Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
03-01-2019 11:36:07 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Quote Er zijn nu totaal 4 stammen opgeknipt. Het lijkt me dat 4 x 6 rijtuigen = 24 rijtuigen toch wel genoeg zijn om de rest van de vloot met 1 rijtuig te verlengen? Het wisselen van de rijtuigen heeft met een technisch aspect te maken ( er zijn 4 deel series en namelijk icrm 1/2 en icrm 3/4 ). Deze series wijken technisch behoorlijk van elkaar af waardoor er tijdens ombouw / toelating de nodige papierwinkel nodig was. Door nu maar 1 serie aan te passen ( lees van eind rijtuig tussen rijtuig te maken ) hoeft dit maar voor 2 type rijtuigen gedaan worden i.p.v. 4. Hierom zijn er tijdens de voorbereiding er wat rijtuigen onderling gewisseld. Tevens heeft deze manier werken de minste ontdekking van stammen opgeleverd. |
03-01-2019 15:41:10 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Het is maar wat je onder opgeknipt verstaat. Van de vier opgeknipte stammen zijn twee stammen gebruikt om de IC Brussel te verlengen. Daar zijn nu nog maar zes rijtuigen van over. Hoe het verlengen van de ICd verder in elkaar steekt, heb ik een aantal reacties terug uiteengezet. |
03-01-2019 15:42:25 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Apart. Ik dacht dat alle deelseries nu gelijk waren getrokken. Wat zijn nu nog de verschillen dan tussen ICR-1, 2, 3 en 4? |
03-01-2019 16:15:04 | ||
---|---|---|
gose91
|
ICR-2 past niet langs de perrons in België dacht ik. De onderste trede is breed en niet inklapbaar. ICR-1 is verder redelijk gelijk aan ICR-2, maar op heel veel punten anders dan ICR-3. ICR-4 lijkt weer behoorlijk op ICR-3 |
03-01-2019 16:36:02 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Ik weet/zie als mcn aan de binnenlandse treinen dat deze gemixt zijn en alle deelseries omvatten, maar weet niet welke welke is. Verschillen zitten idd visueel al in de klaptreden: n.m.w. Inklapbare metalen trede, vaste afgeronde metalen trede of vierkante houten trede. Ook zijn de binnendeuren verschillend: Met een glazen binnenruit tot volledig van glas. Ook technische installaties zijn verschillend. Van andere deursystemen tot plaatsing van installaties tot totaal andere installaties. Als er echt iets is met een rijtuig beginnen we ook met het MBN met het rijtuignummer zodat ze de juiste tekeningen erbij kunnen pakken. |
03-01-2019 19:01:44 | ||
---|---|---|
gose91
|
Volgens ontwerp hebben ICR-1 en 4 klaptredes. Helaas heeft het type binnendeur niks met het rijtuigtype te maken, dit stamt nog uit de tijd dat ze als zuurstok in de 900/1000 reden, alleen die rijtuigen hadden ICM binnendeuren. In de BNL vind je geen ICR-2, dus alles zonder klaptrede is ICR-3 %02% Verder tussen 1, 2 en 3, 4 inderdaad veel verschil in de deuraandrijving en de bedrading. |
06-01-2019 13:08:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het inmiddels veelbesproken schuifplan dat nu in uitvoering is, heb ik wel zo ongeveer door inmiddels. Getalsmatig is het uiteindelijk niet zo moeilijk, gelukkig. Nog één vraagje: klopt het qua rijtuigvolgorde dat de 15 stammen voor de 900 en 1000 de samenstelling BD+B+A+B+A+B+B krijgen? |
06-01-2019 13:38:31 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Een BDs in plaats van een BD. Alleen stammen 16233 en 16235 zullen een BD houden. Hoe de rijtuigvolgorde wordt, weet ik niet. Wel weet ik dat bij de IC Brussel de A-bakken naar plek 2 en 6 zullen gaan. Daarom veronderstel ik wel dat ook bij de IC direct op plek 2 en 6 de A-bakken komen. Maar weet dit dus niet zeker. |
06-01-2019 13:55:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dank. Vergelijking met de samenstellingen (op somda) roept dan nog de vraag op of stam 16239 ook niet zijn BD (en naamgever) behoudt? |
06-01-2019 14:11:20 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Oja, die heeft ook een BD. Was er één vergeten. |
14-01-2019 08:07:20 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Stam 16122 als 1018 met zeven bakken. Vanwege regen, drukte en duisternis niet kunnen zien welke bak er in is gekomen. |
14-01-2019 09:37:19 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
En nu staat in Rtd de 16126 met middenin de stam het extra rijtuig 20-70 550. |
14-01-2019 09:47:35 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Middenin? Dat betekent dat het extra rijtuig op plek 4 zit? |
14-01-2019 09:53:04 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Rijtuig 550 komt origineel uit stam 16472. Dat is een IC Brussel stam. Dat betekent dat de 16472 nu rijdt met een A uit stam 16232 of 16236. |
14-01-2019 12:00:56 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Het extra rijtuig zit inderdaad middenin. De samenstelling is dus B-A-B-B-B-A-B. |
14-01-2019 16:16:02 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
Waarbij een van de eind-B's een BDs is... Ik zie zojuist dat de 16122 is voorzien van de 20 220,eveneens in het midden. |
14-01-2019 16:50:39 | ||
---|---|---|
Daan!
|
En de 220 komt uit stam 16271, eveneens een IC Brussel stam. Dus ook 16271 heeft hoogstwaarschijnlijk 2 A-bakken. Edit: Zojuist stam 16271 genoteerd. Deze bestaat nu uit de volgende bakken: BD 82 70 971 A 10 70 355 B 20 70 242 B 29-70 449 B 20-70 581 A 10-70 377 B 20-70 401 Zoals eerder vermeld zijn de A-rijtuigen dus op plek 2 en 6 gezet. De 355 komt uit stam 16236. Laatst bewerkt door Daan! op 14-01-2019 17:38 |
15-01-2019 19:17:51 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Stam 16472 heeft de BD van stam 16232. Heet deze stam nog daadwerkelijk 16472? Heeft iemand dit gezien toevallig? |
21-01-2019 10:59:40 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Alle stammen zouden per vandaag verlengd moeten zijn. |
21-01-2019 12:51:45 | ||
---|---|---|
gose91
|
Als laatste stam heeft vandaag de 16115 rijtuig 20-571 erbij gekregen |
21-01-2019 14:04:48 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Heeft iemand een overzicht van welke rijtuigen bij stammen 413, 417, 419, 424, 125, 130, 233, 235 en 239 zijn gekomen? |
21-01-2019 15:40:14 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Ik had vanmorgen de 413 mee, en het viel mij op dat er een extra BD rijtuig was toegevoegd. Sorry, geen nummers, dat vind ik persoonlijk nooit zo interessant %08% |
22-01-2019 01:22:33 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Quote 16413 - 82982 , 16417 - 82974, 16419 - 20149, 16424 - 20107, 16125 - 20247, 16130 - 20260, 16233 - 20413, 16235 - 20201 en de 16239 - 20248 |
22-01-2019 08:04:59 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Opvallend dat er dus 2 stammen nu met BDs en BD rijden, namelijk stammen 16413 en 16417. Dat terwijl er nu een gewone B/B-eindrijtuig aan de kant staat: 20-205. |
22-01-2019 08:05:22 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Dank! |
22-01-2019 10:50:26 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Quote De 82436, 82972 en 20205 staan nu aan de kant. Heb nog iets anders in de wandel gangen vernomen maar dan moeten deze 3 rijtuigen eerst nog omgebouwd worden. |
22-01-2019 12:13:14 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Weet iemand waar BDs 018 is? Deze is ooit vervangen door de 030, maar daarna ben ik hem kwijt geraakt. Er staan nu 5 BDs’en aan de kant: 016, 020, 027, 028, 029. |
22-01-2019 12:26:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteZijn het niet eindrijtuigen die eerst tot tussenrijtuig moeten worden (terug)gebouwd voordat je ze weer in een stam kunt zetten? |
22-01-2019 12:34:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteIk heb steeds gedacht dat de 018 bij het rijtje van vijf hoort dat nu eens bij de Zaanstraat en dan weer op de Wgm staat. De 020 staat met schade in de loods in Amersfoort en is, blijkens eerdere bercihten hier, opgegeven voor sloop. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-01-2019 12:36:10 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Quote Dit klopt helemaal |
22-01-2019 13:04:22 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Ja maar het blijft gek dat rijtuig 20205 niet is ingezet in plaats van een BD zoas die nu in stam 413 en 417 zit. Het onteinden is bij rijtuig 20249 ook gedaan. |
22-01-2019 13:17:07 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Dank. Edit: Deze heeft blijkbaar ooit een aanrijding gehad en is daar nooit van hersteld. Gek dat dan in de update van woe 11 juli 2018 deze nog staat vermeld in de materieelsamenstellingen. Laatst bewerkt door Daan! op 22-01-2019 13:19 |
22-01-2019 13:22:00 | ||
---|---|---|
thom
|
De 16e trof ik op de Wgm iig aan elkaar de 027, 018, 016, 028 en 029 op de 3306 bij het OB voor de deur. Laatst bewerkt door thom op 22-01-2019 13:23 |
22-01-2019 13:40:33 | ||
---|---|---|
gose91
|
Staan daar voorlopig nog. Als men halverwege dit jaar boven 3306 en 3307 BVL gaat hangen, verhuizen ze naar het opstelterrein. De 016 en 027 gaan ook niet meer rijden. 018, 028 en 029 worden Q3 nog aan een stam gezet voor de laatste verlenging. |
22-01-2019 15:31:25 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Alle stammen zijn nu toch op de juiste lengte? Mcn Asd |
22-01-2019 15:37:12 | ||
---|---|---|
thom
|
Momenteel staan ook nog twee losse B's voor de deur bij het OB, te weten de 546-8 Bpmz10 en 150-9 Bpmez10, maar mogelijk dat die van een stam zijn die verder binnen staat. |
22-01-2019 15:38:21 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Quote of gaat er nog een verlening komen? |
22-01-2019 15:45:49 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Die horen in stam 16507 te zitten. |
22-01-2019 15:53:10 | ||
---|---|---|
thom
|
Aah, dan zal de rest inderdaad wel binnen staan daar |
22-01-2019 15:55:18 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote En de 16507 heeft 23/24-01 onderhoud. Een 165xx stam past compleet (9 rijtuigen) niet binnen op één spoor in de loods. Oplossing daarin is om de stam te splitsen en zo 7 om 2 rijtuigen binnen te zetten voor onderhoud. Komt dus regelmatig voor dat er 2 rijtuigen staan. |
22-01-2019 17:31:52 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
heb gekeken waar de rijtuigen vandaan kwamen (welke stam) zoals ze in de materiaalsamenstellingen staan op deze site: 82982 uit 16282 82972 uit 16274 20149 uit 16509 20107 uit 16503 20247 uit 16236 20260 uit 16274 20413 uit 16274 20201 uit 16437 20248 uit 16232 |
23-01-2019 18:18:03 | ||
---|---|---|
edward
|
Quote De 20249 is eindrijtuig van 16503 |
24-01-2019 11:37:15 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Ja, klopt. Heb me niet goed uitgedrukt/vergist. Maar de 20249 is kortgeleden pas ingezet in stam 16503. Daarvoor zat de 20107 op de plek van de 20249. Wat ik dus wilde zeggen is dat de 20107 wel ont-eind is en is ingezet als tussenrijtuig, maar de 20205 niet. |
28-02-2019 19:00:35 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Kan iemand bevestigen of de aanduiding op de stelbalk van de voormalige eind-rijtuigen gewijzigd is van Bpmez10 naar Bpmz10? Gaat dan om de volgende rijtuigen: 61 84 20-70 149-1 (nu in stam 16419) 61 84 82-70 982-0 (nu in stam 16413) 61 84 82-70 974-7 (nu in stam 16417) 61 84 20-70 107-9 (nu in stam 16424) |
02-03-2019 17:06:41 | ||
---|---|---|
edward
|
De 107 is Bpmz geworden |
06-03-2019 22:11:19 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Om het nog openstaande deel van mijn eigen vraag maar te beantwoorden: 20-70 149 is nu Bpmz10 (was Bpmez10) 82-70 982 is nu Bpmbdz8 (was Bpmbdez8) 82-70 974 is nu Bpmbdz8 (was Bpmbdez8) En aanvullend daarop: 20-70 133 is eindrijtuig, maar draagt de aanduiding Bpmz10 29-70 493 is een Bpmdz9, maar draagt de aanduiding Bpmbdzf7 (is al geruime tijd) |
03-09-2019 13:08:03 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Vanochtend is trein 907 gereden door stam 16424 en trein 1007 door stam 16413. Zijn deze stammen afgeopwn weekend verlengd tot SW-9 speciaal voor deze treinen? |
03-09-2019 13:28:18 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Nee hoor zijn nog gewoon 7baks stammen MCN ASD |
03-09-2019 16:24:49 | ||
---|---|---|
gose91
|
Er wordt nu wel geknutseld aan de reserve vloot om stammen te verlengen. Dat zal met enkele dagen gebeurd moeten zijn! |
08-02-2020 18:18:49 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Ik heb een vraagje over de oude benelux rijtuigen, en specifiek over het interieur van de AB rijtuigen. Zover ik weet hadden de A rijtuigen net als nu met een paar hokjes en waren de B rijtuigen volledig doorlopend, spreek mij tegen wanneer verkeerd. Maar wat was de indeling van de AB rijtuigen? Hadden deze ook een paar hokjes of was dit ook een volledige doorloop? Laatst bewerkt door MCN-GVC op 08-02-2020 18:19 |
08-02-2020 18:27:00 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Uit het hoofd gezegd was het 2 x 2 steken 1 e klas ( ooit roken / niet roken) en dan 6 steken 2e klas. En geen aparte coupe's Laatst bewerkt door cuneo56 op 08-02-2020 18:27 |
08-02-2020 18:56:17 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
En ter controle, klopt mijn aanname dat het volledige 1e klas benelux A rijtuig dus ook deze 4x 6 zits coupe's had en voor de rest normaal? |
08-02-2020 19:13:35 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dat meen ik van wel. |
08-02-2020 19:14:17 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
De ICR3 rijtuigen (BeNeLux) waren gelijk aan ICR1 (de oorspronkelijke buurlandrijtuigen), op enkele details na dan. En uiteraard uitgezonderd de Bs en AB rijtuigen, die immers bij de andere deelseries niet voorkwamen. Van het AB rijtuig was het B (2e klas, red.) deel exact gelijk aan een "gewoon" B rijtuig. Het enige verschil was dat op het aangrenzende balkon een WC aanwezig was welke in een B rijtuig alleen aan de zijde zat waar vroeger nog gerookt mocht worden. In het AB rijtuig was dat het A deel (1e klas) en ook nog eens verdeelt in een niet-rokers deel (aangrenzend aan het B deel) en een rokers gedeelte en dat gescheiden door een bruin getinte glazen wand. De scheiding tussen de 1e en 2e klas was met een wand met pneumatisch schuifdeur. De A rijtuigen waren wat indeling betreft gelijk aan de A rijtuigen van ICR 1, 2 en 4 en voor de revisie verdeeld in 4 compartimenten met zijgang en een open afdeling ter grote van 6 compartimenten, destijds nog verdeeld in roken en niet roken. |
08-02-2020 19:33:00 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Oke, dus volgens jou (vrijgezel) klopt het dus wat cuneo56 zegt, dat van het AB rijtuig, net als het A rijtuig, er 4x 6zits in zaten. Waarvan dus de 2x wel en 2x niet roken. Of was het toch anders? Om mijn reden van vragen te delen, mij gaat het namelijk om hoe de banken stonden in het A gedeelte van het AB rijtuig. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 08-02-2020 19:37 |
08-02-2020 19:37:25 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
In het A deel was de stoelopstelling 1+2 met een middenpad. |
08-02-2020 19:41:27 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Oke, hartelijk dank voor de uitleg. |
09-02-2020 01:04:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote https://flic.kr/p/2iqSKSY Quote https://flic.kr/p/2iqST6W Quote Minus 1 stoel bij de tussen wand tussen A en B deel, omdat je daar vast zit aan een gecentreerde deur door het gecentreerde looppad in het B deel en het verschoven looppad in het A deel door de 2+1 indeling. |
09-02-2020 09:28:53 | ||
---|---|---|
geert
|
Die deur zat juist niet gecentreerd en dat leidde tot een losse stoel naast de deur in de 2e klasse en daarmee een unieke plek die je nergens anders zag in ICR (wel in de ICM 3-en) |
09-02-2020 09:38:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Dat schrijft Thom ook. |
09-02-2020 11:52:20 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
Nee, Thom schrijft juist het tegengestelde: deur is zit wel in het midden en de missende zitplaats is een 1e klas zitplaats. Volgens de door hem bijgevoegde tekening heeft hij gelijk. |
09-02-2020 14:58:48 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ok, ik begreep Thom in elk geval zoals ik het me herinner. |
16-02-2020 19:20:33 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Wel opmerkelijk dat ICM vervolgens met een 6-persoons compartiment minder per bak is gebouwd dan |
16-02-2020 20:30:44 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik denk dat dat niet helemaal eerlijk vergelijken is, de rijtuigen reden op andere verbindingen en in de totale samenstellingen zijn de verschillen aantallen in 1e en 2e klas ook weer anders. Laatst bewerkt door thom op 16-02-2020 20:31 |
18-02-2020 17:49:15 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Quote Volgens mij was in ICR was een coupé ingericht voor douane-activiteiten. Weliswaar op grensbaanvakken... Laatst bewerkt door tjabbe73 op 18-02-2020 17:49 |
10-06-2020 16:34:18 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Zijn stammen 16235 en 16239 nog steeds zo genummerd? Deze stammen hebben namelijk een BDs ipv een BD gekregen, respectievelijk 018 en 029. Stammen 16472, -273, -475, -476, -477 hebben een extra BD gekregen. De naamgevers van de stammen zitten tegenwoordig in het midden ipv aan de kop. In volgorde van genoemde stammen zijn BD 432, 973, 435, 436, 439 toegevoegd als eindrijtuig aan deze stammen. |
10-06-2020 16:41:55 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Ja, die 2 stammen zijn nog steeds zo genummerd. |
23-07-2020 11:06:14 | ||
---|---|---|
Daan!
|
NFL meldt een stuk of vijf losse BDs'en op de Wgm. Ik weet dat er 3? BDs'en over zijn, maar zeker geen vijf. Weet iemand of er weer verengingen/bakken gewisseld gaan worden? |
23-07-2020 11:33:32 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Volgens het overzicht materieelsamenstellingen hier op Somda zijn er precies vijf BDs'en over en 1 B. |
23-07-2020 11:36:43 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Weet niet of het overzicht dan helemaal up-to-date is, maar volgens mij staan op dit moment op reserve: B 205 en BDs 016, 027 en 028. Totaal 4 rijtuigen. |
23-07-2020 11:43:40 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Ik heb dezelfde info als Martijn. |
23-07-2020 11:55:04 | ||
---|---|---|
2296
|
82 016 -> plukrijtuig
20 205 -> res. Wgm |
23-07-2020 12:55:45 | ||
---|---|---|
gose91
|
82 027 is is ook een plukrijtuig |
23-07-2020 13:27:23 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Hij kan er nooit 5 gezien hebben, althans niet aan elkaar. Er staan er 3 nabij de wasstraat en 1 bij het OB. Laatst bewerkt door thom op 23-07-2020 13:27 |
23-07-2020 13:31:56 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Daarom staat er ook los in de zin? |
23-07-2020 13:35:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat vatte ik meer op als zijnde 'rijtuigen niet opgenomen in een stam' ;)
En het was louter aanvullend bedoeld. Laatst bewerkt door thom op 23-07-2020 13:35 |
02-02-2022 19:42:46 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Ik ben op zoek naar de samenstelling van de ICRm-rijtuigen. Zoals ze gereden hebben met de stamnummers 5100, 5200, 5600 en 5800. De 5500 en 5700 zijn uiteraard makkelijk op te maken. Daarnaast ben ik op zoek naar de rijtuigen die in stammen 157xx en 151xx zaten. Weet iemand waar ik dit kan vinden |
02-02-2022 19:53:56 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
De 5200'en zijn ook niet zo moeilijk. Dat waren de Bds'en, de 5201 tm 5232. Laatst bewerkt door bart84 op 02-02-2022 20:02 |
02-02-2022 19:59:21 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Oja tuurlijk! Dank!
Volgens mij stonden ze hier altijd in de materieelsamenstellingen. Maar door de andere indeling van de ICRmh zijn die stammen weg. Laatst bewerkt door Daan! op 02-02-2022 19:59 |
02-02-2022 21:37:19 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
|
Check deze webisite: www.martijnhaman.nl |
02-02-2022 22:12:11 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Dat zijn de stamnummers van ICRmh zoals ze op de HSL rijden. |
28-06-2022 17:36:48 1 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag [28 06 2022] is er een einde gekomen aan het bestaan van rijtuig 50 84 28-70 112-4, inderdaad een Bs van ICR-3. |
28-06-2022 21:12:44 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Dat werd na bijna 14 (!) jaar terzijde ook wel tijd... |
29-06-2022 10:55:53 1 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Zijwaarts vervoeren, dan heb je wel een heeel brede weg nodig ????. Als hij op de zijkant op de dieplader gelegd is zoals de VIRM-bakken, vraag ik mij af waarom. Een ICR is toch niet hoger dan pakweg een mat '64? |
29-06-2022 11:04:40 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Daar stond zo'n beetje iedereen van op te kijken, niet in de laatste plaats de betrokken chauffeur. Koste ook "maar" zo'n 3 uur vertraging omdat er allerlei onderdelen vanaf gesneden moesten worden op het laatste moment, met name de onderzijde. Rechtop was dit allemaal niet nodig geweest en hoefde ook niet ingepakt te worden. De betrokken chauffeur had eigenlijk nog een rit moeten rijden, logischerwijs zat dat er niet meer in. |
29-06-2022 11:11:36 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Waarom is deze nog zo lang bewaard gebleven? |
29-06-2022 11:28:21 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Koninklijke stuurstand?😉 |
29-06-2022 12:24:14 | ||
---|---|---|
gose91
|
Quote Dan kunnen ze de 82-020 nu mooi ter plaatse voorbereiden ;) |
29-06-2022 22:07:08 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Omdat jarenlang de samenstelling van de ICR-stammen in verandering is geweest. En daarna als een heel stille reserve, vermoed ik. |
29-06-2022 23:35:55 | ||
---|---|---|
Daniel1
|
Deels, want hij heeft al jaren z'n draaistellen niet meer... |
30-06-2022 00:32:47 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Eigenaardig, want we hebben het over een Bs, oftewel een bordeaux-rode Benelux waar je weinig mee kan, tenzij je honderdduizenden euro's wilt investeren in iets rijdends. 🙂 Laatst bewerkt door aarclay op 30-06-2022 00:32 |
30-06-2022 00:52:27 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Rijtuig stond er ook alleen nog maar omdat het jaren geleden op bokken is weggezet. Dus niks reserve.... |
30-06-2022 01:30:53 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En dus dachten ze opeens: Opbokken ermee.. 😃 |
04-07-2022 17:49:17 | ||
---|---|---|
Nosy
|
Wat is er aan de hand met stam 16121? Weet iemand waarom die aan de kant staat? |
04-07-2022 18:53:11 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Niks mis mee alleen rouleren de stammen regelmatig en staan ze nu wat langer aan de kant omdat regelmatig de 1000 serie niet rijdt. |
04-07-2022 20:00:21 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Stam 16121 staat aan de kant. De BDs is echter gewisseld met die van de 16506. De BDs 06 staat aan de kant. |
11-07-2022 17:23:42 1 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag [11 07 2022] is een einde gekomen aan het bestaan van rijtuig 50 84 82-77 020-5. |
15-07-2022 06:36:51 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ter informatie: Deze botsing vond plaats op 17 december 2009. Nog voor de HSL-modificaties. Herstel zou 1 miljoen euro kosten is mij in 2012 of 2014 verteld. Toen was er duidelijk dat er geen haast was. Laatst bewerkt door aarclay op 15-07-2022 06:39 |
09-08-2022 16:40:45 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dat zag ik niet aankomen. De NS heeft de ICR-rijtuigen te koop gezet. Volgens mij staan ze al een aardig poosje te koop omdat de deadline van 26 augustus al in zicht is. www.railwaygazette.com Laatst bewerkt door aarclay op 09-08-2022 16:41 |
09-08-2022 16:48:16 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Hadden ze jou eerst ff moeten bellen voor een artikeltje op je website? 😉😜 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |