18-07-2008 18:13:24 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Vroeg in de middag is deze door Helmond 't Hout gekomen, gesleept door een rode Railion 6400. (foto van gezien) |
18-07-2008 18:28:58 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote NedTrain zoekt overal in het land personeel. Dus wie handig is, en technisch werkt zoekt, bij NedTrain kun je zo aan de slag. Leuk bedrijf heb er met plezier gewerkt. |
18-07-2008 20:01:25 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Het was de 9549 die terug ging naar Duitsland. |
18-07-2008 20:24:51 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Nee dat kunnen ze niet. Vandaar dat andere werkplaatsen in het land nog wel eens bijspringen om klussen te doen. |
19-07-2008 13:02:41 | ||
---|---|---|
dannytrein
|
hier in leidschendam staat ook een bord waarop personeel wordt gevraagt... vooral omdat ze gaan uitbreiden en de SLT en E-GTW's eraan komen.... |
19-07-2008 15:26:52 | ||
---|---|---|
edwin33
|
Ik heb de foto's van Duitje nog eens beter bekeken en zag dat er op de bakken ook een UIC nummerring op staat. Wie weet wat deze UIC nummmerring is van de eerste drie stellen want die zoek ik ook nog om mijn lijst die ik aan het maken ben nog aan te vullen. groetjes edwin33 |
19-07-2008 16:54:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 9547: mBvk1 = 94-84-4921259-6, ABv 3/4 = 94-84-4915128-1, ABv6 = 94-84-4925147-9, mBvk2 = 94-84-4921260-4. Bij de 9548 en 9549 nummert het gewoon door, dus: 9548: mBvk1 = 94-84-4921261-2, ABv 3/4 = 94-84-4915129-9, ABv6 = 94-84-4925148-7, mBvk2 = 94-84-4921262-0 en 9549: mBvk1 = 94-84-4921263-8, ABv 3/4 = 94-84-4915130-7, ABv6 = 94-84-4925149-5, mBvk2 = 94-84-4921264-9 Heel beneiuwd ben ik dan weer wat die nummers betekenen en hoe men eraan gekomen is. De -84- begrijp ik nog, maar verder is bij mij het licht uit. |
19-07-2008 17:15:09 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Als ik naar het (Nederlandse) Wikipedia-artikel kijk dan zijn de rest van de cijfers pure fantasie (94 staat niet op de kaart, 4921 betekent "1e of 1e/2e klas couchette rijtuig met 9 compartimenten", "120 km/h" |
19-07-2008 18:10:13 | ||
---|---|---|
treinenvid
|
Aangezien de VIRM's naar mijn weten 200 km/h kunnen en al helemaal geen coupés hebben (jammer toch%07%), zal er idd wel niks van kloppen. Misschien zijn het een soort "bedrijfsinterne" nummers? |
19-07-2008 18:18:26 | ||
---|---|---|
manuel25
|
Virm kan maximaal 160, 200 is toch te hoog gegrepen voor een Virm, dan gaat alles aan stront als je er zo hard mee wil en gaat Er klopt dus nog steeds helemaal niks van, waarschijnlijk interne nummers. |
19-07-2008 19:03:56 | ||
---|---|---|
dennistd
|
De Duitse wikipedia biedt op http://de.wikipedia.org/wiki/UIC-Baureihenschema_f%C3%BCr_Triebfahrzeuge meer duidelijkheid: 94: Elektrotriebwagen mit weniger als 190km/h Höchstgeschwindigkeit |
19-07-2008 19:30:58 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Juist. De UIC-nummering voor tractievoertuigen is, zoals de Duitse wikipedia al zegt, verplicht sinds eind 2007 en is op een andere manier opgebouwd dan de nummering voor rijtuigen en wagens. De betekenis van de eerste vier cijfers is hier al genoemd. De overige cijfers worden niet volgens Europese afspraken vastgesteld, maar door het land zelf. In bijvoorbeeld Duitsland is dat de EBA. Ieder nummer begint in ieder geval met een 4, wat wellicht betekent dat het om een elektrisch treinstel gaat. Vervolgens heeft de mBvk1/2 het nummer 921, de ABv3/4 het nummer 915 en de ABv6 het nummer 925. De drie cijfers die daarop volgen, vormen het volgnummer. Deze lopen zo te zien gelijk met de volgnummers van de baknummers, en als dat daadwerkelijk het geval is, dan heeft broek53 de nummers van de ABv3/4 en de ABv6 met elkaar verwisseld Voorbeeld: In stam 9547 heeft de ABv3/4 het baknummer 380(?) 8147. Logischerwijs zou het UIC-nummer 94 84 4 925 147-9 dus bij de ABv3/4 moeten horen, en niet bij de ABv6. Laatst bewerkt door luytjes op 19-07-2008 19:32 |
19-07-2008 20:10:29 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Bij "Triebwagen" zou ik alleen aan de mBvk denken. ABv3/4 en ABv6 zijn immers aandrijvingsloos. |
19-07-2008 20:39:39 | ||
---|---|---|
luytjes
|
De term "Triebwagen" die op Wikipedia is ook niet juist. In het officiële document van de EBA wordt er gesproken over een "Triebzug", oftewel een treinstel. Dus niet alleen de aangedreven bakken krijgen het nummer 94, maar alle bakken die onderdeel zijn van een treinstel krijgen dit nummer. |
19-07-2008 20:44:15 | ||
---|---|---|
jeanne
|
QuoteHet lijkt er heel erg op dat de bakcode nu in het UIC-nummer terecht is gekomen! Jeanne Laatst bewerkt door jeanne op 19-07-2008 20:44 |
19-07-2008 21:33:32 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Heeft IRM dan ook het soort baknummers dat alle oudere treinstellen ook hebben? Zoals 381.xxx t/m 395.xxx voor alle ICM-treinstellen? Ik dacht dat voor de treinstammen DDAR en IRM alleen de zevencijferige bakcodes worden gebruikt, en die vertonen - op het volgnummer na - geen overeenkomsten met de UIC-nummers. Het overzicht dat staat op http://homepages.cwi.nl/~dik/nederlands/openbaar_vervoer/mat/ftp/stel-m.ns eindigt bij de ICM-treinstellen. Is er ergens een actueler overzicht? Laatst bewerkt door luytjes op 19-07-2008 21:36 |
19-07-2008 22:00:43 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Nee, het IRM is in de 9XX serie terecht gekomen waar de Pec's oorspronkelijk in zaten. De lijst met veel nieuw materiaal heb ik ooit in de files van OVL gezet ergens in 2002, maar deze staat daar niet meer. Wat er na een crash van m'n oude PC nog over is weet ik niet. Zodra ik weer tijd heb voor zoeken, zal ik er eens naar kijken wat er nog gered kan worden. Jeanne. |
20-07-2008 00:48:39 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
De UIC-codes zijn idd gebaseerd op de bakcodes zoals deze voor de IRM gelden. Voor de goede orde: DD-IRM --> VIRM-I 901.001-162 mBvk 290 8501-8662 905.001-081 ABv 380 8001-8081 910.001-047 ABv 380 8201-8247 V-IRM-II/III 915.001-127 ABv 380 8301-8427 920.001-080 mBv 260 8801-8880 921.001-092 mBvk 290 8663-8754 (Theoretisch zitten hier ook de 4 kopbakken die in Amf staan bij als 8751-8754) 925.001-046 ABv 380 8101-8146 930.001-033 ABv 380 8248-8280 V-IRM-IV 915.128-179 ABv 380 8428-8479 921.093-195 mBvk 380 8755-???? (Gaat men gewoon verder in 8800?*) 925.047-098 ABv 380 8147-8198 * Ik had dacht ik ooit eens begrepen dat men alleen naar de laatste 4 cijfers van de wagen zou kijken en om deze reden dus gescheiden series gebruikt. Met de levering van de laatste serie zou er dus een doublure met de "8800" gaan ontstaan. Verder heb ik ook gezien dat de UIC-nummers op de PROTOS overeenkomt met de bakcode 811/812. Het zal mij niets verbazen als zoiets ook geld voor de GTW'tjes van Veolia. In het UIC voorschrift van de EBA is de 4 (op positie 5) niet benoemd. Aangezien positie 4 ook door de vervoerder gekozen mag worden, denk ik dat deze dus zelf ingevuld is. Als het schema van de EBA gevolgd wordt, dan had er op deze positie een 0 gestaan. Groet Patrick |
20-07-2008 01:00:35 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Dus IRM heeft nu: - 4-cijferige stamnummers - 6-cijferige baknummers - 7-cijferige baknummers - 13-cijferige UIC-nummers Is het nou niet handiger om al die nummers te schrappen, behalve de loc-/treinstel-/stamnummers en de UIC-nummers? Laatst bewerkt door luytjes op 20-07-2008 01:03 |
