01-12-2006 23:11:14 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
Nu de materieelomloop voor DRGL2007 (eindelijk) online is, kunnen jullie je er gelijk al mee gaan vermaken. Ik heb namelijk geen overzicht van wijzigingen en interessantheden gemaakt, die mogen jullie zelf uitzoeken en via dit forumdraadje aan elkaar bekend maken. Leef je uit, maar houd het wel netjes. Bij deze ook vast een algemeen antwoord van mij uit op vragen van: "Waarom is dit zo en zo geregeld?". Ik heb het niet bedacht en weet de achterliggende redenen niet van. Deze vragen kan ik dus niet beantwoorden. Daarnaast nog een opmerking. De gegevens in de standaardweek zijn al een aantal weken geleden definitief gemaakt. De laatste wijzigingen qua omloopplanning zijn er dus niet in verwerkt. Deze wijzigingen zullen met de weekstaten wel redelijk rechtgetrokken worden. |
01-12-2006 23:33:54 | ||
---|---|---|
bloober
|
Ik ben de eerste. De ritten van de 5900 die overlopen in de 7200 naar Amsterdam Centraal bestaan uit SGMm%05% Laatst bewerkt door bloober op 01-12-2006 23:37 Groetjes, Bloober |
01-12-2006 23:37:58 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
|
En Veolia zet Plan U in Lijkt me niet dat dit correct is, of wel? Laatst bewerkt door TreinOFiel op 01-12-2006 23:38 |
01-12-2006 23:40:23 | ||
---|---|---|
mark
|
Martin zal blij zijn met de 7015, slechts één Plan V %09% Verder gaat de 10140 met DM'90 rijden! |
01-12-2006 23:43:41 | ||
---|---|---|
woepje
|
Ik heb meteen gecheckt of het echt waar is. Komt er nu echt VIRM? Nou dames en heren. Volgens de planning hier op Somda komt er VIRM in de 526/561! Hulde aan NS %02% |
01-12-2006 23:51:16 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
QuoteLees mijn laatste opmerking in het eerste bericht nog eens, dit zal vallen onder een redelijke nog niet aanpassing |
01-12-2006 23:57:33 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
|
OK, jammer dan... |
02-12-2006 00:11:34 | ||
---|---|---|
nielsie21
|
-Ik zie geen ICM in de 3500,daar zitten enkele stammen met 8 Rijtuigen in. -Hele dag zie je max. 3XV in de (1)6000,en dan 's avonds: 21.31 - 21.32 16074 NSR Stoptrein Ht Lange stop Ut RR84 (V) RR117 (2) RR90 (3) RR23 (A) Ook overdreven: 00.31 - 00.32 16086 NSR Stoptrein Ht Lange stop Ut RR3 (V) RR42 (M) RR33 (A) Laatst bewerkt door nielsie21 op 02-12-2006 00:40 |
02-12-2006 00:20:08 | ||
---|---|---|
nsreiziger
|
In de 5800 zit geregeld 3x SGMm, en verder valt op dat de omloop van de 5800 met allerlei series verbonden is. Als 5800 naar Asd, dan verder als 4700 naar Utg, dan weer terug naar Asd als 4000 en verder naar Rtd. Via Uitgeest wordt er weer een slagje Amsterdam-Amersfoort en terug gedaan om vervolgens naar Rhenen te kachelen. Leuke omloop! Nu snap je pas écht dat er geen DDM-1 in kon... Laatst bewerkt door nsreiziger op 02-12-2006 00:20 |
02-12-2006 00:27:40 | ||
---|---|---|
woepje
|
Kan iemand mij uitleggen waar dit op slaat: 06.02 720 NSR Intercity Vertrek Shl OH17 (V) OH77 (2) OH18 (3) OH19 (A) 12 %06% bakken ICM op vrijdagmorgen 06.00 lijkt mij een tikkie overdreven veel hoor |
02-12-2006 00:28:47 | ||
---|---|---|
raoul
|
QuoteDit viel mij net ook al op. Dat materiaal heeft wel een mooie afwisseling op deze manier. Komt echt zelden op dezelfde stations. Tot nu toe mij opgevallen: Veel leeg materieel ritten 9100 nog niet verwerkt |
02-12-2006 00:29:52 | ||
---|---|---|
raoul
|
QuoteWat dacht je van de 573 op de maandag avond? 15 bakken! Lijkt mij ook wat overdreven zo! |
02-12-2006 00:33:45 | ||
---|---|---|
woepje
|
Ik zie alleen: 19.52 763 NSR Intercity Shl Aankomst OH67 (V) OH66 (2) OH46 (3) OH45 (A) En dat zijn 12 bakken (4x ICM3). 15 bakken kan geeneens vanaf Gn. Hoe wou je ooit in Asn stoppen bijv? |
02-12-2006 00:34:03 | ||
---|---|---|
raoul
|
Toevoeging: 21.02 812561 Leeg Materieel NSR Lw Doorkomst Hgl OH38 (V) OH39 (2) OH37 (3) OH24 (A) |
02-12-2006 00:36:20 | ||
---|---|---|
nsreiziger
|
