19-06-2019 05:07:20 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Vanaf 23 augustus tot 2 september rijdt NS/Rnet/TAG niet tussen Gouda en Alphen aan den Rijn Perrons aangepakt: geen treinen in zomer tussen Alphen en Gouda https://www.ad.nl/gouda/perrons-aangepakt-geen-treinen-in-zomer-tussen-alphen-en-gouda~a70ff594/ |
19-06-2019 08:13:31 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
Duurt de zomer daar maar 2 weken dan?![]() |
04-07-2019 07:27:32 | ||
---|---|---|
Oscar_4027
![]() |
Een plakkaat op Hilversum vermeldt dat de Gooilijn dicht gaat tussen 5 en 25 augustus. De reden weet ik niet zeker, vermoedelijk de verbouwing van Naarden-Bussum. Die begrijp ik overigens écht niet. Ruim 3 weken lang een van de drukste lijnen van het land sluiten om een paar wissels weg te halen. Maar misschien staat er wel meer op stapel om te verbouwen op dat traject. |
04-07-2019 07:37:29 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Naast de verbouwing van Naarden-Bussum, ook vervangen van de wissels bij Weesp, als ook een tunnel bij Hilversum. Daarnaast ook meeliftend werk tussen Weesp en Duivendrecht. Bij twijfel: gebruik beton. |
04-07-2019 08:12:23 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ik las een fietstunnel tussen Kv en Ndb. Een tunnel in Hvs (Oosterengweg) zou vanaf 2020 gegraven gaan worden. Bij Ndb wordt ook de hele spoorboog aangepast en perron 1 aangepast: https://www.ad.nl/het-gooi/23-dagen-geen-treinen-door-het-gooi-vanwege-werkzaamheden~a2a788c8/ |
04-07-2019 09:18:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteWas het maar alleen een paar wissels dichtbouwen, dan had je gelijk. Maar in Naarden en Bussum wordt vanaf de uitgangs van het Naardermeer het tracé naar het westen verlegd over nieuwe kunstwerken over de Karnemelksloot en de lange boog tussen de Wilhelminalaan en de Zwarteweg volledig herlegd en beide sporen over spoor 1 en 2 van Ndb geleid, alle overwegen aangepast en een nieuwe beveiliging geïnstalleerd. Door de verleggingen moet over een paar kilometer de bovenleiding inclusief draagconstructie vervangen worden en anders dan men vaak denkt, is bovenleiding in dit soort werken zowat het dubbele in tijd van wat spoorbouw kost. 3 weken is wat dat betreft nog erg krap bemeten. |
04-07-2019 13:31:56 | ||
---|---|---|
Oscar_4027
![]() |
Dat is een hoop werk inderdaad. Dank voor de aanvullingen. |
09-07-2019 17:04:15 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dagplan t/m 4 augustus staat online: Werkzaamheden Gooilijn Vanaf zaterdag 3 augustus: - 140 omgeleid tussen Asd en Dv via Zl. - 1500 opgeheven op oorspronkelijke route, rijdt als extra pendeltrein Ut - Amf (Ut9 v :20/:50, Amf4a a :04/:34, Amf4a v :27/:57, Ut9 a :10/:40). Geen doorgaande ritten van/naar Dv/Hgl. - 1600 opgeheven. - 2400 opgeheven Lls - Dvd. - 4300 verlengd van Almo naar Lls. - 4900 opgeheven. - 5700 opgeheven Wp - Hvs. - 11600 opgeheven. - 11700 opgeheven Amf - Amfs, rijdt door naar Es. - 14900 opgeheven Hvs - Alm, rijdt de gehele dag - 15800 opgeheven Wp - Hvs. - 28500 extra sprinter Hvs - Amfs met lange stop te Amf (Hvs2 v :01/:31, Amfs2 a :28/:58, Anfs2 v :04/:34, Hvs4 a :29/:59). Werkzaamheden Groningen Vanaf woensdag 31 juli: - 500 opgeheven Gn - Asn. - 700 opgeheven Gn - Asn. - 6200 opgeheven. - 8100 opgeheven Gn - Asn. Werkzaamheden Heerlen Vanaf donderdag 1 augustus: - 3900 opgeheven Hrl - Std. - 19800 opgeheven Vk - Ahbf. - 32000 opgeheven Hrlw - Hrl. - 32500 opgeheven Hb - Krd. Werkzaamheden Den Haag Zaterdag 3 en zondag 4 augustus, te Gv alles via de sporen 1 en 3: - 2200 opgeheven Ledn - Rtd. - 5100 opgeheven Gvc - Sdm. - 6300 verlengd van Ledn naar Gvc. - 9200 opgeheven Rtd - Gv, rijdt door naar Asd. |
09-07-2019 17:22:45 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
1500 gekoppeld aan de 2000 via Ut9 ? |
09-07-2019 17:57:02 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Nee, de 2000 is uitgebogen zodat deze in beide richtingen op spoor 12 terecht kan. |
09-07-2019 18:02:53 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Uitgebogen met stop in Wd, zoals wel eens eerder gebeurde zeker ? |
09-07-2019 18:11:07 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Nee, 1 minuut later weg uit Gd, en 1 minuut door langzamer te rijden. |
09-07-2019 18:54:02 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Deze duren t/m 8 augustus. Overigens rijd arriva dan ook niet tussen Gn en Vdm(37800), Gn-Ws(37500) en Gn-Wr(20100). Laatst bewerkt door j.jager op 09-07-2019 18:54 |
09-07-2019 19:00:26 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Bij de werkzaamheden rond Ndb wordt er doorgereden naar Bussum zuid. Geen idee waarom dat er niet bij staat. Misschien nog niet dat weekend? |
09-07-2019 19:52:53 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In het weekend rijden er stopbussen tussen Hvs en Wp en zijn er geen doorgaande treinen. Vanuit Hvs rijdt alles 4x per uur, netjes verknoopt (alle treinen aankomst en vertrek rond :00/:15/:30/:45 +/- 1min, alle bussen aankomst en vertrek om :06/:21/:36/:51). De 14900 rijdt dus ook niet in zijn normale pad maar enkele minuten eerder/later. Dienstregeling van de week erna zal volgende week pas in de reisinformatie verschijnen. Laatst bewerkt door michaben op 09-07-2019 19:53 |
09-07-2019 20:24:33 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote 5700 rijdt ook niet tussen Hvs en Ut, daar rijdt alleen de 14900. https://treinposities.nl/vertrekstaat/hollandsche-rading/2019-08-03 Laatst bewerkt door MetroRET op 09-07-2019 20:28 |
09-07-2019 20:46:18 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 5700 niet nee, maar de 705700 wel ![]() Hvs1 v :00/:30 705700 Ut1 a :18/:48 Ut1 v :25/:55 14900 Hvs1 a :44/:14 Hvs3 v 15/:45 14900 Ut1 a :34/:04 Ut1 v :41/:11 705700 Hvs3 a :59/:19 |
09-07-2019 21:16:13 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
QuoteDat is het pad van de 500/600 tussen Ut en Amf. Wat gebeurt daarmee dan? |
09-07-2019 21:35:51 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 500/600 zijn ook iets aangepast inderdaad: Ut11 v :17/:47 Amf2 a :30/:00 Amf6 v :00/:30 Ut8 a :13/:43 Voor de volledigheid ook de tijden van de 28500 en 715800: Hvs2 :01/:31 28500 Amf1 :14/:44 - :24/:54 (lange stop) Amfs2 a :28/:58 Amfs2 a :34/:04 Amf7 :38/:08 - :46/:16 (lange stop) Hvs4 a :59/:29 Hvs4 v :16/:46 715800 Avat2 a :37/:07 Avat2 v :53/:23 Hvs2 a :14/:44 |
09-07-2019 22:06:57 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteAls 'ie dan toch al niet doorrijdt naar Dv zou je zeggen dat ze 'm wel op een nuttiger tijdstip hadden kunnen inleggen, halverwege het gat van 20 minuten op Ut-Amf ofzo bijvoorbeeld. (alleen ri. Ut lukt je dat net niet, de andere kant op wel) Dan zou je tenminste nog een 10-minutendienst aansluitend op een 10-minutendienst krijgen op de omreisroute. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-07-2019 22:10:22 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Ligt daar niet een (extra) goederenpad? |
09-07-2019 22:18:23 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Doordeweeks gaat de 1500 Amf-Ut wel op de gebruikelijke momenten van/naar Dv. In het weekend zelfde pad. |
09-07-2019 22:22:02 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
@dennistd: Geen idee, zo frequent kom ik ook weer geen goederen tegen op Amf-Ut. Maar als er een goederenpad ligt past er dus een trein tussen. Zelfs als je de paar keer per dag dat er een goederentrein rijdt dan niet kunt rijden maak je alsnog een hoop reizigers blij denk ik zo. @robbertc: Kijk, dan ligt de geplande ligging wat meer voor de hand en scheelt het een overstap voor die reizigers, waarmee je gelijk ook al wat normale drukte op Ut afroomt (want daarvandaan wordt ook veel overgestapt op de 1500 in Amf normaalgesproken). Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
10-07-2019 06:49:39 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Dat wordt dan Asd - Lls - Zl - Dv? Niet via Nvd neem ik aan. |
10-07-2019 07:20:56 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Uiteraard, aangezien een 1700 geen ATB-NG heeft om via Nvd te rijden. |
10-07-2019 08:35:23 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
Quote Daarnaast is er geen capaciteit voor het kruisen met de sprinters aldaar, aangezien het enkel spoor is. |
17-07-2019 19:15:26 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Pas vanaf donderdag 8 augustus gaat men van/naar Bsmz rijden volgens de gisteren gepubliceerde dienstregeling. Het wordt een asymmetrische dienstregeling, richting Bsmz krijg je de 705700 en 715800, vanuit Bsmz krijg je de 14900 en 28500. Levert de volgende twee omlopen op: 705700 Ut - Bsmz 28500 Bsmz - Amfs 28500 Amfs - Hvs 715800 Hvs - Avat 715800 Avat - Bsmz 14900 Bsmz - Ut 14900 Ut - Hvs 705700 Hvs - Ut Verder doordeweeks inderdaad een 1500 Ut - Dv (1569 zelfs naar Hgl), maar alleen op tijden dat de 1500 regulier naar Dv gaat. Op tijden dat normaal alleen de IC Berlijn rijdt is geen vervangende trein ingelegd van Amf naar Apd en Dv. Alleen op tijden dat er regulier een dubbele trein rijdt (1529, 1537, 1540 en 1548 dus) gaat er een 1500 tussen Ut en Dv die een overstap bied op de omgeleide IC Berlijn. Laatst bewerkt door michaben op 17-07-2019 19:15 |
17-07-2019 20:55:30 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote Even een kort zij-spoor. Waar is deze gepubliceerde dienstregeling te vinden? Op ns.nl heeft deze alleen een rode balk met 'werkzaamheden', maar nog gewoon IC's tussen Hilversum en Schiphol. Of is deze dienstregeling alleen intern gepubliceerd? |
24-07-2019 17:38:12 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In week 33 komt er nog een schepje bovenop de bestaande werkzaamheden. Werkzaamheden Wp - Hvs lopen nog door deze periode, dit komt er nog bovenop: Woensdag 14 augustus: - 140 opgeheven Asd - Amf. - 700 opgeheven Zl - Shl. Vanaf Zl doorrijdend via Amf naar Ut, vanaf Shl doorrijdend via Asdl en Ass naar Asd. - 1500 opgeheven. - 1800 opgeheven Zl - Shl. Vanaf Zl doorrijdend via Amf naar Ut, vanaf Shl doorrijdend via Asdl en Ass naar Asd. - 2400 opgeheven Shl - Lls, gekoppeld aan 3500. - 2600 opgeheven, wordt pendeltrein Asd - Asdm. - 3100 stopt extra te Rai - 4300 opgeheven Hfd - Alm, verlengd van Almo naar Zl. - 5700 opgeheven Hfd - Wp (was al opgeheven Wp - Bsmz/Hvs). - 5800 opgeheven. - 14600 opgeheven Asdm - Alm. - 15800 opgeheven Asd - Wp (was al opgeheven Wp - Bsmz/Hvs). Donderdag 15 augustus: - 140 opgeheven Asd - Amf. - 700 opgeheven Zl - Shl en opgeheven Ledn - Gvc. Vanaf Zl doorrijdend via Amf naar Ut, vanaf Shl doorrijdend via Asdl en Ass naar Asd. - 1100 opgeheven Gvc - Gv. - 1500 opgeheven. - 1800 opgeheven Zl - Shl en opgeheven Ledn - Gvc. Vanaf Zl doorrijdend via Amf naar Ut, vanaf Shl doorrijdend via Asdl en Ass naar Asd. - 2100 stopt extra te Laa - 2200 opgeheven Laa - Rtd, rijdt vanaf Laa door naar Gvc. - 2400 opgeheven Lls - Rtd. - 2600 opgeheven, wordt pendeltrein Asd - Asdm. - 3100 stopt extra te Rai - 3500 verlengd van Shl naar Ledn. - 4300 opgeheven Hfd - Alm, verlengd van Almo naar Zl. - 5000 opgeheven Gvc - Gv. - 5100 opgeheven Gvc - Gv. - 5700 opgeheven Hfd - Wp (was al opgeheven Wp - Bsmz/Hvs). - 5800 opgeheven. - 9200 opgeheven Rtd - Gv, rijdt door naar Asd. - 14600 opgeheven Asdm - Alm. - 15800 opgeheven Asd - Wp (was al opgeheven Wp - Bsmz/Hvs). Deel van deze werkzaamheden is slechts twee dagen, ander deel loopt langer door. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-07-2019 20:04:23 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
