Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl
28-02-2010 00:29:25
TheKnitter
TheKnitter
Als dat zo is, dat de 2423 te Zl stond, heb ik het verkeerd genoteerd%09%  

28-02-2010 08:47:24
broek53
broek53
2437 is wel erg optimistisch; het is inderdaad de 2423 die in Zwolle staat (voor instructie uiteraard). In Eindhoven zou de 2417 moeten staan.  

28-02-2010 10:37:07
TheKnitter
TheKnitter
Het is dus nu aangepast (spot)%08%  

28-02-2010 11:35:58
AlbertP
AlbertP
Gisteren op SLT-jacht geweest, maar: 441, 454 en 2957 gespot. Gezien de spots heeft het hele park stilgestaan in Bkd, Gv, Ehv, Rtd, Utoz en Zl. In Ehv staat inderdaad de 2417.

Laatst bewerkt door AlbertP op 28-02-2010 11:38
 


01-03-2010 08:02:51
Pim-ICR
Pim-ICR
Er reed ook nog een losse SGM-II in de 9800...  

01-03-2010 22:38:48
keesje
keesje
Qua inzet was het erg mager vandaag:

In de 19800/9700 vandaag: 2405, 2606, 2607
In de 9800 vandaag: 2404, 2415, 2602, 2605, 2619

In totaal dus 3 viertjes en 5 zesjes actief.

De 2403 reed vanmorgen heel vroeg een enkeltje Ldd-Ut en dat was het. Ook de 2601 hield het kort met een reisje vanmiddag van Rtd naar Gv/Bkh.
De 2618 kwam vanmiddag voor het eerst aan in Rtd, dus wellicht gaat deze ook aan het grote werk beginnen.
 

02-03-2010 02:52:59
Jeffrenzo
Jeffrenzo
ik heb vanochtend ook nog in de 2601 gezeten toen die in de 19827 zat dus die heeft meer als dat ene reisje gemaakt (nog steeds niet veel als die verder nergens anders heeft gezeten)


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

02-03-2010 15:47:37
martw
martw
Quote
keesje:
In de 9800 vandaag: 2404, 2415, 2602, 2605, 2619


Reden er gekoppelde stellen in de 9800 gisteren? Want er zijn 5 composities nodig en ik heb ook minstens twee composities SGMm zien rijden.

Martijn

Laatst bewerkt door martw op 02-03-2010 15:47
 

02-03-2010 17:50:30
klaass16
klaass16
hoeveel SLT's moeten er nog komen?

Of zijn ze hier allemaal al?
 

02-03-2010 18:20:28
aarclay
aarclay
Nog lange niet.

Ga nog maar uit van dat er 40 stuks nog zullen worden geleverd. Ik zal mijn lijst morgen weer eens even bijwerken, en dan hebben jullie er binnenkort ook mooi uitzicht op.

Laatst bewerkt door aarclay op 02-03-2010 18:25


Choo choo.....
 

02-03-2010 20:19:51
keesje
keesje
Quote
martw:
Quote
keesje:
In de 9800 vandaag: 2404, 2415, 2602, 2605, 2619


Reden er gekoppelde stellen in de 9800 gisteren? Want er zijn 5 composities nodig en ik heb ook minstens twee composities SGMm zien rijden.

Martijn


Misschien hebben stellen elkaar vervangen ergens?
 

03-03-2010 14:12:51
dvdhoven
dvdhoven
Vandaag om 13:50 door Ut en 14:08 in Amf: stel 2617.


Dick van den Hoven
 

03-03-2010 14:15:31
martijnmet
Moderator
martijnmet
De 2618 heeft volgende de recente spots vandaag trein 9849 gereden. Deze is dus nu neem ik aan in dienst genomen.  

03-03-2010 17:35:32
Iceman
Iceman
Vandaag kwamen de 2620+2621 gekoppeld door Shl (zie het OD), dus die zijn ook in Nederland.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

04-03-2010 23:17:28
broek53
broek53
Vrijdag is de overbrenging gedacht van de 2418 Aken - Sitterd - Amersfoort en van de 2614 Venlo - Amersfoort.

Laatst bewerkt door broek53 op 05-03-2010 11:27
 

05-03-2010 12:42:03
mdewidt
mdewidt
12:40 uur SLT-VI langs de railcam in Hmh richting Ehv. Aannemelijk de 2614 ...


Groeten uit Haspengouw
 

05-03-2010 15:43:58
jorgo
jorgo
Quote
broek53: Vrijdag is de overbrenging gedacht van de 2418 Aken - Sitterd - Amersfoort en van de 2614 Venlo - Amersfoort.


