Diverse werkzaamheden zomer 2017
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
20-06-2017 17:32:37
michaben
michaben
Met de zomer op komst neemt het aantal werkzaamheden weer toe, en dan vooral op werkdagen. Even een kort overzicht van de meest opvallende (qua gewijzigde treindienst of mate van impact) werkzaamheden, zal aangevuld worden als er meer online komt:

Zaterdag 8 t/m Maandag 10 juli werkzaamheden Den Haag Centraal, de sporen 3 t/m 8 worden niet gebruikt deze dagen, op zondag ook de sporen 1 en 2 niet, hierdoor is er flink gesneden in de treindienst.
- 1100 rijdt zaterdag en maandag normale route, maar met aangepaste tijden Gv - Gvc v.v., zondag opgeheven Rtd - Gvc.
- 1700/11700 opgeheven Ut - Gvc, op zondag tevens Amf - Ut opgeheven door andere werkzaamheden, op maandag zo te zien gekoppeld aan de 2800 naar Rtd (overstap zelfde perron van 9 minuten).
- 2000 rijdt wel, op zaterdag en maandag kerende op Gvc sporen 1 en 2, zondag ingekort tot Ztm. Rijdt extra in avond en zondagochtend.
- 4600 wordt omgeleid naar Gv, keert daar op spoor 5.
- 5000 op maandag ingekort tot Gv en gekoppeld aan de 6300.
- 5100 ingekort tot Gv, keert op de sporen 1 en 3. Op maandag integraal opgeheven Gvc - Ddr.
- 6300 op maandag omgeleid naar Gv en gekoppeld aan de 5000.
- 6800 volledig opgeheven.
- 7800 opgeheven Gvc - Ypb op zaterdag en maandag, keren spoor 1 en linkerspoor terug t/m Ztmo. Op zondag opgeheven Gvc - Ztm.

In dezelfde periode is er ook geen treinverkeer van en naar Apn.

Van zaterdag 8 t/m zondag 16 juli zijn ook de buurtsporen in Ut buiten dienst, en in de weekenden en 's avonds is ook spoor 5 buiten dienst.
- 4900/14900 wordt opgeheven tussen Ndb en Ut.
- 5500 wordt opgeheven tussen Dld en Ut.
- 5600 wordt omgeleid naar spoor 9 te Ut en slaat Uto hierdoor over
- 5700 wordt opgeheven tussen Hvs en Ut.
- 7400 wordt elke avond vanaf 20:30 en in de weekenden opgeheven Ut - Bkl en keert dan vanuit Rhn op spoor 7 (zondag 9 juli op spoor 9), intercity's gaan dan via 14/15 richting Asd/Shl.

20-06-2017 23:06:16
gvttreinen
gvttreinen
Te Ut; de wissels bij de buurtsporen en het complete emlacenent Landstraat wordt vernieuwd.
Het handige kopspoortje (519?) wordt opgebroken
Spoor 5 kan in die periode ook niet worden gebruikt omdat het wissel welke van 5 naar de lage sporen ri Uto leidt ook vernieuwd wordt.
Het leuke ervan is dat tijdens die periode de goederen van Ut richting Amf via de hoge sporen ri Uto gaan rijden (fotografisch beter)

20-06-2017 23:36:00
dennistd
dennistd
Quote
gvttreinen (di 20 jun 2017 23:06:16 https://www.somda.nl/forum/19461/p618990/):
Spoor 5 kan in die periode ook niet worden gebruikt omdat het wissel welke van 5 naar de lage sporen ri Uto leidt ook vernieuwd wordt.
Maar dan kun je spoor 7 toch ook niet gebruiken? Ik neem tenminste aan dat het om wissel 2677 gaat. Of klopt deze tekening niet? http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/ut.gif

20-06-2017 23:40:10
gvttreinen
gvttreinen
Heb het schema niet echt duidelijk voor ogen, donderdag kan ik pas kijken tenzij er hier iemand een antwoord op heeft.


20-06-2017 23:41:37
MetroRET
MetroRET
Spoor 7 wordt, zoals hierboven staat aangegeven, dan alleen gebruikt uit de richting van Rhenen voor het kopmaken van de 7400.
De IC's naar het noorden gaan dan over de sprintersporen naar 14 en 15.

20-06-2017 23:43:30
henri1972
henri1972
Op spoor 7 keert de 7400 vanuit Rhn dus lijkt me geen probleem. Staat in de eerste post in dit topic. Staat ook dat spoor 5 alleen in de weekenden en s avonds buiten dienst is.

27-06-2017 17:36:15
michaben
michaben
Volgende in de opvallende en doordeweekse werkzaamheden: Dordrecht zaterdag 15 t/m maandag 17 juli. Geen intercity's van en naar Ddr, en geen treinen Ddr-Zlw. Sporen 3-4-5 te Ddr niet in gebruik, wat nog rijdt keert op 1/2/15/20.
- 2200 opgeheven Rtd - Zlw.
- 2300 opgeheven.
- 2400 opgeheven Rtd - Ddr.
- 5000 rijdt extra in avond en weekend.
- 5900 opgeheven Ddr - Zlw, rijdt extra in halfuurdienst in weekend en avond.
- 6600 op zaterdag opgeheven Bd - Ddr en op zondag en maandag Zlw - Ddr.
- 9200 is op zondag opgeheven Asd - Rsd en omgeleid naar Bd, op zaterdag en maandag rijdt deze wel maar is opgeheven te Ddr, rijdt dan via een niet-perronspoor dus vermoed ik. Of het klopt of dat het een foutje is weet ik niet, maar volgens de IFF data gaat de 9200 op zaterdag in zuidelijke richting via de HSL tussen Rtd en Atw.

Op zaterdag 15 juli rijden tevens de 900 en 1100 niet tussen respectievelijk Rtd-Bd en Gvc-Bd, Thalys staat wel in de dienstregeling dus zal om HSL aansluiting Bd moeten gaan.

27-06-2017 17:48:00
train85
train85
9200:
Zaterdag en maandag via Ddr.
Zondag kerend in Bd.

27-06-2017 18:04:32
michaben
michaben
Dat vermoedde ik ook op basis van het reisadvies 'stap op in Rsd', dan zal men bij de planning ergens een verkeerd knopje ingedrukt hebben, de 9200 is nu op zaterdag in zuidelijke richting ook opgeheven in Rsd en alle passages tussen Rlb en Atw zijn verwijderd uit de reisinformatie (de IFF data maakt onderscheid tussen 'rijdt langs dit station zonder te stoppen' en 'rijdt via een route die niet langs dit station komt').

Laatst bewerkt door michaben op 27-06-2017 18:04

27-06-2017 19:44:11
DDZ7504
DDZ7504
Wat ik me nu afvraag, zal men de 9200 vanaf 25 juli tot 11 augustus, wanneer de Moerdijkbrug eruit ligt, ook naar Bd laten rijden? Of heb ik die info ergens gemist?

