Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (Arriva) |
24-01-2019 19:56:26 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
Volgens het papieren spoorboekje wordt er gewoon in beide richtingen gestopt. |
09-03-2019 23:29:27 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Vandaag zijn de drie multicourante Flirt-3 treinstellen, die in Schaarbeek (Belgie) stonden, via Aachen en Kaldenkirchen overgebracht naar Nederland, in ieder geval tot aan Venlo. Iemand bekend wat er mee gaat gebeuren? |
10-03-2019 09:38:33 | ||
---|---|---|
abbm
|
Lijkt mij eerst grondig reinigen en daarna onderhoud? |
10-03-2019 09:54:26 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Wat is ermee gebeurd dan? Choo choo..... |
10-03-2019 10:24:10 | ||
---|---|---|
abbm
|
Hebben naar verluid lange tijd op een achteraf spoortje gestaan en onder de graffiti. |
10-03-2019 14:32:17 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Quote Waren 555,556 en 557 |
11-03-2019 20:32:19 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Ze staan nog steeds in Vl. Ze staan achterop het emplacement. |
04-04-2019 16:49:16 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
Opnieuw slecht nieuws voor de Drielandentrein (RE 18): Volgens de voorlopige business case in samenwerking met de Nederlandse spoorwegen en Arriva, de kosten voor de NMBS voor het exploiteren voor de verbinding Luik - Maastricht - Aken hoger zouden uitvallen dan voor de huidige bediening tussen Luik en Maastricht. Daarom ligt de focus van de NMBS op dit ogenblik vooral op het verkrijgen van de homologatie door de Nederlandse veiligheidsinstantie ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) van het gereviseerde rollend materieel dat zij momenteel inzet op de grensoverschrijdende verbinding Luik - Maastricht. http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cfm?section=qrva&language=nl&cfm=qrvaXml.cfm?legislat=54&dossierID=54-B182-940-3548-2018201926326.xml |
04-04-2019 18:21:10 | ||
---|---|---|
phantom
|
Vraag je je toch af wie die te rooskleurige kosten heeft berekend en waarom men nu pas opmerkt of in B of in NL dat dat mooie schema niet klopt qua bedragen ? Zijn de bedragen te laag ingezet of rekent iemand nu ineens meer voor het zelfde als wat eerder was besproken ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
04-04-2019 18:27:25 | ||
---|---|---|
mren
|
Of er wordt gewoon een stok gezocht om mee te slaan want uit alles blijkt dat de Belgen totaal niet zitten te wachten op een niet-NMBS-vervoerder. Arriva wordt ook al met het ETCS-smoesje buiten gehouden terwijl dat voor het NMBS-materieel blijkbaar geen issue is... |
04-04-2019 19:26:55 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Van mij mogen de Breaks wel blijven rijden tussen Maastricht en Liège, is er nog een beetje variatie in Maastricht. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
04-04-2019 19:34:37 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Volgens mij wordt er tegenwoordig met klasiekjes naar Mt gereden, wat het beeld van het ontbreken van de nieuwste spoorbeveiliging alleen maar schever maakt. |
04-04-2019 21:14:19 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Klopt inderdaad. Er zijn op dit moment te weinig ongereviseerde Breaks, dus men rijdt van/naar Maastricht op het moment met Klassiekjes. Ik ben het er dan ook totaal mee eens dat het probleem met beveiligingen nergens op slaat - Klassiekjes hebben niet eens ATB, terwijl de Arriva FLIRT's wel TBL1+ hebben. De logica is weer ver te zoeken, welkom in Belgenland! |
