Za 13 november Haasje-over met de jubilerende SNE
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
09-10-2021 23:54:21
seinhuis
seinhuis

Op zaterdag 13 november komen 3 treinen de baan op, welke haasje over gaan rijden

Ingezet worden de tweewagenstellen 273 (Mat ’46) en 876 (Mat ’64) en een gelegenheidscombinatie bestaande uit motorpost 3031 met drie rijtuigen (plan E, plan W en een Benelux-stuurstand). Bij minder dan 200 belangstellenden laten we de 876 ‘in de tuin’.

Vertrek is tussen 8.45 en 9.30 in Amersfoort en de treinen komen tussen 16.45 en 17.30 terug in Amersfoort.

Kosten zijn €49 voor leden of €75 voor niet leden, inschrijven is mogelijk tot 24 oktober (vol is vol). Hou de link in de gaten voor actuele corona maatregelen.

 

20-10-2021 19:00:49 1
mren
mren

Beste spoorwegliefhebber,

Je hebt je ingeschreven voor ‘Haasje-over met de jubilerende SNE’ op zaterdag 13 november. Met grote spijt moet ik je meedelen dat het evenement geen doorgang kan vinden. Het lukt NS niet om deze dag drie museumtreinen te bemensen en door werkzaamheden aan het spoor tussen Den Dolder en Amersfoort kan de Motorpost met rijtuigen het Spoorwegmuseum niet verlaten. Ook een alternatief programma kon op de korte termijn niet meer worden aangeboden.

Uiteraard storten we de deelnemersbijdrage terug op de ons bekende bankrekening. Omdat ook het terugboeken vrijwilligerswerk is vragen we begrip voor het feit dat hier drie weken overheen kunnen gaan.

We streven ernaar om volgend jaar alsnog een jubileumevenement per trein aan te bieden, waarbij we dan hopelijk van de mondkapjesplicht zijn verlost. Hoe dit programma er uitziet, is op dit moment uiteraard nog niet bekend.

Het spijt me je niet anders te kunnen berichten.

Met spoorse groet,

mede namens het bestuur van de Stichting NVBS-Excursies,

 

20-10-2021 19:29:43
mat64Hidde
mat64Hidde

Ik zie het inderdaad ook op de NVBS website staan.
Vreemd. Ik neem aan omdat de Motorpost zou omlopen in Amersfoort maar waarom kan niet éen van de andere locomotieven van het Spoorwegmuseum mee rijden?
Zowieso ook wel gek dat ze daar nu pas achter komen. Werkzaamheden zijn toch maanden van te voren bekend?

 

20-10-2021 23:24:43
AgentX
AgentX

Ik denk eerder dat het baanvak al gewoon helemaal dicht is vanaf Uto, waardoor er geen treinen van en naar Utm kunnen.

 


22-10-2021 02:52:24
IshaanOV
IshaanOV

Dat kan niet vanaf UTO ivm bkp (Blauwkapel) richting Hilversum. Ze kunnen ook naar Hilversum NSM maar oke

 

22-10-2021 07:47:40
treinfan
treinfan

Waarom zou het baanvak niet vanaf Uto buiten dienst kunnen? Ik snap niet wat je bedoelt met de opmerking Bkp, want Bkp kan best ook buiten dienst.

 

22-10-2021 08:42:37
gvttreinen
gvttreinen

Werkzaamheden (BBV) zijn alleen tussen Dld en Amf, tja...had men van tevoren maar de BTD planner moeten checken ;-)

 

22-10-2021 09:38:28
cuneo56
cuneo56

Ik denk dat het personeels probleem het grootst is,

Zijn er sowiso wel 6 Mcn beschikbaar op een dag om met het museum materieel te rijden?

Dat van de Motorpost is lastig , maar als een / de treinstellen wel uit het museum kunnen vertrekken , dan kan een Mp dat ook, en voor eventueel wegslepen na kopmaken , kun je ook een ander bedrijf desnoods inhuren, of een dagje eerder naar Amf op pad gaan tenslotte.

 

22-10-2021 10:41:06
thom
thom
Quote
IshaanOV (22-10-2021 02:52:24):

Dat kan niet vanaf UTO ivm bkp (Blauwkapel) richting Hilversum. Ze kunnen ook naar Hilversum NSM maar oke


Linkerspoor ja, totaan Hvs, en op dat stuk daar rijden ook nog andere treinen ;)



Laatst bewerkt door thom op 22-10-2021 10:41