20-07-2008 07:25:30 | ||
---|---|---|
Dre
|
QuoteIk krijg zelf een beetje het idee dat positie 5 gebruikt wordt daar een getal neer te zetten zodat het lange nummer en het verkorte nummer hetzelfde controlecijfer krijgen. Uiteraard geldt dat dan alleen voor materieel dat voor de invoering van het lange UIC-nummer al een 7-cijferig nummer had (bv. BR 189) |
20-07-2008 10:06:23 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
@Dre: De EBA heeft daar in zijn nummerschema idd rekening mee gehouden. De 0-3 en 5-8 op positie 5 hebben een betekenis in relatie tot positie 2. De 4 en 9 zijn niet benoemd. Dat de EBA dat nummerschema heeft aangepast blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat er een aantal loks rondrijden met 9480 0 voor het hun nummer. Groet Patrick |
20-07-2008 15:12:10 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Een UIC nummer is altijd 12 cijferig. Ook bij de nieuwe stellen |
20-07-2008 16:57:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHet klinkt onverbiddelijk logisch, zeker omdat het te maken heeft met de treinstamnummering. Ik kan het niet bevestigen dat het zo is; de nummers heb ik van een lijstje dat bij NedTrain vandaan komt en daarvan ik heb ze goed overgenomen. Op die lijst staan de verkorte nummers overigens ook andersom dan logisch zou zijn... |
20-07-2008 18:33:28 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Dan moet het haast wel een fout van NedTrain zijn. Volgens de nummers die kleine_man hier heeft geplaatst, hoort bakcode 925.xxx bij de ABv3/4 (380 8100-serie), dus het UIC-nummer met 925 er in zou dus ook bij de ABv3/4 moeten horen. De enige manier om er echt achter te komen, is door te kijken naar de nummers op de bakken zelf. Laatst bewerkt door luytjes op 20-07-2008 18:35 |
21-07-2008 10:18:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jawel, het blijkt een "oepsje". In de opgave hier een stukje boven gelieve de nummers van de ABv 3/4 en ABv 6 dus om te wisselen. |
21-07-2008 17:18:45 | ||
---|---|---|
2296
|
Ja dat kan gebeuren |
21-07-2008 20:36:52 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Het is me de afgelopen tijd in het buitenland ook opgevallen dat veel stroomlijnmaterieel is voorzien van een 12-nummerig UIC-nummer, net zoals dat al op de getrokken rijtuigen en goederenwagens al heel lang bestaat. Bij een ICE hadden ze de uitbreiding met de UIC-nummering in het grijs om het al bestaande - in het zwart zijnde - nummer, heengeplakt. Bij locomotieven is het me ook opgevallen. Ben benieuwd of we straks ook al het VIRM (en ICM e.d.) ook zo vernummerd worden. |
21-07-2008 22:31:41 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
@keesje Ja zeker geldt dat ook voor VIRM / ICM, internationaal is afgesproken dat dit verplicht wordt. Hetzelfde geldt ook voor de aanduiding van de "eigenaar", ook moet bijv. NL-NS worden. Laatst bewerkt door lamote_ban op 21-07-2008 22:33 |
29-07-2008 08:56:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zoals ook in de opvallende dingen gemeld: 9550 is op 28 juli in Venlo aangekomen en 's avonds naar de Bokkeduinen gegaan. 9547 is na instructie in Alkmaar en Eindhoven op 26/7 naar Onnen gegaan en de 9548 van Onnen naar Utrecht Cartesiusweg. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-07-2008 14:03:13 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
|
Mits praktijk de theorie volgt arriveert vandaag de 9551 reeds in Venlo. |
29-07-2008 14:19:45 | ||
---|---|---|
train85
|
Ja dat klopt helemaal om 12:40 uur het land binnen gekomen. |