04-04-2019 22:51:54 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat heeft puur met regelgeving te maken dat nieuw materieel in Belgie voorzien moet zijn van ERMTS en dat als je nieuw materieel besteld jij zelf verantwoordelijk bent dat het voldoet aan de gestelde eisen. En omgekeerd dat die Breaks hier gewoon toegelaten zijn omdat ze geen ATB plicht hebben voor het grensbaanvak naar Maastricht. @mren Welk nieuw NMBS materieel is dan geleverd zonder ETCS sinds die eis in de Belgische regelgeving staat? Laatst bewerkt door thom op 04-04-2019 22:53 |
04-04-2019 23:04:57 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Het gaat de vorige geachte inzenders niet om de regeltjes over TBL, ERTMS, ATB en wat voor afko's dan nog meer. Maar het gaat wel om gezond verstand en ik vind het zeer terecht dat weldenkende mensen met al hun vezels hiertegen in opstand komen. Het is van de zotte dat hier een stel klunzige, kortzichtige schriftgeleerden de soepele gang van zaken frustreren. Leve de klant. Alweer niet dus. %03% |
04-04-2019 23:11:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tuurlijk, de NMBS zoekt werkelijk elke stok om de hond te slaan, waarbij de hond een enge vervoerder is die op het prachtige net van Infrabel (=NMBS) wil rijden. Ik ben benieuwd hoe NS hierin zit, want net als in Roosendaal rijdt de NMBS onder verantwoordelijkheid van NS op Nederlands grondgebied. |
05-04-2019 08:49:15 | ||
---|---|---|
hellfire
|
Quote Kan iemand mij uitleggen hoe de kosten voor de NMBS hoger zijn als zij níet meer hoeven te rijden op een traject? |
05-04-2019 09:06:15 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Omdat het personeel wel blijft rijden, naar wat ik begreep. |
05-04-2019 09:17:21 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Maar onderhoud gebeurt gewoon bij Arriva, in Blerick... Daar hoeven de Belgen toch niet voor op te draaien? |
05-04-2019 09:49:57 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
En het NMBS-personeel zou toch enkel op Luik - Maastricht gaan werken? Op Maastricht - Aken zou dan gewoon Arriva-personeel zitten. Dat is althans wat ik altijd begrepen heb. Ik zou niet kunnen begrijpen waarom NMBS-personeel de hele route tot Aken zou moeten bedienen. Ik mag toch hopen dat dat niet serieus is. |
05-04-2019 10:44:10 | ||
---|---|---|
jeanne
|
De vraag stellen is zo gedaan, hem beantwoorden op deze wijze evenzeer! Nu nog een serieuze en transparante onderbouwing s.v.p. Maar die zal, zo verwacht ik, wel nooit komen bij een verhaal van de stok en de hond. De NMBS heeft in haar ogen ten ene male geen belang bij extra conculega's die haar maar enigszins in de wieletjes zouden kunnen rijden en dat is ook precies wat de LIMEX-, BENELUX-, FYRA- en Thalys-dossiers etc. voortdurend uitstralen, een NMBS "verdeel en heers strategie" waarbij zij ten lange leste altijd alle touwtjes in handen houd. Uiteindelijk gaat het Europese Bureau de toelating regelen, maar ook dan zal er wel weer ergens het bekende konijn gevonden worden om uit de vermaledijde hoge hoed te komen. Laatst bewerkt door jeanne op 05-04-2019 10:44 Jeanne Kok |
10-04-2019 09:31:35 | ||
---|---|---|
qj7141
|
De soap kent voorlopig nog geen einde: Nieuwe tegenvaller voor Drielandentrein naar België. Bron: https://www.ovpro.nl/trein/2019/04/10/nieuwe-tegenvaller-voor-drielandentrein-naar-belgie/ |
10-04-2019 09:43:53 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Staat hetzelfde in als in een paar berichten eerder. Uit onderzoek is Arriva duurder dan NMBS. Aldus Belgisch onderzoek. |
10-04-2019 12:28:59 | ||
---|---|---|
hellfire
|
Nee, er staat meer in, namelijk een reactie van de opdrachtgever:Quote |
10-04-2019 12:58:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zullen we eens gaan gokken op welk moment in de ongetwijfeld komende onderhandelingen het Rijk erbij betrokken raakt en op welk moment de Belgen met het uitdiepen van de Westerschelde op de proppen komen? Of zou de IJzeren Rijn eerder van stal worden gehaald? |
10-04-2019 15:02:52 | ||
