Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
02-09-2013 22:24:39 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Zou er dan zomaar eens iemand logisch hebben nagedacht en met het idee gekomen zijn om het in het weekend te doen als ze toch stilstaan? Moet niet gekker worden. %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
02-09-2013 22:46:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dan moet er een heel levendig verkeer van en naar Eindhoven en Maastricht geweest zijn. De samenstelling van getrokken treinen gebeurt niet meer 'langs de lijn' en zeker niet als er BAB of B-Bf-stammetjes uit elkaar gehaald moeten worden. Of men heeft bij NedTrain de regels veranderd, natuurlijk. |
02-09-2013 22:58:22 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De rijtuigen wordt eruit gehaald bij onderhoud in Mt. Mcn Asd |
02-09-2013 23:28:37 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
De stam van loc 1757 nog niet. Deze stond vandaag GDST met nog 10 ICRm rijtuigen te Ehv.Quote Laatst bewerkt door SGMm2137 op 02-09-2013 23:29 |
02-09-2013 23:53:15 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Wat niet is kan nog komen, ik zie het er nog wel van komen dat een aantal BDs'en wordt omgebouwd om als stuurstandrijtuig voor de Traxx-locomotieven te fungeren. Laatst bewerkt door AlexNL op 02-09-2013 23:53 |
03-09-2013 02:00:00 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En waarom niet, dat komt alleen de onnodig lange keringen in Brusz, Atw en Gv (Bkh) maar ten goede. |
03-09-2013 07:35:06 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En het rangeerwerk in Bd, Rtd en Wgm is dan ook voorbij. Het is bovendien mogelijk om in Asd onder de kap te keren. |
03-09-2013 07:36:08 | ||
---|---|---|
Jorrit
|
Vergeet ook Bd niet, daar is het keren ook een tijd- en arbeidintensief proces. |
03-09-2013 08:38:22 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
De kering in Bd lijkt me ook onhandig door de verbouwing in dat station, waardoor er steeds sporen buiten dienst zijn. |
03-09-2013 08:49:16 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Tegen die tijd is de verbouwing van Breda wel achter de rug; maar je hebt gelijk dat het emplacement niet is ontworpen voor kerende getrokken treinen. En ook als straks de verbouwing klaar is, zal het te krap blijken te zijn met slechts zes perronsporen (het aangepaste goederenperron even buiten beschouwing gelaten). Mogelijkheden om een vierde perron aan te leggen zijn er niet; alles wordt dichtgebouwd. Ook aan weerszijden van het emplacement zijn er straks vrijwel geen mogelijkheden meer. Als er ooit een lijn naar Utrecht komt, moeten de sporen diep ondergronds. Is Breda straks een doorstroomstation met een kerende internationale dienst? Dan helemaal veel te krap. Zelfs te Rotterdam CS zijn er aan de achterzijde nog mogelijkheden. Utrecht wordt op de groei gebouwd. Arnhem heeft nog mogelijkheden aan de stadszijde (spoor 1). Den Haag CS krijgt er twee sporen bij. |
03-09-2013 09:26:43 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Station Breda is inderdaad niet gebouwd op kerende treinen. De twee keerspoortjes aan de oostkant van het station geven wel wat lucht, maar ik betwijfel of Breda nu/in de toekomst 4 kerende treinseries aankan. Mocht de spoorlijn Breda - Utrecht ooit worden aangelegd, dan verwacht ik dat de aftakking ten oosten van Breda komt te liggen (t.h.v. Bavel/Dorst) en dat de treinen niet in Breda zullen eindigen, maar zullen doorrijden naar Roosendaal of België. |
03-09-2013 10:13:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHet klopt nog ook (tot mijn verrassing). De BDs-en 001-007 komen voor de TD7-stammen, de 010-019 voor de TD9's en de 021 is het reserverijtuig. De rest gaat of staat aan de kant. |
03-09-2013 12:10:32 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Wellicht worden die alvast omgebouwd voor het buurlandverkeer cq. rijden in trek-duwstammen met Trax? |
03-09-2013 12:17:54 | ||
---|---|---|
jochem
|
Het principe 'de wens is de vader van de gedachte' lijkt te gaan regeren in dit topic... |
03-09-2013 12:18:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteAls daaraan iets gaat gebeuren, zijn de BDs-en sowieso een dankbaar onderwerp, want daar staat er al een hele rij van aan de kant. Ombouwen voor rijden met Traxx zal voorlopig wel niet aan de orde zijn, want dat zal nog ontworpen moeten worden. Maar mocht het gaan gebeuren, dan hoeft er voorlopig niets extra onttrokken te worden. Laatst bewerkt door broek53 op 24-09-2013 22:52 |
05-09-2013 22:47:12 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
Quote De verdeling van lage nummers voor TD-7 en hogere voor de TD-10 is al enkele jaren zo. De composities wijzigen eigenlijk ook niet meer van samenstelling, op af en toe een onderlinge omwisseling van de BAB stammen na (en de locs zijn niet vast, uiteraard). Wat dat betreft is dit een logische stap. Echter, de 5221 is nu in gebruik in een vaste TD-10 compositie. (zie ook de mat-sms, voor zolang deze in de huidige vorm voor ICRm nog bestaat. Hier gaat nog een aanpassing in komen nav dit gebeuren). Als de 5221 een reserverijtuig word, gaat daar dus of een bakwisseling met een andere BDs plaatsvinden, of komt er een hele TD-10 compositie te vervallen, wat ook de nodige rijtuigen zal opleveren voor wat er uiteindelijk ook mee gaat gebeuren. |
05-09-2013 22:59:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
De TD10 die in de omloop sinds begin dit jaar niet ingezet werd, is per september (en feitelijk al eerder) geschrapt en dus is er een stam beschikbaar voor wat-voor-werk-ze-ook-maar-aan-ICR-uitvoeren. Zeer waarschijnlijk is dat de stam met de 5221 geweest, en die is dus nu over. |
05-09-2013 23:03:08 | ||
---|---|---|
train85
|
Wat ik nog niet heb voorbij komen is een oorzaak van dit. Het gaat om de nieuwe reinigingssporen te Vl. Toen die klaar waren en de eerst TD10 stam kwam daar aan, kwamen ze erachter dat de lengte van het reinigsperron te kort was voor een TD10 stam, er pastte alleen een lok met 9 rijtuigen. Klein foutje namens Prorail. Laatst bewerkt door train85 op 06-09-2013 15:41 |
05-09-2013 23:05:44 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
De trein 1 rijtuig te kort was... euhm, ik neem aan dat je dat andersom bedoeld: De reinigingssporen zijn met de lengte van 1 rijtuig te kort geworden Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
06-09-2013 00:04:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteKlein foutje namens NSR/NedTrain, bedoel je. De lengte van die sporen is minimaal anderhalf jaar en waarschijnlijk al langer bekend - tijd genoeg om op zijn minst aan de bel te trekken, dunkt mij. |
06-09-2013 07:29:37 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ik hoop toch wel dat "een oorzaak" meer gezien moet worden als "een extra argument", want treinen korter maken (terwijl dat niet altijd lijkt te gaan passen), omdat er een foutje in de lengte van het reinigingsspoor is gemaakt, dat gaat natuurlijk nergens over. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
06-09-2013 07:37:30 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Waarom zou NS aan de bel moeten trekken. 'Noodgedwongen' een rijtuig minder inzetten komt ze alleen maar beter uit. Scheelt weer bakkilometers en zo. Shqiperise-lopers? |
06-09-2013 16:15:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is hoe dan ook niet zo dat de rijtuigen werkeloos aan de kant gezet worden. Daarnaast is, zoals ik al heb gemeld, de samenstelling met 9 rijtuigen volgens de beruchte telcijfers slechts voor een enkele trein een probleem. |
06-09-2013 16:59:24 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Daar nog even op terugkomend: ik voorspelde capaciteitsproblemen voor o.a. 1922, 1961, 1963 en 1965 in een TD9. Inmiddels heb ik (in een ongestoorde treindienst) o.a.s 1961 en 1965 al met een TD9 zien rijden te Rtd en dat paste best. Het houdt niet heel erg over, maar als ik het goed zag kon iedereen zitten. |
08-09-2013 19:15:16 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Hoe zit het eigenlijk met de conditie van de BDs-stuurstanden? Tien stuks staan ook maar te vervelen daar in Hrl. Waarom hebben ze geen carroussel daarvoor in werking gesteld? Laatst bewerkt door aarclay op 08-09-2013 19:15 Choo choo..... |
08-09-2013 19:28:39 | ||
---|---|---|
110573
|
Misschien omdat men in de veronderstelling verkeerd ze in de toekomst helemaal niet meer nodig te hebben, wat nog helemaal niet zo'n gekke gedachte is. Laatst bewerkt door 110573 op 08-09-2013 19:29 |
08-09-2013 19:29:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Omdat er geen omstandigheden zijn waaronder je acuut behoefte hebt aan 10 stuurijtuigen. Carrousel is een peperdure manier om extra reserve bij de hand te hebben en heeft met terzijdestelling niets te maken. |
09-09-2013 10:51:10 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Op elk stuurstandrijtuig zit op een deur een sticker geplakt, wit met rode letters. Door de afstand waar de stuurstandrijtuigen staan en de reizigers treinen rijden is de tekst niet telezen. Vermoedelijk staat er op dat de stuurstandrijtuigen niet ingezet moeten worden. |
09-09-2013 11:10:19 | ||
---|---|---|
jorgo
|
De vraag was natuurlijk waarom die rijtuigen niet zonder witrode sticker in actieve dienst zijn, middels carousselregime. Het antwoord is gegeven door Broek53. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-09-2013 20:17:59 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Tot zover B-rijtuigen, maar waar gaat men de A-rijtuigen voor de spits Fyra's vandaan halen? |
09-09-2013 21:16:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tegenvraag: waar denk je dan dat de B-rijtuigen vandaan komen? |
09-09-2013 22:41:15 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Uit de ingekrompen TD-10 tjes. EDIT: Bedenk me nu pas dat er nog Benelux mat aan de kant staat. |
09-09-2013 22:47:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Aha. Neen, dat is niet zo. De extra Fyra's worden gereden met de onderhoudsstam of de reservestam. Het aantal Fyra-stammen is begin dit jaar met eentje verruimd door het verhuizen van een van de twee omschakelbare Beneluxstammen naar de Fyra-dienst. De Beneluxstam die nu nog deels aan de kamt staat, is de ex-Olympische stam 4737. Die komt in december weer in dienst, als er (minimaal) 12 slagen Benelux gereden gaan worden. |
10-09-2013 00:05:36 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Zijn er (behalve de 4737) dan geen stammen of rijtuigen die niet gebruikt worden dan? Ik dacht dat een groot deel van ICRm vloot niet wordt ingezet. |
10-09-2013 00:16:27 | ||
---|---|---|
daniel81
|
.... en dat er met name een groot overschot is aan A-rijtuigen. |
10-09-2013 00:18:15 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Een dozijn BDs'en en de genoemde stam 4737 is het enige aan ICRm materieel wat niet wordt ingezet momenteel volgens mij. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
10-09-2013 00:30:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
Precies. En de tijd van overschot aan A-rijtuigen is geheel voorbij sinds de laatste twee opgelegde bakken als begeleindingsrijtuigen van de Koninklijke Trein zijn gaan dienen. Laatst bewerkt door broek53 op 24-09-2013 22:19 |
10-09-2013 19:09:34 | ||
---|---|---|
edward
|
Quote De ingekrompen TD-10-en zijn bij 3 stammen een Bf kwijt: 5838 zonder 493 5843 zonder 496 5845 zonder 499 Verder zijn de Bf-en in serie 437-450 gewijzigd van 29-70 in 29-77. De stam met BDs 016 heeft nummer 15116 gekregen en dit nummer staat met zwarte cijfers op de BDs - 304A - 356A - 443Bf Laatst bewerkt door edward op 10-09-2013 19:14, reden: aanvulling |
10-09-2013 19:11:04 | ||
---|---|---|
5431
|
Het nieuwe verkorte nummer staat in ieder geval bij set 15704 alleen op de A- en BDs-rijtuigen. |
10-09-2013 19:14:41 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
De wijziging van 29-70 in 29-77 is al in 2011 gebeurd. Mvg. Bart |
24-09-2013 17:19:20 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
Met dank aan Peter is het nieuwe overzicht nu aangemaakt. Heet simpelweg ICRm en mag bij deze gevult gaan worden met de samenstellingen (ik weet de huidige rijtuigvolgorde niet). Zodra dit overzicht goed gevult is zal ik ook de bakken buiten stammen aanvullen en kunnen eventueel ICRm-composities en ICRm-stammen verwijderd worden. Voor nu blijven deze nog even bestaan. |
09-10-2013 19:13:01 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
Hallo, Ik heb een vraag betreft ICR stam 5999 ofwel de koninklijke stam, of deze rijtuigen ook instandhoudingsritten maken? zoja, waar gebeurt dat? En nog een vraag over de 2 'nieuwe' begeleidingsrijtuigen, wat zit daar in? |
09-10-2013 19:25:34 | ||
---|---|---|
Wellie
|
De twee begeleidingsrijtuigen zijn "gewone" 1e klasse rijtuigen die in dezelfde huisstijl zijn gespoten als het Koninklijk rijtuig. Daarin zit al het personeel wat de koning en koningin vergezellen in hun treinrit. |
10-10-2013 00:29:46 | ||
---|---|---|
sik214
|
Waarbij in de A349 een klein keukentje gemaakt is. |
17-10-2013 21:56:22 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
Volgens de spots is ICRm stam 15110 (5210), stam 15710 geworden. |
21-10-2013 23:57:11 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Ik lees net met schrik dat al het ICRm mat verdwijnt uit de 1900 per december. %04% Juist een favo ICRm lijn . Weet iemand precies waarom dat nu al nodig is? Voor Benelux of voor HSL in 2015? Dus ik weet dat ik nog gauw moet rijden in de 1900. Straks alleen nog maar in de 3600. |
22-10-2013 00:09:26 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Lees even 20 berichten terug... |
22-10-2013 00:27:07 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Gedaan maar toch niet helemaal duidelijk vind ik %03%. Ik hoop dat ze toch nog terugkeren een ander wzblad. En t heeft dus niks te maken met de komende werkzaamheden op Eindhoven? Daar zou [ zoals ik me voorstel ] richting Vl geen td-9 passen op zuidelijk deel spoor 4. |
22-10-2013 08:43:41 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Het enige wat ik in dit draadje kan vinden, is dat de TD-10's naar TD-9's worden verkort, niet dat ICR uit de 1900 verdwijnt om wat voor reden dan ook. |
22-10-2013 09:00:17 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Ik snap de frustratie wat betreft het zoveelste gedram over bepaald materieel in een bepaalde treinserie, maar het was duidelijker (en minder moeite) geweest als je ff een quotetje had gegeven (ipv de berichten te tellen) Laatst bewerkt door mdj op 22-10-2013 09:00 Bij twijfel: gebruik beton. |
22-10-2013 09:01:31 | ||
---|---|---|
koos
|
@Schuur: Zie het topic over dienstregeling 2014. |
22-10-2013 09:50:22 | ||
---|---|---|
NS1707
|
Klopt het dat ik begrepen heb dat de ICRm uit de 1900 gaat? Zo ja, jammer echt mijn lievelings |
22-10-2013 09:54:54 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Als dat in het topic over DRGL 2014 staat - en dat staat het - dan is het in dit geval ook zo.. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
22-10-2013 10:00:38 | ||
---|---|---|
koos
|
Zal in 2015 vast terugkomen als de IC Gvc - Vl via de HSL gaat rijden. |
22-10-2013 15:06:30 | ||
---|---|---|
AgentX
|
@mdj: Dank. Die 20 berichten was meer een ruwe schatting. |
22-10-2013 19:05:09 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
En het is wel weer genoeg. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
24-10-2013 17:46:32 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Zal waarschijnlijk pas dec. 2015 zijn (drgl 2016) |
24-10-2013 18:48:55 | ||
---|---|---|
koos
|
even niet bij nagedacht, maar jij hebt gelijk! |
06-11-2013 11:39:26 | ||
---|---|---|
koos
|
Er komt een vraag in mij op over de drgl 2014. Er gaat - als ik het goed begrepen heb - wat ICR van de 1900 naar de beneluxdienst. Krijgen deze rijtuigen nog een stickerbeurt of blijven ze in blauw/gele kleurstelling rijden? Is het mogelijk dat er een volledig blauw/gele stam komt te rijden? Just corious... |
06-11-2013 13:13:07 | ||
---|---|---|
Pim530
|
De PRIO's worden juist ontstickerd. |
06-11-2013 13:22:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
De plannen met het ICR zijn nog volop in ontwikkeling, maar juist dat ene is duidelijk: de HST-Prio / Fyra-bestickering gaat verdwijnen. |
06-11-2013 13:32:04 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Leuk, dan komen de mooie Benelux-rode kleuren weer tevoorschijn. Waarschijnlijk een stukje geler en mooier dan de blauwe modellen vanwege de stickers die erover zaten. |
06-11-2013 13:40:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
Bestickering gaat eraf bij rtevisie en bij de revisie gaan de ramen en andere roest aantrekkende objecten eruit etcetera, m.a.w. ik denk niet dat de oude beschildering gehandhaafd blijft. Of er iets nieuws/anders voor terugkomt dan het geel en blauw, ligt nog in de schoot der toekomst verborgen. |
06-11-2013 13:46:13 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote ..en dan ook een geel-grijze TRAXX |
06-11-2013 13:47:54 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Geel-Rood zal het niet meer worden omdat NMBS inmiddels een andere huisstijl heeft. |
06-11-2013 13:49:45 | ||
---|---|---|
sfj
|
Ik zie overigens al weken lang zeker een tiental ICR te Hlm en Hlmwph, is er momenteel soms al een verbouwing gaande (welke ik waarschijnlijk gemist heb ergens) ? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
06-11-2013 13:52:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Aanpassingen voor de Beneluxdienst, voor het geval die op kortere termijn uitgebreid zou moeten gaan worden. |
06-11-2013 14:41:08 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Er waren toch geen benelux-rode meer bestickerd? Alles was toch al NS-blauw voordat ze een zuurstok-gekleurd jasje kregen? of heb ik dit verkeerd? Quote Van mij mag het weer lekker als NS herkenbaar worden. Desnoods op de voorste en het laatste rijtuig een mooie halfronding over de band, net als ICMm Laatst bewerkt door aarclay op 06-11-2013 14:44 Choo choo..... |
06-11-2013 15:22:42 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Is dat ook de verklaring voor inkorting van de TD-9 naar TD-7 per december? |
06-11-2013 15:38:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
Neen, van de inkorting van TD-10 naar TD-9 vorige maand. Daarbij is ook een niet-gebruikte (in de omloop) complete TD-10 vervallen; daar komen voornamelijk de betrokken A-rijtuigen vandaan. Laatst bewerkt door broek53 op 06-11-2013 15:40 |
07-11-2013 11:58:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
De op de Dijksgracht en de Watergraafsmeer zwervende rijtuigen van Beneluxstam 4737 (de vroegere Olympische stam, waarvan in de loop van het jaar een paar rijtuigen tijdelijk elders hebben dienst gedaan) zijn bij elkaar gebracht en de stam wordt op het moment weer samengesteld op de Wgm. Uiterlijk met ingang van de nieuwe dienst komt hij weer in bedrijf in de (dan uitgebreide) Beneluxdienst. |
07-11-2013 14:32:17 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Alle rijtuigen in die stam hebben inmiddels geen paarse bestickering meer, klopt dat? |
07-11-2013 14:39:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, die stickers zijn eraf. De meeste zijn daarom weer HST-Prio, een of twee geel/blauw. |
07-11-2013 16:20:38 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Helder! Ik dacht dat er drie "nieuwe" rijtuigen zijn, getuige deze foto's: http://www.flickr.com/photos/rsk1992/8520146728/ www.flickr.com/photos/rsk1992/8520146282/. |
07-11-2013 17:02:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat waren destijds rijtuigen uit drie verschillende stammen. |
07-11-2013 18:26:13 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ohja, dat is ook zo. Ze komen niet allemaal uit die stam. Helder, dankje Michiel! |
09-11-2013 15:23:13 | ||
---|---|---|
OBASD
|
De bedoeling is om rijtuigen uit de Bnl te vervangen,de rijtuigen die vrij komen zijn bestemd voor de HST-Prio. Mr. Zaanstraat |
09-11-2013 18:44:39 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Is het niet andersom, want Beneluxrijtuigen zijn geschikt/toegelaten in België. Binnenlandse rijtuigen volgens mij niet. |
09-11-2013 19:24:32 | ||
---|---|---|
timtrein
|
ICR-1 heeft toch ook diverse rijtuigen die in theorie in het buitenland zijn toegelaten? Of is er al teveel uitgesloopt? |
09-11-2013 19:35:48 | ||
---|---|---|
110573
|
Absoluut, maar erg veel daarvan is inmiddels al naar de Fyra. Veel meer dan 20 buurlandrijtuigen (serie 200 en 350, en 400) zijn er niet meer in binnenlandse dienst schat ik. En die zijn ook al, zoals timtrein zegt, binnenlands gemaakt. Er zal sowieso wat verbouwd moeten gaan worden, aangezien ook de stuurstanden 'buurland' moeten worden. |
09-11-2013 19:44:22 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Welke stuurstanden? Mcn Asd |
09-11-2013 19:51:57 | ||
---|---|---|
koos
|
bds-en die in mt werkloos zijn |
09-11-2013 19:55:51 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Als die al gebruikt gaan worden is het voor de HSL en niet voor de BNL. Mcn Asd |
09-11-2013 19:59:23 | ||
---|---|---|
110573
|
Dat is in de toekomst toch één? |
09-11-2013 20:02:01 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De Benelux-plus (of hoe 't ding gaat heten) gaast Amsterdam - Den Haag - Breda - België rijden, dat zal ongetwijfeld geen omlopen of locwissel in Bd worden dus dat wordt óf een BDs ombouwen óf trek-trek rijden... volgens mij is dat laatste ook niet goed mogelijk, dus de kans op BDs is best aanwezig. Of zijn er daar niet genoeg stuurstandrijtuigen voor? |
09-11-2013 20:20:55 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Wellicht is omlopen geen idee, maar hoe zit het dan zoals dat nu gaat met de Fyra in Bd? (Een loc die klaarstaat, en de andere snel tegen de trein zetten.) Dat is niet direct omlopen en je hebt maar één extra loc nodig. Of gaat daat niet werken? |
09-11-2013 20:27:48 | ||
---|---|---|
Ht
|
Op moment van verbouwing word deze naar het enige opstelspoor weg gereden. Waar de tweede loc vandaan komt heeft nooit mijn aandacht getrokken dus dat weet ik niet. Het is eigenlijk erg onaantrekkelijk om te moeten omlopen of het huidige systeem toe te passen later, kost alleen maar capaciteit en tijd. |
09-11-2013 20:31:13 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Er wordt nu eerst bekeken wat er mogelijk is. Extra TRAXX-en aanschaffen, die over 10 jaar nog goed verkoopbaar zijn. Of ombouw van BDs-en voor de HSL, die over een jaar of 10 naar de schroothoop gaan. Mcn Asd |
09-11-2013 20:38:06 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
Een aantal maanden geleden ging het in Bd volgens mij zo: Losse loc staat op opstelspoor -> Fyra uit Asd komt binnen -> losse loc rijdt naar een perronspoor -> Fyra rijdt naar opstelspoor -> losse loc koppelt achterop de Fyra die op het opstelspoor staat -> loc vooraan (nu eigenlijk achteraan) wordt ontkoppelt -> Fyra vertrekt weer naar perronspoor Bd en verder naar Asd De laatste keer dat ik in Bd was zag ik dat het anders ging, volgens mij zo: Losse loc staat op opstelspoor -> Fyra uit Asd komt binnen -> losse loc rijdt langs Fyra en koppelt aan de Asd zijde aan -> loc aan Bd zijde ontkoppelt en vertrekt naar opstelspoor en Fyra richting Asd |
09-11-2013 21:04:58 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Sinds dienstregeling 2013 vindt de locwissel standaard plaats op het opstelspoor ten oosten van Breda, zonder reizigers. Om vertraging goed te maken wil het wel eens aan het perron gebeuren (met reizigers) maar dit gebeurt zelden. Dit alles heeft te maken met de verbouwing van station Breda: er zijn voortdurend twee perronsporen minder beschikbaar waardoor er in het station eigenlijk geen plek is voor dit soort rangeerbewegingen. |
09-11-2013 21:08:40 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteDe eerste paar jaar ging het net zoals het in Zandvoort vroeger altijd ging: trein komt aan, loc wordt ontkoppeld en rijdt eventueel een paar meter van de trein weg. 'Nieuwe' loc komt van opstelspoor en koppelt aan. Na vertrek van de Fyra naar Rtd rijdt de aangekomen loc naar het opstelspoor en blijft daar staan tot na aankomst van de volgende trein. De rijtuigen blijven dus gewoon aan het perron staan. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
09-11-2013 21:15:19 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ja, maar dat gebeurt nu dus niet. |
09-11-2013 21:17:45 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dat had ik zelf ook al geconstateerd. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
09-11-2013 21:45:37 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote Zit er met TRAXX voor en achter niet een snelheidsbeperking op de combinatie? Volgens mij mocht je dan slechts 140 km/h ipv 160... |
09-11-2013 21:53:24 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dat geldt bij in opzending, niet bij dubbel tractie wat dan de bedoeling is. Mcn Asd |
09-11-2013 22:30:04 | ||
---|---|---|
mich
|
Bij dubbeltractie geld die regel ook! |
09-11-2013 22:38:13 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Waarom is die regel? |
09-11-2013 22:48:55 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Bij dubbel tractie geldt die regel niet, alle remmen zijn namelijk in dienst, als de loc in opzending is heb je geen ED rem. Laatst bewerkt door MasterE op 09-11-2013 22:49 Mcn Asd |
10-11-2013 00:05:03 | ||
---|---|---|
bnv
|
Al scrollend kan ik niet meer vinden een bericht waarin staat dat ICR niet op de HSL Breda-Antwerpen mag rijden. Directe aanleiding daarvoor weet ik niet meer. Nu de nieuwe plannen in oktober gepresenteerd zijn, en er qua wagenmateriaal vooralsnog geen andere oplossing gevonden is, zal ICR toch daar ook intrede moeten doen. Is dat verbod dan opgeheven of wordt dat nog opgeheven. Zal sowieso voor de BDS 'en moeten gaan gelden, lijkt mij. Ik neem maar aan dat voor al het ICR aldaar de toelatingsprocedure nog moet gaan starten. |
10-11-2013 00:13:47 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Heeft volgens mij te maken met UIC-modus versus treinstelmodus. ICR op HSL rijdt in treinstelmodus en de Belgen doen daar wat moeilijk over... |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |