12-08-2015 08:53:34 | ||
---|---|---|
Lovers83
|
In de adviesaanvraag van NSR staat: "Deze komen naar verwachting eind december 2016 op het spoor." Das volgens mij ook precies wat Stadler bedoeld. 'Delivered' kan je beschouwen als eindoplevering van alvast de eerste stellen. Dat zal denk ik net als SLT per treinstel gebeuren Verwacht wordt dat ze met ingang van de nieuwe drgl ook de baan opgaan. |
12-08-2015 09:35:50 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteNiet opeens, het is een herhaling van het NS-nieuwsbericht van 23 april http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/nieuwsberichten?r145_r1_r3:pageIndex=2#nieuwe-energiezuinige-sprinters-stromen-in-vanaf-eind-2016 |
12-08-2015 13:43:16 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ik denk dat er verwarring ontstaat tussen geleverd worden en beschikbaar voor dienst. Voor Stadler is het belangrijk dat die apparaten geleverd worden in 2016. NSR heeft pas wat aan die apparaten wanneer ze geschikt zijn voor de reizigersdienst cq wanneer ze planmatig ingezet kunnen worden. En dat zal pas eind 2016 zijn (wanneer de dienstregeling 2017 ingaat) |
12-08-2015 16:16:19 | ||
---|---|---|
Jokehenk
|
In Eisenbahn Kurier 8/2015 wordt op blz 18 gemeld dat de eerste FLIRTS voor einde 2016 in bedrijf komen en dat de levering doorloopt tot Mei 2017 |
12-08-2015 17:05:24 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Quote Je kunt hier uitzagen van maken. Beide Flirts's zijn ontstickerd en inmiddels voorzien van vernieuwde eurobahn bestickering. (Gemoderniseerd tov de andere) |
13-09-2015 23:45:42 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Even wat nieuwe ontwikkelingen/plannen. De eerste 6 stellen komen april 2016 naar Nederland. In juni starten de opleidingen voor alle soorten personeel wat ermee te maken krijgt. Eind 2016 gaan de eerste stellen dienst doen tussen Deurne - Nijmegen - Ede-wageningen. Februari 2017 komt daar Wijchen - Zutphen bij, April 2017 Tilburg Universiteit - Eindhoven - Weert, en tot slot juni 2017 Apeldoorn - Enschede. (excuus voor het ontbreken van de treinserie nummers, heb ze zo gauw niet bij de hand) |
14-09-2015 04:32:53 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dan wordt Hengelo dus helemaal het FLIRT-mekka: zowel NS, Syntus en Keolis rijden daar vanaf december 2017 met FLIRT's. Wel een beetje saai voor ons... |
14-09-2015 08:08:24 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Hoezo saai, drie verschillende kleurstellingen %08% En voor de overige variatie blijft NS er nog wel met ICM/IRM komen hoor Shqiperise-lopers? |
14-09-2015 08:33:59 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Quote Trein serie Deurne - nijmegen - ede wageningen? Wordt de 4400/9600 dan in arnhem gekoppeld aan de SPR arnhem - ede wageningen? Ik wist dat de 4400 doorgetrokken wordt naar Arnhem. |
14-09-2015 09:04:09 | ||
---|---|---|
b10ict
|
Was het maar z'n feest Neem aan dat VIRMm1 de 7500 serie Ede-Wageningen / Arnhem bedoeld? |
14-09-2015 09:24:03 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
De 4400 wordt in 2016 in ieder geval nog niet naar Ah doorgetrokken voor zo ver ik weet, is op dit moment nog geen ruimte voor op het baanvak als ik het goed heb.. |
14-09-2015 09:44:57 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Het doortrekken van de 4400 naar Arnhem is onderdeel van de plannen voor dienstregeling 2017. Dan zal die doortrekking dus precies samenvallen met de eerste inzet van de FLIRT's. |
14-09-2015 09:56:56 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Koppeling met de 7500 lijkt alleen niet erg logisch, aangezien die in Ah op blokafstand achter de IC moet vertrekken. Dat zou een inhaling te Ah betekenen en daarmee zie ik niet de toegevoegde waarde om deze treinseries te koppelen. Maakt de boel weer kwetsbaarder en is qua capaciteit op Ah-Ed enorm overkill. Of past het in de strategie van NS om CXX op Ed-Ah weg te houden? (complottheorie ) |