---|---|---|
hellfire
|
Of van Nederlandse zijde de verwijzing naar Europese regels voor internationaal treinverkeer? |
10-04-2019 15:26:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zeker, daar hoeven we niet naar te gokken. Ik heb nog niet vaak zulke pure obstructie gezien. Mark my words: als het de Belgen door de keel gewrongen wordt, dan worden de Flirts van Arriva de nieuwe Fyra's waaraan zoveel blijkt te mankeren dat ze hoognodig bij Visé moeten worden tegengehouden .. Overigens (ik herhaal het nog maar eens) zal de rol van NS in dit spelletje wel interessant worden. De NMBS is immers geen vervoerder in Nederland en rijdt op attest van de NS op o.a. Visé - Maastricht. Als NS het spelletje zat wordt en zich daar niet meer voor leent (en daarentegen Arriva gaat steunen, wat ook logsich zou zijn in het licht van de afspraken over de concessie Limburg) dan rijdt er straks helemaal geen trein meer Laatst bewerkt door broek53 op 10-04-2019 16:19 |
10-04-2019 16:53:03 | ||
---|---|---|
phantom
|
Dat het de reiziger niks zal helpen,is duidelijk,maar wellicht zou NS hetzelfde is moeten gaan doen als wat NMBS/Belgie nu doet. (als men Arriva wil steunen) Ok wij mogen niet bij jullie rijden,dan rijden jullie ook niet meer over NL grondgebied,niet onder ons attest en ook niet op eigen attest in de toekomst. Ben ergens wel benieuwd hoe men dat daar in Belgie zou vinden als ze de bal terug gekaatst krijgen %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
10-04-2019 17:38:48 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteIk geloof dat er ergens een regeltje is dat je met ETCS moet bestellen. Daar kom je alleen onderuit wanneer het mat alleen voor binnenlands verkeer is. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-04-2019 18:19:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat regeltje is Belgisch. |
10-04-2019 19:26:51 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Ik denk dat er straks twee perrons komen te liggen aan weerszijden van de grens, waarbij zowel NMBS als Arriva de grens niet over mogen en de reiziger lopend de grens moet passeren. |
10-04-2019 20:43:19 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Buiten het feit dat je niets mee bereikt klopt idee niet, want NS wil helemaal geen treindienst exploiteren in België en heeft dus ook het attest van NMBS nergens voor nodig. Het is louter andersom, NMBS heeft NS nodig om in Nederland te rijden. Regels over internationaal treinverkeer hebben daarnaast ook nogeens niets van doen met de nationale spoorwetten en kunnen er dus niets aan veranderen dat Arriva de optie ETCS is vergeten aan te vinken bij hun bestelling en daar gaan de Belgen echt hun probleem niet van maken. Laatst bewerkt door thom op 10-04-2019 20:44 |
10-04-2019 20:45:23 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
|
QuoteIC Brussel is geen trein die door België rijdt? |
10-04-2019 21:10:00 | ||
---|---|---|
thom
|
Hmm, scherp Maar die verbinding gaat men niet op het spel zetten voor een boemellijntje in het verre zuiden. |
10-04-2019 21:42:48 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Valt Eijsden niet onder het hoofdrailnet waarvoor NS zorg dient te dragen voor de minimale bediening? |
10-04-2019 21:48:37 | ||
---|---|---|
yappa
|
Nee, daar valt Eijsden (net) niet onder. Maar NS heeft wel in de concessie de verplichting om (in alle redelijkheid) de treindienst naar Luik in stand te houden. Dus er uit stappen voordat Arriva het kan overnemen zal NS niet zo snel doen, want dan staat de volgende dag de staatssecretaris op de stoep. |