Check SLT viertje nu in Std, aannemelijk dus de 2418.
 

05-03-2010 16:41:10
ehbk2006
ehbk2006
Quote
mdewidt: 12:40 uur SLT-VI langs de railcam in Hmh richting Ehv. Aannemelijk de 2614 ...

Kan ik bevestigen, om 12:49 door Ehv richting Btl.

Laatst bewerkt door ehbk2006 op 05-03-2010 16:41
 

05-03-2010 22:12:38
daniel81
daniel81
Vandaag voor het eerst met SLT gereisd (eindelijk)
Wat mij opviel was de riante beenruimte, meer dan in ICMm%05%
Maar de snelheid viel mij enorm tegen. Of het aan het materieel ligt of aan de machinist weet ik niet, maar bij een sprinter stel ik me echt wat anders voor. Vergeleken met z'n grote voorbeeld, de BR425, is het qua optrekken echt een slak (SLT heeft heel wat minder vermogen aan boord), en ook het afremmen gaat heel gezapig. Met snel optrekken en afremmen moet je per station zo een minuut kunnen winnen lijkt mij (voor de duidelijkheid: mijn trein had +5 dus alle reden om even extra z'n best te doen)
 

05-03-2010 23:00:15
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
probleem ligt m ook in de ATB, bij dit soort stellen profiteert je het meest als je snel op kan trekken en laat kan remmen. Alleen wordt dat laatste onmogelijk gemaakt door het ATB remcriterium van een SLT, maar daar kan een mcn je waarschijnlijk veel meer (en beter, dit is even wat me bijstaat) over vertellen.  

05-03-2010 23:09:43
daniel81
daniel81
Ja dat verhaal ken ik, dat je bij een geel sein een bepaald percentage van je remkracht moet gebruiken, anders krijg je een ATB-remming (dat was het toch?) Maar het lijkt mij dat dat bij haltes (zonder bediende seinen) toch geen probleem hoeft te zijn? Sowieso valt het mij op dat het in het algemeen weinig voorkomt dat rijwegen vroegtijdig ingelegd worden, ook daar waar ze geen enkele andere trein in de weg zitten. Daardoor moet de binnenkomende trein onnodig langzaam rijden.  

05-03-2010 23:47:00
spoorhaas
spoorhaas
Mensen, bedenk eens goed!

Er zijn maar weinig machinisten die het SLT door en door kennen en op kunnen anti ciperen....

Zolang de meerderheid nog "onvoldoende" ervaring heeft op het materieel zullen ze allicht voorzichtiger rijden/remmen.....

Kijk over een jaar nog maar een keer als het continue blijft rijden, dan zal je vast en zeker wel verschillen gaan merken!
 

06-03-2010 01:29:22
smarkie
smarkie
Quote
daniel81: Ja dat verhaal ken ik, dat je bij een geel sein een bepaald percentage van je remkracht moet gebruiken, anders krijg je een ATB-remming (dat was het toch?)


ja dit klopt, het is nu wel zo dat alle slt's zijn voorzien van een aangepast remcriterium. dit lag eerst op >40% en is nu bijgesteld naar >20% hierdoor kan je iets soepeler binnenkomen, maar het is waar wat spoorhaas zegt, doordat er veel mensen de trein nog niet goed kennen en dus geen ervaring er mee hebben kom je wat voorzichtiger binnen. dit is ook logisch aangezien de slt's nog maar in 3 treinseries te vinden zijn


Mcn NS International Rtd
 

06-03-2010 09:22:16
bogger
bogger
@daniel81

Over die beenruimte; in de coachopstelling is het misschien nog wel te doen, maar als je de vis-a-vis (op het verhoogde stukje in ieder geval) pakt en er komt iemand tegenover je zitten, dan wordt het een wedstrijdje menselijk origami..

Nu heb ik ook nog een vraagje..
Gister in de 9878, liep de klok RECHTSboven in het beeldscherm 1 minuutje achter. Maar de klok die de tijden van verwachte aankomst aangaf,liep weer 5 minuten voor.

Zitten nou zelfs die 2 tijdswaarnemingen niet op 1 lijn?

(Voorbeeld. Utt was 22:40 bij aankomst op het kleine klokje, terwijl de verwachte aankomsttijd (groot in midden van scherm) ervan overtuigd was dat het 2244 werd, enkele seconden hierna ging het echter vrolijk over in: DIT is station Utt..
 

06-03-2010 11:22:40
lekbrug
lekbrug
gisteren, gezien vanuit de 5837 te Brn:
trein 5836 met 2 stellen SLT (nummers onbekend)!!
 