En dat terwijl ik de 1600/1700 enigszins vind tegenvallen wat materieelinzet betreft. Zo rijdt men 's ochtends, waar nu nog 15 bakken ICM rijden, nog maar met 7-10 bakken. Er rijdt natuurlijk wel vaker een spitsversterking mee (in de vorm van de 1500), maar als je naar Ut moet vanaf Dv/Apd ga je heus niet het eerste stukje in de 1500. |
02-12-2006 00:37:18 | ||
---|---|---|
woepje
|
Och dat is Ledig materieel. Nee ik heb het over de normale reizigersritten. En ik vind 12 bakken ICM op vrijdagochtend 6.00 uur een tikje overdreven, maargoed wie ben ik. Al zet de NS 150 bakken ICM in, mij maakt het niet uit. Ik ben toch blij me de NS aangezien de VIRM komt in 526/561 |
02-12-2006 00:38:59 | ||
---|---|---|
nsreiziger
|
Quote 573 wordt zondagavond met 5x ICM-III gereden, 3x3 voor Groningen, 2x3 voor Leeuwarden. |
02-12-2006 00:41:21 | ||
---|---|---|
woepje
|
Ja dat kan ook wel. Volgens mij hebben Zl, Amf en Ut wel genoeg perronlengte voor 15 bakken ICM. Aangezien het spul wordt gesplitst in Zl, komen er maar 9 (3x3) bakken naar Gn. En dat is gerust mogelijk. Maar je kunt hier never nooit 15 bakken ICM laten rijden want dan past nooit in Asn. |
02-12-2006 00:42:11 | ||
---|---|---|
raoul
|
Ik bedoelde die 763 als voorbeeld, die leeg materieel rit viel mij gewoon op. Verder is de 500/700 groter dan de 1600/1700 over het algemeen...... In het Oosten gaan ze er toch wel wat op achteruit qua materieelinzet lijkt mij zo... |
02-12-2006 00:45:21 | ||
---|---|---|
nsreiziger
|
Ja met de 500/700 heb je toch dat je nog naar 2 bestemmingen moet splitsen en dan wil je niet te kleine treinen hebben op het laatste stukje. Maar eigenlijk nu ik het zo nog een keer bekijk valt het toch mee met de materieelinzet. Eigenlijk is het enige domme ding de 1626 + 1526: beiden rijden met een drietje en een viertje... Verder valt op dat de 1600+1500 ook wel gekoppeld hadden kunnen blijven rijden, maar ja het zij zo. |
02-12-2006 00:49:44 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Arriva rijdt om 5.07 uur van Ddr naar Gr met 2x Plan V... tja dat krijg je als je niet met ledig materieel wilt rijden (al doen ze dat met de spitsversterkingsstelletjes weer wel). De treinen die om 1.25 en 1.55 uur in Ddr aankomen rijden vanaf Gr ook met 2x V daardoor Verder nog heel wat "echte" treinen in de 1900, zitten er als ik 't goed zag maar iets van 5 met IRM tussen, de rest ICK. En de 2200 heeft de beschikking over het complete assortiment aan dubbeldekkers, met afwisselend DDM-1, DDAR en IRM Wel jammer dat we het enige doordeweekse ICM-treintje kwijtraken in Ddr: 2425 wordt een IRM Laatst bewerkt door daniel_ddr op 02-12-2006 00:51 |
02-12-2006 01:19:56 | ||
---|---|---|
raoul
|
Zondag 10 december dienst OA67 (eindigt in onnen), kent geen maandagse planning, en is die dinsdag opeens in dienst gekomen in utrecht. |
02-12-2006 01:52:32 | ||
---|---|---|
justin
|
Niet echt veel verandering wat betreft de stoptreinen hier zo. Wat ik wel opvallend vind, is dat er nu bijna altijd een VIRM-IV van Ddr naar Asd gaat. Ik dacht altijd een VI'tje |
02-12-2006 07:22:40 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteEn dat is dus de reden van de IR rijtuigen in de 1500, daarmee wordt ICM vrijgespeeld voor inzet in andere series. Ja, ik zal het duidelijk minder comfortabel krijgen, dan nu. %04% Dick van den Hoven |
02-12-2006 08:39:09 | ||
---|---|---|
spotter
|
En voor Dn zie ik in de 1900 alleen maar ICK en in de weekenden 1x sporadisch een VIRM. Ik dacht dat ook ICRm hier zou worden ingezet. |
02-12-2006 09:19:24 | ||
---|---|---|
treinfan
|
De 5800 serie wordt niet meer gereden door DDM-1 of IRM Vanaf 10 december zie ik vlaflippen, vlaflippen en nog meer vlaflippen, maar niet eens 1 keer per dag een banaan op baarn ga ik ook nog eens kijken op ik dan 3 vlaflippen naast elkaar op de foto kan krijgen om kwart voor/over (als de sneltrein naar avat +1 heeft)%08% Edit: in het weekend rijdt er wel nog gewoon DD-AR Laatst bewerkt door treinfan op 02-12-2006 09:35 |