27-06-2017 19:46:35
wouter15
wouter15
Weet iemand toevallig ook wat de aanpassingen op het traject Wd-Gd zijn van 22 juli t/m 24 juli (zie http://www.prorail.nl/werkzaamheden/gouda-woerden-22-tm-24-juli)?

27-06-2017 19:58:05
michaben
michaben
Dagplan loopt slechts vier weken vooruit, week 30 (24 juli) volgt dus pas over een week. De dienstregelingen van 22 en 23 juli staan wel online, er rijden geen treinen Wd - Gvc / Rtd. Wd wordt druk met kerende treinen, 4000 en 7800 lijken via het keerspoor te gaan, de intercity's lijken op elkaar te gaan keren langs het perron: de 600 op 1700 en de 500 op de 11700.

27-06-2017 20:01:33
wouter15
wouter15
Verbaast me dat ze alle Intercity's in Wd laten keren. Of gooien ze voor het gemak de 8800 er op Wd-Ut weer uit zoals ze weleens eerder gedaan hebben?

27-06-2017 20:20:57
michaben
michaben
De 8800 rijdt gewoon, maar met wat andere tijden. De 500/600 is flink uitgebogen tussen Ut en Wd en wordt bijna ingehaald door de 8800.

27-06-2017 20:50:12
daniel_ddr
daniel_ddr
Alle ICs te Wd laten keren is wel reizigersvriendelijker. Bij eerdere stremmingen vanaf daar in de richting Gd zaten er zo af en toe voor het mooie wat te krappe vervangbus -> treinaansluitingen in. Als je dan 4x/uur een aansluitende IC hebt komt het waarschijnlijk allemaal net wat beter uit met de overstapjes.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

27-06-2017 21:18:10
train85
train85
Quote
michaben (di 27 jun 2017 18:04:32 https://www.somda.nl/forum/19461/p619472/): Dat vermoedde ik ook op basis van het reisadvies 'stap op in Rsd', dan zal men bij de planning ergens een verkeerd knopje ingedrukt hebben, de 9200 is nu op zaterdag in zuidelijke richting ook opgeheven in Rsd en alle passages tussen Rlb en Atw zijn verwijderd uit de reisinformatie (de IFF data maakt onderscheid tussen 'rijdt langs dit station zonder te stoppen' en 'rijdt via een route die niet langs dit station komt').
Dan moet er iets fout gegaan zijn buiten de systemen om. Want wat ik meldde zo gaan ze rijden.

28-06-2017 14:52:11
icened
icened
Ook werkzaamheden bij Moerdijkbrug en station Eindhoven:

https://www.prorail.nl/nieuws/komende-zomer-grote-spoorvernieuwing-eindhoven

Zal de treinseries 900 en 1100 de treinreizigers vooral moeten vervoeren tussen Rotterdam - Breda. Zal de treinserie 9200 ingekort worden tot Roosendaal? Moeten de treinreizigers bij Breda alsnog een extra overstap doen.

Als NS en NMBS de (inter) nationale treinreizigers klantvriendelijk behandelen rijden ze net als in het verleden tussen Breda - Roosendaal - Brussel met de Beneluxtrein.

28-06-2017 15:43:31
reisthijs
reisthijs
9200 rijdt Breda-Brussel vanaf 25 juli tot 11 augustus.

28-06-2017 16:46:00
icened
icened
Zie het op NS International. Goede zaak. Slechts 1 overstap. En waarschijnlijk geen langere reistijd. Want de serie 9200 heeft bij Breda ruim de tijd om te keren. En de serie 900 is tussen Amsterdam - Breda maar liefst 46 minuten sneller dan de serie 9200 tussen Amsterdam - Roosendaal.

De serie 9200 moet wel 15 - 18 minuten rijden tussen Breda - Roosendaal.

Laatst bewerkt door icened op 28-06-2017 17:35

04-07-2017 08:46:17
gvttreinen
gvttreinen
Quote
wouter15 (di 27 jun 2017 19:46:35 https://www.somda.nl/forum/19461/p619480/): Weet iemand toevallig ook wat de aanpassingen op het traject Wd-Gd zijn van 22 juli t/m 24 juli (zie http://www.prorail.nl/werkzaamheden/gouda-woerden-22-tm-24-juli)?
Wat ik zie zijn er grootschalige vernieuwingswerkzaamheden in Gd.

04-07-2017 16:57:49
mdj
mdj
Quote
gvttreinen (di 04 jul 2017 08:46:17 https://www.somda.nl/forum/19461/p619886/):
Quote
wouter15 (di 27 jun 2017 19:46:35 https://www.somda.nl/forum/19461/p619480/): Weet iemand toevallig ook wat de aanpassingen op het traject Wd-Gd zijn van 22 juli t/m 24 juli (zie http://www.prorail.nl/werkzaamheden/gouda-woerden-22-tm-24-juli)?
Wat ik zie zijn er grootschalige vernieuwingswerkzaamheden in Gd.

Vermoedelijk hetzelfde als afgelopen werkzaamheden bij Gd: Rtd-Gd, Gvc-Gd, Apn-Gd, Gd-Wd plat. Snelbussen en stopbussen Gvc-Gd(-Wd), Snelbussen Sdm-Rta-Gd-Wd, Stopbussen Rtn-Gd-Wd.


Bij twijfel: gebruik beton.

04-07-2017 17:59:02
michaben
michaben
ProRail heeft het weliswaar over t/m 24 juli, maar ik vermoed zelf dat men tot bedoeld t/m de nacht van zondag op maandag want op maandag rijdt alles (op Gd - Apn na, maar dat zijn aparte werkzaamheden).

Eerste week Moerdijkbrug staat inmiddels ook online, vanaf dinsdag 25 juli:
- 2200 opgeheven Rtd-Rsd, 702200 Vs - Rsd lijkt door te rijden als 3600 Rsd - Dr, nu maar hopen dat dit goed gaat in de reisinformatie want het zijn twee losse treinen met een overstap op hetzelfde perron van 3 minuten.
- 2300 opgeheven.
- 2400 opgeheven Rtd-Ddr.
- 5000 rijdt extra in avond en weekend.
- 5100 is 10 minuten uitgebogen tussen Rtd en Gvc door lange stopt in Rsw en Gvmw.
- 5900 opgeheven.
- 6600 opgeheven Ddr - Bd.
- 9200 opgeheven Asd - Rsd en omgeleid naar beginpunt Bd.

04-07-2017 18:28:10
gvttreinen
gvttreinen
Is een 52 urige buitendienststelling, ik geloof tot maandagochtend 5 uur, dan is het idd 22 t/m 24 juli.
Ik lees ook dat er werkzaamheden zijn tbv Bleizo.

04-07-2017 21:10:54
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
michaben (di 04 jul 2017 17:59:02 https://www.somda.nl/forum/19461/p619925/): - 2400 opgeheven Rtd-Ddr.
- 5000 rijdt extra in avond en weekend.
- 5100 is 10 minuten uitgebogen tussen Rtd en Gvc door lange stopt in Rsw en Gvmw.
Bij deze aanpassingen zie ik niet bepaald een relatie met de Moerdijkbrug, zijn er soms nog elders andere werkzaamheden?
De extra 5000en zullen vooral nut hebben door de nog altijd opmerkelijke keuze om vanaf Zwd te verbussen (terwijl je vanaf de zuidkant van station Dordrecht net zo snel op de snelweg zit)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

04-07-2017 21:14:35
jordy94
jordy94
Quote
michaben (di 04 jul 2017 17:59:02 https://www.somda.nl/forum/19461/p619925/):
Eerste week Moerdijkbrug staat inmiddels ook online, vanaf dinsdag 25 juli:
- 2200 opgeheven Rtd-Rsd, 702200 Vs - Rsd lijkt door te rijden als 3600 Rsd - Dr, nu maar hopen dat dit goed gaat in de reisinformatie want het zijn twee losse treinen met een overstap op hetzelfde perron van 3 minuten.

Ik lees het volgende: "Intercity's tussen Breda en Roosendaal rijden door naar/van Vlissingen"

Super fijn dus voor reizigers uit Zeeland, Bgn en Rsd. Zij kunnen omreizen via de HSL naar Rtd met 1 overstap in Bd en hooguit 5 minuten extra reistijd. Het lijkt me niet dat ze Vs - Dr als traject gaan doen.

Laatst bewerkt door jordy94 op 04-07-2017 21:19

04-07-2017 21:20:42
treinfan
treinfan
Quote
daniel_ddr (di 04 jul 2017 21:10:54 https://www.somda.nl/forum/19461/p619932/): De extra 5000en zullen vooral nut hebben door de nog altijd opmerkelijke keuze om vanaf Zwd te verbussen (terwijl je vanaf de zuidkant van station Dordrecht net zo snel op de snelweg zit)
Vanaf de zuidkant van Ddr zit je echt niet snel op de snelweg en ook van/naar de noordkant is nog altijd enkele minuten langzamer dan een bus van/naar Zwd laten rijden. Vanaf station Zwd is het een kilometer naar de A16-oprit en de afrit vanuit het zuiden is nog dichterbij

04-07-2017 21:56:16
jordy94
jordy94
Quote
train85 (di 27 jun 2017 21:18:10 https://www.somda.nl/forum/19461/p619492/):
Quote
michaben (di 27 jun 2017 18:04:32 https://www.somda.nl/forum/19461/p619472/): Dat vermoedde ik ook op basis van het reisadvies 'stap op in Rsd', dan zal men bij de planning ergens een verkeerd knopje ingedrukt hebben, de 9200 is nu op zaterdag in zuidelijke richting ook opgeheven in Rsd en alle passages tussen Rlb en Atw zijn verwijderd uit de reisinformatie (de IFF data maakt onderscheid tussen 'rijdt langs dit station zonder te stoppen' en 'rijdt via een route die niet langs dit station komt').
Dan moet er iets fout gegaan zijn buiten de systemen om. Want wat ik meldde zo gaan ze rijden.

Dus ze stoppen de zaterdag wel gewoon in Rsd? Ze adviseren reizigers vanuit Ddr immers naar Rsd te reizen en daar over te stappen op IC Brussel. Erg vreemd dat de planner dan geen stop in Rsd toont.

Laatst bewerkt door jordy94 op 04-07-2017 21:56

04-07-2017 22:02:38
daniel_ddr
daniel_ddr
@treinfan: Ehm, hoe ver het station van de snelweg af ligt maakt natuurlijk helemaal niks uit he. Het gaat om de uiteindelijke reistijd.

Vanaf de Markettenweg in Dordrecht (daar vertrokken in het verleden de NS-bussen altijd, direct bij uitgang Krispijnzijde) is het 6,1 km rijden naar oprit 20 van de A16 via Nassauweg - Laan der VN - N3, dat duurt 9 minuten.
Vanaf de gebruikelijke NS-bushalte bij station Zwijndrecht (aan de zuidzijde) is het naar hetzelfde punt 7,5 km rijden in 7 minuten, terugweg is een kilometer korter maar kost evenveel tijd.

De reistijd per bus scheelt je dus maarliefst 2 minuten en extra treinreistijd heb je eigenlijk niet, Zwd en Ddr liggen immers zo dicht op elkaar dat je in de tijd die je nu verliest met remmen voor Zwd al op Ddr bent.
Voordelen zijn er echter genoeg: station Dordrecht heeft meer voorzieningen, een veel groter overstapcapaciteit (meer trappen vanaf het perron waardoor niet alles van dezelfde trap moet zoals in Zwijndrecht) en daarnaast sloop je niet de zeldzame overstaps die er nog zijn op Ddr. Je hebt bv. in werkweekenden met extra stop in Zwd geenenkele busaansluiting meer in Ddr, die mis je net doordat de grote uitstapstroom een vrij lange stop op Zwijndrecht vereist.

En NS kan nog een bus minder inzetten ook, want nu rijden ze speciaal met een taxibusje van Zwd naar Ddzd terwijl je die reizigers vanaf Ddr veel frequenter met een lijnbus kunt sturen zoals voorheen gebeurde.

Samengevat: het maakt geen donder uit voor de reistijd of je nu vanaf Ddr of Zwd verbust, maar voor allerlei randzaken is Ddr wel weer gunstiger. Men is ooit vanaf Zwd gaan rijden toen de VN-tunnel in aanbouw was, toen was 't logisch omdat je om moest rijden maar die tunnel is al jaren klaar.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

04-07-2017 22:20:15
maarten83
maarten83
Waarom rijden de ic vanuit Rtd met de werkzaamheden niet door naar Ddr. Zeker met de werkzaamheden aan de moerdijkbrug is er toch geen enkele reden om Ddr te mijden.


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


04-07-2017 22:20:46
mdj
mdj
Dordrecht is juist een van de stations waar je geen massale busdienst op kunt rijden. In de keerlus aan de zuidkant kan vrij weinig staan, dua is een hoge frequentie aan bussen nodig (regelmatige vertrekken ipv infrequent een roedel bussen). Daarnaast zit ook werk op Dordrecht zelf dat meelift en voor goederen kan je dat stuk ook meepakken (dat komt daar toch niet).


Bij twijfel: gebruik beton.

04-07-2017 22:25:40
AlexNL
AlexNL
Wat gaat NS met de 5900 en de 6600 doen tijdens de sluiting van de Moerdijkbrug? Ik las hierboven "5900 opgeheven, 6600 opgeheven Ddr-Bd" maar wat gaat er dan gebeuren met tussenliggende stations zoals Zlw en Odb? Wordt dat allemaal verbust?

04-07-2017 22:27:51
michaben
michaben
Er rijden stopbussen Zwd - Bd en Zwd - Rsd, zonder stops te Ddr en Ddzd. Naar Ddzd rijdt een pendelbus naar Ddr, een simpel ritje Ddzd - Zlw zit er dus niet in deze periode.

