23-04-2019 19:11:55 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Via https://www.locov.nl/binaries/Locov%202019-88740%20Adviesaanvraag%20wijzigingsblad%20juni%202019_tcm118-386092.pdf is de adviesaanvraag van NS aan het Locov te lezen over het wijzigingsblad per 3 juni 2019. Laatst bewerkt door moderator op 31-05-2019 20:14 |
23-04-2019 19:19:56 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Rijden die wegens "werkzaamheden" (kuch) opgeheven 2800en en 6900en dan ook eindelijk weer? |
23-04-2019 19:23:35 | ||
---|---|---|
michaben
|
Die staan vanaf 6 mei alweer in de dienstregeling. |
23-04-2019 19:55:03 | ||
---|---|---|
b2py
|
"alweer"? |
23-04-2019 22:28:49 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Wow, dan al. Toch benieuwd waarom dat dan niet een paar weekjes eerder kon. |
23-04-2019 22:54:10 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
En tot zover de opstart te Ut. Dit topic gaat over wijzigingsblad Juni. Laatst bewerkt door moderator op 23-04-2019 22:54 Met vriendelijke groet, Het moderator team |
10-05-2019 13:09:39 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Sprinter Zwolle Utrecht (5600) gaat met SNG rijden. DDZ zal als back-up staan als SNG uit valt. Wat met de DDAR gaat gebeuren is mij onbekend, ik vermoed dat het DDAR tijdperk ten einde komt. |
10-05-2019 13:18:55 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Is toch voorlopig slechts 2 omlopen SNG op de minst drukke ritten, totdat in december de 15600 gaat rijden? |
10-05-2019 13:21:39 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Correct. Als de SNG in de 5600 komt, dan zal dat in een beperkt aantal treinen zijn. Geen idee of het er exact twee zijn, maar SNG heeft te weinig capaciteit/perrons zijn te kort voor langere treinen. Laatst bewerkt door mtlx op 11-05-2019 10:15 |
10-05-2019 14:07:57 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Volgens mijn info gaat inzet SNG in de 5600 niet door per wijzigingsblad juni. |
10-05-2019 14:26:14 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
SNG zou in ieder geval wel zijn intrede gaan doen in de 9000 en 6200 is de bedoeling. |
14-05-2019 19:46:25 | ||
---|---|---|
michaben
|
Dienstregeling staat in de systemen, bij deze een overzicht van de tijden per treinserie en station: http://nsdr.bemined.nl/2019-4/ De 15400 krijgt dit jaar een afwijkende symmetrietijd van 7/37, hierdoor ontstaat een vlotte cross-platform overstap op de 2100 voor zowel Asd > Zvt als Zvt > Gvc, en andersom op de 2200 voor Zvt > Asd. Standaard vertrekspoor in Hlm wordt spoor 5, op tijden dat de 3400 rijdt wordt het spoor 4 en gaat de 6300 naar spoor 1. |
14-05-2019 20:17:21 | ||
---|---|---|
mdj
|
Zowel op maandag als op donderdag heet de 6984 de 16984 op het traject Ut-Gvc. Komt dat door de materieelwisseling ( (i.v.m. onderhoudsrooster op Den Haag Centraal), of is er een andere reden? Bij twijfel: gebruik beton. |
25-05-2019 11:41:35 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Moet mijn eerdere bericht intrekken. Komend wijzigingblad verandert er niks voor de 5700. |
25-05-2019 12:08:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat zou er dan eventueel hebben moeten veranderen? Ik vind geen bericht daarover terug. |
27-05-2019 14:48:23 | ||
---|---|---|
dennisje
|
Ik denk dat seinhuis de 5600 serie bedoelt. Maar daar gaat dus (nog) geen SNG rijden? Jammer, had wel wat vaker een ritje willen maken. |
30-05-2019 08:48:32 | ||
---|---|---|
michaben
|
Er wordt hier overigens overal over 3 juni gesproken (ook door de NS in de brieven naar Locov), echter als in naar de dienstregelingen kijk starten de genoemde wijzigingen (toevoegen 15400 en de minuut aanpassingen) pas op 9 juni. Die datum had ik zelf ook al staan hier. Hoe zit dit, is er een foutje in de communicatie richting het Locov geslopen? |
30-05-2019 09:39:25 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Als ik de topictitels van eerdere wijzigingsbladen zo terugkijk dan starten die altijd op een maandag (en 3 juni is ook een maandag dit jaar). In 2018 is er overigens kennelijk dezelfde verwarring geweest, want daar komt een topic over het wijzigingsblad 10 juni voor (dat was toen een zondag). Is het niet toevallig zo dat het wijzigingsblad dus altijd op maandag ingaat en daarin de zomertoevoeging naar Zandvoort per 2e zondag van juni in zit, waardoor de wijzigingen dus pas op 9 juni te zien zijn? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
30-05-2019 09:54:00 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
QuoteWijzigingsblad gaat dit keer op 9 juni in. En voor rijdend personeel geldt het nieuwe rooster vanaf week 24 |
30-05-2019 09:56:24 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Wijzigingsbladen van december en juni gaan altijd op een zondag in, en ook de komende jaren lijkt dit het geval: http://www.rne.eu/sales-timetabling/timetabling-calender/ |
30-05-2019 10:24:52 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Correct, 9 juni is daadwerkelijk de juiste datum. |
31-05-2019 18:45:02 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Quote Ik ben er blij mee als er nog DDAR blijft rijden. Tenminste als t 100 % zeker is? |
31-05-2019 19:06:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er blijft dit jaar sowieso nog DDAR rijden, zij het geleidelijk minder. Maar tot het eind van de drgl blijven de drukste treinen in de 5600 DDAR, omdat die het niet met SNG af kunnen. Laatst bewerkt door broek53 op 31-05-2019 19:07 |
31-05-2019 19:17:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Dan zullen we het beheer maar vragen de topictitel aan te passen, nietwaar? Overigens is het wel grappig dat nog steeds het wijzigingsblad van juni en dat van december op zondag ingaan en de rest op maandag. Het wbl van juni was vroeger de nieuwe dienstregeling die het laatste volle weekend van mei inging en nu is het nog een internationaal wijzigingsblad, sinds de nieuwe dienstregeling eind december ingaat (europees dus ook). De ingang van de wbl's op maandag is een vreemd soort echo uit het tamelijk verleden, toen NS begon met een vorm van kantoorautomatisering waaruit allerlei planningsproducten konden rollen. Daarbij werd gekozen om maandag dag 1 van de week te laten zijn en zondag dag 7 en dan was het onhandig om een wijzigingsblad op zondag te beginnen, omdat die bestanden per week gingen. Zo zijn de ingangsdata toen op maandag gekozen, behalve dus van de internationale wbl's waarmee dat niet kon en mocht. Ik denk niet dat de huidige systemen daarvan veel last hebben, maar omdat dat een jaar of 20, 25 geleden wel zo was, hebben we nu nog steeds wbl's die op maandag ingaan. |
31-05-2019 20:15:16 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Topictitel aangepast. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
31-05-2019 20:53:44 | ||
---|---|---|
thom
|
Aan de andere kant zou het mij niets verbazen dat het in het nieuwe systeem ook zo vast gebakken is omdat 'het altijd al zo was' en niemand meer weet waarom dat zo was Laatst bewerkt door thom op 31-05-2019 20:54 |
03-06-2019 12:33:55 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Hoe gaat dat dan in 2020 ? Dan wordt de 2000 verlengd naar Amf, waardoor de 5600 3 min. minder tijd krijgt voor de rit Ut - Zl v.v. Dit kon vanwege nieuw en sneller materieel. Kunnen de dan extra treinen Hdw - Amf dit probleem volledig oplossen ? |
03-06-2019 12:56:44 | ||
---|---|---|
mvanuden
|
Quote Volgens mij is het antwoord "ja". 2xDDAR heeft ongeveer 1,5x zoveel zitplaatsen als 10 bakken SNG (beide iets minder dan 200 meter lang). Alleen in de (ruime) spits is nu 2xDDAR echt nodig, dus met extra Sprinters op het drukste gedeelte (Hd-Amf) plus meer InterCity's op Amf-Ut zou je het in theorie moeten redden. Ik denk dat de afweging "comfort voor het grootste deel van de dag" tegen "zitplaatsen voor iedereen in de spits" ook voor die eerste het beste uitpakt (in ieder geval voor NS, voor de reiziger ook?). |
