dutchtrain
Iemand nog nieuws erover? Want ik ben erg benieuwd.

Zaterdag 19 apr 2008 - 21:50:05
goverwelle
goverwelle
"Natuurlijk wacht u gewoon rustig wat er komen gaat."

Zondag 20 apr 2008 - 15:07:54
mdeen
mdeen
Gisteren op de open dag van Voith was er iemand die zeker wist dat er 5 verkocht werden. Ik heb er niet op doorgevraagd, dus misschien praatte hij ook alleen Somda na, maar op de opmerking van iemand dat het een 1 april grap was was hij toch zeker dat het dat niet was.

Zondag 20 apr 2008 - 15:13:44
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Oeverloos geneuzel weer hier. Gewoon wachten wat er komen gaat.

Zondag 20 apr 2008 - 15:14:52
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Nee, dat is ook wel ontkracht inmiddels. Uit wat je als betrouwbare bronnen zou kunnen beschouwen valt alleen te halen dat het er vier stuks zijn, dat ze in mei zouden komen en dat het rijvaardige locs zijn (dus niet die grafbakken uit Mt). De rest is volgens mij alleen speculatie.

Maandag 21 apr 2008 - 19:40:50
treinhobby
treinhobby
Zoals ook in de opvallende dingen van vandaag te lezen is, heeft ACTS vandaag een proefrit gemaakt met de 1601.

Of dit nummer ook daadwerkelijk bij ACTS blijft is natuurlijk een vraag.
Vandaag stond er nog gewoon Railion op.

Maandag 21 apr 2008 - 20:22:17
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Op het RR forum wordt gemeld dat de 1601 per heden verhuurd is aan ACTS. Dit is ook als zodanig verwerkt in het nieuwsoverzicht.

Dinsdag 22 apr 2008 - 16:42:22
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Op de 1601 werd vandaag in Amf instructie gegeven. Waarschijnlijk aan mcn'en van ACTS...

Woensdag 23 apr 2008 - 08:10:27
maxime
maxime
www.railcolor.net

Bij de update van de 22e wordt gemeld dat Traxx loc 186 108 op een ACTS spoor geplaatst is te Kijfhoek! Toeval?

Woensdag 23 apr 2008 - 16:57:11
treinfreak
treinfreak
hier heb ik ook nog een foto van gevonden.
www.flickr.com

wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!

Woensdag 23 apr 2008 - 17:00:34
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
Die staat bij het nieuwsberichtje op de site.

1600 is dus gespot te Zl o.a.

Vrijdag 25 apr 2008 - 01:36:35
Rolffiej19
Rolffiej19
Die 186er heeft niks te maken met het eventueel aanschaffen van 186ers voor ACTS , die hebben namelijk inmiddels 189ers besteld

Vrijdag 25 apr 2008 - 07:47:05
verwoert
verwoert
Een 186'er is te duur, aldus ACTS, maar een 189'er niet? Laten we hier nou niet over gaan speculeren, maar wacht nou eens rustig af. Dat er wat staat te gebeuren in goederenland, is bekend. Dat komt tegen die tijd ook wel naar buiten. Tegen die tijd blijven wij gewoon lekker de 1601 voor ACTS spotten.

Vrijdag 25 apr 2008 - 08:20:35
ruysdael
ruysdael
Quote
verwoert: Een 186'er is te duur, aldus ACTS, maar een 189'er niet?
Nee, de ERTMS-apparatuur van Bombardier (dus 186) is afgekeurd...

Vrijdag 25 apr 2008 - 09:15:00
maxime
maxime
Hoe zit het dan met de ITL 186'ers en die van NS HiSpeed?

En heb je ook een serieus te nemen bron, Rolffiej19?

Vrijdag 25 apr 2008 - 13:52:34
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Quote
maxime: Hoe zit het dan met de ITL 186'ers en die van NS HiSpeed?
Die moeten daardoor een andere versie (andere producent) van de ERTMS-apparatuur ingebouwd krijgen...


Vrijdag 25 apr 2008 - 14:01:40
maxime
maxime
Zo, dat zal wel een duur grapje zijn dan.

Vrijdag 25 apr 2008 - 15:04:50
Rolffiej19
Rolffiej19
bron is een medewerker van ACTS !!

Vrijdag 25 apr 2008 - 18:04:53
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
De schoonmaker of de materieelmanager? Om maar even wat te noemen...

Vrijdag 25 apr 2008 - 18:09:07
Rolffiej19
Rolffiej19
kan je ook nog normaal een vraag stellen inplaats van sarcastiche opmerkingen te plaatsen , een medewerker van acts een machinist als je dat zo graag wilt weten..

Vrijdag 25 apr 2008 - 18:28:25
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Het gaat om het kunnen beoordelen van de waarde van de bron. Als jij dat sarcasme wil noemen dan is dat aan jou.

Vrijdag 25 apr 2008 - 18:42:05
Somda
Somda
Arie81 is mcn (in opleiding)bij ACTS.
Die heeft van de week op de chat bevestigd.


Vrijdag 25 apr 2008 - 18:53:52
Rolffiej19
Rolffiej19
Arie81 is iniedergeval niet mijn bron om dat even duidelijk te stellen

Vrijdag 25 apr 2008 - 19:50:45
ijsm
ijsm
Quote
verwoert: Een 186'er is te duur, aldus ACTS, maar een 189'er niet?
Dat is onzin, want een 189'er is juist vele malen duurder als een 186'er (dan praat je dus over duizenden euro's per maand). Feit is dat ACTS recent heeft besloten nog wat schroot over te nemen van Railion (daarmee moderniseren ze dan wel weer het loccenpark ...), en de weg naar moderne elocs dus nog lang lijkt...

Vrijdag 25 apr 2008 - 20:02:21
2296
2296
Maar waarom zou je hele dure lok's aanschaffen als toch een groot deel van je vervoer in het binnenland ligt. Het is alleen handig als je over de Betuweroute gaat rijden. Dan heb je alle nieuwe apparatuur nodig.

Vrijdag 25 apr 2008 - 22:08:39
maxime
maxime
Ik weet niet of iedereen iets heeft meegekregen van de nieuwe bedrijfsstructuur van ACTS? Rangeerdiensten -> Portfeeders, Lijndiensten -> ACTS Railways, enz... Punt is dat er achter "ACTS" een grote investeerder zit als ik het goed heb. Waarschijnlijk wordt er dus geïnvesteerd in een "moderne" vloot voor ACTS Railways om de groeiende concurrentie met Europese bedrijven als ITL enzo aan te kunnen. Ook kan het meespelen dat er G1206'en naar Portfeeders gaan en die dus vervangen moeten worden, terwijl men ook meteen wil groeien.

Vrijdag 25 apr 2008 - 22:43:58
sik214
sik214
Een investeerder wil ook niet zomaar van z'n geld af hoor! ACTS rijdt voor 't meerendeel binnenlands verkeer en zo'n 1600 functioneert dan prima op bijvoorbeeld Kfh-On en is veel goedkoper. Ook een 186 of 189 haalt Vdm niet hoor, dus daar zit 't verschil ook niet. En inderdaad als de 1600'en komen is de eloc-leeftijd opeens wel zo'n 30 jaar jonger.

Zaterdag 26 apr 2008 - 00:32:57
maxime
maxime
Ik zeg ook niet voor niets "moderne" vloot, want daar bedoel ik dan ook de 1600'en mee.

Een 186/189 beschouw ik alleen maar als logisch om het aandeel van vervoer naar het buitenland te vergroten. Stel dat er straks vervoerders als Veolia, Rurtalbahn, ITL, enzovoort delen van het binnenlandse vervoer af zouden snoepen! Wat blijft er dan over? Precies, niet veel. In dat opzicht zou ik de aankoop van een 186/189-loc een logische investering vinden.

