Werkzaamheden Utrecht 26 - 29 mei
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
10-05-2016 19:01:50
michaben
michaben
Op donderdag 26 mei vanaf 20:00 en vrijdag 27 mei de gehele dag wordt er opnieuw doordeweeks gewerkt aan DSSU:
- 2000 rijdt niet tussen Gd en Ut.
- 2800 rijdt niet.
- 800 rijdt niet tussen Gdm en Asd.
- 3100 rijdt niet.
- 3500 rijdt niet tussen Gdm en Ut.
- 7400 rijdt niet tussen Bkl en Db.
- 17400 rijdt niet.
- 9800 rijdt niet Wd-Ut.
- 6100 rijdt niet.
- 16000 rijdt niet Gdm-Ut.
- 6000 rijdt niet Gdm-Ut.

De sporen 12-14-15-20-21 zijn niet in gebruik. Blijft over in Ut:
- 3000, via de sporen 5 richting Hdr en 7 richting Nm, stopt extra in Db.
- 8800, keert op spoor 11.
- 703500, keert op spoor 11.
- 500/12500/1700/11700, via spoor 9 ri Amf en spoor 8 ri Gd.
- 5500, keert op spoor 1.
- 5600, keert op spoor 2.
- 4900, keert op spoor 3.
- 5700, keert op spoor 3.
- 28300, keert op spoor 4.

Op vrijdag 27 mei vanaf 20:00 tot en met zaterdag 10:00 worden de werkzaamheden uitgebreid:
- 500/12500/1700/11700 geknipt in Ut, vanuit Amf kerende op spoor 4, vanuit Gd op spoor 8. Richting Gvc als 28500 in het pad van de 2800.
- 3000 rijdt niet Db-Asd.

In het weekend van zaterdag 28 (vanaf 10:00) en zondag 29 mei gaat men verder, nu valt ook spoor 11 weg, Ut-Gdm is nu wel beschikbaar voor intercity's maar slechts via de sporen 5 en 7 in beide richtingen:
- 2000 rijdt niet Gd - Ut
- 3000 Nm-Hdr rijdt normaal.
- 3000 Hdr-Ut is geknipt in een 703000 Hdr-Ut en 3000 Ut-Nm (met stop van 11 minuten in Db).
- 3100 rijdt niet Nm - Ut.
- 3500 rijdt niet Ht - Shl.
- 800 is geknipt: 700800 Amr-Asd, en 800 Ut-Mt v.v.
- 9800 is opgeheven Gdg - Ut.
- 16000 rijdt niet Gdm-Ut.
- 6000 rijdt niet Gdm-Ut.
- 8800 is opgeheven Wd-Ut.
- 500/12500/1700/11700 stoppen extra in Wd.

De verschillende intercity's zitten doorgekoppeld volgens mij:
- 3100 Shl - Ut gaat door als 3000 Ut - Nm (met stop van 11 minuten te Db spoor 3).
- 703000 Hdr - Ut gaat door als 800 Ut - Mt (met vermoedelijk een stop ergens rond Htn want de rijtind Ut - Ht is met 11 minuten verlengd).
- 800 Mt - Ut gaat door als 3100 Ut - Shl.

Vanwege de enorme waslijst aan wijzigingen onder voorbehoud van fouten en onvolledigheden.

Laatst bewerkt door michaben op 10-05-2016 19:25
 

10-05-2016 19:21:02
wouter15
wouter15
Moet in de zin "- 500/12500/1700/11700 geknipt in Ut, vanuit Amf kerende op spoor 4, vanuit Gd op spoor 8. Richting Gv als 28500 in het pad van de 2800." Gv niet Gvc zijn?

En is 27 mei 2016 een feestdag ofzo? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er op een doodnormale vrijdag zoveel opgeheven is te Ut.
 

10-05-2016 19:34:26
michaben
michaben
Uiteraard Gvc. De feestdagen zijn volgens mij (op tweede pinksterdag volgende week) op, waarschijnlijk kiest men de vrijdag uit omdat die het rustigste is van alle werkdagen.

Op zaterdagochtend tot 10:00, zondagochtend tot 10:00 en zondagavond vanaf 19:00 rijden er trouwens ook nog pendeltreinen Wd - Rtd als 28500 en Wd - Gvc als 28600, er rijden dan geen treinen Wd - Ut. Op zaterdagochtend tot circa 8:00 rijdt ook de 4000 Wd - Asd niet.
 

10-05-2016 20:00:27
wouter15
wouter15
Ben benieuwd of er tussen Ut en Wd wel stopbussen gaan rijden. Anders kunnen reizigers niet naar stations tussen Wd en Ut rijden van 26 mei 2016 20:00 t/m 30 mei.  


10-05-2016 20:08:11
michaben
michaben
Men is de reisinformatie nog aan het bijwerken, maar je kan er wel vanuit gaan dat er vervangend vervoer komt. Op vrijdag staan er nu 8 treinen gepland met een extra stop te Vtn: de 8826, 8830, 8834, 8838, 8842, 8866, 8870 en 8874. Waarom alleen deze acht weet ik niet, of dit is vanwege omgeleide goederenpaden, of men is gewoon nog niet klaar met de dienstregeling invoeren. Men spreekt wel al over stopbussen Bkl - Db en stop- en snelbussen Ut - Gdm voor op vrijdag.

Laatst bewerkt door michaben op 10-05-2016 20:08
 

10-05-2016 20:10:44
R1-2010
R1-2010
En na dit weekend komt de 2e dive-under in dienst, vermoed ik zo?  

10-05-2016 20:21:11
michaben
michaben
Sowieso gaan de sporen 18 en 19 in dienst voor de intercity's richting Ehv en Ah vanaf 30 mei. Gezien het gelijktijdig vertrek van de 800 vanaf 18 en de 3100 vanaf 19 moet de dive-under wel in bedrijf komen ja. Spoor 19 gaat ook tijdelijk gebruikt worden door de 7400 tot deze naar het definitieve spoor mag.

Ik krijg trouwens de indruk dat de 8800 en 703500 op vrijdag 27 mei op elkaar gaan keren in Ut, beide series keren op spoor 11.

Laatst bewerkt door michaben op 10-05-2016 20:23
 

10-05-2016 20:30:51
wouter15
wouter15
Als de 703500 en 8800 inderdaad op elkaar keren komt er dus of ICM in de 8800 of VIRM/DDZ in de 703500.  

10-05-2016 20:59:02
evangoor
evangoor
Is dit project nog wel onder controle als er ongeveer 14 dagen van tevoren dit soort nieuws komt over een werkdag? Gewoon de komende tijd even heel Utrecht plat gooien, opdat Prorail even lekker haar eigen hoogste prioriteit kan uitvoeren. Allemachtig, doe dit soort dingen gewoon op de "geëigende" momenten (in het weekend: ook niet erg aardig, maar met minder hinder).
Wat zijn toch al die "mijdt de drukte"-adviezen van een tijdje terug (ook vanwege DSSU) van NS waard, als om de haverklap het alternatief voor de (12)500 wegvalt.
 

10-05-2016 21:05:34
michaben
michaben
De NS heeft wel een speciale pagina hierover, http://ns.nl/treinverkeerutrecht Echter op de plek waar normaal de werkzaamheden aangekondigd zijn staat doodleuk de standaardopmerking "op deze datum zijn werkzaamheden gepland, deze zijn in dit reisadvies niet of nog niet volledig verwerkt; plan uw reis vanaf 10 dagen van tevoren opnieuw voor een aangepast reisadvies".

Laatst bewerkt door michaben op 10-05-2016 21:05
 

10-05-2016 21:10:38
cuneo56
cuneo56
Quote
evangoor (di 10 mei 2016 20:59:02 https://www.somda.nl/forum/18110/p577850/): Allemachtig, doe dit soort dingen gewoon op de "geëigende" momenten (in het weekend: ook niet erg aardig, maar met minder hinder).
.

Er zijn vervoerders voor wie het weekend juist heel belangrijke dagen zijn.Zoals NS International met als belangrijkste dagen juist ( in volgorde : Vrijdag , zondag en zaterdag!
Oké, in het geheel van de reizigers stromen een minderheid , maar voor het bedrijf en z'n klanten echt niet leuk!
( Moet dan altijd terug denken aan het laatste jaar dat de weekend verbinding 1138/9 naar Luxemburg reed; van de 11 weekenden dat de trein reed waren er een stuk of 6 met een ernstige invloed op het rijden van die trein, waarbij enkel ten zuiden van Ehv of Mt gereden kon worden ! %04%)
 

10-05-2016 21:20:32
tochjo
tochjo
NS meldt op www.ns.nl/treinverkeerutrecht dat er op vrijdag nog twee sprinters per uur rijden op Ut-Wd. In dit topic schrijft michaben dat de 6100 én 9800 op dat traject opgeheven zijn. Klopt de informatie op de site niet (aangenomen dat michaben zijn informatie recent heeft verkregen), of krijgen we iets als een stoppende 8800?  

10-05-2016 21:31:29
michaben
michaben
De NS geeft aan dat nog niet alle reisinformatie is bijgewerkt, dus het kan zijn dat dit deel nog incompleet is. Momenteel krijg je geen enkel reisadvies via de reisplanner, ook de bussen staan er nog niet in. Alleen van Ut naar Vtn krijg je dus 8 reisadviezen op de bewuste vrijdag vanwege de extra stoppende 8800, maar bij de overige treinen is die stop (nog?) niet ingevoerd, ondanks dat de reistijd van de 8800 op Ut - Wd verlengd is op deze vrijdag.  

10-05-2016 22:32:23
evangoor
evangoor
Trouwens, hoe moet ik de info over vier in plaats van zes ICs tussen Den Haag/Rotterdam en Amersfoort plaatsen? Vier of acht snap ik, maar zes niet echt.  

10-05-2016 22:38:00
daniel_ddr
daniel_ddr
In het weekend rijden er maar zes ICs tussen Utrecht en Gouda, daar gaat men de fout mee in waarschijnlijk. Immers wordt dan pas in Gouda gesplitst met de (1)1700.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

10-05-2016 22:51:14
thom
thom
Quote
evangoor (di 10 mei 2016 20:59:02 https://www.somda.nl/forum/18110/p577850/): Is dit project nog wel onder controle als er ongeveer 14 dagen van tevoren dit soort nieuws komt over een werkdag? Gewoon de komende tijd even heel Utrecht plat gooien, opdat Prorail even lekker haar eigen hoogste prioriteit kan uitvoeren. Allemachtig, doe dit soort dingen gewoon op de "geëigende" momenten (in het weekend: ook niet erg aardig, maar met minder hinder).
Wat zijn toch al die "mijdt de drukte"-adviezen van een tijdje terug (ook vanwege DSSU) van NS waard, als om de haverklap het alternatief voor de (12)500 wegvalt.

Sommige werkzaamheden kun je nu eenmaal niet behappen in 2 dagen en duren gewoon langer en hebben meer tijd nodig.
En als je iets verdeeld over meerdere weekeinden moet je elk weekeinden wel weer een rijdbare situatie opleveren (Die dan ook nog elke week anders zal zijn met de nodige verwarring).
Dat kost ook de nodige moeite en tijd die je uitspaart als je kiest voor één keer een langere buitendienststelling waarbij je ook meer kunt uitvoeren...

Daarnaast zal hier echt niet plotseling toe besloten zijn maar eerder wat laat gecommuniceerd. Of denk je werkelijk dat een aannemer twee weken van te voren personeel over heeft en zo kan inplannen voor zo'n project, evenals de nodige materieel etc etc...
 

11-05-2016 08:52:22
evangoor
evangoor
Dat snap ik wel, maar ik kan me totaal niet vinden in de afweging. Primair is en blijft vervoer, pas daarna (dus in de weekenden en vakanties) kan er grootschalig aan het spoor worden geknutseld. Dat is al vervelend genoeg voor die groep reizigers, maar getalsmatig ik de overlast minder dan op werkdagen.

Nu wordt er schijnbaar een grens overschreden door op een doordeweekse vrijdag te gaan werken. Wat mij betreft een verkeerde projectplanning. En, schijnbaar, is NS er mee akkoord gegaan (ik zie in de PDF inderdaad 26-5 er onopvallend tussen staan), maar dat had wat mij betreft nooit mogen gebeuren. Dan plan je het maar anders. En meerkosten vind ik niet relevant, want van de 'gewone' werkdagen hoor je met werkzaamheden af te blijven.
 

11-05-2016 09:35:32
gvttreinen
gvttreinen
Betreft stap 5F en de wkz zijn:

Sporen 18/19 aan noordzijde aansluiten, sporen 20/21 aan noordzijde verleggen
Spoor 15 aan noordzijde loskoppelen.
Sporen 18 en 19 aan zuidzijde bij Utvr aansluiten, sporen 20/21 aan zuidzijde bij Utvr verleggen, wissels Utva verwijderen waardoor Utva 'fysiek' als drglpunt niet meer bestaat.
Sprinterspoor Ut - Utl - Htn komt in dienst, noodperron Utl gaat buiten dienst.
TYussen Ut en Htn is dan volledig 4-sporig.