Blijven die treinen van IC Berlijn dan in Amersfoort staan in de nacht? |
24-07-2019 20:08:11 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dinsdagavond gaan de 146, 144 en 142 naar Amf ipv Asd (overige treinen zijn dan nog omgeleid via Zl naar Asd), woensdag en donderdag beginnen en eindigen alle IC Berlijn treinen in Amf, en vrijdag starten de 245, 143 em 145 in Amf (en de rest in Asd met omleiding via Zl). |
25-07-2019 15:49:52 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Hier een handig overzicht van alle treinseries die door werkzaamheden zijn aangepast, inmiddels bijgewerkt t/m zondag 18 augustus. https://treinposities.nl/aangepaste-dienstregeling Laatst bewerkt door MetroRET op 25-07-2019 15:49 |
25-07-2019 17:19:36 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Wat is eigenlijk de reden dat de 7000 de komende dagen gesplitst is in een deel Apd-Dv en een deel Dv-Aml? Ik heb de reden nog niet kunnen bedenken! |
25-07-2019 17:20:03 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Alleen de compleet opgeheven series ontbreken. Mcn Asd |
26-07-2019 15:40:44 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Quote Ik vermoed vanwege de aangepaste tijden tussen Dv en Apd. En die zijn weer het gevolg van het alleen in gebruik zijn van spoor 3 en 4. |
26-07-2019 16:16:02 | ||
---|---|---|
V64
![]() |
Op Apd Dv wordt een armzalige uurdienst gereden. Dit traject is ook normaliter wel vaker het stiefkind van deze Sprinter verbinding. Regelmatig valt zelfs bij een uurdienst het gedeelte Dv Apd uit als met vertraging uit Almelo wordt binnengekomen. Vooral Twl is dan de klos. |
27-07-2019 07:13:24 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Qua stations is Apdo dan net zo goed de klos, alleen Twl kent meer reizigers en nog amper een busverbinding![]() Spoor 1 in Dv was gisteren, en zo te zien ook vandaag, gewoon in gebruik voor IC's naar Roosendaal (die niet via 3 kunnen wanneer de sprinter naar Apd rijdt) en Enschede/Berlijn. Laatst bewerkt door martijn op 27-07-2019 07:16 |
27-07-2019 12:25:40 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Ik doelde ook op station Apd, had me even niet gerealiseerd dat ook Dv perronsporen 1, 3 en 4 heeft. |
29-07-2019 13:19:57 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
Van zondag 25 augustus t/m zondag 01 september is de MerwedeLingeLijn van Ddr-Sdt buitendienst vanwege groot onderhoud aan de Baanhoekbrug. De serie 7200 rijdt Sdt-Gdm vv. De serie 7100 is integraal opgeheven. Van vrijdag 30 augustus t/m zondag 01 september is tevens Ldm-Gdm buitendienst vanwege PHS werkzaamheden in Gdm. De serie 7200 pendelt Ldm-Sdt vv. |
29-07-2019 17:52:46 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Ik vermoed dat je in de laatste zin Gdm-Sdt bedoelt. |
29-07-2019 17:57:29 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Nee, want Gdm-Ldm is dan buiten dienst, wat daarvoor wordt gezegd. |
29-07-2019 23:00:31 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Ach ja, stom, ik dacht aan Grm ipv Gdm... |
29-07-2019 23:14:24 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
* Gr Laatst bewerkt door MetroRET op 29-07-2019 23:14 |
31-07-2019 22:36:23 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote Serie 5700 gaat a.s. weekend (en vermoedelijk voor langere tijd, tijdens de werkzaamheden aan de Gooilijn) met DDZ4 rijden tussen Hfd en Wp. |