thom

| Quote Chrisdb (di 27 nov 2018 08:38:25 www.somda.nl):Quote cuneo56 (zo 25 nov 2018 21:36:34 www.somda.nl):Quote Henk1619 (zo 25 nov 2018 19:36:16 www.somda.nl): Er wordt hier op de vergunning van NS Internationaal gereden. THY Factory S.A. is alleen toegelaten in Frankrijk en Belgie, Eurostar International Ltd. in Belgie, Frankrijk, kanaaltunnel en het Verenigd Koninkrijk.
Het betreft niet het rijden op iemand ander z'n vergunning, Thalys en Eurostar zijn in Nederland gewoon treinen van NS Internationaal
Sorry voor offtopic:
Thalys is eigendom van Thalys International, een vervoerder met als aandeelhouders SNCF (60%) en NMBS (40%). Feitelijk is NS International met Thalys Nederland slechts een partner voor het rijden onder attest; Thalys International huurt daarnaast - correct me if I'm wrong - personeel in van NS International die de ritten verzekerd tussen Amsterdam Centraal en Brussel Zuid. Datzelfde geldt voor Eurostar; Eurostar en Thalys worden overigens vanuit één ProductEenheid (PE) binnen NSI bediend.
Hebben THY en Eurostar trouwens nooit geprobeerd om een autonome toelating te krijgen in NL of zijn de banden met NSI dusdanig goed?
Het idee is niet dat de treinen als object van NSI zijn, maar de rijdende treinen in Nederland van NSI zijn doordat ze onder het attest van NSI rijden. |