IJsbergsla

| Quote Coryza (do 02 nov 2017 09:26:27 www.somda.nl):Quote treinfan (do 02 nov 2017 08:30:48 www.somda.nl):Quote b2py (wo 01 nov 2017 19:44:48 www.somda.nl): En ik presenteer je de feiten, punctualiteit stijgt, onbeschikbaarheid daalt, ook in Utrecht zoals in het bericht staat waar enorme discussie over was dat er te weinig wissels liggen. En ja, er zijn 100 andere redenen voor hogere punctualiteit, maar deze heeft een forse impact. Zie de punctualiteit van Utrecht door de jaren heen.
De correlatie hier staat niet gelijk aan causaliteit.
NS en ProRail hebben als hoofddoel de vertragingen van treinen te verminderen. Als mogelijke oplossing wordt inderdaad het weghalen van wissels uitgevoerd, maar er zijn meer maatregelen waarvan ik denk dat ze meer invloed zouden kunnen hebben op de punctualiteit:
- Verbetering uitvoering dienst IC Direct
- Niet treinen omleiden bij verstoringen, maar opheffen
- Minder vaak wachten voor aansluitingen bij (licht) vertraagde treinen
- Ruimere plannormen
- Wegrijden in plaats van deuren sluiten op vertrektijd
Ja joh! Laat de reiziger het maar uitzoeken. Dus IC Asd-Ut mag nooit meer via Hvs, IC Asd-Hdr mag nooit meer via Cas, IC Amersfoort-Zwolle mag nooit meer via Deventer, IC Asd-Bd mag nooit meer via DDr, IC Gvc-Ehv mag nooit meer via Ddr. Goed plan.
Treinfan oppert geen idee, maar geeft aan wat er de recente maanden allemaal al heeft plaatsgevonden. Dan is inderdaad duidelijk geworden dat de IC Amsterdam-Den Helder en Amsterdam-Utrecht nauwelijks meer omgeleid worden, zeker niet bij verstoringen wegens oei-oei-gevaarlijk en en passant dus goed voor de punctualiteit.
Laatst bewerkt door IJsbergsla op Donderdag 02 nov 2017 om 09:55:48 |