Quote
jordy94 (di 04 jul 2017 21:56:16 https://www.somda.nl/forum/19461/p619937/): Dus ze stoppen de zaterdag wel gewoon in Rsd? Ze adviseren reizigers vanuit Ddr immers naar Rsd te reizen en daar over te stappen op IC Brussel. Erg vreemd dat de planner dan geen stop in Rsd toont.

Bug is inmiddels hersteld in de reisinformatie, ze stoppen nu weer gewoon in Rsd ja. De NS reisplanner heeft de laatste update nog niet en toont dus nog de foute informatie zonder stop in Rsd, maar zal een dezer dagen wel bijgewerkt worden.

Laatst bewerkt door michaben op 04-07-2017 22:28

04-07-2017 22:31:37
AlexNL
AlexNL
Waar halen jullie die informatie eigenlijk vandaan? Als ik op NS.nl of in de app een reis plan voor 25 juli krijg ik de normale dienstregeling, en een waarschuwing over werkzaamheden.

04-07-2017 22:36:39
maarten83
maarten83
Het is dat er 's middags nog redelijk vaak file staat maar begin er op zo manier ook gezien de storingen en file met aansluitende bus steeds vaker na te denken om de auto te nemen. Ik snap niet dat als er werkzaamheden aan de moerdijkbrug zijn Ddr enkel nog per sprinter te bereiken is. Ddr is nu ook niet echt een klein stadje wat enkel een sprinterdienst rechtvaardigd.

04-07-2017 23:51:50
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
mdj (di 04 jul 2017 22:20:46 https://www.somda.nl/forum/19461/p619940/): Dordrecht is juist een van de stations waar je geen massale busdienst op kunt rijden. In de keerlus aan de zuidkant kan vrij weinig staan, dua is een hoge frequentie aan bussen nodig (regelmatige vertrekken ipv infrequent een roedel bussen). Daarnaast zit ook werk op Dordrecht zelf dat meelift en voor goederen kan je dat stuk ook meepakken (dat komt daar toch niet).
Kwestie van de parkeerplaats een weekje sluiten, heb je net zoveel plek als bij Zwijndrecht om bussen neer te zetten. En zelfs zonder dat kan je nog makkelijk een rij bussen neerzetten, er ligt immers een mooie busgeschikte keerlus ('tis een oud lijndiensteindpunt daar) dus er kan steeds een nieuwe bus voorrijden. 'tis jarenlang prima mogelijk gebleken in elk geval.

Maar sowieso is het wat krom dat bij deze werkzaamheden de reizigers die niet eens in de buurt van de Moerdijkbrug komen op hun reis er meer overlast van ondervinden dan de reizigers die normaal wel de brug over gaan.
Vanuit het zuiden worden de reizigers richting Rotterdam immers al naar de ICd gedirigeerd (logische omleidingsroute), dus je bussen rijden uitsluitend voor reizigers vanuit het zuiden naar Ddr of de stations tussen Ddr en Rtd. Is het dan nog wel zo logisch om die reizigers nog een extra omweg te bezorgen door via Zwd te moeten reizen?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

05-07-2017 09:37:09
maarten83
maarten83
welke overwegingen zal ns hier in gemaakt hebben door enkel sprinters te laten rijden? Ns online weet het niet.

05-07-2017 10:11:32
b2py
b2py
Er zal waarschijnlijk ook tussen Dordrecht en Rotterdam gewerkt worden waardoor daar de capaciteit ook lager is dan gebruikelijk

05-07-2017 10:51:15
maarten83
maarten83
dan moeten ze niet zeggen dat het komt doordat er werkzaamheden aan de moerdijkbrug zijn. waarom ze dan niet kiezen voor 2x sprinter en 2 x ic per uur met stop in zwijndrecht snap ik dan weer niet. Als je met de IC verder wil dan Rtd heb je dus een half uur vertraging per rit. Terugrit idem naar Ddr. Hopelijk alleen zo drastisch schrappen van treinen in de eerste week van de werkzaamheden aan de brug.

Laatst bewerkt door maarten83 op 05-07-2017 10:52

05-07-2017 10:55:19
b2py
b2py
Wie is 'ze'?

05-07-2017 10:56:51
Klaasje
Klaasje
NS natuurlijk.

05-07-2017 10:59:56
treinfan
treinfan
Zolang er niet tussen Rlb en Rtd gewerkt wordt, zouden volgens mij kwartiersdiensten met sprinters aangevuld moeten kunnen worden met intercity's elk kwartier (of elk halfuur) Rtd-Zwd v.v. Aangezien er nauwelijks goederenverkeer is (bedieningstreinen Ddri, Ddrz en Zwd rijden wel), kunnen er te Zwd 3 sporen continu gebruikt worden voor de reizigersdienst.

05-07-2017 11:01:23
b2py
b2py
Quote
Klaasje (wo 05 jul 2017 10:56:51 https://www.somda.nl/forum/19461/p619971/): NS natuurlijk.
Waar zegt NS dan dat er minder treinen kunnen rijden tussen Dordrecht en Rotterdam door de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug?

05-07-2017 13:16:48
michaben
michaben
Op de site staat: Rtd - Rsd (moerdijkbrug).

06-07-2017 17:29:19
michaben
michaben
Waarschijnlijk vanwege omgeleide goederentreinen krijgt de 7700 drie maal per dag een stop van 2 minuten te Rtn. Het gaat om de treinen 7729, 7761 en 7769. De NS is erg optimistisch over de rijtijdspeling, want in Gd moeten ze weer op de normale tijd aankomen, terwijl de 7700en waar structureel een goederentrein voor zit in Gdg nog steeds een minuut later aankomen.

06-07-2017 17:59:31
b2py
b2py
Kan ook gewoon een dienstregeling zijn die op papier past, die in de praktijk niet werkt maar wel de meest wenselijke situatie is om die ritten alsnog te kunnen rijden.

06-07-2017 18:48:03
b2py
b2py
Quote
michaben (wo 05 jul 2017 13:16:48 https://www.somda.nl/forum/19461/p619978/): Op de site staat: Rtd - Rsd (moerdijkbrug).
Ik zie het ja, op zijn minst opmerkelijk.

07-07-2017 14:34:53
phantom
phantom
In het kader van de komende werkzaamheden rondom Ddr en de moerdijkbrug ontstaat er een gestaag groeiende stapel met spoor sectie's net buiten station Ddr thv emplacementje onderaan de zwijndrechtse brug.
Ook vanmorgen werden er weer 2 vrachtwagen combi's voor de toegangspoort van het emplacement geparkeerd in afwachting van iemand met een sleutel van t hek.
Of er meer volgde is me onbekend,was onderweg naar het werk met de auto en zag ze staan op straat met zwaailampen aan


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

18-07-2017 10:32:55
omnispex
omnispex
Kreeg afgelopen weekend te horen dat van dinsdag 25 juli tot maandag 7 augustus is er geen treinverkeer tussen Zutphen en Dieren en tussen Zutphen en Apeldoorn vanwege vernieuwing van spoor en wissels ten westen van station Zutphen.