14-09-2015 11:02:34 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Zoals ik al zei had en heb ik geen treinserie nummers bij de hand, over het koppelen van series weet ik ook niks, ik weet alleen dat ze dienst gaan doen tussen de genoemde stations. Hoe jullie dat willen interpreteren mogen jullie zelf bepalen Ik hou het alleen bij de feiten in mijn voorgaande post. |
14-09-2015 15:55:34 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Dan zal de 3600 wel niet meer gaan stoppen tussen ah en nm v.v. als de 4400 wordt doorgetrokken. |
14-09-2015 15:57:51 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Dat was wel de bedoeling. En als er niets aan de padligging verandert, krijg je 2 intercity's van Ah naar Nm heel kort achter elkaar. Als je nu met de 3600 naar het zuiden in Ah binnenkomt, vertrekt er net een intercity naar Nm Laatst bewerkt door dvdhoven op 14-09-2015 15:59 Dick van den Hoven |
14-09-2015 16:16:34 | ||
---|---|---|
JuliandeB
|
En maar weer terug naar FLIRT, daar is dit topic voor |
14-09-2015 23:28:15 | ||
---|---|---|
dennistd
|
De nieuwe FLIRT3's voor Eurobahn krijgen ook ERTMS en kunnen onder 25kV rijden. Kwestie van het ontwerp kunnen delen met de Abellio-FLIRT's voor Emmerich-Arnhem of zijn er ook plannen voor Oldenzaal-Bentheim op dat gebied? http://www.alpha-trains.eu/infocenter-infos-news--de-press=61-Im+Auftrag+von+Alpha+Trains+produziert+Stadler+acht+Regionaltriebzuege+des+Typs+FLIRT+mit+Mehrsystemtechnik+fuer+Keolis+Deutschland.html (Duits) of https://www.facebook.com/NVBS.Twente/posts/522811711210625?notif_t=like (Nederlandse vertaling) |
15-09-2015 11:25:03 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Vwb ETCS: Liggen er niet al eurobalises op Odz - Bh? Verder staat volgens mij de Betuweroute-noordtak genomineerd (naar Bh dus) om uitgerust te worden met ETCS. Zelfs als dat niet van toepassing is: als je een ETCS-unit (EVC?)in je trein hebt kun je ook STM's draaien zoals ATB en PZB, dat scheelt weer aparte ATB- en PZB-kasten. |
15-09-2015 13:24:50 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Ik denk dat er ook een pragmatische reden is. Voor de Flirts naar Ah (Abellio) moest een module ontwikkeld worden. Dat zal inmiddels wel flink gevorderd zijn of klaar zijn. De Flirts voor Keolis moeten versneld gebouwd ivm vertraging bij de concessieverlening. Door dezelfde module als voor Ah te gebruiken, bespaar je tijd. Dat die module wat meer kan, is dan niet zo spannend. Ook is de toelating eenvoudiger, als de Flirts voor Abellio zijn toegelaten, kunnen de Keolis Flirts ook vlot worden toegelaten. Componenten zijn hetzelfde. Overigens komen Flirt3's momenteel dicht bij Nederland. Ik las in de EK dat de Westfalenbahn de Flirt3's voor de Emslandbahn momenteel test op RB65 Bad Bentheim-Bielefeld Laatst bewerkt door dvdhoven op 15-09-2015 13:31 Dick van den Hoven |
15-09-2015 16:52:55 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Het lijkt erop dat het technisch exact dezelfde stellen zijn, want de stellen van Eurobahn zijn ook geschikt voor 25kV. Dat hebben ze echt niet nodig. |
15-09-2015 17:00:36 | ||
---|---|---|
Diedje
|
Dat zal vermoedelijk ook te maken hebben om de poging voor tijdige levering mogelijk te maken, zodat er enkel een ander kleurtje gespoten hoeft te worden. |
15-09-2015 17:11:21 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Zeker, en er hoeft geen extra toelatingscircus doorlopen te worden |
16-09-2015 11:16:57 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
offtopic reactie verwijderd (mocht iemand een bericht missen). |