02-12-2006 09:41:22 | ||
---|---|---|
stephan90
|
De volgende dingen ontdekt: *In de 9800 vrijwel alles met plan V, maar op zondag ook twee setjes met een plan T. De 19800 wordt geheel uitgevoerd door plan T en dus geen SGMm. *In de spits rijdt de 3700 maar met 3x V. *Nieuwe eenheid bij ICRm (Bf - B - Bf). Iemand enig idee welk stamnummer deze krijgen. *In de 2000 doordeweeks 2 composities met ICRm en in het weekend 1. *In de 8800 staat gewoon VIRM ingepland. Maar op zaterdag heb ik in 8855 al een plan T ontdekt. *De treinen van de 4000 die tot april alleen Rtd - Wd rijden, rijden in de serie 14000. *In de 7200 (die naar Asd rijdt) heb ik een setje met 2x SGMm gezien. Dit alles komt omdat in Asd zo'n beetje alles op alles keert. Kijk maar eens op 15 december naar dienst LM22; deze rijdt die dag in de series 4000, 4700, 5800, 5900 en 7200. De treinen rijden dus de route Rhn - Ut - Asd - Utg - Asd - Amf - Asd - Utg - Asd - Rtd v.v.. *In de 5800 op zondag heb ik al diverse treinen met DD-AR gezien. Stephan |
02-12-2006 09:55:06 | ||
---|---|---|
Somda
|
Denk dat het dringen wordt in de ochtendspits tussen Gdm en Ut. Sommige treinen rijden maar met 4 bakken Plan V! |
02-12-2006 10:05:52 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
QuoteDie is rond 8 uur op Schiphol, dat is midden in de spits! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
02-12-2006 10:09:23 | ||
---|---|---|
dh3201
|
QuoteZonder overstappen van Rhn naar Rtd %08% Shqiperise-lopers? |
02-12-2006 10:17:34 | ||
---|---|---|
mike1992
|
Waarom moeten die dingen nou weer naar Utg%03% |
02-12-2006 10:23:39 | ||
---|---|---|
aestudent
|
Ik heb aan de hand van de doordeweekse omlopen een nieuw overzicht gemaakt van het materieel in de NSR-treinen: http://home.planet.nl/~duijn181/cu2/matNSR2007.htm Wat mij vooral opviel is dat er nog geen omlopen beschikbaar zijn voor de 9100. Aangezien er geen mat. '64 meer wordt overgebracht naar Gn, ga ik er maar vanuit dat er DM'90 wordt ingezet... Verder komen de series 12400 (ochtendspits Rsd-Ddr), 15000 (Ledn-Gv), 17300 (daguitwerking Ut-Asd) en 21400 (nachtnet Hld-Rtd-Gv) waar ProRail melding van maakt niet terug in de omlopen, dus deze heb ik uit het overzicht verwijderd. Daarentegen kom ik de series 14000 (Rtd-Wd) en 18800 (spits Apn-Ledn) niet tegen in de treinnummerlijst. De serie 10100 (Hgl-Es) hoort volgens ProRail bij de HSA i.p.v. NSR, dus ik ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren... Verder een paar dingen die anders waren dan ik dacht: - 2200: Toch niet zoveel DDM-1, namelijk maar 2 setjes. Verder een IRM. - 3300: Heel veel T. - 3500: Niet de geplande ICM in de randuren, maar een VIRM. - 3900/4300: Enkele slagen met SGMm. - 4500/4600: Ook SGMm verdwaald in deze series. - 4800: Geheel met DD-AR. - 5800: Enkele ritten met DD-AR. - 8800: Volgens de omlopen toch met IRM... Ik ben benieuwd. - 18800: Deze serie blijft bestaan en wordt gereden met SGM-II. - 19800: Daar komen de SGMm'en vandaan, want Gvc-Gdg wordt geheel mat. '64. %05% Rtd-Gdg blijft overigens wel SGMm, dus dat wordt nog leuk als er weer eens een storing is bij Gd. - 28300: SGM-II in de museumpendel (daar kon je op wachten...). Laatst bewerkt door aestudent op 02-12-2006 10:24 |
02-12-2006 10:26:43 | ||
---|---|---|
billy
|
Doorkomststaat Tbwt 11 dec.: - 05.32 71313 Leeg Materieel NSR Rsd Doorkomst Tb RR117 (V) RR118 (M) RR42 (A) - 05.50 13613 NSR Stoptrein Tb Haltering Bd RR117 (V) RR118 (M) RR42 (A) - 06.40 13618 NSR Stoptrein Bd Haltering Ht RR42 (V) RR118 (M) RR117 (A) De volgorde van de 71313 of de 13613 klopt niet, want de posities blijven hetzelfde, terwijl de trein wel keerd op Tilburg. |
02-12-2006 10:47:56 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Waar gaag DDM-1 nu heen (naast die twee setjes in de 2200)? Shqiperise-lopers? |
02-12-2006 10:53:49 | ||
---|---|---|
aestudent
|
3200 (spits Asd-Ekz v.v.), 4500 (Asd-Ekz v.v.) en 4600 (Asd-Almo v.v.)... |