04-06-2019 07:55:36 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote In wijzigingsblad september is geen DD-AR inzet in de 5600 meer voorzien, de drukste treinen rijden met DDZ. De SNG introductie in 5600 is uitgesteld, in dagplan is SNG in de 5600 niet voorzien tot in ieder geval in de loop van juli. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-06-2019 08:24:36 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Zijn die DDZ niet nodig voor de vaak ook drukkere intercity's in september ? |
04-06-2019 09:49:58 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Er zijn ICM'en zat na de invoer van SNG in Noord-NL om wat DDZ uit de 3600 vrij te spelen. Het zou mij niets verbazen als er zo wat wordt geschoven. |
04-06-2019 12:04:25 | ||
---|---|---|
V64
|
Quote Iemand die iets weet over de DDAR inzet in de 7000? Zou echt fijn zijn dat dit oncomfortabele materieel ook hier met spoed zou verdwijnen. Liever dan nog het oudere SGMm: een kinderhand is gauw gevuld. Laatst bewerkt door V64 op 04-06-2019 12:06 |
04-06-2019 12:19:18 | ||
---|---|---|
thom
|
Ja, want als iemand anders in dat voor jou oncomfortabele materieel moet zitten dan maakt het niet uit hé %08% |
04-06-2019 12:33:33 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Als iemand kan regelen dat ze in de 5000/5100 ingezet gaan worden, zeg ik, kom maar op. Worden die vaak dubbele slagen in onze Haagse diensten ook wat interessanter. Nu rijden wij als standplaats eigenlijk (sommige bijna) nooit DDAR. Tevens staan de treinen in de zomermaanden dan ook minder op te warmen in de zon, want in Gvc,Gv,Rsw,Dt en Brd staan ze dan uit de zon. Het is tevens een kort traject, waar reizigers er minder lang in zitten maar op sommige momenten het SGMM al te weinig capaciteit bied. Maar goed, alle gekheid op een stokje, NS is al het oude sprinter materieel aan het vervangen door SNG, denk dat de meeste hier, net als de machinisten, juist nog even genieten van dat oude rauwe echte gevoel van een trein dat een 1700 geeft, tot waarschijnlijk het eind van jaar wanneer het misschien niet meer kan. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 04-06-2019 12:40 |
04-06-2019 13:23:46 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Tot een aantal jaren geleden reden er in de ochtendspits gekoppelde DDAR rond in de 5000/5100 welke dan goed gevuld waren. Overigens begrijp ik niet waarom er geen 8 bakken SGM ingezet worden in de drukste treinen nu en men maar aan de schamele 5 of 6 bakken blijft vasthouden. |
04-06-2019 13:37:00 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Helemaal mee eens : Oncomfortabel? Tja,'t is maar waarmee je het vergelijkt. En dagelijks treffen is wellicht onprettig. Maar in de laatste dagen van mat46 ging ik bij voorkeur in de voormalige restauratie zitten. Lekker slingeren boven de draaistellen in het midden van zo'n viertje, grote tafels, ramen open, en het gevoel dat je met 180 km/h naar huis reed. Met een Hondekop of Benelux eraan gekoppeld tikte je, als je geluk had met de mcn, nog wel eens echt bijna 140 km/h aan. Comfort is prettig, stilte ook, maar soms zijn andere dingen veel leuker! %02% Laatst bewerkt door sjoerd op 04-06-2019 13:38 |
04-06-2019 13:38:52 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote Omdat dat in Dordrecht niet past op spoor 4a. Dat probleem zal volgend jaar worden opgelost, als de spooropstelling in Dordrecht wordt omgegooid. |
04-06-2019 15:53:54 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
QuoteAh ja, ICM en 3600, daar zijn immers al vele goede ervaringen mee opgedaan om met los spul rond te rijden. Gaat dat wederom gestalte krijgen? |