16-09-2015 11:47:02 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteEurobahn wellicht niet, maar Alpha Trains als verhuurder wel. Denemarken bijvoorbeeld is al flink op weg met 25kV en ETCS. Laatst bewerkt door waalkade op 16-09-2015 11:48 |
16-09-2015 23:12:24 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Apeldoorn - Enschede is de 7000 serie Zal dus ook wel betekenen dat medio 2017 SGM terzijde gaat. Laatst bewerkt door wouterder op 16-09-2015 23:14 |
16-09-2015 23:43:12 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Of ergens anders wordt ingezet. |
16-09-2015 23:45:24 | ||
---|---|---|
bnv
|
Dat zal in het SGM topic thuis moeten horen neem ik aan. SGM blijft overigens in principe in dienst tot de komst van SNG |
17-09-2015 06:40:02 | ||
---|---|---|
nohab
|
En deze Flirts is dat SNG? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-09-2015 06:45:02 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
@nohab nee, het zijn 2 verschillende typen treinen. De FLIRT-stellen worden gemaakt door Stadler. De SNG-stellen worden gemaakt door CAF. Dus 2 verschillende typen! |
17-09-2015 07:23:27 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dat van die 2 verschillende types wist ik wel, maar welke nou als SNG moet worden betiteld was mij onduidelijk. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
17-09-2015 07:45:38 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
@nohab Bij deze dan! FLIRT is geen SNG. =D |
17-09-2015 10:21:06 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Voor NSR: De 58 treinstellen die door Stadler geleverd worden zijn de FLIRT's, en de 128 treinstellen die door CAF geleverd worden zijn de Civity's die in NL als SNG gaan rijden. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 17-09-2015 10:21 |
10-10-2015 23:20:47 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Daar is die dan: de eerste voor Nederland geschikte FLIRT 3 voor NS dochter Abellio: https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/733023206803951 Laatst bewerkt door HZwoferink op 10-10-2015 23:32 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
11-10-2015 00:02:34 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Valt onder deze serieproductie ook de NS-FLIRT? Choo choo..... |
11-10-2015 00:07:10 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
En de Abellio R-Net FLIRT voor de RijnGouwelijn? |
11-10-2015 00:20:36 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Bij mijn weten zijn dat allemaal aparte orders. Deze treinstellen waren als eerst besteld, lang voordat de rest is besteld. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
11-10-2015 09:16:33 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Ze zijn er best vroeg of ligt het aan mij? |
11-10-2015 10:11:25 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Ze hebben nog iets meer dan een jaar om de toelating in beide landen te regelen en de machinisten daarna te scholen. Lijkt me niet te lang. Onderhoud gaat trouwens plaats vinden in de nieuwe werkplaats die gebouwd wordt te Duisburg HBF |
11-10-2015 20:06:25 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Enkele offtopic berichten zijn verwijderd. |
13-11-2015 15:21:25 | ||
---|---|---|
aarclay
|
http://www.rynek-kolejowy.pl/60159/w_siedlcach_ruszyla_produkcja_pierwszych_flirtow_dla_holandii.html De eerste 20 bakken zijn inmiddels al in aanbouw, en het lijkt me dat het niet meer erg lang zal duren voordat we een mooie kant-en-klare NS FLIRT-3 trein kunnen bewonderen. Lees ik nou dat dit eind dit jaar de eerste trein al af is? Mijn Pools is niet het beste.... Choo choo..... |
13-11-2015 15:29:26 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Er zijn zelfs al wat bakken voltooid heb ik begrepen. De eerste treinstellen komen begin 2016 al naar Nederland |