02-12-2006 11:10:31 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Inderdaad, de 7015 met 1 V, evenals de 7013 en 7017. Ik ben benieuwd hoe druk dat gaat worden. Wat mij dan verder opvalt, is de hoeveelheid LM ritten van de V'tjes uit Aml naar Hgl, waarbij er 1 zelfs binnen een half uur weer terug gaat naar Aml. De RR72 als ik het goed zag. En verder op de 11e nog wat LM ritten met ICM, oa van Amf naar Es met een lange stop om 13.07 te Hgl. |
02-12-2006 11:18:06 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteOok in de spits rijdt een enkele trein met IRM in de 1900 hoor QuoteDe serie 12400 stond ook al in de treinnummerlijst 2006 maar dan als "spitstoevoeger 2400-serie". In werkelijkheid zijn beide extra spitstreinen op Vs-Rsd-Ddr gewoon al vanaf Vs de 2416 danwel 2420, zoals in de huidige omlopen ook te zien is. Blijkbaar is het stoptreinachtige stukje Vs-Rsd voor ProRail gewoon 14600, dan 12400 om in Ddr te kunnen komen waar de 2400 dan eigenlijk zou moeten beginnen Laatst bewerkt door daniel_ddr op 02-12-2006 11:18 |
02-12-2006 11:18:32 | ||
---|---|---|
woepje
|
Quote Ja ok, maar moet je daarvoor 12 bakken uit Gn laten komen. In Zl kan er toch ook gecombineerd worden met de trein uit Lw? Of gewoon stellen bijgeplaatst worden. 12 bakken uit Gn is gewoon zwaar overdreven. |
02-12-2006 11:19:48 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
Lw-deel rijdt los naar Rotterdam. |
02-12-2006 11:42:15 | ||
---|---|---|
trein-elf
|
Ik zag dar er voor de 7000 op zaterdag 9 dec. slechts één ledig mat-ritje gepland staat, namelijk de 811112 met 3 x V. Is dat niet wat weinig voor wat er aan 7000'en gereden moet worden? |
02-12-2006 11:46:18 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Nee, er zijn er 2 gepland. Een met 3x V en een met 4x V. Maar ik las dat er nog het een en ander zou worden aangepast aan die planning. |
02-12-2006 11:51:16 | ||
---|---|---|
trein-elf
|
Is dat dan een foutje in de doorkomststaat? Een week geleden of zo zag inderdaad ook 2 ritten met 3 resp. 4 x V daarin staan (nummers 811114 en 811115 uit mijn hoofd gezegd). Laatst bewerkt door trein-elf op 02-12-2006 11:51 |
02-12-2006 13:45:11 | ||
---|---|---|
stephan90
|
Ik heb 23 diensten voor BDs-en gevonden. De nieuwe BDs-en zijn echter nog niet geleverd, dus we krijgen meteen al trek-trek eenheden. En weet iemand waarom op zaterdag (16 dec) een BDs (dienst NCA22) GDST staat in Vs? EDIT: nog iets opvallends gevonden: Er komen bij het ICRm nieuwe eenheden Bf-B-Bf en er zijn geen omlopen voor BD-rijtuigen meer. Waar blijven deze dan? Komen ze dan gewoon in de stammen serie 5800? Stephan Laatst bewerkt door stephan90 op 02-12-2006 13:53 |
02-12-2006 14:30:49 | ||
---|---|---|
Somda
|
De BDs in Vs zal ongetwijfeld voor instructie zijn. De machinisten uit Vs gaan ook rijden op de 3600 alwaar met trek-duw ICR gereden wordt. |
02-12-2006 14:40:56 | ||
---|---|---|
bombardier
|
Quote Valt er voor even toch nog wat bijzonders te zien op de Zeeuwselijn. Of zal dat voor altijd zijn die leegrit? Laatst bewerkt door bombardier op 02-12-2006 14:41 |
02-12-2006 17:04:15 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
* 3400 keert in Gvc op de 6300 en omgekeerd. * 4006, 4008 met DD-AR * Erg veel T'tjes in de 3300 %02% (3325 bestaat zelfs uit V+T). Echt veel meer capaciteit krijgt de 3300 dan dat nu het geval is %02%. * DDM-1 in de 4500 %02% (2 stammen), rest DD-AR/SGMm. * 3221 is DD-AR %09%. * 3x SGMm-diensten in de 4700/5800/4000/7200/5900 %08% * 829 bestaat uit 3x VIRM-IV %02% evenals de 832 en 842 * 3022 ook * LM17 is een typische omloop komt in de 4000, 5800, 4700, 4600, 4300 en 3900 %08% EDIT 1: * Zondag: Plan T in de 4500 %02% (AE6) * RR9 crosst op 10 december door het land: komt in de 13600, 6000 en 3300 %08% EDIT 2: * 10 dec: 5808 bestaat op zondag uit een VIRM-IV. * 10 dec: 4806 en 4810 bestaan op zondag uit 2xV. * Zondags sluit de 5800 aan op de 3900. * 10 