Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (NS) |
![]() |
18-12-2016 00:02:02 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Toch is dat niet altijd zo, neem bijv. Rsd (vorige dienstregeling) bij vertrek richting Zeeland werd direct twee sporen verder gerangeerd om niet langs het a-deel van het perron te hoeven rijden. (rijweg Intercity Brussel nog ingesteld) De late instappers houden zich daar dan even vast. Zodra ze merken dat de trein een tijdje rechtuit rijdt en snelheid gaat maken gaan ze lopen. Juist op dat moment kwam je dan aan vlak voor overweg Kade/Markt waar ineens nog een spoortje naar links gewisseld wordt. (want dat stootjuk rijdt anders ook zo hobbelig) Echt ik heb al menig valpartij en gebalanceer gezien daar. Laatst bewerkt door SunKeeper op 18-12-2016 00:02 |
18-12-2016 10:00:06 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Dat is nog een "uitzonderlijk" geval, maar er zijn ook genoeg reizigers die al voor binnenkomst op bijvoorbeeld Ut alvast naar de deuren toe lopen. De forensen kennen de situatie wel en weten waar ze zich vast moeten houden, maar de dagjesmensen niet en juist dat is de grote groep die zich al voor Overvecht naar de deuren gaat begeven. Binnenkomst op Amf-spoor 2 vanuit Ut is ook zo'n mooie met een plots wisseltje naar rechts net voor het perron. Daar heb ik ook wel vaker reizigers bij iemand op schoot zien liggen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-12-2016 10:03:33 | ||
---|---|---|
koos
![]() |
Maar wat is nu je punt? Wisselstraten aankondigen? Met 10km/h door wissels? |
18-12-2016 10:18:15 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Als we zo doorgaan zullen er binnenkort wel gordels op elke zitplaats verschijnen, zullen staanplaatsen verboden worden (ah, voordeeltje) zal de snelheid bij stations beperkt worden tot 5 km/h (dan val je niet zo hard), en zullen de overstaptijden worden verruimd opdat je kunt blijven zitten tot de trein is gestopt: gordels los, naar de deur! De verplichte beschermende kleding is dan niet meer ver weg. |
18-12-2016 11:06:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Terug naar de Flirts maar weer? |
18-12-2016 12:31:23 | ||
---|---|---|
Astraea
![]() |
Het veelbesproken omroepsysteem in de nieuwe FLIRTs, is dat een ontwikkeling geweest van Stadler zelf of iets van de Nederlandse vervoerders? |
18-12-2016 12:38:05 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Het lijkt mij zelfs Spaans, nu ik het woord "Zwoje" heb vernomen bij de overstapmogelijkheid op Zutphen naar die Intercity. Iets van een dubbele L zoals die in het Spaans wordt uitgesproken met een J. |
18-12-2016 13:56:55 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Een informatie systeem dat in Zwitserland veel gebruikt wordt komt bij Ruf vandaan. Ik weet niet of Stadler Rail standaard Ruf systemen inbouwd in de Flirt's. Jeanne Kok |
18-12-2016 14:25:53 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Flirt weet ik ook niet maar de arriva gtw,s alsook Breng hebben zover ik weet Ruf. Of dit een standaard optie is? Veolia had in volgens mijn weten de gehele dag een slide show op de schermen. En een soort ris op de displays |
18-12-2016 14:46:15 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
De ex-Veolia GTW'S hebben hetzelfde infosysteem gekregen als de eerdere arriva stellen ook al hadden. Maar ook daarin hele bijzondere uitspraken van de omroep, zoals 'Schwalmen' (Sm) en 'Spau-béék' (Sbk) waar de klemtoon verkeerd gelegd wordt. Hoop hilariteit onder de reizigers in ieder geval Laatst bewerkt door stefanvdw op 18-12-2016 14:47 |
18-12-2016 19:51:57 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
De hilariteit is zeker aanwezig. In dat opzicht had veolia het wel goed gedaan. Word tijd dat de Nederlandse uitspraken goed opgenomen worden zodat de automatische omroep in de toekomst niet meer zo Door de mand gaan vallen.. |
18-12-2016 22:59:13 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
GTW's in Nederland zijn Ruf-spullen inderdaad, verschillende modellen/versies. Laatst bewerkt door Amazonous op 18-12-2016 22:59 |