13-11-2015 18:19:57 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Ik weet wel dat de eerst flirt voor abellio (gouda-alphen a/d rijn) over 2 weken naar nederland komt |
13-11-2015 20:33:47 | ||
---|---|---|
train85
|
Dat is snel. |
14-11-2015 08:07:03 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
Quote Zozo. Wel érg vroeg. die concessie start pas over ruim een jaar. |
14-11-2015 08:25:14 | ||
---|---|---|
phantom
|
Wellicht dat men dat doet om personeel op te leiden om ze te kunnen onderhouden en wellicht om machinisten op te leiden zodat ze dr mee kunnen rijden ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
14-11-2015 09:39:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
Uiteraard, en ik vermoed dat er vooraf nog wel wat toelatings-issues zullen spelen, als ze al niet het hele toelatingscircus door zullen moeten. |
14-11-2015 10:07:25 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Er komt inderdaad een heel toelatingscircus |
14-11-2015 10:13:43 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Volgens mij zijn het de eerste Flirts voor 1500 (1800) V gelijkspanning. Dus dan moet je wel een heel circus opstarten. En voor Stadler hangt er natuurlijk heel veel van af. Als deze het goed doen, dan is de rest een "eitje" Laatst bewerkt door dvdhoven op 14-11-2015 10:14 Dick van den Hoven |
14-11-2015 16:33:00 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Ik heb elders in het topic voorbij zien komen dat de flirts voor ns in Ldd onderhoud gaan krijgen, maar dat is niet zo. Maastricht zal de ns flirts in onderhoud krijgen en Ldd alleen de flirts van abellio (R-Net). Laatst bewerkt door nedtrain25 op 14-11-2015 16:33 |
14-11-2015 17:35:00 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
En daarnaast zal de SNG onderhoud gaan krijgrn in Ldd, misschien dat daar de fout er in is geslopen |
14-11-2015 18:12:14 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Sowieso is het voor de nieuwsmedia lastig om FLIRT en SNG uit elkaar te houden... |
14-11-2015 19:07:17 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Correct. Werkplaats Maastricht wordt momenteel verbouwd om het onderhoud van de Flirts mogelijk te maken. Het meeste onderhoud vind namelijk plaats op het dak. |
14-11-2015 20:00:37 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Wat voor verbouwingen vinden er precies plaats? |
14-11-2015 20:07:34 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Nouhjah de hint is al gegeven in het bericht voor je Ga er maar vanuit dat er een degelijk dakbordes gebouwd gaat worden o.i.d. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-11-2015 20:54:59 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ja dat snap ik. Ik vroeg me af of dat het enige was. |
15-11-2015 10:30:32 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Das vaag omschreven. Zaken zoals interieur en deur onderhoud en bekabeling + onderstellen,lijken mij meer onderhoud te vragen dan het dak en wat zich daarop bevind %03% Dus men doet dan straks maar een deel van het onderhoud daar,of de verhoudingen in werkzaamheden word voor mij in elk geval verkeerd neergezet Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
15-11-2015 10:47:41 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Jij hebt zo te lezen erg weinig ervaring met treinonderhoud.%03% Heb je al wel eens gekeken hoeveel elektronica en pneumatiek onder de bakken van bijv. ICM hangt? Het merendeel daarvan zal dus wel verhuizen naar het dak. Interieur heeft echt bijna geen onderhoud nodig, dat is simpelweg een kwestie van vervangen als het gesloopt is door een vandaal. |
15-11-2015 11:10:02 | ||
---|---|---|
michaben
|
Wat zijn we weer lekker vriendelijk vandaag %03% Er zit ook veel elektronica verstopt in het interieur, te herkennen aan wandpanelen met een sleutelgat erin. Maar daar kan je natuurlijk altijd wel gemakkelijk bij, op elk werkplaatsspoor kun je de trein wel in. Het dak is een ander verhaal, de noodzaak om op het dak te werken was vroeger minder groot waardoor er minder voorzieningen voor zullen zijn in oudere werkplaatsen. |
15-11-2015 15:22:14 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Onderhoud vind zich vooral plaats op het dak bij de flirts, omdat daar de omzetters, compressor, stroomafnemer en klimaat units zitten. Elektronica in de zin van verlichting, wandcontactdozen etc vergt nagenoeg geen onderhoud. Bij ander materieel (icm, virm, mat64 enz) zit het meeste in of onder de trein, daarom zijn dakwerkzaamheden vele malen minder daar. SLT heeft ook veel op het dak zitten, maar niet zoveel als de flirt . Ik hoop dat het je nu wel duidelijk is, |
16-11-2015 07:58:01 | ||
---|---|---|
phantom
|
Nu het bekend is dat men een hele hoop zaken van onder naar het dak heeft verplaatst,is het me geheel duidelijk. Aangezien ik niet anders gewend ben dan dat de meerderheid van componenten(om het maar even zo te noemen)zich onder de trein bevind,vond ik het dak verhaal een beetje apart/vreemd om het zomaar te zeggen. Thnx voor de uitleg %02% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
16-11-2015 20:53:55 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote En dat vervangen van defecte interieurdelen gebeurt wel op de service lokatie's door de storingsmonteur en daar heeft men helemaal geen werkplaats voor nodig ook |
03-12-2015 16:04:31 | ||
---|---|---|
sfj
|
Vanmiddag is het eerste treinstel voor Apn-Gd in RNET kleuren de grens over gekomen. Dit zou nummer 2010 hebben. Het stel gaat naar Ldd en zal het toelatingscircus gaan doorlopen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
03-12-2015 16:23:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nummer 2010 klopt. In R-NET-kleuren klopt ook, jammer genoeg. Het maakt 'm met die donkere ramen erin nogal somber. |
03-12-2015 16:27:42 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Nu maar hopen dat allerlei administratieve systemen in Ldd die dingen niet voor SGM-II gaat aanzien Waarom trouwens 2010, komen de 2001-2009 ook nog? |
03-12-2015 17:13:50 | ||
---|---|---|
ToH
|
Voor de geïnteresseerden in de UIC-Code van de 2010: NL NS 94 84 4 961 001-4 op de voorste bak (Bk) NL NS 94 84 4 961 001-3 op de achterste bak (ABk) Voor meer wagenopschriften: zie de onderstaande video. https://www.youtube.com/watch?v=Auk2pO5x4js |
03-12-2015 17:53:13 | ||
---|---|---|
Mueslireep
|
Iets wat me opvalt is dat er op de zijkant van de trein 'Reizen met de zekerheid van R-Net, door [NS-logo]' staat. Kunnen we hieruit opmaken dat de concessie niet wordt uitgevoerd onder naam van Abellio, maar van NS? |
03-12-2015 17:58:31 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
De concessie is een joint-venture van NSR en Abellio, waarbij de exploitatie in handen is van NSR. |
03-12-2015 18:23:40 | ||
---|---|---|
b2py
|
En daarbij gebruikt Abellio gewoon het logo van NS |
03-12-2015 18:37:23 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
Quote Lijkt mij lastig als er maar 6 komen #DiscoverEU |
03-12-2015 19:01:50 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Quotewat ik er ook nog even wil toevoegen is dat Abellio ook een dochterbedrijf van de NS is. In Duitsland en groot Brittannië kun je ook NS logo's tegen komen. |
03-12-2015 19:31:56 | ||
---|---|---|
Apda
|
Quote Twee keer hetzelfde nummer met verschillende controlecijfers, dat kan natuurlijk niet. De juiste nummers zijn: 94 84 4 960 001-4 (Bk) 94 84 4 961 001-3 (ABk) |
03-12-2015 19:37:53 | ||
---|---|---|
bart
|
Waarom gaat het onderhoud van de NSR Flirt's naar Maastricht? Is dat niet wat onhandig aangezien NSR de komende jaren voorlopig toch geen stoptreindiensten meer in die regio heeft? Laatst bewerkt door bart op 03-12-2015 19:38 |