In de periode erna grote werkzaamheden aan sporen/perrons 11/12/14 en 15, Utoz is dan ook niet bereikbaar.
Sporen GB en GO (Ut - Utvr - Utza) zijn dan ook buiten dienst.
 

11-05-2016 10:01:18
b2py
b2py
Quote
evangoor (wo 11 mei 2016 08:52:22 https://www.somda.nl/forum/18110/p577902/): Dat snap ik wel, maar ik kan me totaal niet vinden in de afweging. Primair is en blijft vervoer, pas daarna (dus in de weekenden en vakanties) kan er grootschalig aan het spoor worden geknutseld. Dat is al vervelend genoeg voor die groep reizigers, maar getalsmatig ik de overlast minder dan op werkdagen.

Nu wordt er schijnbaar een grens overschreden door op een doordeweekse vrijdag te gaan werken. Wat mij betreft een verkeerde projectplanning. En, schijnbaar, is NS er mee akkoord gegaan (ik zie in de PDF inderdaad 26-5 er onopvallend tussen staan), maar dat had wat mij betreft nooit mogen gebeuren. Dan plan je het maar anders. En meerkosten vind ik niet relevant, want van de 'gewone' werkdagen hoor je met werkzaamheden af te blijven.
Zoals eerder aangegeven, het gevolg van een 57-urige buitendienststelling ipv 81 kan bijvoorbeeld zijn dat je de week erna een heel perron niet kan gebruiken omdat de werkzaamheden nog niet zijn afgerond. Soms heb je gewoon meer tijd nodig. Als het zo makkelijk was als jij stelt zal het vast aangepast zijn, dit soort zaken gaan niet over 1 nacht ijs..

Laatst bewerkt door b2py op 11-05-2016 10:11
 

11-05-2016 10:07:21
gvttreinen
gvttreinen
Volgens mij zou het een 81-urige BD worden!  

11-05-2016 10:11:10
b2py
b2py
76, 81.. Het ligt dicht bij elkaar  

11-05-2016 10:16:34
broek53
broek53
Vooropgesteld dat ik het helemaal met je eens ben, moet ik er wel bij zeggen dat de zaken haast nooit zo rechtlijnig liggen. Zeker bij meer complexe ombouwen op stations is het geen kwestie van pakketjes werk met een vaste omvang en een idem tijdsduur die je zomaar achter elkaar plakt. De bouwers doen het vaak wel zo voorkomen en dat vereenvoudigt keuzes wel - maar het zijn dan vaak wel keuzes met het pistool op de borst.
Nu heb ik het beeld dat DSSU in nauw overleg met NS de keuzes en afwegingen heeft gemaakt en dat hier dus nolens volens voor deze werkwijze is gekozen, maar dat is lang niet bij alle projecten het geval.
 

11-05-2016 11:17:15
bacr
bacr
Nolens volens is een ingewikkelde term %08%  

11-05-2016 11:33:02
broek53
broek53
"tegen wil en dank" (of is dat te archaïsch (= ouderwets woord voor ouderwets)?)  

11-05-2016 13:40:18
bacr
bacr
gelukkig begreep ik 't wel, maar ja, ik begin dan ook al ouderwets te worden, waarschijnlijk.  

11-05-2016 14:12:07
evangoor
evangoor
Over dat weloverwogen blijf ik mij doorlopend verbazen. En geloof me ik sta niet heel ver van de zijlijn. Ik hoop maar dat de reden beter is dan 2015 is 2016 geworden, waardoor het project een feestdagweekend door de neus is geboord.
O nee, dat kan het ook niet zijn, want DSSU heeft officieel helemaal niet 52 weken vertraging.
 

11-05-2016 16:00:37
bloemkool
bloemkool
Ik ben oprecht blij die vrijdag vrijgenomen te hebben, want op grootschalig busvervoer zit ik niet te wachten  

11-05-2016 16:50:57
michaben
michaben
Dat niet alle werkzaamheden in een weekend passen is waar, en het aantal lange weekenden per jaar is beperkt. Wat het in dit geval echter extra vervelend maakt is dat de corridor Ehv - Ut op vrijdag harder wordt getroffen dan op zaterdag en zondag. Op vrijdag rijden er bussen tussen Ut en Gdm, terwijl in het hierop volgende weekend de 800 gewoon rijdt en slechts de 3500 is opgeheven. Voor reizigers op deze corridor was het dus gunstiger op deze werkzaamheden op zaterdag t/m maandag te doen: op zaterdag bussen, en op zondag en maandag minder treinen. Op Rtd - Ut heeft men een vergelijkbare situatie: op vrijdag rijdt de 2800 niet, maar op zaterdag en zondag rijdt de 12800 wel.  

11-05-2016 17:45:50
R1-2010
R1-2010
Werkzaamheden op een maandag die geen feestdag is lijken me niet verstandig. Op vrijdag is het over een algemeen een stuk rustiger. Dus als je toch 3 dagen nodig hebt dan maar liever vrijdag zaterdag en zondag.

Wat ik niet begrijp is dat ze komend weekend de boel ook plat leggen tussen Gdm en Ut ivm vervanging brug. Kon dat niet in het zelfde weekend als de wkz in Utrecht?
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


11-05-2016 18:15:20
michaben
michaben
Vrijdag is rustiger dan maandag ja, maar daar staat tegenover dat op vrijdag er geen enkele trein Ut - Gdm rijdt, en als men dat op maandag had gedaan er nog 2x per uur een VIRM12 had kunnen rijden hier. Ik denk dat je netto toch meer mensen met de bus moet vervoeren op deze manier.  

11-05-2016 18:47:24
thom
thom
Quote
R1-2010 (wo 11 mei 2016 17:45:50 https://www.somda.nl/forum/18110/p577975/): Werkzaamheden op een maandag die geen feestdag is lijken me niet verstandig. Op vrijdag is het over een algemeen een stuk rustiger. Dus als je toch 3 dagen nodig hebt dan maar liever vrijdag zaterdag en zondag.

Wat ik niet begrijp is dat ze komend weekend de boel ook plat leggen tussen Gdm en Ut ivm vervanging brug. Kon dat niet in het zelfde weekend als de wkz in Utrecht?

Aannemers hebben ook geen blikjes personeel, dus kan het best zijn dat er mensen in Gdm aan het werk zijn die een week later weer in Ut lopen, dan kun je dat moeilijk combineren...
 

12-05-2016 13:14:26
admin
Moderator
admin
We hebben een mail binnen gekregen van de NS dat het overzicht in de eerste post niet matcht met http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

12-05-2016 13:36:34
evangoor
evangoor
En is dan ook door NS duidelijk gemaakt waar WIJ (als forum) de fout ingaan? Ik haak namelijk, op de link van NS, al af bij zes ICs tussen Den Haag/Rotterdam en Amersfoort. Laat staan staan dat mij de rest van de tekst over de Noordoost iets zinnigs verteld.

Edit: ook de tekst eronder blinkt uit in onduidelijkheid. 2 ICs in plaats van 4 van Amsterdam OF Schiphol naar Den Bosch OF Nijmegen. 2, 4 van 4 of 8. Zeg het maar. En dan vervolgens: 2 in plaats van 4 ICs tussen Amsterdam en Utrecht. Bovenop de vorige 2 (of waren het er toch 4). Dan is dus geen wijziging voor reizigers tussen (alleen) Amsterdam en Utrecht.

Laatst bewerkt door evangoor op 12-05-2016 14:09
 

12-05-2016 14:20:31
wouter15
wouter15
Misschien handig om dit topic even te lezen: https://forum.ns.nl/werkzaamheden-utrecht-46/werkzaamheden-op-rond-utrecht-centraal-22703/index2.html#post147069. Daar heb ik namelijk al aan NS gemeld dat hier een overzicht staat met wijzigingen van 26 mei tot 27 mei (gebaseerd op hun reisplanner) en dat dat niet overeenkomt met de pagina over het treinverkeer rond Utrecht op ns.nl

Proberen ze dus nu te verkondigen dat het overzicht hier onjuist is? Als dat zo is, is hun reisplanner ook verkeerd (daar is de lijst immers op gebaseerd).
 

12-05-2016 14:30:07
b2py
b2py
Quote
evangoor (do 12 mei 2016 13:36:34 https://www.somda.nl/forum/18110/p578089/): En is dan ook door NS duidelijk gemaakt waar WIJ (als forum) de fout ingaan? Ik haak namelijk, op de link van NS, al af bij zes ICs tussen Den Haag/Rotterdam en Amersfoort. Laat staan staan dat mij de rest van de tekst over de Noordoost iets zinnigs verteld.

Edit: ook de tekst eronder blinkt uit in onduidelijkheid. 2 ICs in plaats van 4 van Amsterdam OF Schiphol naar Den Bosch OF Nijmegen. 2, 4 van 4 of 8. Zeg het maar. En dan vervolgens: 2 in plaats van 4 ICs tussen Amsterdam en Utrecht. Bovenop de vorige 2 (of waren het er toch 4). Dan is dus geen wijziging voor reizigers tussen (alleen) Amsterdam en Utrecht.
Je zoekt nu spijkers op laag water
 

12-05-2016 14:45:45
evangoor
evangoor
Leg hem mij dan even uit, want ik snap hem niet. Overigens ook niet interessant genoeg voor mij om in de reisplannen te gaan uitzoeken.  

12-05-2016 14:48:33
b2py
b2py
Tussen Utrecht en Schiphol 2 intercity's per uur en tussen Utrecht en Amsterdam C 2 intercity's per uur.  

12-05-2016 16:59:30
michaben
michaben
Inmiddels staan er stopbussen in de reisplanner tussen Wd en Ut op 27 mei, erg vreemd dat de NS bussen invoert in het systeem terwijl men zelf beweerd dat er 2 sprinters per uur rijden.  

15-05-2016 21:01:34
wouter15
wouter15
Als ik http://www.prorail.nl/sites/default/files/pr_folder_spoorvernieuwing_rond_utrecht_dssu_mei_-_aug_2016_2.pdf mag geloven starten er al werkzaamheden rond Ut op 25 mei om 23:00. Ben benieuwd of dat consequenties gaat hebben voor de dienstregeling rond Ut.  

16-05-2016 11:51:52
bloemkool
bloemkool
Het lijkt me dat er in de avonduren geleidelijk gesneden gaat worden in het aantal treinen. Bijvoorbeeld na 22.00 uur minder sprinters/intercity's in een bepaalde richting en vanaf 23.00 uur helemaal niets meer.  

16-05-2016 11:59:32
wouter15
wouter15
Maar als de werkzaamheden 25 mei om 23:00 beginnen vraag ik me af of dit ook gevolgen gaat hebben voor de treindienst op 26 mei overdag.  

16-05-2016 19:28:35
BGM104
BGM104
Mogelijk hier al bekend: na deze stap zijn de binnensporen op Ut-Mas buiten dienst. Hierdoor is Utzl als station buiten gebruik. Deze situatie duurt t/m de volgende ombouw stap in het weekend van 20-21 aug. Tot deze tijd is de serie 17400 opgeheven omdat deze slecht inpasbaar is op de buitensporen op Ut-Mas  

16-05-2016 20:03:16
cuneo56
cuneo56
Dank voor deze info,
Als regelmatige gebruiker van dit stukje spoor kon ik me al moeilijk voorstellen dat al rond 26 Mei spoor 11 het vaste vertrek spoor voor series 7400 en 17400 in Utrecht zou worden.
Jammer is dan wel dat er nu gemeld wordt dat het huidige niet stoppen in Zuilen ( ri Bkl) duurt tot dat werk-weekend.
En ja, juridisch klopt dat ook, daarna is er dus een nieuwe fase en stoppen we er een tijdje in beide richtingen niet!

En het werd een een jaar of tien geleden nog zo mooi beloofd , nu even overlast en daarna een veel betere verbinding met meer treinen!

Laatst bewerkt door cuneo56 op 16-05-2016 20:03
 

16-05-2016 21:58:07
evangoor
evangoor
Tja, aan de andere kant van Utrecht was het niet veel beter. Ik ben inmiddels meer klant van NS International (tegen wil en dank, dat wel) dan van NS. Voor het stadsdeel binnen Utrecht zijn wij geheel uitgeweken naar de fiets en fietsenstalling op Utrecht C.  

16-05-2016 22:13:30
cuneo56
cuneo56
Je merkt wel dat de tijden veranderd zijn. tijdens de aanleg van de viersporigheid rond b.v. Abcoude werd er voor een korte tijd ( weet niet meer een of twee weken) een houten noodperron aan het nieuwe buitenspoor daar gebouwd, inclusief een aansluitend pendelbusje.
Voor de vaste klanten van Zuilen is het nu dus gewoon een paar maanden: JAMMER DAN!
 