31-07-2008 16:48:10 | ||
---|---|---|
Damian
|
Morgen (vrijdag 1-8) gaat er een nieuwe Virm van UT OZ naar ON. Vetrek OZ waarschijnlijk tussen 14.00 en 14.30. Trein en stelnummer onbekend. Deze Virm heeft enige tijd in Ut doorgebracht i.v.m instructie's. |
31-07-2008 17:35:20 | ||
---|---|---|
bjornl
|
De 9548 staat al enkele dagen op Utoz. |
01-08-2008 09:44:46 | ||
---|---|---|
Damian
|
Ja dat is hem. Trein 96763 v UT 14.34 - AMF 14.49 a PT 15.06 v PT 15.21 a ZL 15.47 v ZL 15.54 - HGV 16.23 a ON 16.54 |
05-08-2008 13:39:48 | ||
---|---|---|
mren
|
RTV Oost Teletekst meldt: De NS gaat op het traject Zwolle-Deventer-Nijmegen met nieuwe intercitydubbeldekkers rijden. De treinen zien er aan de buitenkant net zo uit als andere dubbeldekkers, maar zijn van binnen veel luxueuzer. In de eerste klas heeft iedereen een eigen leeslampje en een stopcontact voor het aansluiten van een laptop. Verder zijn de trappen in de trein breder dan in de oude dubbeldekkers. In totaal worden 51 nieuwe dubbeldekkers gekocht. Dat kost de NS 430 miljoen euro. Tot eind augustus rijden de treinen tussen Zwolle en Nijmegen op proef, daarna worden ze in het hele land ingezet. |
05-08-2008 15:49:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op enig moment gaat de 9547 of de 9548 een dienst in de serie 3700 rijden, dat klopt. |
05-08-2008 19:55:59 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
En de nieuwe VIRMs gaan ook in de 2000 rijden |
05-08-2008 20:07:55 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En http://www.treinenweb.nl/index.php?page=nieuws&id=215 meldt: ------------ De nieuwe serie van de V-IRM die een korte tijd geleden werd overgedragen aan de NS zal komende tijd als proef worden ingezet op de IJssellijn. De NS probeert deze nieuwe treinen uit op dit traject, omdat deze niet al te lang is en er service- en storingsdiensten in de buurt zijn. Tijdens deze proefperiode tot 22 augustus rijden de nieuwe modellen alleen buiten de spits op het traject. Na de proefperiode zullen ze ook in de spits worden ingezet. Voor de IJssellijn betekent de komst van de nieuwe treinen dat er in principe straks alleen nog maar dubbeldekkers op het traject rijden. De dubbeldekkers moeten door hun grotere capaciteit een einde maken aan de klachten over te volle treinen op dit traject. -------------- Laatst bewerkt door aarclay op 05-08-2008 20:11 |
05-08-2008 20:19:33 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteAls je bedoelt: in een proefbedrijf, dan is dat niet wat NS in het persbericht heeft staan. Daarin gaat het puur over de 3700. Als de VIRM-4 vervolgens "gewoon" in dienst gaan komen (vanaf 25/8), komen ze niet in een aparte omloop en dus niet op bepoaalde lijnen, maar overal waar VIRM wordt ingezet. Laatst bewerkt door broek53 op 05-08-2008 20:20 |
05-08-2008 21:01:29 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Omroep Gelderland heeft er zo zijn eigen ideeën over:Quote(vet van mij) Bron: http://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=53660 Laatst bewerkt door bjornl op 05-08-2008 21:01 |
05-08-2008 21:05:15 | ||
---|---|---|
superboer
|
Ze bedoelen dus gewoon dat er vanaf dan alleen nog maar VIRM rijdt en geen Mat'64 lijkt mij... Garantie tot aan de voordeur. |
05-08-2008 21:06:55 | ||
---|---|---|
treinfan
|
En ze hebben hun eerste kilometers echt al ergens anders gemaakt... |
05-08-2008 22:38:58 | ||
---|---|---|
MVB87
|
Ik heb een tijdje terug in een persbericht van de NS (http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/persbericht/include/1214233241664/204+verbeterde+intercitydubbeldekkers+in+aantocht?p=1175591752103&packedargs=StartAtRec%3D1%26FromMonth%3D08%26EndMonth%3D08%26FilterOn%3Dyes%26FromYear%3D2007%26language%3Dnl%26EndYear%3D2008) gelezen dat de VIRM 4-serie als eerste in de treinseries 2000 en 3500 ingezet gaat worden. Dus nieuwe VIRM als eerste structureel in de 3700??? |
05-08-2008 22:41:16 | ||
---|---|---|
mdj
|
Dat is niet waar, er staat dat reizigers in de treinseries 2000 en 3500 extra ruimte krijgen. Dat kan direct en indirect Edit: Spatie Laatst bewerkt door mdj op 05-08-2008 22:41 |
05-08-2008 22:42:03 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Het gaat hier om een tijdelijk proefbedrijf in de 3700. Hierna zal het VIRM doorstromen naar de 2000 en 3500, waar men het 'officieel' als eerste inzet. |
05-08-2008 22:42:36 | ||
---|---|---|
MVB87
|
@mdj: Lijkt me direct, want indirect gezien gaan natuurlijk alle IC series er op vooruit. Hoe meer IC materieel, hoe meer ruimte. Met de instroom van nieuw materieel krijgt het hele land meer ruimte toch?! Laatst bewerkt door MVB87 op 05-08-2008 22:43 |
05-08-2008 22:44:37 | ||
---|---|---|
gertjan
|
Als je met de nieuwe VIRM ander materieel vrij gaat spelen voor de mottenballenvloot heb je wel meer IC-mat, alleen staat bijna de helft aan de kant. |
05-08-2008 23:11:34 | ||
---|---|---|
manuel25
|
Vroeger was de IJsellijn de schrootlijn en binnenkort rijdt het allernieuwste spul erQuote betekent dat dat er 8 bakken gaan rijden op de IJssellijn? want als je met solo stellen gaat rijden in de spits heb je just nog vollere treinen Nog meer reden voor mij zometeen om wat vaker familie in Arnhem te bezoeken%08% |
05-08-2008 23:30:52 | ||
---|---|---|
robbertc
|
QuoteNja, De ICRm in de 3500 worden gaandeweg een beetje vervangen door VIRM, waardoor er per DRGL 2009 3 stammen ICRm in de 1900 komen. ICRm in de 3500 wordt dan weer vervangen door VIRM. Dat wil niet zeggen 'de nieuwe VIRM-IV'. Zoals gemeld gaat 'de nieuwe VIRM-IV' gewoon meedraaien in de VIRM-IV diensten (die uiteraard uitgebreid gaan worden). Inzetgebied zijn dus niet bepaalde series, maar ze gaan het hele land door (waar VIRM normaal ook komt, dan). |
05-08-2008 23:38:33 | ||
---|---|---|
broek53
|
Even weer terug naar de aarde. Er is niets anders aan de hand dan dat per 25/8 het laatste setje mat '64 in de serie 3700 vervangen wordt door VIRM. Die vervanging is al anderhalf jaar aan de gang en daar is dus niks nieuws aan. Verder is nu ook naar buiten een schets gegeven van waar de uitbreiding van de diensten naartoe gaat - op den duur: de huidige 2000 (waar het ICL uit moet) en de 3500 (waar in een aantal 3500-en meer zitplaatsen nodig zijn dan ICR-stammen kunen leveren. Kennelijk vond men het te duf (en dat is het ook) om te melden dat vier diensten naar de stoptreinen 12100 gaan om mat '64 te vervangen, maar dat is er dus ook aan de hand. |
06-08-2008 01:13:27 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Het is ook krom eigenlijk. VIRM in zo'n stoptreindienst, het zou m.i. beter thuishoren in een serie als de 3400 of de 2200. |
06-08-2008 09:05:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is dan ook meer een oplossing van het type: lange halen, snel thuis, als gevolg van / reactie op het tamelijk onverhoeds aan de kant zetten van 11 plan V's. |
06-08-2008 10:50:15 | ||
---|---|---|
mich
|
De 9547 staat op de Rep in Nm samen met nog een nieuwe VIRM waar ik het nummer niet van kon zien. Mooi dat blauwe interieur. |
06-08-2008 10:53:12 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Ja, er is inderdaad wel in te komen.. Toch vraag ik me af of het niet even makkelijk is om 2xDD-AR diensten in de 2200 te vervangen door 2 VIRM's, zo speel je toch al 2 DD-AR's vrij voor de 12100 bijvoorbeeld. Dan heb je nog het setje V's uit de 3700... Eh bien, ik denk dat ik er te makkelijk over denk |
06-08-2008 11:30:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat gebeurt ook allemaal al (er komen negen diensten VIRM bij). Die plannen waren er al voordat de directie besloot er op stel en sprong 11 V's uit te kieperen. |
06-08-2008 11:31:59 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote Dat is niks nieuws, in de jaren 90 werd ook het laatste setje mat54 direct door nieuw DDIRM vervangen, dus ja het komt vaker voor. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
06-08-2008 13:06:41 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote 12100 welke stoptrein is dat ? |
06-08-2008 13:10:12 | ||
---|---|---|
train85
|
Roosendaal-Vlissingen. |
06-08-2008 21:24:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
Morgen verwacht in NL: de 9552, overmorgen de 9554 en mogelijk komt met een van beide de 9549 mee terug. |
06-08-2008 23:20:16 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
|
9549 staat (inderdaad) voor vrijdag op de rol. |
07-08-2008 14:55:35 | ||
---|---|---|
train85
|
Stel 9552 is vandaag om 12:08 uur aangekomen in het land te Venlo. Laatst bewerkt door train85 op 07-08-2008 14:56 |
07-08-2008 16:22:40 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Rare vraag mischien maaree waar hangt dan de 9553 uit aangezien ik nu zie dat de 9554 eerder komt dan de 9553 |
07-08-2008 19:55:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 9553 hangt in Aken uit, en wordt op 14 augustus in NL verwacht. Daarna volgen naar verwachting de 9556 en 9557, en dan pas de 9555. |
07-08-2008 20:14:14 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Na verloop van tijd komen er natuurlijk VIRM-diensten bij. Eerst in de 3700 en de 12100. Daarna volgen de 3500 (ICR aflossen) en de 2200 (DD-AR aflossen). Althans, zo heb ik het begrepen. Is er al zicht op welke serie er hiernaa aan de beurt komt? |
07-08-2008 20:43:13 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Zoals eerder al gemeld, de 2000/3100 om het ICL te verjagen. |
07-08-2008 20:58:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het uiteindelijk doel is het ICK zoveel mogelijk naar de kant te krijgen. Dat betekent VIRM in de 1900, of meer VIRM in de 3500 / 3100 en ICRm naar de 1900. |
07-08-2008 21:18:47 | ||
---|---|---|
sloterdijk
|
te aachen vandaag http://picasaweb.google.nl/stationkessen/StationMitchellKessen/photo#5231854180510574098 http://picasaweb.google.nl/stationkessen/StationMitchellKessen/photo#5231854196035028130 http://picasaweb.google.nl/stationkessen/StationMitchellKessen/photo#5231854208115224738 |
08-08-2008 14:43:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
9549 is tussen de middag in Venlo aangekomen; mij is niet duidelijk of de 9554 daar bij zat of niet. Het proefbedrijf op de IJssellijn laat op zich wachten: vanmorgen is de 9548 wel uit Nijmegen vertrokken, maar dan terug naar Onnen... @ edit: 9547 om 16 uur uit Nijmegen vertrokken richting Arnhem - Utrecht, om 17.42 waargenomen bij binnenkomst in Amsterdam C. Laatst bewerkt door broek53 op 08-08-2008 17:44 |
08-08-2008 19:33:57 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Waarom is de 9547 naar asd gekomen? Het stel zou toch op de 3700 proefdraaien, of wordt dat misschien toch de 800/3000/2600/2100 vanuit Amsterdam? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
08-08-2008 20:31:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 9547 staat de afgelopen en komende weken ter beschikking van NedTrain voor opleiding. Ik denk dat hij niet in Amsterdam gebleven is, maar waar dan wel, dat weet ik niet. Nu kunnen planingen natuurlijk altijd wijzigen en erg voorspoedig gaat het nog niet met de komst van de nieuwe setllen, dus wie weet... In ieder geval wordt er zeker geen proefbedrijf gereden in andere series dan de 3700. Vanaf maandag moet er een stel voor NSR (het rijdend personeel) in Rotterdam staan, vanaf woensdag ook eentje in Eindhoven, De week erna horen deze stellen in Zwolle en Amsterdam te staan. |
08-08-2008 21:07:58 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Quote Aha! Ik vond de VIRM die ik tussen Ac en Bkl langs zag zoeven vanuit de (vertraagde) 3561 al zo blinkend schoon en vol van kleur... nu weet ik wat ik gezien heb |
09-08-2008 19:36:05 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Iemand enig idee waarom ze ook bij deze bestelling IRM's 'vergeten' zijn het dat boven de balkons van de mbvk's te voorzien van een plaat, zodat de stroomlijn een stukkie beter is? Ik vind het geen gezicht! |
09-08-2008 19:46:20 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Ik heb ook nooit begrepen waarom ze dat bij de mBvk's hebben opengelaten en bij de mBv7's hebben 'dichtgemaakt'. Misschien om er eventueel weer een stroomafnemer op te kunnen plaatsen als de stammen geschikt worden gemaakt voor 25 kV? Laatst bewerkt door luytjes op 09-08-2008 19:48 |
09-08-2008 23:06:30 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Stel stond afgelopen nacht(8/9) op de WGM. Ook vannacht(9/10) stond het stel daar voor overstand. Wederom ook (10/11) stond het stel nog daar. Laatst bewerkt door 2296 op 11-08-2008 16:29 |
09-08-2008 23:32:54 | ||
---|---|---|
oudeaap
|
Afgelopen woensdag stond op de Bkd een nieuwe VIRM4, Duitse technici waren ermee bezig. Voor foto zie http://dirkstreinenfotos.fotopic.net/p52609017.html Een nummer kon ik van die afstand niet zien. |
11-08-2008 13:53:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
9547 staat op de Watergraafsmeer voor kennismaking en instructie nedTrain, 9548 in Onnen, 9549 (nieuw), 9550, 9551 en 9552 (nieuw) op de Bokkeduinen. De 9550 en 9551 worden in het interieur nog wat aangepast en een van hen vertrekt zsm naar Nijmegen voor het beloofde proefbedrijf in de 3700. De te rijden slagen van het proefbedrijf zijn 3724/29/36/51. Mogelijk start dat morgen. |
11-08-2008 15:00:43 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Ik zal morgen eens kijken, maar moet de 3729 niet 3739 zijn??? Dan komt de omloop namelijk uit. Groet Patrick Laatst bewerkt door kleine_man op 13-08-2008 08:51 |
11-08-2008 15:25:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
Je hebt helemaal gelijk. Alleen is morgen dus nog de minst zekere dag van de week, omdat men nu nog bezig is met de 9550 en 51. Laatst bewerkt door broek53 op 11-08-2008 15:26 |
12-08-2008 01:19:06 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Oh, dan ga ik morgen niet kijken, maar van de week. Bedankt voor de info! %08% Groet Patrick |
12-08-2008 17:01:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
9550 is gisteren naar Rotterdam gegaan voor de introductie bij NSR=personeel. De 9551 staat op het punt om definitief overgedragen te worden en dat zal degene zijn die in de 3700 moet gaan rijden. Of dat morgen (woensdag) gehaald wordt, is echter inmiddels ook weer niet zeker... |
12-08-2008 21:32:00 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteDeze stond vanmiddag in Zl en het leek erop dat ie LM richting het westen ging. |
12-08-2008 22:33:56 | ||
---|---|---|
mdj
|
Het was een VIRM die net achter de 3734 langs ri Spa reed over spoor 5 9548 op Zl-1B en het feit dat de stroomafnemer vrij nieuw was, lijkt me dat 1+2=3 |
13-08-2008 01:01:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Wat voor interieurwijzigingen dan? |
13-08-2008 12:32:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er worden vooral binnendeuren vervangen die niet sterk genoeg waren, heb ik begrepen. |
13-08-2008 14:05:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
9548 is gisteren doorgegaan naar Eindhoven, waar hij hetzelfde staat te doen als de 9550 in Rotterdam: voor de introductie & instructie. |
13-08-2008 16:06:24 | ||
---|---|---|
hsl
|
Nieuwe VIRM gezien te Schiphol om ongeveer 13.35. Twee stuks aan elkaar richting Leiden. Mooi dat blauw en rood interieur! Dat moet dus de 9549 + 9552 zijn als ik opvallende dingen lees. Laatst bewerkt door hsl op 13-08-2008 16:18 |
13-08-2008 16:31:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat klopt: die twee waren op afleveringsrit. De 9551 is nu echt klaar en gaat van de Bokkeduinen naar Nijmegen om morgen de beloofde slagen in de 3700 te gaan maken. |
14-08-2008 01:04:17 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote hehe en de vloer van de WC werd aangepast en enkele Overgangvoetplaten (tussen de bakken ) waren niet helemaal lekker gemonteerd%05% |
14-08-2008 11:21:08 | ||
---|---|---|
willy84
|
Waarom typ jij voor je berichten "hehe" ? |
14-08-2008 11:30:19 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote En dat is vandaag gebeurt in de 3724. |
14-08-2008 15:00:40 | ||
---|---|---|
nickeyboy
|
Gaat de 9551 ook morgen deze ritten maken in de 3700?? Zo ja, dan ga ik m waarschijnlijk vastleggen in Arnhem |
14-08-2008 17:13:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat is wel de bedoeling, en de 9551 is vandaag niet defect geraakt of zo - dus de kans is behoorlijk groot ! |
15-08-2008 09:35:54 | ||
---|---|---|
keesje
|
Zie ook opvallende dingen over de inzet van de nieuwe VIRM-en op vrijdag 15 augustus! |
15-08-2008 10:48:41 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
Heb gisteren de 9551 van binnen mogen bewonderen van Dr naar Dv in trein 3736(en straks weer). Enkele foto's daarvan en van NS te Stroe heb ik geupload: http://trainsimstefan.yourbb.nl/viewtopic.php?f=17&t=37&p=243#p243 . Ik vind het hele mooie treinen geworden van binnen, mooi interieur, goede klimaatregeling en een mooi, nieuw geluid bij de remmmen dat ik nog niet eerder heb gehoord. Vandaag ga ik er nog maar even een filmpje van maken. Edit: Filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=kbNuS_01qTU Laatst bewerkt door stefanvdw op 16-08-2008 11:38 |
17-08-2008 18:59:52 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
De 9549 heb ik vandaag niet zien staan op Aswplz, dus denk dat ie inmiddels ergens anders in het land zit |
18-08-2008 09:47:14 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Hoe gaat 't nu verder, komen er nog meer proefbedrijven of is het afwachten tot 25 augustus? 'Okeh' |
18-08-2008 10:14:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
9551 rijdt vandaag weer in de 3700, morgen is ook de bedoeling. |
18-08-2008 11:29:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
9548 is verhuisd van Eindhoven naar Zwolle, 9550 moet verhuizen van Rotterdam naar Amsterdam, beide voor de presentatie aan NSR. |
18-08-2008 13:44:06 | ||
---|---|---|
saturn01
|
Quote De 9549 stond vrijdagmiddag en vanmorgen op de Bkd. Er stond er overigens nog 1, maar die stond met het nummer achter ander materieel, dus niet gelezen. Groet, Wessel Laatst bewerkt door saturn01 op 18-08-2008 13:45 |
18-08-2008 13:45:29 | ||
---|---|---|
manuel25
|
QuoteDat heb ik zaterdag inderdaad gehoord van een Mcn in Zwolle, de 9548 zou dinsdag op spoor 15 of 16 te bezichtigen zijn, ik neem aan spoor 16 omdat 15 voor de 9100 gebruikt wordt. |