06-03-2010 11:51:19
treinfan
treinfan
Geen koelkast voor jou: Het pad van de afnameproefritten voor SLT zit enkele minuten achter de 5836, dus dat zal het zeer waarschijnlijk geweest zijn wat je zag  

06-03-2010 19:39:55
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
bogger: @daniel81

Over die beenruimte; in de coachopstelling is het misschien nog wel te doen, maar als je de vis-a-vis (op het verhoogde stukje in ieder geval) pakt en er komt iemand tegenover je zitten, dan wordt het een wedstrijdje menselijk origami..

Nu heb ik ook nog een vraagje..
Gister in de 9878, liep de klok RECHTSboven in het beeldscherm 1 minuutje achter. Maar de klok die de tijden van verwachte aankomst aangaf,liep weer 5 minuten voor.

Zitten nou zelfs die 2 tijdswaarnemingen niet op 1 lijn?

(Voorbeeld. Utt was 22:40 bij aankomst op het kleine klokje, terwijl de verwachte aankomsttijd (groot in midden van scherm) ervan overtuigd was dat het 2244 werd, enkele seconden hierna ging het echter vrolijk over in: DIT is station Utt..


klinkt als de 2601? Die klok loopt al tijden verkeerd..
 

06-03-2010 20:13:06
bogger
bogger
En de koelkast gaat naar jou!

Betrof idd stel 2601.
Maar de interne klok en de weergave klok lopen dus op 2 verschillende systemen/instellingen..
 

08-03-2010 22:45:44
railfan
railfan
Vandaag kwam de 2412 de grens over via Herzogenrath:
http://www.railfan.nl/foto/11204.htm

Laatst bewerkt door spiketrain op 09-03-2010 10:54, reden: Eén fotolink is voldoende, Somda is geen fotoforu
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


10-03-2010 08:13:20
smarkie
smarkie
bij ons op het werk is gemeld dat het vanaf week 10 (afgelopen maandag dus) voor kan komen dat er een slt op de hoekse lijn tegen gekomen kan worden.
ben ze nog niet tegen gekomen iig.


Mcn NS International Rtd
 

10-03-2010 08:18:35
broek53
broek53
Sinds gisteren op de Dijksgracht: de 2617 en een onbekende VI. kennelijk gaat de komst van de nieuwe stellen sneller dan de afname ervan en raken de Bokkeduinen en Cartesiusweg overvol.
Op de Bokkeduinen zag ik vandaag de 2613, die vermoedelijk recent (gisteren?) het land in geslopen is.
 

10-03-2010 12:19:46
john2
john2
Quote
railfan: Vandaag kwam de 2412 de grens over via Herzogenrath:
http://www.railfan.nl/foto/11204.htm

De betreffende trein heb ik maandag middag, vanuit de stopper van 16.03 uur in Heerlen op het rangeer terrein zien staan.

Laatst bewerkt door john2 op 10-03-2010 12:20
 

10-03-2010 18:19:10
kiekkiek
kiekkiek
Quote
daniel81: Vandaag voor het eerst met SLT gereisd (eindelijk)
Wat mij opviel was de riante beenruimte, meer dan in ICMm%05%
Maar de snelheid viel mij enorm tegen. Of het aan het materieel ligt of aan de machinist weet ik niet, maar bij een sprinter stel ik me echt wat anders voor. Vergeleken met z'n grote voorbeeld, de BR425, is het qua optrekken echt een slak (SLT heeft heel wat minder vermogen aan boord), en ook het afremmen gaat heel gezapig. Met snel optrekken en afremmen moet je per station zo een minuut kunnen winnen lijkt mij (voor de duidelijkheid: mijn trein had +5 dus alle reden om even extra z'n best te doen)


SLT is fors trager dan mat '64. Zelfs een loc met 7 rijtuigen rijdt eerder 140 km/u. SLT ruim 2 minuten, loc 1700 + 7 ICR iets meer dan 1'30", DDAR 1'10", BR425 45 seconden. Zet kW/ton maar eens tegenover elkaar! Alleen IRM en DM '90 is trager. In 40 jaar zijn we dus niets opgeschoten.

SLT: SLome Trein!!!

Laatst bewerkt door kiekkiek op 10-03-2010 18:23
 

10-03-2010 19:01:38
daniel
daniel
Zou ik mogen vragen op basis waarvan je die constatering doet? Puur vermogen tegen gewicht afzetten is wel erg kortzichtig, er zijn ook andere zaken die de karakteristiek van de aanzetsnelheid bepalen (denk bijvoorbeeld aan trekkracht en het aantal aangedreven assen). Bovendien is mijn (enige, dat wel) ervaring met SLT anders: optrekken ging lekker vlot, zeker sneller dan een ICR-TD.  

