22-08-2016 14:46:59 | ||
---|---|---|
vismj
|
Ik kan even geen recente discussie vinden over dit onderwerp, dus maar een nieuwe gestart. Tot ergens in oktober is er maar 1 spoor beschikbaar tussen Zevenaar en Oberhausen. Er is dus een beperkte dienstregeling. Kan iemand iets zinnigs zeggen over deze beperkingen (deze week). Wat rijdt er wel/niet? Rijden bijvoorbeeld alle internationale en goederentreinen nu over Venlo/Oldenzaal? |
22-08-2016 14:50:30 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Wat reizigers betreft: Alle ICE's + CNL rijden naar Duitsland via Emmerich en terug via Venlo, op enkele uitzonderingen na. Laatst bewerkt door cuneo56 op 22-08-2016 14:50 |
22-08-2016 14:59:48 | ||
---|---|---|
Astraea
|
Vanaf wanneer zou dit zijn? Bij NS International maken ze hier nog geen melding van, behalve enkele omleidingen in de weekenden. https://www.nsinternational.nl/nl/actuele-reisinformatie/werk-aan-het-spoor/ice-international-amsterdamkeulenfrankfurt |
22-08-2016 15:03:39 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Hier misschien: http://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor ? |
22-08-2016 15:04:32 | ||
---|---|---|
vismj
|
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2016/04/05/overzichtskalender-werkzaamheden-3e-spoor-zevenaar-emmerich-oberhausen-2015 https://www.prorail.nl/sites/default/files/derdespoorduitsland_2016.pdf |
22-08-2016 15:10:12 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Quote Ja, de werkzaamheden pagina van NSI is weer om te huilen. Volgens mij heeft de verantwoordelijke medewerker al enige weken vakantie, want de pagina wordt al tijden in het geheel niet bijgehouden. Houd http://bauarbeiten.bahn.de/fernverkehr,1 (ICE78) in de gaten, in ieder geval voor IC Berlijn (IC77) staat daar al veel meer op vermeld dan op de bijbehorende pagina van NSI. Overigens de door jou genoemde werkzaamheden nou net niet, maar ook een stremming in het weekend van 20-11 voor IC Berlijn nog niet. De planner van DB kent die dan juist weer wel. |
22-08-2016 15:11:48 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Quote Helaas, dat is slechts de volledig gekopieerde halve informatie van de NSI-pagina. Laatst bewerkt door evangoor op 22-08-2016 15:12 |
22-08-2016 16:01:09 | ||
---|---|---|
vismj
|
Even een zijspoortje: Kan aan mijn denkwijze liggen, maar waarom kan al dat omgeleide verkeer wel over het enkelspoor van (Venlo) Kaldenkirchen? |
22-08-2016 16:14:13 | ||
---|---|---|
sfj
|
Scheelt al een hele hoop dat er maar in een richting omgeleid hoeft te worden. Treinen vanuit Nederland richting Emmerich kunnen wel over de Betuweroute. Enkelspoor van Kaldenkirchen naar Dülken heeft ruime kruisingsmogelijkheden onderweg waarbij in Breyell in beide richtingen zelfs twee treinen achter elkaar kunnen staan. Die mogelijkheden worden uitgebreid benut. Ook wordt het een en ander via Bad Bentheim omgeleid. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
22-08-2016 17:13:38 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ik ken de situatie niet precies, maar als het enkelsporig deel niet al te lang is, en er een blokbeveiliging met voldoende blokken aanwezig is, pakt een eenrichtingsomleiding enorm veel gunstiger uit dan een tweerichtingsomleiding. Simpel rekenvoorbeeldje: een enkelsporig traject heeft een rijtijd van 15 minuten. Stel dat de basis een uurdienst is, dan kun je in beide richtingen maximaal verdichten tot een halfuursdienst (trein van A naar B om .00 en .30, trein van B naar A om .15 en .45) Hoef je maar in één richting te verdichten, dan scheelt dat enorm: De trein van A naar B is van .00 tot .15 onderweg. Van B naar A kun je dan gedurende 45 minuten treinen inleggen. Bij een opvolgingstijd van 5 minuten zijn dat al 7 treinen (B vertrek .15, 20, 25, 30, 35, 40 en 45) Laatst bewerkt door daniel81 op 22-08-2016 17:14 |
22-08-2016 17:18:51 | ||
---|---|---|
sfj
|
Het zijn drie stukjes van ongeveer vijf minuten rijden, dus je kan doordat er slechts in een richting omgeleid wordt ontzettend veel treinen kwijt. De Eurobahn 1x per uur, ICE 1x per 2 uur gemiddeld, en dan de reguliere goederentreinen wat er ook niet veel meer dan 2 per uur zullen zijn in de tegenrichting biedt aardig wat ruimte. Bad Bentheim is flink omrijden als het ook over Venlo kan voor veel treinen richting oosten en zuiden. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |