30-12-2019 13:48:59 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Quote Dat is quatsch, als je de sprinter recht voor de IC uit / achter de IC aan stuurt past dat ruim. |
30-12-2019 20:06:38 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Iets van perroncapaciteit in Dv en/of Zl maar dit ligt niet op de route NL - D |
30-12-2019 23:14:57 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Technisch gezien zou er wel een sprinter kunnen passen tussen Dv en Ost; de intercity legt dat traject af in 7 minuten. 60 minuten/7 = ~8,5. Er zouden dus theoretisch gezien 8 treinen per uur, 4 IC's en 4 SPR's. Maar dan is er geen enkele ruimte meer voor eventuele goederentreinen, leegmatritten, onderhoudsslagen van Arriva enzovoorts. En inderdaad, de huidige situatie werkt prima en gaat ook niet ten koste van de knoop in Zwolle. Laatst bewerkt door Trainplaza op 30-12-2019 23:15 |
30-12-2019 23:23:29 | ||
---|---|---|
thom
|
Nee, en die goederenpaden zijn er wel, dus kan het dus eigenlijk niet |
31-12-2019 07:29:16 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Trainplaza: Er is maar 1 spoor dus de intercity maar ongeveer een kwartier gebruik per halfuur vam het spoor tussen Olst en Deventer. Dus alleen de sprinters kunnen er nog tussen, de intercity rijdt daar al 4x/u overheen. |
01-01-2020 10:59:38 | ||
---|---|---|
Knoek
|
Quote Dat is wederom denken in problemen en niet in oplossingen. Natuurlijk is hier een mouw aan te passen. Sowieso dienen de dienstregelingen de komende jaren flink aangepast te worden, denk alleen al aan de ICB die vanaf 2023 een half uur sneller gaat rijden. Maak er gelijk een uurdienst van en pas het schema van de stoppers erop aan. |
01-01-2020 15:41:00 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Ook nadat de IC een half uur sneller gaat rijden zal die nog steeds een uurdienst vormen samen met ander verkeer. In het huidige plan voor het Deutschlandtakt vormt de IC Berlijn op Löhne-Hannover een uurdienst samen met de IC Karlsruhe-Dresden. Het conflict bij Rheine is wel opgelost. Bron: https://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Artikel/E/zukunftsbuendnis-schiene.html , zie de bestanden Zielfahrplan Fernverkehr en Niedersachsen. Laatst bewerkt door AlbertP op 01-01-2020 15:43 |
02-01-2020 02:24:42 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Alleen past dat pad voor de IC Berlijn weer niet in Nederland: die ligt in Hengelo dwars door de knoop van de 7900 en 31200 heen. Daar hebben ze in Duitsland geen rekening mee gehouden. |
02-01-2020 07:12:01 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Je kunt me niet wijs maken dat er niet meer ruimte op het spoor is dat er geen uurdienst gemaakt kan worden. Dan kun je wel focussen op een van de ideeën, maar wat van het andere? De RE een beetje in tijd verplaatsen? Misschien laten inhalen in Osnabrück? Alleen maar nee, nee, nee zeggen levert helemaal niets op. |
02-01-2020 10:14:27 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Als t pad vd IC Berlin door de knoop Hengelo komt dan verschuif je die knoop met een kwartier? Schuif je de knoop Zutphen ook een kwartier op waardoor je de 3600 kunt versnellen. Krijg je dus weer een IC knoop in Deventer. Alleen knoop Zwolle gaat deels verloren omdat 7900 en 3600 een kwartier schuiven, maar er ontstaat wel aansluiting van die series op de 14600. Voor elk probleem is natuurlijk een oplossing |
02-01-2020 10:23:33 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Of anders zet je de ICB toch gewoon een half uur stil in Odz? Iets dergelijks hebben ze pakweg 15 jaar geleden gedaan, toen had DB ook een pad bedacht dat in Nederland niet paste. Stond ICB met reizigers planmatig een half uur stil op een perronloos spoor te Aml %08% Laatst bewerkt door daniel81 op 02-01-2020 10:23 |
02-01-2020 19:15:49 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote Het lijkt me dat ze daar in Duitsland juist heel veel rekening mee hebben gehouden. Tijdens de stationementen van de stoptreinknoop kun je prima met een IC Berlijn door Hgl zoeven. Hooguit richting Es moet je dan een minuutje extra wachten (wat gezien de loopafstanden helemaal niet verkeerd zou zijn). Als je vervolgens alle stops tussen Amf en Bh vv. er uit haalt dan kom je in Amf weer ongeveer uit op de huidige patroontijden. Voila, de door Van Boxtel gewenste versnelling is daarmee een feit. |