04-06-2019 16:04:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat wil je daarmee zeggen? Dat NS voortaan overal niet-splitsbaar materieel in moet zetten om te voorkomen dat hun afdeling Logistiek in de verleiding komt er wat af te halen? Dan lijkt mij een verbod aan Logistiek om met losse stellen te plannen, effectiever, als dat al nodig gevonden wordt. Overigens heeft dit en het voorgaande niets met het wbl van 9 juni te maken (dit voor degenen die later hebben ingeschakeld). Laatst bewerkt door broek53 op 04-06-2019 16:05 |
04-06-2019 16:18:00 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
|
Quote Als de lengte van 4a het enige probleem is waarom de 5000/5100 met max SGM5 rijden, dan zie ik niet waarom de volgende opstelling niet kan: 2400 naar spoor 2, 5000/5100 op 3a, 5900/2300 op 3b en 6600 op 4. Dan kan 5000/5100 met max SGM8 of gekoppelde DDAR. Als de 2300 keert tussen .27/.33, dan is er ook 2x/uur overstap tussen de 5100 en 5900. Laatst bewerkt door Capt_Molo op 04-06-2019 16:18 |
04-06-2019 17:52:38 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Dat is ook precies wat de spooropstelling volgend jaar zal zijn in Dordrecht. %08% |
04-06-2019 18:02:16 | ||
---|---|---|
V64
|
kan weg Laatst bewerkt door V64 op 04-06-2019 18:09 |
04-06-2019 19:02:14 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
|
Ok, maar waarom dan pas? Er ontstaat namelijk ook een overstap van de 5900 op de 2400. Alleen maar voordelen dus. |
04-06-2019 19:39:11 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Die overstap tussen de 5900 en 2400 is er al, maar de sporen worden in december alleen omgewisseld. |
04-06-2019 19:48:03 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
|
Inderdaad, die had ik over het hoofd gezien. |
04-06-2019 20:00:05 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Je zou zeggen: een verandering ten goede, die geen extra investeringen kost, kun je toch vandaag invoeren? Trouwens: dit zaakje heeft toch al een hoog "why didn't we think of that before?" -gehalte. In die zin zou een hernieuwd DO888, oftewel de ideeënbus bij NS, met beloningen, geen slecht idee zijn. Alhoewel ook in de jaren 70 goede ideeën wel werden afgeserveerd met als reden: het kan niet, want het kan niet. |
07-06-2019 16:21:14 | ||
---|---|---|
michaben
|
SNG inzet aanstaande dinsdagochtend (afwachten of het alle dinsdagen zo wordt of er wijzigingen in dagplan tussen zitten): 3300: 1xSNG6, 1xSNG7, 1xSNG8, 1xSNG9 en 2xSNG10 6200: 2xSNG3 6300: 1xSNG6, 2xSNG7, 1xSNG8 8100: 3xSNG4, 2xSNG7, 1xSNG8 9000: 3xSNG3, 1xSNG4 In totaal 21 diensten voor SNG-III en 17 voor SNG-IV. |
08-06-2019 17:58:19 | ||
---|---|---|
abcde
|
Zie https://treinposities.nl/vertrekstaat/wolvega/2019-06-05, vanaf woensdag 5 juni rijdt er al een slag SNG4 in de 9000, dagelijks stel 2707. |
08-06-2019 19:19:31 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
In de week voor de buitendienststelling (Mp-)Akm-Lw reed er ook al een omloop met SNG in de 9000. |
08-06-2019 19:36:48 | ||
---|---|---|
Steen
|
Quote de 2732 om precies te zijn. |
10-06-2019 00:02:03 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Het was nog niet terug te vinden in het topic, maar per dit wijzigingsblad eindigt de wegsleepdienst in huidige vorm (permanent G1206 paraat te Utoz). Het is de bedoeling dat later deze zomer de unimogs aan ProRail worden geleverd, die daarna gebruikt gaan worden voor afsleepklussen. |
10-06-2019 00:35:10 | ||
---|---|---|
thom
|
En dat staat nou net los van elkaar, want anders had de lok wel pas weg gegaan als de Unimogs er zouden zijn |
11-06-2019 09:52:10 | ||
---|---|---|
dennisje
|
NS probeert zo min mogelijk ICM in de 3600 te laten rijden, omdat bij bepaalde weersomstandigheden de deuren niet sterk genoeg zijn om in Olst te sluiten. Het station ligt daar in een verkanting tegenovergesteld aan het perron. |
11-06-2019 11:24:45 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Nog nooit van gehoord... |
11-06-2019 11:41:55 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Als PeterJ er nog nooit van gehoord heeft, kan het niet waar zijn Echter is dat deurenprobleem inmiddels opgelost, meen ik. |
