18-08-2019 22:54:29 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Komt er uberhaupt nog een afscheidsrit na de heisa bij afscheid Hoekse Lijn en afscheid Mat ´64 (wat toch meer iconisch materieel was)? |
19-08-2019 12:21:16 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Bijna 40 jaar de tijd gehad voor een afscheid op ieders eigen manier. Kom op zeg, waarom toeters en bellen? Hang een kransje op het allerlaatste stel wat de allerlaatste trein met SGM rijdt, bij voorkeur op een slecht verlicht station snachts om half twee ofzo met wat mannen in lange jassen aan en hoeden op. Net als vroeger. Ingetogen en zonder heisa. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
19-08-2019 12:27:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
Daarnaast heeft eenieder die dat wil nog een maand of 16 om iets te bedenken en te organiseren, desgewenst. Je daar nu druk over maken, is wat overdreven. |
20-08-2019 00:12:09 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Schade volgens een foto (https://ibb.co/gwHp4zW) - Veel poeder (niet leuk voor metaal!) - Een losgeraakte strip van de verlichting - En gezien de zwarte streep op het plafond ook daar brandschade. Maar het kan ook iets van rubber zijn? Choo choo..... |
20-08-2019 02:16:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Die kap tussen de banken in zal ergens aan het plafond thuis gehoord hebben ongetwijfeld met het zwarte band als afdichting. |
20-08-2019 08:29:04 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Er hebben zelfs twee treinen vlam gevat. https://www.nhnieuws.nl/nieuws/251410/weer-brandstichting-in-coupe-van-sprinter-op-station-haarlem |
20-08-2019 18:19:08 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Er is afgelopen dagen brand geweest in een SGM (en SNG) en dat is het enige om hier te melden. Speculaties, vermoedens en geruchten over de mogelijke dader(s) zijn hier niet gewenst. Heb je tips over de dader(s), dan kan je contact opnemen met NS of de politie. Laatst bewerkt door moderator op 20-08-2019 18:19 Met vriendelijke groet, Het moderator team |
21-08-2019 00:00:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat komt wel overeen met de vermindering van het aantal diensten in december. Bij de tweetjes gaat het aan het begin rigoureuzer: gemeten aan het verwachte aantal diensten zullen er dan een stuk of acht a negen uit kunnen. Eind 2020 is volgens de heel voorlopige getallen de helft van zowel de tweetjes als de drietjes weg. |
21-08-2019 01:10:09 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik had een paar jaar geleden begrepen dat de NS een nieuwe plek zocht voor de afvoer van SGM, en dat ze mogelijk een paar lege rangeersporen in Roosendaal wouden gebruiken. Is daar nog steeds sprake van? Choo choo..... |
21-08-2019 07:45:54 | ||
---|---|---|
demen
|
Vroeg me af waarom deze stellen niet gebruikt worden om andere treinen te versterken. Er zijn nogal eens berichten over te volle treinen in de 4800 en 5400. |
21-08-2019 08:13:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
De korte termijn weet ik niet, wel dat er gevorderde plannen zijn een deel van Arnhem Goederen vol te leggen met geelektrificeerd spoor (a la de Amersfoort wagenwerkplaats) voor terzijde gesteld matetieel. |
21-08-2019 08:26:13 | ||
---|---|---|
martijn
|
Voor terzijde gesteld materieel is toch geen bovenleiding nodig? |
21-08-2019 11:55:55 | ||
---|---|---|
alle46
|
Nog niet voorbij zien komen. Hoe serieus is dit nieuwtje: https://www.dvhn.nl/groningen/NS-vervangt-in-de-herfst-deel-nieuwe-Sprinters-door-oude-24749794.html |
21-08-2019 13:48:34 | ||
---|---|---|
alle46
|
Quote Ok, duidelijk %06% tks. |
28-08-2019 22:40:16 | ||
---|---|---|
Leo
|
Nog niet gemeld hier, maar de 2118 is sinds gisteren (27/8) weer hersteld in dienst gekomen, gestart in de 4808. |
