30-10-2006 17:10:21 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Waar kan ik zien of wie weet het zeker op welk perron morgen trein 828340 in Ut aankomt? Graag geen geneuzel. rob |
30-10-2006 17:37:37 | ||
---|---|---|
felix
|
Op www.ns.nl tik in dan je van Utrecht naar Utrecht Maliebaan wil en je krijgd precies te zien van welk perron de trein vertrekt. In dit geval van spoor 9a. Felix |
30-10-2006 17:41:39 | ||
---|---|---|
bloober
|
Volgens mij is trein 828340 niet de museumpendel, hoor. Verder denk ik dat de trein waarschijnlijk langs zal rijden op de non-perronsporen zoals 10 of 13. Groetjes, Bloober |
30-10-2006 17:43:35 | ||
---|---|---|
felix
|
Waarom rijden ze dan tussen Ut en Utm? Een tijdje geleden was dat museummat ook gewoon de trein tussen het spoorwegmuseum en Centraal, dus waarom nu niet? |
30-10-2006 18:00:48 | ||
---|---|---|
aestudent
|
Die trein is een éénmalige extra museumpendel (besloten vervoer, of niet?). In elk geval wel langs een perron, want er moeten mensen mee... Laatst bewerkt door aestudent op 30-10-2006 18:01 |
30-10-2006 18:19:06 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Zeker weten doe ik niets. Wel kan ik de geplande sporen geven, maar bedenk dat de trdl daar zonder meer van kan afwijken. 828340: Utm 410 Ln 53B Ut 11B 28340: Ut 11B Ln 53B Utm 410 Dick van den Hoven |
30-10-2006 18:22:00 | ||
---|---|---|
aestudent
|
Dan weten we in elk geval nu wel dat 't om de Blokkendoos gaat. Bedankt Dick! Laatst bewerkt door aestudent op 30-10-2006 18:22 |
30-10-2006 18:31:59 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Ja Dick, hier kan ik voorlopig mee uit de voeten. Misschien wat mooie foto's. Bedankt. rob |
30-10-2006 18:39:14 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Ik zie wel in de drgl dat 828340 13:56 binnen moet komen. Dat is de krap voor de 944. Hij zit dus al gauw in de weg. Als 1747 niet snel genoeg zijn hielen licht , dan kan het licht zijn dat 828340 naar spoor 9B wordt verbannen, als dat vrij is tenminste op dat tijdstip. En het vertrek van 1747 is weer afhankelijk van het feit of ze de 7300 buiten laten wachten of toch even snel binnen nemen. Dat gebeurt nog al eens. In het laatste geval vertrekt 1747 pas 13:55 of 13:56. Dick van den Hoven |
31-10-2006 09:42:02 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
. Laatst bewerkt door rolandrail op 04-01-2015 15:52 |
31-10-2006 09:56:12 | ||
---|---|---|
julius
|
En daarna, doorrijden naar Db is de enige mogelijkheid denk ik? |
31-10-2006 11:30:30 | ||
---|---|---|
stephan90
|
Er zijn volgens mij ook plannen om hem 'via de noord' te laten rijden. Oftewel via Blauwkapel. Stephan |
31-10-2006 13:18:51 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Maar dan moet je alsnog via Lunetten of Driebergen, want komende vanuit Blauwkapel kun je niet kopmaken. Shqiperise-lopers? |
31-10-2006 15:02:44 | ||
---|---|---|
scooter
|
Maar er ligt daar ook nog een perron bij de doorrijsporen,dus zou die pendel daar kunnen stoppen ipv het kopspoortje. |
31-10-2006 15:38:14 | ||
---|---|---|
stephan90
|
Quote Kopmaken kan wel hoor in Blauwkapel. Als je namelijk uit Ut komt en vlak voor de kruising de laatste wissel naar het linkerspoor neemt heb je veel tijd om kop te maken. Reizigerstreinen komen daar in ieder geval niet. Stephan |
31-10-2006 17:36:23 | ||
---|---|---|
train85
|
En iemand die museummat. gezien? |
31-10-2006 17:37:31 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Van een afstand. Hij was een pietsie te laat en het was het blokkendoos stel. Kwam overigens keurig op sp 11B binnen. Dick van den Hoven |
31-10-2006 18:36:15 | ||
---|---|---|
thom
|
QuoteDaar schiet je niks mee op. Langs dat perron kun je NIET kopmaken, daar is de beveiliging niet voor ingericht. Sterker nog, de hele halte bestaaat niet in de beveiliging, dus alle komende overwegen liggen dicht wanneer jij langs het perron staat. Kopmaken op Blauwkapel is ook eveneens niet mogelijk wegens het missen van een wissel om weer op het rechterspoor te komen, dat verplicht je dus door te rijden naar Bhv. Dat is een rout die te lang duurt. Enige oplossing, en dat word het ook, is het kopmaken te verleggen van Ln naar Db. De kruising verdwijnt vanaf de Ln'se wachtsporen, maar de aftakking vanaf Db blijft gewoon bestaan dus da's geen probleem. Laatst bewerkt door thom op 31-10-2006 18:38 |
31-10-2006 18:51:53 | ||
---|---|---|
julius
|
Doorrijden naar Db wordt wel krap met de rijtijd voor 1 setje. Db wordt dan ook een halte? Laatst bewerkt door julius op 31-10-2006 18:51 |
31-10-2006 18:56:16 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
een ideetje van mij..Quote Een wissel naar het rechterspoor maken..? Laatst bewerkt door ruysdael op 31-10-2006 18:56 |
31-10-2006 19:00:30 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
QuoteKan prima, het is 9 minuten (rijtijd huidige 2000) naar Db. De 28300 heeft ook al een aantal keer via Db gereden (bij werkzaamheden op Ln) |
31-10-2006 19:13:03 | ||
---|---|---|
julius
|
Uiteraard kan het in principe wel, maar dan moet je wel meteen terug kunnen rijden richting Ut en niet te lang hoeven wachten op passerende IC's en dergelijke. |
31-10-2006 19:16:40 | ||
---|---|---|
thom
|
QuoteEnig idee wat een setje overloopwissels kost Dan hadden ze die ookwel ergens in het nieuwe Ln neer kunnen proppen %02% Daarnaast moet je dan ook nog de Halte Utm voorzien van stopdoor + Seinen.. Denk dat via Db rijden goedkoper is %08% Edit: Dan nog trouwens, wat voor route wil je dan gaan rijden? Ut - Bhv - Bkp - Utm ofzo? Wat ik zei trouwens over ontbreken van een wissel voor kopmaken in Bkp, geldt natuurlijk alleen voor UIT de richting NSM en dan kopmaken... Db is makkelijkste %08% Laatst bewerkt door thom op 31-10-2006 19:23 |
31-10-2006 19:35:57 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Ik heb op Ut de aankomst en vertrek van BD9107 en aanhang vastgelegd. Zie http://robvanderwoude654.fotopic.net/ (nu de laatste foto in onderdeel museumtreinen) Dick van de Hoven had al gezegd perron 9b of 11b. Dus 11b. Geen binnenkomst om een goede foto te maken. Het zij zo. Het andere probleem van kopmaken bij Blauwkapel. Blz heeft vier naast elkaar liggende sporen. De twee sporen aan de oostkant worden gebruikt voor het afbuigend railverkeer van en naar richting Amersfoort. Kopmaken kan hier voor zover ik weet niet. Ik zie altijd dat dit in Bhv gebeurt. In het verleden maakte ik met de Blokkendoos eens een ommetje Utm - Bhv - Ut - Lak - Utm. Leuk hoor. Laatst bewerkt door wouderobva op 31-10-2006 19:38 |
31-10-2006 22:02:21 | ||
---|---|---|
rob1
|
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het treintje kop gaat maken voor Bilthoven. |
01-11-2006 08:42:26 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Even een wilde gok: 5 miljoen euro? Shqiperise-lopers? |
01-11-2006 23:48:25 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik weet geen exact bedrag, maar denk dat je het daarop wel kunt afronden %08% |
08-06-2007 08:29:06 | ||
---|---|---|
daan1714
|
Komend weekend rijd er vanaf 17u de Jaap met de blokkedoosrijtuigen van het NSM in de museumpendel! De trein is hiervoor uit Gs gekomen. |
08-06-2007 09:13:22 | ||
---|---|---|
mat64
|
Zaterdag ochtend gaat hij weg uit Gs hoorde ik maar waarom naar 5 uur dan is het museum toch al dicht? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-06-2007 12:59:00 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat zal dan wel voor een besloten gebeuren zijn. |
08-06-2007 14:07:24 | ||
---|---|---|
Riber
|
Gespot om 13.10 uur tussen Rotterdam Alexander en Capelle Schollevaar, Mat46, NSM273, rijrichting Gouda. groet Riber |
08-06-2007 14:48:06 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
Het driedelige blokkendoosstel van het Spoorwegmuseum kwam vanochtend om 9.20 door Bunnik, richting Driebergen. Een kwartier later kwam het weer terug, richting Utrecht. Zie tevens ook http://www.nicospilt.com/agenda |
08-06-2007 15:53:52 | ||
---|---|---|
philips
|
Edit door admin: hierover mag je mailen naar Nico Spilt Laatst bewerkt door philips op 08-06-2007 15:56 Groeten, Philips |