02-01-2020 21:46:04 | ||
---|---|---|
Knoek
|
Achja ze hebben nog drie jaar de tijd om het allemaal passend te maken. Ook de RB61 zal de ICB dan in de weg zitten lijkt me. De huidige situatie is ook verre van ideaal, vanuit Twente mis je bijvoorbeeld iedere aansluiting in Deventer tegenwoordig, waar er tot enkele jaren terug een perfecte overstap was. Het is ook maar de vraag of de huidige knoop in Hengelo blijft aangezien op Zutphen-Oldenzaal nieuw en sneller materieel komt te rijden na 2023/2025. En de geruchten dat over dezelfde lijn een IC richting Arnhem komt te rijden (zoals de huidige Blauwnet IC naar Zwolle). Een IC Arnhem zou een enorme tijdwinst zijn. |
03-01-2020 00:30:03 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
FWIW: de RB61 en ICB liggen nog steeds in het andere halve uur in het Deutschlandtakt en zitten elkaar niet in de weg. De ICB wordt tussen Bh en Hann maar 5 minuten verschoven. Het hele probleem in Hgl wordt veroorzaakt door het vervallen van de lokwissel van een kwartier. Als die stop om wat voor reden dan ook niet uit de drgl gehaald kan worden, heb je alsnog 20-25 minuten tijdwinst in het oosten van Duitsland dus we gaan er hoe dan ook op vooruit. |
03-01-2020 00:37:51 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Daar kun je maar beter vast aan wennen. Als men voornemens blijft om het klimaat te redden dan zullen internationale treinen ten alle tijden de hoogste prioriteit moeten krijgen, alwaar vervolgens alle binnenlandse futiliteit omheen zal moeten worden gepland. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
03-01-2020 08:47:39 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Een extra perron in Hgl staat ook ergens op een lijstje met gewenste uitbreidingen, weet alleen zo even niet meer waar. En dat zal vast niet in 2023 gerealiseerd zijn... |
03-01-2020 09:50:19 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Tegen die tijd zijn er in Zvt waarschijnlijk 2 over. %08%%08% |
03-01-2020 15:28:57 | ||
---|---|---|
gummbahla
|
Quote In dat document lees ik overigens nog meer interessante zaken, zoals 3x/uur een verbinding Vl - Duitsland (waarvan 1x naar Ehv). |
03-01-2020 17:52:23 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
En doorgaande trein Gn - Bremen naast de trein Gn - Leer Heropening station Ihrhofen, treinen Gn - Leer zullen er stoppen. |
03-01-2020 18:31:46 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Ik nag hopen dat men daar van afziet. Internationale treinen zijn vaak te laat en als een (vertraagde) internationale trein voorrang krijgt op een stop/sneltrein dan bestaat de kans dat een hoop reizigers van die stop/sneltrein hun aansluiting missen. Zolang internationale treinen een aanzienlijk grotere kans op vertraging hebben ten opzichte van stop/sneltreinen mogen die internationale treinen echt niet een hogere prioriteit krijgen tov stop/sneltreinen. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
03-01-2020 20:34:14 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Iets met een kip en een ei ….. |
03-01-2020 21:04:17 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote Die IC Ehv-Düsseldorf gaat zo te zien dus doorrijden naar Oberhausen. |
03-01-2020 21:16:57 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Eens, want als doorgaande of internationale treinen geen prioriteit (kunnen) krijgen, rijden ze of traag door veel rijtijdspeling, of te laat. |
03-01-2020 22:18:06 | ||
---|---|---|
thom
|
En door de veel langere afstand die die treinen afleggen is het risico om vertraging op te lopen natuurlijk veel groter en als ie dan nergens voorrang op krijgt komt ie er ook nooit meer vanaf en word het alleen maar meer. |
03-01-2020 22:37:01 | ||
---|---|---|
Knoek
|
QuoteQuote En waarom zijn internationale treinen wel eens later? Misschien omdat ze regelmatig achter een vertraagde stopper rijden en daardoor verderop weer achter een andere stopper rijden? Komt bij het normale IC verkeer ook dikwijls voor. Uiteraard dient internationaal IC verkeer de hoogste prio te krijgen en het overige verkeer moet er maar op aangepast worden. Waar mogelijk een derde spoor aanleggen voor lokaal vervoer, zie je in Duitsland ook veel. |