dec: 2x V in 3923, gaat in Asd verder in de (1)7200/5900. * ICM in de 1500, geen rijtuigen..? * AE19 rijdt zondags de hele dag in de 4800/5400. EDIT 3: * 17 dec: 5891 bestaat uit 2xV. EDIT 4: * De Zondagse 3095 is VIRM-VI geworden.. t.o.v. het huidige 2x ICM-III. * LM45 (ma) en LM44 (di t/m vr) komen in de 9700, 4000, 7200 en 5900. * In Amr blijft het achterste deel van de 3000 staan, het voorste deel gaat verder naar Hdr. Het achterste deel dat is blijven staan gaat echter weer terug voorop een 800-trein. Zelfde geld voor de 800. Het achterste deel blijft staan, het voorste deel gaat naar Sgn. Het achtergebeleven deel gaat dan voorop een 3000-trein naar Nm. * Vrijdags komt LB10 in de 3900, 4300, 5800 en 4500! EDIT 5: * 2421 bestaat uit 3xV * 2674 en 2493 bestaan uit een Plan T (AE20) * 3200: 3 stammen DDM-1, 1x DD-AR en 2x VIRM (zo is dat op ma 11 december bijv: L14, L17 en L18 (DDM1's), LB31 (DD-AR) en OA65 en AD34 (VIRM's). EDIT 6: * Rit 810001 bestaat op 10 december uit VIRM-IV+DM'90+DM'90. en 810002 uit 1x VIRM-IV.. voorlopig de laatste VIRM tussen Zp-Ah. Laatst bewerkt door ruysdael op 03-12-2006 11:02 |
02-12-2006 17:45:51 | ||
---|---|---|
sander11
|
Een grote invasie van SNCF Fret in Nederland... |
02-12-2006 18:00:41 | ||
---|---|---|
aestudent
|
Nou, dat valt wel mee toch... Zes of zeven ritjes op een dag, als ik zo kijk? O/T: Overigens was er twee weken terug iemand bij mij op de universiteit met een praatje over die treinen en de toekomst van het (Frans-Nederlandse) goederenvervoer per spoor... |
02-12-2006 20:21:51 | ||
---|---|---|
trein-elf
|
Ik geloof dat daar 20 Klazen voor komen (bron: Cargonieuws RR). Of gaat dat niet door? |
02-12-2006 20:32:13 | ||
---|---|---|
stephan90
|
Nog iets wat indirect te maken heeft met de nieuwe DRGL: De treinen 874 en 987 rijden op vrijdag 8 december met een compositie van 7 rijtuigen. De compositie is bedoeld voor de serie 3600 en wordt op zaterdag overgebracht naar Rsd. Op zaterdag rijdt er ook nog een compositie van 10 rijtuigen in de 8/900 die bedoeld is voor de 3500. Stephan |
02-12-2006 20:53:54 | ||
---|---|---|
goffe_bp
|
Ik zag in de doorkomststaat van 18 december dat de Arriva GTW's ook een paar ritten in de 30200 zullen rijden.%02% Het gaat om de treinnummers: 30227 30231 30238 30239 30242 30250 goffe_bp |
02-12-2006 20:57:56 | ||
---|---|---|
aestudent
|
Volgens mij passen die dingen daar qua hoogte met geen mogelijkheid langs de perrons... |
02-12-2006 22:46:12 | ||
---|---|---|
sander11
|
QuoteIk heb zelden een nieuwkomer gezien in het goederenvervoer met gelijk zeven ritten per dag hoor. Er zouden inderdaad Klazen voor moeten komen, maar of ze de twintig ook gaan halen...? |
02-12-2006 23:21:32 | ||
---|---|---|
woepje
|
Quote Prima. In Zl of Ut plaatst de NS anders maar een paar ICM stellen bij om de drukte in Shl te kunnen opvangen. 12 bakken ICM uit Gn, vertrek 6.02 is gewoon zwaar overdreven. Maargoed, het is dan lekker rustig wakker worden voor die enkele reiziger die dan meerijdt. |
02-12-2006 23:47:12 | ||
---|---|---|
billy
|
Ma 11 dec. Doorkomststaat Ht: 21.00 71374 Leeg Materieel NSR Tb Aankomst Ht RR23 (V) RR90 (A) Ik vraag me af waarom vanaf 21.00 de stoptrein van Ht naar Tb leeg wordt gereden, want vanaf Tb gaat ie weer gewoon in de dienst (13600). Heeft dit te maken met personele problemen? |
03-12-2006 00:25:44 | ||
---|---|---|
scooter
|
Nee,want het personeel rijdt mee.Het is meer om reizigers te dwingen gebruik te maken van de 3600,alhoewel dit natuurlijk absurd is;het leeg mat moet toch rijden,dus een aantal mensen erin kan nooit kwaad |
03-12-2006 00:40:37 | ||
---|---|---|
Meiziger
|
Zo kun je een HC uitsparen, hetgeen natuurlijk goedkoper is. |
03-12-2006 09:39:21 | ||
---|---|---|
aestudent
|
QuoteJa, da's wel waar, alleen is het natuurlijk geen nieuw bedrijf en ook geen klein bedrijf waar we het over hebben. Het wachten was alleen op de juiste vergunningen voordat de invasie kon beginnen. QuoteIs het de bedoeling dat die Klaasjes alleen van en naar Nederland komen te rijden? Want als dat niet zo is dan lijkt het mij niet echt een probleem om er twintig te hebben? |
03-12-2006 10:42:07 | ||
---|---|---|
trein-elf
|
Ik geloof dat die Klazen deel uit maken van een order van 60 Klazen door EWS / Euro Cargo Rail. Van die 60 worden er dus 20 geschikt voor het Nederlandse spoorwegnet. |
03-12-2006 10:56:24 | ||
---|---|---|
maxime
|
Dus SNCF FRET gaat klazen van EWS gebruiken?%03% |
03-12-2006 11:16:59 | ||
---|---|---|
salieri
|
Quote Lijkt mij niet dat er in de reizigersdienst GTW's gaan rijden op Gn-Lw. Want Gn-Lw gaat pas als laatst over op de GTW |
03-12-2006 12:16:53 | ||
---|---|---|
gjbrandsma
|
Er zijn geen diensten gepland voor stel 4444 (dienst OCS1)...%03% |
03-12-2006 12:19:13 | ||
---|---|---|
woepje
|
Ojee... dat ding zal aan zijn lot overgelaten worden. Dus met andere woorden verroesten op een zijspoor Ik vraag me af wat ze met de 4444 gaan doen. ICM-4 revisie is volgens mij nog niet aan de orde. |
03-12-2006 12:22:21 | ||
---|---|---|
nielsie21
|
Die zal wel gewoon in de reizigersdienst komen%08% |
03-12-2006 12:29:32 | ||
---|---|---|
woepje
|
Dat lijkt mij ook wel logisch. Ik vind dat die 4444 gerust nog wel kan blijven rijden, want zo verkeerd zie hij er nu ook niet uit. Sterker nog het is een van de netste ICM's die er zijn. Nog even over dat GTW verhaal in Groningen: Volgens mij rijden ze pas als laatste tussen Gn en Lw. Dus in de loop van 2007 pas. |
03-12-2006 12:45:13 | ||
---|---|---|
sander11
|
QuoteVoorzover ik weet, komen die dingen alleen op Nederland te rijden, inderdaad. Probleem is alleen dat ik nog nergens heb gezien of gelezen dat ze uitgerust zijn met ATB en andere Nederlandse zooi... |
03-12-2006 14:22:32 | ||
---|---|---|
felix
|
Kijk eens wat voor leuks ik heb gevonden http://www.sigserv.nl/sigs/countdown/sig.php?pre=Nog&after=tot+de+nieuwe+dienstregeling%21&month=12&day=10&year=2006&cc=Ja+die+is+dus+allang+ingegaan Voor de genen die het boeiend vinden%08% |
03-12-2006 15:22:47 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Quote Zat zo te denken, als er DM90 in de 9100 gaat rijden, was het misschien wel een idee geweest om deze te combineren met Zwolle-Kampen... scheelt een hele lange stop in Zl, wat weer treinstellen uitspaart %06% |
03-12-2006 17:39:17 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Quote Lijkt mij ook. Als ze verstandig zijn gaan ze deze stel in de oorspronkelijke staat terug brengen, zoals hij geweest is, en de oorspronkelijke nummer terug geven. |
03-12-2006 18:31:45 | ||
---|---|---|
billy
|
Als dat de reden is om de 13600 in de avonduren tussen Tb en Ht leeg te laten rijden vind ik dat belachelijk (dat betekent voor mij een extra overstap te Tb). Voor hetzelfde geld rijdt de NS met passagiers. Niet echt klantvriendelijk. |
03-12-2006 19:24:12 | ||
---|---|---|
trein-elf
|
QuoteDat doen ze al volgens mij. Maar dit gaat denk ik een beetje te ver offtopic. |
03-12-2006 20:34:05 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Nee, want daar gaan de 3403 en 3410 rijden met eigen logo's. De consessie voor Zl-Kpn is voor de komende drie jaar gegund aan NSR. Een andere vervoerder zou het toch niet lukken om voor 10 december aan materieel te komen. Shqiperise-lopers? |
03-12-2006 21:36:25 | ||
---|---|---|
salieri
|
Rijden er nog ICR/ICK in Mt in januari? |
03-12-2006 21:39:48 | ||
---|---|---|
kjansma
|
QuoteMisschien wil iemand deze issue op OVL deponeren? Zien wat daar uit komt. Wellicht is er wel een verklaring voor en als er geen verklaring voor is dan zal iemand van een niet nader te noemen reizigersbelangenvereniging vast wel meelezen om daar bij de juiste personen vragen over te stellen. |
03-12-2006 21:40:51 | ||
---|---|---|
train85
|
In RM las ik dat de treinenparen 3526/3559 en 3528/3557 nog met ICK of ICRm gereden gaat worden. |
05-12-2006 09:39:41 | ||
---|---|---|
stephan90
