Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Het spoor in Beverwijk wordt aangepast

Donderdag 19 feb 2015 - 14:08:01
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Het sporenplan van Beverwijk bij TATA-steel wordt aangepakt door Strukton.
Sporen worden verdubbeld en hier en daar verlengd en er komt een keerlus.
Dit alles om te zorgen dat treinen van 750 mtr lengte straks in hun geheel op het terrein bij TATA-steel kunnen worden binnengenomen.
Alle ins en outs vind je hier:
www.spoorpro.nl

Laatst bewerkt door moderator op Donderdag 19 feb 2015 om 15:10:45, reden: Correctie toptitel

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Donderdag 19 feb 2015 - 14:27:15
rick
rick
Zo, een keerlus nog wel. Ik neem aan dat het gaat om het spoor bij het station, al twijfel ik of de sporen op het terrein van Tata wel 750m zijn.

Donderdag 19 feb 2015 - 14:52:10
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Een keerspoor is inderdaad geen keerlus. Het gaat niet om een klus op de TATA-sporen maar om het stuk tussen het station Bv en de overweg zijde Hk.
Het bestaande kopspoor wordt verlengd tot voorbij de overweg en krijgt er nog een spoor naast incl. wissels. De betreffende overweg verdwijnt.
www.prorail.nl

Donderdag 19 feb 2015 - 15:10:08
john2
john2
Zoals ik het begrijp is het een keerspoor. Maar bij een keerlus moet men toch een groot aantal vierkante meters tot de beschikking hebben voor de radius van het zo'n keerlus. Iemand een idee hoe groot de radius van een keerlus dan zou moeten zijn, voor in dit geval bij Beverwijk?

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 19 feb 2015 - 15:12:04
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Dat past niet in Beverwijk, klaar Het is niet zo simpel als bij een tram.

Donderdag 19 feb 2015 - 15:20:25
broek53
broek53
Het is het afmaken van de klus die al jaren geleden afgerond had moeten zijn 9in 2009 herinner ik mij), toen de Velsertunnel is gerenoveerd en op het emplacement Beverwijk aan de zuidkant wissels 1:12 zijn gelegd naar de keersporen waarvan toen de aanzet van is gelegd. Deze keesporen worden nu afgebouwd naar 750 meter nuttige lengte, met een omloop-kopje er nog achter. Dan zit je inmiddels al bijna bij het vroegere Beverwijk Beijnes.

Donderdag 19 feb 2015 - 15:40:36
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Quote
rolandrail (do 19 feb 2015 14:52:10 www.somda.nl): De betreffende overweg verdwijnt.
Overweg wordt vervangen door een tunnel.

Donderdag 19 feb 2015 - 15:44:15
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Het verlengde spoor gaat tot km 13.45 lopen, een wissel komt bij km 13.37, toegang vanuit Utg blijft bij km 12.3.
Overweg Aagterpoort (km 12.92) wordt vervangen door een tunnel (km 12.87)

Donderdag 19 feb 2015 - 15:54:47
john2
john2
Quote
Bert13 (do 19 feb 2015 15:12:04 www.somda.nl): Dat past niet in Beverwijk, klaar Het is niet zo simpel als bij een tram.
Of het wel of niet bij Beverwijk zo'n keerlus zou passen , het ging me alleen erom hoe groot een keerlus zou moet zijn. Dat het bij een tram eenvoudiger is lijkt me buiten kijf.

Donderdag 19 feb 2015 - 17:40:58
Apda
Apda
Kijk maar eens op Google Earth / Google Maps bij Weil am Rhein (Duitsland). Daar liggen er drie. (Deels opgebroken, maar nog goed herkenbaar.)