29-01-2023 23:03:55 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Aldus een NFL-melding bevat NJ 402 momenteel (aankomst dus op 30 januari) een SBB Panoramarijtuig, rijtuig 156 naar Asd volgens het papiertje op de deur. |
29-01-2023 23:33:05 | ||
---|---|---|
bartjk
|
Klopt. Trein is met +15 vertrokken van Basel SBB met als samenstelling 154, 157, 153, 152, 151, 156, 187, 186, 185, 184, 183, 182, 181 |
30-01-2023 06:42:16 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Trein 2225 en 2227 reden niet vanaf Vs vanwege "de inzet van ander materieel". Vrij vertaald: vanwege de inzet van geen materieel. Edit: de in Vs aanwezige 9430, 9582 en 9590 waren defect cq. niet inzetbaar. Laatst bewerkt door Karel1969 op 30-01-2023 08:06 |
30-01-2023 08:24:22 | ||
---|---|---|
markkegel
|
Quote Check van het panorama rijtuig in de 402 bij Mrn om 8:20 |
30-01-2023 08:56:24 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Rijtuig 156 hoort een WLABmz te zijn (slaaprijtuig) 😲 |
30-01-2023 10:45:23 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
BN De Stem meldt: Een man is maandagochtend rond 8.50 uur bewusteloos aangetroffen op het perron van station Breda-Prinsenbeek, meldt BN DeStem. Een traumahelikopter is aanwezig. Er rijden geen treinen op het traject Dordrecht-Breda en de hogesnelheidslijn Rotterdam-Breda. De dienstregeling is tot 11.30 uur aangepast voor de overige reizigers. De politie doet onderzoek. De heli is zojuist vertrokken. |
30-01-2023 10:59:27 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
Het treinverkeer is in tegenstelling tot de berichtgeving niet of slechts zeer kort stilgelegd. Alleen de 6600 stopt niet in Breda-Prinsenbeek. #DiscoverEU |
30-01-2023 13:06:47 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
De betrokken man is helaas overleden. De politie doet nog onderzoek, maar het lijkt geen ongeluk met een trein. Toch vervelend voor de betrokkenen. Het treinverkeer is weer normaal. |
30-01-2023 14:00:42 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Stel 9418 is als trein 848 gestrand te Bunde als gevolg van een aanrijding. |
30-01-2023 15:34:08 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Ergens voor 15:00 is er een aanrijding geweest vlakbij Db op de Arnhemse Bovenweg. Verkeer tussen Db en Mrn is gestremd. |
30-01-2023 15:36:58 | ||
---|---|---|
DjDaan111
|
Quote Hierdoor rijdt ICE 127 over de Betuweroute, spot door NFL thv Meteren aansluiting. |
30-01-2023 17:50:21 1 | ||
---|---|---|
yappa
|
Bij Htmba is een sectie/wisselstoring waardoor de 559 niet verder kan (met de Hanzeboog in zicht). Deze wordt nu teruggereden naar 't Harde, even stoppen in Wezep schijnt niet in het plan te staan. |
30-01-2023 17:55:00 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Quote Om 15.51 stel 4680 t.h.v. het CUP ri Ah. |
30-01-2023 19:22:07 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Asdmw 19:20 onbekende ICNG-5 richting Wgm. |
30-01-2023 19:24:14 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Hoewel de verstoringsinformatie het niet zo meldde waren de 3000 en 3100 ook tussen Ede en Nijmegen opgeheven. Wat is er toch zo moeilijk om de juiste informatie te geven? Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
30-01-2023 20:37:06 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Asdm 20:35 NS 193 263 met Nightjet 403 richting Ut, SBB-panoramarijtuig in 7e positie. |
30-01-2023 20:49:54 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
|
Quote Onder de treinmaatregelen stond het zo te zien wel goed vermeld: www.rijdendetreinen.nl Laatst bewerkt door Dionysusnu op 30-01-2023 20:50 |
30-01-2023 20:50:34 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Asdmw 20:49 onbekende ICNG richting Wgm. |
30-01-2023 21:00:06 | ||
---|---|---|
geert
|
Quote Dus alleen de 7500 reed tussen Ed en Ah? Lijkt me vrij karig als versperringsmaatregel. |
30-01-2023 21:09:32 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
|
Klopt, en Klp heeft tussen 14:30 en 18:38 geen treinen gehad. Volgens de storingsinfo reden de bussen alleen tussen Bnk, Db en Mrn, dus niet naar Klp? |
30-01-2023 21:14:46 | ||
---|---|---|
RX7567
|
Quote Dat was hoogstwaarschijnlijk de 3208. Om 20:44 gezien te Asd ri Asdm. |
30-01-2023 22:16:06 | ||
---|---|---|
arny1981
|
Quote Hij was al om 21:44 op Arnhem Centraal en vertrok netjes om 22:02 ri Basel |
30-01-2023 22:18:20 | ||
---|---|---|
yappa
|
Oei, ligt de spoorbaan er nog wel goed bij dan? 😊 |
30-01-2023 23:21:34 | ||
---|---|---|
daan1714
|
Quote Die bussen reden Db - Mrn - Klp - Ed. |
31-01-2023 00:55:13 | ||
---|---|---|
zigzag
|
Er was nog een aanrijding, volgens lokale omroep AT5 van Amsterdam. Rond 18.00 u kwam kennelijk Rail Force One materieel (687) in het Westelijkhavengebied van Amsterdam in botsing met een vrachtwagen. Vrachtwagen zou eerder zijn stilgevallen op de overweg. https://www.at5.nl/artikelen/218836/ |
31-01-2023 06:08:57 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Quote Die spoorlijn zal er nog best wel goed bij liggen denk ik. Echter, de 3100 rijdt 's avonds niet meer zodat de 403 niet meer op Mrg aan de kant hoeft om die 3100 te laten passeren. Dus kan ie eerder in Ah zijn ook al mag ie max 100 km/u op een lijn die grotendeels op zandgronden ligt. |
31-01-2023 11:41:29 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Stel 8649 was als 3049 gestrand net voorbij Db a.g.v. de aanrijding. |
31-01-2023 12:17:23 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote Brengt mij op de vraag hoe PR controleert dat de ene Vectron baanvaksnelheid rijdt en de andere niet. Hebben ze uberhaupt kennis van de tractie? |
31-01-2023 15:19:41 | ||
---|---|---|
thom
|
Die kennis is er wel, maar het is geen taak van Prorail om te controleren of vervoerders zich ook aan alle regels houden. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
31-01-2023 15:33:04 | ||
---|---|---|
sik214
|
Niet alles, maar dit lijkt me juist wel een taak voor PR, of iig een must. Zij schrijven toch de lagere snelheid voor (verbieden een hogere snelheid), want anders gaat de baan versneld degenereren. Dan wil je toch handhaven of minimaal de controle hebben? De eventuele schade aan de baan kan anders niet geadresseerd worden. |
31-01-2023 17:31:10 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Net zoals de vertrekpunctualiteit voor NS gemeten op het terugvallen van bepaalde seinen kan je dat ook gebruiken om de snelheid te bepalen. Als een trein te snel (of te langzaam) is is dat dus meetbaar. De 403 kan inderdaad gemakkelijk rijden door de afwezigheid van de 3100 in de avond. Aankomst in Arnhem is min-of-meer gelijktijdig met de aankomst van de 3100. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
31-01-2023 17:32:22 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Sorry, die info had ik gemist :-( Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
31-01-2023 18:23:07 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat is meer een taak voor de inspectie ILeT. Die trein word ingelegd met een lagere snelheid en daar dient men zich nu eenmaal aan te houden. Anders zou je ook goederentrein moeten monitoren of die niet harder dan 100 km/u rijden want die mogen dat (vaak) ook niet vanwege de beladingsklasse, en bijvoorbeeld een losse lok die daarmee een berperking heeft van 120 km/u etc.... |
31-01-2023 18:30:29 | ||
---|---|---|
Groenteboe
|
Vorige week was ik zelf passagier in de NJ 403 van Asd tot Ah. Ook toen werd de geplande stop in Mrg overgeslagen. Ondanks dat de snelheid op het gehele traject nergens boven de 100 km/h is uitgekomen is de trein ook toen al rond 21.40 uur in Arnhem aangekomen. 👍 Laatst bewerkt door Groenteboe op 31-01-2023 18:30 |