03-12-2015 20:14:31 | ||
---|---|---|
Mueslireep
|
Ja, maar daar wordt de naam Abellio gebruikt bij het NS-logo. Dat is hier niet het geval. |
03-12-2015 20:17:20 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Zullen we maar gewoon even afwachten tot iemand het zeker weet, en niet de wildste hersenspinsels hier spuien? We hebben een ditjes&datjes-forum waar je op het gebied van nummertjes gokken helemaal los kan gaan. Laatst bewerkt door moderator op 03-12-2015 20:19 Met vriendelijke groet, Het moderator team |
03-12-2015 22:21:06 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteMaastricht heeft verder ook niet zoveel ander werk. E-locs, rijtuigen en mat'64 zijn of gaan weg. |
04-12-2015 10:02:14 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
Quote De Flirt's van Arriva voor de concessie in Limburg komen daar ook in onderhoud. En de stellen van NS worden waarschijnlijk buiten de randstad ingezet net als Mat'64 en DD-AR nu. Doe maar gek, want je bent al normaal genoeg. |
04-12-2015 10:15:04 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Klopt de NS Flirts gaan volgens de huidige planning dienst doen in de 4400/9600, 5200, 6400 en 13600/16000 Laatst bewerkt door VIRMm1 op 04-12-2015 10:16 |
04-12-2015 10:23:34 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
En is daarbij de koppeling 16000/6100 nog steeds van kracht of wordt dat voor de indienststelling van de Flirt's alweer opgeheven? |
04-12-2015 10:36:39 | ||
---|---|---|
maurits
|
Ik dacht dat in de oorspronkelijke plannen ook de 7500, 7600 en 7000 als inzetseries gepland waren. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
04-12-2015 10:37:39 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Dat was toch voor de SNG? Edit: of ben ik nu in de war? Laatst bewerkt door DDZ7504 op 04-12-2015 11:06 |
04-12-2015 10:56:59 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Planning is idd 7000, 7500, 7600, 4400/9600, 5200 en 6400. 13600/16000 is naar mijn weten geen serie waar ze in gaan rijden. |
04-12-2015 11:57:28 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Dat was inderdaad de eerste planning maar zoals we weten is men bij de NS nooit zo standvast over zulke dingen. In de huidige planning wordt het materieel dus niet meer in het noord/oosten in gezet maar vooral in het zuiden. Locaties Mt, Ehv en Rsd zullen daarvoor ingericht worden (nogmaals, naar de HUIDIGE PLANNING) |
04-12-2015 12:00:02 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Wat zou er in zo'n geval dan in de 7000, 7500 en 7600 rijden? Verschuift SLT daar dan naartoe? |
04-12-2015 12:46:29 | ||
---|---|---|
AJT
|
DD-AR |
04-12-2015 12:49:53 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Kan men in de avonduren voor de 7500 niet iets kleiners vinden? |
04-12-2015 12:54:43 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Dit is wel zoiets wat de komende drie jaar wel vijf keer gaat veranderen. Zolang we niet weten wat de voor- en nadelen t.o.v. SLT en SGM zijn is het ook niet duidelijk wat precies redenen zouden kunnen zijn om het op het ene traject wel of niet in te zetten. Mocht de FLIRT meer slipgevoelig of trager met optrekken dan SLT zijn dan lijken de 7000, 7500 en 7600 best aannemelijk maar dan zouden ze net zo goed in een 4800 of 5400 kunnen gaan rijden. Mocht FLIRT wel sneller optrekken dan kan het overal terecht komen waar korte rijtijden van sprinters gewenst zijn. |
04-12-2015 13:49:59 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Hier maar weer terug naar de ontwikkelingen FLIRT, materieelinzet en verschuivingen daarin horen thuis in de topics over de betreffende dienstregelingen en wijzigingsbladen. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
04-12-2015 13:55:41 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
De eerste interieur- en cabine-foto's zijn inmiddels verschenen op de Facebook-pagina van NedTrain: https://www.facebook.com/NedTrain/posts/1006001562777095 |
04-12-2015 16:17:13 | ||
---|---|---|
Lovers83
|
Zijn dat spiegeltjes wat in de cabinezijruiten zitten? |
04-12-2015 16:26:11 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Aantal nogal op de man spelende berichten verwijderd, verzoek om het hier wel vriendelijk te houden. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
04-12-2015 20:51:09 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Daar lijkt het wel op. Maakt mij wel nieuwsgierig welke "andere" standaard features erin gebleven zijn. %08% Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
04-12-2015 21:11:29 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Die spiegels zijn er uiteraard specifiek ingelaten/ingezet in verband met de eenmensbediening die er op Gouda - Alphen komt. |
04-12-2015 21:17:35 | ||
---|---|---|
sfj
|
Flirt3 die op Bentheim-Bielefeld rijdt heeft ze ook, lijkt mij onderdeel van het standaardontwerp. Stadler showt ze ook zo op de site: http://www.stadlerrail.com/en/vehicles/flirt-3/ Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
04-12-2015 21:24:23 | ||
---|---|---|
Wellie
|
Quote Voor het nieuwe "soort" machinist ... de servicemachinist! Machinist NSR |
04-12-2015 21:25:53 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Hengelo - Bielefeld wordt dan ook éénmansbediening lijkt me? |
04-12-2015 21:27:25 | ||
---|---|---|
sfj
|
Die concessie gaat toch over? De FLIRT3 die nu op Bentheim rijdt is niet voor 1500V geschikt. Die gaan elders in Duitsland rijden de rest van d'r leven. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
04-12-2015 21:42:54 | ||
---|---|---|
dennistd
|
De (vierdelige) FLIRT3's die nu meerijden op de RB61 Bentheim-Brake (of toch Bielefeld?) zijn bedoeld door de RE15 Münster-Emden. Er rijdt nu één omloop op de RB61 met FLIRT3 vanwege het ontbreken van een FLIRT door de aanrijding bij Ibbenbüren eerder dit jaar. In december 2017 komen er vijfdelige FLIRT3's van de Eurobahn voor Hengelo-'Bielefeld', die zijn voor 15kV, 1500V en zelfs ook voor 25kV geschikt (dat laatste scheelt ontwikkelkosten, ze zijn daarmee namelijk gelijk aan de Abellio-stellen die op Arnhem gaan rijden). Op Hengelo-Bentheim zullen ze trouwens door een machinist van Syntus gereden worden is het plan, zodat de Duitsers niet het Nederlandse seinstelsel hoeven te leren. Laatst bewerkt door dennistd op 04-12-2015 21:44 |
04-12-2015 22:09:02 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Hopen dat spoor 11 op Hgl dan weer in gebruik zal worden genomen. En voor die Flirts, je kan altijd tot Bh ze mee laten rijden en naar Hgl één Flirtstel laten rijden? |
05-12-2015 05:32:01 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Voor zover ik weet zullen er alleen FLIRT3's ingezet worden op de RB61. Dat kan ook makkelijk, want er zijn acht FLIRT3's besteld, terwijl er maar vijf omlopen zijn op de RB61 (en dan blijft ook zo met doorrijden naar Hengelo, aangezien de treinen nu bijna een uur stilstaan in Bentheim). Voor de andere verbindingen (die hier offtopic zijn want niet in Nederland) worden de 'oude' Westfalenbahn-FLIRT's overgenomen, hoewel het feitelijk alleen een andere bestickering wordt: ze blijven dan dezelfde leasemaatschappij (Alpha Trains). Spoor 11 in Hengelo ligt wel het meest voor de hand, hoewel dat spoor op dit moment nog te kort is (zeker na het naar voren halen van het juk). Als het juk wat naar achteren gaat en het seintje iets meer richting met kruis dan moet het net passen. Als dat niet gebeurt dan zal het wel spoor 2b worden, waarbij de sprinter naar Apeldoorn naar 2a verhuist. Laatst bewerkt door dennistd op 05-12-2015 05:34 |