Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Nieuwe website NS

Woensdag 21 okt 2015 - 11:20:17
JuliandeB
JuliandeB
Flickr juliandebondt
Zoals iemand misschien wel gezien heeft, heeft NS de complete site - inclusief reisplanner - vernieuwd.
Was wel eens nodig maar een groot nadeel is toch wel dat je niet meer op stations kan zoeken met afkortingen...

De oude website bestaat nog wel, nieuwe is voorlopig te vinden op: www2.ns.nl

Laatst bewerkt door JuliandeB op Woensdag 21 okt 2015 om 11:21:11

Woensdag 21 okt 2015 - 11:47:44
Coryza
Coryza
Ik vind dit ook altijd een handig dingetje:
www.ns.nl

Hoop dat dit blijft...

Woensdag 21 okt 2015 - 11:57:38
treinefan
treinefan
Facebook amfktr Flickr 85236002@N07/
Je hebt geluk: www2.ns.nl alleen lijkt inzoomen er niet meer bij te zijn.

Met vriendelijke groet,

Woensdag 21 okt 2015 - 12:19:17
waalkade
waalkade
Op schermformaat is de site niet aangepast, ik moet bij een reis opzoeken bij het enkele letters intypen van de plaatsnaam meteen al scrollen.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 21 okt 2015 - 13:05:30
albertjan9
albertjan9
Twitter albert_jan96 Flickr albertjan96
Quote
treinefan (wo 21 okt 2015 11:57:38 somda.nl): Je hebt geluk: www2.ns.nl alleen lijkt inzoomen er niet meer bij te zijn.
Kaart is ook niet meer klikbaar...

Dagelijks Ktr - Ah v.v.

Woensdag 21 okt 2015 - 13:09:45
wouterder
wouterder
Flickr wouterder
Eindelijk heeft NS het design van haar app en de website weer gelijk getrokken.

Woensdag 21 okt 2015 - 13:30:16
umbusko
umbusko
Helaas lijken de vertrekstaten (die altijd bij de voorzieningen per station stonden) en dienstregelingen per traject (die altijd onmogelijk ver verstopt waren) verdwenen te zijn.

Woensdag 21 okt 2015 - 14:48:27
Coryza
Coryza
Quote
treinefan (wo 21 okt 2015 11:57:38 somda.nl): Je hebt geluk: www2.ns.nl alleen lijkt inzoomen er niet meer bij te zijn.
Zoals vermeld hierboven... niet meer klikbaar

Woensdag 21 okt 2015 - 15:18:37
wouterder
wouterder
Flickr wouterder
NS zal niet voor niets nog standaard doorlinken naar haar oude site. Waarschijnlijk is de nieuwe site nog in beta en zullen bepaalde functies nog ontbreken.

Woensdag 21 okt 2015 - 15:30:47
train85
train85
Het is intern al getest. Nu komt die online voor het grote publiek. Die mag alles testen en bevinden mogen naar NS gestuurd worden via Facebook, Twitter en klantenservice.

www.mat64.nl

Donderdag 22 okt 2015 - 00:38:47
thom
thom
Quote
JuliandeB (wo 21 okt 2015 11:20:17 somda.nl): Zoals iemand misschien wel gezien heeft, heeft NS de complete site - inclusief reisplanner - vernieuwd.
Was wel eens nodig maar een groot nadeel is toch wel dat je niet meer op stations kan zoeken met afkortingen...
Of je dat precies bedoeld weet ik niet, maar ik kan nog gewoon een reis plannen met het ingeven van verkortingen.

Donderdag 22 okt 2015 - 08:25:50
treinfan
treinfan
www2.ns.nl Ik krijg echt heel groot dat er geen advies gevonden is

[Bezig met laden...]

Donderdag 22 okt 2015 - 09:11:51
AlbertP
AlbertP
De planner vraagt mij om minstens 3 karakters in te typen bij het aankomststation, als ik daar Ut invul. (Bij het vertrekstation mag ik wel 2 letters invullen maar werkt het alsnog niet)

Donderdag 22 okt 2015 - 11:26:51
thom
thom
Ik snap hem al, ongemerkt was ik op de oude website terecht gekomen

Kan me trouwens herinneren dat het invoeren van afkortingen aleens eerder verdwenen was met een site update, en later weer terug kwam.