04-01-2020 01:52:05 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Kijk, de luchtvaartmaatschappijen zullen in hun nopjes zijn met een dergelijke visie! 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
04-01-2020 09:46:46 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Ik ben een beetje klaar met die afwijkingen van de dienstregelingen van de treinen tussen Amsterdam en Emmerich die 1x/2 uur plaatsvinden om zo een ICE-trein doorheen te proppen. Die paar minuten afwijking kunnen wel het verschil maken tussen wel of geen aansluiting halen op een belangrijke aansluitende trein, waardoor de vertraging van reizigers kan oplopen tot 15 of zelfs 30 minuten. Zelfde geldt voor de treinen tussen Amsterdam en Bad Bentheim. Het is toch ook weer niet zo erg dat reizen tussen Amsterdam en Berlin/Frankfurt 10 minuten langer duren? Dat de Beneluxtrein via de HSL en Breda is gaan rijden is in mijn ogen de beste beslissing ooit, omdat er tussen Amsterdam en Roosendaal veel meer capaciteit is bijgekomen om de stop/sneltreinen te optimaliseren. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
04-01-2020 10:07:41 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Beetje onzinnige reactie want je mist geen aansluiting omdat er een ICE tussendoor moet. Alwijkingen die er zijn , bv de 7500 die wordt ingehaald in Wf, zijn gewoon in de drg verwerkt dus je weet als reiziger, of je kan het in idee geval weten, dat een bepaalde trein een paar minuten later rijdt. Andersom als die ICE er niet tussendoor mag dan moet die ICE eerder vertrekken/later aankomen en dan zijn er ook reizigers die een aansluiting niet kunnen halen dus langer onderweg zijn. Hetzelfde heb je met wekelijks onderhoud aan het spoor in de dagranden. Dan rijden er ook treinen op iets andere tijden dan normaal maar we schaffen toch ook het onderhoud niet af? |
04-01-2020 10:15:14 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteHeb je voor de grap eens de dienstregeling van die treinen bekeken. En dan vooral alle net-niet aansluitingen of aansluitingen in één richting die er sindsdien in Ddr bestaan? Of de reiziger daar nu echt beter af is, ik betwijfel het. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-01-2020 11:39:30 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote In internationaal verkeer is er meer ruimte voor fouten en problemen dan bij binnenlands verkeer,dat resulteert in vertragingen. Wil je dat zoveel mogelijk voorkomen dan volgt nu het recept omdat nagenoeg te elimineren. In elk land moet zowel de trein als loc ruim van te voren worden gecheckt op problemen,daarvoor moet voor aankomst van het materieel,personeel al ter plekke staan omdat gelijk bij aankomst op "het opstel terrein" dat te kunnen doen,men moet dan ook van alles wat er op en aan zo'n trein zit,reserve onderdelen klaar hebben liggen om zaken te vervangen. Mocht een mankement niet te verhelpen zijn,moet er een extra stam opgesteld staan incl loc en mcn die gelijk vertrekken kan. Het probleem is dat bovenstaande niet te garanderen is want dat kost extra geld,extra opstel ruimte en extra personeel. Dat heeft geen enkele maatschappij er voor (over) Bovendien word er steeds meer trein verkeer kort op elkaar over het bestaande net gestuurd,waarbij 1 probleem met een binnenlandse trein zorgt voor een olievlek die zich uitspreid. Als je elk land waarin een internationale trein rijd zover krijgt dat zelfs dan die trein toch voorrang krijgt,dan is er tijd in te halen,juist al de landen motiveren zo te handelen,vormt het probleem. Men is gemotiveerd om eigen treinen 1st weer volgens drgl te laten rijden en dan pas te kijken naar wat kan er gedaan worden voor dat ene internationale treintje. In NL is men in elk geval hard bezig om dingen weg te saneren en dan zal aanleg van extra spoor met wissels op de route van een internationale trein verbinding dus ook niet worden gelegd om buffer en schuifruimte te maken voor als er iets mis gaat en die internationale trein met voorrang er toch langs moet. Men zal daarvan zeggen,de kosten die gemaakt moeten worden zijn niet te verantwoorden op de keren dat het gebruikt zal worden. (lees geld moet rollen,maar wel van reizigers ri de baas en niet andersom) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
04-01-2020 20:49:44 | ||
---|---|---|
brun
|
Quote Mwah, ik zat een paar dagen geleden weer eens in die ICE en mij viel weer op hoe hij juist omgekeerd tussen de Nederlandse boemeltreintjes is gepropt. Komend vanuit Duitsland gaat bij de grens de rem erop. Ik dacht eerst dat er een paar vertraagde Sprinters voor ons reden, maar integendeel, de ICE was exact op tijd in Amsterdam. Het is gewoon de dienstregeling. |
04-01-2020 21:35:59 | ||
---|---|---|
pjkleton
|
Als een ICE vanuit Nederland in Duitsland binnenkomt ,is het wel belangrijk op tijd te zijn. Veel ICE's in D. rijden om het uur of twee uur. Als je dan een minuut of 15 te laat aankomt op je overstap station, komt de volgende trein ,die je niet hebt gereserveerd ,pas een of twee uur later. Langer dan ca 10 min. wacht men niet op een vertraagde ICE. Mijn ervaring is, dat als je eenmaal ca 10 min vertraging hebt ,die alleen maar groter wordt. In omgekeerde richting wel meegemaakt ,dat in Driebergen vlak voor onze ICE ri Utrecht de stoptrein vlak er voor weg reed, zodat wij mochten sukkelen. In Zevenaar vertrok op een keer een goederentrein ri Oberhausen voor onze neus . De mcn liet toen over de omroep even zijn mening horen over Prorail, die niet mis was. Peter |
04-01-2020 21:42:51 | ||
---|---|---|
thom
|
En wat heeft ie met het laatste bereikt? %09% Je kunt een andere trein die wel op tijd is moeilijk de schuld ervan geven. Laatst bewerkt door thom op 04-01-2020 21:43 |
04-01-2020 23:06:00 | ||
---|---|---|
pjkleton
|
We waren wel op tijd in Zevenaar. De mcn wilde zijn hart even luchten en duidelijk maken dat het niet zijn schuld was ,dat we te laat zouden komen op overstapstations. |
05-01-2020 00:28:36 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Het getuigd wel van enige schranderheid, want wellicht zijn er wat reizigers die nadien een klacht indienen over de gang van zaken omtrent de treinafhandeling. Een binnenlandse trein zou ten alle tijden vertraagd dienen te worden om vertraging bij een internationale trein te doen verminderen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
05-01-2020 00:48:16 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote Als een paar minuten vertraging al zorgt voor gemiste aansluitingen dan is er serieus iets mis met de planning van die aansluitingen. In de praktijk loopt +10 gelijk op naar +30 als je een Int achter een slome stoptrein aan laat sukkelen. Het probleem is hier niet een internationale trein maar de totaal gestoorde overkill aan binnenlandse treintjes. Zie bijvoorbeeld die ontspoorde trein bij Voorburg. Daar zaten maar 170 reizigers in, nogal van de pot gerukt om voor zo'n hand vol mensen een kwartiersdienst te rijden. Wat is er in hemelsnaam zo fantastisch aan een Benelux die een volstrekt onnodige omweg maakt via Breda? De internationale reizigers lopen daardoor een half uur vertraging op, totaal in tegenspraak met het in de media door betrokkenen verkondigde streven om dit soort treinen te versnellen. De slechtste beslissing ooit lijkt hierop meer van toepassing. |
05-01-2020 01:26:41 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote De IC Berlijn is daar een mooi voorbeeld van ja, vanaf circa +10 kom je standaard achter die Keolis onzin terecht want kennelijk is de knoop in Hengelo véél belangrijker en heb je pardoes +20/25, wat doorgaans elders nog verder oploopt als het tegenzit. Quote Hear hear! %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
05-01-2020 11:21:04 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
@Henk1619; idd schandalig, zo weinig mensen in dubbele DDZ trein. Beter zijn al die eenlingen die in files staan tijdens de spits...massa ruimte verloren! Terug to topic, Internationaal land uit heeft toch voorrang in tegenstelling tot land in of is die regel niet meer? |
05-01-2020 11:59:46 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Dat de 1734 met dubbel DDZ gepland staat zal vermoedelijk zo zijn om het koppelen/ontkoppelen van DDZ zoveel mogelijk te besparen. Ik kan me ook tijden herinneren dat die trein met een losse ICM4 gepland stond. |
05-01-2020 16:38:11 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Quote Het probleem is dat als je de 31200 in Oldenzaal zoals jij wil 10 minuten laat wachten je alle treinen op het enkelsporige baanvak Hgl-Zp vertraging gaat geven, met vele gemiste overstappen tot gevolg (en dat tot wel twee uur lang). Dan kun je beter die ene IC een paar minuten extra vertraging geven. En dan reken ik de 7900 nog niet eens mee die ook vertraging op gaat lopen in Hgl waarmee de dienst op Wdn-Zl ook de soep in draait. Overigens ging vorige week zaterdag IC 242 https://treinposities.nl/ritinfo/20191228/242 in Hengelo ook doodleuk achter trein 1734 aan. Met als gevolg wachten voor diverse inrijders omdat het perron nog bezet was door die laatste trein. Had je trein 1734 in Hgl er achteraan gestuurd was de vertraging in Amersfoort zeker 10 minuten minde geweest. Ook dat gebeurt niet dus, terwijl er met het vertragen van de 1734 niet eens andere treinen getroffen zouden worden. Laatst bewerkt door dennistd op 05-01-2020 16:38 |
05-01-2020 16:41:09 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Laat dat de roodsein-nader-vreesachtigen maar niet horen. Laten stoppen voor de inrijder of welk rood sein dan ook is levensgevaarlijk. |
05-01-2020 16:57:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteVertragen van de 1734 sloopt in Amf de overstap naar Shl, immers loopt die dan tegen hetzelfde probleem aan als de 242 nu deed. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
06-01-2020 07:05:07 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote En de andere uurdienst RE weer via Keulen Rechtsrheinisch naar Koblenz! Maar omdat te maken moet je eerst dubbelspoor aanleggen tussen Kaldenkirchen en Dülken. Ook een halfuursdienst Heerlen - Herzogenrath met aansluiting op de RE4. Laatst bewerkt door mdeen op 06-01-2020 07:14 |
06-01-2020 22:29:20 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote Ik dacht het niet dat we het over de spits hadden en die eenlingen in een auto betalen daarvoor buitenproportioneel terwijl treinreizigers op kosten van anderen reizen. En een dubbele DDZ is met net zo onzinnig als het laten rijden van een los ICM stelletje. Waar het meer om gaat is dat NS onzorgvuldig met geld van de belastingbetaler om gaat als het 4 IC's per uur laat rijden terwijl het aantal reizigers riant in een enkele trein per uur zou passen. |
07-01-2020 00:16:34 | ||
---|---|---|
thom
|
De eerste week van januari is nou niet echt een beeld bepalende week voor de normale reizigers drukte, en dubbele stellen kan ook een omloop technische aard zijn. |
07-01-2020 09:00:46 | ||
---|---|---|
jordibont
|
Quote Welk belastinggeld? Naar mijn weten levert de NS het ministerie van Financiën ieder jaar een leuke extra inkomstenbron. In de spits zijn 4 treinen per uur wel nodig, dus de infra zou weer al liggen. Nu is het gewoon maximaal gebruik maken van de infra, wat ze per trein goedkoper maakt. |
07-01-2020 09:58:05 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Wil je daarmee beweren dat NS een vreselijk slechte vastgoed exploitant is die verlies leidt op een portefeuille aan toplocaties waar de rest van markt recordwinsten boekt en dat compenseert met winsten uit het rijden van treintjes? Hoog tijd om dat vastgoed er uit te trekken. |
07-01-2020 10:50:38 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Houden we het hier nog wel gezellig (en on topic)? Laatst bewerkt door moderator op 07-01-2020 10:52 |
08-06-2020 12:48:18 | ||
---|---|---|
gummbahla
|
Quote In het oorspronkelijke plan (Project S-Bahn Münsterland, zie https://www.wn.de/content/download/4053779/112381878/file/Projekt%20S-Bahn%20M%C3%BCnsterland.pdf) wordt zelfs geschreven dat de doorgaande trein naar Zwolle de RE13 uit Venlo zou zijn. Rechtstreekse verbinding Zwolle-Venlo dus, maar dan via half Duitsland. Hoog fantasiegehalte, wat mij betreft, al is het natuurlijk wel een voordeel dat je al bi-courant materieel hebt. Laatst bewerkt door gummbahla op 08-06-2020 12:48 |
