AgentX
  | Dat ze de dienstregeling aanpassen aan het weer of aan drukte vind ik een goede zaak, maar niet zoals dat nu gebeurt, waarbij lukraak de helft wordt geschrapt. Is het geen idee om een "winterdienstregeling" te ontwerpen die de treindienst "uitstrekt"?
Normaal gesproken rekenen we meestal in uren, waarvan er 24 in een dag zitten. Als we nou eens vier uur aan het eind eraf halen, en de rest "uitspreiden" over die 24 uur. Waar dan normaal vier keer per uur (elk kwartier) een trein rijdt (.00, .15, .30, .45) rijdt die nu vier keer per anderhalf uur (.00, .23, .45, .07). Dan krijgen alle acties (rijtijden, schoonmaken, keren, omlopen) een bepaald percentage meer tijd, zonder dat paden gaan conflicteren en personeel op verkeerde plaatsen terecht komt.
Zo geef je reizigers niet het idee dat dr helft van de treinen uitvalt, en het geeft (rijdend) personeel en de bijsturing per trein een behoorlijke marge.
Zou dat niet genoeg zijn? |