19-01-2023 06:47:15 | ||
---|---|---|
noof
|
Trein 1417 had een aanrijding met een auto bij Blw, lichte materiële schade aan beide voertuigen, geen persoonlijk letsel. Trein is teruggegaan naar Ut. Hierdoor 5710 en 5712 Uto-Hvs omgeleid via Brn. |
19-01-2023 07:03:20 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Staking streekvervoer:
Arriva Limburg, Keolis Duitsland (binnen Nederlandse grondgebied) en Qbuzz rijden de hele dag niet Breng rijdt tot minstens 13.00 uur niet Connexxion, Arriva Noord, Keolis Blauwnet, Arriva Blauwnet en Arriva Achterhoek-Rivierenland rijden, met (kans op) uitvallen.
De situatie kan later op de dag veranderen |
19-01-2023 07:25:50 | ||
---|---|---|
ToH
|
DDZ 7544 als 3523 naar Vl te Shl |
19-01-2023 07:30:46 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
ICE121 maakt een wel heel avontuurlijke rit tussen Asd en Ut namelijk via....Wd! Staat te Ut met +26 aangekondigd voor spoor 12! Stel 4603 volgens Treinposities.nl Laatst bewerkt door gvttreinen op 19-01-2023 07:31 |
19-01-2023 07:31:35 | ||
---|---|---|
Sanderbin
|
Vanochtend heeft de 121 een leuk driehoekje gemaakt om via Bkla - Hmla - Wd om daar te keren en zo naar Ut te gaan. Deze zal ook niet verder dan Düsseldorf rijden Edit: Ik zie dat iemand mij net voor is. Dus mag worden verwijderd Laatst bewerkt door Sanderbin op 19-01-2023 07:32 |
19-01-2023 07:59:30 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
20358 is de eerste RB61 die weer de grens over komt. Daarmee is de 20363 de eerste uit Hgl. Tot die tijd TVV. |
19-01-2023 07:59:58 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Quote En rijdt maar tot Düsseldorf. |
19-01-2023 09:21:54 | ||
---|---|---|
Marco
|
Volgens de ÖBB rijdt Nightjet 420 slechts tot Keulen, maar hij rijdt in de praktijk gewoon door naar Nederland (met ca. +35 maar dat is niet opvallend). |
19-01-2023 09:42:30 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Inmiddels +45 Mcn Asd |
19-01-2023 10:40:35 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
3630 was geheel op tijd in Breda en klaar voor vertrek om 09:20. Maar die ging gewoon achter de zwaar vertraagde 6626 aan, die met +26 uit Breda vertrok om 09:19. En de IC mocht daar tot aan Nijmegen achter blijven rijden, daardoor heeft 3630 nu +16. 6626 heeft wel als IC gereden tussen Den Bosch en Nijmegen, met enkel een tussenstop in Oss. |
19-01-2023 10:55:22 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Aldus NFL: Laatst bewerkt door DDZ7504 op 19-01-2023 11:30 |
19-01-2023 11:23:22 | ||
---|---|---|
sander14
|
Quote Dat was dan de 2e 3600 binnen een uur die in Breda om zeep geholpen werd. De 3626 kreeg +8 bij vertrek uit Bd omdat om 8u21 een RFO G2000.met containertrein mocht doorrijden. Overigens stond die RFO trein gewoon op tijd veilig (8u13, dat is een goederenpad), dus wat dat nu weer voor geklungel is in Breda, geen idee. |
19-01-2023 11:45:06 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De 3626 was al met +12 binnen gekomen op Bd. Mcn Asd |
19-01-2023 11:53:55 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
|
En dat lijkt weer te komen door de 9215 die met +7 vanaf de HSL uit België eerst mocht. |
19-01-2023 12:59:23 | ||
---|---|---|
geert
|
Quote En ICE 105 vandaag maar met een stel, alleen de 4653 zo zag ik op Ut vanmorgen |
19-01-2023 13:03:14 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Utzl, 13u00: RXP 9901 + DB ICE "Europa" rg Utvr. |
19-01-2023 13:14:10 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote 13.13 uur door Htnc ri zuiden |
19-01-2023 17:53:35 | ||
---|---|---|
rob46
|
Ed 11:04 Mat'54 766 vanuit Ahgons onderweg naar Ldd. |
19-01-2023 18:00:32 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Voor de 2e dag op rij een over het gehele traject uitgevallen ICE 122. Als er niet toevallig een extra stel in Asd is dan voorspel ik voor morgen een 105 met één stel. |
19-01-2023 18:29:00 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
Quote Een enkele G2000 die een containertrein trekt is uit mijn ervaring geen goede combinatie. Zo'n ding heeft veel tijd nodig om uit stilstand kruissnelheid te bereiken, significant meer dan de gemiddelde goederentrein in elk geval. En als het pad daar niet op berekend is... #DiscoverEU |
19-01-2023 18:40:15 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
Quote Ik ben wel forumlid hoor :) |
19-01-2023 18:43:17 | ||
---|---|---|
Anoniem9
|
Quote Bijzonder dat hij met slechts 15 minuten vertraging op HIlversum aankwam. (Aldus volgens treinposities.nl) Terwijl de trein al met +3 minuten vertrok en met een hele omweg reed. Laatst bewerkt door Anoniem9 op 19-01-2023 18:56 |
19-01-2023 18:49:40 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote Degene die het in een appgroep meldde niet, daar doelde ik op. |
19-01-2023 19:09:20 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
Omdat ik gelukkig niet verplicht ben om spots te melden. Ik had betere dingen te doen :) |
19-01-2023 19:24:47 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Dat snap ik, maar waarom is het dan zo belangrijk dat je overal er nog even bij zegt dat je wél lid bent? Blijkbaar heb je op een manier wel de info gedeeld, anders had niemand het in die appgroep gemeld. Dan kun je natuurlijk verwachten dat degene aan wie je het verteld hebt, het zelf ook weer gaat delen, in de vorm van een NFL-melding want dat ligt het meest voordehand. |
19-01-2023 20:05:44 | ||
---|---|---|
mattie2
|
Quote Ook bij een volledige dienstregeling is er tussen Den Dolder en Baarn met wat passen en meten ruimte voor een extra trein, dat heeft onder andere het NSM al een aantal keer bewezen. Al zal er geen ruimte zijn om onderweg ook nog te stoppen (maar dat is ook niet gebeurd lijkt me). |
19-01-2023 22:01:05 | ||
---|---|---|
bacr
|
En Stichting Hondenkop ook met de 766 😉 |
19-01-2023 22:40:05 | ||
---|---|---|
noof
|
Quote De 5710 kreeg a.g.v. de aanrijding bij Blw nog 3 aanwijzingen overweg mee dus dat hielp niet richting Brn. ;-) De 5812 viel uit wegens technische problemen, dat stond geheel los van het omleiden van de 5710 en 5712. Op een "normaal" tijdstip had ik hier ook niet voor gekozen, maar gezien de 5700 vanuit Ut al vroeg begint met rijden was dit een mooie manier om het treinverkeer toch op gang te krijgen. Een goede 2 jaar geleden hebben we de 5800 eens opgestart door om te leiden via Uto.
Laatst bewerkt door noof op 19-01-2023 22:41 |
20-01-2023 00:13:32 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote DBC reed in het verleden deze treinen met een 6400 dus het is onzin dat een G2000 niet geschikt zou zijn. Maar als het Prorail behaagt om weer eens een ongeplande stop te Zha te veroorzaken en vervolgens nog een keer te Bda om de Benelux voor te laten dringen dan wordt het vanzelf een puinhoop. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
20-01-2023 06:53:43 | ||
---|---|---|
thom
|
Waarbij een G2000 praktisch het dubbele vermogen heeft van die 6400 :) |
20-01-2023 09:47:39 | ||
---|---|---|
sander14
|
Quote De post in Roosendaal (waar Zha en Bd onder vallen) staat nogal bekend om dit soort rariteiten. Maar daarbij hebben ze dus geen idee wat voor puinhoop ze veroorzaken. |
20-01-2023 12:24:50 1 | ||
---|---|---|
mich
|
Het is ook een lastig punt. Bij Zha moet je alles wat van/naar de Hsl gaat wel voorrang geven, ivm spanningssluis enzo. Vervolgens is het lastig inschatten wanneer de goederentrein precies bij Bda gaat zijn. Ik denk dat het ook meespeelt dat je op afstand op een scherm zit te kijken, waarbij de afstanden en snelheden niet goed te zien zijn. Als de post nog fysiek langs het spoor stond ergens bij Bda dan kun je ook zien wat je doet en daar je handelen op aanpassen. |
20-01-2023 13:19:18 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Je ziet idd de spoorbezetting per sectie en dat is niet echt nauwkeurig! |
20-01-2023 14:00:39 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Alleen weten wanneer Zha bereden wordt is inderdaad grove benadering. Maar je weet als doorgewinterde knoco uit ervaring hoe lang zo'n trein erover doet. Als je tenminste op je beeldschermen koekeloert. En als het allemaal in de automaat ARI staat omdat je het elders veel en veel te druk hebt... tja. |
20-01-2023 14:20:26 | ||
---|---|---|
MasterE
|
ARI staat standaard aan. Mcn Asd |
21-01-2023 12:43:17 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Als een trdl met ARI zijn werk niet meer zou hoeven doen dan waren de personeelstekorten bij Prorail snel opgelost denk ik. Wat hier gebeurde zag er wel uit als wat er gebeurt als je ARI alles laat uitvoeren en de trdl niet doet wat hij zou moeten doen, namelijk het in de gaten houden of het resultaat van ARI wel de beoogde uitwerking heeft. Een IC Direct met +1 heeft als resultaat dat een goederentrein bij Zha in de ankers moet en als gevolg daarvan een paar minuten te laat bij Bda is zodat een Benelux ineens voorlangs kruist met de hierboven geschetste gevolgen. |
21-01-2023 16:25:02 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Uit nieuwsgierigheid, als de werkwijze van de post hetzelfde blijft... zou ETCS daar dan verbetering in brengen doordat een machinist sneller nieuwe info kan krijgen? |
21-01-2023 16:26:30 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Nee, sterker nog ETCS duurt langer. |
21-01-2023 16:31:59 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Quote Routelint/TimTim op een tablet helpt wel, want dan kan de machinist anticperen op +1 of +2 van een voorgaande trein. |
21-01-2023 17:04:29 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Dat anticiperen gebeurt al anders zou de schade bij Zha groter zijn. En tegen een voorlangs kruisende trein bij Bda valt alleen te anticiperen door bijvoorbaat de vertraging verder te laten oplopen. Als er dan toch technische oplossingen gezocht moeten worden dan zou je de rijweg voor goederen automatisch vast moeten leggen achter de IC Direct zodat er geen risicio is dat andere treinen nog even tussendoor mogen. Dan heb je wat vertraagde aankomsten in Bd die na het stationnement weer zijn verdampt en die cargo heeft tegen die tijd de vertraging er hopelijk ook weer uitgereden. Wellicht helpt het als met ICNG wat meer doorgereden kan worden op de HSL zodat bij Zha de treinen geen last meer van elkaar hebben. |