michaben

| Quote sjoerd (di 14 mei 2019 20:33:53 www.somda.nl): @michaben: Dan heb je het logistieke probleem van het treinverkeer creatief opgelost, maar nog niet het logistieke probleem van de weinigen die rond aankomsttijd van de massa willen vertrekken, en dat van de weinigen die rond het vertrek van de massa nog in Zandvoort aankomen.
Het zijn vooral de intercity's waarbij het uitstappen lang zal duren. In deze (volgens mij enige optie met oog op de plannormen en perronlengte) zit de intercity 3 minuten achter de sprinter, dus je hebt 7 minuten de mensen van het perron af te krijgen tot de volgende trein aankomt. Als de sprinters met SLT12 rijden is het in- en uitstappen daar sneller, en die treinen kunnen dan reizigers die uit Zvt weg willen meenemen, de intercity's kunnen dan leeg terug.
Terugweg is een andere uitdaging, je zult reizigers gefaseerd het perron op moeten laten, sprinter zit hier ook 3 minuten voor de intercity (andersom zou beter zijn maar kan zo snel geen manier bedenken hoe, intercity moet vanwege de lengte op spoor 1, en moet dan vanwege overkruis als tweede weg). Om reizigers over de gehele trein te verdelen moet je reizigers 5 minuten voor vertrek het perron oplaten, maar de deuren nog even gesloten houden (eerste reizigers op het perron moeten naar het voorste treinstel doorlopen). Dan staat de sprinter er dus nog, maar daar moeten de mensen dan juist niet bij, dus ik zou zeggen 2 minuten voor vertrek deuren sluiten. Dat geeft niet veel tijd om in te stappen, maar opnieuw, met SLT gaat dat wel vlot. Eventuele uitstappers vanuit Hlm zul je richting de achteruitgang moeten dirigeren.
Laatst bewerkt door michaben op Dinsdag 14 mei 2019 om 21:40:55 |