06-11-2019 20:28:19 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Wat is de logica hierachter? De 5500 / 7300 / 7400 heeft kortere samenstellingen dan de (1)4600 en 5600. Daarmee lijken die eerste series mij veel geschikter voor SNG dan de 5600 en 14600. |
07-11-2019 07:07:48 | ||
---|---|---|
sander14
|
Een blik op de planning van de machinsten diensten: (Al dan niet al gemeld in dit topic) 1 omloop SLT in de 4400 Ht-Dn: 4412 Ehv-Ht, 4415 Ht-Dn, 4422 Ht-O, 4427 O-Dn e.v. 1 omloop (?) DDZ in de (1)1700. 1 omloop (?) DDZ in de (1)1600. |
10-11-2019 12:18:28 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
De Mat-ritten Hgl-Bh vv voor de Rb61 worden vanaf december dienstritten. Dit betekend een uur eerder uit Hengelo kunnen vertrekken en een uur later terug. |
10-11-2019 12:22:32 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Die mag je uitleggen, ik zie namelijk geen LM-ritten van de RB61 in Nederland: http://nsdr.bemined.nl/2019-6/dienstregeling-20350-ma.html http://nsdr.bemined.nl/2020-1/dienstregeling-20350-ma.html |
10-11-2019 12:55:36 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Vanaf december zouden er lm ritten zijn naar Hengelo (stel gaat daar overnachten) maar die zijn omgezet in dienstritten. |
10-11-2019 13:29:12 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Schijnbaar overnacht er dus een stel van Eurobahn in Hengelo (is daar ruimte voor?). Ik was altijd in de veronderstelling dat het stel dat om 23:03 in Bad Bentheim aankomt overnacht in Bad Bentheim om dan de volgende ochtend om 5:57/6:57/7:57 weer een dienst naar Bielefeld te rijden. Ik vind het ook vreemd dat die ritten dan ook niet in de dienstregeling staan tussen Hengelo en Bad Bentheim (het gaat om de 20355/20357/20359 en de 20386). Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
10-11-2019 14:16:25 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Stel sliep in Rheine. Is pas deze week beslist, dus moet nog verwerkt worden. Paden liepen al langs perrons, dus dat is geen probleem. Stel slaapt in principe op 22. |
26-11-2019 16:15:44 | ||
---|---|---|
Knoek
|
Staat vandaag ook in de krant, iedere dag gaat de trein een uur eerder rijden van Hengelo naar Bielefeld en de andere kant op een uur later richting Hengelo. Lijkt er dus idd op dat een treinstel in Hengelo zal overnachten. Overigens rijdt de RB61 de laatste paar maanden zoals hij hoort te rijden, met weinig uitval dus. %02% |
27-11-2019 07:37:39 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Stadshagen wordt na 2 jaar intensieve en haast onmogelijk oplosbare dienstregelingstudies dan eindelijk elk half uur bediend. Hulde voor deze oplossing waar eindeloos onderzoek voor gekozen is: Vertrek uit Zwolle 2 minuten eerder dan huidig en aankomst 1 minuut later dan huidig. |
27-11-2019 21:56:40 | ||
---|---|---|
Berk24
|
En de aansluitingen die in Zwolle verloren gaan dan? Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
27-11-2019 21:59:06 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Hebben we die discussie niet al tot in den treure gevoerd in het Zwenzwoka-topic? |
01-12-2019 19:32:04 | ||
---|---|---|
Gast
|
Weet niet of dit hier 100% thuishoort, maar in een interne publicatie van NS S&O staat dat wanneer de ICE omgeleid is via Vl dat de reguliere Intercities niet stoppen in Hrt. Weet iemand wat hiervoor in de plaats zal komen? |
01-12-2019 20:00:58 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteZie https://i.imgur.com/HQPpcTph.png uit de adviesaanvraag Laatst bewerkt door dennistd op 01-12-2019 20:01 |
02-12-2019 00:02:51 | ||
---|---|---|
wouterder
|
link loopt dood @dennistd. |
