03-12-2013 13:53:57 | ||
---|---|---|
26000
|
zoek na de INFRA stuk spoor (snelheid, stations (km stretch) .... waar kan ik het vinden? (Download. ..? heeft iemand een idee?%04% bij voorbaat dank voor RS |
03-12-2013 14:09:38 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Komt uit een vertaalmachine? In ieder geval zijn er niet breed beschikbare informatiebronnen over spoor met een heel hoog detailniveau. Sporenplan.nl komt het dichtst in de buurt. |
03-12-2013 14:33:39 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Anders Netverkaring (http://www.prorail.nl/sites/default/files/3067783-v1.4_netverklaring2014_gemengde_net_18nov2013.pdf) bijlage 16. |
03-12-2013 15:15:38 | ||
---|---|---|
26000
|
Dank, maar met snelheidsverminderingsbord+snelheidsbord+baanvaksnelheidsbord... Laatst bewerkt door 26000 op 03-12-2013 15:18 |
03-12-2013 15:19:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Zoal eerder genoemd, Sporenplan: http://www.sporenplan.nl/ (klik Sporenplannen NL op kaart Actuele tekeningen uitgebreid). |
03-12-2013 21:02:48 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteDaar missen ze op heel veel baanvakken.. |
03-12-2013 21:31:17 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Dat is slechts een algemeen overzicht, wat bovendien al achterhaald is. En plaatselijke snelheden die op korte stukjes hier en daar voorkomen staan niet in dit overzicht. De enige bron is via Prorail of via een vervoerder. Die hebben de beschikking over gedetailleerde baanvak-tekeningen waar echt alles op staat (behalve dan weer de mogelijkheden in seinbeelden van lichtseinen). Groetjes, Emiel |
03-12-2013 22:14:51 | ||
---|---|---|
b2py
|
Ook daar zijn tekeningen van hoor. |
03-12-2013 22:16:25 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Geef aan 26000 dan een link, dan is ie geholpen Gr Joop mcn Lls |
03-12-2013 22:16:57 | ||
---|---|---|
b2py
|
nvm. Laatst bewerkt door b2py op 03-12-2013 22:17 |
03-12-2013 22:21:13 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
BVS/WVK tekeningen maar dat zijn er zoveel dat het moeilijk is om daaruit een goed overzicht te verkrijgen. |
04-12-2013 00:14:01 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Ik heb ze nog nooit gezien of op wat voor manier dan ook in handen kunnen krijgen. Volgens mij zijn ze geclassificeerd als staatsgeheim. Groetjes, Emiel |
04-12-2013 08:28:29 | ||
---|---|---|
mark7758
|
OBE, OR en OS-bladen zijn al jaren. Die bladen zijn niet zomaar in te zien. OBE+OS-bladen zitten standaard in de BVS en dus ook daar in te zien. OR-bladen worden veel minder gebruikt in de huidige wereld. OBE = Overzicht Baan Emplacement OS = Overzicht Seinbeelden OR = Overzicht Retour(kabels) Mark Emiel je bent toch machinist? Even bij de vakdeskundige vragen. Die zou ze ook moeten hebben. Laatst bewerkt door mark7758 op 04-12-2013 08:29 |
04-12-2013 08:48:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nuance: OBE-bladen zitten niet in de BVS, daarin zitten BVS-tekeningen (!) en de wegwijzers (WVK) en die geven lang niet dezelfde informatie. OS-bladen zitten alleen nog in naam in de BVS-en (er is nog altijd een rubriekje met een titel voor), maar ze worden niet meer meegeleverd. |
04-12-2013 09:03:11 | ||
---|---|---|
mark7758
|
De BVS+Wvk tekeningen worden direct uit het OBE-blad gegenereerd. Info is dus eigenlijk gelijk. (Bij het Wvk blad wordt iets weggelaten, en bij de BVS weer iets anders.) OS-bladen horen direct tot het SWOD en zouden mee geleverd moeten worden. (Info over wat seinbeelden zijn en wat nog mogelijk is. Wens Prorail RVL. En zo niet dan doen we werk voor niets. Als er dan toch niemand naar kijkt.) |