10-03-2010 19:03:17
bjornl
bjornl
Quote
kiekkiek: Zet kW/ton maar eens tegenover elkaar!

SLT-IV: 9,77 kW/ton
SLT-VI: 9,55 kW/ton
Plan V: 8,14 kW/ton
Plan T: 8,59 kW/ton

Het zal dus echt niet alleen daaraan liggen.
 

10-03-2010 19:10:29
rick
rick
Quote
kiekkiek: Zet kW/ton maar eens tegenover elkaar!


SLT IV: 9.8 kW/ton
SLT VI: 9.6
IRM IV: 6.8
IRM VI: 6.6
Plan V: 8.1
Plan T: 8.6
ICM III: 8.75
ICM IV: 9.8
DM '90: 6.7
Thalys: 9.5 (22.7)
1700 + 7 ICR: 8.9

SLT zit dus ruim boven het meest andere materieel (niet dat dit alles zegt maar goed).

edit: en dan zie je dat je te traag bent,nou ja.%08%

Laatst bewerkt door rick op 10-03-2010 19:11
 

10-03-2010 19:22:12
kiekkiek
kiekkiek
Quote
daniel: Zou ik mogen vragen op basis waarvan je die constatering doet? Puur vermogen tegen gewicht afzetten is wel erg kortzichtig, er zijn ook andere zaken die de karakteristiek van de aanzetsnelheid bepalen (denk bijvoorbeeld aan trekkracht en het aantal aangedreven assen). Bovendien is mijn (enige, dat wel) ervaring met SLT anders: optrekken ging lekker vlot, zeker sneller dan een ICR-TD.


Een stopwatch. Meten is weten!
 

10-03-2010 19:26:38
treinfan
treinfan
Goh, elke trein zal langzaam optrekken als er lang niet vol vermogen wordt gegeven. Hoe dan ook is je argument niet geldig (zojuist weerlegd) en het feit blijft bestaan dat SLT veel sneller optrekt dan ander materieel (en geloof je het niet, dan moet je de machinist heel lief aankijken en vragen of hij/zij op vol vermogen weg wil rijden bij een station als Ztmo (richting Gd)  

10-03-2010 19:27:22
kiekkiek
kiekkiek
Quote
rick:
Quote
kiekkiek: Zet kW/ton maar eens tegenover elkaar!


SLT IV: 9.8 kW/ton
SLT VI: 9.6
IRM IV: 6.8
IRM VI: 6.6
Plan V: 8.1
Plan T: 8.6
ICM III: 8.75
ICM IV: 9.8
DM '90: 6.7
Thalys: 9.5 (22.7)
1700 + 7 ICR: 8.9

SLT zit dus ruim boven het meest andere materieel (niet dat dit alles zegt maar goed).

edit: en dan zie je dat je te traag bent,nou ja.%08%


Ik kom bij 1700 + 7 ICR op ruim 12 kW/t, DDAR ruim 16, BR425 ruim 20! Acceleratie heeft natuurlijk ook te maken met overbrengingsverhouding, type motor, adhesie, wieldiameter (nieuw/versleten) enz. Snelste DM '90 trouwens 4'30" naar 140 km/u.

Laatst bewerkt door kiekkiek op 10-03-2010 19:32
 

10-03-2010 19:27:47
kevinevers
kevinevers
Hoe weet je dat die op volle snelheid rijdt? En hoe weet je of er geen andere factoren zijn die een rol spelen? Plaatselijke snelheid?  

10-03-2010 19:30:29
kiekkiek
kiekkiek
Quote
treinfan: Goh, elke trein zal langzaam optrekken als er lang niet vol vermogen wordt gegeven. Hoe dan ook is je argument niet geldig (zojuist weerlegd) en het feit blijft bestaan dat SLT veel sneller optrekt dan ander materieel (en geloof je het niet, dan moet je de machinist heel lief aankijken en vragen of hij/zij op vol vermogen weg wil rijden bij een station als Ztmo (richting Gd)


Feit is dat SLT trager is. Een stopwatch liegt niet, zeker niet wanneer je zelf het tractiehandle bediend
 

10-03-2010 19:43:02
treinfan
treinfan
Wil ik even kijken in het oude topic 'optreksnelheid materieel' waarin het van al het huidig materieel in stond, verdwenen is.
Voor de forumbeheerders: kan er voortaan svp niet zomaar een topic verwijderd worden als het oud is?
Overigens, 2 minuten voor naar 140km/h is dan wel veel, maar dat gaat dan zeker zeer langzaam boven de 100km/h?
 