02-12-2019 00:33:25 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Zelf even .png achter de link tikken in je browser en op enter drukken %06%QuoteNiets, er wordt verwezen naar de 3500 voor en na de 3500 rg Vl die Hrt dan overslaat. Allemaal te lezen in de publicatie waar je zelf over begon. Laatst bewerkt door rolandrail op 02-12-2019 00:38 Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
02-12-2019 01:04:27 | ||
---|---|---|
Gast
|
Quote Dan hebben wij hoogstwaarschijnlijk een andere publicatie gelezen. Lijkt me niet gelijk nodig om zo vijandig te doen. |
02-12-2019 13:51:15 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Wat heeft dat voor zin dan? Staat die 3500 toch weer langer in Blerick? |
02-12-2019 14:13:12 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Het gaat erom dat serie 3500 (3700) later vertrekt om de ICE voor te laten, waardoor, ook in combinatie met de korte kering in Venlo, de rijtijd tekort is. De gekozen oplossing is enkel allesbehalve chique... |
02-12-2019 14:16:31 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Ah, zo'n we-hebben-een-evenement-op-rai-dus-slaan-we-Duivendrecht-maar-over maatregel dus. |
02-12-2019 18:23:03 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote Wel extra vanaf Lelystad: De eerste direct IC naar Schiphol gaat een half uur eerder vertrekken ( 5.43 ipv 6.13 ) ( zie de reisplanner en https://nieuws.ns.nl/download/801800/specificatiekaart-dienstregeling-2020-289590.pdf ) |
02-12-2019 18:57:43 | ||
---|---|---|
waalkade
|
De laatste trein van Gn naar Nm, daar hoef je niet meer te haasten om in 47 minuten het perron over te steken. Treinen komen nu in Ah op het zelfde spoor 11 %08% op 15 december. |
02-12-2019 19:13:05 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Wat heeft de verbinding tussen Gn en Nm met een overstap in Ah te maken ? %09% |
02-12-2019 20:40:47 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote De 3500 moet in Vl eerder aankomen dan normaal zodat ICE tussen 2 Maaslijn treinen door past en voor de RE13 uit naar Kn rijdt. |
02-12-2019 20:58:10 | ||
---|---|---|
jordibont
|
En wellicht vloeken in de kerk: de 3500 eerder uit Ehv laten vertrekken, dan behoudt Horst-Sevenum zijn minimale bediening. De enigen die gedupeerd worden zijn overstappers vanuit de 1100, de overstap die toch al suboptimaal is. Bijzonder spoorgebruik is er wel voor nodig: 6400 naar Wt vanaf spoor 1, 3500 spoor 2 en 1100 naar spoor 3. Wat wordt de tijdsligging om Eindhoven voor die omgeleide ICE eigenlijk? Net voor de 4400 (nu 9600) uit? |
02-12-2019 21:29:48 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Ik heb eens de dienstregeling van de ICE erbij gepakt: 12:38 uit Utrecht, 14:30 in Mönchengladbach, de stop van 13:47 in Horst-Sevenum komt dan te vervallen. De RE 13 is pas om 14:36 in Mönchengladbach. Daar mag de ICE vanaf Venlo dus voor; de RE 13 verlaat Venlo om 14:05. Aangenomen dat de ICE niet onderweg de IC van 12:33 uit Utrecht inhaalt, is hij pas na 13:24 in Eindhoven. Daar is dan al om 13:19 de IC naar Venlo vertrokken, die normaal om 13:58 in Venlo aankomt. Verder hebben we nog Maaslijntreinen: .55 Br/.01-.03 Vl en .59 Vl/.01 Br. En een dubbelsporige brug. Wat is er mis met IC op de gewone tijd, dan de treinen van de Maaslijn, dan de ICE en daarachteraan de RE13? Kan de IC in Vl naar 6 en de ICE over 3? Of moet de ICE over het goederenemplacement vanwege de spanningswissel? (Dan zit je nog met de kruising van de trein naar Rm.) En kan de RE13 eventueel een minuutje later weg? |
02-12-2019 22:15:35 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Ook zonder ICE zijn die aansluitingen in Eindhoven tussen 3500 en 1100 verslechterd of zelfs verbroken. 3520 komt in de spits aan op spoor 6, maar dan gaat 1118 2 minuten later niet van spoor 5 maar van 4. Doei aansluiting midden in de spits. |
03-12-2019 00:02:08 | ||
---|---|---|