|
Weet iemand waarom de drie 12-rijtuigentreinen in de serie 3500 die uitlopen in Ehv (3567, 3569 en 3571) allemaal LM naar Hrl rijden? Het lijkt me namelijk logischer om de stammen gewoon in Ehv op te stellen of als LM naar Mt te rijden zoals dat ook gebeurd met het materieel van 3573. De drie 12-rijtuigentreinen komen overigens de volgende ochtend weer terug naar Ehv. Stephan |
05-12-2006 10:57:13 | ||
---|---|---|
bouwe
|
Quote Op het laatste moment besloten dus? |
05-12-2006 11:20:14 | ||
---|---|---|
wiedijk
|
Ik heb een poosje terug op de topic DRGL 2007 toen bekend werd dat de 501/502 met 2 x VIRM-VI gereden zou worden al 's opgemerkt dat de 4444 wel 's hetzelfde lot beschoren zou kunnen zijn als de roemruchte Hondekop 1970 van weleer: eerst deklassering zonder interieuraanpassing en inzet in reguliere ICM-diensten. Wat het GTW-verhaal betreft: zonder te beweren dat Salieri ongelijk heeft zou Goffe ook wel 's gelijk kunnen hebben. Hoe snel plannen kunnen veranderen, daar hebben we in dit métier al ruimschoots ervaring mee, want in de oorspronkelijke plannen zouden de Spurts ná Gn-Ns-Lr wel degelijk als eerste op Gn-Lwd komen te rijden. Dat is nu Lwd-Hlg geworden. Maar bedenk daarbij wél één ding: de onderhoudshal van Voith staat in Lwd, en de stellen die op Nieuweschans en Leer rijden zullen tóch op gezette tijden naar Lwd moeten! En met de hoge bezettingsgraad van Gn-Lwd stuur je niet zomaar een LM-rit tussen de andere treinen door, dus wat is er praktischer dan een Spurt in het pad van een 30200 van Gn naar Lwd cq andersom te sturen? Dat maakt de inzet van de Spurts op Gn-Lwd nog niét tot een structurele, Salieri! |
05-12-2006 11:29:40 | ||
---|---|---|
peterselie
|
Zonder al te veel vertragingen kun je een LM rit van Gn naar Lw sturen, maar dan moet deze binnen tien minuten achter de .51 (straks .33) aangestuurd worden en bij vvl wachten op de tegentrein, alsmede bij Vwd. Dan kan het net, maar ik geef toe dat het krap is, vanwege het ontbreken van andere passeersporen. Beter is dan idd om een GTW'tje een dienst uit te laten voeren in de 30200 serie. Andersom kan het bijna niet zonder vertragingen. Laatst bewerkt door peterselie op 05-12-2006 11:30 |
05-12-2006 13:21:55 | ||
---|---|---|
stephan90
|
Nog iets gevonden bij de nieuwe Bf-B-Bf eenheden. In totaal zijn er 12 omlopen voor deze stammen. Dat houdt dus 12*2 Bf rijtuigen is 24. Er zijn echter maar 21 Bf-rijtuigen..... Stephan |
05-12-2006 20:57:27 | ||
---|---|---|
nsreiziger
|
In het weekend wordt de hele 7000 met ICM gereden, 3 setjes van 2 ICM-III maken er dan de dienst uit. |
05-12-2006 22:14:49 | ||
---|---|---|
maurits
|
Als de hoge piefen hun eigen trein willen, er staan nog wel wat Plan U's in Blerick |
05-12-2006 22:21:25 | ||
---|---|---|
woepje
|
Quote Het is heel simpel: ze mogen die 4444 gerust gerust laten rijden in de 526/561 van mij part. Zolang VIRM dan maar in een andere treinrit wordt ingezet. Gebeurt dat niet, dan zal Woepje eens een pittig praatje houden met de NS én die Hoge Pieten daar in Den Haag. Maar van mijn VIRM blijven ze af Het is heel fijn dat die Hoge Pieten lekker relaxt in de extra 1e klas kunnen zitten, maar de 2de klas stellen zitten allemaal stampvol tijdens de spits. Aangezien die Pieten uit Den Haag daar geen last van hebben, kan de NS zeker wel doormodderen met die 501/502. Hmm... hopelijk gaan de reizigers dan ook in protest en klagen bij NS. Ik vraag me af wat de NS dan gaat kiezen: de Hoge Pieten kunnen weer met de 501/502 rijden en de overige reizigers zitten dubbel gevouwen in de 2de klas óf de reizigers kunnen eens zitten ipv van staan dankzij 2x VIRM6. Laatst bewerkt door woepje op 05-12-2006 22:28 |
05-12-2006 22:28:25 | ||
---|---|---|
nielsie21
|
Kalm,Kalm,Ik zal Sinterklaas nog gauw even bellen,dat hij bij jou niks hoeft brengen%08% Laatst bewerkt door nielsie21 op 05-12-2006 22:28 |
05-12-2006 22:29:17 | ||
---|---|---|
bombardier
|
Ze horen maar te leven met VIRM. |