18-07-2017 10:40:32
martijn
martijn
Best laat, want het is al maanden bekend De IJsselbrug wordt overigens ook onder handen genomen. Naast een onderhoudsbeurt, krijgt ie, net als de naastgelegen verkeersbrug, een vers likje verf.

18-07-2017 11:58:25
marvinkok
marvinkok
De dienstregeling voor de vervangende Arriva bussen hangen er al een paar weken..

18-07-2017 17:04:27
michaben
michaben
Die werkzaamheden waren hierboven al heel kort gemeld, maar gezien het grote aantal werkzaamheden deze zomer leg ik de focus op de werkzaamheden met grote impact.

En in die categorie zit er weer eentje bij in de vandaag gepubliceerde dienstregeling van week 32, grootschalige werkzaamheden in Ehv van een week lang. Werkzaamhedne beginnen in het weekend, maar ik focus me nu op de doordeweekse situatie van 7 t/m 11 augustus, geen idee of het weekend uitgebreider is:
- 800 opgeheven Ehv - Ht, keert in Ht op spoor 6a, 700800 rijdt Mt - Ehv.
- 1100 opgeheven Ehv - Tb, keert in Tb op spoor 2.
- 3500 opgeheven Ehv - Btl, keert in Btl op spoor 2, 703500 rijdt Hrl - Ehv.
- 5200 opgeheven Ehv - Ehs, kerend te Ehs op de 9600 zo te zien, te Bet via sporen 1/2.
- 9600 opgeheven Ehv - Ehs, 709600 rijdt Dn - Ehv.

In dezelfde week ligt ook Gn - Asn plat, en de werkzaamheden bij de Moerdijkbrug en Zp - Dr lopen ook nog door, flink wat treinseries zijn aangepast die week dus.

Laatst bewerkt door michaben op 18-07-2017 17:05

18-07-2017 20:56:50
bnv
bnv
Het is allemaal wel erg magertjes als je vanuit het noorden naar het zuiden wil in die periode.(gesteld dat je niet in de bus wilt zitten).

Voorbeeld:
Zl-Ah: kan niet rechtstreeks, want Zp.(t/m 8.8).
Zl-Ah-Mt: alleen via Ut-Ah-Nm en dan met Arriva via Vl, want Ehv dus niet.

Vanuit de Randstad naar het zuiden via Bd alleen via de HSL, want via Ddr wegens de Moerdijkbrug niet.
Of via Ut en Ht. Verder naar het zuiden via Ehv dus niet. Zonder bus haast niet mogelijk want Ehv.

Al met al: flinke oefeningen in slalom skiën deze zomer in die periode. Of zijn er nog andere mogelijkheden.(zonder bus dan).

18-07-2017 22:29:24
b2py
b2py
Brussel

21-07-2017 23:24:28
serial
serial
Vandaag ook even nagevraagd bij de NS waarom de IC treinen Dordrecht - Lelystad niet ingelegd zijn en er alleen sprinters rijden in de 2,5 week.

NS kon mij geen antwoord geven, behalve werkzaamheden Moerdijkbrug.

Naar mijn idee had er met een klein beetje ambitie de IC Dordrecht - Lelystad best ingelegd kunnen worden, desnoods met extra stop op Zwijndrecht (zoals wel vaker met werkzaamheden rondom de moerdijkbrug) deze IC begint nu op Rotterdam.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij dupeer je dan veel minder reizigers dan nu het geval gaat worden.


21-07-2017 23:28:37
MetroRET
MetroRET
En waarom de 2200 niet gewoon inleggen, die rijdt tenminste op alle tijden ipv dat de 2400 dat niet doet na 23:00 en op zondagen voor 11:00.

22-07-2017 00:03:36
b2py
b2py
Als het had gekund, waar twijfel je dan dat NS dat niet sowieso gedaan zou hebben?

22-07-2017 08:47:28
michaben
michaben
Wie zegt dat de NS onderzocht heeft of die treinen kunnen blijven rijden? Als het beleid gericht is op iedereen te vervoeren i.p.v. zo veel mogelijk verbindingen te handhaven dan kan het prima zijn dat men gestopt is met zoeken naar oplossingen toen men met de sprinters voldoende capaciteit dacht te hebben. Als je kijkt naar de praktijk van de laatste jaren dan is dit redelijk standaard geworden, omgeleide intercity's of aangepaste treinpaden zijn zeldzaam geworden, waar men vroeger nog bijvoorbeeld regelmatig een intercity Gvc - Wspl - Gd - Ut liet rijden heb ik dat al een tijdje niet meer gezien, men heft nu gewoon alles maar op en laat reizigers het uitzoeken via omreisroutes.

Laatst bewerkt door michaben op 22-07-2017 08:47

22-07-2017 09:31:21
geert
geert
Dat is bewust beleid van NS en Prorail. Zie ook de eerdere discussie en documentatie rond de reductie van wissels bij de aanleg van de viersporigheid bij Asdz. Doel is bij verstoringen 1x per half uur een trein of een bus te laten rijden. Ambitie om bijvoorbeeld 90% van de treindienst overeind te houden of zoveel mogelijk via omleidingsroutes te rijden is er niet (meer).

22-07-2017 21:10:31
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
michaben (za 22 jul 2017 08:47:28 https://www.somda.nl/forum/19461/p621273/): men heft nu gewoon alles maar op en laat reizigers het uitzoeken via omreisroutes.
Nou waren vaak werkzaamheden tussen Gd en Rtd/Gvc ook al gecombineerd met de werkzaamheden op Gd zelf, dan heb je sowieso niet zo veel aan een omgeleide trein.
Wel erg handig maar niet heus dat er dit weekend een omreisadvies Amf-Rtd via Shl is, terwijl je van Amf naar Shl ook mag omreizen via Ut%03%

Busdienstregelingen plannen is ook lastig tegenwoordig blijkbaar: in Wd mag je stevig doorlopen om de overstap van 5 minuten op de stopbus te halen (de bushalte ligt nog een aardig stukje van het station af) terwijl die stopbus vervolgens in Gd weer 10 minuten stilstaat. Je zou zeggen maak die overstap in Wd wat langer en compenseer dat met korter stoppen in Gd, het in- en uitstappen koste daar ook slechts 3 minuten.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

22-07-2017 22:15:37
train85
train85
Zal dit meenemen in de evaluatie. En kijk morgen zelf ook effe op Woerden. Misschien is de halte of iets anders veranderd wat ze op de busplanning niet weten.

23-07-2017 00:28:17
maarten83
maarten83
Quote
serial (vr 21 jul 2017 23:24:28 https://www.somda.nl/forum/19461/p621261/): Vandaag ook even nagevraagd bij de NS waarom de IC treinen Dordrecht - Lelystad niet ingelegd zijn en er alleen sprinters rijden in de 2,5 week.

