Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICK
RailWiki.nl
Ontwikkelingen ICK-rijtuigen
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
17-04-2013 15:53:37
broek53
broek53
Zeer bedankt voor de lijst! Overigens begonnen alle nummers van de ICK's met 50 (rijtuigen binnenland), dus hierin is iets vreemds gebeurd.  

17-04-2013 16:06:22
ems
ems
Da's gewoon een foutje in de excellijst (doornummeren); alles begint gewoon met "50".  

17-04-2013 16:47:28
Apda
Apda
Inderdaad een foutje in de lijst. Om dit soort fouten op te sporen bevat het rijtuignummer een controlecijfer (het laatste cijfer). Van de rijtuignummers die niet met '50' beginnen, is het controlecijfer onjuist. Als je de eerste cijfers verandert in '50', klopt het controlecijfer wel.  

18-04-2013 00:52:17
AgentX
AgentX
Quote
broek53 (wo 17 apr 2013 15:53:37 https://www.somda.nl/forum/315/p445830/): Zeer bedankt voor de lijst! Overigens begonnen alle nummers van de ICK's met 50 (rijtuigen binnenland), dus hierin is iets vreemds gebeurd.


Graag gedaan! Ik heb verder geen grote kennis van nummers, dit is slechts copy-paste. Bij dezen aangepast.
 


24-04-2013 22:53:07
taigagaai
Moderator
taigagaai
De rijtuigen zijn vandaag zo te zien weer van Lage Zwaluwe naar Roosendaal gegaan: http://www.flickr.com/photos/39655743@N02/8677822041/

Laatst bewerkt door taigagaai op 24-04-2013 22:53
 

25-04-2013 09:48:32
phantom
phantom
Dat was dus gisteren,maar wat is nu de bedoeling van die sleep ?
Gaat men er nog iets mee doen of wordt het sloop.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

25-04-2013 10:07:31
rob46
rob46
Sloop...?? Even scrollen aub.


57 jaar OV-fotografie.
 

11-06-2013 00:07:02
taigagaai
Moderator
taigagaai
Weet iemand welke rijtuigen er vorige week door Strukton zijn overgebracht naar Emmerich?  

11-06-2013 18:49:28
timtrein
timtrein
Allemaal toch? Of maar de helft?  

11-06-2013 19:39:56
treinefan
treinefan
Vandaag zijn er weer rijtuigen overgebracht (zie OD topic). Vorige week dus niet allemaal.  

11-06-2013 23:10:34
dennistd
dennistd
En allemaal zou ook veel te lang zijn: het ging immers om 42 rijtuigen, die met een lengte van 26,4 meter per stuk een sleep van 1108,8 meter zouden vormen. Om naast die lengte nog maar niet te spreken over het remgedrag hiervan, zie ook de verhalen over de langste reizigerstrein.  

12-06-2013 09:25:21
treinefan
treinefan
Het transport van gisteren had er 21, dus precies de helft. Overigens werd voorspan verleend door de 303008 van Strukton.  

29-06-2013 08:05:20
rob46
rob46
Quote
verwoert (di 11 jun 2013 00:07:02 https://www.somda.nl/forum/315/p454265/): Weet iemand welke rijtuigen er vorige week door Strukton zijn overgebracht naar Emmerich?
Op 4-6 bracht SR 303008 de zg. eerste sleep van 21 ICK's (destijds uit Nm) naar Em en werden vandaar door Proloc 203 006 naar Hamm gebracht. Groet uit de Harz.


57 jaar OV-fotografie.
 

29-06-2013 21:37:15
ehbk2006
ehbk2006
Afgelopen vrijdag zijn er een 4-tal ICK wagens via Venlo de grens overgegaan. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=541913179178264&set=a.493125970723652.99701.492756674093915&type=1
Iemand enig idee aan wie ze verkocht zijn? Centralbahn evt?

Laatst bewerkt door ehbk2006 op 29-06-2013 21:37
 

29-06-2013 22:08:26
timtrein
timtrein
Dat zijn de vier ICK's van voormalig Stoom in Friesland die aan de LEANDER Eisenbahn zijn verkocht, zie ook Op de Rails van maart dit jaar
http://www.leander-eisenbahn.de/
 

29-06-2013 22:09:26
ehbk2006
ehbk2006
Dank!  