05-12-2006 22:30:03 | ||
---|---|---|
zugchef
|
tja woepje... totdat jij over 5 a 10 jaar ook zo'n ambtenaar bent, dan piep je denk ik wel anders |
05-12-2006 22:33:49 | ||
---|---|---|
woepje
|
@Nielsie [/ot]Dan ben je een beetje laat want sinterklaas is afgelopen zaterdag al op bezoek geweest met zijn lading kadootjes [/ot] @ Zugchef Ik word geen ambtenaar dus dat scheelt en waarom zou ik anders piepen als VIRM-liefhebber? Ik zal dan elke dag dolgelukkig zijn als ik op en neer moet naar Gvc met VIRM @ Bombardier Precies. En hopelijk denkt de NS er precies zo over! |
05-12-2006 22:38:51 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Nou 1x per week 2 maal 2,5 uur non stop VIRM reis is misschien nog te doen... Maar jaar in jaar uit 5 dagen per week 2 maal 2,5 uur non stop VIRM reis niet |
05-12-2006 22:43:05 | ||
---|---|---|
woepje
|
Ieder zijn eigen mening. Ik heb weleens de hele dag in een VIRM gezeten toen ik een rondje aan het treinen was. En ik was het nog niet zat. Wat mij betreft is er geen verschil tussen ICM en VIRM qua comfort, maargoed, ik zal de enige zijn die dat ooit hier op dit forum gemeld heeft. En als ik jaar in jaar uit 5 dagen per week 2 maal 2,5 uur non stop VIRM op het programma heb, dan zal ik helemaal in de gloria zijn. Je bent een VIRM-liefhebber of je bent het niet. Maargoed, terug naar het onderwerp. |
05-12-2006 22:43:07 | ||
---|---|---|
nielsie21
|
@Rachid,Niels voor jou On-Topic: Laatst bewerkt door nielsie21 op 05-12-2006 22:43 |
05-12-2006 22:46:06 | ||
---|---|---|
mark
|
Ja mensen, nou is het wel weer mooi geweest met dat IRM-gepraat, weer wat serieuzer graag. |
05-12-2006 23:01:53 | ||
---|---|---|
bouwe
|
Quote Jup, die klacht hoorde ik hier ook in de gemeentelijke organisatie. |
05-12-2006 23:05:09 | ||
---|---|---|
woepje
|
Ik neem aan dat ze toch niet zomaar kunnen gaan schuiven met de tijden in de nieuwe dienstregeling. Dus met andere woorden de 526 een half uur eerder laten vertrekken. En er zomaar een extra trein tussen proppen lijkt mij ook een beetje moeilijk hoor. Het materieel veranderen in ICM (4444) kan dan wel weer (wat ik dus niet leuk zal vinden), maar de ambtenaren zullen dan alsnog te vroeg of te laat aankomen in Gvc. |
05-12-2006 23:17:40 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
Een voor-/volgtrein is nog redelijk makkelijk in te plannen op het traject Gn-Amf, daarna wordt het lastiger omdat het daar drukker met treinen is. Misschien kan de 4444 dan aanhaken bij de trein uit Es te Amf? Dat lijkt me de oplossing met de minste problemen. |
05-12-2006 23:25:04 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Misschien kunnen ze zelf een spoorwegmaatschappij op richten en zelf bij ProRail een pad tussen Groningen en Den Haag aanvragen Shqiperise-lopers? |
05-12-2006 23:29:28 | ||
---|---|---|
woepje
|
Tja, ik weet niet of NSR op een extra treinrit zit te wachten alleen maar voor die ambtenaren. Er zijn helaas meer reizigers die er op achteruit gaan in de nieuwe dienstregeling, dus wat dat betreft moeten de ambtenaren dan ook genoegen nemen met de veranderingen, net als iedere andere reiziger. Maar een voor-/volgtrein is dan nog wel mogelijk. De 526 een half uur eerder laten vertrekken uit Gn is gewoon niet handig. De Arriva-aansluitingen kloppen dan niet meer hier in Gn. Tevens moeten alle tijden/aansluitingen op de tussenstations van de ambtenarentrein op zijn kop worden gezet wat gerust niet simpel is. |
05-12-2006 23:36:34 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
Mwa, een treinstel ombouwen en daarvoor een aparte omloop maken zodat het ding maar een fractie van het aantal kilometers rijdt dat de andere treistellen rijden noem ik niet "geen moeite doen", het verbaasd mij meer dat de 4444 niet al jaren geleden is opgeheven, maar ik vermoed dat die "hoge pieten" wel een flinke vinger in de spoorpap hebben en dat NS het dus wel een goed idee vind om aan hun eisen te voldoen. |