NS kon mij geen antwoord geven, behalve werkzaamheden Moerdijkbrug.

Naar mijn idee had er met een klein beetje ambitie de IC Dordrecht - Lelystad best ingelegd kunnen worden, desnoods met extra stop op Zwijndrecht (zoals wel vaker met werkzaamheden rondom de moerdijkbrug) deze IC begint nu op Rotterdam.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij dupeer je dan veel minder reizigers dan nu het geval gaat worden.


Ik had het ook al gevraagd bij nsonline maar die zeiden er zal vast goed over nagedacht zijn.

24-07-2017 09:33:14
jordy94
jordy94
Quote
jordy94 (di 04 jul 2017 21:14:35 https://www.somda.nl/forum/19461/p619933/):
Quote
michaben (di 04 jul 2017 17:59:02 https://www.somda.nl/forum/19461/p619925/):
Eerste week Moerdijkbrug staat inmiddels ook online, vanaf dinsdag 25 juli:
- 2200 opgeheven Rtd-Rsd, 702200 Vs - Rsd lijkt door te rijden als 3600 Rsd - Dr, nu maar hopen dat dit goed gaat in de reisinformatie want het zijn twee losse treinen met een overstap op hetzelfde perron van 3 minuten.

Ik lees het volgende: "Intercity's tussen Breda en Roosendaal rijden door naar/van Vlissingen"


Heeft iemand enig idee of dit wel doorgaat? Nog steeds staan er 2 losse treinen in de planner.. Het scheelt in ieder geval dat de overstap van 4A naar 3A is en omgekeerd..

Laatst bewerkt door jordy94 op 24-07-2017 09:35

24-07-2017 10:22:57
train85
train85
Gaat gewoon door ja.

24-07-2017 14:55:03
icened
icened
Zie NS Nieuws:

http://nieuws.ns.nl/spoorwerkzaamheden-in-brabant-minder-treinen-en-busvervoer/

24-07-2017 22:57:54
maarten83
maarten83
Nadat de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug afgerond zijn starten de werkzaamheden tussen Rtd en Gv op 14 augustus. Iemand een idee wat er gaat gebeuren tijdens deze werkzaamheden en wat de impact op de treindienst is?

25-07-2017 10:13:41
gvttreinen
gvttreinen
Dhs; vervangen wissels en spoorvernieuwing
Dt; damwand trekken
Gvm; werkzaamheden, wat weet ik niet.
Gv; vervangen wissels.
Rsw; onderhoud tunnel
Sdm; werkzaamheden aan reizigerstunnel.

25-07-2017 10:15:52
maarten83
maarten83
Quote
maarten83 (zo 23 jul 2017 00:28:17 https://www.somda.nl/forum/19461/p621340/):
Quote
serial (vr 21 jul 2017 23:24:28 https://www.somda.nl/forum/19461/p621261/): Vandaag ook even nagevraagd bij de NS waarom de IC treinen Dordrecht - Lelystad niet ingelegd zijn en er alleen sprinters rijden in de 2,5 week.

NS kon mij geen antwoord geven, behalve werkzaamheden Moerdijkbrug.

Naar mijn idee had er met een klein beetje ambitie de IC Dordrecht - Lelystad best ingelegd kunnen worden, desnoods met extra stop op Zwijndrecht (zoals wel vaker met werkzaamheden rondom de moerdijkbrug) deze IC begint nu op Rotterdam.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij dupeer je dan veel minder reizigers dan nu het geval gaat worden.


Ik had het ook al gevraagd bij nsonline maar die zeiden er zal vast goed over nagedacht zijn.


Vandaag opnieuw aan NS online gevraagd waarom ze de Intercity's laten vervallen tussen Rtd en Ddr. Er schijnt tussen Zwd en Ddr 1 spoor minder beschikbaar te zijn. En dat duurt net zo langs als de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug. Ik heb vanmorgen geen activiteit gezien tussen Zwd en Ddr. Gezien de toevalligheid met de gelijktijdige duur van het niet beschikbaar zijn van 1 spoor en buiten geen activiteit waarneembaar geloof ik er weinig van.

25-07-2017 10:16:56
maarten83
maarten83
Quote
gvttreinen (di 25 jul 2017 10:13:41 https://www.somda.nl/forum/19461/p621487/): Dhs; vervangen wissels en spoorvernieuwing
Dt; damwand trekken
Gvm; werkzaamheden, wat weet ik niet.
Gv; vervangen wissels.
Rsw; onderhoud tunnel
Sdm; werkzaamheden aan reizigerstunnel.


Dat is nog al wat. Ik neem aan dat er helemaal niets rijdt in de periode?

25-07-2017 10:22:14
gvttreinen
gvttreinen
Op Kfh zou iets gebeuren en verder weet ik alleen dat in Ddr sporen 34, 35 en 36 bd zijn.

25-07-2017 10:28:32
serial
serial
Quote
maarten83 (di 25 jul 2017 10:15:52 https://www.somda.nl/forum/19461/p621488/):

Vandaag opnieuw aan NS online gevraagd waarom ze de Intercity's laten vervallen tussen Rtd en Ddr. Er schijnt tussen Zwd en Ddr 1 spoor minder beschikbaar te zijn. En dat duurt net zo langs als de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug. Ik heb vanmorgen geen activiteit gezien tussen Zwd en Ddr. Gezien de toevalligheid met de gelijktijdige duur van het niet beschikbaar zijn van 1 spoor en buiten geen activiteit waarneembaar geloof ik er weinig van.


Ik heb vanmorgen ook geen enkele activiteit gezien op de sporen tussen Zwijndrecht en Dordrecht. Ik denk dan ook nog steeds dat het echt gebrek aan ambitie is. En de reizigers hebben het nakijken.

25-07-2017 10:32:23
gvttreinen
gvttreinen
Er kan aan de beveiliging worden gewerkt, in een post of relaishuis en dat is van buiten niet te zien.

25-07-2017 11:44:57
phantom
phantom
Dat duurt niet zo lang en is wel heel vaag dat t dan enkel om 1 spoor gaat,als ze zulke dingen doen dan liggen er vaak 2 of meer sporen uit en niet enkel 1 spoor.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

25-07-2017 11:53:44
treinfan
treinfan
Quote
serial (di 25 jul 2017 10:28:32 https://www.somda.nl/forum/19461/p621491/):
Quote
maarten83 (di 25 jul 2017 10:15:52 https://www.somda.nl/forum/19461/p621488/):

Vandaag opnieuw aan NS online gevraagd waarom ze de Intercity's laten vervallen tussen Rtd en Ddr. Er schijnt tussen Zwd en Ddr 1 spoor minder beschikbaar te zijn. En dat duurt net zo langs als de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug. Ik heb vanmorgen geen activiteit gezien tussen Zwd en Ddr. Gezien de toevalligheid met de gelijktijdige duur van het niet beschikbaar zijn van 1 spoor en buiten geen activiteit waarneembaar geloof ik er weinig van.


Ik heb vanmorgen ook geen enkele activiteit gezien op de sporen tussen Zwijndrecht en Dordrecht. Ik denk dan ook nog steeds dat het echt gebrek aan ambitie is. En de reizigers hebben het nakijken.
Blijkbaar rijden er nog wel enkele goederentreinen over de Moerdijkbrug. Dat kost te Zwd 1 spoor dat niet voor de reizigersdienst gebruikt kan worden. Misschien dat dat bedoeld wordt. Edit: dat was enkel vanochtend dus zo.

Laatst bewerkt door treinfan op 25-07-2017 12:40

25-07-2017 11:56:37
maarten83
maarten83
Die cargo's gaan er normaal ook tussendoor.

25-07-2017 11:57:58
train85
train85
Ik zal het intern NS is navragen. Zodra ik antwoordt heb laat ik dat weten. Tijdens deze werkzaamheden zal het zeker niet meer veranderen. Maar wellicht in de toekomst wel. Garantie tot de voordeur%02%.

25-07-2017 11:58:46
train85
train85
Quote
maarten83 (di 25 jul 2017 11:56:37 https://www.somda.nl/forum/19461/p621505/): Die cargo's gaan er normaal ook tussendoor.
Die rijden om tijdens de werkzaamheden.

25-07-2017 12:37:06
ZJ37
ZJ37
Alleen die van en naar Ddri rijdt er, verder geen cargo. En er zijn zoals gezegd geen andere buitendienststellingen die belemmerend zouden moeten zijn voor het rijden met de 2200/2400 van/naar Ddr. De perronsporen 1, 2 en 5 zijn te Ddr de hele dag onbenut. Er rijdt ook gewoon LM tussen Rtd en Ddr.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 25-07-2017 12:37

25-07-2017 12:43:04
thom
thom
Quote
phantom (di 25 jul 2017 11:44:57 https://www.somda.nl/forum/19461/p621501/): Dat duurt niet zo lang en is wel heel vaag dat t dan enkel om 1 spoor gaat,als ze zulke dingen doen dan liggen er vaak 2 of meer sporen uit en niet enkel 1 spoor.

Nou, het ligt er maar aan wat er moet gebeuren, maar als je eens in een relais gekeken hebt, dan kun je bedenken dat niet alles daar zomaar een klein klusje is...

25-07-2017 13:26:09
maarten83
maarten83
Quote
train85 (di 25 jul 2017 11:57:58 https://www.somda.nl/forum/19461/p621506/): Ik zal het intern NS is navragen. Zodra ik antwoordt heb laat ik dat weten. Tijdens deze werkzaamheden zal het zeker niet meer veranderen. Maar wellicht in de toekomst wel. Garantie tot de voordeur%02%.


Bedankt voor de moeite, blijft namelijk vreemd dat de IC's niet rijden terwijl er geen beperkingen hiervoor zijn.
Waarom zijn overigens tijdens deze werkzaamheden de tijden van de sprinters tussen Rtd en Gv aangepast?

25-07-2017 15:33:10
train85
train85
Wat ik weet heeft dat met de ligging te maken rondom Gv. Iets met perroncapaciteit te Gv.

25-07-2017 16:47:43
michaben
michaben
Quote
maarten83 (ma 24 jul 2017 22:57:54 https://www.somda.nl/forum/19461/p621466/): Nadat de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug afgerond zijn starten de werkzaamheden tussen Rtd en Gv op 14 augustus. Iemand een idee wat er gaat gebeuren tijdens deze werkzaamheden en wat de impact op de treindienst is?

Geduld is een schone zaak, zoals hierboven al eerder aangegeven gaat het dagplan per vier weken, de wijzigingen van week 33 zijn dus pas vanmorgen gepubliceerd.

Bij deze dus, week 33, maandag t/m vrijdag:
- 700/1800 uitgebogen op Ledn - Gvc.
- 1100 opgeheven Gvc - Rtd.
- 2100 opgeheven.
- 2400 opgeheven Ledn - Ddr, omgeleid naar Gvc.
- 2200 opgeheven Rtd - Laa, vanuit Asd als 702200 omgeleid naar Gvc.
- 5000 opgeheven Rtd - Gv, 705000 pendelt Gvc - Gv.
- 5100 opgeheven Rtd - Gv, 705100 pendelt Gvc - Gv.
- 6300 opgeheven Ledn - Gvc.
- 7700 extra ingelegd in daluren.
- 9200 opgeheven Asd - Rtd.

Van vrijdag 18 t/m zondag 20 augustus kan je maar beter niet met de trein gaan, want dan gaat er ook in Ut gewerkt worden (sporen 18-19-20-21 buiten dienst zo te zien) waardoor de 2000 en 2800 opgeheven zijn om de omreisroute via Gd en diverse andere corridors rond Ut beperkt zijn. Ook in dezelfde week (vanaf donderdag) is Hde en Zl gestremd en Kpnz - Zl beperkt.

Laatst bewerkt door michaben op 25-07-2017 16:51

25-07-2017 17:20:31
maarten83
maarten83
Dat betekend dus fijn 4 weken langere reistijd op mijn traject dankzij het nu niet rijden van intercity's

25-07-2017 18:18:02
ZJ37
ZJ37
Waarom is trouwens ook de 6600 Bd-Zlw opgeheven? En de 5900 Rsd-Zlw? Zijn daar geen reizigers? Het ontlast bovendien Bd een beetje dat nu propvol kerende treinen onder de kap zit.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 25-07-2017 18:20

25-07-2017 18:36:06
mdj
mdj
Emplacement Zlw is ook buitendienst, lift mee op de hinder van Moerdijkbrug. Ik meen dat Mdk wel bereiknaar is,maar Oosterhout niet.
Daarnaast lift ook werk tussen Rsd-Zlw en werk op Rsd zelf mee hierop.

Laatst bewerkt door mdj op 25-07-2017 18:46


Bij twijfel: gebruik beton.

25-07-2017 18:58:11
dennistd
dennistd
Als de Moerdijk bereikbaar is kun je ook naar Oosterhout. Enige is dat je via misschien via Moerdijk moet om om te lopen als er maar één spoor beschikbaar is op Zlw.