Zaterdag 26 apr 2008 - 00:34:21
thom
thom
Quote
maxime: Ik weet niet of iedereen iets heeft meegekregen van de nieuwe bedrijfsstructuur van ACTS? Rangeerdiensten -> Portfeeders, Lijndiensten -> ACTS Railways, enz... Punt is dat er achter "ACTS" een grote investeerder zit als ik het goed heb. Waarschijnlijk wordt er dus geïnvesteerd in een "moderne" vloot voor ACTS Railways om de groeiende concurrentie met Europese bedrijven als ITL enzo aan te kunnen. Ook kan het meespelen dat er G1206'en naar Portfeeders gaan en die dus vervangen moeten worden, terwijl men ook meteen wil groeien.
En naar ik aanneem zal oko een deel van het werk met de G1206'en meeverhuizen...

Zaterdag 26 apr 2008 - 00:37:01
maxime
maxime
Niet alle G1206'en gaan volgens mij naar Portfeeders, waardoor ook een Acht-shuttle bijvoorbeeld gegarandeerd blijft.

Zaterdag 26 apr 2008 - 02:51:09
Rolffiej19
Rolffiej19
hehe er gaat ook maar 1 1600 lok naar ACTS

Zaterdag 26 apr 2008 - 11:15:14
maxime
maxime
En waar mogen we die in gaan spotten? De Coevordenshuttle toevallig?

Maar zouden er eerst gaan 4 1600'en naar ACTS gaan dan?

Laatst bewerkt door maxime op Zaterdag 26 apr 2008 om 11:16:10

Zaterdag 26 apr 2008 - 13:05:55
Rolffiej19
Rolffiej19
ze hebben er voorlopig 1 op proef en ze zijn nog niet zeker of er meerdere gehuurd gaan worden

Zaterdag 26 apr 2008 - 16:09:08
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Quote
ijsm:
Quote
verwoert: Een 186'er is te duur, aldus ACTS, maar een 189'er niet?
Dat is onzin, want een 189'er is juist vele malen duurder als een 186'er
Dat wilde ik er ook mee te zeggen. Een 189'er is duurder dan een 186'er. En Rolffiej19, als je iets niet zeker weet, ga dan ook niet zo maar wat roepen. Er is namelijk al bevestigd dat er 4 stuks 1600'n naar ACTS gaan en er zullen waarschijnlijk meer komen. RN gaat zich alleen nog maar richten op het grensoverschreidend verkeer en ACTS gaat naar alle waarschijnlijkheid de leeggevallen gaten op vullen. RN is nu al bezig met gedeeltelijk afstoten van activiteiten. Zie het sternet en binnenkort is ook de vuiltrein aan de beurt. En dit alles is te lezen in het Cargonieuws op RR.

Zaterdag 26 apr 2008 - 18:39:50
bruno
bruno
Youtube trainspotterzwd Flickr spoorpunt
Vanmiddag stond de 1601 op het ACTS spoortje van de kijfhoek

Laatst bewerkt door bruno op Zaterdag 26 apr 2008 om 18:40:20

Zaterdag 10 mei 2008 - 21:20:18
ijsm
ijsm
De 1611-1614 worden ACTS-locs.

Zaterdag 10 mei 2008 - 21:53:31
ov_wijzer
ov_wijzer
Enig idee per wanneer dat zal zijn?

Zaterdag 10 mei 2008 - 22:09:05
kmark
kmark
Flickr markrail
Dan was dat er vast wel meteen bij vermeld... dus "ontspannen" dat hoor je vanzelf.