29-08-2019 21:59:01 | ||
---|---|---|
AJT
|
Dat stel had toch forse brandschade? Het zegt echt wat dat ze die daarvan hebben hersteld. |
29-08-2019 22:02:09 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Gezien de snelheid zal dat met dat "fors" wel mee zijn gevallen... |
29-08-2019 22:02:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is maar wat je fors noemt in dit verband. Als het in een paar dagen hersteld kan worden, kan het niet echt ernstig geweest zijn. |
29-08-2019 22:05:21 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Gezien het feit dat de later op die avond in brand gestoken 2708 wel nog niet is, waarin aanzienlijk minder schade was, zegt vermoedelijk ook wel iets. |
30-08-2019 10:15:25 | ||
---|---|---|
yappa
|
Dat is heel fijn, maar voor de meelezende forumleden die iets minder in het schadeherstel zijn ingevoerd (zoals ik) zou het wel fijn zijn als jullie zouden benoemen wat dat dan vermoedelijk zegt... %03% |
30-08-2019 10:32:22 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
2118 had kleine interieurschades (enkel wat nieuwe interieurdelen zijn vervangen) en verder een grondige schoonmaakbeurt ivm het gebruik van de poederblusser. |
30-08-2019 10:44:05 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Quote Tevens gaat al het herstel (bijvoorbeeld ook graffiti verwijderen) aan SNG veel langzamer dan bij ander materieel omdat er nog garanties zijn van de fabrikant. Voordat er dan werkelijk iets gebeurd moet je eerst de hele papierwinkel afleggen. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 30-08-2019 10:44 |
30-08-2019 14:29:01 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Onderdelen genoeg, na het strippen van wat soortgenoten. |
30-08-2019 21:11:02 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Als je veel terzijde staande stellen hebt, dan kan je daar wel de nodige spullen uit strippen om het getroffen stel op de been te brengen. Als al het SGM nog reed, kon het misschien nog wel een poosje duren. Choo choo..... |
30-08-2019 21:12:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Hoe bedoel je dat? De 2708 is toch al overgedragen aan NSR? Garantiewerk valt toch niet op moedwillig aangebrachte schade door derden? Hoe zit dit? Laatst bewerkt door aarclay op 30-08-2019 21:13 Choo choo..... |
30-08-2019 21:41:47 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Garantie is niet van toepassing op vandalisme en slijtage inderdaad. |
30-08-2019 21:46:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Nee, maar Aarclay zal wel bedoelen dat de lak nog onder de fabrieksgarantie valt. Als je daarop middelen tegen alternatieve beschildering gaat toepassen, kan de garantie vervallen. Dus zul je aan moeten geven waarmee je de trein te lijf gaat. |
31-08-2019 00:28:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Er zal eerder bedoeld worden dat tijdens de garantie periode je niet zomaar vanalles kunt schroeven en vervangen zonder eerst met de leverancier contact te hebben, dat kan later altijd een discussie opwekken en de garantie doen schaden. |
31-08-2019 10:15:44 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Klopt Thom, ik keek teveel naar het woord "grafitti", maar er was natuurlijk meer aan de hand. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
02-09-2019 07:52:47 | ||
---|---|---|
V64
|
Onderdeeltje scoren van een SGM? https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4832016/ns-trein-sprinter-sgm-uit-elkaar-trekken Wel even een BV oprichten, want het is alleen voor ondernemers en alleen in grote aantallen. |
02-09-2019 09:59:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Zeg maar gerust: 'onderdeeltjes', het meervoud. Ik ben benieuwd wat er allemaal voor circulaire producten uit ontstaan. Laatst bewerkt door aarclay op 02-09-2019 10:00 Choo choo..... |