16-05-2016 22:38:51
qj7141
qj7141
In Houten waren ook enige tijd noodperrons. Da's toch wel handig.  

16-05-2016 23:09:24
b2py
b2py
Quote
cuneo56 (ma 16 mei 2016 22:13:30 https://www.somda.nl/forum/18110/p578556/): Je merkt wel dat de tijden veranderd zijn. tijdens de aanleg van de viersporigheid rond b.v. Abcoude werd er voor een korte tijd ( weet niet meer een of twee weken) een houten noodperron aan het nieuwe buitenspoor daar gebouwd, inclusief een aansluitend pendelbusje.
Voor de vaste klanten van Zuilen is het nu dus gewoon een paar maanden: JAMMER DAN!
Als het ze al niet lukt om een trein zonder stop in te passen, hoe moet een stoppende trein er dan wel in passen?
 

17-05-2016 06:22:30
slifor2
slifor2
werkzaamheden van verschillende projecten worden al daar waar mogelijk gecombineerd om de hinder te beperken. Maar zoals gezegd is de hoeveelheid personeel niet onbeperkt. Daarnaast kan ook benodigd materieel een beperkende factor zijn of werkzaamheden die elkaar tegenwerken omdat ze de logisitek van elkaar hinderen. De fasering van DSSU stond voor aanbesteding al vast en was niet door de bouwers bedacht maar door Prorail. Daarnaast kun je niet alle werkzaamheden in de (zomer) vakantie proppen, dat gebeurt tegenwoordig sowiso al steeds vaker, terwijl er dan nog minder personeel beschikbaar is, of mogen spoorwerkers niet met hun gezin op vakantie? Het is een stuk gecompliceerder om dit soort dingen goed te plannen dan menigeen denkt.

overigens is het wel grappig te weten dat vervoerders als Arriva bv. eerder kiezen voor een grote doordeweekse buitendienststelling dan voor een weekend, zij verdienen in het weekend aan de dagjesreiziger, door de weeks zijn de vervoersbewijzen toch al betaald en door veel weekendbuitendienststellingen is de kans groot dat ze de dagjesmensen verliezen als klant....
 

17-05-2016 06:23:46
slifor2
slifor2
Quote
cuneo56 (ma 16 mei 2016 22:13:30 https://www.somda.nl/forum/18110/p578556/): Je merkt wel dat de tijden veranderd zijn. tijdens de aanleg van de viersporigheid rond b.v. Abcoude werd er voor een korte tijd ( weet niet meer een of twee weken) een houten noodperron aan het nieuwe buitenspoor daar gebouwd, inclusief een aansluitend pendelbusje.
Voor de vaste klanten van Zuilen is het nu dus gewoon een paar maanden: JAMMER DAN!


waarschijnlijk voldoet een houten noodperron niet aan de verscherpte veiligheidseisen van de Veiligheidstaliban?
 

17-05-2016 08:01:26
cuneo56
cuneo56
Ja, Uitleggen en verklaren kan ik het allemaal ook wel.
Maar de klant waar het toch eigenlijk voor gedaan wordt blijkt steeds vaker maar een lastige factor te zijn!
 

17-05-2016 08:05:50
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
slifor2 (di 17 mei 2016 06:23:46 https://www.somda.nl/forum/18110/p578570/): waarschijnlijk voldoet een houten noodperron niet aan de verscherpte veiligheidseisen van de Veiligheidstaliban?
Mwoh, Utrecht Lunetten heeft er tot op aan het bewuste weekend ook gewoon eentje. Het zou hooguit wat lastiger inpasbaar zijn op Utzl of ze moeten dat noodperron over de bestaande middensporen heen bouwen.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

17-05-2016 16:41:15
daniel81
daniel81
Quote
b2py (ma 16 mei 2016 23:09:24 https://www.somda.nl/forum/18110/p578564/):
Quote
cuneo56 (ma 16 mei 2016 22:13:30 https://www.somda.nl/forum/18110/p578556/): Je merkt wel dat de tijden veranderd zijn. tijdens de aanleg van de viersporigheid rond b.v. Abcoude werd er voor een korte tijd ( weet niet meer een of twee weken) een houten noodperron aan het nieuwe buitenspoor daar gebouwd, inclusief een aansluitend pendelbusje.
Voor de vaste klanten van Zuilen is het nu dus gewoon een paar maanden: JAMMER DAN!
Als het ze al niet lukt om een trein zonder stop in te passen, hoe moet een stoppende trein er dan wel in passen?


De 7400 blijft toch wel gewoon rijden?
 

17-05-2016 22:43:59
rolandrail
rolandrail
3 maanden niet stoppen op Utzl noem ik niet gewoon maar ja, de 7400 blijft afgezien daarvan wel rijden.  

18-05-2016 09:45:54
daniel81
daniel81
Zo bedoelde ik het woordje 'gewoon' niet;
het ging hier om de redenering dat houten perrons bij Utzl geen optie waren omdat het zelfs al niet lukte om de doorrijdende sprinter in te passen.
Waarop mijn reactie dan is dat de andere sprinter (de 7400) wel 'gewoon' rijdt (dwz inpasbaar is in de drgl), en dat die dan prima langs tijdelijke houten perrons bij Utzl zou kunnen stoppen.
 


18-05-2016 09:54:17
rolandrail
rolandrail
Ja dat had prima gekund. Maar blijkbaar is Utzl in de ogen van NSR een overbodige halte en/of wil Prorail geen kosten maken om de reizigers te plezieren. Nou rijdt U-OV lijn 3 vaker dan de 7400 maar het blijft een absoluut zwaktebod door en het overstappen van trein op bus is verre van plezierig door verlengde reistijd en de beperkingen in de stationshal.  

18-05-2016 10:02:27
b2py
b2py
Mijn punt ging er vooral om dat de 17400 slecht inpasbaar was, er een voorstel gedaan werd tot tijdelijke zijperrons maar hoe kan een trein die niet stoppend te Zuilen al slecht inpasbaar is met een zijperron wel ineens goed inpasbaar zijn als hij wel een stop moet maken?

Over het wel of niet ruimte hebben voor een stop voor 7400 heb ik geen idee
 

18-05-2016 12:03:58
wouter15
wouter15
Volgens http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html rijden er op 28 en 29 mei wel Sprinters tussen Htn en Gdm. Alleen als ik dan de reisplanner bekijk geeft die nog aan dat er geen Sprinters Ut-Gdm rijden.  

18-05-2016 14:00:33
train85
train85
Er rijdt een halfuur dienst daar. De 6000 serie rijdt tussen Htn-Tl v.v. De 16000 rijdt Gdm-Ht v.v.  

