16-02-2022 18:05:04 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Koop je kaartje minimaal 4 dagen voor je reis en krijg 10% korting tijdens daluren. Verkrijgbaar als Enkele Reis én als Dagretour, 1e en 2e klas. Vroegboek Dal is als e-ticket te koop op de website van NS, en via de reisplanner in de NS-app en op de website. Vroegboek Dal is niet te koop in de NS-kaartautomaat op de stations. Je mag alleen tijdens daluren in de trein zitten en moet de trein dus verlaten hebben wanneer de spits begint. Vroegboek Dal is geldig in alle binnenlandse treinen van NS, Arriva, Blauwnet, Breng, Connexxion (Valleilijn), Keolis Nederland en R-net. En in QBuzz. Vroegboek Dal is niet geldig in Thalys, Eurostar en NightJet. Na het afronden van je bestelling is het helaas niet meer mogelijk om je e-ticket te wijzigen. Let dus op dat je de juiste persoons- en reisgegevens invult. E-tickets zijn persoonsgebonden en alleen geldig in combinatie met een geldig identiteitsbewijs. |
16-02-2022 21:17:57 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Komt deze korting dan bovenop de 40% korting die diverse abonnementen geven ? |
16-02-2022 21:20:45 | ||
---|---|---|
tochjo
|
Nee. Dit kaartje is bedoeld voor reizigers zonder abonnement. |
16-02-2022 21:21:08 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Als je op de linkt klikt en wat tekst leest staat er dit:
Dus nee. |
17-02-2022 11:22:02 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Zou dat nu echt veel reizigers terug in de trein halen? Denk eerder aan de bestaande reizigers met een dalproduct. Wanneer i.p.v. 18.30 al om 18.00 kunt instappen zijn veel evenementen, theaters e.d. nog betijds bereikbaar. Sla je twee vliegen in een klap. |
17-02-2022 11:55:53 | ||
---|---|---|
PKP
|
Of om 16.01 uur de daluren al in laten gaan, sla je nog veel meer vliegen in één klap ???? Belangrijkste nadeel van vroeg kopen van een E-ticket is het feit dat deze NIET meer te wijzigen of annuleren is na downloaden. En ja, in 4 dagen kan er veel veranderen en ben je je geld kwijt. |
17-02-2022 16:24:48 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Werkt in Duitsland al jaren prima met supersparpreis. |
17-02-2022 19:54:46 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Kan me nog herrinneren, 15 Mark voor een heel weekend. En Marken had je genoeg wanneer je als vrijwilliger in Nijmegen achter de kassa zat. En die superspaarprijs, dat is echt wel meer dan 10% korting. |
18-02-2022 08:27:00 1 | ||
---|---|---|
manuel25
|
Ik stoor mij al jaren aan de hoge ticketprijs in NL voor mensen die geen abonnement hebben. |
18-02-2022 12:37:24 | ||
---|---|---|
PKP
|
Tsja, voor niets gaat de zon op. Maar NS is geen filantropische instelling, maar een commercieel bedrijf dat ook nog probeert de kosten enigszins te dekken. Denk jij dat dat kan met kaartjes van maximaal E 15,- ? |
18-02-2022 13:10:09 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Aha, DB is dus een filantropische instelling. We leren weeral wat bij op dit forum. |
18-02-2022 13:13:38 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote
Ja, dat kan zeker. Yield management in de luchtvaart zorgt ook dat dit mogelijk is: zorgen dat je genoeg stoelen weet te slijten voor de maximale prijs die een reiziger bereid is te betalen. Dat is weliswaar gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar daar komt het wel op neer. Kan bij het spoor ook: zodra je weet dat er treinen zijn met voldoende capaciteit is iedere extra euro opbrengst directe winst (marginale kosten immers nagenoeg nul), maar dan moet dit niet ten koste gaan van de klanten die wél flink willen betalen voor hun zitplaats. Maar als je met bijna dwangmatige precisie je treinlengte geschikt maakt voor het "normale aantal" reizigers op een "normale dag", dan heb je weinig reserves voor dit soort acties. Maar goed, iedereen kent de ervaringen wel van de laatste geldigheidsdag van Kruidvatkaartjes en gratis reizen met het boekenweekgeschenk... Laatst bewerkt door mren op 18-02-2022 13:42 |
18-02-2022 13:40:57 | ||
---|---|---|
R-E-Mg
|
NS mag dan een commercieel bedrijf zijn, ik ben van mening dat openbaar vervoer een algemene voorziening is, die, binnen zekere grenzen, ook beschikbaar moet zijn als deze niet kostendekkend is. De vraag is dus eigenlijk: Wat kost minder/brengt meer op? Een trein tijdens de daluren, die bij lange na niet vol zit gevuld met abonnements- en kortingskaarthouders en voltariefreizigers, of één die voller, maar nog steeds niet vol, zit en deels gevuld is met mensen met goedkopere kaartjes, die anders überhaupt niet met de trein zouden zijn gegaan. De totale materieelbehoefte is gebaseerd op de spitscapaciteit. Buiten de spits worden treinen ingekort en staat een groot deel van het materieel op een rangeerspoor geld te kosten. Ik ben benieuwd hoeveel dat kost. |
18-02-2022 14:11:26 | ||
---|---|---|
thom
|
Minder dan leeg rond laten rijden, want het onderhoud kost ook geld... |
18-02-2022 14:29:25 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Ik gok dat voor Corona een volle spitstrein meer oplevert. Maar het is echt een gok.
Het grootste verlies zit in de tegenspits trein en de avond treinen (op enkele na). Deze rijden zo goed als leeg. |
18-02-2022 15:56:32 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Ook dat is inderdaad maar de vraag. Als een treinstel dat 10 miljoen euro kost alleen maar nodig is voor één retourrtit per dag, laten we zeggen 200 dagen per jaar gedurende 30 jaar, is dat bijna 1000 euro afschrijving per rit. Alleen om die kosten eruit te krijgen moeten er al een paarhonderd reizigers in zitten. Nog helemaal afgezien van onderhoud, personeel etc. |
19-02-2022 23:50:15 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Dan heb ik 's avonds regelmatig heel veel pech :P |
20-02-2022 09:15:33 | ||
---|---|---|
martijn
|
Haha nou inderdaad! Ik ken ze niet. 😜 De enige relatief lege treinen die ik ken, rijden zondagochtend vroeg. En dan nog kan je de pech hebben dat ergens een feestje was 😉 |