19-12-2016 00:18:36 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Klopt, en de Flirts van NS/RNET hebben OBIS, maar of dat min of meer een uitbreiding op RUF is, of een geheel op zich eigen werkend systeem is, dat weet ik niet. Wel passen de bestemmingen zich automatisch weer aan op de eindhalte, en is het scherm links op de stuurtafel voorzien van OBIS-software die niet zo heel spannend is en automatisch of handmatig kan worden bediend. Maar goed, dat is een vrij bekend verhaal inmiddels voor wie het al wist ![]() En verder schijnt dat Nomad, de leverancier van de OBIS-hardware ook de hardware voor de GTW Breng-stellen levert. Ik heb zelf geen idee tot hoever het reisinfo-scherm en de mogelijkheden afwijkt dan van de Arriva GTW's. Laatst bewerkt door aarclay op 19-12-2016 00:53 Choo choo..... |
19-12-2016 07:05:57 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Bij Arriva, iig in de bussen, hebben ze geen RUF. Ik weet niet meer wat het was, maar ik heb het opstartscherm gezien. Niet dat dat beter is trouwens. Het is een computerstem die klemtonen op heel vreemde plekken legt en woorden vreemd uitspreekt. Klemtoon lijkt altijd op de tweede lettergreep te liggen (en je spreekt echt niet over WilHELmina) en ik heb ook Meegeelen gehoord wat Mechelen moest zijn. Dat krijg je met computerstemmen. Goedkoop, maar de kwaliteit is er ook naar. |
19-12-2016 08:15:21 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Het systeem voor de bussen is Kapsch, voormalig Prodata. Je kan gerust een menselijke stem erin zetten, maar vaak mag je dan per woord betalen. En als je dan 2500 haltes en stations wilt inspreken ben je wel even verder ![]() |
19-12-2016 10:41:39 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Het heeft weinig meer met de NS Flirt te maken, maar bus en trein is bij Arriva inderdaad een iets andere stem. Het klinkt allebei nergens naar (wel duidelijk, maar een hele slechte uitspraak) en is iets wat je als bedrijf gewoon niet moet willen. Nieuwe treinen en bussen met allerlei snufjes en dan zo'n rare stem die iedere reis, iedere halte weer ergernis opwekt bij je reizigers. Inspreken per woord zal best iets kosten, maar als je het vergelijkt met de aanschaf van een nieuwe bus en het onderhoud daarvan stelt het weer weinig voor. Je doet het een keer goed en dan moet je misschien af en toe nog iets bijwerken (als er een nieuwe halte bijkomt), maar in principe kan het dan vijftien jaar mee. Ik hoop dus dat dat nog komt. |
19-12-2016 10:49:33 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Terug weer naar de FLIRT's. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
19-12-2016 13:31:46 | ||
---|---|---|
roja
![]() |
Hier ben ik het mee eens, echter breng materieel op de baan dat voldoet aan de huidige eisen. Omroep installatie (Uitspraak in de FLIRT's is gewoon slecht. Ook bij de treinen van het R-net. Alsmede de bestemming aanduiding op de zijkant van de treinen is veel te klein. Waarom kan op de bussen wel groot? En duidelijk leesbaar, ook voor ouderen. Bij het NS materieel precies het zelfde. Dit is mijn dagelijkse waarneming, helaas. Vr, gr . J.S. |
20-12-2016 20:10:11 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Ik zit me ineens op deze random dinsdag avond iets te bedenken: Het flirt " proefbedrijf" om het maar even zo te noemen wordt uitsluitend met losse stellen gereden. Zou dit op 28 december (ook al is het kerst vakantie voor vele studenten) geen nieuwe problemen kunnen opleveren als ze op die datum met dubbele stellen gaan rijden? of zou men deze ervaring pakken bij het R-Net bedrijf? Dan nog een 2e ding... Stel dat de reserve vloot R-Net echt tekort schiet zou een R-Net met een NS flirt gekoppeld kunnen rijden? de R-Net variant heeft maar de helft aan vermogen vergeleken met de NS variant |
20-12-2016 20:12:51 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Gisteravond (19 dec) reed de uurlijkse pendel in de 7500 al met de 2 stellen die overdag los gereden hebben. |
24-12-2016 19:53:18 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Komen er eigenlijk nog steeds NS stellen het land binnen? Naar mijn weten is er tot 2215/2516 afgeleverd (lees Maastricht, niet aan NS, die hebben er nog maar een paar) en daarna kwamen er Arriva stellen. Of mis ik dingen in het verre oosten omdat ik in de Randstad zit? |
24-12-2016 21:35:52 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Pas in het nieuwe jaar komen er weer stellen het land in als ik de interne nieuwsberichten mag geloven. |
25-12-2016 15:22:06 | ||
---|---|---|
Wellie
![]() |
Ik kan er overheen hebben gelezen, maar is jullie al bekend dat alle NSR FLIRT's een tractiebeperking hebben gekregen van 60%? Laatst bewerkt door Wellie op 25-12-2016 15:22 Machinist NSR |
25-12-2016 15:22:37 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Ja. |
25-12-2016 16:09:18 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Knap dat je daar overheen hebt gelezen... |
25-12-2016 17:48:58 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Bovendien is het geen tractiebeperking van 60% maar NAAR 60%.. scheelt nog is 20% vermogen ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
25-12-2016 18:13:01 | ||
---|---|---|
Mueslireep
![]() |
Moeilijk om dat gemist te hebben met die discussie erbij![]() |
26-12-2016 14:25:08 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Quote De 2216 en 2517 heb ik ook al in Mt gezien, een maand geleden al. Laatst bewerkt door umbusko op 26-12-2016 14:25 |
26-12-2016 14:29:27 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
2201 - 2217 2501 - 2518 zijn nu geleverd, totaal van 35 (van de 58) stuks. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
26-12-2016 17:35:14 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Vraag Voor het bijwerken van de bakcodelijst met de NS Flirt3 in de RailWiki moet ik door omstandigheden helaas gebruik gemaakt van beelden uit het net en kan niet terugvallen op eigen waarnemingen. Op de buitenzijde van de stellen zie ik slechts het stelnummer en de EVN gegevens maar geen bak-kenmerk. Voor de NSR FLIRT3 heb ik het volgende genoteerd: Quote Daarbij heb ik een kenmerk genoteerd, aangenomen dat er volgens traditionele wijze een kenmerk zou zijn aangebracht. Wie kent echter de juiste kenmerk van de bakken? Het gaat dus vooral om de cursief genoteerde gegevens. Vast hartelijk dank, ook voor andere opmerkingen en/of aanvullingen op de bakcodelijst. Jeanne Kok |
27-12-2016 01:46:17 | ||
---|---|---|
meestertje
![]() |
Jeanne, intern wordt er bij de Flirt niet meer gesproken over bakcodes waarbij je kunt zien/lezen of het hier om een eerste of tweede klas bak gaat en of het een koprijtuig is. Er wordt alleen nog maar over A-, B-, C- of D-bakken gepraat. En ik moet je het antwoord schuldig blijven of dit aan de buitenzijde vermeld staat of niet. Maar ik help je op weg. A-bak: koprijtuig met cabine 1. B-bak: koprijtuig met cabine 2. C-bak: tussenbak met stroomafnemer en toilet. D-bak: losse tussenbak met alleen tweede klas en alleen bij een 4-delige Flirt Een driedelige Flirt is dus samengesteld met de bakken A-C-B, een vierdelige met de bakken A-C-D-B. En ik vermoed dat de A-en de B-bakken technisch gelijk zijn aan elkaar zodat er zonder al te veel problemen een bakwisseling mogelijk is wanneer dit nodig zou zijn. meestertje |
27-12-2016 02:12:39 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Even een kleine correctie, aan een bakcode kun je niet zien of iets een 1e of 2e klas rijtuig is. De bakcode bestaat uit een 'type nummer' voor de bak gevolgd door een volgnummer. Zo heeft de DE41 van het NSM de bakcode 116.021, 116 staat voor de BCDk DE1 en het is het 21e gebouwde rijtuig. De DE2'en hadden vervolgens de bakcodes 117+118 Bij relevante bouwverschillen in deelseries in de uitvoering van een bak kreeg elke serie een nieuw bakcodenummer. Laatst bewerkt door thom op 28-12-2016 01:47, reden: Blijkbaar een deel weggevallen door een storinkje. |
27-12-2016 11:41:10 | ||
---|---|---|
HKuijpers
![]() |
Dit bericht uit de Gelderlander wilde ik jullie niet onthoudenQuote Het gaat dus om 4451 met vertrek van 13:56 uit Ah. |
27-12-2016 11:54:22 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
En dan vergeten ze alleen dat de 2512+2206 vorige week al een 'testrondje' op de 4400/9600 gereden heeft. |
27-12-2016 12:47:55 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Als morgen de flirt zijn intrede maakt in de 44/9600 waar gaat het ddar dan naar toe? Sgmm zal wel verkassen naar utrecht gok ik zo? Of blijft sgmm ook nog aanwezig voor de nodige sandite ritten? Ik neem aan dat flirt hier namelijk niet mee is uitgerust? |
27-12-2016 12:50:33 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Ze gaan simpelweg aan de kant, als warme reserve. Als het goed is, verandert er niets aan de omloop. |
27-12-2016 13:00:12 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Worden de Flirts morgen niet al vanaf de aanvang van de dienstregeling ingezet in de 4400? Ik wil morgen namelijk de Flirt gaan testen tussen Arnhem en Nijmegen rond 12 uur 's middags. |
27-12-2016 13:03:00 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Met 20 stellen die de 4400/9600 is zouden gaan, kan men niet alle 11 omlopen met 2 gekoppelde stellen ingezet kunnen gaan worden. De 2 vragen die dan in mij gaan opborrelen zijn: Zijn alle omlopen nodig om met 2 stellen te gaan rijden, zo ja... Wordt de 4400/9600 dan wel met alle 11 omlopen met FLIRT gereden. |
27-12-2016 13:05:39 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Vergeet niet dat het nu nog vakantie is dus dat niet perse alle omlopen met dubbele stellen gereden hoeven te worden. |
27-12-2016 13:06:51 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Tot 9 januari lijkt mij niet nodig om met dubbele stellen te rijden in verband met kerstvakantie en daarnaast zijn er altijd omlopen die voornamelijk in de tegenspits rijden en niet met dubbele stellen gereden hoeven te worden. |
27-12-2016 13:26:01 | ||
---|---|---|
HKuijpers
![]() |
Quote Op dit moment zijn er al twee omlopen die met SGM3 en SLT6 of DDAR3 (amper gevuld) worden gereden. Twee omlopen met een FLIRT4 is dus prima . |
27-12-2016 13:26:41 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote Wat is de tegenspits in de 4400/9600? |
27-12-2016 13:33:35 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
4416, 4418, 4425, 4427 zijn wel de ritten die met enkele stellen kunnen rijden. Tussen 7 en 8 uur rijden ze tussen Arnhem en Nijmegen waar al 8 andere treinen per uur rijden. |
27-12-2016 13:51:43 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Dan onderschat je enorm de spits tussen Nm en Ht. 4425 en 4427 zijn zeer drukke treinen. Vandaar ook bijvoorbeeld de 6700 sinds deze dienstregeling. |
27-12-2016 13:54:07 | ||
---|---|---|
HKuijpers
![]() |
Quote De 4425 is tussen Wijchen en Den Bosch de drukste trein van de dag in die richting. |
27-12-2016 22:58:22 | ||
---|---|---|
DVR
![]() |
Quote Hallo, De bakaanduidingen zijn inderdaad de binnen Stadler gebruikelijke aanduidingen A,B,C en D zoals al door meestertje is gemeld. Deze aanduidingen staan ca. 75 cm voor of achter het UIC rijtuignummer op de stelbalk vermeld. Overigens kent Stadler verder de door jou genoemde bakcode niet. Dit is een code die binnen NS/NedTrain in het leven is geroepen. Op de kopwand van iedere bak staat wel een Stadler nummering ingeslagen welke begint met het interne opdrachtnummer gevolgd door het volgnummer van de bak en het type A,B,C of D. De 3 en 4 stellen hebben overigens een verschillend opdrachtnummer. Overigens is ook de Stadler asnummering (volgorde) afwijkend van de binnen NS/NedTrain gebruikelijke volgorde. |
28-12-2016 02:35:11 | ||
---|---|---|
Wellie
![]() |
Quote Tijdje niet op dit forum actief geweest. Bijdehante opmerkingen maakt je maar op Facebook. Machinist NSR |
28-12-2016 03:38:04 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Dank je wel mensen. Voorlopig laat ik het fictieve bak-kenmerk in de tabel voor de Flirt3 nog maar staan. Overigens ook wel aardig om uit alle opmerkingen te mogen ervaren hoezeer de Flirt3 als een "toonbank model" binnen rolt bij de NS organisatie en daarom vrijwel niets van de klassieke kenmerken draagt. Wel eens waar hier echt offtopic, maar bij een eerdere opmerking van thom over de vroegere DE1 moet het bak-kenmerk toch echt ABD of voor 1956 BCD luiden. Bij een enkelvoudige motorwagen wordt de k namelijk niet aangebracht. Jeanne Kok |
28-12-2016 08:10:17 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Alle 4 delige FLIRT 4 schijnen door ILenT deels een inzetverbod te hebben gekregen, oa tussen Btl en Ehv mogen die niet meer rijden begrijp ik net |
28-12-2016 08:17:43 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Bron? En wat is de achterliggende reden? |
28-12-2016 09:12:36 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote Laat die omloop nou uitgerekend met SGM5 op pad zijn %08%. |
28-12-2016 10:07:29 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteIs over het C-spoor daar. Daar schijnt een stukje spoor te zitten die op een of andere manier gelinkt is aan een soort hogesnelheidsspoor. Ik heb dit feitje ook gehoord ja binnen NS. |
28-12-2016 10:15:15 | ||
---|---|---|
HKuijpers
![]() |
Quote Een uur geleden reed daar nog een LM FLIRT4. Was dit om te testen? |
28-12-2016 10:24:24 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Quote Het zou wel verklaren waarom alles met flirt 3 rijdt en geen flirt 4 te bekennen ook nog flink wat omlopen sgmm en ddar maar ik vind het prima zo |
28-12-2016 10:34:26 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Degene die dat verordonneerd heeft moet dan wel een heel goed verhaal hebben dat een tussen bak waar enkel stoelen in staan zo'n groot verschil maakt dat die een belemmerende factor is. Ik kan me er in ieder geval niets bij voorstellen. |
28-12-2016 10:42:09 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Een niets toevoegend bericht en reactie daarop zijn verwijderd. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
28-12-2016 10:58:11 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Vergeet de quotes niet aan te passen...QuoteHet in beton gegoten spoor dat er al 20 jaar ligt? Laatst bewerkt door rick op 28-12-2016 10:58 |
28-12-2016 11:09:12 | ||
---|---|---|
maxje
![]() |
Het betongegoten spoor is juist een aantal jaar geleden verwijderd en vervangen door spoor met ballast net zoals de rest. |
28-12-2016 11:19:08 | ||
---|---|---|
HKuijpers
![]() |
Quote Er is nu nog een omloop met de 2512, een vierdelige FLIRT. Deze is vanaf Den Bosch in dienst gekomen richting Arnhem Centraal. Deze rijdt nu de 4439. Laatst bewerkt door HKuijpers op 28-12-2016 11:23 |
28-12-2016 11:26:18 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
2512 heeft vanochtend in de 6700 gereden.![]() Bij twijfel: gebruik beton. |
28-12-2016 11:30:09 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote De rit verder naar Dn als 9641 wordt, door digitale waarneming, gereden door een DDZ4. |
28-12-2016 11:34:59 | ||
---|---|---|
HKuijpers
![]() |
Quote In Den Bosch nemen de 2201 en 2202 het weer over volgens digitale bronnen. |
28-12-2016 11:35:36 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
QuoteDa`s het A(C) spoor, wss bedoeld men het binnenspoor Bet - Btl, da`s spoor CC. |
28-12-2016 13:32:12 | ||
---|---|---|
sfj
|
Dat in beton gegoten spoor is vorig jaar toch vervangen door een normaal spoor, of is dat niet over de volledige lengte gebeurd? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
28-12-2016 13:47:36 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Jawel, volledig foetsie. Blijkbaar lopen ze ergens achter bij Prorail %08% |
28-12-2016 13:54:47 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
En nu graag weer verder met ontwikkelingen rond de NS FLIRT3, spotmeldingen mogen in het dagtopic opvallende dingen. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
28-12-2016 20:38:50 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Waarbij een 3tje de volgorde ACB heeft en een 4tje de volgorde ADCB. De A-bak heeft een hogere bakcode dan de B-bak. De assen volgen qua nummering ook deze volgorde. Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. |