10-03-2010 19:48:43
kiekkiek
kiekkiek
Tot 100 km/u in sec.: SLT 59, plan V 51, Br 425 28, DDAR 43, DM '90 125, ICM-3 70, IRM-6 82.

Laatst bewerkt door spiketrain op 10-03-2010 20:00, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

10-03-2010 20:19:43
rick
rick
Quote
kiekkiek:Ik kom bij 1700 + 7 ICR op ruim 12 kW/t, DDAR ruim 16, BR425 ruim 20!
Dat is 4540 kW en 510 ton (86 ton voor de loc, 7*40 voor de rijtuigen en nog 4 ton omdat de rijtuigen iets meer dan 40 ton zijn maar dat maakt niet uit), DDAR is inderdaad 16.8 (DDM 14.2) en de BR425 gaat niet op omdat deze onder 15 kV rijdt.

Laatst bewerkt door rick op 10-03-2010 20:20
 

10-03-2010 21:02:30
kiekkiek
kiekkiek
Reken die loc + rijtuigen nog maar eens uit. En die 15 kV? Wel handig maar niet noodzakelijk. Ook met 1,5 kV is er nog zat ruimte. Op vrijwel alle lijnen in NL mag je de bovenleiding met een kleine 4000 A belasten. Een SLT-100 blijft ruim onder de 1000 A. Ruimte zat dus om een SLT van het dubbele vermogen te voorzien en zodoende BR 425 sprinttijden te realiseren.

Laatst bewerkt door spiketrain op 10-03-2010 21:29, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

10-03-2010 21:10:22
rick
rick
Klopt ja, ik was kennelijk met 11 rijtuigen in de war.
Voor de bovenleiding moet je wel rekening houden met andere treinen en dat ze in Duitsland meer ampere door de bovenleiding kunnen hebben.
 

10-03-2010 21:10:40
broek53
broek53
Als het waar zou zijn dat SLT trager is dan alles wat er verder rijdt, zou er niet minder dan een hele roedel katten in de zak gekocht zijn. Waar er voor SLT met rijtijden gerekend wordt die nog sneller zijn dan SGM qua aanzet, zou elk dienstregelingmodel waar het programma Hoogfrequent Spoor op is gebasserd en de hele SAAL-corridor meteen de prullenbak in kunnen. Daar waar de eisen aan de aanzetversnelling van SLT hoger waren dan die van SGM, kan ik mij op geen enkele manier voorstellen dat NS akkoord zou zijn gegaan met materieel dat trager is, eigenlijk.  

10-03-2010 21:32:15
mich
mich
Quote
kiekkiek: Tot 100 km/u in sec.: SLT 59, plan V 51, Br 425 28, DDAR 43, DM '90 125, ICM-3 70, IRM-6 82.


Voor wat DM'90 en plan V betreft kan ik dit onderschrijven, dat klopt precies.
 

10-03-2010 21:58:24
kiekkiek
kiekkiek
Quote
rick: Klopt ja, ik was kennelijk met 11 rijtuigen in de war.
Voor de bovenleiding moet je wel rekening houden met andere treinen en dat ze in Duitsland meer ampere door de bovenleiding kunnen hebben.


Zolang je met je trein onder de 3000 A blijft is er niet zoveel aan de hand. En in Duitsland........... Een BR 425 komt bij vol vermogen net boven de 150 A!!
 

10-03-2010 22:21:25
brugger
brugger
m.a.w. ameperage is niet het grootste probleem maar het voltage.  

10-03-2010 23:44:56
broek53
broek53
Update van de indienstestellingsdata sinds de vorige opgave op 26/2:
2420 op 2 maart, 2419 op 4 maart, 2411 op 9 maart; 2616 + 2618 op 1 maart, 2619 op 2 maart, 2620 op 9 maart.

Op 10 maart zijn de 2617 + 2621 op de Dijksgracht gestald en naar het zich laat aanzien, gaan de 2412 en 2418 morgen naar Leidschendam.
Op vrijdag is de overbrenging uit D voorzien van de 2414.

Slechter gaat het met de gegevens over de binnenkomst van nieuwe zessen: ik ben nog op zoek naar de data van de 2621, 2617 en 2613.
 

11-03-2010 02:32:02
Rolffiej19
Rolffiej19
2621 kwam op 1 Maart de grens over, 2617 op 11 Februari en de 2613 is mij zo even niet bekend  

11-03-2010 10:01:16
taigagaai
Moderator
taigagaai
Het overzicht van reizigersmaterieel is weer bijgewerkt naar aanleiding van het bovenstaande overzicht van Broek53  

11-03-2010 20:51:30
broek53
broek53
Quote
Rolffiej19: 2621 kwam op 1 Maart de grens over, 2617 op 11 Februari en de 2613 is mij zo even niet bekend
Klopt het dan dat de 2617 en 2619 dezelfde dag de grens over zijn gekomen?
 


11-03-2010 23:08:01
Rolffiej19
Rolffiej19
jep voorzover ik weet kwam de 2619 s`ochtends en is daarna gelijk vertrokken en de 2617 kwam laat in de middag aan en is een nachtje blijven staan te vl  

12-03-2010 14:02:34
gertrein
gertrein
volgens mij was het gisteren, zag ik twee aan elkaar gekoppelde slt ers stoppen bij station zoetermeer. Was lang geleden dat ik ze voor het laatst gekoppeld had zien rijden.  

12-03-2010 14:46:46
broek53
broek53
Ja, er rijden deze week een aantal slagen (ik denk wisselende) met gekoppelde stellen en dan bij voorkeur IV + IV, om ook dit in de praktijk te beproeven (de ultieme test is de gebruikstest, uiteindelijk).  

12-03-2010 17:16:23
groen47
groen47
De 2415 reed vandaag van Eindhoven naar Tilburg: foto http://www.flickr.com/photos/groen47/4426658725/sizes/l/  

12-03-2010 18:28:03
maxime
maxime
Quote
broek53: Ja, er rijden deze week een aantal slagen (ik denk wisselende) met gekoppelde stellen en dan bij voorkeur IV + IV, om ook dit in de praktijk te beproeven (de ultieme test is de gebruikstest, uiteindelijk).


Ah, dat verklaart de twee gekoppelde SLT'jes die om half 2/kwart voor 2 afgelopen nacht vanuit Gvc kwamen en weggezet werden op de Bkh misschien!
 

12-03-2010 20:02:59
nohab
nohab
Asdm 17:25 de 2613+2614 vanuit Wgm\Wp naar Asd, uiteraard zonder reizigers  

12-03-2010 20:46:48
broek53
broek53
Zou mij niet verbazen als die inmiddels (ook) op de Dijksgracht staan.

@ edit: er staan inderdaad nu in totaal vier SLT's op de Dijksgracht

Laatst bewerkt door broek53 op 15-03-2010 08:21
 

13-03-2010 00:46:39
treintim
treintim
Van de 2429 en 2426 heb ik nog maar weinig gehoord, maar die reden afgelopen woensdag i.p.v. van Aken naar Nederland toe geheel de andere kant op (dieper Duitsland in). Hier door het plaatsje Eschweiler een passage richting onbekende bestemming: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4725281

Laatst bewerkt door treintim op 13-03-2010 00:47
 

13-03-2010 05:30:20
Rolffiej19
Rolffiej19
Mischien richting Köln maar wat ze daar moeten geen idee%08%  

13-03-2010 21:07:23
elizabeth
elizabeth
Als het de kant van Wenen op is(wat ik niet weet), kan het wel eens een rit richting de klimaat kamer kunnen zijn.


jaapfan.
 

15-03-2010 10:56:22
jorgo
jorgo
Hmm, ik kan me niet herinneren dat er ooit méér dan 1 treinstel die kant op is gegaan?

Op DSO is het transport niet meer gespot, wat mij doet vermoeden dat het geheel niet heel Duitsland doorkruist heeft. Eschweiler ligt bovendien nog vóór Horrem en daar kan het geheel zelfs weer richting M'gladbach afgebogen zijn...
 

15-03-2010 12:24:14
broek53
broek53
Vandaag is de overkomst gepland van de 2414, morgen van de 2413. De laatste gaat rechtstreeks naar Leidschendam.

Laatst bewerkt door broek53 op 15-03-2010 20:36
 

15-03-2010 15:23:48
Noodrem
Noodrem
De 2613 & 2614 staan inderdaad op de Dijksgracht, het 2e spoor naast de Wadlopers. Daartussenin staat een stammetje ICL, waarna nog een combo SLT-VI staat.  

15-03-2010 15:37:37
broek53
broek53
Quote
Rolffiej19: jep voorzover ik weet kwam de 2619 s`ochtends en is daarna gelijk vertrokken en de 2617 kwam laat in de middag aan en is een nachtje blijven staan te vl
Andere bron meldt dat de 2617 pas op 3 maart de grens is overgestoken.
 

15-03-2010 20:37:55
broek53
broek53
Quote
Noodrem: De 2613 & 2614 staan inderdaad op de Dijksgracht, het 2e spoor naast de Wadlopers. Daartussenin staat een stammetje ICL, waarna nog een combo SLT-VI staat.
Voor de securigheid: het is geen combo, maar op zijn best een combi en wel van de 2617 + 2621.