Wievank
|
Quote Er is gekeken naar een mogelijkheid om eerder uit Ehv te vertrekken, maar er zit nog een goederenpad voor waar je anders in de buurt van Hm te dicht op komt te zitten. |
03-12-2019 00:23:00 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Maar blijft die inhaling in Gdm door diezelfde 3500 er dan nog wel in zitten voor de ICE? |
03-12-2019 13:06:15 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
De eerste werkzaamheden in de nieuwe dienstregeling waarbij de ICE omrijdt via Venlo en Mönchengladbach Hbf zijn gepland op 18 en 19 januari. De internationale reisplanner is al bijgewerkt. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-12-2019 17:25:05 | ||
---|---|---|
anton_
|
Dienstregeling op de lijn Zwolle - Emmen wijzigt ook. In de spits meer treinen die tot Emmen rijden. In de spits geen sneltreinen meer die op de knoop aansluiten. |
03-12-2019 21:34:34 | ||
---|---|---|
diesels
|
In de spits rijdt een halfuurdienst als stoptrein (met aansluiting op de knoop), buiten de spits om en om stop/sneltrein zoals gebruikelijk was. In de spits rijden toegevoegde sneltreinen in de spitsrichting, zonder aansluiting op de knoop, over het hele traject. Dit in plaats van de spitspendel Zl-Co die altijd in één richting praktisch leeg reed. Dus op het 'zuidelijk' deel verandert er op zich niet heel veel (of wordt het eigenlijk wat slechter omdat de oude spitstrein zes keer per spits reed, in plaats van drie straks), op het noordelijk deel des te meer in de spits - nu een kwartierdienst vanaf/tot Emmen en ook elk half uur een verbinding van Dalen en Gramsbergen, in plaats van de gebruikelijke uurdienst. Ik ben wel benieuwd hoe dit ervaren gaat worden, een aantal reizigers zal zeker voordeel hebben aan de hogere frequentie, maar het verschuiven van vertrektijden gedurende de dag (wat voor iedereen geldt) is heden ten dage wel even wennen. Laatst bewerkt door diesels op 03-12-2019 21:37 |
03-12-2019 21:46:38 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
De spitssneltrein blijft in de spitsrichting wel gewoon 6 ritten aanbieden, maar in de tegenspitsrichting wordt het aantal ritten verminderd naar 3, omdat de ritten nu van/naar Emn gaan, ipv vanuit Zl opstarten: http://nsdr.bemined.nl/2020-1/dienstregeling-13800-ma.html |
03-12-2019 22:34:08 | ||
---|---|---|
robert001
|
Dan mis ik toch de slag 13819/13834 die nu nog wel rijdt. |
03-12-2019 23:35:04 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Er rijden meer ritten in de 8000 serie. Bijvoorbeeld de 8028, 8051 en 8055. Mvg. Bart |
04-12-2019 07:12:44 | ||
---|---|---|
diesels
|
Quote Ohja had even gemist dat er nog drie een slag Co maken. Dank voor de aanvulling |
04-12-2019 09:20:43 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Voor zover ik kan zien is de slag 13819/13836 (niet 13834) inderdaad geschrapt. Ik kan niks meer terugvinden in de reisplanner. |
04-12-2019 14:53:09 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Maar... was deze slag dan nuttig, de 13819 rijdt in de tegenspits en de 13836 rijdt dik na de ochtendspits, zou deze gemist worden ? |
04-12-2019 15:15:33 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Allicht niet nu de voordeelurenabonnementen afgeschaft gaan worden. Echter is het zo te zien vandaag de dag wel de eerste trein na 9 uur vanuit Coevorden. De reizigersstromen zijn mij daar onbekend. |
04-12-2019 18:17:06 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Maar zo te zien krijg je op stations verder dan Zwolle (muv de 14632) geen extra reistijd door met de 3836 te reizen. Laatst bewerkt door MetroRET op 04-12-2019 18:18 |