28-12-2016 21:15:32 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Stukje uitgezonden over ingebruikname, gefilmd in de 2206. http://www.kijk.nl/sbs6/hartvannederland/videos/V8wlmjeqBN5/hart-van-nederland-vroeg-28-december-2016 (vanaf 10:55) Net jammer dat er niet even wordt bijgezegd dat dit slechts 1/3 is. Yes, 6000 extra zitplaatsen, zet zoden aan de dijk, zullen de meeste mensen nu denken. %07% Edit: en volgens Treinreiziger zijn ze besteld in Stadler. De schrijver denkt blijkbaar dat dat een dorp of stad is. Hilarisch. %08% Laatst bewerkt door SunKeeper op 28-12-2016 22:52 |
29-12-2016 10:33:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Volgens KlaasJan op het NS-forum moet de nu nog belabberde omroep voor februari volgend jaar weer zuiver klinken. |
29-12-2016 10:38:40 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Hopen dat RNET meelift, want Alphen At Rijn is ook een beetje jammer. En Arriva natuurlijk, met Schin op Gu El e.d.![]() |
29-12-2016 10:45:34 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
In dat topic ging het juist over R-Net, dus die liften sowieso mee. Over Arriva is niets gezegd op het NS Forum. |
29-12-2016 10:53:56 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dat laatste is ook wel logisch. Ik hoopte het gewoon, aangezien het hetzelfde systeem met dezelfde nukken is![]() |
30-12-2016 09:15:35 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Ik keek vanochtend op ovtijden en zag daar bij oss alleen maar flirt-3 aangekondigd echter op de ns app zie ik ook composities van 3+4 verschijnen. Rijden de vierdelige nu ook of nog steeds niet? En wat is de reden dan? |
30-12-2016 11:28:54 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
De vierdelige mogen nog niet solo rijden op het traject Ht- Ehv v.v. |
30-12-2016 11:56:07 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Weet iemand inmiddels eigenlijk al waarom precies niet? |
30-12-2016 12:08:10 | ||
---|---|---|
D417
![]() |
De 4-delige Flirt`s mogen op een aantal trajecten waaronder één spoor Ehv - Btl niet rijden vanwege een afwijkende spoorconstructie. |
30-12-2016 12:13:35 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Wat voor afwijkende constructie is er dan en waarom beïnvloed dat alleen de viertjes? |
30-12-2016 12:45:42 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Ging toch om dat stuk spoor in beton gegoten wat er volgens Prorail nog ligt, maar in werkelijkheid al verdwenen is. |
30-12-2016 16:12:08 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Wel gecombineerd met een drietje? In DVS zie ik alleen combinaties van twee drietjes voorkomen, terwijl de reisplanner app aangeeft dat o.a. de treinen 4458, 4460 en 4462 een geplande lengte van 7 bakken hebben. |
30-12-2016 16:29:28 | ||
---|---|---|
didam2009
![]() |
Hallo ik had een vraag. Zijn de nieuwe Flirts Bicourant ongeacht de maatschappij die er mee rijd ? Want stel als nederland de boevenleidings spanning verhoogt naar 25 Kv dan heb je een probleem dure treinen die niet meer kunnen rijden. didam2009 Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
30-12-2016 16:42:15 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
De Flirts van NS zijn monocourant. Het idee om in NL de bovenleiding spanning te wijzigen in 25 Kv is een paar jaar terug afgeserveerd. Wel denk Prorail nu na over wijzigen naar 3 KV = Maar dat is voor de meeste moderne treinstellen wel redelijk aan te passen. Laatst bewerkt door cuneo56 op 30-12-2016 16:42 |
30-12-2016 21:27:13 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Even voor de beeldvorming: de inzetbeperkingen van de vierdelige Flirts blijkt duidelijk uit de inzet. Van de afgeleverde drietjes (2201-17) heeft slechts de 2210 heeft nog geen kilometers in reizigersdienst gemaakt. Van de viertjes hebben alleen nog maar de 2504, 2506, 2510 en 2512 ritten gemaakt. Hoeveel stellen heeft NS nu overigens al officieel in bezit? Is daarnaast bekend, of er net zoals bij de Traxx, nog een kortstondig optreden in het NSM aankomt? |
30-12-2016 22:01:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik weet wel dat de sprinters eerdaags geleden door Dafne Schippers zijn gepresenteerd. Volgens mij is het geen gewoonte om treinen in het museum te presenteren. Choo choo..... |
30-12-2016 22:14:35 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteIk heb gisteren in de middagspits in de 2517 gereisd tussen Ht en O. |
31-12-2016 00:42:34 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dat was er juist wel degelijk, ga maareens terug zoeken in de geschiedenis namelijk... |
31-12-2016 02:03:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteBeetje laat antwoord (mede veroorzaakt door mijn constante ergernis over het consequent verkeerd gebruik van het begrip "omloop" in dit forum %08%), maarre... de 4400/9600 wordt in de jaardienstplanning gereden door 11 composities van 3 + 4. Dat zijn dus 22 diensten. |
31-12-2016 08:04:00 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
En dus 11 omlopen? (voor de zekerheid) |
31-12-2016 09:10:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In Somda-taalgebruik waarschijnlijk wel 🤔 |
31-12-2016 09:17:46 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Net zo raar voor mij als dat men elk stilstaande lok of treinstel maar als "Geen Dienst"aan duidt. ![]() |
31-12-2016 10:07:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Op zichzelf ben ik niet zo'n purist en het gebruik van die termen op de manier waarop het op Somda gebeurt, is vaak heel logisch. Maar wij zijn anders "opgevoed", daarom blijft de blik er nog steeds even achter haken 😶 |
31-12-2016 10:54:57 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Nee Thom. SLT, VIRM-4, en DD-AR zijn niet in het NSM gepresenteerd voor zover ik heb gelezen. De (verlengde) (V)IRM weer wel, of een belangrijke mijlpaal. Lijkt dus incidenteel. Of kom zelf eens met een lijstje. ![]() |
31-12-2016 11:12:01 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Als de 28300 in de toekomst wellicht eens met Flirt gaat worden gereden komt het spul vanzelf wel een keer in het museum ![]() Shqiperise-lopers? |
31-12-2016 12:00:55 | ||
---|---|---|
didam2009
![]() |
De Flirt is in Arnhem op het centraal station gepresenteerd met een rit Wijchen Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
31-12-2016 12:11:40 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Wanneer wordt het FLIRT4-verbod tussen Eindhoven en Boxtel opgeheven? Het is nogal onpraktisch. Tot die tijd kan Flirt4 toch ook in de 7600 rijden, dan kan SGM uit de 7600 doorschuiven naar de 4400/9600. |
31-12-2016 12:17:39 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Er is toch gewoon reserve voor FLIRT, DDAR en SGM, die doet waar het voor besteld is: FLIRT vervangen, in dit geval de FLIRT4 in de 4400/9600. |
31-12-2016 12:24:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Een gewoonte wil ook niet helemaal zeggen dat het een regel is die in beton gegoten is. Zo is Plan TT wel in het NSM gepresenteerd, even als SM90, de BNL ICR'en en volgens mij de IRM ook destijds. Edit: http://www.nvbs.com/greenstone/cgi/library.cgi?e=d-10000-00---off-0nsnrbeel--00-2----0-10-0---0---0direct-10----6-------0-1l--10-nl-500---50-about---01-3-1-01-00--4--0--0-0-01-00-0utfZz-8-00&a=d&c=nsnrbeel&cl=CL1.9.19 IRM dus ook ![]() Laatst bewerkt door thom op 31-12-2016 12:27 |
31-12-2016 12:26:26 | ||
---|---|---|
achterdoel
![]() |
Wat is er nu zo afwijkend aan een FLIRT4 dat 'ie ergens niet mag rijden, waar al het andere materieel wel mag rijden? Laatst bewerkt door achterdoel op 31-12-2016 12:26 Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel |
31-12-2016 12:28:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Even terug lezen, dat is hierboven al behandeld. |
31-12-2016 12:30:08 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ik zie nergens een uitleg wat er anders is aan de FLIRT-IV. |
31-12-2016 12:31:09 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Die uitleg staat er inderdaad niet. Net als dat er nog niemand heeft weten te vertellen wat er nu zo anders is aan dat stukje spoor bij Best dat de Flirt IV er niet mag rijden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (NS) |
![]() |