@ overbrengingen van 16 maart: de aangekondigde 2615 is weer afgekondigd. Ik heb het originele bericht aangepast.

Laatst bewerkt door broek53 op 15-03-2010 20:39
 

16-03-2010 09:44:37
broek53
broek53
Gisterenavond zijn er SLT's overgebracht van Ldd naar de Dgr. De Dijksgracht groeit de komende tijd uit tot SLT-domein, aangezien het aantal nieuwelingen explosief groeit en het aantal diensten voorlopig niet (bedraagt nu 12, wordt in april 17).  

16-03-2010 12:19:14
rharmsen
rharmsen
Hopelijk gaan ze dan (veel) meedraaien in de 7400 en 4000.
De Mat'64 inzet, is vaak aan de veel te krappen kant tussen Breukelen en Amsterdam-Holendrecht.
 

16-03-2010 12:41:40
MDDM
MDDM
Quote
broek53: Gisterenavond zijn er SLT's overgebracht van Ldd naar de Dgr. De Dijksgracht groeit de komende tijd uit tot SLT-domein, aangezien het aantal nieuwelingen explosief groeit en het aantal diensten voorlopig niet (bedraagt nu 12, wordt in april 17).
Er staan nu 4 stellen


Gr Joop mcn Lls
 

16-03-2010 22:06:10
keesje
keesje
Quote
broek53: Gisterenavond zijn er SLT's overgebracht van Ldd naar de Dgr. De Dijksgracht groeit de komende tijd uit tot SLT-domein, aangezien het aantal nieuwelingen explosief groeit en het aantal diensten voorlopig niet (bedraagt nu 12, wordt in april 17).


Ik tel 21 diensten voor de 4-en en ook 21 voor de 6-en. Maar ik heb niet naar de inhoud van die diensten gekeken, dus wellicht dat er het nodige aan GDST of instructie bij zit.
 

16-03-2010 22:41:47
broek53
broek53
Dan ben ik niet goed voorgelicht: ik wist niet beter dan dat het zou gaan om 9 zessen en acht vieren, en dat ligt toch mijlenver van 21 om 21  

16-03-2010 23:18:09
keesje
keesje
Misschien zijn die 9 zessen en 8 vieren voor de rijdende diensten en de rest (dus resp 12 en 13 diensten) niet rijdend. Vogel het nog wel even uit, wordt vervolgd.  

17-03-2010 13:42:45
keesje
keesje
Mijn vermoeden blijkt waar: van de 21 diensten voor de zessen rijden er maar 8 en 1 in onderhoud. Voor de vieren geldt van die 21 diensten: 7 rijdend en 1 in onderhoud.

We hadden dus beiden min of meer gelijk.

Laatst bewerkt door keesje op 17-03-2010 17:03
 

17-03-2010 14:23:48
broek53
broek53
Dan zijn er lege diensten opgenomen om makkelijker in dagplan de inzet tijdens de duur van het wbl op te voeren, verwacht ik. In die zin kan de opmerking ook wel kloppen dat er (wellicht & tijdelijk) SLT komt te lopen in de 5500 of op de Hoekse Lijn; dat zijn omloopjes die eenvoudiger te vervangen zijn dan diensten die door de treinseries heen-klotsen.  

17-03-2010 19:07:05
cuneo56
cuneo56
Zag vandaag dat van enkele stellen op de Dgr de sluitseinen nog branden. Nu weet ik wel dat die LED's niet zo heel veel stroom verbruiken , maar als die stellen er langer dan een paar weken moeten staan kan het weer opstarten toch lastig worden.
Ciao.
 

17-03-2010 21:32:06
broek53
broek53
Het verandert sneller dan het weer met de planning en dan is de praktijk toch weer anders, maar vanavond is dan toch de 2413 uit Aken naar Amersfoort gegaan.
Morgen is de voorzichtige verwachting dat de 2610 via Venlo naar Leidschendam overgebracht wordt.

De 2426 en 2429 (zie een stuk hierboven) zijn overgebracht naar Zülpich i.v.m. ruimtegebrek bij Bombardier.

Laatst bewerkt door broek53 op 17-03-2010 21:34
 

17-03-2010 21:35:31
daniel81
daniel81
Waarom zijn die dan niet direct naar Nl gebracht? Of zijn ze nog niet voltooid?  

17-03-2010 21:47:17
broek53
broek53
Dat vermeldt het verhaal niet, maar ga daar maar vanuit.  

17-03-2010 21:48:47
dennistd
dennistd
Quote
broek53: Vandaag is de overkomst gepland van de 2414
Is de 2414 al aangekomen inmiddels? Heb hier nog niks van gelezen verder, maar misschien heb ik het gemist?
 

17-03-2010 21:51:04
broek53
broek53
Maandagavond, ja.

@ indienststellingsupdate: 2412 en 2418 op 17 maart, 2613 en 2614 op 16 maart, 2617 op 17 maart, 2620 op 9 maart en 2621 op 10 maart.

Laatst bewerkt door broek53 op 18-03-2010 09:33
 

18-03-2010 09:58:48
taigagaai
Moderator
taigagaai
De SLT's die nu in dienst zijn gesteld zijn weer toegevoegd in het overzicht.  

18-03-2010 13:06:26
smarkie
smarkie
Quote
broek53: Morgen is de voorzichtige verwachting dat de 2610 via Venlo naar Leidschendam overgebracht wordt.


omstreeks 11.30 uur te Rtd (sp10) gesignaleerd


Mcn NS International Rtd
 

19-03-2010 00:36:39
ruysdael
ruysdael
De 2622 en 2414 waren vandaag op afnameproefrit.  

19-03-2010 10:49:48
randyvos
randyvos
Is er inmiddels al meer bekend over de software problemen? Zijn deze al geheel of gedeeltelijk verholpen?  

19-03-2010 10:54:28
broek53
broek53
Welke softwareproblemen bedoel je?
Ik wil maar zeggen: de massale invasie en de start van de serieuze inzet van SLT zijn juist het gevolg van het oplossen van de softwareproblemen die NS tot dan toe blokkerend vond om stellen ueberhaupt nog over te nemen. Maar misschien bedoel je nog andere problemen?
 

19-03-2010 13:02:46
joahn93
joahn93
gister en vandaag een zeer donker 2618 op spoor 4 te Gd  

23-03-2010 15:27:59
broek53
broek53
Voor de overzichten en de overzichtelijkheid: maandag 22/3 aankomst van de 2424, dinsdag de 2615 en de 2425.  

23-03-2010 15:31:39
AlbertP
AlbertP
Bedankt dat je ons zo mooi op de hoogte houdt. Gaan deze stellen daarna snel de dienst in of blijven ze eerst een tijd staan wortel schieten op opstelterreinen zoals SLT vaak deed/doet?

Laatst bewerkt door AlbertP op 23-03-2010 15:31
 

23-03-2010 15:39:10
broek53
broek53
De indienststellingsdata geef ik toch ook door? Daar kun je het uit afleiden. Er is op het moment een werkvoorraad van een stel of vijf, als ik het goed heb. De afnameritten hebben overigens moeite het tempo van de instroom uit Duitsland bij te houden, is mijn sterke indruk, dus de voorraad zal nog wel groeien en daarmee de tijd tussen aflevering door de fabriek en het moment van indienststelling. Zijn ze in dienst, dan gaan ze wortel schieten op de Dijksgracht, overigens.  

23-03-2010 15:42:40
AlbertP
AlbertP
O sorry, ik had niet goed gelezen. Het wortel schieten op Dgr is overigens een antwoord op wat ik bedoelde te vragen.  

23-03-2010 15:50:50
broek53
broek53
Dijksgracht is het voorportaal van de werkelijke inzet. Daar wachten ze dus op uitbreiding van de inzet/omloop en die wacht weer voornamelijk op het opleiden van machinisten en technisch personeel.  

26-03-2010 15:32:37
broek53
broek53
Aan de in dienst zijnde SLT's is deze week alleen de 2622 toegevoegd (vandaag).  

26-03-2010 16:02:30
dennistd
dennistd
Kan het kloppen dat de 2623 inmiddels ook al in Nederland is? Ik kreeg daar een tip over via mijn site maar kan het nergens bevestigd vinden.  

26-03-2010 20:34:48
rbeijers
rbeijers
Die is vanochtend inderdaad in Vl binnengekomen. Het stel is om 11:23 richting Ehv vertrokken.  

27-03-2010 11:58:52
spurt2244
spurt2244
Rijdt de SLT ook in de weekenden tussen Den Haag CS en Utrecht CS v.v.

Laatst bewerkt door spurt2244 op 27-03-2010 12:06
 

27-03-2010 12:04:02
rogier
rogier
Vooralsnog niet (eigen waarneming vanuit thuis met uitzicht op spoor te Ztm).

Laatst bewerkt door rogier op 27-03-2010 12:04
 

27-03-2010 12:05:53
spurt2244
spurt2244
nou ja bedankt  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl