20-01-2022 16:10:28 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Bij onze oosterburen is een proef gestart om ook goederenwagens te voorzien van automatische (Scharfenberg) koppelingen. Deze zijn eenvoudiger dan de automatische koppelingen op de zesassige ertswagens type Falrrs152. |
20-01-2022 16:27:53 1 | ||
---|---|---|
thom
|
Laatst bewerkt door thom op 20-01-2022 16:28 |
20-01-2022 19:35:16 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Thom, dank voor de links. Veel info in een notendop! |
20-01-2022 21:09:59 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Duitsers noemen het weer DAK, naar hun eigen vertaling. Maar officieel heet het gewoon op zijn Engels DAC. Althans, zo vind ik de meeste informatie over dit systeem. Ook deze site heeft meer informatie: Ik ben wel benieuwd naar de uitrol in de komende jaren. Ik ben benieuwd hoe en waar de tienduizenden wagons in de omliggende landen worden omgebouwd met deze koppeling. Voor zo'n ombouwoperatie mogen ze wel wat extra werkplaatsen inrichten op diverse plekken. Laatst bewerkt door aarclay op 20-01-2022 21:14 |
20-01-2022 22:15:36 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Exact dat is de reden waarom eenzelfde operatie in de jaren zeventig is afgeblazen ;) |
21-01-2022 13:03:32 | ||
---|---|---|
phantom
|
En een youtube filmpje van het geheel in "actie" : Laatst bewerkt door phantom op 21-01-2022 13:03 |