09-12-2019 21:00:10 | ||
---|---|---|
anton_
|
alleen andere tijden in de 2900 ( 1 min), 3600 ( 2 min), 5600 ( 1 min), 7600( 2 min), en (1)4900 ( 6 a 7 min ) https://www.locov.nl/Actueel/publicaties/adviesaanvraag-wijzigingen-dienstregeling-per-3-februari-2020.aspx Laatst bewerkt door anton_ op 10-12-2019 05:18, reden: 2900, 3600 en 7600 toegevoegd |
09-12-2019 21:32:54 | ||
---|---|---|
JothamvW
|
De 3600 en 7600 zijn niet relevant? |
09-12-2019 21:58:03 | ||
---|---|---|
michaben
|
Die komen niet bij anton_ in de buurt nee %08% Voor de volledigheid: de lange stop in Dr gaat er dus uit bij de 3600 en de 7600 gaat een minuutje eerder uit Zp weg, in beide gevallen wordt de stop in Ah dus langer. Laatst bewerkt door michaben op 09-12-2019 21:59 |
10-12-2019 05:15:24 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote 3600, 7600 en 2900 zijn ook relevant ( sorry vergeten ) |
10-12-2019 08:29:24 | ||
---|---|---|
geert
|
Vooral die wijziging van de (1)4900 vind ik opvallend, dat is een flinke verschuiving met ongetwijfeld ook impact op overstappen op trein/bus in Hvs, Ndb en Ut. Waarom gebeurt dit nu en niet al in december? In de adviesaanvraag wordt een link gelegd met de werkzaamheden bij Ndb, maar die zijn in augustus 2019 al afgerond? Verder opvallend: De 5600 gaat met sneller materieel rijden (SNG i.p.v. DD-AR/DDZ) en krijgt 2 minuten meer rijtijd tussen Ut en Uto! |
10-12-2019 08:41:59 | ||
---|---|---|
sneltram
|
Is dat niet het gevolg van de verschoven 14900? Als je Uto voldoende opvolgtijd langs het perron wilt hebben, moet je de 5600 een beetje schuiven. |
10-12-2019 08:45:47 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteIk vind het jammer dat dit vooral niet al eerder is gebeurd. Voor overstappen heeft het nergens negatief effect: de trein vertrekt een stuk later uit Ut, en rijdt na Hvs weer netjes in hetzelfde pad. De overstaptijden te Ut in diverse richtingen verbeteren hierdoor significant en iedereen is sneller. De belachelijk lange stops te Hor worden nu dus eindelijk ingekort. |
10-12-2019 10:53:23 | ||
---|---|---|
geert
|
QuoteNou ja dan zou je latere vertrektijd en aankomsttijd verwachten, maar niet een rijtijdverlenging met 2 minuten (van 3 naar 5 minuten). |
10-12-2019 10:57:54 | ||
---|---|---|
pothuize
|
In de adviesaanvraag staat v.w.b. de 14900 en het beoogde vertrektijdstip vanuit Hvs naar Ut "een type-fout". Je kunt nooit om -.01/-.31 uit Hvs vertrekken en om -.07/-.37 in Ut aankomen. Zal denk ik -.18/-.48 moeten zijn. adriaan |
10-12-2019 18:23:39 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Die is al weg in dienstregeling 2020, waar dit over gaat is de lange stop in Hvs die in de basisdienstregeling nog wel was gebleven maar dus per februari ook zal vervallen. |
10-12-2019 20:56:20 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Wat is eigenlijk de reden dat de versnelling alleen in de avonduren plaatsvindt? De enige serie die in de avond niet rijdt is de 5700 maar die zitoverdag nou ook niet echt in de weg …. behalve dan op Ut zelf misschien??? |
10-12-2019 21:13:56 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Omdat die versnelling overdag al is doorgevoerd per september 2019. |
10-12-2019 21:18:08 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Het is juist doordat de 5700 niet rijdt 's avonds, daarom moet de 14900 de stop in Hor overnemen en daarom is de reistijd 's avonds langer. In de vorige dienstregeling kwam dat vervolgens niet uit te Ut en kreeg je een lange stop in Hvs, maar daar heeft men nu dus een oplossing voor gevonden. |
10-12-2019 22:33:27 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ik zal vast ergens iets over het hoofd zien, maar als ik een reis Alm-Ut plan morgen overdag (4900), krijg ik een reistijd van 43 minuten (.22 tot .05) en 's avonds van 46 minuten (.22 tot.08) Vanaf volgende week wordt de 14900 trager, dan gaat-ie er 50 minuten over doen (.22 tot .12). Die verslechtering wordt dus kennelijk per wbl februari teruggedraaid, met als argument de snellere infra te Ndb die al sinds september in bedrijf is?? Sowieso is het tabelletje nogal rommelig, met zoals al opgemerkt deels onjuiste tijden, waarbij ik overigens de indruk heb dat de aankomsttijd in Ut wel juist is, maar de vertrektijd uit Hvs niet klopt. |
16-01-2020 23:21:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
Bij dit wijzigingsblad komen er 4 vieren en 5 drietjes SNG bij in de serie (1)4600. Het vrijgekomen SLT verhuist naar de 7300 en 7400 en die vervangen 10 diensten SGM, 4 voor tweetjes en 6 voor drietjes. Ongeveer dat aantal stellen zal dan aan de kant kunnen. Laatst bewerkt door broek53 op 17-01-2020 06:37 |
16-01-2020 23:34:23 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Laten we hopen dat bij de 7400 dan ook al treinen op de juiste lengte worden gebracht. Een losse SGM III of losse SLT IV in de spits zijn echt te krap. |
17-01-2020 02:24:26 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Met ingang van 3 februari wordt de beperking dat SGM II niet meer solo mogen rijden opgeheven. Al lijkt het erop dat in de planning geen of weinig SGM II los gaan rijden. |