10-04-2019 21:49:32 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Dat de (Arriva) dienst Luik- Maastricht - Aachen , voor de NMBS duurder wordt vindt zijn oorzaak in drie punten. Momenteel rijden de treinen Maastricht - Luik door naar Hasselt, Als er straks slechts tot Luik gereden gaat worden, en NMBS wil toch evenveel treinen tussen Luik en Hasselt blijven rijden zal dit zeer waarschijnlijk een extra materieel compositie nodig maken : kosten post 1 Momenteel rijden tussen Luik en Maastricht NMBS Machinisten uit Hasselt, dit vanwege de taal kwestie en eerdere problemen hiermee. Bij de Limax diensten zal het personeel waarschijnlijk een gedeelte van de diensten gaan passagieren i.p.v rijden : Kosten post 2 En tenslotte moeten de Machinisten, en als NMBS ook Conducteurs gaat stellen, worden opgeleid: Kosten post 3. Degene die stelt dat de nieuwe opzet alleen kosten neutraal mag verlopen voor NMBS zegt dus eigenlijk dat het niet door kan gaan |
11-04-2019 06:59:36 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Is het daarmee niet geldig of zo? |
11-04-2019 07:29:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nee, maar de context van dat draadje suggereerde dat dat een internationale Europese regel zou zijn. |
11-04-2019 17:25:09 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Ik zou toch zeggen dat men dat soort zaken met alle partijen 1st heeft kortgesloten en op papier heeft vastgelegd dan ? Je gaat toch zonder duidelijke eisen en wensen niet zomaar een treinverbinding opstarten omdat je dat leuk lijkt ? Of is dat wel doen ,juist iets wat tegenwoordig in is ? Iets leuks bedenken,materieel kopen en dan je pas afvragen of dat de buren wel een trein op hun grondgebied gedogen omdat jij zo nodig de grens over wilt%03% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
11-04-2019 18:51:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat Arriva betreft: het staat zo in de gewonnen concessie, dus ze moesten wel. In hoeverre redelijke amateurs op dit gebied als de provincie Limburg als concessieverlener dat mijnenveld had kunnen voorzien en kunnen regelen... volgens mij had niemand dat gekund (een zin die je bij de combinatie België + spoor altijd kunt opschrijven, trouwens). |
12-04-2019 07:22:55 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Ik ben eens gaan grasduinen in voor het publiek beschikbare documenten van infrabel (netverklaring en aanverwante documenten) en ben daar iig niet tegengekomen dat nieuw materieel ETCS moet hebben en/of dat je ETCS moet gebruiken op plekken waar zowel ETCS als TBL ligt (wat voor deze verbinding het stuk van station Luik-Guillemins tot Y Val-Benoît is). Ik laat me graag corrigeren, maar als je als vervoerder hier op af moet gaan, en er zijn aanvullende eisen die pas naar voren komen als DVIS je een toelating moet geven, dan ga je natuurlijk nat. |
13-04-2019 07:36:35 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Infrabel gaat niet over de toelating van materieel, net zomin als ProRail daarover gaat. Dat is echt een zaak van de overheid, in Nederland ILenT en in België DVIS. |
13-04-2019 11:06:59 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Nee, maar ProRail stelt wel de richtlijn op waaraan het materieel moet voldoen. Dat zal in België niet anders zijn. Mcn Asd |
14-04-2019 00:51:16 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
In België staat dat in de wet. Zie bijvoorbeeld deze publicatie in het Belgische Staatsblad, op pagina 58: http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/2014/08/12_1.pdf |
15-04-2019 12:10:21 | ||
---|---|---|
wilcot
|
De 551 staat al gehele tijd gdst te Vl. Sinds vandaag staat 557 erbij. Zo gezien om 12.00 vandaag |
15-04-2019 14:33:26 | ||
---|---|---|
umbusko
|
En de 555 staat (14:30) in Br. |
15-04-2019 16:33:35 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
|
En om het dan maar helemaal af te maken: de 556 staat om 16:20 nog steeds in Zwolle (wat heeft dat stel daar in het noorden eigenlijk te zoeken?). |
15-04-2019 17:15:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik hoorde in de wandelgangen wat over testritten over de Hanzelijn. De reden weet ik niet, maar het is wel een testtraject voor ETCS-testritten. Misschien dat er toch wat met ETCS getest wordt om de Belgen tegemoet te komen? Laatst bewerkt door aarclay op 15-04-2019 17:15 Choo choo..... |
15-04-2019 17:17:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Wat wil je aan ETCS testen als het niet in de stellen zit? |
16-04-2019 10:45:07 | ||
---|---|---|
rick
|
Was er nou maar een werkplaats van Stadler in Nederland waar ECTS ingebouwd kan worden die ook nog eens dichtbij Venlo ligt waar het stel is heengebracht voor ie naar Zwolle ging, maar helaas. |
16-04-2019 11:58:20 | ||
---|---|---|
thom
|
Het is voor inbouw van ETCS totaal irrelevant waar je dat in zou bouwen, het transport naar welke werkplaats dan ook is onderschikt in de tijd die het kost om ETCS überhaupt in te bouwen |
16-04-2019 12:27:13 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Eh.... Lees mijn bericht a.u.b. even goed! Was zomaar een ingeving! Testrit, testapparatuur etc.....? Dat het niet juist is, lijkt nu wel duidelijk..... Laatst bewerkt door aarclay op 16-04-2019 12:34 Choo choo..... |
16-04-2019 12:39:45 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Het is ook het traject voor detectie-testritten en voor 160km/h testritten toch? |
16-04-2019 12:41:47 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Testen van assentellers die op de testlocatie van de Hanzelijn zijn geplaatst. |
16-04-2019 13:34:50 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ah, thanks! Choo choo..... |
16-04-2019 15:21:58 | ||
---|---|---|
rick
|
QuoteHet leek me voor de hand liggen dat de stellen richting Blerick gingen voor inbouw van ECTS in de lokale Stadler-werkplaats en de 556 nu in Zwolle was voor ECTS-testen maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Is de inbouw van ECTS eigenlijkniet vrij snel gedaan aangezien de stellen er al op voorbereid zijn? |
16-04-2019 17:07:04 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Inbouw van ECTS kan heel lang duren, dat zal dan eerst ontwikkeld moeten worden. Mcn Asd |
16-04-2019 17:34:27 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Nee hoor dat is niet perse noodzakelijk, omdat Stadler Rail al vergevorderd is met haar eigen ECTS systeem. ‘t Is de bedoeling dat de BLS Flirt4 treinstellen er mee afgeleverd gaan worden. Jeanne Kok |
16-04-2019 17:37:19 | ||
---|---|---|
thom
|
Dan nog zal er eerst enginering voor dit type flirt plaats moeten vinden, men al deze tellen toch bestempelen als ander type. Een proces wat wel even iets langer zal duren dan een week, en ongetwijfeld zal Arriva gaan proberen de stellen zonder ETCS toegelaten te krijgen in België want dat scheelt tonnen... |
16-04-2019 19:59:14 | ||
---|---|---|
mren
|
Bovendien is er geen haast nodig. De Belgen kunnen wel ETCS eisen maar aanleg op Luik-Visé staat daar pas voor 2021 op de agenda. |
16-04-2019 22:04:24 | ||
---|---|---|
yappa
|
Quote Wellicht goed om te onthouden dat er al lang multicourante FLIRTs onder ETCS in Nederland rondrijden: de RE19 treinen van Abellio. Natuurlijk is het niet exact hetzelfde als in België, maar het principe zou toch aardig overeen moeten komen voor Stadler. |
16-04-2019 22:47:25 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Nee: dat zijn stellen zonder ATB-NG. |
17-04-2019 06:54:17 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote België laat de stellen niet toe zonder ETCS, de aanleg van ETCS op Luik-Visé staat daar los van. De trein zou ook nu al moeten rijden. Misschien dat je niet van haast kunt spreken, maar wat dat betreft zou het al geregeld moeten zijn. |
17-04-2019 13:10:58 | ||
---|---|---|
mren
|
Dus als de Flirts ETCS zouden hebben terwijl dit baanzijdig nog niet is aangelegd, zouden de papieren tijgers tevreden moeten zijn? |
17-04-2019 13:24:17 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Ik vergelijk de discussie een beetje met de verplichting van een mistachterlicht bij wegvoertuigen. Het is niet 1 op 1 te vergelijken, dat geef ik toe, maar het lijkt er wel erg op. Zelf ben ik nog nooit mist tegen gekomen op de weg, maar mijn voertuig gebouwd na 31 december 1997 heeft er verplicht een. Had ik een oudere auto, dan was het niet nodig. Zo zien de belgen ETCS. Extra veiligheidsinstallatie voor als het ooit nodig is, wat nu al verplicht is voor nieuw materieel, maar niet voor oud materieel. Je kan het ETCS net als mist misschien tegenkomen, en dus moeten gebruiken, maar bij normaal bedrijf niet nodig hebben. Eens moet je ergens een streep zetten vanaf wanneer iets moet, om in de toekomst niet tegen de lamp te moeten lopen of dan weer uitzonderingen te moeten maken. Nieuwe NS materieel wordt niet voor niets vanaf SLT al geschikt gemaakt voor ETCS en vanaf SNG standaard ingebouwd. |
17-04-2019 14:41:42 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Uiteraard, wat dan voldoet het materieel aan de gestelde eis. Die eis is er om te voorkomen dat als men straks ergens ETCS aanlegt er vervolgens niet het probleem ontstaat dat het materieel er niet van voorzien is. Je moet ergens beginnen immers, en ETCS in materieel inbouwen en het niet gebruiken is ter dege een betere optie dan straks een baan ervan voorzien en er niet meer te kunnen rijden omdat het materieel er niet van voorzien is. |
17-04-2019 15:31:21 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Op zich lijkt dat een goede afspraak: materieel voorzien, de baan komt dan later. Maar gezien het tempo waarin de aanleg van ETCS zal gaan plaatsvinden, zal een deel van het SNG, dat die ETCS nu al heeft, er nooit mee rijden. De levensduur van het materieel (ongeveer 30 jaar) haalt immers de latere installatiefases van de baanapparatuur hoogstwaarschijnlijk niet. %03% Dezelfde discussie is gaande over de ATB. Daaraan is technisch nog wel wat toe te voegen, maar het "mag niet" meer. En dus rijden we van nu af nog ruim 30 jaar met de onvolkomenheden ervan rond, terwijl die in enkele jaren zijn op te lossen. Maar we dwalen af: terug maar naar de Arriva Flirts, waarvoor ik toch echt hoop dat er spoedig een oplossing komt. |
17-04-2019 16:17:21 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Hij is vandaag om 12:19 gezien in Amfs richting het zuiden. Hij zal dus wel weer richting Blerick/Maastricht gaan (waar hij dan eindelijk ingezet gaat worden?). Laatst bewerkt door Trainplaza op 17-04-2019 16:17 |
17-04-2019 23:53:09 | ||
---|---|---|
ThijsvLoon
|
Quote Durf te gokken op Blerick, aangezien er om 13:49 z'n 3-delig stel langs Helmond Railcam kwam. |
18-04-2019 06:53:49 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Ja. Met daarbij de opmerking dat er wel al ETCS ligt van station Luik-Guillemins tot Y-Val Benoît (de aftakking naar L.40). Maar dat is uiteraard niet exclusief ETCS, de klassieke tweetjes rijden daar ook gewoon. |
18-04-2019 09:42:41 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quoteop dit punt wel. Daarna wordt natuurlijk wel een andere barrière opgeworpen waardoor de trein niet gaat rijden. |
18-04-2019 11:22:06 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Quote helaas verkeerd gegokt reden tot Vl. Treinstel staat samen met de 557 te Vl. |
18-04-2019 13:21:35 | ||
---|---|---|
logis016
|
Een andere vraag. Kunnen de multicourante Limaxstellen ook gecombineerd rijden en met name op het traject waar de spanningssluis zit, kort voor Hz? |