16-07-2013 17:53:53
timtrein
timtrein
Hier https://www.facebook.com/rob.spots wordt gemeld dat de resterende ICK's binnenkort gesloopt gaan worden. Iemand meer informatie?  

16-07-2013 18:10:27
rob46
rob46
Diezelfde bron meldt ook een uiterst vreemde wijze van asbestcontrole in de rijtuigen waarbij ik zo m'n ???? heb.


57 jaar OV-fotografie.
 

16-07-2013 20:43:32
train85
train85
Inmiddels is facebook pagina verwijderd of link is veranderd.  

16-07-2013 20:57:07
dennistd
dennistd
Ik zie hem nog gewoon: https://www.facebook.com/rob.spots/posts/144718202397064
Een mirror: http://www.spoornieuws.nl/temp/icksloop1.jpg http://www.spoornieuws.nl/temp/icksloop2.jpg http://www.spoornieuws.nl/temp/icksloop3.jpg
 

16-07-2013 21:03:05
train85
train85
Weet al waarom die het bij mij niet deed, heb die persoon geblokkeerd i.v.m. zijn uitspraken, maar dat terzijde.
Maar laten we gewoon berichten afwachten van officiële kanalen.
 

03-11-2013 19:43:38
5431
5431
Kent iemand de actuele stand van zaken? Staan die 42 naar Duitsland gesleepte wagens nog steeds bij het DB Stillstandsmanagement in Hamm, of is er intussen meer actie?

Laatst bewerkt door 5431 op 03-11-2013 19:43
 

03-11-2013 22:43:47
AgentX
AgentX
Ja, die staan weg te roesten in Hamm. Er is op dit moment geen partij die ze gaat gebruiken, dus er staat ook geen revisie op het programma.

Wel is er interesse in een door mij onbekende buitenlandse partij in de resterende rijtuigen uit Nijmegen.
 

04-11-2013 14:35:18
rob46
rob46
Merkwaardige gang van zaken,het Zweedse Hector Rail koopt 42 ICK-rijtuigen, laat ze uiteindelijk in juni naar Hamm brengen om ze daar te laten wegrotten. Van de overige partij(98 rtgn in Nm)heeft sloperij SimmereN op 26 juni de aanwezigheid van asbest bekeken, blijkbaar dus i.v.m. verkoop aan derden.


57 jaar OV-fotografie.
 

04-11-2013 18:53:56
AlexNL
AlexNL
Raar verhaal... waarom zou Hector Rail maarliefst 42 van die bakken kopen om er niks mee te doen?  

04-11-2013 23:13:24
Österreic
Österreic�
Afgelopen vrijdag heb ik, vanuit een rijdende trein, in ieder geval 2 ICK rijtuigen bij Centralbahn in Mönchengladbach zien staan.
Ik kan helaas niet meer mededelen over nummers.

Laatst bewerkt door Österreic op 04-11-2013 23:16
 

05-11-2013 00:06:40
AgentX
AgentX
Quote
rob46 (ma 04 nov 2013 14:35:18 https://www.somda.nl/forum/315/p474253/): Merkwaardige gang van zaken,het Zweedse Hector Rail koopt 42 ICK-rijtuigen, laat ze uiteindelijk in juni naar Hamm brengen om ze daar te laten wegrotten. Van de overige partij(98 rtgn in Nm)heeft sloperij SimmereN op 26 juni de aanwezigheid van asbest bekeken, blijkbaar dus i.v.m. verkoop aan derden.


Hector wil de rijtuigen doorverhuren. Alleen om de rijtuigen in Zweden te laten rijden moeten ze eerst omgebouwd worden (boordnet, hoogspanningsapparatuur etc), maar zonder huurder laten die werkzaamheden zich nog even op zich wachten.

Een miskoop zou ik het niet noemen, maar van een ondoordachte aankoop is wel sprake.

Goh, waar hebben we dat nou nog meer gezien?

Laatst bewerkt door AgentX op 05-11-2013 00:07, reden: Aanvulling
 

05-11-2013 09:07:10
rob46
rob46
Quote
Öbb (ma 04 nov 2013 23:13:24 https://www.somda.nl/forum/315/p474340/): Afgelopen vrijdag heb ik, vanuit een rijdende trein, in ieder geval 2 ICK rijtuigen bij Centralbahn in Mönchengladbach zien staan.Ik kan helaas niet meer mededelen over nummers.
Dat zijn de rijtuigen uit de failliete boedel van de Friese Stoomtrein Maatschappij (FStM)t.w.: ICK-rijtuigen B 22-37 903, 972,985 en BD 82-37 060.


57 jaar OV-fotografie.
 

05-11-2013 09:15:01
sik214
sik214
De 22-37 985 is overigens al gesloopt.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


05-11-2013 12:01:27
timtrein
timtrein
Was dat het uitgebroken rijtuig?  

05-11-2013 19:51:49
5431
5431
Quote
AgentX (di 05 nov 2013 00:06:40 https://www.somda.nl/forum/315/p474349/):
Quote
rob46 (ma 04 nov 2013 14:35:18 https://www.somda.nl/forum/315/p474253/): Merkwaardige gang van zaken,het Zweedse Hector Rail koopt 42 ICK-rijtuigen, laat ze uiteindelijk in juni naar Hamm brengen om ze daar te laten wegrotten. Van de overige partij(98 rtgn in Nm)heeft sloperij SimmereN op 26 juni de aanwezigheid van asbest bekeken, blijkbaar dus i.v.m. verkoop aan derden.
Hector wil de rijtuigen doorverhuren. Alleen om de rijtuigen in Zweden te laten rijden moeten ze eerst omgebouwd worden (boordnet, hoogspanningsapparatuur etc), maar zonder huurder laten die werkzaamheden zich nog even op zich wachten.

Een miskoop zou ik het niet noemen, maar van een ondoordachte aankoop is wel sprake.
Technisch terugbouwen van ICK's naar de internationale RIC-standaard zou moeten kunnen. Van OB Maastricht heb ik begrepen dat de bij de verbouwing afgenomen onderdelen zoals de asgenerator door PFA zijn bewaard en ergens in Maastricht in een container liggen.
 

05-11-2013 19:53:17
5431
5431
Quote
timtrein (di 05 nov 2013 12:01:27 https://www.somda.nl/forum/315/p474385/): (over 22-37 985) Was dat het uitgebroken rijtuig?
Ja.

Laatst bewerkt door 5431 op 05-11-2013 19:56
 

05-11-2013 19:59:15
AgentX
AgentX
Quote
5431 (di 05 nov 2013 19:51:49 https://www.somda.nl/forum/315/p474456/):
Quote
AgentX (di 05 nov 2013 00:06:40 https://www.somda.nl/forum/315/p474349/):
Quote
rob46 (ma 04 nov 2013 14:35:18 https://www.somda.nl/forum/315/p474253/): Merkwaardige gang van zaken,het Zweedse Hector Rail koopt 42 ICK-rijtuigen, laat ze uiteindelijk in juni naar Hamm brengen om ze daar te laten wegrotten. Van de overige partij(98 rtgn in Nm)heeft sloperij SimmereN op 26 juni de aanwezigheid van asbest bekeken, blijkbaar dus i.v.m. verkoop aan derden.
Hector wil de rijtuigen doorverhuren. Alleen om de rijtuigen in Zweden te laten rijden moeten ze eerst omgebouwd worden (boordnet, hoogspanningsapparatuur etc), maar zonder huurder laten die werkzaamheden zich nog even op zich wachten.

Een miskoop zou ik het niet noemen, maar van een ondoordachte aankoop is wel sprake.
Technisch terugbouwen van ICK's naar de internationale RIC-standaard zou moeten kunnen. Van OB Maastricht heb ik begrepen dat de bij de verbouwing afgenomen onderdelen zoals de asgenerator door PFA zijn bewaard en ergens in Maastricht in een container liggen.


Alles is mogelijk. Maar je zit met het bekende kosten-baten-plaatje.
 

19-12-2013 00:49:45
sik214
sik214
Gisterenmiddag zijn 2 ICK's vanuit Hamm op transport gegaan volgens http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,6688630
Ik kom er niet helemaal uit of ze nu naar Zweden zijn, of met de Roemeense metro naar Roemenië.
 

19-12-2013 07:40:57
phantom
phantom
De route voor het hele transport zou zijn:
Der übliche Laufweg wäre Salzburg - Hegyeshalom - Curtici
Waarbij ik er dan vanuit ga dat de rijtuigen die schijnbaar voor hector rail zijn,daar hun weg vervolgen en dat het metrostel voor boekarest van daaruit ook zijn weg vervolgt
Dat is wat ik althans haal uit jouw link en uit het linkje dat daar weer wordt gegeven %08%


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

26-12-2013 13:01:02
5431
5431
Zijn de B's 902 en 931: http://iho.hu/hir/nohab-ns-metro-131219  

26-12-2013 13:57:02
rob46
rob46
Blijkbaar zijn beide rijtuigen zo uit de 2e sleep gehaald, ze waren namelijk ook aan elkaar gekoppeld toen ze op 11 juni vanuit Roosendaal naar Hamm werden gesleept.


57 jaar OV-fotografie.
 

28-12-2013 23:23:40
ricohallo
ricohallo
Bericht uit OD 28 december:
Rond de klok van 20:52 uur rolde de RRF19 met 24 stuks ICK Em binnen, nadat de loc er vanaf was, werd de Metrans 186 182 voor de trein gezet voor het volgende deel richting Roemenië...
 

29-12-2013 07:48:57
martijnham
martijnham
Dan is het nog wel interessant om te weten welke rijtuigen het betreft. In Nijmegen staan/stonden nog een behoorlijke sleep rijtuigen.
Iemand iets genoteerd?
 

29-12-2013 09:58:34
kmark
kmark
Ik heb er maar een paar (maar alle beetjes helpen, toch?) op de foto staan van gisterenavond;
50 84 22-37 920-8
50 84 22-37 913-3
50 84 12-37 005-0
50 84 22-37 912-5
50 84 12-37 018-3
 

29-12-2013 11:55:04
martijnham
martijnham
Hartelijk dank voor de nummers. Idd alle kleine beetjes helpen.
Is op de foto verder nog te zien of het bij de andere rijtuigen om A, B of BD-rijtuigen gaat?
 

29-12-2013 12:16:20
kmark
kmark
Zover ik op de foto's kan zien, alleen Atjes en Btjes...  

01-01-2014 16:26:48
martijnham
martijnham
Op het DSO-forum wordt gemeld dat bij de recentelijk naar Roemenië vertrokken ICK-rijuigen ook de 50 84 12-37 009-2 betrokken is. Bestemming van (in ieder geval een deel) van de rijtuigen is de werkplaats Electroputere VFU in Pascani
Bron: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?31,6703786 en http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,6703700
 

01-01-2014 16:48:57
waalkade
waalkade
Quote
martijnham (zo 29 dec 2013 07:48:57 https://www.somda.nl/forum/315/p481084/): Dan is het nog wel interessant om te weten welke rijtuigen het betreft. In Nijmegen staan/stonden nog een behoorlijke sleep rijtuigen.
Iemand iets genoteerd?
Er stonden 31/12 nog heel wat ICK rijtuigen in Nm.
Vanaf een hondenuitlaatveld kun je de buitenste rij ICK's voor een flink deel bezichtigen.
 

06-01-2014 17:19:17
waalkade
waalkade
50 84 12-37 033-2
50 84 22-37 957-0
50 84 22-37 950-5
50 84 12-37 014-2
50 84 22-37 921-6
Dit waren de rijtuigen die ik vandaag 6-1-2014 kon noteren die achter de RRF 21 hingen,
de rest was vanwege een hek niet zichtbaar.
 

06-01-2014 20:55:55
rob46
rob46
RRF 21 heeft vanavond 23 ICK's vanuit Nm in Em afgeleverd, inmiddels is Metrans 186 187 met het spul uit Em vertrokken; bestemming Roemenië.

Laatst bewerkt door rob46 op 07-01-2014 10:12


57 jaar OV-fotografie.
 

07-01-2014 00:41:12
train85
train85
Gaat nu wel hard zeg met de ICK.  

07-01-2014 11:53:44
timtrein
timtrein
Dat mag ook weleens een keer, die meuk staat daar nu al bijna vijf jaar weg te roesten en schimmelen. En de voorraad is nog zeker niet op.
Edit: nog 51 stuks, als ik goed geteld heb.

Laatst bewerkt door timtrein op 07-01-2014 12:31
 

07-01-2014 15:09:32
daniel10
daniel10
Het ICK transport is nu vlak bij de Hongaarse grens  

07-01-2014 17:11:37
taigagaai
Moderator
taigagaai
Volgens http://poloha.vozu.cz/ is de 186 187 net Wenen gepasseerd.  

07-01-2014 17:21:30
rob46
rob46
Deze weergave betreft de llt 186 187 op de terugweg, er is in het Hongaarse grensstation een locwissel geweest.


57 jaar OV-fotografie.
 

11-01-2014 17:37:48
broek53
broek53
De rijtuigen die naar Roemenië vertrokken zijn, zijn gekocht door Ferotrans - de maatschappij die ook veel Wadlopers heeft aangeschaft.  

14-01-2014 22:49:52
waalkade
waalkade
Quote
279 (di 14 jan 2014 19:10:28 https://www.somda.nl/forum/14474/p482723/):
Quote
broek53 (di 14 jan 2014 14:01:39 https://www.somda.nl/forum/14474/p482680/):
Quote
mich (di 14 jan 2014 12:37:01 https://www.somda.nl/forum/14474/p482672/): Volker loc is aan het rangeren in nm. Lijkt erop dat het terzijdestaand materieel opnieuw gerangschikt wordt.
Ff 51 nummertjes noteren


of zijn ze nu op nummervolgorde neergezet?
Die ik heb gezien niet%08%
Rij het dichtste bij de perrons,
Van noord naar zuid:
50 84 22-37 971-1 (5420)
50 84 22-37 924-0 (5364)
50 84 82-37 064-2 (5364)
50 84 22-37 983-6 (5365)
50 84 22-37 945-5 (5418)
50 84 22-37 937-2 (5431)
De rest van deze rij was niet meer leesbaar vanaf het perron.
Er staan in totaal nog 3,5 rijen ICK'S tussen de dubbeldekkers.
 

17-01-2014 15:18:47
rob46
rob46
De complete lijst met rtg-nrs van zowel de inmiddels verkochte als de in Nm achtergebleven rtgn staan in de komende RailMagazine RM 311.Uitgave volgende week.

Laatst bewerkt door rob46 op 17-01-2014 15:19


57 jaar OV-fotografie.
 


23-06-2014 20:33:49
broek53
broek53
*Kick* !Tip!
Uit uiterst betrouwbare bron vernomen dat ook NSR zijn ICK-rijtuigen verkocht heeft naar Roemenië en dat de rijtuigen binnen zeer afzienbare tijd vertrekgereed gemaakt zullen worden.
 

27-06-2014 10:49:18
5431
5431
Ook actie bij Hector Rail: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?31,6922410  

27-06-2014 10:52:39
Ovindel
Ovindel
Wauw, zonde dat de NS geen geld wilde besteden aan het opknappen van deze rijtuigen. Ze zien er nu super uit!  

27-06-2014 11:22:38
daniel81
daniel81
't Is wel te hopen dat ze nog een wat vrolijker kleurstelling krijgen

@OVindel: NS is nog steeds geen liefdadigheidsorganisatie voor treinfanaten, hoe graag we dat hier ook zouden willen. Voor NS is het rijden met getrokken treinen duur, en voor de middellange termijn was / is er geen noodzaak voor extra IC-materieel. Weliswaar is de HSL nu in de HRN-concessie geïntegreerd maar de daarvoor benodigde rijtuigen kunnen uitstekend worden vrijgemaakt door DDZ, dat geleidelijk meer naar de IC-diensten zal verhuizen waarvoor ze bedoeld zijn.
 

27-06-2014 16:36:12
edje
edje
Logisch deze grijze basiskleur, een huurder plakt er zelf maar met een folie of een stickertje iets leuks op.  

27-06-2014 16:43:44
Mat64Rens
Mat64Rens
Fijn om te zien dat ze er zo mooi bij rijden  

29-06-2014 01:15:48
TGr79
TGr79
Quote
daniel81 (vr 27 jun 2014 11:22:38 https://www.somda.nl/forum/315/p499185/): 't Is wel te hopen dat ze nog een wat vrolijker kleurstelling krijgen

@OVindel: NS is nog steeds geen liefdadigheidsorganisatie voor treinfanaten, hoe graag we dat hier ook zouden willen. Voor NS is het rijden met getrokken treinen duur, en voor de middellange termijn was / is er geen noodzaak voor extra IC-materieel. Weliswaar is de HSL nu in de HRN-concessie geïntegreerd maar de daarvoor benodigde rijtuigen kunnen uitstekend worden vrijgemaakt door DDZ, dat geleidelijk meer naar de IC-diensten zal verhuizen waarvoor ze bedoeld zijn.


Waar is de 'vind-ik-leuk'-knop?
 

29-06-2014 12:12:26
rolandrail
rolandrail
Op Facebook.  

12-07-2014 11:21:48
rob46
rob46
Quote
broek53 (ma 23 jun 2014 20:33:49 https://www.somda.nl/forum/315/p498722/): *Kick* !Tip!
Uit uiterst betrouwbare bron vernomen dat ook NSR zijn ICK-rijtuigen verkocht heeft naar Roemenië en dat de rijtuigen binnen zeer afzienbare tijd vertrekgereed gemaakt zullen worden.
Deze verkoop betreft 48 rtgn, het restant van 3 slechte exemplaren zal naar de sloper verdwijnen.

Laatst bewerkt door rob46 op 12-07-2014 11:22


57 jaar OV-fotografie.
 

12-07-2014 19:41:47
Erikvd12
Erikvd12
Wat is er eigenlijk in de tussentijd gebeurd met de overgebleven rijtuigen uit Nuth, die niet verbrand zijn? Dit waren er meer dan 3.  

12-07-2014 19:51:21
taigagaai
Moderator
taigagaai
De Railwiki zegt het volgende:
" In de avond van 16 november 2008 werd er brand gesticht in 1 van de rijtuigen. Twee rijtuigen brandden uit (A 12-37 025 en B 22-37 974) en een derde (B 22-37 976) raakte beschadigd. Hierop werden de rijtuigen uit Nuth opgehaald en naar Maastricht overgebracht. Op 27 januari 2009 vertrokken de 9 onbeschadigde rijtuigen. Drie dagen later volgden de drie beschadigde rijtuigen de zelfde weg. De drie uitgebrande rijtuigen werden gesloopt te Watergraafsmeer in februari 2009."
 

12-07-2014 20:52:27
timtrein
timtrein
En die overgebleven rijtuigen zijn dus uiteindelijk in Nijmegen terecht gekomen en al dan niet verkocht.  

29-07-2014 17:04:53
rob46
rob46
Quote
rob46 (za 12 jul 2014 11:21:48 https://www.somda.nl/forum/315/p501077/):
Quote
broek53 (ma 23 jun 2014 20:33:49 https://www.somda.nl/forum/315/p498722/): *Kick* !Tip!
Uit uiterst betrouwbare bron vernomen dat ook NSR zijn ICK-rijtuigen verkocht heeft naar Roemenië en dat de rijtuigen binnen zeer afzienbare tijd vertrekgereed gemaakt zullen worden.
Deze verkoop betreft 48 rtgn, het restant van 3 slechte exemplaren zal naar de sloper verdwijnen.
Met een vertraging van een week en vandaag nogeens 2 uur ging dan eindelijk de eerste sleep van 24 rtgn vanmiddag op pad naar Roemenië. Gesleept door RRF 18 vanuit Nm naar Em e.v.


57 jaar OV-fotografie.
 

29-07-2014 17:16:56
sfj
Nummers had ik in het od gezet maar voor het overzicht nog even hier. Zal het vanavond op Railwiki zetten als ik thuis ben:

RRF 18 en
22 954-7
12 011-8
22 981-0
22 973-7
22 xxx-x graffiti
22 942-2
22 994-3
22 944-8
22 919-0
22 940-6
22 928-1
22 939-8
22 995-0
22 992-7
22 984-4
22 958-8
22 986-9
22 971-1
22 924-0
82 064-2
22 983-6
22 945-5
22 937-2
12 031-6

Iemand de vijfde van de andere kant gezien?


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

29-07-2014 21:27:22
rob46
rob46
Quote
rob46 (di 29 jul 2014 17:04:53 https://www.somda.nl/forum/315/p503043/):
Quote
rob46 (za 12 jul 2014 11:21:48 https://www.somda.nl/forum/315/p501077/):
Quote
broek53 (ma 23 jun 2014 20:33:49 https://www.somda.nl/forum/315/p498722/): *Kick* !Tip!
Uit uiterst betrouwbare bron vernomen dat ook NSR zijn ICK-rijtuigen verkocht heeft naar Roemenië en dat de rijtuigen binnen zeer afzienbare tijd vertrekgereed gemaakt zullen worden.
Deze verkoop betreft 48 rtgn, het restant van 3 slechte exemplaren zal naar de sloper verdwijnen.
Met een vertraging van een week en vandaag nogeens 2 uur ging dan eindelijk de eerste sleep van 24 rtgn vanmiddag op pad naar Roemenië. Gesleept door RRF 18 vanuit Nm naar Em e.v.
In Em werd de trein overgenomen door ex.DB 151 007 van de Oostenrijkse vervoerder "Stütze" GmbH.


57 jaar OV-fotografie.
 

30-07-2014 12:31:18
103 220-0
103 220-0
Stütze? Het bedrijf heet Rail Professionals Stütz. Metrans, in Nederland geen onbekende, heeft een meerderheidsbelang in Railprofi.  

05-08-2014 23:11:22
robert55
robert55
Gezien in Regensburg? : http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?31,7053192  

06-08-2014 10:24:14
Nelis
Nelis
Zijn de ICKs eigenlijk verkocht aan dezelfde afnemer die de Plan U stellen af zou nemen? De naam ferrotrans komt mij namelijk zeer bekend voor.  

06-08-2014 10:33:09
rob46
rob46
Dat is correct.


57 jaar OV-fotografie.
 

06-08-2014 11:29:33
broek53
broek53
Volgens mij niet de plan U's, maar alle Wadlopers die naar Roemenië verkast zijn.  

06-08-2014 11:52:53
rob46
rob46
Nee, die zijn aan TFC verkocht; http://www.transferoviarcalatori.ro/


57 jaar OV-fotografie.
 

06-08-2014 13:04:24
dennistd
dennistd
Op 2 augustus is een sleep in Oostenrijk gezien: http://forum.fok.nl/topic/2134587/1/999#142993787  

06-08-2014 13:09:08
sfj
Klopt dat was de eerste sleep. De rest staat nog steeds in Nijmegen (sta er toevallig naast nu).


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

06-08-2014 13:27:45
martijnham
martijnham
Als je de nummers van de resterende B-rijtuigen in Nm kunt nakijken, dan moet te achterhalen zijn welk rijtuig met onleesbaar nummer (graffitti) laatst naar Roemenie is overgebracht.  

06-08-2014 13:55:01
rob46
rob46
Quote
dennistd (wo 06 aug 2014 13:04:24 https://www.somda.nl/forum/315/p503777/): Op 2 augustus is een sleep in Oostenrijk gezien: http://forum.fok.nl/topic/2134587/1/999#142993787
Transport heeft vertraging opgelopen ivm defect rijtuig, is in Regensburg uitgezet en bij het v.m. Bw geplaatst.

Laatst bewerkt door rob46 op 06-08-2014 14:01


57 jaar OV-fotografie.
 

09-08-2014 09:16:51
rob46
rob46
Op 6-8 is de sleep van 23 ICK's in het Roemeense Pascani aangekomen, gesleept door Unicom Tranzit UTZ 40-0272. In Regensburg is de defecte 22-37 954 achtergebleven.

Laatst bewerkt door rob46 op 21-08-2014 21:36


57 jaar OV-fotografie.
 

09-08-2014 12:24:04
5431
5431
Quote
sfj (di 29 jul 2014 17:16:56 https://www.somda.nl/forum/315/p503046/):
22 xxx-x graffiti


Is de 82-37 051.
 

09-08-2014 13:01:18
aarclay
aarclay
Quote
rob46 (wo 06 aug 2014 13:55:01 https://www.somda.nl/forum/315/p503784/):
Quote
dennistd (wo 06 aug 2014 13:04:24 https://www.somda.nl/forum/315/p503777/): Op 2 augustus is een sleep in Oostenrijk gezien: http://forum.fok.nl/topic/2134587/1/999#142993787
Transport heeft vertraging opgelopen ivm defect rijtuig, is in Regensburg uitgezet en bij het v.m. Bw geplaatst.


Voormalige Bw? Werkplaats?? of..?
De 22-37 954 had vermoedelijk last van luchtlekkage, gok ik?
Ik kan me weinig anders voorstellen.


Choo choo.....
 

09-08-2014 13:10:43
sfj
Of een van de 1001 andere storingen die transport verhinderen. Als dat bekend is meldt men dat heus wel.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

09-08-2014 16:35:26
dvdhoven
dvdhoven
Quote
aarclay (za 09 aug 2014 13:01:18 https://www.somda.nl/forum/315/p504040/): Voormalige Bw? Werkplaats?? of..?
Betriebswerk, zeg maar de lokloods.


Dick van den Hoven
 

21-08-2014 21:48:08
rob46
rob46
Vanmiddag vertrok vanuit Nm RRF 18 met de tweede en laatste sleep van 24 ICK's bestemd voor Ferotrans naar Roemenië. Voor de 3 in Nm achtergebleven rtgn rest nog de sloper.


57 jaar OV-fotografie.
 

22-08-2014 12:20:55
broek53
broek53
Heeft iemand de rijtuignummers van de vertrokken/achtergebleven rijtuigen?  

22-08-2014 14:50:17
jorgo
jorgo
Op deze pagina staan rijtuignummers met foto's bij passage door Regensburg:
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?31,7072278
 

22-08-2014 16:16:34
1616
1616
De 3 BD's in Nm moeten de 82-37 051, 053 en 068 zijn.
De ontbrekende (graffiti) B die op 29 juli op transport is gegaan zou de 22-37 915 moeten zijn.
Vandaag is in Regensburg de 22-37 954 dus bijgeplaatst, die op 29 juli ook vanuit Nm was vertrokken.
 

22-08-2014 18:48:46
rob46
rob46
Het graffiti rijtuig is BD 82-37 051 en is geen B-rijtuig.
In Nm staan nu nog B 22-37 915 en BD 82-37 053 en 068, met het oogmerk "afvoer sloop"

Laatst bewerkt door rob46 op 22-08-2014 20:02


57 jaar OV-fotografie.
 

22-08-2014 20:40:06
thom
thom
Zijn deze rijtuigen nou gewoon buiten de boot gevallen kwa verkoop of mankeren deze bakken het eea?  

22-08-2014 20:54:05
sfj
Wat ik gehoord heb via via is dat ze inderdaad in erg slechte staat zijn (een of meer brandschade).


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

22-08-2014 21:31:47
Rob...
Rob...
Klopt het dat er dan nu nog 51 rijtuigen ICK in Nederland zijn?  

22-08-2014 21:33:46
AgentX
AgentX
Nee.  

22-08-2014 21:34:12
thom
thom
Quote
rob46 (do 21 aug 2014 21:48:08 https://www.somda.nl/forum/315/p505448/): Vanmiddag vertrok vanuit Nm RRF 18 met de tweede en laatste sleep van 24 ICK's bestemd voor Ferotrans naar Roemenië. Voor de 3 in Nm achtergebleven rtgn rest nog de sloper.

Lijkt me toch redelijk duidelijk
 

23-08-2014 10:01:16
john2
john2
Quote
sfj (vr 22 aug 2014 20:54:05 https://www.somda.nl/forum/315/p505546/): Wat ik gehoord heb via via is dat ze inderdaad in erg slechte staat zijn (een of meer brandschade).

Zijn dit dan niet de rijtuigen die in Nuth in de fik hebben gestaan?
 

23-08-2014 10:11:38
martijnham
martijnham
B 22-37 915, BD 82-37 053 en BD 82-37 068 hebben inderdaad in Nuth gestaan.

Dit waren niet de rijtuigen waar de brand in woedde, maar ze hadden wel wat schade door vandalisme voor zover ik het toen heb kunnen zien.
 

20-11-2014 20:10:14
rob46
rob46
De drie voor sloop bestemde ICK's zijn vanavond door VR van Nm naar Dgr gebracht.


57 jaar OV-fotografie.
 

21-11-2014 16:27:51
meestertje
meestertje
klopt, gisteren iets na 17.30u achter een Volker-V100 vertrokken vanuit Nm richting Ah.

Met de rest van het terzijde gesteld materieel in Nm is men ook wat aan het schuiven geweest. De buffeltjes staan nu wat verstopt achter de DDM-bakken, de 1800-en staan nu wat meer in het zicht op een rijtje op een kopspoortje tegen een sikje geparkeerd.

meestertje
 

13-04-2015 01:01:05
dlm4yjp
dlm4yjp
En zo kom je ze opeens weer tegen, onaangeraakt wel is waar: http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/custom-built-crane-wagon-for-africa.html


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

13-04-2015 09:06:15
rob46
rob46
Het is toch bekend dat de ICK's hier in Pascani voor de Roemeense koper worden gerenoveerd, ze zijn destijds vanuit Nm naar Pascani overgebracht.


57 jaar OV-fotografie.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICK
RailWiki.nl