14-08-2019 19:49:33 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Nee, die mensen werken voor Alstom. Ze leggen een dossier aan en leveren dat in bij de toezichthouder (ERA) ter beoordeling. |
14-08-2019 20:04:06 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Dank je AlexNL. Weer wat geleerd. |
28-08-2019 15:53:06 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Las in Rail Magazine dat de ICNG in Zuid Duitsland getest werd. Wat voor testen zijn dat? Het is al getest in de klimaatkamer in Wenen. |
28-08-2019 16:10:53 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Daar test je alleen klimaat omstandigheden en de werking van het klimaat systeem maar ook niet meer dan dat. Er blijft dan nog wel genoeg over aan tractie, rijeigenschappen, beveiliging systemen, voordoet omzetter etc... Laatst bewerkt door thom op 28-08-2019 16:15 |
12-09-2019 12:04:23 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
https://youtu.be/hn37CjMfX7k In dit filmpje van de NS is de ICNG in NS-kleurstelling te zien. |
12-09-2019 15:29:07 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Best aardig en nu ook met de 'echte' nummers, alleen jammer dat die in het wit deels over het geel zijn, staat wat slordig. Blauw op het geel zoals bij VIRMm zou mijns inziens mooier hebben gestaan. |
13-09-2019 11:09:21 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
QuoteDe 6002 ondergaat daar dynamische testen, wordt gesleept door een loc van DB Systemtechnik. Snelheden t/m 220 km/h zijn daarbij mogelijk. |
13-09-2019 20:34:38 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Dat is in ieder geval sneller dan op de testbaan van Velim. Daar kan het maximaal 200 km p/u. En 220 km is 200 km p/u + 10% van de dienstsnelheid. Op de HSL Zuid zal het tijdens snelheid testritten ook een keertje 220 km p/u of iets meer gaan rijden. |
19-10-2019 20:09:39 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Op Duitse Fora zijn spotmeldingen voorbij gekomen dat er een ICNG onderweg is vanuit het zuiden richting Braunschweig ( stel met drie tussen bakken in Blauw/Geel) Opvallend daarbij dat achter de ICNG ook de "Blue Train", (een VT 11.5 in Blauw / witte uitmonstering i.p.v. de traditionele TEE kleuren). Meteen dus een goede test wat de Scharfenberg AK's kunnen slepen ![]() De suggestie dat de hele combinatie naar Nederland zou gaan zal wel niet kloppen? (toch? ![]() Plaatje : https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9086483 |
19-10-2019 21:06:07 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Quoteniet naar Nederland, maar naar Braunschweig dus, vlakbij Salzgitter. |
19-10-2019 22:01:49 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Als ik het me goed herinner heeft Alstom een fabriek in Salzgitter. Misschien gaat die trein daarheen? |
20-10-2019 11:29:26 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De trein ging inderdaad naar Salzgitter voor afbouw, of het is het stel dat onderweg is naar die regio voor diverse tests van o.a. OBIS, deuren, tredes, etc. Laatst bewerkt door mtlx op 20-10-2019 13:39 |
20-10-2019 13:16:40 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote De eerste komt op z'n vroegst pas in december naar NL |
28-10-2019 14:27:14 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
ICNG in VRG HSL Zuid deel 42: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2019/10/10/42e-voortgangsrapportage-hsl-zuid Quote: Om te zorgen voor een betrouwbare introductie van dit materieel in Nederland en België, worden de ICNG-B’s uitvoerig getest. Zo zijn in 2017 twee testtreinen besteld die naar België kunnen doorrijden en wordt naar verwachting vanaf eind 2019 in Nederland getest met de binnenlandse ICNG’s. Las in Belgische spoorblad Spoorwegjournaal dat de ICNG België ook getest zou worden vanaf eind 2019. Maar dan eerst in Velim. |
28-10-2019 14:47:28 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Welke Spoorwegjournaal was dat? Want NS heeft een maand of wat geleden de bestelling voor ICNG-B omgezet naar 20 stuks i.p.v de optie van maar 2 stuks. En de ICNG-B zou pas vanaf de dienstregeling van 2025 gaan rijden. Laatst bewerkt door aarclay op 28-10-2019 14:52 Choo choo..... |
28-10-2019 14:50:01 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
In 2019 wordt er nog niet in Nederland getest |
28-10-2019 15:00:48 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Spoorwegjournaal deel 231. Zie beneden: https://spoorwegboekhandel.nl/product/spoorwegjournaal-231/ De ICNG België gaat ook vanaf 2025 rijden. Zoals in het blad staat aangegeven. Maar de testperiode gaat blijkbaar lang duren. Prima. Want voordat alle technische problemen opgelost kan het al een poos duren. En dan de bureaucratische toelating van de nieuwe Intercity. Het zal wel niet zo'n bureaucratische rompslomp worden als de toelating van Eurostar 320 tussen Amsterdam - Londen. Wil dat ook zeggen dat de ICNG België ook echt vanaf 2025 wordt ingezet tussen Brussel - Amsterdam (Den Haag)? Of is dat wat voorbarig? Er wordt aangegeven dat NS een risico neemt met de 20 ICNG België: Quote staatssecretaris: NS voldoet hiermee aan haar verplichting uit de concessie om voor continuïteit van het vervoer te zorgen. Met deze bestellingen wordt niet vooruit gelopen op de in 2020 te maken keuzes over de ordening op het spoor en het al dan niet aanbesteden van de HSL-Zuid Laatst bewerkt door icened op 28-10-2019 15:28 |
30-10-2019 07:01:08 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Ik geloof best dat dat de planning is. Of het ook daadwerkelijk dan gaat gebeuren is koffiedikkijken. De planning met de V250 was ook dat die in 2007 al had moeten gaan rijden, en dat plan stond nog altijd 3 jaar voor die datum. |
30-10-2019 11:30:25 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Het grootste probleem zal niet technisch, maar politiek zijn. Zie het gedoe met nu de drielandentrein en (deels)de Fyra. |
30-10-2019 22:35:10 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik geloof niet dat het ter discussie moet staan dat de techniek bij de V250 wel degelijk een rol speelde... %09% Daarnaast moet je het proces V250 ook niet gaan projecteren op elk nieuwe instromende materieel soort denk ik, SNG is daar bv wel een ander voorbeeld van. |
30-10-2019 23:15:28 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Nochtans niet qua incidenten![]() |
30-10-2019 23:55:04 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Incidenten zijn er altijd geweest. Wie het aloude maandelijkse Matblad heeft bijgehouden, weet dat er aan al het materieel alsmaar CW's werden uitgevoerd. Bij sommige soorten materieel kwam de volgende CW al op gang als de vorige nog niet op de gehele serie was uitgevoerd. Sommige kwaaltjes waren nauwelijks onder controle te krijgen. En je had erg goede exemplaren en erg kwaje.![]() |
31-10-2019 06:49:14 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Jongens, ik wil alleen maar aangeven dat een planning voor 6 jaar in de toekomst zo zacht als boter is. Dus de vraag of ICNG in 2025 ook daadwerkelijk in België rijdt is door niemand te beantwoorden. Het enige wat je met die vraag kunt doen is gokken en speculeren. |
31-10-2019 10:11:12 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote SNG heeft geen last van gedoe met de Belgen. |
31-10-2019 11:16:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ahja, elke zaak met Belgen erin zal zeker mislopen natuurlijk... |
31-10-2019 11:37:38 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Op spoorgebied gaat het inderdaad niet soepel. Bij de HSL wordt ook eindeloos gemierd met deurklinkjes, ERTMS-versies, etc. |
31-10-2019 12:08:11 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Anders maar eens de NS en NMBS fuseren tot één groot bedrijf? Scheelt in het gemier over en weer, en het bespoedigt vast ook nog zaken als 3kV in Nederland, Drielandentrein en Hamont-Weert. Alleen zien te voorkomen dat we dan een dubbel wafelijzer krijgen %02% Maar alle gekheid, laten we niet afdwalen tot een Belgenbashtopic. |
31-10-2019 17:23:03 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Dat is niet waar,als het over Belgen en bier(brouwen) gaat,dan loopt alles gesmeerd en werkt alles in het proces van begin tot eind naar wens %08% (al heeft dat dan weer niks van doen met reizigers treinen,hoop ik tenminste ![]() Verder moeten we maar afwachten hoe goed ICNG zal presteren tijdens het proefbedrijf,vanaf dat punt zal moeten blijken hoelang het duurt/of het ook feilloos in B zal werken/rijden. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
31-10-2019 18:04:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het gaat niet om goed presteren, dat is voor de toelatende instanties nauwelijks een issue. Het gaat om al dan niet vermeende veiligheidszaken. En ja: het is tamelijk idioot dat dat in twee buurlanden behoorlijk verschillend kan worden beoordeeld. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-11-2019 14:40:16 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Lees op ICNG Twitter dat een treinmachinist per derde kwartaal 2020 mee mag doen bij testritten: https://mobile.twitter.com/hashtag/icng?src=hash Zojuist te horen gekregen dat ik als machinist mag meewerken bij de testritten ICNG (eerst zonder en daarna met reizigers) per 3e kwartaal 2020. De trein gaat hiervoor nog door een aparte testronde in Nederland. Daarna o.a. de HSL op met dit boefje! ICNG wordt wat later opgeleverd. Ergens in 2021 de eerste ICNG? Anders 2022. Laatst bewerkt door moderator op 15-11-2019 20:08 |
11-11-2019 14:45:05 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Waarom deze link? Via Google begrijp ik reeds niet, en door niet te verwijzen naar het bericht zelf zal deze link over enige tijd geen relevantie meer hebben. |
11-11-2019 15:12:05 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Laatste paar maanden voor drgl 2021 ingaat worden er idd testritten buiten de reguliere drgl gedaan met reizigers. Is overigens niets nieuws toch? Gebeurde met oa Eurostar ook. De eerste ICNG komt (als de planning gevolgd wordt) 7 december naar NL. |
11-11-2019 15:39:51 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Onder de grote/belangrijke HSL standplaatsen (Asd, Gvc, Rtd) is idd een paar maanden geleden de uitvraag geweest voor een testbedrijf ICNG. O.a. Wat wordt gezegd, met en zonder reizigers volgend jaar. Uitvraag was nog wel wat vaag in wat er van je gevraagd kon (gaan) worden dus heb ik mij zelf niet ingeschreven. Het testbedrijf waar het nu om gaat is dus met leeg mat en later met reizigers te rijden, een paar maanden voordat ze in de dienstregeling worden opgenomen, net als met de 1100 Gvc-Bd in het begin werd gedaan, alleen waren die ritten in de diensten verwerkt. |
11-11-2019 16:22:37 | ||
---|---|---|
hellfire
![]() |
Quote Vaste link naar de tweet: https://twitter.com/MachinistStefan/status/1192103039349460994 |
11-11-2019 17:41:37 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Van dit jaar ? Is er dan al een stel zover dat het zelfstandig kan rijden incl alle veiligheids systemen werkend ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
11-11-2019 18:09:47 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Er wordt alweer bijna een jaar getest met de treinen. Inderdaad zijn er enkele stellen echt testtreinen, maar er zijn ook enkele stellen die je 'af' zou kunnen noemen (voor zover een treinstel uiteraard tijdens een testfase af kan zijn). Daarmee gaan dus de eerder behaalde resultaten geverifieerd worden op het Nederlandse spoor en daarna gaan de tests die hier in Nederland moeten gebeuren van start. Uitvalbasis is Ctw In de zomer zou dan de toelating rond moeten zijn. Ook NS gaat vanaf de zomerperiode nog een reeks tests uit gaat voeren en de eerste treinen geaccepteerd/overgenomen kunnen worden van Alstom. Voor het proefbedrijf zijn er diensten gecreëerd die dus de machinisten die zich daarvoor hebben aangemeld gaan rijden, vanaf de opstellocaties Wgm en Gv/Ldd(tijdelijk). Eind 2020/begin 2021 moeten de eerste reizigers in het proefbedrijf mee gaan rijden (net zoals dat bij de SNG is gebeurd, dus één omloop met ICNG tussen Amsterdam-Rotterdam v.v.), waarna in 2021 de echte officiële introductie zal zijn, met eind 2021 de volledige 900/1000 serie op ICNG. Laatst bewerkt door mtlx op 28-11-2019 10:33 |
11-11-2019 19:22:00 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Daarnaast worden rond de zomer de eerste LB stellen in Nederland verwacht voor de toelating. Hoe dat in België zal gaan is nog niet helemaal bekend maar zodra de M en L treinen in Nederland de toelating hebben gaat men dus de toelating voor de LB stellen rijden in NL |
11-11-2019 19:41:05 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Lekker Belangrijk? En wat zijn 'M'- en 'L'-stellen? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
11-11-2019 19:45:51 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Als Alsthom het zelfde systeem als in Frankrijk aanhoudt( wat voor de hand ligt) zal het M voor Midden maat en L voor Lang betekenen. ( In Frankrijk kennen ze dan ook nog C voor Court ( Kort) |
11-11-2019 20:43:41 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Prima, dan meld ik toch niets meer? |
11-11-2019 20:50:58 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Pss hij bedoelt dat hij de afkorting LB niet begrijpt en doet een suggestie voor de betekenis ![]() |
11-11-2019 21:17:40 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Is volgens mij al ooit genoemd in dit topic. Maargoed. M = medium trainset (5 bakken) L = long trainset (8 bakken) LB = long trainset België (8 bakken Belgisch geschikt) MB bestaat niet. LD/MD (long/medium Duitsland) is optioneel voor de toekomst. |
11-11-2019 21:33:55 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Ben benieuwd wat het effect van de instroom van ICNG in 2021 zal zijn op de Traxx + ICR. Het schijnt dat het eerst nog reservematerieel zal zijn. Net zoals DD-AR en SGM ook niet direct afgevoerd werd. Maar NS zal wel van de gehuurde Traxx locomotieven af willen. Misschien een idee om de Benelux stammen te verlengen met 1 -2 ICR. De bezettingsgraad van de Benelux is behoorlijk hoog met de 7 ICR. |
11-11-2019 22:17:49 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Ik had ingezet op Lange Bolide ![]() Choo choo..... |
12-11-2019 07:09:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteTraxx + ICR blijft in ieder geval een jaar en mogelijk langer reserve, omdat er voor de HSL geen ander alternatief is als ICNG het zou laten afweten. Het zou zelfs warme reserve moeten zijn. |
18-11-2019 14:20:19 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Dat wordt ook bevestigd in een verklaring van de Ministerie van Infrastructuur: https://www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2019-43237.html In 2020 worden de meeste testritten gehouden. Dat is geen verassing. Maar de testritten gaan door t/m 2022. Vanaf september 2020 wordt overdag getest. Zie bericht van een treinmachinist hierboven. Laatst bewerkt door icened op 18-11-2019 14:26 |
18-11-2019 15:32:14 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteEhv, Rsd en Ut zijn inderdaad niet belangrijk. Volgens de huidige stand van zaken komt stpl Ut er helemaal niet aan te pas. Geen opleiding ICNG dus, als ICNG in gaat stromen op Asd-Bd krijgen we alleen nog diensten op Gvc-Ehv (waar we ook begonnen) en als het daar in stroomt is het helemaal klaar voor stpl Ut op de HSL. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
18-11-2019 15:37:31 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Bedoel je dat Ut niet meedoet met ICNG-testbedrijf, of dat er überhaupt maar 3 standplaatsen opleidingen krijgen voor ICNG? Gezien de grootte van de ICNG-order zou ik verwachten dat er echt wel meer dan 3 standplaatsen ICNG-opleiding gaan krijgen in de komende paar jaar. Dat dat nog niet ingepland staat t/m eind 2021 is dan een ander verhaal. |
18-11-2019 16:27:15 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Ik weet niet waaraan je afleidt dat het eerste stel op 7 december naar Nederland komt en dat de testen tot 2022 doorlopen? Er is slechts een ontheffing afgegeven die e.e.a. mogelijk maakt. Mcn Asd |
18-11-2019 17:42:06 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Staat er letterlijk in(behalve dat die op 7 december zou komen, maar zonder trein geen testen): De testritten en acceptatieritten zijn ingepland vanaf december 2019 tot en met december 2022. De meeste testritten worden in 2020 uitgevoerd. De overschrijding is opgelost zodra de testen zijn afgerond. |
18-11-2019 19:24:49 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteGeheel geen bevoegdheid ICNG. Op de ene mcn na die is uitgeleend aan het Testcentrum na dan. Ehv zal het uiteindelijk wel krijgen, Rsd zet ik een ? bij maar ik ken de argumentatie niet achter de beslissing m.b.t. stpl Ut. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
18-11-2019 21:47:09 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Ach uiteindelijk krijgen de meeste zo niet alle standplaatsen wel bevoegdheid op de ICNG, dan wel niet in het begin maar het zal met de jaren en het aankopen/aannemen van meer stellen zeker gebeuren |
19-11-2019 11:49:50 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
En laat die vervolg order er nou voorlopig nog niet komen ( om eventueel het ICM te vervangen) ![]() MCN ASD |
19-11-2019 12:58:23 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Vervolgorder is natuurlijk afhankelijk van hoe eea presteert. Separaat daaraan krijgen we natuurlijk wel DDNG (dubbeldekker nieuwe generatie), die aanbesteding gaat binnenkort van start. |
19-11-2019 17:51:39 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Voor zover ik weet zijn er geen plannen voor nieuwe dubbeldekkers. |
19-11-2019 17:57:08 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Jawel, maar zoals je ook aan de recente brief van NS aan het ministerie te zien is (zoals bijgevoegd bij de beantwoording van kamervragen van een CDA-kamerlid). Kunnen we dan allemaal verwachten dat er wat enkeldeks bakken per treinstel aanwezig zullen zijn. Edit, je moet een beetje tussen de regels door lezen maar zie hier: https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-infrastructuur-en-waterstaat/documenten/brieven/2019/10/10/brief-ns-aan-ienw-nav-motie-amhaouch-schonis Laatst bewerkt door Klaasje op 19-11-2019 18:32 |
19-11-2019 19:00:39 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Zowel nieuwe dubbeldekkers als nieuwe sprinters dus (eveneens goed lezen), waarbij de dubbeldekkers een grote order moet gaan worden. Edit: oh, ik dacht dat er verwezen werd naar een andere brief. Die kwam volgens mij van de minister/staatsecretaris en was eveneens openbaar gemaakt, maar ik heb helaas niet zo direct een link voorhanden. Echter daarin werd gesproken over nieuwe dubbeldekkers en nieuwe kleinere order enkeldekkers. Laatst bewerkt door mtlx op 19-11-2019 19:07 |
19-11-2019 20:03:47 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Quote Nieuwe sprinters? Is het na de vervolgorder van SNG waarbij er dus in totaal ruim 200 SNG's, bijna 60 FLIRT's en 130 SLT's zijn niet voorlopig even klaar met nieuw sprintermaterieel? |
19-11-2019 20:20:57 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Voor zover ik het lees wordt er alleen gesproken van de al bekende vervolgbestelling van 88 SNG's Laatst bewerkt door diesels op 19-11-2019 20:21 |
19-11-2019 21:57:11 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Oorspronkelijk was het plan om een nieuwe generatie sprinters (S5G, sprinter 5e generatie) aan te besteden. In plaats daarvan komen er dus meer SNG's. |
20-11-2019 07:23:55 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Ik vind het typerend dat er in die brief steeds maar gehamerd wordt dat een combinatie van dubbeldeksmaterieel en 25kV+1,5kV niet mogelijk is. Maar was VIRM niet altijd gedacht te zijn voorbereid op inbouw van 25 kV? Was dat dan een leugentje? |
20-11-2019 07:36:20 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Nee hoor, dat was geen leugentje. Maar van die optie wil NS dus geen gebruik maken. Voor reden zie het stuk. Zie niet in waarom NS daar een leugentje over zou verspreiden. Laatst bewerkt door nohab op 20-11-2019 07:37 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
20-11-2019 09:20:08 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Voorbereid is een groot woord hoor. De bak constructie van (ik meen) de abv6 is zodanig dat het extra gewicht van een 25kV omzetter geen probleem zou moeten zijn. Het is niet zo dat je een VIRM na een dagje sleutelen de HSL op rijdt. |
20-11-2019 10:48:03 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Ik zeg toch niet dat dit met een dagje sleutelen klaar zou zijn? VIRM zou voorbereid zijn voor de inbouw van een transformator voor 25 kV. Dat zou dus passen binnen het concept en de bouw van VIRM. Dan kun je moeilijk gaan claimen dat een combinatie van dubbeldeksmaterieel en 25kV+1,5kV niet mogelijk is. Als je verder kijkt dan zijn er op verschillende plekken al dubbeldeks treinstellen onder 15kV en 25kV (en dan zien we de TGV even niet als treinstel). De hebben ook allemaal een omzetter voor 15kV of 25kV aan boord. Dat past dus gewoon. Dubbeldeks treinstellen met 25kV en 1,5kV zijn er ook al een jaar of 20 (SNCF Z 23500). Dat NS er blijkbaar niet aan wil is duidelijk, dat het niet kan slaat nergens op. |
20-11-2019 11:02:03 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
De reden dat NS er niet aan wil is omdat met de regelgeving mbt gelijkvloerse instap het hele voordeel van een dubbeldekker wegvalt. Apparatuur kan niet onder de trein en op 't dak bij een dubbeldekker met gelijkvloerse instap, dus alles moet in de coupes geplaatst worden, wat vanzelfsprekend weer veel zitplaatsen kost. De DDNG zou dan ook een soort van combitrein moeten worden (dubbeldeks ongelijkvloerse instap met 1 of 2 rijtuigen enkeldeks gelijkvloerse instap) |
20-11-2019 11:05:16 | ||
---|---|---|
JHS2013
![]() |
De Desiro HC is bijv in de kopbakken enkeldeks en in de tussenrijtuigen dubbeldeks. Het lijkt of de NS hier op voorsorteerd. Treinbestuurder NMBS i.o. |
20-11-2019 12:14:34 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Weer een bestaande trein aanpassen voor het rijden op de HSL? Hoeveel moeite heeft het NS niet gekost om een Traxx met (stok)oude rijtuigen enigszins rijvaardig te krijgen voor het rijden op de HSL Zuid? Laten ze die geschiedenis maar niet herhalen. Dat willen ze bij NS ook niet. Daarom heeft NS gekozen voor een ontwerp dat gespecificeerd wordt voor het rijden op de HSL Zuid. En gelijkvloerse instap is tegenwoordig ook een belangrijke voorwaarde voor NS treinmaterieel. De Traxx locomotieven hebben ook een te zware aslast met 21 ton. Waardoor het enigszins schade veroorzaakt aan de bovenkant van de spoorstaven volgens Infraspeed. Wat is de aslast van de V-IRM(-M)? |
20-11-2019 12:20:05 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Ja, maar hoe NS het opschrijft is heel curieus. "volledig dubbeldekstrein is niet mogelijk": onjuist, dat is best mogelijk, zie VIRM die voorbereid zou zijn op 25 kV en TER-2N. "het realiseren van deze apparatuur in de trein zou weer ten koste van de capaciteit gaan waardoor de toegevoegde waarde van dubbeldeksmaterieel komt te vervallen": dus een concept als Desiro HC laat de toegevoegde waarde van dubbeldeksmaterieel vervallen. Curieus, want zelfs als je maar 4 van de 6 bakken dubbeldeks zou hebben is dat nog altijd meer capaciteit dan 6 bakken enkeldeks. "NS wil geen maatwerk/innovatie-risico's introduceren". Goed, Desiro HC is zich sinds vorig jaar aan het bewijzen als RRX in het Ruhrgebied. Quote Ik gok dat je op VIRM doelt? Waar zeg ik ergens dat NS VIRM moet gaan aanpassen? Ik zeg alleen dat het voorbereid is en er dus gemeend is dat dit gemaakt kon worden en dat daarmee het argument dat 25 kV+1,5kV in een dubbeldekker niet mogelijk is ongeldig is. Ik zeg toch nergens dat ik vind dat NS VIRM nu moet gaan aanpassen voor de HSL? Lees toch eens wat ik schrijf. Laatst bewerkt door mdeen op 20-11-2019 12:22 |
20-11-2019 12:32:24 | ||
---|---|---|
hubertus1
![]() |
Quote Maak er maar 35 jaar van (Z8800), in vergelijking met de vergelijkbare 1500V-variant scheelt het 16 zitplaatsen en 20 staanplaatsen op een 4- of 5-delig treinstel. Dus het capaciteitsargument snijdt niet veel hout. |
20-11-2019 13:15:20 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteDe mock-up van een jaar geleden die NS gebruikte bij de presentatie van hun toekomstvisie op materieel, leek te laten zien dat die mogelijkheid in ieder geval opengehouden werd: https://www.spoorpro.nl/materieel/2018/10/05/ns-toont-treininterieur-van-de-toekomst/ |
20-11-2019 13:30:34 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Dat Virm voorbereid is op 25kv wilt nog niet zeggen dat ie een combinatie van 1.5kv en 25kv aan kan he, zodra je daar 25kv inbouwt moet het 1.5kv gedeelte eraf namelijk dus het is inderdaard niet mogelijk ![]() Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 20-11-2019 13:30 MCN ASD |
20-11-2019 13:41:48 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Natuurlijk kan hij dat dan wel. Anders zou je er in Nederland niets aan hebben. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
20-11-2019 14:26:08 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Citaat:"Goed, Desiro HC is zich sinds vorig jaar aan het bewijzen als RRX in het Ruhrgebied." Voor wie er in wil zitten, koop een dagkaart in Ah bij Abellio, en stap in de trein naar Wesel. Vanaf o.a. Wesel rijdt dat ding. |
20-11-2019 15:54:23 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Ja dat kan, maar VIRM kan geen 200kmh rijden en volgens mij is dat juist iets wat moet gebeuren op de HSL. |
20-11-2019 16:11:51 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Een Virm kan prima 200 km/h rijden. Mcn Asd |
20-11-2019 16:14:11 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Met pijn en moeite haalt een VIRM 176 km/h. 200 km/h zou een eeuwigheid duren %08% |
20-11-2019 17:31:44 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
En ik maar denken ICNG ??????? |
20-11-2019 20:00:57 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
QuoteToch bijzonder dat NS haar eigen materieel niet kent, want Abellio Rail NRW GmbH (een 100% deelneming van NS) rijdt met deze Desiro HC op RE1 en RE11. |
20-11-2019 20:14:31 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
RE1 pas per 14 juni 2020. %08% |
20-11-2019 20:50:32 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Wat heeft volledig dubbeldeks met 25 kV en 1,5 kV met VIRM te maken? |
20-11-2019 21:36:21 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Euh, ik reageer op jouw post? Vraag 't niet aan mij %08% |
21-11-2019 00:58:07 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteAbellio heeft wat dat betreft niets te kiezen in NRW, dat heeft de concessieverlener gedaan. |
21-11-2019 07:02:40 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Jawel, want ik suggereer dat niet. Waar zeg ik dat VIRM met 200 km/h op de HSL moet gaan rijden? Jij suggereert dat, terwijl ik alleen maar zeg dat het argument dat je geen dubbeldekstrein met 25 kV en 1,5 kV kunt maken onzin is. |
21-11-2019 08:54:28 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Quote 200 km/h kan toch sowieso niet omdat de deuren dan gaan klapperen? Om die reden heeft ICNG toch enkele deuren? Net zoals de TGV, Thalys, ICE en andere hogesnelheidstreinen... |
21-11-2019 10:16:35 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Terwijl we wel erg gaan afdwalen van de ICNG, komt de discussie nu ook op een plek waar we niet wezen moeten. Met de aloude dieselvijven is destijds tijdens een proefrit ook eens de 172 km/h aangetikt, terwijl ze normaal al niet ver boven de 100 waren te branden. Natuurlijk kan je VIRMm ook zover krijgen, en natuurlijk krijg je er de apparatuur in, maar dat is economisch niet meer verantwoord. En natuurlijk kun je enkel/dubbeldekkers bouwen, en ja, de spanning kan naar 3000V. Dan kunnen we nu terug naar de ICNG.%02% |
21-11-2019 16:32:05 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
QuoteNee, de trein wordt drukdicht, dat kan niet met dubbele deuren. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
21-11-2019 17:25:39 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Er zit toch ook een ander soort sluiting/vergrendelings mechanisme in "Hi speed" materieel om te zorgen dat de deuren dicht blijven als men 200 of meer rijd ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
22-11-2019 06:47:30 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
ICNG integreert HSL vanaf 2023 meer in het hoofdrailnet: https://nos.nl/l/2311476 |
22-11-2019 07:26:33 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
QuoteDat zal dan in de regelgeving zitten. Bij ICE wordt de deur na het elektrisch sluiten nog pneumatisch vergrendeld. Bij ICNG is het eenzelfde constructie als SLT, SNG, Flirt etc. Alleen dan met een enkel deurblad om de trein drukdicht te maken. |
22-11-2019 07:40:42 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote Voordat alle fouten in dat bericht hier worden behandeld, dit is de versie van NS zelf: https://nieuws.ns.nl/in-2023-met-nieuwe-snellere-ic-van-groningen-assen-leeuwarden-en-zwolle-naar-randstad/ |
22-11-2019 08:29:46 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
QuoteDat is bij 200 echt niet nodig, er is genoeg materieel met dubbele deuren wat de 200 haalt en niet drukdicht is. |
22-11-2019 12:04:45 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Maar wel prettig als je door tunnels moet. Zeker als je in de toekomst met 200 de Drontermeertunnel door wil op de Hanzelijn. |
22-11-2019 23:21:40 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Lees bij NS Nieuws dat er 6 ICD p/u op de HSL zullen rijden. Maar gaat de ICNG Breda - Groningen/Leeuwarden tussen Schiphol - Groningen/Leeuwarden de serie 700 en 1800 1 keer p/u vervangen? Of is het juist een aanvulling op de serie 700 en 1800? |
22-11-2019 23:35:38 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Ik las elders dat die verbinding weer via Utrecht gaat en dat de nieuwe ICD dus in de plaats komt van 700, 900 en 1800 |
22-11-2019 23:39:16 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Ik vermoed dat dit dan de indeling kan gaan worden: IC 500 Den Haag-Groningen IC 600 Den Haag-Leeuwarden IC 700 Breda-Groningen IC 900/1800 Breda-Leeuwarden IC 1600 Den Haag-Enschede IC 1700 Rotterdam-Enschede IC 2000 Den Haag-Utrecht IC 2800 Rotterdam-Amersfoort IC 11600 Den Haag-Schothorst IC 11700 Rotterdam-Schothorst Laatst bewerkt door MetroRET op 22-11-2019 23:39 |
23-11-2019 00:57:54 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
kan weg Laatst bewerkt door Trainplaza op 23-11-2019 00:58 |
23-11-2019 09:53:40 | ||
---|---|---|
Steen
![]() |
Quote In het artikel staat dat de route tussen Rotterdam-Utrecht-Zwolle en verder nog blijft bestaan. |
23-11-2019 10:10:19 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Het deel over de Hanzelijn zal naar ICNG gaan terwijl het deel over de Veluwelijn met niet gespecificeerd materieel zal rijden. En de lijnvoering na Schiphol is daar verder ondergeschikt aan toch? Laatst bewerkt door b2py op 23-11-2019 10:20 |
23-11-2019 10:24:45 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote Maar hoe zou je dan Den Haag via Utrecht dan rechtstreeeks willen houden richting Zwolle, zoals ik gelezen heb ? |
23-11-2019 22:49:19 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In het artikel op de NS site staat slechts dat de route via Utrecht naar de Randstad behouden blijft, er staat niet expliciet dat de trein naar Rotterdam blijft rijden. Ik denk dat de detailuitwerking van de dienstregeling deze vraag zal beantwoorden, doordat ICNG enkele minuten van de rijtijd af gaat snoepen op zowel de HSL als Hanzelijn krijg je een heel ander basispatroon en dan is het passen en meten om alles uit te laten komen. |