Donderdag 22 okt 2015 - 11:33:12
rysz
rysz
Ik heb een reactie gestuurd naar de contacpersoon volgens het artikel op nieuws.ns.nl. (er ontbrak namelijk ook een webformulier voor reacties)

Kreeg een korte reactie (veel minder zinnen dan ik paragrafen had):
Ik zal deze doorgeven aan het ontwikkelteam.
Zoals u stelt zijn enkele onderdelen nog niet in gebruik voor deze testversie, maar komen die wel in een latere versie.

Tja, het is een testversie (hoewel dat woord nergens in het nieuws-bericht) voorkomt, maar als ik eerlijk mag zijn (als voormalig developer en beta-tester) durf ik dit niet nog niet eens een beta-versie te noemen, laat staan geschikt voor een open beta. En als je dan al een open beta doet, moet je het zo wel noemen. Met de aankondiging zoals hier gedaan, denk je dat de website al grotendeels klaar is en hooguit nog wat polishes zou krijgen.

Donderdag 22 okt 2015 - 20:21:34
treinfan
treinfan
Ik zie totaal niet in waarom deze website niet geschikt zou zijn voor een testversie, kan je dat uitleggen?

[Bezig met laden...]

Vrijdag 23 okt 2015 - 13:56:04
rysz
rysz
Allereerst omdat ze niet erbij zeggen dat het een testversie is, maar de indruk wekken dat het al grotendeels gereed is ("NS heeft een nieuwe website" ) en hooguit nog wat "tips en suggesties" meegenomen worden in de definitieve versie.

Daardoor kijk je al anders.

Voordat een programma of website in "open beta" gaat (oftewel, dat gebruikers het kunnen gebruiken) verwacht ik een goed QA-proces intern. Waarbij je bij voorkeur zoveel mogelijk mensen intern eerst laat testen. En als NS heb je dan het voordeel dat je niet alleen IT'ers hebt, maar ook mensen uit de operatie of de staf. Die kijken heel anders dan de developers/webteam. Bv. de eerste opmerking in deze thread (wat ook mijn eerste opmerking was trouwens) is niet iets wat een interne developer direct zal testen, maar een HC zal wel direct de stationscode gebruiken om iets op te zoeken.

Bij een open beta verwacht je dat alle gewenste functionaliteiten werkzaam zijn (of in ieder geval duidelijk wat nog gaat veranderen of nog komt), en dat je dus kan testen of alles het doet zoals gewenst, of suggesties doen voor een nieuwe functionaliteit. Een reactie als "Zoals u stelt zijn enkele onderdelen nog niet in gebruik voor deze testversie, maar komen die wel in een latere versie." geeft dus aan dat de functionaliteit wel gepland is, maar nog niet ingebouwd. Maar dat zal dus in de definitieve versie zijn en kan dus ook niet getest worden, dus is het geen testversie.

Zoals anderen al laten zien: veel functionaliteit doet het niet of is zwaar ondermaats. Het is dan volstrekt onduidelijk of het niet werkt, of dat het zo niet bedacht is. En als je dan niet eens een duidelijke plek heb waar je reacties kan geven, vraag ik mee heel hard af wat de gedachte was bij het online zetten van deze website.

Laatst bewerkt door rysz op Vrijdag 23 okt 2015 om 13:57:45

Zaterdag 24 okt 2015 - 00:40:46
treinfan
treinfan
De site is de afgelopen periode al in testgebruik geweest bij NS intern (en dan echt niet alleen door de ICT-afdeling van de NS, zoals @train85 ook al aangaf.

Ik heb overigens hier en op twitter geen concreet voorbeeld gezien van een functuonalteit die 'nog niet beschikbaar is' en de 'fouten' zijn enkel een paar missende features (dat zal wel volgens design zijn) en wat grafische dingen die niet (in alle browsers) goed worden/werden weergegeven

Zaterdag 24 okt 2015 - 15:35:36
rysz
rysz
Helaas weet ik niet wie hier op dit forum een feit van binnen NS schrijven en wie niet. Ik zie bij train85 alleen stichting DE3 staan, en als ik uitga van het communique van de NS zou ik hetzelfde als feit kunnen schrijven, immers, de woordvoerder zegt het. Dus, sorry als ik dat verkeerd heb gezien. (maar dan nog stelt ook train85 niet dat het ook intern buiten de ICT-afdeling is getest)

Wat betreft de concrete voorbeelden van functionaliteit die nog niet beschikbaar is: zie de stationsafkortingen (en met alle respect, maar twitter is nou niet bepaald het medium voor goede en onderbouwde feedback, aangezien dat toch vaak meer dan 140 karakters vergt)

Als fouten (dan wel missende features) dan wel volgens design zijn, dan vind ik het een bar slechte website, en blijf ik liever de oude gebruiken. (dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Misschien zijn andere gebruikers wel blij met de nieuwe reisplanner).

Maar ik wil nog wel een stukje feedback delen? De kaart achter het advies is gewoon een static picture. Het doet niets, je kan hem niet inzoomen of verplaatsen, terwijl iedereen die maar af en toe google maps gebruikt, dat waarschijnlijk direct zal proberen. Vooral als je bestemming achter het rijtje adviezen staat. Ook als je dan een advies kiest, kun je nog steeds niets met de kaart. En wat is het nut van dat trein-icoontje in de adviezen? Natuurlijk staan daar treinen, het is een trein-advies. Handiger is het om aan te geven wat voor type trein het is. Misschien zelfs met de drukte-indicatie er direct bij. En hoe ga je weer terug naar de lijst met adviezen nadat je er 1 nader bekeken heb? Dat kan alleen door helemaal rechts of links op een ander advies te klikken. Geen escape bv of een klikje elders (wederom, vergelijk Google Maps).

Maar de enige reactie die ik kreeg was dat het zou worden doorgegeven (dat is in ieder geval mooi), maar dus ook de opmerking dat sommige features nog niet in gebruik zijn.

Tja, dan is het voor mij snel bekeken om verder te gaan met suggesties te geven. Ik voel me zo niet serieus genomen.

Zaterdag 24 okt 2015 - 18:58:44
train85
train85
Ik ben alleen als voorzitter gelinkt aan StichtingDE3. Daarnaast ben ik al 9 jaar bij NS werkzaam alleen staat dat niet in me profiel. Daar is een reden voor. De webmaster en eventueel de moderators weten wie bij een spoor bedrijf werken. Er zijn vele afdelingen binnen NS geweest die de nieuwe website hebben getest en daar is veel uit gekomen en al opgelost. Nu is die via een omweg bereikbaar en kunnen de gewone mensen er ook naar kijken en testen. Zodra alles af is en ingevuld is vervangt die de oude website.

www.mat64.nl

Maandag 26 okt 2015 - 06:55:12
mdeen
mdeen
Quote
rysz (za 24 okt 2015 15:35:36 somda.nl):

Wat betreft de concrete voorbeelden van functionaliteit die nog niet beschikbaar is: zie de stationsafkortingen (en met alle respect, maar twitter is nou niet bepaald het medium voor goede en onderbouwde feedback, aangezien dat toch vaak meer dan 140 karakters vergt)
Ik betwijfel dat het ontbreken van verkortingen een bug is. In het verleden zijn op meerdere momenten de verkortingen uit de reisplanner verwijderd en pas na lang aandringen zijn ze weer teruggekomen.
Dit lijkt me meer "works as designed" te zijn.

Woensdag 02 dec 2015 - 12:39:59
Jan-Mark
Jan-Mark
Flickr 140553902@N06/
Vanaf vandaag is alleen de nieuwe website van NS nog te gebruiken, ook is het weer mogelijk om stationsverkortingen te gebruiken.

Woensdag 02 dec 2015 - 14:06:04
pjkleton
pjkleton
Ik zou de treinnummers willen zien ,maar dat lukt me niet.
Komt dat later mss nog ?

En nog iets :
Alleen de volle prijs wordt aangegeven , niet de gereduceerde mogelijkheden.

Komt dat ook later?
De oude reisplanner is er toch niet meer ?

Vr Gr, Peter

Laatst bewerkt door pjkleton op Woensdag 02 dec 2015 om 18:58:28

Woensdag 02 dec 2015 - 19:13:48
AlexNL
AlexNL
Het treinnummer lijkt inderdaad te ontbreken. Gereduceerde prijzen zijn te zien door een reisadvies open te klikken en vervolgens op het (i)-symbooltje naast de prijs te klikken.

Woensdag 02 dec 2015 - 19:18:33
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Treinnummer komt terug. De mensen achter NS-Online missen deze ook al.
Gewon even geduld hebben, en anders Treinenweb of OV-tijden naar voren halen.

Choo choo.....

Woensdag 02 dec 2015 - 19:43:25
Coryza
Coryza
Heeft iemand nog een mooi alternatief voor het vroegere o-zo-handige spoorkaartje? www.ns.nl

Woensdag 02 dec 2015 - 21:04:21
tochjo
tochjo
Quote
pjkleton (wo 02 dec 2015 14:06:04 www.somda.nl): De oude reisplanner is er toch niet meer ?
www.ns.nl

Woensdag 02 dec 2015 - 21:33:53
pjkleton
pjkleton
Alex en Tochjo bedankt.
Peter

Woensdag 02 dec 2015 - 21:42:27
thom
thom
Alleen kun je je afvragen of het slim is de oude planner te gebruiken, straks word dat ding niet meer onderhouden en sta je ergens met een verkeerd reisadvies...

Woensdag 02 dec 2015 - 21:43:53
PimTH
PimTH
Flickr 124886297@N02
De brondata is en blijf hetzelfde. De code zou wel heel vreemd moeten zijn om een verkeerd reisadvies te krijgen.

Woensdag 02 dec 2015 - 21:49:35
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Quote
thom (wo 02 dec 2015 21:42:27 somda.nl): Alleen kun je je afvragen of het slim is de oude planner te gebruiken, straks word dat ding niet meer onderhouden en sta je ergens met een verkeerd reisadvies...
Anders was hij vast allang offline getrokken.

Choo choo.....

Woensdag 02 dec 2015 - 23:17:27
umbusko
umbusko
Heeft iemand een idee of de vertrekstaten nog gaan terugkeren? Die stonden altijd bij de stationsvoorzieningen, maar nu niet meer.

Donderdag 03 dec 2015 - 07:17:35
mdeen
mdeen
Quote
Jan-Mark (wo 02 dec 2015 12:39:59 somda.nl): Vanaf vandaag is alleen de nieuwe website van NS nog te gebruiken, ook is het weer mogelijk om stationsverkortingen te gebruiken.
Helaas moet wel elke keer naar je muis grijpen om in de site te kunnen navigeren. Sowieso kent hij de verkortingen opeens niet als je ook daadwerkelijk naar een reisadvies vraagt (van asd naar rtd geeft geen treinen), maar als je de voorgegeven suggestie bevestigd moet je weer naar de muis grijpen om naar het volgende invoerveld te gaan.
Wat is er mis met de TAB toets? Usability van websites wordt altijd echt maar getest in het beperkte stramien van wat de ontwerper voor zich ziet.
En die invoervelden die van grootte verspringen zijn ook niet echt handig.

IMHO geen verbetering. Ook de weergave van de gevonden reisadviezen is erg van het "zo min mogelijk informatie geven, de reiziger zou toch eens mogen weten welke treinen hij krijgt". Een beetje in de gedachte van ETMET, dan is een spoorboekje ook niet meer nodig. Je komt maar en we zien wel of we je een trein voorschotelen.

Donderdag 03 dec 2015 - 07:40:01
treinfan
treinfan
TAB deed het eerder nog wel in de testversie

Donderdag 03 dec 2015 - 08:19:42
mdeen
mdeen
Nog even getest: TAB doet het wel als je de planner gebruikt op de homepage van NS, TAB werkt niet meer zogauw je een reisadvies gevraagd hebt en je in de reisplanner pagina (www.ns.nl) zit.
Testcases opstellen. Altijd leuk.

Donderdag 03 dec 2015 - 18:56:04
pjkleton
pjkleton
Ik heb een paar mensen gesproken ,die zich afvragen waarom de Reisplanner veranderd moest worden.
Ik heb een paar keer geoefend en na wat hulp (!) kom ik alles te weten wat ik anders ook kon vinden.
Zoek de verschillen...
Peter

Donderdag 03 dec 2015 - 22:28:16
train85
train85
De insteek van NS is dat deze website beter aansluit op de lijn die ze ook al gezet hebben via de apps.

www.mat64.nl

Vrijdag 04 dec 2015 - 07:01:51
mdeen
mdeen
Ja, altijd een goed argument: een halfbakken mobiele app introduceren waar je moet zoeken naar informatie en dan de rest daarop in lijn brengen...
Overigens neemt de desptopversie wel een afkorting. Waar je in de mobiele app tenminste nog eerst een lijstje met mogelijkheden krijgt met ook de treinsoort, krijg je op de desktop site direkt het detail, zonder enige informatie wat voor trein het is (nog niet eens of het een Thalys is).
Wat dat betreft is de mobiele app zelfs beter (en voor een mobiele app is die niet slecht, maar in vergelijking met een goede informatieve desktopversie is die natuurlijk ook maar een slap aftreksel).

Laatst bewerkt door mdeen op Vrijdag 04 dec 2015 om 07:02:21

Vrijdag 04 dec 2015 - 08:32:15
hellfire
hellfire
Vergelijk:

microsoft.com
nos.nl
ns.nl

Het halve Internet begint op elkaar te lijken. Een kleurtje lijkt het enige onderscheid te zijn tussen verder weinig originele siteontwerpen. Jammer.

Vrijdag 04 dec 2015 - 08:44:42
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
@mdeen de NS Reisplanner is anders wel door iCulture.nl uitgroepen tot "Beste Nederlandse App 2014".

Vrijdag 04 dec 2015 - 10:03:29
dh3201
dh3201
Oh, de sites worden gemaakt om allerlei prijzen in de wacht te slepen.
Niet om de klanten van dienst te zijn....


Shqiperise-lopers?

Vrijdag 04 dec 2015 - 10:10:28
martijnmet
Moderator
martijnmet
Twitter martijnmet Flickr martijnmet
Quote
train85 (do 03 dec 2015 22:28:16 www.somda.nl): De insteek van NS is dat deze website beter aansluit op de lijn die ze ook al gezet hebben via de apps.
De ontwikkel-teams van zowel de app's als de nieuwe website hebben in ieder geval een andere visie en een totaal andere werkwijze. Ze werken ook zeker niet samen om tot een mooi geheel te komen. De ontwikkelaars van de app's lopen in ieder geval te klagen vanwege de gebrek aan samenwerking en verschil van inzichten bij de website-afdeling.

Vrijdag 04 dec 2015 - 10:14:22
train85
train85
En hoe weet jij dat allemaal, soms iemand binnen NS die dit aan je verteld heeft?
Zijn we soms een land aan het worden die grote veranderingen niet meer aan kan?

www.mat64.nl

Vrijdag 04 dec 2015 - 10:37:24
martijnmet
Moderator
martijnmet
Twitter martijnmet Flickr martijnmet
Van de ontwikkelaars van de NS-app's zelf inderdaad.
Ik denk nog geen eens dat het te maken heeft met dat men niet tegen grote veranderingen kan. Maar eerder gewoon een verschil in visie en werkwijze.
Alleen al ter vergelijking, het team van de app's bestaat uit 7 man, terwijl het team achter de ontwikkeling van de website uit >30 man bestaat. Dat geeft al een totaal andere dynamiek, en het zorgt er voor dat de app's ook sneller worden ontwikkeld dan de site door bijvoorbeeld het gebrek aan meerdere management-lagen die er hun oordeel over moeten vellen.

