06-06-2016 23:33:50 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteJe kunt ook eindeloos fantaseren natuurlijk. |
07-06-2016 09:47:03 | ||
---|---|---|
Roland55
|
Het "grappige" is, dat je het als vanzelfsprekend niet aan al die NS'ers moet vragen; die zijn bang dat de baas meeleest en spreken dus voor eigen parochie. Een beetje bedrijfsblindheid bepaalt dan verder de beoordeling van de "slager die zijn eigen vlees keurt". In een normale open markt zou een andere vervoerder weldegelijk een acceptabele dienstregeling voor, pak-'m-beet, Gvc-Brussel kunnen inplannen. Uitgaande van een normaal en goed functionerende regulator, die er op toeziet, dat er geen machtsmisbruik en oneigenlijke argumenten van NS een rol bij het ontwerp meespelen. |
07-06-2016 09:57:08 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Oh, heb je al eens erop gelet wat de ligging is van de huidige cargopaden Zl -> Nm -> Ht en Rtd -> Bkl -> Amf? Voor goederenvervoerders geldt prima een open markt. |
07-06-2016 10:31:02 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteHoe bedoel je fantaseren? Het zijn niet de zaken die ik verzin hoor: http://www.locov.nl/Images/Locov%202015-231827%20Adviesaanvraag%20intercity%20Brussel%20in%20dienstregeling%202017_tcm311-372361.pdf |
07-06-2016 10:31:14 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Ik ken de dienstregeling in België niet heb ik gezegd, maar redeneren op basis van logische aannames is gewoon mogelijk. ICD 1000 1/u verlengen richting Antwerpen kan sowieso. Nogmaals ik probeer hier te denken in mogelijkheden en te werken naar een oplossing. Dat gaat niet als elk idee direct wordt afgedaan als onmogelijk. De ICD 1000 komt namelijk om .21 aan in Rtd en Thalys op .54. Tot Atw heeft de 1000 over de HSL dus gewoon een vrij pad. In België zou je hem eventueel kunnen integreren met een bestaande intercity of voor volgend jaar kijken of een nieuw pad mogelijk is. Laatst bewerkt door Daan! op 07-06-2016 10:31 |
07-06-2016 11:48:48 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteDat kan je toch geen herontwerp noemen? Dat was een voorstel om een iets minder trage Benelux mogelijk te maken door deze met geweld in het bestaande dienstregelingsontwerp te wurmen. |
07-06-2016 13:31:57 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Wat hier dus duidelijk ontbreekt, is een gedeeld opdrachtgeverschap. Er zijn alleen opdrachtgevers voor binnenlandse diensten, dus prevaleren die automatisch boven de internationale verbindingen. Als Nederland en België (= de regeringen, niet NS en NMBS) gezamenlijk bepalen dat er een beter product moet komen, kan de hele boel in beweging komen en moeten Prorail, Infrabel, NMBS en NS (of desnoods Arriva) samen om tafel. |
07-06-2016 20:03:14 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteKun je nagaan als dat al verschillende vervoerders waren, dan was het gesteggel om het ideale pad al losgebroken en gaat minstens een vervoerder niet voldoen aan een afspraak. Nu is er nog iets als de gulden middenweg of creatieve oplossingen bedenken. Al ben ik het in dit specifieke geval wel met je eens dat het geen schoonheidsprijs krijgt. |