04-12-2019 18:28:32 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote wat vreemd - nu lijkt de dienstregeling van 2020 weer gelijk aan die van 2019 in de reisplanner ( route Emmen - Zwolle ) - misschien heeft het te maken met de storing in de reisplanner app. Laatst bewerkt door anton_ op 04-12-2019 18:43 |
04-12-2019 18:48:50 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteWerkt de VDU bij Arriva? |
05-12-2019 00:18:54 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Met mijn 7 vrije reisdagen in ieder geval wel, ik kan tussen 16.00 en 18.30 zonder kosten bij Arriva inchecken. In Aken en in Leer heb ik het uit geprobeerd. Laatst bewerkt door waalkade op 05-12-2019 00:21 |
05-12-2019 17:31:10 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote Nadeel is ook langere reistijden in de spits op sommige routes. (bv. Emmen - Amersfoort [+8 min] of Emmen - Almelo [+8 min]) |
12-12-2019 07:44:34 | ||
---|---|---|
michaben
|
InfoPlus lijkt wat kuren te hebben met de nieuwe dienstregeling, maar er druppelen wel al wat materieelinzetten voor a.s. maandag binnen: In de 2000 zie ik vooralsnog alleen ICM, wel tot 12 bakken lang. De 8800 integraal DDZ in de ochtendspits, twee setjes DDZ8 en twee setjes DDZ6. De 520 wordt met ICM11 aangekondigd i.p.v. DDZ12, men anticipeert er blijkbaar op dat reizigers vanaf Amf voortaan de 2020 met ICM12 pakken. |
12-12-2019 11:23:45 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Hierop terugkomend, voor a.s. maandag staan er meerdere composities van 10 bakken FLIRT op de planning voor in de 6600, dus ik vermoed dat men simpelweg treinen gaat verlengen en er daarom extra materieel naar het zuiden moet komen. |
12-12-2019 18:15:54 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Op basis van de planning die Treinposities nu laat zien, lijkt men, zoals wel vaker met de decemberwijziging, het bestaan van de studentenstroom Zwolle -> Groningen op zondagavond volledig te ontkennen. Eens kijken of het dit jaar wel allemaal braaf in zes bakken ICM past. |
12-12-2019 18:47:26 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Inmiddels staat de nieuwe dienstregeling op de site van Eurobahn https://www.eurobahn.de/fileadmin/redakteure/dokumente/Fahrplaene/2020/P2841_RB61_450x210mm_Fahrplan_2019-2020_01e.pdf Helaas zijn de reisplanners nog niet bijgewerkt. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
12-12-2019 22:47:39 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
QuoteDie studenten moeten zich gewoon aan de telcijfers houden. |
13-12-2019 10:52:26 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Ik vraag mij even af waarom iedereen de planning van treinposities.nl zo serieus neemt. Ik kan namelijk nergens een planning vinden, alleen historische inzet. |
13-12-2019 11:04:53 | ||
---|---|---|
michaben
|
De InfoPlus feed van de NS geeft de geplande materieelinzet tot vier dagen vooruit door, vandaar dat diverse sites waaronder treinposities.nl deze informatie hebben. |
13-12-2019 12:21:05 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
|
Ik zie in de planning op Treinposities ook dat in de daluren de losse ICM's in de 3600 weer terugkomen. Ze leren het dus echt nooit... %09% |
13-12-2019 12:24:36 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Zeker omdat het van die lange ritten zijn, pak je altijd wel een keer een druk stukje mee aan de einden van de IJssellijn. Dus met name daar zijn ze altijd de pineut. |
13-12-2019 13:11:42 | ||
---|---|---|
martijn
|
Als we toch digitaal aan het plannen zijn: De 7000 is komende 2 dagen vooral met DDZ4 gepland, vanaf maandag voornamelijk SGM 3. Toch fijn zo'n pro-actief meegedachte overgangsperiode met dubbeldeksmaterieel tijdens het Dickens Festijn in Deventer. |
13-12-2019 16:38:06 | ||
---|---|---|
michaben
|
Volgens de NS diensten app gaat de 1900 met ICM gereden worden terwijl de 4400 3 composities FLIRT en 3 composities SLT wordt. Op donderdag verhuist een van deze SLTs naar de 5200/6400 ter variatie. Verder de 15600 met SLT, en in de 5000/5100 wordt de drukste trein versterkt tot drie stellen SGM. Verder bevestiging dat DDZ doordeweeks inderdaad vrijwel verdwijnt in de 500/600, alleen in de 524/559 blijft nog DDZ8 rijden (en de rest van de dag als solo DDZ4). Laatst bewerkt door michaben op 14-12-2019 10:45 |
14-12-2019 11:25:18 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote Dank voor het antwoord. Ben er inmiddels ook al achter hoe ik moet zoeken. Waar ik zeer blij van wordt is dat in de 1600 en 1700 DDZ gepland wordt op de ritten waar eerder VIRM stond. Ik vind DDZ persoonlijk een mooiere en prettiger trein om mee te reizen. |
14-12-2019 12:31:26 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote De composities SLT in de 4400 bestaan allen uit losse zesdelige stellen. Gevoelsmatig een flinke downgrade... Ben benieuwd naar het resultaat, maar ik ben bang dat dit niet veel goeds gaat brengen. En waarom moesten de FLIRT's hier überhaupt weg? Er zijn nu doordeweeks toch zo'n 6 FLIRT's minder nodig. Waar zijn die gebleven dan? Laatst bewerkt door Trainplaza op 14-12-2019 12:32 |
14-12-2019 12:37:06 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
Er gaan in de 6600 treinen met drie stellen (10 bakken) FLIRT rijden. #DiscoverEU |
14-12-2019 13:19:47 | ||
---|---|---|
michaben
|
FLIRT wordt gebruikt om andere treinen te verlengen inderdaad. In eerste instantie was het geloof ik ook de bedoeling de 1900 ermee te gaan rijden maar dat is een ICM drietje geworden. SLT6 voor de 4400 lijkt me niet zo'n probleem, meer capaciteit dan 6 bakken FLIRT, en de drukste ritten blijven met FLIRT rijden. Laatst bewerkt door michaben op 14-12-2019 13:21 |
14-12-2019 13:41:49 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
1900 met ICM3? Daar verwacht men dan ook niet bijster veel van qua reizigersaantallen. Zo rijdt 1922 straks 10 minuten voor de 1100 uit naar Tilburg, in spits doorgaans erg druk. Kan me echt niet voorstellen dat dit gaat passen. |
14-12-2019 14:17:54 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Quote Maar zowel de 1620 als 1722 met 6 bakken DDZ ipv. 12 bakken VIRM. %03% Of je daar dan zo blij van wordt?... |
14-12-2019 14:30:22 | ||
---|---|---|
michaben
|
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar volgens InfoPlus gaan zowel de 1620 als 1722 met DDZ12 rijden maandag. |
14-12-2019 14:41:00 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Wellicht sorteert @treinhobby alvast voor op combineerproblemen van de twee DDZ-stellen waardoor de trein uiteindelijk met dikke plus en slechts één stel op pad gaat %02% |
14-12-2019 15:36:32 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
QuoteJe bedoelt vanuit Ehv neem ik aan. Toch geeft ns.nl voor de achter de 1922 rijdende 1124 aan dat die rustig is. Extra capaciteit vóór een rustige trein, ik zie geen probleem, tenzij iedereen uit 1124 nu opeens 1922 neemt. |
14-12-2019 16:18:36 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
QuoteDie info haal ik uit het door anderen hier zo hoog aangeschreven en altijd juiste treinposities.nl Hieruit blijkt dus dat die site verre van betrouwbaar is en dus niet de juiste info geeft. Gelukkig worden beide ritten met dubbele stellen gereden. %02% Bedankt voor deze info! |
14-12-2019 16:20:03 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Dan kijk je niet helemaal goed: https://treinposities.nl/ritinfo/20191216/1620 https://treinposities.nl/ritinfo/20191216/1722 |
14-12-2019 16:28:42 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Mag het in het vervolg iets minder cynisch? Die site laat gewoon zien wat de NS via het ndovloket doorgeeft en die informatie is in 99% van de gevallen correct (voor zover het om de planning gaat, bijsturing kan natuurlijk tussen moment van publicatie en het gaan rijden van de trein de materieelinzet veranderen). Meeste discussies ontstaan door mensen die de informatie verkeerd interpreteren en niet door de informatie zelf |
14-12-2019 16:31:07 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
En het bijsturen van de planning staat tegenwoordig ook onderaan de pagina vermeld van de desbetreffende trein. |
14-12-2019 16:34:09 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
QuoteOm 8.03 van Eindhoven naar Tilburg met een ICM3 klinkt niet als iets ruims. Die 1100-en puilen in de spits al uit, juist tussen Tilburg en Eindhoven. |
14-12-2019 18:06:49 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Klopt het dat er op de zondag geen SNG rijd in de (1)4600? Ik zie op treinposities.nl alleen maar SLT maar vraag me af of dit klopt?! |
14-12-2019 18:09:24 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Correct |
14-12-2019 18:13:28 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Überhaupt niet of alleen morgen? |
14-12-2019 18:14:06 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Inzet alleen ma-za. https://www.mupload.nl/img/ab2ifp.jpg Laatst bewerkt door MetroRET op 14-12-2019 18:16 |
14-12-2019 18:19:13 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Oké thanks! |
14-12-2019 18:33:56 | ||
---|---|---|
michaben
|
Op zaterdag start er overigens een derde compositie SNG op, naast de 14616 en 4623 start dan ook de 717 met SNG. Dat blijft echter bij één rit Lls - Zl - Gn, die in de reisplanner net als nu niet als doorgaande rit wordt aangeduid maar als overstap op hetzelfde perron te Zl. Laatst bewerkt door michaben op 14-12-2019 18:34 |
15-12-2019 08:33:59 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Nieuwe spoorboekje NS vandaag ingegaan, dit betekent het voor jou https://www.ad.nl/binnenland/nieuwe-spoorboekje-ns-vandaag-ingegaan-dit-betekent-het-voor-jou~a33dae78/ |
15-12-2019 08:42:03 | ||
---|---|---|
martijn
|
Bedankt, maar wat betekent dit voor mij? |
15-12-2019 10:02:53 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Dat mag je zelf uitzoeken %08% |
15-12-2019 23:08:06 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Is het nou echt broodnodig om de titel van een krantenartikel en een link zonder verdere context of reactie hier te delen? In heel dit topic staat meer informatie over het onderwerp dan in heel dat artikel... |
16-12-2019 07:49:02 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Is het nou echt nodig om te gaan zeiken over zo'n post? Tjongejonge, je kan d'r ook gewoon naar kijken en 't verder negeren. Ik vind 't namelijk wel leuk om te lezen. En ik zal vast niet de enige zijn. |
22-01-2020 12:57:55 | ||
---|---|---|
abcde
|
Zijn er al ervaringen bekend hoe het gaat met de nieuwe ''IC'' 1900 Ddr - Ehv ? Een IC per 3 of 4 uur komt wat voor-oorlogs over, maar wellicht slaat het toch aan ? |
22-01-2020 17:54:31 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Ik heb er zelf nog nooit mee gereisd, maar de spitsritten lijken aardig gevuld te zijn volgens een paar bekenden. Laatst bewerkt door Trainplaza op 22-01-2020 17:55 |
22-01-2020 17:59:12 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Ik heb inmiddels tweemaal de 1922 genomen tot Tb. Beide keren was nauwelijks de helft van de zitplaatsen van het losse ICMmetje bezet. Aangezien dat de enige trein is die op het drukke trajectdeel (Ehv-Bd) in de spits rijdt, durf ik wel te wedden dat de 1900 de rest van de tijd vooral warme lucht vervoert. Waarbij ik wel wil aantekenen dat NS ook vooral moeite lijkt te doen om de trein te laten mislukken: * Volgens planning komt de trein uit Ehv om :27 aan te Tb maar in de praktijk stonden we beide keren met rustig rijden al om :25 aan het perron (wat logisch is, met een rijtijd Ehv-Tb van 24 minuten terwijl de 1100 het op z'n sokken in 22 doet). Volgens de reisplanner is de overstap op de 3600 (vertrek :28 aan de overkant) dus net niet haalbaar, in de praktijk dus makkelijk te doen. Met deze truc jaag je wel potentiële reizigers uit Ehv richting Rsd uit de 1900 omdat de overstap nooit uit de planner komt rollen. * Daarnaast, als je toch al niet in Tb wilt aansluiten op de 3600, dan kan je makkelijk zonder conflicten achter de 800 aan uit Ehv vertrekken (Ehv :09 - Tb :31/:32 enz.) waardoor je en passant nog een overstap uit de richting Wt creëert. Andersom kan je richting Ehv prima de stop in Btl schrappen (die is toch alleen maar nuttig voor overstappers naar Vg, wat me bepaald geen significante doelgroep lijkt) en vlak voor de 800 aankomen (Tb :58 - Ehv :20). * Tot slot is er een lang stationnement in Bd (7 minuten ri Ddr, 5 minuten ri Ehv). Als je dat zou inkorten in ruil voor een stop in Tbu, zou je vanuit Ehv perfect aan kunnen sluiten op de start van de colleges op universiteit (aankomst :35, start college :45). Dit zou de 5200, die vlak vóór ieder blok colleges tot de nok vol met studenten zit, flink kunnen ontlasten. Enerzijds begrijp ik wel dat NS reizigers met de 1900 liever kwijt dan rijk is, zodat ze bij de gemeente Dordrecht zo snel mogelijk kunnen rapporteren "kijk, er zit geen hond in jullie trein, we kunnen 'm beter opheffen" en ze van die vreemde eend in de bijt af zijn. Anderzijds vind ik het jammer dat daar zo rigide aan lijkt te worden vastgehouden, want ja... *mompelt iets over de reiziger op 1, 2 en 3* %02% Quote "Aardig gevuld" is al gauw gebeurd met een losse ICM Laatst bewerkt door DDietzen op 22-01-2020 18:02, reden: Reactie op voorgaande post toegevoegd |
22-01-2020 18:21:40 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Je weet toch wel dat ProRail de treinpaden bepaalt he, niet NS, dus je wijst nu met je vingertje naar de verkeerde partij.%03% |
22-01-2020 18:24:43 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
QuoteDe eerste rit is een redelijk ideale voor een trip naar Duitsland vanuit West-Brabant. Ondanks een slechte aansluiting in Venlo ben je iets na 9:00 de grens over als je de eerste 1900 naar Eindhoven (Ddr v 06:18) neemt. Ook terug naar Dordrecht hoef je niet vroeg terug in Eindhoven te zijn (v 20:07 dankzij een gunstiger pad). #DiscoverEU |
22-01-2020 18:30:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat is niet waar, althans niet helemaal. NS en anderen vragen dienstregelingen aan (ik vermijd het gruwelijke "treinpad") en Prorail toetst dat en deelt ze al dan niet toe. Je kunt gelijk hebben dat dit hetgeen is dat Prorail wenst toe te delen, maar het kan goed zijn dat NS een aantal van bovengenoemde zaken niet heeft aangevraagd. Dat kun je aan het resultaat niet aflezen. |
22-01-2020 18:38:38 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
NS wilde die trein misschien wel in een fatsoenlijk IC-pad, maar die zal niet voor handen zijn geweest, het enige dat ProRail had was dit "goederenpad", vanwege de brugopening van Dordrecht en dan was het kiezen of dat of niks. |
22-01-2020 19:34:16 | ||
---|---|---|
rogier
|
Is er al een overbelastverklaring? Laatst bewerkt door rogier op 22-01-2020 19:39 Reiziger met hoofdletter R...... |
22-01-2020 19:47:12 | ||
---|---|---|
jordibont
|
Volgens mij zijn er daar al en stuk of tien van gemaakt, naar die verdwijnen onder in de la van het ministerie. |
22-01-2020 19:55:54 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Overbelastverklaringen leiden zelden tot ingrepen in de spoorinfra. Asfalt op zand is toch altijd nog sneller mogelijk. Voor het luchtverkeer en de scheepvaart wordt zelfs infra aangelegd waarvan het nog niet duidelijk is of die ooit wel gebruikt gaat worden. |
22-01-2020 20:09:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteOverbelastverklaringen gaan niet naar het ministerie, maar leiden tot een onderzoek door ProRail en hopelijk een capaciteitsvergrotingsplan. |
22-01-2020 21:58:04 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote Dat is niet correct. De vervoerder vraagt paden aan en ProRail wijst ze toe. Als de NS deze paden aangevraagd heeft en er geen conflicten zijn wijst ProRail ze gewoon toe aangezien ProRail niets met aansluitingen en reizigersstromen van doen heeft. Laatst bewerkt door gkw1969 op 22-01-2020 21:58 |
22-01-2020 22:00:37 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Quote Gezien de vele overbelastverklaringen van opstelruimte die er de afgelopen jaren geweest zijn over de randstad blijven die in een la bij ProRail anders had men toch wel wat hier aan gedaan behalve wat gepruts in de marge. |
22-01-2020 22:18:15 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote Lees t eens na https://www.ad.nl/dordrecht/nieuwe-sneltrein-dordrecht-eindhoven-dreigt-boemeltje-te-worden~a0cecf06/?fbclid=IwAR19JNL0D7DNkIUR5tdUJC1VpGTuBxfLaj1sqLCCCwjjSUsQ2a_Chkb4vfc Laatst bewerkt door MetroRET op 22-01-2020 22:18 |
22-01-2020 22:50:24 | ||
---|---|---|
ThijsvLoon
|
Quote Ik reis af en toe met de 1922 tussen Tb en Bd en de 1965 tussen Bd en Btl, en die 2 ritten zijn over het algemeen wel redelijk goed gevuld, maar daartussen zie ik wel ritten voorbij komen die zo goed als leeg zijn. Ik vind het zelf een fijne verbinden, behalve toen de machinst Btl voorbij en ik 5 minuten moest wachten voordat ik toch eindelijk kon uitstappen, maar dat terzijde |
22-01-2020 22:59:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Vreemde conclusie, want volgens mij trek je niet in een paar dagen een opstelterrein uit de grond en vergt dat de nodige voorbereidingen. |
22-01-2020 23:15:59 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Niet vreemd. Een aantal overbelastverklaringen bestaat al jaren, sommige zelfs meer dan tien jaar, maar er gebeurt niets. Sterker nog: door allerlei maatregelen op het gebied van veiligheid en milieu en het saneren van infra is de capaciteit van veel lijnen en stations afgenomen. Je hoort mij niet zeggen dat dat niet goed is, maar het maakt het aanpakken van overbelaste baanvakken nog meer urgent. |
22-01-2020 23:18:45 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Quote Nou in de regio Rtd ligt zo'n terrein maar is nog niet echt geschikt voor reizigers mat en het wordt in veel van de verklaringen als oplossing genoemd maar er gebeurd niets mee. |
23-01-2020 00:25:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik ga niet aan een welles-nietes beginnen, maar op opstelgebied noem ik Zwolle Rangeer, Lelystad Opstel uitbreiding, Utrecht Cartesiusweg. Studies zijn gaande naar Hengelo en Roosendaal, de Watergraafsmeer heeft er recent twee of drie sporen bij gekregen en in de pen zit een nieuw opstelterrein Amsterdam Westhaven. Tuurlijk ben ik het eens dat alles tergend langzaam gaat bij Prorail, het schoolvoorbeeld van een volslagen verambtelijkt en niet in het minst slagvaardige organisatie. Traag en stroperig dus, maar zeker geen in-de-la-stopperij. |
23-01-2020 11:23:41 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Het ligt er intussen al jaren, maar Nijmegen heeft toch ook een mooi nieuw opstelterrein gekregen. |
23-01-2020 11:32:52 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ja, maar daar lag altijd al een verzorgingsemplacement en tot ongeveer 1960 ook nog een stoomlocomotievendepot. Dat is dus geen uitbreiding in de ruimtelijke zin. |