08-06-2020 14:32:50 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Zelfs Zl-Ehv %05% Terug naar de jaren '90, toen dat ook rechtstreeks kon |
08-06-2020 19:19:38 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Of de jaren ,70 , je had toen een trein met mat,46 die in Zutphen splitste. Voorste 2 als sneltrein naar Eindhoven en de 4 achterop verder als de normale trein naar Roosendaal |
08-06-2020 22:54:28 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
Hee, interessant! Ik kan 'm zo snel niet vinden in mijn verzameling spoorboekjes, kan je iets meer vertellen over wanneer deze reed (jaar, tijd)? |
08-06-2020 23:19:07 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Moet begin jaren 70 zijn geweest , m,n broer en ik namen deze een paar keer om naar het Evoluon in Eindhoven te gaan. Ik meen rond 08:00 in Zutphen , maar kan er best een half uurtje naast zitten. Kan me nog herinneren dat die trein naar Ehv in Berghem kruiste , daar was toen nog enkelspoor met een zijspoor aldaar. |
09-06-2020 10:40:23 | ||
---|---|---|
bert
|
12 juli 1969 fotografeerde ik trein 4628 in Zutphen: Ehv-Zl. http://stortenbeker.eu/groot.asp?f1=fi&q1=!%20026731d |
09-06-2020 12:28:24 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
@bert: dat kan kloppen, voor Spoorslag '70 reed het ene uur een trein Zl-Rsd (4300), het andere een trein Zl-Ehv (4600), met daarbovenop een uurdienst Zl-Rsd (3300), met een ander stoppatroon (bron spoorboekje 1969/70). Maar met Spoorslag'70 werd het patroon: eenmaal per uur naar Vs (4600), eenmaal naar Rsd (4300). De genoemde trein naar Ehv zie ik in het spoorboekje van 1970/71 niet terug, maar ik kan wel eens verder zoeken. Er kan denk ik geen verwarring zijn met de Valkenburgexpres, want die ging over de Maaslijn. Al vertrok die dan wel weer om 7:40 van Zl... Opvallend: deze stond alleen in de aparte tabellen van vakantiereizen, niet in de (toen al) tabel 60. |
09-06-2020 12:51:37 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Treinserie 3500 reed toch ooit Zl-Ut-Ehv met allerlei vertakkingen ? |
09-06-2020 12:58:10 | ||
---|---|---|
yappa
|
Provincies eisen meer en snellere treinen naar Duitsland: https://nos.nl/artikel/2336683-provincies-eisen-meer-en-snellere-treinen-naar-duitsland.html Het lijkt erop dat echt iedereen die erover gaat nu snellere treinen wil tussen Nederland en Duitsland, alleen DB heb ik daar nog niet zo expliciet over gehoord. |
09-06-2020 13:54:42 | ||
---|---|---|
bacr
|
Worden voor DB ook geen hele dikke vervoersstromen en door grensoverschrijding wordt het wel gecompliceerder dus ik kan me voorstellen dat ze het niet bijster interessant vinden. |
09-06-2020 15:33:42 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Spoorvervoerder DB, daar moet je helemaal niet wezen. Regionaal doen die niks, alleen wanneer ze een inschrijving winnen van een van de deelstaten. Ik denk dat ze het Duitse Prorail bedoelen, DB Netze. |
09-06-2020 16:58:17 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Dat was begin jaren '90 waar ik op doelde, op een gegeven moment is dat omgeklapt naar Asd omdat Philips z'n hoofdzetel verhuisde. Ik kan me die IC nog goed herinneren omdat het indertijd één van de laatste IC's was die met Hondekoppen gereden werd. Echter deze treinen gingen niet de grens over, dus laten we maar weer on-topic gaan |
11-06-2020 09:45:11 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote De vraag die gesteld wordt gaat inderdaad vooral over infra. Treindiensten zijn er al, een paar initiatieven voor uitbreiding ook, maar het versnellen en soms het faciliteren hiervan vergt investeringen in de infra: RE/IC Eindhoven-Ruhrgebied met halfuursdienst heb je dubbelspoor tussen Kaldenkirchen en Dülken nodig. Arnhem - Duisburg is wel ok, Enschede - Dortmund heeft heel wat investeringen nodig om kruisingen te kunnen verleggen en daardoor veel lange halteringen te kunnen verkorten. En over Groningen - Leer hoeven we niet te praten, dat is een schoolvoorbeeld van hoe lang infraprojecten in Duitsland duren en überhaupt van oninteresse in de lijn vanuit de kant van de infrabeheerder. |
22-12-2020 03:20:38 | ||
---|---|---|
seinhuis
|