Zondag 11 mei 2008 - 13:05:41
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Quote
maxime: Ik weet niet of iedereen iets heeft meegekregen van de nieuwe bedrijfsstructuur van ACTS? Rangeerdiensten -> Portfeeders, Lijndiensten -> ACTS Railways, enz... Punt is dat er achter "ACTS" een grote investeerder zit als ik het goed heb.
Het enige wat achter de verandering zit is de innige samenwerking met RN die achter de schermen al in 2007 begonnen is. Niet grote investeerder of iets dergelijks, ACTS gaat werk doen waar RN/RD van af wil en er vanaf willen ligt geheel in geldgraaistrategie die RD al jaren lang toepast bij overnames. Extreem voorbeeld is Denemarken: bijna geen ruk meer te beleven op cargogebied anders dan transitverkeer en nog wat kruimelwerk door privémaatschappijen die miraculeus wél klein vervoer rendabel kunnen rijden daar waar RD en partners dat als onmogelijk zien. Hetzelfde is hier nu ook van start gegaan, werkplaatssternet naar het asfalt overgeheveld, vuilvervoer wordt stukje voor stukje afgestoten naar ACTS en mijn verwachting is dat RN/RD straks bijna nergens meer te zien is met Unit-Cargo en het bedienen van de klanten behalve in de R'damse havens. Goddank hebben we hier ruim 10 gretige privévervoerders die niet de diep trieste oogkleppen hebben zoals RD/RN en ook niet zoals RD een belang hebben in een wegvervoerder...

Vrijdag 06 jun 2008 - 19:11:00
robbie
robbie
Gisteren is de 1612 naar ACTS gegaan, vanaf Amf, waar hij van spoor 11 gehaald is, heeft hij de 69953 (Veendammer)naar de Kijfhoek gereden. De 1601 bleef defect achter op spoor 11.

Maandag 16 jun 2008 - 21:22:23
1200gek
1200gek
Tijdje stil geweest op dit onderwerp. Toch begon ik me af te vragen of het toch nog gaat gebeuren, of is gebeurd? Vandaag zag ik dit op de 1616 te Westhavens staan.
i180.photobucket.com en i180.photobucket.com

ps foto is niet bewerkt op de pc! Staat echt zo op de lok.

Laatst bewerkt door 1200gek op Maandag 16 jun 2008 om 21:53:19

op jacht naar de 1824

Maandag 16 jun 2008 - 21:52:10
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Uh, ja, er rijdt er in elk geval 1 bij ACTS (nu de 1613 geloof ik). Die laatste foto is een interessante soort humor

Dinsdag 17 jun 2008 - 08:12:22
maxime
maxime
Haha, we zullen zien. Ik kan me voorstellen dat er na het verdwijnen van de class 58's en de 1200'en wel meer dan 4 nieuwe locs nodig zijn.;)

Als het ook op andere 1600'en staat die voor ACTS zijn bestemd dan weet je genoeg lijkt me. Spot ze dus

Laatst bewerkt door maxime op Dinsdag 17 jun 2008 om 08:16:16

Donderdag 19 jun 2008 - 15:29:43
dutchtrain
dutchtrain
Het schijnt dat die loc's ook de ACTS huisstijl gaan krijgen. Na een Revisie.. Laten we dat allemaal hopen

Donderdag 19 jun 2008 - 15:33:50
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Quote
maxime: Haha, we zullen zien. Ik kan me voorstellen dat er na het verdwijnen van de class 58's en de 1200'en wel meer dan 4 nieuwe locs nodig zijn.;)

Als het ook op andere 1600'en staat die voor ACTS zijn bestemd dan weet je genoeg lijkt me. Spot ze dus
Volgens mij is het nog nooit hardop uitgesproken dat de 1200'en weggaan. Voorbarige conclusies?!

Donderdag 19 jun 2008 - 17:34:44
maxime
maxime
Op termijn zullen ze wel weggaan. Dat hoeft niet deze maand te zijn, maar ik zie ze het jaar 2009 echt niet halen hoor.

Laatst bewerkt door maxime op Donderdag 19 jun 2008 om 17:52:54

Donderdag 19 jun 2008 - 17:38:41
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
Quote
1200gek: [..] ps foto is niet bewerkt op de pc! Staat echt zo op de lok.
Zou je de foto's even kunnen hosten op een andere site (b.v. Tinypic.com). De servers van Photobucket hebben een flinke crash achter de rug. De foto's van jou zijn dus niet meer te zien helaas.

Donderdag 19 jun 2008 - 17:39:37
Rolffiej19
Rolffiej19
Volgens mij zouden ze eind deze maand samen met de 5800 uit dienst gaan

Donderdag 19 jun 2008 - 17:40:11
lucky
lucky
Quote
stefanuzz:
Quote
1200gek: [..] ps foto is niet bewerkt op de pc! Staat echt zo op de lok.
Zou je de foto's even kunnen hosten op een andere site (b.v. Tinypic.com). De servers van Photobucket hebben een flinke crash achter de rug. De foto's van jou zijn dus niet meer te zien helaas.
De foto's werken gewoon.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 19 jun 2008 - 17:42:04
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
Vreemd, bij mij namelijk niet (en ik ben overigens niet de enige, zie www.atspace.com ).

Laatst bewerkt door stefanuzz op Donderdag 19 jun 2008 om 17:43:02

Donderdag 19 jun 2008 - 17:57:01
maxime
maxime
Quote
Rolffiej19: Volgens mij zouden ze eind deze maand samen met de 5800 uit dienst gaan
Dat meldt Nico Spilt inderdaad ook op het forum van Rolandrail met als toevoeging de 6700 serie.;) Al heeft hij het wel over dit jaar en niet deze maand.

Laatst bewerkt door maxime op Donderdag 19 jun 2008 om 17:57:50

Donderdag 19 jun 2008 - 18:13:17
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Als Nico Split het zegt... dan zal het ongetwijfeld waar zijn! Dan ga ik het ook maar geloven

Donderdag 19 jun 2008 - 18:15:28
ruysdael
ruysdael
Op de 1616 die vandaag in de CNL reed stond "vanaf 01-01-09 ACTS".


Donderdag 19 jun 2008 - 18:42:25
Rolffiej19
Rolffiej19
toch blijft het een vreemde datum maar goed we zullen zien

Donderdag 19 jun 2008 - 19:19:42
salieri
salieri
Ik sprak laatst een ACTS machinist, en deze vertelde mij dat er eerst maar 1 5800 loc weggaat. De andere 2 van de 5800 locs gaan pas later weg.

Maar welke diesellocs krijgt ACTS er dan eigenlijk voor terug? Een E-loc 1600 kan natuurlijk niet op een dieselbaanvak rijden. En volgens mij zijn de 7100 locs ook vrij bezet in den lande.


Donderdag 19 jun 2008 - 19:34:47
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
In eerste instantie zijn de 1600'n bedoeld als overbrugging. Vervanging komt er aan. En geloof me, er komen dit jaar genoeg locs bij voor ACTS. Railion is bezig om vervoer af te stoten, zie ook het RR Cargonieuws. ACTS probeert de gaten te vullen die ontstaan.
De 5811 gaat eind van dit jaar weer terug naar Engeland, de 5812 volgend jaar en de 5814 kan nog tot 2011 blijven rijden, aldus Op de Rails.
De 1250'n zullen naar alle waarschijnlijk in 2009 aan de kant gaan, maar bij ernstige defecten mogelijk al eerder. Zie de 1252. Wanneer de 1250'n eruit gaan, zullen ook de 6700'n het veld gaan ruimen. Tegen die tijd zijn namelijk al genoeg locs ingestroomd om dit mogelijk te maken.
En zoals altijd met cargo, gewoon rustig blijven zitten naast de baan en kijk maar wat er voorbij komt. Dan zie je nieuwe dingen van zelf.

Donderdag 19 jun 2008 - 19:37:31
maxime
maxime
@ 103 220-0: Nee, dat zeg ik toch ook niet. Niet zo op je teentjes getrapt zijn. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat iedereen het over verschillende periodes en data heeft, dus dat niemand het eigenlijk echt weet en dat we gewoon af moeten wachten. Het had iets duidelijker gekund, dat geef ik toe.

Laatst bewerkt door maxime op Donderdag 19 jun 2008 om 20:25:27

Donderdag 19 jun 2008 - 19:45:12
salieri
salieri
Tegen wie heb je het nou maxime?

Oke, nog 1 vraagje taigagaai, krijg ACTS dan gloednieuwe locs? Of gaat men deze huren van bijvoorbeeld Raillon?

Het maakt mij verder ook niet zo heel veel uit wát er komt, alleen ben ik benieuwd of het nieuwe locs zijn of gehuurde locs.


Donderdag 19 jun 2008 - 19:51:58
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
De locs zullen geleased worden.

Donderdag 19 jun 2008 - 21:26:03
gertjan
gertjan
Quote
salieri: Maar welke diesellocs krijgt ACTS er dan eigenlijk voor terug? Een E-loc 1600 kan natuurlijk niet op een dieselbaanvak rijden. En volgens mij zijn de 7100 locs ook vrij bezet in den lande.
Misschien nemen ze wel nieuwe locs erbij Nee, ik verklap niets.

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Donderdag 19 jun 2008 - 21:34:31
geertw
geertw
Quote
stefanuzz: Vreemd, bij mij namelijk niet (en ik ben overigens niet de enige, zie www.atspace.com ).
In de link die je zelf geeft staat de echte oorzaak van het probleem al gegeven. De servers zijn niet gecrashed, alle foto's staan er nog op. Alleen het DNS-record (van de domeinnaam photobucket.com) is aangepast ('gehacked', zo je wilt). Binnen enkele etmalen moeten alle links weer werken.

http://www.ovinnederland.nl/

Donderdag 19 jun 2008 - 23:05:29
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Quote
maxime: @ 103 220-0: Nee, dat zeg ik toch ook niet. Niet zo op je teentjes getrapt zijn. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat iedereen het over verschillende periodes en data heeft, dus dat niemand het eigenlijk echt weet en dat we gewoon af moeten wachten. Het had iets duidelijker gekund, dat geef ik toe.
Wees gerust, ik was niet op mijn teentjes getrapt hoor! Ik verbaas me er alleen over dat iemand op een forum wat roept (zuiver gebaseerd op wat roddel en achterklap - zonder zinvolle onderbouwing) en iedereen neemt het voor waar aan.

Donderdag 19 jun 2008 - 23:10:03
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Ja, vrij bijzonder inderdaad. Er wordt een excursie met wat locs aangekondigd en gelijk roept iedereen dat na die rit de locs buiten dienst gaan
Voor de 1200'en wordt al (erg) lang 2009 als jaar van buitendienststelling aangekondigd. De 6700'en zullen dan wel min of meer tegelijk volgen, en de 58's hebben een lease van 5 jaar geloof ik. Reken maar uit...

Vrijdag 20 jun 2008 - 06:55:38
nohab
nohab
Flickr bvisser
Quote
ass-er: Op de 1616 die vandaag in de CNL reed stond "vanaf 01-01-09 ACTS".
Ach, de eerste de beste gek met een dikke stift...

Vrijdag 20 jun 2008 - 10:58:04
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Zonder dat ik een exacte afvoerdatum weet het volgende:
Invoering van ATB-vv (in 2009 in het materieel) is niet mogelijk op de 1200'n omdat ze met ATB fase 3 rijden, inbouw ATB-fase 4 of moderner is aannemelijk te duur. Feit is wel dat de 1200'n al een hele tijd geleden bij voorbeeld zijn toebedeeld aan die en gene voor als ze b.d. gaan (don't ask!).
Zonder 1200'n verliezen de 6700'n hun inzet, immers zonder ATB is er hooguit wat rangeerwerk wat ze kunnen doen.
Leasecontract 5811 (in dienst sept 2003) en 5812 (in dienst okt 2003) loopt dit jaar af, 5814 (in dienst mei 2005) in 2010.

Vrijdag 20 jun 2008 - 11:31:28
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Vraag is dan tot welke datum materieel zonder ATB-w mag rijden. En museummaterieel welke ook fase 3 heeft (Bijv. de ACTS 1250 in de toekomst) krijgt dat een uitzondering of is het einde oefening?