11-06-2019 11:59:32 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Correct. Deurproblemen zijn 2 jaar geleden al getackeld. |
11-06-2019 17:08:49 | ||
---|---|---|
Michael98
|
Op basis van treinposities.nl lijkt de 12250 en 2250 zijn omgeruild; de 12250 staat als stoptrein op en de 2250 als intercity (alleen vandaag opgeheven). Bij de 12254 / 2254 lijkt dit ook te zijn gedaan. Eerst was het dat de 12200 als IC reed en de 2200 als stoptrein. Nu zijn de intercity's 's ochtends 12229 en 12233, terwijl het 's middags 2250 en 2254 zijn. Niet echt consistent. |
11-06-2019 17:26:47 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Waarbij op te merken valt dat de 12250 gepland niet stopt op Kapelle-Biezelinge, maar dat via dagplan voor vandaag in ieder geval is opgelost. http://nsdr.bemined.nl/2019-4/dienstregeling-12200-di.html Laatst bewerkt door MetroRET op 11-06-2019 17:27 |
11-06-2019 22:06:08 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote De problemen zijn nu minder, maar niet over. |
11-06-2019 23:29:39 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Wacht... De 12206 en 12254 stoppen volgens bovenstaande link in Bzl, en de 12250 niet. Waarom komt de 12250 dan alsnog een minuutje later aan in Goes dan de 12206 en 12254? Logica? %03% |
11-06-2019 23:32:28 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Omdat die dus om .37 uit Rsd vertrekt, ipv de .36 van de 12254. |
13-06-2019 09:06:37 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
|
Volgens treinposities.nl splitsen de 2416 en 2418 te Alm. Het achterste treinstel rijdt LM Alm - Lls, en rijdt later op de dag weer in de 2400 vanaf Lls. Voorheen werd er pas te Lls gesplitst. Iemand een idee waarom dit gewijzigd is? |
13-06-2019 09:13:41 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Volgens mij treinen van 12 bakken, die niet passen op Almb. |
13-06-2019 09:20:18 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Volgens de ret-briefjes zijn het gewoon 10 bakken. LM vanuit Alm is Virm VI. Wat op Lls aankomt is een Virm IV. Daar heeft het dus niet mee te maken. Laatst bewerkt door Oldskool op 13-06-2019 09:20 |
13-06-2019 10:42:45 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Het worden inderdaad treinen met 12 bakken, wat niet past op Almere Buiten, dus vandaar het splitsen op Almere Centrum. |
13-06-2019 10:51:17 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Het viel mij vanochtend bij de 2416 ook op op de CTA ('achterste treindeel tot Almere Centrum'). Voor beide treinen is 12 bakken VIRM zeer wenselijk gezien de drukte tussen Gv en Asdz, maar de komende dagen staat er nog als vanouds VIRM10 gepland. |
13-06-2019 10:57:04 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Als ik het goed begrepen heb mag de operatie nu al aan de nieuwe splitslocatie wennen en komt er in september VIRM12 in. |
13-06-2019 11:35:55 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Ik vind dit een goede klantgerichte maatregel. |
13-06-2019 12:34:41 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Mwah... Perronnetjes van Almb verlengen tot 12 bakken vind ik meer klantgerichter. |
13-06-2019 12:49:36 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Kijk maar eens naar een luchtfoto en verzin erbij dat je niet zomaar seinen kunt verplaatsen. Dan snap je denk ik meteen waarom het perron nooit naar 12 bakken is verlengd. |
13-06-2019 13:01:11 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Waar een wil is is een weg, je moet zover ik weet alleen de perrons ieder een andere kant op verlengen (sp. 2 richting Almo en sp. 1 richting Almp), dan hoef je geen seinen te verzetten. Perrons zijn alleen van Prorail, en tja, probleem is dat Prorail (en dan bedoel ik planning en hogerop, want op de werkvloer bij de Tdl is het gelukkig in veel mindere mate) meestal niet snel en/of klantgericht werken. Kijk maar naar hoe makkelijk ze treinen opheffen en wissels saneren. NS lijkt het nu dus zelfstandig zo klantvriendelijk mogelijk op te lossen, binnen de ruimte die ze hebben. En dat kost NS dus wel meer, namelijk 2 rijpaden ipv 1, personeel om te splitsen naar Alm en 2 machinisten ipv 1 per trein tussen Alm en Lls. Dit waarschijnlijk omdat het te moeilijk is om aan reizigers uit te leggen dat 1 van de 2 treinstellen op een bepaald traject wel mee gaat, maar niet voor hun toegankelijk is, want In Opzending zetten door een HC en snel leeg laten lopen door HC's en/of VenS en/of Servicepersoneel was denk ik veel makkelijker geweest. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 13-06-2019 13:11 |
13-06-2019 17:14:06 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
QuoteHeb er wegbekendheid Richting Lls, kan het aan de Almere kant verlengt worden. Richting Almere kan er gerust nog een stuk bij gemaakt worden, eveneens richting Almere. |
14-07-2019 15:24:10 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Quote Helaas is er geen DDAR meer in de 7000 . Ik vind DDAR het meest [ samen met plan V vroeger ] comfortabele stoptrein materiëel . Dus tot en met 30 augustus rijdt er DDAR rond in de 5600? Laatst bewerkt door oranjebank op 14-07-2019 15:28 |
14-07-2019 15:25:03 | ||
---|---|---|
V64
|
Volop Ddar in de 7000, sinds het minder warm is. |
14-07-2019 15:35:52 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Ok . Ik constateerde er alleen nog SLT's en SGMms . Maar nu blijkt dat t door de warmte komt dat ze t beter vonden om die in te zetten. Gelukkig dat er dus weer DDAR is. |
14-07-2019 21:23:23 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Bijna goed, vanaf wijzigingsblad 2 september is er alleen nog DDZ en SNG gepland in de 5600. DDAR inzet is vanaf 2 september alleen nog in de 7000 voorzien. |
14-07-2019 22:21:11 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Beetje offtopic, maar zijn er materieelwijzigingen voorzien in drgl 2020, zoals de vernieuwde 2000 en de 15600 ? |
18-07-2019 23:52:14 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Ok dank je wel. Laatst samen met m'n vrouw nog mooie afscheidsrit tot 't Harde gereden en weer terug naar Ut . Maar dat is goed nieuws wat betreft de 7000. |
22-08-2019 21:42:11 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Er schijnt op 18 aug. SNG gereden te hebben in de 5600 helaas. Waarchijnlijk omdat er DDAR in t hoge noorden reed las ik net bij opvallende dingen 18 aug. . By the way zondag 25 aug. schijnt t tropisch warm te woren. Weet iemand of er dan al meteen DDAR er wordt uitgehaald of is 30 graden nog net niet warm genoeg om die maatregel te nemen ? In juli gebeurde t pas toen t serieus een hittegolf werd. Nu wordt er voor de regio Utrecht veluwe en Overrijsel geen httegolf verwacht. Laatst bewerkt door oranjebank op 22-08-2019 21:42 |
22-08-2019 21:44:55 | ||
---|---|---|
Steen
|
Quote Als het goed is rijdt er aanstaande zaterdag weer een omloop SNG in de 5600. |
22-08-2019 21:49:07 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Aan zaterdag heb ik niks. Mijn vraag is of er zondag met ongeveer 30 graden nog een DDAR rondrijdt in de 5600 . Die dag ben ik op pad en hoop ik er nog 1 te spotten voor de laatste keer in Ut .Doordeweeks en volgend weekend kan ik helaas niet. |
22-08-2019 22:03:50 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Uw antwoord: https://treinposities.nl/bijzonderheden |
23-08-2019 00:49:42 | ||
---|---|---|
noof
|
Voor het hele weekend staan gewoon DDARen gepland in de 5600, de criteria om het eruit te halen ivm de warmte worden niet gehaald. |
23-08-2019 12:56:43 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Je hebt tot zeker december 2019 de tijd om in die gammele zooi te zitten en ze te spotten. %08% |
23-08-2019 12:57:20 | ||
---|---|---|
Steen
|
Quote Komende wijzigingsblad gaan ze er al uit toch? |
23-08-2019 14:39:10 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Tussen Zl en Ut. Ze blijven nog effe rijden tussen Aml en Apd. |