04-12-2013 09:27:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is wat off-topic, maar om dit niet in de lucht te laten hangen: de info die op de BVS-tekeningen en de WVK-tekeningen staat, is weliswaar afkomstig uit de OBE's, maar de OBE's geven veel meer info (secties, lassen, assentellers, ATB VV, noem maar op). OS-bladen gebruikt blijkbaar niemand meer buiten de ontwerpers en de railverkeerstechniek, want ze zitten echt niet in de BVS-en, ook niet elektronisch. Laatst bewerkt door broek53 op 04-12-2013 14:36 |
04-12-2013 09:33:02 | ||
---|---|---|
mark7758
|
Bedankt Michiel. Ik ga dit laten uitzoeken. Want dan doen we veel werk voor niets. |
04-12-2013 14:42:28 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Dat klopt. En NSR werkt tegenwoordig met de Wegkennisbank. Daar staan seinbeelden niet in als zijnde OS. Hooguit als tip, maar die zijn er door de beheerders zelf in gezet op basis van waarnemingen. En tal van seinbeelden zijn bekend op basis van wegbekendheid. En met een beetje logisch nadenken zijn de meeste seinbeelden aan de hand van de tekening en de lokale omstandigheden ook wel te beredeneren. Voordat het digitaal was, werkten we met de spoorwijzer: baanvakken en emplacementen per richting uitgetekend op A4-formaat. Daarnaast was er een archief met baantekeningen en daar stonden de baanvakken en emplacementen geheel op, dus beide richtingen. Die waren ook meestal minimaal op A3-formaat. Maar in beide was geen OS te vinden. Groetjes, Emiel |
04-12-2013 14:54:27 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote BVS'en, topografische tekeningen, etc. bevinden zich ook in de archieven van de NVBS. Zie: http://nvbs.com/toon.php?pag=DocVerz2 Zoals reeds vermeld: het is erg veel informatie, dus dat ga je waarschijnlijk niet 'zomaar' ergens op het www aantreffen. |
04-12-2013 16:46:45 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Dat is juist, maar in het NVBS-archief bevinden zich BVS-en en tekeningen van historische aard; ik heb daar zelf veel voor getekend (1:2000). BVS-en van historische aard bevinden zich ook in het Utrechts Archief. Beide archieven zijn niet compleet. En je vindt er de huidige toestand naar alle waarschijnlijkheid niet. Voor zover mij bekend hebben beide archieven geen machinistenwegwijzers of het zou zeer summier moeten zijn. Laatst bewerkt door sjoerd op 04-12-2013 18:38 |
10-12-2013 18:07:01 | ||
---|---|---|
charta
|
Quote OS-bladen zijn ook gedigitaliseerd. Alleen vind ik ze onbruikbaar, want het valt niet mee om te scrollen en de juiste lijn te blijven volgen. Geef mij de papieren exemplaren maar. |
10-12-2013 18:25:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
De BVS/WVK bladen zijn ook digitaal maar o, wat een belabberde kwaliteit want ze zijn digitaal uit de OBE getrokken en het lijkt er op dat ze cartografisch niet bewerkt zijn zodat ze er rommelig uit zien. Hoeveel AFCA's (verzoek tot aanpassing) ik gestuurd heb voornamelijk over de cartografische kwaliteit maar ja, zolang er geen incidenten gebeuren als gevolg van of dankzij die kwaliteit dan blijft het aanmodderen. |
10-12-2013 23:12:10 | ||
---|---|---|
charta
|
Zulke grote tekeningen heb ik toch het liefst op papier. Dat doet de "O" van "Overzicht" tenminste recht. Digitaal kun je beter spreken van BE- en -S-bladen, tenzij je een kamerbreed scherm hebt. |