18-04-2019 13:25:41 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Ze kunnen in ieder geval met 3 stellen aan elkaar rijden. Alleen de perrons in onder andere Landgraaf en Eygelshoven Markt lusten zoveel bakken niet... Waarom zou de spanningssluis een probleem zijn trouwens? Ik vraag me vooral af of ze ook gekoppeld aan reguliere tweetjes in dienst kunnen rijden. |
18-04-2019 13:28:38 | ||
---|---|---|
logis016
|
Quote Wat betreft de Spanningssluis; ik neem aan dat stroomafnemers neergelaten worden, maar wanneer op? Perrons zijn idd te kort |
18-04-2019 14:07:43 | ||
---|---|---|
mvd
|
Er zijn testen geweest, tweetjes en drietjes kunnen samen rijden. Uiteraard niet samen de grens over . Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
18-04-2019 14:15:26 | ||
---|---|---|
treinfan
|
"Uiteraard"? Die snap ik niet hier. |
18-04-2019 14:28:23 | ||
---|---|---|
mambo
|
De tweetjes zijn niet multicourant? |
18-04-2019 17:21:34 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Als men niet leert om zaken op papier te zetten en door alle partijen te laten ondertekenen voordat men aan zo'n grensoverschrijdend traject begint,ja dan kan men weer wat anders verzinnen in B. Normaal gesproken is er dan een gezegde over een(hopelijk lerende) ezel en een steen,enkel ben ik bang dat dat wellicht alleen telt voor NL ezels en NL stenen %08% Een NL ezel en een Belgische steen,kan het scenario veranderen %03% Quote En gesleept de grens over kan dan waarschijnlijk niet of zal wel niet mogen Laatst bewerkt door phantom op 18-04-2019 17:22 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
18-04-2019 19:25:48 | ||
---|---|---|
jordibont
|
Quote Sowieso niet met reizigers, daarnaast kom je dan in Aachen aan met zo'n tweetje achterop, begin je onoplettend om te bouwen, panto omhoog: trein volledig kapot. Daarnaast heb je natuurlijk geen PZB, en we kunnen nog wel doorgaan waar hij allemaal niet aan voldoet. |
19-04-2019 00:12:53 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Daar zijn 'stroomafnemer op' voor uitgevonden, voorzien van een bakken aanduiding die aangeeft bij welk aantal bakken je bij dat bord weer de stroomafnemers mag opzetten en mag inschakelen; sein 310A in het seinenboek. Laatst bewerkt door thom op 19-04-2019 00:13 |
19-04-2019 10:25:55 | ||
---|---|---|
phantom
|
Is het zo dat als je een trein rijd met deze nieuwe stellen gekoppeld en je arriveert bij een te kort perron(als dat al gaat hier in het nederlandse deel van het beoogde inzet gebied ?? ) dat de commando's gegeven vanuit het voorste stel automatisch worden doorgegeven en "uitgevoerd" door het 2e stel ? Als dat een ja is dan is er toch een kans dat het 2e stelde panto's opdoet in het luchtledige omdat ze langs een te kort perron staat ? Als dat perron 5 bakken lengte kan hebben en je komt met 6 of meer aan,plaatst je trein op de juiste plek,dan onstaat bovenstaande probleem toch "vanzelf" bij het panto verhaal ivm automatisch doorgegeven commando panto op ? Laatst bewerkt door phantom op 19-04-2019 10:26 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-04-2019 11:09:19 | ||
---|---|---|
sik214
|
Niet alleen het gedeelte langs het perron is voorzien van bovenleiding hoor...! Bovendien de spanningssluis is niet langs een perron, en ook de spanningssluis is voorzien van bovenleiding. De bedoeling is dat je hele trein de stroomafnemer(s) omlaag heeft als ook maar een deel van je trein nog onder de spanningssluis staat/rijdt. |
19-04-2019 11:52:23 | ||
---|---|---|
thom
|
En al in 1924 bij de Blokkendozen werden met één drukknop alle in dienst zijnde stroomafnemers over de hele trein bediend |
19-04-2019 14:33:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteMisverstand: de spanningssluis bevindt zich niet in de buurt van welk perron dan ook. Perronlengte werd alleen genoemd omdat treinen met meer gekoppelde stellen daar niet langs passen, maar dat staat dus los van het passeren van de spanningssluis. |