Laatst bewerkt door martijnmet op Vrijdag 04 dec 2015 om 11:45:24

Vrijdag 04 dec 2015 - 10:49:17
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Als je NS beschouwd als land dan heeft dat land altijd al veel koninkrijkjes gehad en daar is feitelijk en praktisch niets aan veranderd. Vernieuwing valt of staat met oprechte samenwerking én een open blik en beide kom je zelden tegen bij NS. Alles wordt gemaakt en/of gedaan volgens de kortzichtige visie van een iemand met alle negatieve gevolgen van dien. Er wordt niet gekeken naar wat écht noodzakelijk is en functioneel, er wordt slechts gekeken naar wat iemand voldoende vind. En dus krijg je quasi functionele zaken zoals treinstellen, NS-software op gsm en railpocket en internetsites die allemaal niet optimaal zijn (om maar niet te beginnen over het intranet) en hetzelfde geld voor zaken die via Prorail lopen zoals treinaanwijzers en seinplaatsing. Goed bedachte en/of bedoelde ideën/voorstellen worden maar al te vaak genadeloos afgebrand of eenvoudig doodgezwegen. Klankbordgroepen zijn er alleen maar omdat het moet en om de schijn op te houden van inspraak terwijl in de praktijk er weinig tot niets mee gedaan wordt omdat iemand al een bepaald idee heeft en daar niet van af wil wijken. Het is allemaal ontworpen en gemaakt met een begrensde blik die niet gericht is naar de praktijk/personeel/reizigers en nooit beter werkt dan suboptimaal. Dat er toch treinen rijden, we de reizigers toch redelijk tevreden kunnen houden komt alleen maar omdat het personeel op de kantoren, treinen en op de stations er meestal het beste van probeert te maken, ondertussen mopperend op de zoveelste imperfekte gadget of apparaat/voorwerp/trein waar we mee moeten zien te werken. Dit "land" het blijft lafhartig voortkrabbelen geleid door "koningen" wiens eigen visie of baanbehoud en/of carrière belangrijker is dan het bedrijfsbelang en die dus hooguit komen met kleine veranderingen die zelden een optimale verbetering zijn.

Vrijdag 04 dec 2015 - 15:24:08
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Hear, hear.

Maandag 07 dec 2015 - 06:59:45
mdeen
mdeen
Quote
AgentX (vr 04 dec 2015 08:44:42 somda.nl): @mdeen de NS Reisplanner is anders wel door iCulture.nl uitgroepen tot "Beste Nederlandse App 2014".
Zoals ik zeg: voor een mobiele app is het niet slecht, maar in vergelijking met een goede desktop website is het een slap aftreksel. De desktop NS reisplanner is nu een ongeveer een kopie van de mobiele app, waarmee je dus alle voordeel van de desktop weggooit en een slechte site hebt gemaakt. Ik vind de desktopsite slechter dan de mobiele app. Op de mobiele app zie je tenminste in het overzicht nog met wat voor trein je van doen hebt. Op de desktopsite moet je dan eerst de details bekijken.

Dat de mobiele app tot beste Nederlandse app uitgeroepen is zegt vind ik meer over de andere apps dan over de NS reisplanner app. Want zo bijster bijzonder is die nu ook weer niet. Het is niet veel meer dan de 9292 app in een ander jasje.

Maandag 07 dec 2015 - 08:41:59
b2py
b2py
Dan vergis je je toch aardig in de functies die de NS app wel heeft..

Dinsdag 08 dec 2015 - 17:36:03
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Ja, dat denk ik ook... Tijd om te updaten, mdeen.

Dinsdag 22 dec 2015 - 14:42:58
daniel81
daniel81
Op dit moment is er een storing op Amf-Dv
Het reisadvies op de nieuwe site vind ik erg onduidelijk.
Door sommige treinen staat een rood kruis, die trein rijdt dus zeker niet.
Bij andere treinen staat een uitroepteken in een rode driehoek. Klik je daarop, dan zie je een algemeen bericht dat er een verstoring is, dat er minder treinen rijden en dat de extra reistijd 30-60 minuten bedraagt. Maar betekent dat nu dat die trein wél of níet rijdt? En moet ik rekening houden met een andere aankomsttiojd? (30-60 minuten later?)

Dinsdag 22 dec 2015 - 16:13:08
albertjan9
albertjan9
Twitter albert_jan96 Flickr albertjan96
Was in de oude reisplanner toch niet veel anders? Alleen stond er toen geen kruis door het reisadvies, maar was deze grijs gearceerd.

Zolang er geen kruis door het reisadvies staat is de trein niet opgeheven, maar met het uitroepteken wordt je er wel op geattendeerd dat de trein vertraagd is, of op een later moment alsnog kan worden opgeheven

Laatst bewerkt door albertjan9 op Dinsdag 22 dec 2015 om 16:14:36

Dagelijks Ktr - Ah v.v.

Dinsdag 05 jan 2016 - 13:24:27
dh3201
dh3201
Wij Somda'ers zijn niet de enigen die kritiek op de nieuwe website van NS hebben.
Reizigers klagen over nieuwe NS-website: veel fouten en onduidelijkheid:
www.rtvnh.nl

Shqiperise-lopers?

Dinsdag 05 jan 2016 - 13:40:44
albertjan9
albertjan9
Twitter albert_jan96 Flickr albertjan96
Originele artikel: www.telegraaf.nl
RTV NH heeft er eigenlijk alleen maar een verwijzing naar gemaakt

Dagelijks Ktr - Ah v.v.

Donderdag 04 feb 2016 - 14:39:04
train85
train85
Sinds dinsdag 2 december 2015 is de nieuwe website van NS online. Met deze nieuwe website is ook de nieuwe Reisplanner in gebruik. Sindsdien hebben we reizigers via meerdere kanalen om feedback gevraagd. We hebben goed geluisterd naar hun ervaringen en op basis van hun opmerkingen mogelijkheden gezocht om de gebruikerservaring te verbeteren. De eerste serie verbeteringen is sinds woensdag 3 februari te zien in de NS Reisplanner.

Vergelijken van reisadviezen
Reizigers lieten weten dat de overzichtelijkheid van het reisadvies beter kon. Het vergelijken van verschillende reisadviezen werd soms lastig gevonden. Vaak werd genoemd dat de reisduur het best zichtbaar was, terwijl reizen vaak worden vergeleken op basis van hun vertrek- en aankomsttijd.

Verbeteringen
Naar aanleiding van de feedback hebben we de volgende updates doorgevoerd:

•Vertrektijden: We hebben de reisduur vervangen door de vertrek- en aankomsttijd.
•Reisduur: de reisduur is nu rechts bovenin elk reisadvies te zien, gemarkeerd met een klokje als icoon.
•Ideale reisadvies: Het ideale reisadvies is gemarkeerd met een gele lijn aan de linkerzijde van het advies
•Overstappen: Om ruimte te maken voor de vertrek- en aankomsttijd wordt het aantal overstappen nu aangegeven met een icoon.
•App: We hebben het ontwerp van het reisadvies meer in lijn gebracht met de Reisplanner Xtra app.
•Treintype: In het overzicht van reisadviezen is het treintype toegevoegd. U kunt nu direct zien of u op een bepaald deel van het traject reist met een Sprinter, een Intercity, et cetera.
•Overstappen: Een bijkomend voordeel hiervan is, dat het aantal overstappen nog iets intuïtiever te vinden is.

De update van de Reisplanner is geen eindpunt. We blijven eraan werken de Reisplanner functioneler en gebruiksvriendelijker te maken.

www.mat64.nl

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 04 feb 2016 - 15:17:35
albertjan9
albertjan9
Twitter albert_jan96 Flickr albertjan96
Nieuwsbericht van NS op www.ns.nl

Dagelijks Ktr - Ah v.v.

Donderdag 09 jun 2016 - 18:01:36
abcde
abcde
OP de NS-reisplanner-app wordt ook aangegeven met welk materieel (IRM/ICM/SGM/SLT etc.) een trein rijdt. Echter krijg ik dit de ene keer wel, de andere keer niet te zien. Waar komt dit door ? Hoe lang voor de reis, hoeveel dagen of uren voor de reis begint, wordt het materieel weergegeven ? Of heeft het een andere oorzaak?

Laatst bewerkt door abcde op Donderdag 09 jun 2016 om 18:10:53

Donderdag 09 jun 2016 - 18:45:36
albertjan9
albertjan9
Twitter albert_jan96 Flickr albertjan96
Is het niet dat deze gegevens alleen voor op dat moment rijdende treinen beschikbaar zijn?

Dagelijks Ktr - Ah v.v.

Donderdag 09 jun 2016 - 19:32:39
VIRMm1
VIRMm1
Voorheen wel. Nu niet meer. Ik kan nu (19:31) bijv al zien dat de 5271 met DDZ IV rijdt, terwijl deze rit pas om 20:15 begint.

Dit komt wss omdat de 5272 nu al wel rijdt en deze dus met DDZ IV op pad is.

Zodoende kan er ook enige tijd van te voren al voorspeld worden.

Waarom het niet altijd gebeurt is mij ook een raadsel.

Donderdag 09 jun 2016 - 23:54:59
martijnmet
Moderator
martijnmet
Twitter martijnmet Flickr martijnmet
De treinsamenstellingen worden in de NS-app vanaf 70 minuten voor vertrek weergegeven.