19-06-2018 09:27:55 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Bij de planning voor een van m'n wandeltochen in Nederland kom ik binnenkort ook (weer) eens op station Eijsden. De NS reisplanner meld mij nu dat tussen Maastricht en Eijsden het AVR van NS niet van toepassing is. Mijn vraag daarover hoezo? De treinen en hun bemensing zijn weliswaar fysiek Belgisch , maar zover ik weet rijdt men nog steeds op de NS concessie tot aan de grens. Heb ik iets gemist of weet NS het zelf ook niet zo goed? |
19-06-2018 10:35:21 | ||
---|---|---|
RudiL
|
Hierover is een lange discussie gevoerd op het NS-forum, pardon de Community: https://community.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/geld-terug-bij-vertraging-eijsden-maastricht-42699 Het heeft lang geduurd, maar uiteindelijk is er toch een bevestiging: AVR-NS is van toepassing. Alleen het doorvoeren in het informatiemateriaal vereist dat andere raderen in beweging komen. |
19-06-2018 12:08:01 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dank voor de info. |
19-06-2018 13:31:10 | ||
---|---|---|
bert
|
Er staan al jaren cico's. Dus gewoon chiptroep reizen |
19-06-2018 14:06:48 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dat weet ik, maar mij ging het over wie er echt verantwoordelijk is bij een eventueel probleem. Dat er gele paaltjes staan zegt niet zo veel over wie officieel de vervoerder is, kijk b.v. eens in Glanerbrug of zo Ciao. |
19-06-2018 14:13:12 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Ook daar is NS geloof ik officieel de vervoerder aan de Nederlandse kant van de grens. |
19-06-2018 14:19:59 | ||
---|---|---|
thijss
|
Volgens mij is dat nu Blauwnet. |
19-06-2018 18:59:07 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Blauwnet in Limburg? Bedoel je dan niet gewoon Arriva? |
19-06-2018 19:18:56 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Met "daar" werd gerefereerd aan Glanerbrug. |
19-06-2018 19:23:12 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Enschede - Glanerbrug valt gewoon onder NS, net zoals Maastricht - Eijsden |
19-06-2018 19:27:12 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote Oeps, 1 berichtje over het hoofd gezien |
19-06-2018 19:52:52 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Volgens dit document van Prorail https://www.prorail.nl/sites/default/files/vervoerders_en_concessies.pdf , is tussen Enschede en de grens bij Gronau, DB regio de vervoerder. Wat overeenkomst met het overzicht van toegelaten vervoerders/ spoorweg mij'en in NL. |
19-06-2018 21:07:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ja, sinds wanneer valt die trein van Enschede naar Münster - Dortmund onder Blauwnet, binnen Nederland? Ik vond het al zo vreemd dat er Blauwnet-zuiltjes op het perron staan. Zelfs Keolis-personeel wist het niet eens dat daar ook Blauwnet geldt? Choo choo..... |
19-06-2018 21:13:15 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Het is een decentrale spoorlijn die onder de provincie valt? |
19-06-2018 21:14:49 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Blauwnet staat voor Overijssel. Oftewel Blauwnet is een initiatief van de Provincie Overijssel, die het liefst alle regionale treinen binnen de Provincie onder Blauwnet wil hebben. De NS ligt met de 7000 nog dwars, maar als het aan de Provincie ligt, komt de 7000 ook onder Blauwnet. In dat licht gezien, is niet zo gek dat het Nederlandse stukje van Enschede - Gronau ook onder Blauwnet valt. Dick van den Hoven |
19-06-2018 22:14:17 | ||
---|---|---|
bert
|
Glanerbrug, Landgraaf, Eygelshoven Markt, Maastricht Noord en zo zijn geen HRN (hoofdrailnet). En HRN is uitgerust met chiprommel van NS |
19-06-2018 22:42:38 | ||
---|---|---|
selivio
|
Blauwnet is alleen maar een marketingsnaam van de provincie Overijssel waaronder alle decentrale lijnen in de provincie rijden. De AVR'ren hebben daar geen bal mee te maken(want die zijn van NSR, Arriva, Keolis NL, Keolis DE/eurobahn en DB regio allemaal apart). |