25-07-2017 21:06:42
gvttreinen
gvttreinen
Empl. Zlw is trouwens ook spanningloos, dan heb je met elektrische tractie een probleem.
Cargo's naar Zlw (Mdk/Otw) moeten met diesel worden gereden waarbij men in Zlw alleen van de 3 oostelijke sporen mag gebruiken en dit trouwens alleen met toestemming Trdl/LWB

25-07-2017 21:40:53
ZJ37
ZJ37
Ok, dan is die weer duidelijk! %02%

26-07-2017 11:43:12
jordy94
jordy94
Eind augustus zijn er weer werkzaamheden gepland tussen Rsd en Rtd.. Zijn er nog wat werkzaamheden te doen aan de Moerdijkbrug?

vrijdag 25 augustus
Intercity's rijden niet tussen Rotterdam Zuid, Dordrecht en Lage Zwaluwe; u kunt tussen Rotterdam C en Roosendaal omreizen via Breda (HSL-lijn); reis van/naar Dordrecht met de NS-bus vanaf Rotterdam Zuid of vanaf Lage Zwaluwe
Sprinters rijden niet tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht; maak gebruik van de NS-stopbus

zaterdag 26 en zondag 27 augustus
Intercity's rijden niet tussen Rotterdam Zuid, Dordrecht en Roosendaal; u kunt tussen Rotterdam C en Roosendaal omreizen via Breda (HSL-lijn); reis naar stations tussen Rotterdam Zuid en Roosendaal met de NS-bus

Sprinters rijden niet tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht en niet tussen Dordrecht en Roosendaal; maak gebruik van de NS-stopbus; tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe kunt u ook gebruikmaken van de Sprinter tussen Dordrecht en Breda

Het is wel heel erg dit jaar op dat stuk.. Gelukkig is er nog een omreisroute via Bd anders had ik mijn abonnement wel op kunnen zeggen denk ik..

Laatst bewerkt door jordy94 op 26-07-2017 11:49

27-07-2017 08:57:03
slifor2
slifor2
Quote
gvttreinen (di 25 jul 2017 21:06:42 https://www.somda.nl/forum/19461/p621554/): Empl. Zlw is trouwens ook spanningloos, dan heb je met elektrische tractie een probleem.
Cargo's naar Zlw (Mdk/Otw) moeten met diesel worden gereden waarbij men in Zlw alleen van de 3 oostelijke sporen mag gebruiken en dit trouwens alleen met toestemming Trdl/LWB


Vreemd dan dat de omgeleide 62008 naar Zlw met een 189 (zonder 6400) reed op 26-7 foutje bedankt?

27-07-2017 09:45:54
gvttreinen
gvttreinen
Heeft wel een uur op Tb gekampeerd, mss daar diesel ervoor?

28-07-2017 21:17:59
bond
bond
Vandaag fijne tweetwisseling tussen reizigers/individuen, NSR en ProRail met een langgezocht antwoord over de onmogelijkheid van IC-verkeer tussen Rtd en Ddr waarbij het balletje wordt teruggespeeld: https://twitter.com/NS_online/status/890964074963640320

28-07-2017 22:41:13
daniel_ddr
daniel_ddr
Je mist nog wat tweets, er volgden nog wat foto's van het capaciteitsgebrek (of eigenlijk, het gebrek aan capaciteitsgebrek) op station Dordrecht: https://twitter.com/JurgenJansma/status/890953287717060609


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

28-07-2017 22:53:20
maarten83
maarten83
T is een geluk voor ns_online dat ze vaak niet snappen waar ze het over hebben je kan dit toch niet met goed fatsoen verkopen. Is wel duidelijk hoe hoog de reiziger staat bij ns.

Laatst bewerkt door maarten83 op 28-07-2017 22:53

29-07-2017 07:04:44
MetroRET
MetroRET
En dan komt er nog bij kijken dat de 5000 en 5100 los zijn gekoppeld en ruim op 2 sporen keren, ipv zoals normaal op elkaar op 1 spoor.

29-07-2017 10:17:50
henri1972
henri1972
Vandaag werkzaamheden tussen asb en asd. Nergens staat gemeld dat de 7400 doorrijd van bkl naar asb maar dat zien we dan maar als een positieve meevaller. Gekker is deze opmerking in de NS-app: er rijden GEEN IC's tussen asd en ut. Reis tussen asd en ut met de OMGELEIDE IC's. Euh .... omgeleid? Ze rijden toch niet ????
Hoe moeilijk kan t zijn om reizigers fatsoen lijk te informeren ( en vervoeren?

29-07-2017 10:21:33
michaben
michaben
De NS werkt met het principe 'kijk in de reisplanner'. Niet dat je als doorgaande reiziger dan een advies krijgt met de 28500 Ut - Asd via Hvs, want op Asb overstappen op de metro is sneller.

29-07-2017 13:13:56
daniel_ddr
daniel_ddr
Tja, dat principe zou handig zijn als het zou werken maar dat doet het door de gebrekkige implementatie van NS ook niet. Het biedt alleen een excuus voor een incomplete werkzaamhedenpagina.

Komt ook wel voor dat een treindienst op zich prima loopt met wat beperkingen en men dan opeens 10 minuten van tevoren bedenkt de oorzaak van een storing te gaan verhelpen. Daar helpt een reisplanner bar weinig tegen, maar misschien dat er daarom steeds meer stations met woningen gecombineerd worden... dan kan je tenminste dichtbij genoeg wonen om snel genoeg op de aanpassing te kunnen reageren met een alternatieve reisroute.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

29-07-2017 16:58:28
ZJ37
ZJ37
Quote
daniel_ddr (vr 28 jul 2017 22:41:13 https://www.somda.nl/forum/19461/p621717/): Je mist nog wat tweets, er volgden nog wat foto's van het capaciteitsgebrek (of eigenlijk, het gebrek aan capaciteitsgebrek) op station Dordrecht: https://twitter.com/JurgenJansma/status/890953287717060609
Van de week waren er geen buitendienststellingen in Ddr of rond Ddr die deze uitdunning noodzakelijk maken. Zoals gezegd: naast de wel rijdende Sprinters zijn ook paden voor LM beschikbaar, dus waarom niet voor IC's?

29-07-2017 17:06:45
robbertc
robbertc
Andere leuke vraag: Hoevaak is die vraag hier inmiddels gesteld?

29-07-2017 17:24:41
cuneo56
cuneo56
Quote
henri1972 (za 29 jul 2017 10:17:50 https://www.somda.nl/forum/19461/p621731/): Vandaag werkzaamheden tussen asb en asd. Nergens staat gemeld dat de 7400 doorrijd van bkl naar asb maar dat zien we dan maar als een positieve meevaller. Gekker is deze opmerking in de NS-app: er rijden GEEN IC's tussen asd en ut. Reis tussen asd en ut met de OMGELEIDE IC's. Euh .... omgeleid? Ze rijden toch niet ????
Hoe moeilijk kan t zijn om reizigers fatsoen lijk te informeren ( en vervoeren?

Eigenlijk wel min of meer omgeleidt, want de extra IC Asd-(hvs)-Ut komt/ gaat in Asd over op IC naar Amr.
In Ut wordt dat tenminste nog omgeroepen.

Ook grappig, de serie 7400 die vandaag in Asb i.p.v. Bkl start richting Rhenen vertrekt bij mij in Mas 3 van de 4 keer dit weekend een paar minuten later en 1 keer van de 4 een paar minuten eerder. Zo leer je het wel af om op je normale tijd naar het station te fietsen, maar laat ik niet klagen, na twee weekenden bussen rijden er tenminste weer treinen die ook stoppen en dat ook nog op tijd zodat je tenminste niet steeds 3 kwartier later dan "normaal"op je bestemming komt.