02-09-2019 14:36:22 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Quote Om ondernemer te zijn hoef je geen B.V. op te richten. |
02-09-2019 14:48:19 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Je moet gewoon enkel een KVK'tje hebben. Choo choo..... |
04-09-2019 22:17:04 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Het bericht staat ook op https://www.treinreiziger.nl/oude-sprinters-rijden-tot-december-daarna-losse-onderdelen-te-koop/ met als titel 'oude sprinters rijden tot december' Gaat (een deel van) SGMm per december aan de kant? |
04-09-2019 22:21:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
Een heel klein deel: rond 3 SGM3 en maximaal 10 SGM2, naar de stand van de plannen van een maand of wat terug. |
05-09-2019 00:07:01 | ||
---|---|---|
thom
|
Het oogsten gaat ook in verschillende tranches en zal dus nu betrekking hebben op de eerste stellen die nu aan de kant gaan. |
05-09-2019 21:06:43 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Nu begrijp ik het niet meer. Gaat er slechts een deel SGMm in dec. aan de kant ; of rijdt er vanaf dec. geen SGMm meer in de reguliere drgl, en wordt alles aan de kant gezet ? |
05-09-2019 21:09:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nogmaals: er gaan in december een paar SGM'n aan de kant en daarna bij elk wijzigingsblad telkens een paar. Eind 2020 is de helft buiten dienst, eind 2021 alles. |
05-09-2019 21:12:49 | ||
---|---|---|
abcde
|
Dank voor je reactie Michiel. Ik had het artikel op treinreiziger.nl/oude-sprinters-rijden-tot-december-daarna-losse-onderdelen-te-koop/ heel anders opgevat, namelijk dat er geen enkele SGM meer zou rijden vanaf de nieuwe drgl. Maar nu is het duidelijk. |
06-10-2019 18:10:34 | ||
---|---|---|
tmk787
|
Eind 2020 zijn alle SGMm aan de kant |
06-10-2019 18:12:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
Hoe kom je daarbij? |
06-10-2019 18:35:45 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteKlopt niet. In 2021 rijden ze ook nog. |
16-11-2019 16:53:25 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Laatst bewerkt door seinhuis op 16-11-2019 16:54, reden: Dubbel |
16-11-2019 16:54:56 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Planning uit terzijdestelling SGM (natuurlijk onder voorbehoud) SGM II 8 december 2019 2111,2114, 2117, 2118, 2119, 2120, 2121, 2123, 2124, 2125, 2131 3 februari 2020 2116, 2133, 2141, 2145 6 april 2020 2143 13 december 2020 2137, 2144 SGM III 8 december 2019 2959, 2982, 2986, 2987 3 februari 2020 2937, 2945, 2947, 2954, 2955, 2965 6 april 2020 2953, 2961, 2963, 2967, 2981, 2991, 2993 14 juni 2020 2939, 2958, 2964, 2969, 2971, 2973 7 september 2020 2942, 2944, 2983, 2984 13 december 2020 2988, 2989, 2990, 2995 |
16-11-2019 17:49:32 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Enig idee of het warm of koud terzijde wordt? En waar de stellen heen gaan? |
16-11-2019 19:41:35 | ||
---|---|---|
wouterder
|
En wat gebeurd er met stellen die niet in deze lijst staan? Niet alle stelnummers zie ik er tussen staan. |
16-11-2019 20:46:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Die gaan in 2021 buiten dienst. |
16-11-2019 23:02:22 | ||
---|---|---|
AJT
|
Waarom de 2111 en 2114 wel afvoeren, maar de 2112 en 2113 niet? T |
16-11-2019 23:27:44 | ||
---|---|---|
train85
|
8 december 2019 klopt niet. Nieuwe dienst gaat 15 december in. |
18-11-2019 20:59:25 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteOmdat sommige stellen eerder aan terzijdestelling toe zijn dan andere? |
18-11-2019 21:27:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteWaar ze heen gaan: geen idee. Als ik goed ben ingelicht, worden een stuk of tien stellen nog gebruikt als plukstellen en staat de rest formeel te koop, Dat zou dan een soort lauwe status inhouden. Als men er genoeg van heeft en de stellen niet verkocht zijn na enige tijd (die kans lijkt mij nogal groot), dan gaan ze het sloopcircuit in. Waartoe ze dan eerst volledig kaalgeplukt worden, zoals we al in diverse publicaties hebben kunnen lezen. |