Vrijdag 20 jun 2008 - 14:41:57
treinfreak
treinfreak
Ik vond deze ook nog op een site --> www.flickr.com

wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!

Vrijdag 20 jun 2008 - 18:36:41
2296
2296
Quote
rolandrail: Zonder dat ik een exacte afvoerdatum weet het volgende:
Invoering van ATB-vv (in 2009 in het materieel) is niet mogelijk op de 1200'n omdat ze met ATB fase 3 rijden, inbouw ATB-fase 4 of moderner is aannemelijk te duur. Feit is wel dat de 1200'n al een hele tijd geleden bij voorbeeld zijn toebedeeld aan die en gene voor als ze b.d. gaan (don't ask!).
Fase 3 materieel blijft ook nog rijden na 01-01-2009.Zou NSR niet leuk vinden als dat niet meer mag rijden. Ik weet niet waar het ieder keer vandaan komt maar dat wordt telkens weer gezecht dat het door de ATB komt. Dat is wel erg makkelijk om te zeggen. Het materieel is gewoon op na een hele lange loopbaan bij het spoor.

Vrijdag 20 jun 2008 - 19:29:17
jordydl1
jordydl1
Facebook jordydl Flickr Jordydl1
1613 vandaa op de kijfhoek,
de 13 ontbreekt aan een kant


Vrijdag 20 jun 2008 - 19:44:37
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Dat doet hij al een jaar of 4

Vrijdag 20 jun 2008 - 21:10:38
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Quote
2296: Fase 3 materieel blijft ook nog rijden na 01-01-2009.Zou NSR niet leuk vinden als dat niet meer mag rijden. Ik weet niet waar het ieder keer vandaan komt maar dat wordt telkens weer gezecht dat het door de ATB komt.
Het kan natuurlijk ook zijn dat bij fase 3 dure aanpassingen nodig zijn aan de installatie. Maar dat de 1200'en in 2009 eruit gaan is volgens mij wat ACTS al een paar jaar roept, ook al voor het ATB VV-verhaal.

Vrijdag 20 jun 2008 - 22:36:56
nedtrain25
nedtrain25
volgens mij zit er in een 1600 ook atb fase 3 dus de verhalen kloppen voor geen meter

Vrijdag 20 jun 2008 - 23:04:33
seinhuis
seinhuis
Er kan ATB-4 worden ingebouwd, en later uitgebouwd om in een andere trein te zetten.

Zaterdag 21 jun 2008 - 00:26:50
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Quote
nedtrain25: volgens mij zit er in een 1600 ook atb fase 3 dus de verhalen kloppen voor geen meter
Tja, dat is wat ik opving op mijn werk. Aangezien de communicatie bij NSR over ATB-vv erg gering is dacht ik hier voorzichtig wat te kunnen opmerken. Wat ook niet waar is dan zeker is dat het (atb-vv) v.w.b. het materieel een software-aanpassing is, niet zichtbaar in de cabine. Fase-3 heeft geen software maar is een relais-gebeuren.

Zondag 22 jun 2008 - 00:54:06
train85
train85
De 1613 zag ik rond de klok van 18:15 uur GDST staan te Kfh op de ACTS spoortjes.

www.mat64.nl

Zondag 22 jun 2008 - 10:28:00
groen47
groen47
Foto van de 1613 met Leeuwarden shuttle (gemaakt 21 juni):
www.flickr.com

Zondag 22 jun 2008 - 13:43:31
Rolffiej19
Rolffiej19
hehe ze hebben em maar even een wasbeurtje gegeven zo te zien

Zondag 22 jun 2008 - 18:53:19
kevinevers
kevinevers
WOW ziet er zo een schone 1600 uit


Zondag 22 jun 2008 - 19:08:00
thom
thom
Vind je hem schoon dan ?

Vind het nogwel meevallen eigenlijk....

Zondag 22 jun 2008 - 19:35:42
groen47
groen47
Dit is voor Railion schoon:
www.flickr.com
maar zo schoon als deze is er geen:
www.flickr.com

Laatst bewerkt door groen47 op Zondag 22 jun 2008 om 19:39:32

Zondag 22 jun 2008 - 21:36:59
salieri
salieri
Het lijkt wel alsof er op die 1603 een nieuwe/herstelde kop zit.
Klopt dat?


Zondag 22 jun 2008 - 22:12:17
1855
1855
Nee.

Maandag 23 jun 2008 - 09:26:28
2296
2296
Quote
salieri: Het lijkt wel alsof er op die 1603 een nieuwe/herstelde kop zit.
Klopt dat?
Paar keer met zijn kop in de wasstraat geweest.

Maandag 23 jun 2008 - 14:51:00
hellfire
hellfire
Inspectie zal wel geklaagd hebben dat de neus niet meer geel was. Af en toe lijkt het alsof de 1600'en bij MRCE geleased zijn, zo zwart zijn ze. Het geeft wel aardig aan hoe Raillion met de 1600'jes om gaat.

Laatst bewerkt door hellfire op Maandag 23 jun 2008 om 14:51:17

Maandag 23 jun 2008 - 14:56:53
gertjan
gertjan
Eehm, wat heeft dit eigelijk nog met de 1600en die naar acts gaan te maken?

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Maandag 23 jun 2008 - 14:58:30
mark
mark
Mark: On-topic graag!


Maandag 15 sep 2008 - 19:23:26
broek53
broek53
Doorgaans betrouwbare bron meldt dat heden vandaag tien 1600-en van Railion aan ACTS zijn verkocht: de vier rijvaardige die al bij ACTS dienstdoen, plus de zes terzijde staande exemplaren.

Maandag 15 sep 2008 - 19:38:08
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Nou zullen we de 1200 wel helemaal niet meer in actie zien vrees ik Jammer dit, maar voor het vervoer van ACTS zelf is dit natuurlijk wel goed nieuws

Maandag 15 sep 2008 - 19:50:45
WesselE
WesselE
Flickr Janstanner
En... de 1607 komt weer op de baan, wat ik persoonlijk heel goed nieuws vind!

'Okeh'

Maandag 15 sep 2008 - 19:58:56
VIRM
VIRM
Welke is de vierde loc? Ik weet dat de 1606, 1609 en de 1619 bij ACTS rijden. Of heb ik iets gemist

Maandag 15 sep 2008 - 20:03:12
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
1621 sinds zaterdag jl.

Maandag 15 sep 2008 - 20:03:49
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Quote
WesselE: En... de 1607 komt weer op de baan, wat ik persoonlijk heel goed nieuws vind!
Juich niet te vroeg, een deel van de 10 is voor de pluk.

Maandag 15 sep 2008 - 20:45:57
1855
1855
Quote
broek53: Doorgaans betrouwbare bron meldt dat heden vandaag tien 1600-en van Railion aan ACTS zijn verkocht: de vier rijvaardige die al bij ACTS dienstdoen, plus de zes terzijde staande exemplaren.
Terzijde: 1605, 1607, 1608, 1610, 1617, 1618, 1620, 1622 en 1625. Maar liefst negen stuks dus, waarvan vier (1605, 1620, 1622 en 1625) met schade, al dan niet zwaar. Ik ben benieuwd welke schadebak nog hersteld zal worden

Laatst bewerkt door 1855 op Maandag 15 sep 2008 om 20:47:35

Maandag 15 sep 2008 - 20:49:36
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
1605 is een leeg casco. Het worden de vier in Mt (1607, 1608, 1610 en 1617) en dan dus nog twee uit Tb. En voor pluk hoef je niet te herstellen.

Laatst bewerkt door rolandrail op Maandag 15 sep 2008 om 20:50:29

Maandag 15 sep 2008 - 21:02:29
1855
1855
Alle terzijde gestelde 1600'en zullen in ieder geval gereviseerd moeten worden en de nodige CW's zullen nog uitgevoerd moeten, zoals inbouw GSMR.