19-05-2016 19:00:10
wouter15
wouter15
Quote
michaben (di 10 mei 2016 19:01:50 https://www.somda.nl/forum/18110/p577833/): Op donderdag 26 mei vanaf 20:00 en vrijdag 27 mei de gehele dag wordt er opnieuw doordeweeks gewerkt aan DSSU:
- 2000 rijdt niet tussen Gd en Ut.
- 2800 rijdt niet.
- 800 rijdt niet tussen Gdm en Asd.
- 3100 rijdt niet.
- 3500 rijdt niet tussen Gdm en Ut.
- 7400 rijdt niet tussen Bkl en Db.
- 17400 rijdt niet.
- 9800 rijdt niet Wd-Ut.
- 6100 rijdt niet.
- 16000 rijdt niet Gdm-Ut.
- 6000 rijdt niet Gdm-Ut.

De sporen 12-14-15-20-21 zijn niet in gebruik. Blijft over in Ut:
- 3000, via de sporen 5 richting Hdr en 7 richting Nm, stopt extra in Db.
- 8800, keert op spoor 11.
- 703500, keert op spoor 11.
- 500/12500/1700/11700, via spoor 9 ri Amf en spoor 8 ri Gd.
- 5500, keert op spoor 1.
- 5600, keert op spoor 2.
- 4900, keert op spoor 3.
- 5700, keert op spoor 3.
- 28300, keert op spoor 4.

Op vrijdag 27 mei vanaf 20:00 tot en met zaterdag 10:00 worden de werkzaamheden uitgebreid:
- 500/12500/1700/11700 geknipt in Ut, vanuit Amf kerende op spoor 4, vanuit Gd op spoor 8. Richting Gvc als 28500 in het pad van de 2800.
- 3000 rijdt niet Db-Asd.

In het weekend van zaterdag 28 (vanaf 10:00) en zondag 29 mei gaat men verder, nu valt ook spoor 11 weg, Ut-Gdm is nu wel beschikbaar voor intercity's maar slechts via de sporen 5 en 7 in beide richtingen:
- 2000 rijdt niet Gd - Ut
- 3000 Nm-Hdr rijdt normaal.
- 3000 Hdr-Ut is geknipt in een 703000 Hdr-Ut en 3000 Ut-Nm (met stop van 11 minuten in Db).
- 3100 rijdt niet Nm - Ut.
- 3500 rijdt niet Ht - Shl.
- 800 is geknipt: 700800 Amr-Asd, en 800 Ut-Mt v.v.
- 9800 is opgeheven Gdg - Ut.
- 16000 rijdt niet Gdm-Ut.
- 6000 rijdt niet Gdm-Ut.
- 8800 is opgeheven Wd-Ut.
- 500/12500/1700/11700 stoppen extra in Wd.

De verschillende intercity's zitten doorgekoppeld volgens mij:
- 3100 Shl - Ut gaat door als 3000 Ut - Nm (met stop van 11 minuten te Db spoor 3).
- 703000 Hdr - Ut gaat door als 800 Ut - Mt (met vermoedelijk een stop ergens rond Htn want de rijtind Ut - Ht is met 11 minuten verlengd).
- 800 Mt - Ut gaat door als 3100 Ut - Shl.

Vanwege de enorme waslijst aan wijzigingen onder voorbehoud van fouten en onvolledigheden.

Ik heb nog wat aanvullingen op deze lijst:
- Serie 500/12500/1700/11700: Deze treinseries worden 27 mei na 22:00 pas geknipt te Ut (laatste doorgaande trein vertrekt om 21:24 uit Gd en om 21:40 uit Amf)
- Serie 5500/5600: Rijden 27 mei na 21:30, 28 en 29 mei tot 10:00 en 29 mei na 19:00 niet tussen Ut en Uto.
- Serie 8800: Rijdt op 27 mei na 21:30 niet tussen Wd en Ut, er rijden Snelbussen.
- Serie 7500: Rijdt 26 mei na 20:00 en 27 mei door naar Db.
- Serie 1700 en 11700 of 2000: Deze serie rijdt 28 en 29 mei niet tussen Gvc en Ut.
- Serie 3000: Rijdt op 28 en 29 mei niet tussen Ut en Nm.
- Serie 3100: Rijdt op 28 en 29 mei gewoon tussen Ut en Nm (en maakt een extra stop te Veenendaal de Klomp en stopt 12 minuten te Db)
- Serie 6000 en 16000: Rijden op 28 mei de hele dag en 29 mei tot 10:00 niet tussen Ut en Gdm. De 6000 rijdt 29 mei na 10:00 wel weer tussen Htn en Gdm
- Serie 7400: Rijdt op 28 en 29 mei niet tussen Bkl en Db, er rijden bussen Bkl - Ut en bussen Ut - Db.
- Serie 28300: Rijdt op 28 en 29 mei tot 10:15 niet.
- Series 1700, 11700, 500 en 12500: Rijden 28 en 29 mei tot 10:00 niet tussen Wd en Ut.
- Series 800 en 3000: Rijden 28 en 29 mei tot 10:00 niet tussen Asd en Db.
- Series 3100: Rijdt 28 en 29 mei tot 10:00 niet tussen Ut en Shl.

Ik heb niet naar de bovengenoemde koppelingen en andere knips dan Gd - Amf gekeken.

Mochten er mensen aanvullingen of opmerkingen hebben, meldt het gerust!
 

20-05-2016 17:03:50
michaben
michaben
Het heeft nogal wat moeite gekost omdat de NS hardnekkig in de ontkenningsfase zat wat betreft de impact van de werkzaamheden, maar inmiddels is de reisinformatie toch bijgewerkt en geeft ook de NS toe dat er geen sprinters tussen Wd en Ut rijden op 27 mei. Wat nog wel een mysterie blijft is de 8800, die volgens de reisplanner enkele malen per dag extra in Vtn zou stoppen, maar waar met geen woord over gesproken wordt.  

20-05-2016 20:25:44
michaben
michaben
Quote
wouter15 (do 19 mei 2016 19:00:10 https://www.somda.nl/forum/18110/p578837/): Mochten er mensen aanvullingen of opmerkingen hebben, meldt het gerust!

Poging tot een complete export, experimenteel scriptje dat ook de 7xxxxx series bij werkzaamheden eruit moet vissen dus onder voorbehoud: http://nsdr.bemined.nl/2016-WK21/

Wat me zo snel nog opvalt is dat een deel van de ICEs blijkbaar in Amf gaat keren ipv door naar Asd te rijden.
 

21-05-2016 12:08:44
abcde
abcde
Quote
michaben (di 10 mei 2016 19:01:50 https://www.somda.nl/forum/18110/p577833/):
Op vrijdag 27 mei vanaf 20:00 tot en met zaterdag 10:00 worden de werkzaamheden uitgebreid:
- 500/12500/1700/11700 geknipt in Ut, vanuit Amf kerende op spoor 4, vanuit Gd op spoor 8. Richting Gvc als 28500 in het pad van de 2800.
- 3000 rijdt niet Db-Asd..

Volgens de reisplanner rijden er zaterdag tot 10:00 helemaal geen treinen tussen Wd en Ut.
 

21-05-2016 12:24:19
b2py
b2py
Die Intercitys stoppen toch ook niet op Woerden, niet gek dat je ze dan niet vindt..  

21-05-2016 12:56:25
michaben
michaben
Die stoppen juist extra in Woerden  

21-05-2016 13:21:44
BGM104
BGM104
Quote
abcde (za 21 mei 2016 12:08:44 https://www.somda.nl/forum/18110/p578977/):
Volgens de reisplanner rijden er zaterdag tot 10:00 helemaal geen treinen tussen Wd en Ut.

Klopt, 12533 en 528 eerste treinen op zaterdag tussen Ut en Wd. Zondagochtend zit Ut-Wd ook dicht, dan start treindienst met 11728 en 11731
Edit/aanvulling: baanvak gaat zaterdag en zondag om 0:00 op slot. Zondagavond vanaf 19:00 ook geen treinen op Ut-Wd!

Laatst bewerkt door BGM104 op 21-05-2016 13:30
 

21-05-2016 14:31:45
b2py
b2py
@michaben, vanaf 1000 pas..  

22-05-2016 10:43:48
cuneo56
cuneo56
Ik snap soms echt weinig van de regelingen bij werkzaamheden
Dit weekend rijden de vervangende bussen van / naar mij woonplaats "opeens" (weer) om het kwartier en volgende week weer om het halfuur!%04%
 

22-05-2016 11:09:16
rolandrail
rolandrail
Ja, en ook via Utzl terwijl als doordeweeks Utzl in een richtingen niet wordt aangedaan de reizigers met de stadsbus mogen. Benieuwd als dat eerdaags 3 maanden lang in beide richtingen het geval is er dan ook geen vervangende bus wordt ingezet. Ik verwacht van niet.  

22-05-2016 13:03:03
geert
geert
Afgelopen donderdag werd er omgeroepen dat er een vervangende bus reed vanaf busstation dus kennelijk toen wel een NS bus? Welk busstation werd niet duidelijk, er zijn er 8 op dit moment rond Ut  

22-05-2016 13:15:27
daniel_ddr
daniel_ddr
Acht? Zijn er slechts drie: Centrumzijde, Jaarbeurszijde en Jaarbeursplein. Overigens is de kans groot dat dat het advies met lijn 3 was, daar wordt bij vermeld dat die van de Centrumzijde vertrekt.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

22-05-2016 16:14:09
bacr
bacr
Dat was hetgeen ik (ook) hoorde.  

22-05-2016 16:35:53
Jack5812
Jack5812
Wat ik overigens wel vaag vind is een overstap van 32 minuten te Ut als je vanaf Amsterdam naar Eindhoven wilt  

22-05-2016 16:41:18
michaben
michaben
Op 28 en 29 mei bedoel je? Dan gaat de doorkoppeling blijkbaar fout in de reisplanner, de 703000 rijdt namelijk door als 800 in Ut, maar onder een ander nummer met een 'overstaptijd' op hetzelfde perron van 2 minuten. Andersom rijdt de 800 door als 3100 naar Shl, ook dat lijkt de reisplanner niet te snappen.  

22-05-2016 17:11:31
gvttreinen
gvttreinen
Is het dan niet handiger om onder hele nieuwe treinnummerserie een trein Mt - Ut - Shl te creëren i.p.v. het gestuntel met 't niet kunnen koppelen van series?  

22-05-2016 23:45:55
geert
geert
Quote
daniel_ddr (zo 22 mei 2016 13:15:27 https://www.somda.nl/forum/18110/p579030/): Acht? Zijn er slechts drie: Centrumzijde, Jaarbeurszijde en Jaarbeursplein. Overigens is de kans groot dat dat het advies met lijn 3 was, daar wordt bij vermeld dat die van de Centrumzijde vertrekt.
A t/m H waarbij D buiten dienst is momenteel, allen met een eigen plek en een eigen toegang. En ja H is alleen de tram dus eigenlijk geen busstation
 

23-05-2016 00:07:32
thom
thom
Niet elke letter van een halte is gelijk een opzichzelf staand busstation...

http://u-ov.info/files/7014/5994/1797/Prorail_QBuzz_V22_Kijkr_Noord_vanaf_8_april_2016_KLEIN.jpg

Daar zie ik toch duidelijk 3 kaders van de busstations Centrum, Jaarbeurszijde en Jaarbeursplein.
 

23-05-2016 07:39:25
bacr
bacr
Het zijn dus ook de verschillende perrons van de drie busstations. Je gaat Utrecht Centraal natuurlijk ook geen 6-8 verschillende "stations" toewijzen...

Overigens moeten het er in jli nog maar 2 zijn, omdat alles naar de Jaarbeurszijde zou moeten verhuizen.
 

23-05-2016 08:01:11
daniel_ddr
daniel_ddr
Daarnaast bestaan er momenteel geen halteperrons E en F, dus zouden het er maar zes zijn, maargoed dat wordt wat offtopic.
In elk geval: vanmorgen was de omroep op Ut voor reizigers naar Utzl nog altijd een advies om lijn 3 vanaf de Centrumzijde te nemen. Geen NS-bus dus zoals werd gesuggereerd.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

23-05-2016 12:43:06
abcde
abcde
Quote
michaben (di 10 mei 2016 19:01:50 https://www.somda.nl/forum/18110/p577833/):
Op vrijdag 27 mei vanaf 20:00 tot en met zaterdag 10:00 worden de werkzaamheden uitgebreid:
- 500/12500/1700/11700 geknipt in Ut, vanuit Amf kerende op spoor 4, vanuit Gd op spoor 8. Richting Gvc als 28500 in het pad van de 2800.
- 3000 rijdt niet Db-Asd..

Wordt de NoordOost op zaterdag na 10:00 nog geknipt in Ut ? Volgens de reisplanner rijdt alles dan gewoon door, wel met stop in Wd.
 

23-05-2016 13:09:54
mdj
mdj
Op basis van welke informatie vermoed/vraag je je dan af of ze dan wel geknipt worden?


Bij twijfel: gebruik beton.
 

23-05-2016 14:08:04
treinfan
treinfan
Op basis van wat er in de quote staat (wel geknipt) en wat de reisplanner meldt (wel doorrijden)  

23-05-2016 15:01:59
mdj
mdj
Alleen in de quote staat de situatie (van het knippen) op vrijdag vanaf 27 mei tot zaterdag 10:00u en de vraag gaat over na 10:00u.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

24-05-2016 17:57:37
abcde
abcde
Excuus, mdj je hebt gelijk. Verkeerde vraag.  

24-05-2016 19:24:20
wouter15
wouter15
http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/ingrijpende_werkzaamheden_rond_utrecht-147606 geeft aan dat op 26 mei de 17400 in zijn geheel opgeheven is. Ook geeft het artikel aan dat er minder treinen rijden tussen Utrecht en Amersfoort. Maar volgens mij rijdt alles op dat traject gewoon.  

24-05-2016 19:35:54
michaben
michaben
Alleen de 17450 en 17458 lijken op donderdag opgeheven te zijn, maar er rijden wel twee extra treinen 28550 en 28558 onder dezelfde tijden. De overige 17400 treinen staan op donderdag gewoon in het systeem.

Laatst bewerkt door michaben op 24-05-2016 19:37
 

24-05-2016 20:00:57
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
wouter15 (di 24 mei 2016 19:24:20 https://www.somda.nl/forum/18110/p579334/): Ook geeft het artikel aan dat er minder treinen rijden tussen Utrecht en Amersfoort. Maar volgens mij rijdt alles op dat traject gewoon.
Alleen vrijdagavond laat geen Sprinters omdat de ICs naar de buurtsporen gaan.
Overigens in aanvulling op het bovenste bericht en ook in tegenstelling tot het blijkbaar incomplete overzicht op ns.nl/treinverkeerutrecht:
- van ca. 23.50 uur op vrijdag 27 mei t/m zaterdag 10.00 uur en op zondag t/m 10.00 uur rijden er ook geen ICs op Ut-Wd, hier rijden dan bussen. Volgens de reisplanner keren de ICs dan op Wd.
- op de ochtenden tot 10.00 uur wanneer de ICs uit Amf naar de buurtsporen gaan rijden de 5500 en 5600 niet tussen Uto en Ut

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 24-05-2016 20:01


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

24-05-2016 20:07:24
wwijker
wwijker
Quote
michaben (di 24 mei 2016 19:35:54 https://www.somda.nl/forum/18110/p579337/): Alleen de 17450 en 17458 lijken op donderdag opgeheven te zijn, maar er rijden wel twee extra treinen 28550 en 28558 onder dezelfde tijden. De overige 17400 treinen staan op donderdag gewoon in het systeem.


De reisplanner geeft echter aan dat 26 mei alle ritten van de 17400 zijn opgeheven... Dus wat nu klopt? In de NS communicatie over de werkzaamheden is er niets over te vinden.
 

24-05-2016 20:14:00
michaben
michaben
Vreemd, ik krijg gewoon een reisadvies om 15:30 vanaf Ut richting Bkl met de 17448, maar de 17452 staat als 'opgeheven'. Dat moet dan op het laatste moment gedaan zijn, want treinen die gepland niet rijden vanwege werkzaamheden staan niet als opgeheven in de reisplanner maar komen gewoon geheel niet voor.  

24-05-2016 20:20:52
daniel_ddr
daniel_ddr
Volgens mij is men nog ergens mee bezig want ik krijg zowel de 17450 als 17458 er als 'alternatief reisadvies' uit en die twee hebben als enige ook geen vermelding van werkzaamheden bij de trein staan.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

24-05-2016 20:24:34
robbertc
robbertc
Die 17450 en 17458 omgenummerd als 28550 en 28558 heeft niet direct met deze werkzaamheden te maken. De buitendienststelling valt ruimer, waardoor (waarschijnlijk) de 17400/28500 nog wordt opgeheven op donderdag.

Laatst bewerkt door robbertc op 24-05-2016 20:25
 

24-05-2016 20:46:07
train85
train85
Quote
michaben (di 24 mei 2016 19:35:54 https://www.somda.nl/forum/18110/p579337/): Alleen de 17450 en 17458 lijken op donderdag opgeheven te zijn, maar er rijden wel twee extra treinen 28550 en 28558 onder dezelfde tijden. De overige 17400 treinen staan op donderdag gewoon in het systeem.
Ze zijn omgenummerd omdat de stop te Mas 1 minuut vervroegd is ivm goederenpad te Mas.
 

24-05-2016 21:24:46
cuneo56
cuneo56
Mooi, dan klopt de plantijd ook weer met de werkelijkheid .
( door niet stoppen in zuilen vertrekken ze momenteel toch al vaak te vroeg)
 

24-05-2016 22:58:23
cuneo56
cuneo56
Merkwaardig is dat de "werkzaamheden" die de stop in Utrecht Zuilen tot ver in Augustus verhinderen , niet op de NS site onder geplande werkzaamheden worden genoemd!
Ook opvallend is dat als er vervangende bussen rijden, deze wel geacht worden dan in Zuilen te stoppen.
Als ik b.v precies over een week ( 31/05 om 22:15) een verbinding Utzl- Asd opvraag , ik de keus krijg tussen vertrek op 30/05 om 02:00 en 04/06 om 04:59! %04%
 

24-05-2016 23:33:38
train85
train85
Dit soort dingen blijven doorgeven aan NS.  

25-05-2016 12:12:18
rolandrail
rolandrail
Quote
cuneo56 (di 24 mei 2016 22:58:23 https://www.somda.nl/forum/18110/p579376/): Merkwaardig is dat de "werkzaamheden" die de stop in Utrecht Zuilen tot ver in Augustus verhinderen , niet op de NS site onder geplande werkzaamheden worden genoemd!
Ook opvallend is dat als er vervangende bussen rijden, deze wel geacht worden dan in Zuilen te stoppen.
Als ik b.v precies over een week ( 31/05 om 22:15) een verbinding Utzl- Asd opvraag , ik de keus krijg tussen vertrek op 30/05 om 02:00 en 04/06 om 04:59! %04%
Op een informatiebordje op Utzl las ik dat het alternatief is U-OV lijn 3 en eind van de dag een NS-bus. Dus als U-OV al niet meer rijdt dan komt NS alsnog zelf met een bus maar blijkbaar ook niet dagelijks...