18-11-2019 21:42:56 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En voor de mensen die die diverse publicaties hebben gemist... Waartoe? |
19-11-2019 00:04:57 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Voor diegene die onder hun steen vandaan gekropen zijn: https://www.treinreiziger.nl/oude-sprinters-rijden-tot-december-daarna-losse-onderdelen-te-koop/ Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
19-11-2019 18:58:37 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ik heb niet zozeer onder een steen gelegen, maar andere interesses gehad de afgelopen tijd. Maar dank voor de link! Laatst bewerkt door AgentX op 19-11-2019 18:58 |
08-12-2019 14:11:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
Leidschendam meldt dat op 5/12 de 2124 en 2959 terzijde zijn gesteld en dat het op 9/12 de beurt zal zijn van de 2117. |
08-12-2019 18:48:41 | ||
---|---|---|
AJT
|
Op treinposities staat de 2118 ook als definitief terzijde, te Zaanstraat. |
08-12-2019 21:44:39 | ||
---|---|---|
gose91
|
2117 is op 6-12 al defect gegaan en staat vanaf 9-12 officieel ter zijde gesteld |
08-12-2019 21:59:32 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
@AJT de 2118 heeft vannochtend nog zijn periodieke controle gehad dus die zal vast nog niet terzijde staan |
08-12-2019 22:26:17 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Treinposities is niet heilig. |
09-12-2019 16:49:08 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Status van het materieel kan geloof ik iedereen aanpassen. Dus om dat hier als leidraad te gaan gebruiken, lijkt me niet handig. |
10-12-2019 08:48:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
9/12 eveneens terzijde gesteld: 2119, die al enkele dagen defect op Ut Ctw stond/staat. |
10-12-2019 17:34:16 | ||
---|---|---|
ThijsvLoon
|
Ondanks dat treinposities niet heilig is, wordt er wel vermeld dat de 2114 ook terzijde zou staat. Treinstel zou voor het laatst op 22 november hebben gereden. |
10-12-2019 17:53:22 | ||
---|---|---|
AJT
|
Quote Wat houdt een periodieke controle bij een SGM in? Voor hoe lang kan een stel daarna de baan weer op? |
10-12-2019 18:09:23 | ||
---|---|---|
thom
|
Vroeger was dat elke dag, tegenwoordig elke 2 of 3 dagen, afhankelijk van wat voor dat materieel is voorgeschreven en dan in een kleine en grotere variant van die controle. |
11-12-2019 14:00:42 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Bij modern materieel als SNG en straks ICNG is die controle zelfs twee weken/15 dagen geldig. |
11-12-2019 17:31:38 | ||
---|---|---|
henri1972
|
SGM 2948 in trein 7460 meld voor Vndc het volgende: denk aan het in en uitchecken als u overstapt naar een andere vervoerder..... Nou heb ik nog nooit een andere vervoerder gezien op Vndc dan NS? |
11-12-2019 18:03:22 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
..bus misschien? |
11-12-2019 18:31:46 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteDat je dat nu pas opvalt. Gebeurt al jaren en bij alleen de SGMm op verschillende lijnen in land. |
11-12-2019 18:36:17 | ||
---|---|---|
berendtrei
|
Ook op de Merwedelingelijn komt dit voor bij de treinen die eindigen in Gorinchem. "Reist u verder dan dient u uit te checken bij R-net en in te checken bij NS". Klagen daarover kan vrijwel nooit want bij héél weinig ritten is er een steward op de trein aanwezig. Kortom niet alleen SGM gerelateerd. Laatst bewerkt door berendtrei op 11-12-2019 18:37 berendtrein |
11-12-2019 21:21:42 | ||
---|---|---|
thom
|
En wat is het nut om daar over te klagen dan? |
11-12-2019 21:25:23 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Dat is de algemene tendens/ontwikkeling in Nederland. Over alles, maar dan ook echt over alles maar klagen. %08%%08% |
11-12-2019 22:09:42 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Men maakt locomotieven die door vrijwel heel Europa kunnen rijden maar de omroep in een trein correct krijgen is nog steeds een onmogelijke opgave... |
11-12-2019 22:18:49 | ||
---|---|---|
thom
|
Achwel nee, technisch gezien is dat waarschijnlijk fluitje van een cent alleen is het dat er gewoon niemand aandacht of tijd voor heeft. |
11-12-2019 22:21:49 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Als er wordt gekozen voor text-to-speech (Jasmijn van Acapela Group), dan brengt dat inderdaad wat drempels met zich mee, waarbij je grepen moet uitvoeren om fonetisch de juiste plaatsnamen uit te laten spreken. Net als 'Weichen', wat nergens op slaat (en inmiddels weer goed uitgesproken wordt). Het voordeel is wel dat je alles kan laten uitspreken, zonder een dure voice-actor in te huren. Gewoon de juiste software de tekst laten genereren, en de boel importeren in de omroepsoftware van de trein. Ik heb alleen nog nooit een zuivere text-to-speech gevonden die echt goed Nederlands kan spreken. Alles klinkt nog steeds erg robotachtig. Een natuurlijke stem vind ik overigens wel mooier! Laatst bewerkt door aarclay op 11-12-2019 22:25 Choo choo..... |
11-12-2019 22:28:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Het gaat er niet om hoe iets uitgesproken word maar dat er iets uitgesproken word wat niet aan de orde is |
12-12-2019 00:25:40 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Om in Oldskools termen te spreken: ook dat is een algemene tendens/ontwikkeling in Nederland. Geen affiniteit en aandacht meer voor hetgeen wat hij of zij doet en steeds meer mensen die ergens zitten voor louter hun eigen verdienmodel en niet gehinderd worden enige kennis van zaken te hebben. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
14-12-2019 00:27:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zaterdag 14/12 zal het op de Dijksgracht drukker zijn dan het in vele jaren geweest is. Gepland zijn 6 treinen uit allerlei de len van het land met in totaal 10 tweetjes en 7 drietjes ter terzijdestelling. Daar zal vast wel flink op bijgestuurd worden om de juuste stellen erin te krijgen, maar de bedoeling is duidelijk. En verder worden er nog 2xDDAR verwacht, in de vroege ochtend. |
14-12-2019 09:41:44 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Ik had begrepen dat het 3 drietjes zouden gaan worden ipv 7 maar ben benieuwd MCN ASD |
14-12-2019 10:03:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
Aha, dan zullen er wat drietjes bij zitten die alleen dienen om tweetjes te brengen, die daarna weer vertrekken. Laatst bewerkt door broek53 op 14-12-2019 11:52 |
14-12-2019 10:24:12 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Correct. |
14-12-2019 10:27:12 | ||
---|---|---|
PKP
|
Zo zie ik een slooprit naar Dgrw vanmiddag van de stellen 2133+2990, maar volgens het lijstje hierboven beide nog niet aan de buurt ? |
14-12-2019 11:02:26 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Daar lijkt het wel op, volgens InfoPlus staan er voor aanstaande week 17 diensten voor SGM2 en 46 diensten voor SGM3 gepland. Rekening houdend met reserve kan je dan inderdaad niet meer dan 10 stellen SGM2 en 3 stellen SGM3 missen. |
14-12-2019 13:38:21 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
2119+2986 staan inmiddels op de Dgr MCN ASD |
14-12-2019 14:00:08 | ||
---|---|---|
raoul1
|
2124+2959+2117 zijn onderweg naar de Dgr |
14-12-2019 14:53:29 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Klopt die stonden zojuist(14:48) op Asd sp5b klaar voor vertrek die kant op MCN ASD |
14-12-2019 14:55:01 | ||
---|---|---|
PKP
|
Amsterdam 14.40 uur. 2113 en 2977 lijken ipv Dijksgracht door te gaan naar Amersfoort. Voorzijde 2113 zeer vies, is langere tijd tussencabine geweest. |
14-12-2019 15:13:58 | ||
---|---|---|
nohab
|
Ik zag rond 15:00 2x donkere SGM Asdm passeren richting Asa maar ik durf niet te zeggen of dat deze waren. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
14-12-2019 15:52:35 | ||
---|---|---|
JothamvW
|
LM SGMm 3+2 15:49 door Vp ri. Ah. Wellicht ook onderweg richting de Dijksgracht? |
14-12-2019 15:55:30 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Dat waren er 7: 2125 + 2987 + 2120. En zo te zien horen die bij de 15 stellen die zijn genoemd die nu uit dienst zouden gaan. Laatst bewerkt door MetroRET op 14-12-2019 15:56 |
14-12-2019 16:51:16 | ||
---|---|---|
nohab
|
Asdm 16:49 3x donkere SGM richting Asd. Weet niet of dat deze zijn (het wordt nu te donker om nummers te lezen) maar qua tijd klopt dat heel goed. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
14-12-2019 17:13:19 | ||
---|---|---|
PKP
|
Ondertussen tientallen en nog meertientallen staande reizigers in trein vanaf Schiphol. |
14-12-2019 18:52:00 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
En wat heeft dat met de ontwikkelingen van SGM te maken? MCN ASD |
14-12-2019 19:05:20 | ||
---|---|---|
PKP
|
Ik zie vele SGM (en DDAR en DDM) afgevoerd worden, maar wel erg volle treinen, dat was mijn link met SGM. |
24-12-2019 22:00:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
Misschien goed om nog even vast te stellen dat de terzijde gestelde SGM-stellen precies de stellen zijn waarvan het in november werd voorspeld. De 2111, 2117, 2118, 2119, 2120, 2121, 2123, 2124, 2125, 2131 en de 2959, 2982, 2986 en 2987 staan op de Dijksgracht, de 2114 dient als plukstel in Leidschendam. |
25-12-2019 13:02:22 | ||
---|---|---|
Xander140
|
QuoteDe vraag die mij ook boven komt is dit materieel nu echt "op" of is dit weer een typisch voorbeeld van agenda is belangrijker dan het kijken naar praktijk waar er straks wederom een reactivering moet plaatsvinden zoals vorig jaar met DDAR DDM.... |
25-12-2019 14:05:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat doet je kennelijk vermoeden dat dat zo is? |
25-12-2019 14:06:44 | ||
---|---|---|
thom
|
Reactivering van DDAR en DDM1 was alweer in 2016. En het mag toch duidelijk zijn dat DDAR/DDM1 samen met SGM vervangen word door alle nieuwe stellen SNG die klaar stonden te wachten en de rest van SGM vervangen word door de nog te leveren stellen SNG. En de oudste SGM'en gaan richting de 45 jaar oud, ik weet niet of je je echt wilt afvragen of het inmiddels wel echt 'op' is en wel terecht is dat het vervangen word... Laatst bewerkt door thom op 25-12-2019 14:07 |
25-12-2019 15:00:59 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Wat heeft SNG nu eigenlijk bewezen als het gaat in moeilijke weersomstandigheden?! Ik bedoel had even gewacht tot na de winter.. April ongeveer. SNG heeft zich nog niet in sneeuw bewezen he. Dat was ook eerder de redenering van mat64 en DDAR en in mindere mate DDM |
25-12-2019 15:09:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Omdat een nieuwe dienstregeling zich meer leent voor zulk grote materieel veranderingen dan een wijzigingsblad. En SNG is uitvoerig getest en rijdt ook alweer even rond, de kans dat daar heel de vloot nog van onderuit gaat lijkt mij vrij klein... Daarnaast klinkt 'even wachten tot April' redelijk simpel, maar betekend dat wel dubbele onderhoudskosten voor die tijd en dan hebben we het niet over een paar tientjes en dat speelt ook mee in zulke beslissingen... Laatst bewerkt door thom op 25-12-2019 15:12 |
25-12-2019 15:17:38 | ||
---|---|---|
diesels
|
Zouden ze bij onze collega's van de vliegtuigen nou ook zo doen over de A380, waar de laatste modellen nog geleverd moeten worden en ondertussen de eerste na 10 jaar op het moment al gesloopt worden? |