20-04-2019 11:26:08 | ||
---|---|---|
phantom
|
Dat was dus idd een misverstand,merci voor de opheldering %02% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
22-04-2019 22:07:45 | ||
---|---|---|
greyhound
|
Quote Het grote verschil is dat je bij mist nooit weet, waar en wanneer je het tegenkom en op de lijn naar Luik zeker weet dat je ETCS in ieder geval niet voor 2021 tegenkomt (en omdat het België is waarschijnlijk pas veel later) |
23-04-2019 00:20:28 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Nee hoor, de Belgen zijn voortvarend bezig met de uitrol van ETCS. Ze zijn één van de koplopers van Europa. |
14-05-2019 18:46:49 | ||
---|---|---|
abbm
|
https://www.1limburg.nl/drielanden-tweelanden-geenlandentrein De kans is groot dat de tweelandentrein tussen Maastricht en Aken, via Heerlen, vanaf 1 juni alweer stopt met rijden door een verlopen tijdelijke vergunning.%03% |
14-05-2019 19:08:43 | ||
---|---|---|
hellfire
|
Erg cru dat men zich inspant om die trein in België te laten rijden en vervolgens de vergunning om in Nederland te mogen rijden verloopt. Toch vraag ik me nu stiekem af wat ze gaan doen. Gaan ze pendelen tussen Herzogenrath en Aachen Hbf? Of toch Heerlen - Aachen Hbf geheel met bussen rijden? |
29-05-2019 17:33:25 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
Het lijkt erop dat de trein voorlopig gewoon blijft rijden tussen Maastricht en Aken. Mobiele link: https://m.limburger.nl/cnt/dmf20190529_00107894/risico-voor-trein-maastricht-aken-afgewend |
31-05-2019 14:50:24 | ||
---|---|---|
hellfire
|
Niet "lijkt erop" en niet voorlopig. Dat suggereert verlenging van de tijdelijke toelating en dat is niet het geval. De ILT heeft de definitieve toelating afgegeven. Nu nog die toelating in België... |
25-06-2019 07:56:10 | ||
---|---|---|
giuseppe
|
NMBS onderzoekt inmiddels een frequentieverhoging in december 20. https://cdn.belgiantrain.be/-/media/corporate/themes-et-dossiers/transportplan/20190620_roadshow_liege_v3.ashx?_ga=2.41889186.1240574596.1561408352-699857497.1537044577 Quote |
04-07-2019 18:36:38 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
|
Vandaag zag ik in St. Valentin (AT) een Arriva FLIRT 3 (3-delig staan). Daarnaast was er ook een GTW van Arriva. Iemand enig idee wat die daar doen? |
04-07-2019 18:48:14 | ||
---|---|---|
abbm
|
Klimaatkamer? |
04-07-2019 19:07:45 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Test ritten https://m.facebook.com/groups/723005231065978/permalink/2519246801441803/ Zie het Ontwikkelingen Arriva-topic https://www.somda.nl/forum/1015/54/Ontwikkelingen+Arriva/ Laatst bewerkt door treinhobby op 04-07-2019 19:12 |
04-07-2019 20:38:03 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
|
Mijn dank voor de moeite! Zal 'm wel gemist hebben. |
05-07-2019 16:01:18 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Zijn er plannen in het buitenland bij een andere vervoerder om een KISS met FLIRT in tractie te laten rijden? Of is dat al in de commerciële dienst mogelijk? Laatst bewerkt door aarclay op 05-07-2019 16:01 Choo choo..... |
05-07-2019 16:10:19 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Kan al en gebeurd ook in de commerciële dienst: https://www.flickr.com/photos/135487472@N07/27365996877/in/photolist-TTfoW4-pBTsmx-HGeTsn-dMoAbw-2eofTDV-6kSzgD-amjVyh-5noLfr-paJpbe-owBC6-7HCvCD-25ng3iP-EbygJ4-9x2KRH-26qLmwR-bYszjs-FQ3Gk-e4VzWR-asceaM-N8pSkF-9jpgKA-rKebop-5F1wmA-h9qcqh-rAgrDB-rjWwte-cqZAQo-278XhqX-8Xoz6T-jp58yn-D3Vk3x-8QNZR1-ffntfJ-qwcGz4-2cyRSJK-4mzXxS-bmUJ4a-2bsZZC5-2b4XZXT-22bhteM-YzTL9X-27U9yRG-26qLkoD-avW7iL-YhfKcp-fHojsW-7av5UN-9GTAZy-avTo7B-9mnL41 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (Arriva) |